Orijinalini görmek için tıklayınız : Grande Punto 1,4 Buji ve Triger Değişimi
Selamün Aleyküm Ustalarım Herkese Merhabalar. Benim aracım 2011 grande punto 1,4 benzinli aracım var. Bundan 1 ay önce felan fiat yetkili servisi (servisin ismini vermek ne derece doğru olup,olmadığını bilmediğim için yazmadım) aradığımda aracımın trigerini değiştirmek için aradım. Aracımın Km'si 72000'de bana aracın triger yaşının dolduğunu beyan ettiler ve bende fiyat almak istedim. Yetkili servisin bana vermiş olduğu fiyat triger+devir daim pompası 800 TL + İşçilik 400 tl dediler. Ben bu fiyatı çok buldum ve bir arkadaşın tavsiyesiyle yedek parçacıya gittim orjinal triger setinin 140 TL olduğunu söylediler bana ve içinde devir daim pompası yok. Sanayidede triger değişimi yapan ustaya işçiliğini sordum 150 TL işçilik alırım dedi toplam 290 TL ve dış kayışın fiyatı 40 TL ile toplam 330 TL'ye tekabül etti bende değiştirdim.(Usta Devir Daim pompasının değişmesine gerek olmadığını beyan etti) Şimdi ustalarım sizlere sormak istediğim konu yedek parça fiyatı uygun mudur? Servis ile sanayi fiyatları arasında dağlar kadar fark var?
2. sorum ise aracımın bujilerini değiştireceğim. Marka olarak hangisini tavsiye edersiniz. İşçiliği nedir? bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.
Allah'a Emanet Olunuz...
Gecen hafta 1.4 linea icin trigeri ve rulmani yetkili serviste degistirdim, pompayi da aldim, hazirlik )))
97bin km,
İsrarla orjinalininin uzun omurlu oldugunu , sorun olmadikca gerek olmadigini soyledi.. degistirmedim ve iade ettim..
Magneti marelli de benzer sekilde aciklama yapmisti..
Buji icin kitapcikta ne yaziyor ise onu kullanin derim...
punto1414
06/04/2017, 11:08
normalde sanayi-servis arası 3 katı fark olması gerekiyor..3 katıda geçmiş :)orjinal malzeme kullanmanızdan yanayım.
normalde sanayi-servis arası 3 katı fark olması gerekiyor..3 katıda geçmiş :)orjinal malzeme kullanmanızdan yanayım.
Ustam almış olduğum triger seti orjinal. Haklısınız o konuda orjinalden şaşmamak lazım.
Gecen hafta 1.4 linea icin trigeri ve rulmani yetkili serviste degistirdim, pompayi da aldim, hazirlik )))
97bin km,
İsrarla orjinalininin uzun omurlu oldugunu , sorun olmadikca gerek olmadigini soyledi.. degistirmedim ve iade ettim..
Magneti marelli de benzer sekilde aciklama yapmisti..
Buji icin kitapcikta ne yaziyor ise onu kullanin derim...
Teşekkür ederim. Bugün bir kitapçığı kontrol edeyim o zaman
Ustalarım değerli yorumlarınızı bekliyorum.
Orjinal derken fiat marka set mi? Parca no, kutunvs var mi, eski rulman duruyor mu? Yeni ve eskinin markasini biliyor musunuz?
1.4 fire 8 v motor olduğunu düşünerek, orjinal olan bujisi olan ngk zkr-7A-10 kodlu bujisini kullanmanızı tavsiye ederim.
Orjinal derken fiat marka set mi? Parca no, kutunvs var mi, eski rulman duruyor mu? Yeni ve eskinin markasini biliyor musunuz?
Ustam yeni gördüm yazdığını akşam bakayım size yazarım. Eski parçalarda elimde. Rulmanı değiştirdi ayrıca eski rulman elimde kayışlarda elimde.
Ustam yeni gördüm yazdığını akşam bakayım size yazarım. Eski parçalarda elimde. Rulmanı değiştirdi ayrıca eski rulman elimde kayışlarda elimde.
Ustam netten araştırdımda DAYCO marka kullandılar kayış ve rulman için. Kutusunu çok iyi hatırlıyorum
1.4 fire 8 v motor olduğunu düşünerek, orjinal olan bujisi olan ngk zkr-7A-10 kodlu bujisini kullanmanızı tavsiye ederim.
Eyvallah ustam sağolasın
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.