Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik Durumu
Merhaba Arkadaşlar,
80 bin km'de yaklaşık 5 senelik Birdgestone B250 lastiklerimde kılcal çatlaklar belirmeye başladı ve yol tutuşu da biraz azaldı gibi.
Sizce biraz daha idare eder mi yok hemen değiştirmeli mi?
Lastik Resimleri:
https://i64.tinypic.com/2qkjtbm.jpg
https://i67.tinypic.com/t840mx.jpg
feyzullah
05/05/2017, 08:43
Merhaba Arkadaşlar,
80 bin km'de yaklaşık 5 senelik Birdgestone B250 lastiklerimde kılcal çatlaklar belirmeye başladı ve yol tutuşu da biraz azaldı gibi.
Sizce biraz daha idare eder mi yok hemen değiştirmeli mi?
Lastik Resimleri:
https://i64.tinypic.com/2qkjtbm.jpg
https://i67.tinypic.com/t840mx.jpg
Yaz sıcaklarında uzun yolda sıkıntı çıkarabilir. Gündelik kısa mesafe kullanımda belki biraz daha idare edebilir. 80.000 km. gayet iyi bir rakam. Çatlama olmasa da zaten bu km.'den sonra lastik lastik olmaktan çıkar.
şehir dışı yüksek hızlarda kullanmıyorsan idare eder gibi duruyor.
volkan1065
05/05/2017, 11:04
Lastik işi şakaya gelmez. Yüksek hız 50 den sonrası lastik gümlemesi için yüksek hızdır. Bunu bilerek herşeyi göze alın. lastiğinizdeki çatlaklar genelde sert lastiklerde oluşan çatlaklar. lastikte yama yada balon yoksa bir süre daha kullanırsınız diş derinliği durumuda çok öenmli tabki.
150-200 lira için canınız ve arabanızı tehlikeye atmaya değer mi?
Ezeldenberi
05/05/2017, 12:33
Sinan hayırdır, senin Punto tek teker mi😃
Şaka bi yana 80bin km aynı lastikle yapmak , canımızla kumar oynamak gibi bi şey!
ethemyigit
05/05/2017, 18:29
sehirdışı sürekli yüksek hızda uzun yol yapmıyorsan biraz daha gideri var ancak lastik bakım spreyi tarzı lastik yanaklarını biraz daha bakarsan iyi olur
tubeless lastiklerde zaten yanaktan yarılmadıkça direk patlama olmuyor yavaş yavaş iniyor yanaktan direk yarılması içinde lastik özelliğini iyice kaybedip
sertleşmesi lazım ben yaklaşık 7 yıl nokian kullanmıştım 6 dan sonra çok sertleşmişti su an contınental var 2 senelik 50.000 km yaptı hamuru hala çok canlı
diş oranı da %40 anca aşındı lastiklerinin bu durumda olduğunu bilerek kullanırsan idare eder :)
Değerli yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. Aslında 2 lastikte çivi deligi yaması var ve birtanesi 2.3 bardan 1.2lere iniyor bazen durup dururken. O yüzden değiştirmeye yöneldim.
Arkadaşlar tekrardan merhaba, 185/65R15 olan lastiklerimi 195/65R15 lastiklerle değiştirmeyi önerir misiniz? Arada %2lik bir sapma var. Tavsiye edilen aralığın içinde. Lastikçi pek önermedi araç yükselir ve hantallaşır dedi ve yakıt tüketimi artar vs anlattı baya. Siz ne dersiniz?
Arkadaşlar tekrardan merhaba, 185/65R15 olan lastiklerimi 195/65R15 lastiklerle değiştirmeyi önerir misiniz? Arada %2lik bir sapma var. Tavsiye edilen aralığın içinde. Lastikçi pek önermedi araç yükselir ve hantallaşır dedi ve yakıt tüketimi artar vs anlattı baya. Siz ne dersiniz?
aynı şeyi bende düşündüm lastik alma arefesindeyim lastikçiler banada size söylediklerini söylediler ama benimde gönlümde 195 yatıyor geniş taban iyidir iyi :)
volkan1065
16/05/2017, 20:36
195-60-15 alın
Aslında ellerinde stok bazında fazla olan lastik ebadına mı yönlendiriyorlar diye de düşündüm ama sanırım doğru söylüyorlar :) geniş tabanda tutunma kısmen daha iyi olabilir 185e göre.
Evet sanırım %1 küsür sapma ile alınabilir. Ama tombul yanak çukurlarda ve bozuk yollarda avantaj sağlar sanki. Olmadı 185 65de kalacağız gibi.
marka olarak ne alıcaksınız peki
feyzullah
16/05/2017, 21:41
Eğer performanslı kullanmıyorsanız orijinal ebatlar yakıt tüketimi ve performans bakımından idealdir. Ben orijinal ebatlardan şaşmayanlardanım.
Lassa Greenways düşünüyorum. C/B etikete sahip.
Bir ara Petlas düşündüm ama orjinal ebatlarda etiket E/C, 195 65'te C/C sonra vazgeçtim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.