Orijinalini görmek için tıklayınız : Nokian Weatherproof 185/65 r15 88T Lastik Aldım
feyzullah
06/01/2017, 16:23
Bu sene kış şartlarının önceki yıllara oranlara Edirne'de çok daha ağır geçmesi ve beklemediğim bir miktar paranın ansızın elime geçmesiyle Nokian Weatherproof 185765r15 88T lastik aldım. Yaz lastiklerim bir iki sezon daha beni idare eder. Kış şartları doğu veya iç anadoludaki kadar ağır olmadığından nokian dört mevsimliği tercih ettim. Lastikler takıldıktan sonra 30-40 km. yaptım şehiriçinde. İlk izlenimlerim göre yaz lastiğine oranla Nokian Weatherproof'u başarılı buldum. Esasında bugünkü hava şartları iki lastik arasındaki farkı gözlemlemek için oldukça elverişliydi. Yaz lastikleri ile sanayiye gittim. Kar ve buz üzerinde firen mesafesi yaz lastikleri ile fazlaydı. Nokianları takınca aracın yola çok daha iyi tutunduğunu, fren mesafesinin kısaldığını gözlemledim. Ayrıca sessizlik konusunda Nokianlar, mevcut yaz lastiklerime göre daha başarılı. Michelin Crossclimate ile ilgili bir konu başlığı var forumda. Nokian Weatherproof ile ilgili tecrübelerimi zaman geçtikçe bu başlık altından paylaşmayı düşünüyorum. Şimdilik izlenimlerim yaz lastiğine göre daha iyi olduğu yönünde. Bakalım zaman ne gösterecek.
Not: Bugüne kadar hiç kış lastiği kullanmadım. Nokian'ın performansıyla ilgili yaptığım değerlendirmeler yaz lastiğine göredir. Bu bakımdan yanıltıcı olmasını istemem.
Herkese kazasız, belasız keyifli sürüşler dilerim.
öncelikle hayırlı olsun güle güle kullanın lastiklerinizi maliyeti ne kadar?
bu arada forumdaki michelin crossclimate ile ilgili olan konu bana ait lastikleri hala kullanıyorum güzel lastik sök tak olayı ve yer sorunundan dolayı bu lastiği tercih ettim maliyetinin yüksek olması dışında pek bi dezavantajını görmedim nokian için açtığınız bu konunun takipçisiyim deneyimleriniz ilerde beni michelin yerine nokian ın 4 mevsimini aldırmakta yardımcı olabilir tabi işin sonu maliyette bitiyor
feyzullah
06/01/2017, 17:50
Çok teşekkür ederim. Lastikleri Hepsiburadadan aldım. 707 lira lastik+kargo 60 lirada değişim için ödedim. Bu iki konu başlığı altında dört mevsimlik en iddialı iki lastiğin zamanla gösterdiği değişimi gözlemlemek ilginç sonuçlar ortaya çıkaracaktır. Ben bu konuyu açarken sizin paylaşımlarınızdan ilham almıştım. Şimdilik tecrübelerim yukarıda paylaştığım gibi yarın otobanda bir deneme yapmayı planlıyorım bakalım otoban performansı nasıl olacak.
kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
volkan1065
06/01/2017, 17:54
Nokıan weathproff babamın aracında ve arkaşımda var.
İlk olarak uyarımı yapayım yeni 4 mevsimlik lastiklerin hamuru kış şartlarında sertleşmemesi için yumuşaktır bu nedenle kuru havada yaz aylarında pati çektirmek ani kalkışlardan kaçının çünkü lastiğiniz daha çabuk biter.
Performansına gelince yağmurlu ve karlı havada inanın başka markaların kar lastikleri ile aynı performansı veriyor zaten etiketine ve testlerini inceleyin. Crossclimate dan karlı havada 2 gömlek daha üstün zaten diş yapısı kar lastiğine çok benzer.
feyzullah
06/01/2017, 18:03
Ben aracımı sakin kullanırım her daim. Yaz lastiklerimle 30.000 km yaptıktan sonra diş derinliğini ölçtürdüm 1 milim gitmişti. Lastikçi de şaşırdı bu km.de bu kadar az yıpranmasına. Yazın weatherproofları kullanmayı düşünmüyorum. Lastikçimin ücretsiz muhafaza ettiği yaz lastiklerim 2 sezon daha gider sonra nokianlara yüklenirim sonrasında da herhalde puntoyla yolları ayırırız. Uyarınız için çok teşekkürler. Sinan beyin konusunda ve burada dört mevsim lastik tecrübelrinin paylaşımı bizden sonra bu lastikleri tercih edeceklerin işini kolaylaştıracaktır.
kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
feyzullah
07/01/2017, 00:32
Otobanda yapacağım deneme için yarını bekleyenedim. Bu gece hissedilen sıcaklık -14 dereceydi. Çevreyolu cam gibi buzlu ve karlıydı. 100 km hızla giderken normal fren yaptım araba hiç kar-buz yokmuş gibi absyi açmadan kısa mesafede durdu. 80 km. Hızla giderken panik firen yaptım abs açıldı ve araç çizgisini kaybetmeden olduğu gibi durdu. Yine aynj yol koşullarında En yüksek 120 km. hıza çıktım lastikler son derece sessiz ve konforluydu. Bu haliyle weatherprooflar benden geçer not aldı. Edirnede benim işimi fazlasıyla görür. İlerleyen zamanlarda kış performansı nasıl olacak onu da bekleyip tecrübe edeceğim.
kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
ozkancavus5916
07/01/2017, 14:04
Dun aracimla yenibosnadan corluya 9 saatte geldim .araclarda kis lastigi takili onlerde goodyear ultragrip 8 arkalarda bfgoodrich vardi .hic sikinti yasamadim bir kerede kaydirmadi .kis lastigi takanlar olsaydi aracim 1.5 -2saatte corluda olurdum . 80-90km hizi rahat gordum daha ustunude basabilirdim ama guvenlik sebebiyle hiz yapmadim . Dun aksam cok tipi vardi . 18:45te arabays bindim 4:30ta eve geldim . Cok zevkli idi
feyzullah
07/01/2017, 15:13
Dün maalesef istanbul kilitlenmişti. 80-90 üzerine çıkmamakla en doğrusunu yapmışsınız özkan bey. Ben sadece sınırları biraz zorlamak adına bom boş çevre yolunda bu denemeleri yaptım. Kısa süreli bu hızlara çıktım. Lastiğin tepkilerini görmek yeterli oldu benim için. 80-90 km. hızla güvenli bir şekilde yol alınabilir.
kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
volkan1065
07/01/2017, 15:54
Arkadaşlar test içinde olsa karlı buzlu yolda canınızı tehlikeye atmayın. Lastik ne kadar iyi olursa olsun araç kontrolü kaybederse çarpasıya kadar durmaz. Allah korusun yol kenarlarındaki bariyerler ölümcül biliyorsunuz. En korktuğum şeydir bariyerlere girmek. Her zaman beni tedirgine ediyor bu metal bariyeler.
feyzullah
13/01/2017, 23:08
Bugün 300 km. uzun yol yaptım. Yola ilk çıkınca 110-140 km. hız aralığında direksiyonda titreme hissettim sonra düzeldi. Herhalde jant içerisine dolan kar ve buz balansı etkilediğinden böyle bir durumla karşılaşmış olmalıyım. (yinede balansı kontrol ettireceğim) Karlı-buzlu kısımların yanı sıra tamamen açılmış yolların da bulunduğu güzergahta sessizlik, konfor, yol tutuşu, güven hissi ve fren mesafesi (kar ve buzlu zeminde fren konusunda temkinli olmak her zaman yararlıdır) gayet iyiydi. Denemek için uygun bir zeminde 160 km. hıza çıktığımda dahi lastikler sessizlik ve konfor konusunda fevkaledeydi. Yakıt tüketimini nasıl etkilediği konusunda herhangi bir ölçüm yapmadığım için fikir sahibi değilim. Lpg'yi yarım veya 1 litre fazla yaksa benim açımdan çok fark eden bir şey olmaz. Yakıt tüketimi bakımından "C" etiket değerine sahip olduğundan fazla bir artış öngörmüyorum. Şehir içi kullanımında ise yoğun kar ve buzlanmaya rağmen hiç zorda kalmadım. Çok dik bir iki yokuşta rahatlıkla kalkış yapabildim. Bir hafta 600 km. kullanımda edindiğim izlenim ve tecrübelerim bunlardan ibarettir.
Herkese keyifli sürüşler dilerim.
bende yaz lastiğine göre yakıtta yazda kışta elle tutulur bi fark görmedim ki fark olsada ne kadar olabilir ki
bence yakılan yarım yada 1 litre fazla yakıt konfor ve güvenlik için insanın gözüne gelmez bile
feyzullah
14/01/2017, 10:54
bende yaz lastiğine göre yakıtta yazda kışta elle tutulur bi fark görmedim ki fark olsada ne kadar olabilir ki
bence yakılan yarım yada 1 litre fazla yakıt konfor ve güvenlik için insanın gözüne gelmez bile
Ben de konfor ve güvenlik için bir litre yakıtın hesabının yapılmaması taraftarıyım. Başlangıç olarak herşey güzel. İki-üç yıl sonra 30-40.000 km. yaptığımızda durum şimdiki gibi olursa Marmara bölgesi gibi kışların ağır geçmediği yerlerde dört mevsim lastikler fazlasıyla iş görür. Bu arada dikkatimi çeken ve eklemeyi unuttuğum bir diğer şey bir iki defa yapmak durumunda olduğum ani kalkışlarda arabanın patiye düşmemesi oldu. Yüklenmeme rağmen patiye düşmeden hızlıca başarılı bir şekilde kalkış yapabildim. Bu da güzeldi. :)
aynen bide şöyle bi konu var araç ıslakta ve kuruda abs ye hiç girmiyor geçen kıştan beridir ilk kez abs ye girdi ve ani kalkışlardada pek patinaja kaldığını görmek imkansız gibi gerçi çok sert kullanan biride değilim ama bence lastik vezifesini fazlaca yerine getiriyor ben istanbulda yaşıyorum ve maliyeti belki normal lastiğe oranla biraz fazla olabilir istanbul şartlarında aracını günlük kullanan insanların 4 mevsim lastik almasını öneririm
ben nokian ın yaz lastiğini aldım line serisi. şimdilik memnunum. özellikle ıslak zeminde mükemmel. ayrıca ses denen bir şey yok maşallah. tek ses yaptığı zaman virajları biraz yüksek hızla aldığınızda.
feyzullah
22/03/2017, 13:57
Yazlık lastiklerimizin durumu bu yazı da atlatacak kadar iyi olduğundan nokianları depomuzdaki yerine kaldırdık. Nokian weatherproof, sessizliği, kar ve buzda yol tutuşu ve özellikle ıslak zemindeki başarılı performansı beni memnun etti. Almayı düşünen arkadaşlara 4000 km.lik kullanımım sonucunda edindiğim tecrübeye binaen gönül rahatlığıyla almalarını tavsiye edebilirim.
mehmetozturk
11/04/2017, 10:19
Merhabalar, öncelikle herkese kazasız belasız günler dilerim.
Aracım 1.3 mjet 55kw, dunlop sport 01 model 185 60 15 ebatında lastiklerimin 5. yılına yaklaşmasından dolayı yeni lastik arayışına başlamıştım. Kullandığım lastikler biraz fazla ses yapıyordu bir de 60 yanaktan mıdır bilmem konforundan memnun değildim, sesin kaynağı yalıtım da olabilir tabi. Ebat konusunda araştırmalarımdan karara varamadım bir türlü en sonunda servisi aradım 185 65 15 önerdi. Hb deki indirimden faydalanıp aynı lastikten sipariş verdim, inşallah performans kaybı olmaz.
volkan1065
11/04/2017, 10:58
Merhabalar, öncelikle herkese kazasız belasız günler dilerim.
Aracım 1.3 mjet 55kw, dunlop sport 01 model 185 60 15 ebatında lastiklerimin 5. yılına yaklaşmasından dolayı yeni lastik arayışına başlamıştım. Kullandığım lastikler biraz fazla ses yapıyordu bir de 60 yanaktan mıdır bilmem konforundan memnun değildim, sesin kaynağı yalıtım da olabilir tabi. Ebat konusunda araştırmalarımdan karara varamadım bir türlü en sonunda servisi aradım 185 65 15 önerdi. Hb deki indirimden faydalanıp aynı lastikten sipariş verdim, inşallah performans kaybı olmaz.
Hayırlı olsun güle güle kullanın. Yumuşak ve sessiz bir lastiktir. Ani kalkış ve patinaj çektirmemeye özen gösterirseniz uzun süre kullanırsınzı. Yaz aylarına geldiğimiz için ilk başta alışasıya kadar biraz gacur gucur plastik sesi çıkartır ama alşıtıktan sonra normale döner. kar performansından çok çok memnun kalırsınız.
feyzullah
11/04/2017, 11:12
Merhabalar, öncelikle herkese kazasız belasız günler dilerim.
Aracım 1.3 mjet 55kw, dunlop sport 01 model 185 60 15 ebatında lastiklerimin 5. yılına yaklaşmasından dolayı yeni lastik arayışına başlamıştım. Kullandığım lastikler biraz fazla ses yapıyordu bir de 60 yanaktan mıdır bilmem konforundan memnun değildim, sesin kaynağı yalıtım da olabilir tabi. Ebat konusunda araştırmalarımdan karara varamadım bir türlü en sonunda servisi aradım 185 65 15 önerdi. Hb deki indirimden faydalanıp aynı lastikten sipariş verdim, inşallah performans kaybı olmaz.
İsabetli bir seçim yapmışsınız hayırlı olsun. Performans konusunda herhangi bir endişeniz olmasın. Multijetlere çok daha geniş veya büyük ebatlı lastikler takılıyor ve performanstan şikayet edilmiyor. Benim aracım 1.4 fire 77 hp olmasına rağmen hissedilir ölçüde bir performans kaybı yaşamadım.
nordikbalina
01/05/2017, 20:02
Bugün kütahyadaki nokian bayisini aradım bu lastik için. 210tl fiyat verdi ama son 2 senede 8 tane falan sattım 2 kışta 4-5 kişi söktürdü kütahyaya hiç uygun değil dedi o yüzden vazgeçtim. Eğer ağır kış şartları yaşayan bir şehirde yaşıyorsanız çok faydalı değil anlaşılan.
feyzullah
16/12/2019, 21:06
Arkadaşlar merhaba;
Herkesin kış lastiklerini konuştuğu şu günlerde takriben 3 yıldır kullandığım weatherproof lastikler hakkında birkaç kelam edeyim. Konuya uzun zamandır yazmamışım.
Nokian weatherproof ile toplamda 45.000 km yapmışım arkadaşlar. Bu sene yazın da kullandım. Lastiğin performansı hala tatminkar. Yazın da herhangi bir sorun yaşamadım. Özellikle yağmurlu havalarda çok mükemmel yol tutuşu var araba çivi gibi çakılıyor yola. Kar yağıdığı zaman nasıl bir performans sergileyecek bilmiyorum ancak, ilk aldığım seneye göre bu seneki kar buz performansı azalmıştı. Şimdilik lastikten memnunum. Böyle giderse rahat 60-70.000 km.yi çıkarırım.
Lastiğin dezavantajlı yanı, sert kullanıma gelmemesi. Lastik yaz, kış, yağmur vs. her koşulda yola yapışıyor resmen. Ani kalkış veya frenler lastiğe bariz zarar veriyor çünkü hamur yumuşak olduğu için lastik kaymıyor. Böyle olunca da özellikle ön tekerlerin dişlerinde kalkma yapıyor. Onun için Nokian weatherproof efendi adam lastiği diyebilirim. Ben ön-arka değişimi yaparak 10-15.000 km.de bu sorunu nisbeten aştım çünkü arka tekerler de sorun olmuyor. Bu eksi puanın dışında, lastiğin yol tutuş performansı, yumuşaklığı, konforu ve sessizliği çok benim beklentilerimi fazlasıyla karşılıyor. Eğer 60-70.000 km. çıkarırsa aynısından alırım yine. Artık son dönemeçteyiz bugüne kadar iyiydi. Ömrünü tamamlayınca ya kadar kullanıp bu konu başlığı altında objektif değerlendirmemi yapacağım.
Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum.
volkan1065
17/12/2019, 10:43
Lastik kullanım ömrününün ortalama 45000-55000 Km olduğunu düşünürsek sizin işinizi fazlasıyla görmüş. Ani kalkışlarda evet dediğiniz gibi dişleri kopabiliyor. Ama bu ani kalkışlarda aks larda zorlanıyor. Normal kullanım için ideal bir lastik ayrıca verdiği güvende cabası. Tabi birde yazlık - kışlık ayrı ayrı kullanırsanız yedek jant yoksa her yıl 120 TL lastik değişim ücretide olacağı için her şekilde kar ettiren bir lastik. Ortalam dört yıl içinde 500 Tl gibi bir kar.
Mıchelın crosclımate i 3 yıl önce kullandım.4 mevsim sökmem takmam zihniyetiyle almıştım.H
avalar ısınınca yazlıkları taktım.Kış gelince kışlıkları taktım.4 yıldır yatıyor keratalar.6.his veya paranoyaklık deyin elim takmaya yanaşmıyor.Şuda var mıchelin başka bir dünya.
feyzullah
17/12/2019, 22:20
Lastik kullanım ömrününün ortalama 45000-55000 Km olduğunu düşünürsek sizin işinizi fazlasıyla görmüş. Ani kalkışlarda evet dediğiniz gibi dişleri kopabiliyor. Ama bu ani kalkışlarda aks larda zorlanıyor. Normal kullanım için ideal bir lastik ayrıca verdiği güvende cabası. Tabi birde yazlık - kışlık ayrı ayrı kullanırsanız yedek jant yoksa her yıl 120 TL lastik değişim ücretide olacağı için her şekilde kar ettiren bir lastik. Ortalam dört yıl içinde 500 Tl gibi bir kar.
Dediğiniz gibi güven hissi gerçekten paha biçilmez. Bu kadar km.'nin ardından yol tutuşu hala tatminkar herhangi bir endişe yaşamıyorum. Dediğim gibi eğer bu vaziyet 60-70.000 km. bandına varabilirsem tereddütsüz bir dahaki tercihim yine weatherproof olur. Bir de benim lastikler 2016 modeli yani ilk seriler. Sonraki yıllarda mutlaka iyileştirmeler olmuştur. En azından bu zorlama meselesinden dolayı olan yıpranmaları minimize edecek güçlendirme yapılmıştır. Forumlarda okuduğum kadarıyla dişlerdeki dökülmelerden dolayı müşteri memnuniyeti kapsamında değiştirilen çok lastik olmuş.
feyzullah
17/12/2019, 22:23
Mıchelın crosclımate i 3 yıl önce kullandım.4 mevsim sökmem takmam zihniyetiyle almıştım.H
avalar ısınınca yazlıkları taktım.Kış gelince kışlıkları taktım.4 yıldır yatıyor keratalar.6.his veya paranoyaklık deyin elim takmaya yanaşmıyor.Şuda var mıchelin başka bir dünya.
Michelin şüphesiz başka bir dünyadır ancak fiyatı da bir o kadar pahalı. En yakın alternatifleri arasından seçim yapmak benim bütçeme şuan için daha uygun. O parayı verdikten sonra yaz kış sonuna kadar lastikleri kullanın derim. 4 yıldır yazlık kullandıysanız, yazlıklar son deme gelmiştir. Tarihi geçmeden crossclimate'ı değerlendirin ve izlenimlerinizi burada weatherproof ile mukayese edelim faydalı bir içerik oluşsun.
Mıchelın crosclımate i 3 yıl önce kullandım.4 mevsim sökmem takmam zihniyetiyle almıştım.H
avalar ısınınca yazlıkları taktım.Kış gelince kışlıkları taktım.4 yıldır yatıyor keratalar.6.his veya paranoyaklık deyin elim takmaya yanaşmıyor.Şuda var mıchelin başka bir dünya.
merhabalar satmayı düşünürseniz ösel mesaj attım teşekkürler
volkan1065
24/01/2020, 21:49
dün karabük safranboluya kar yağdı. İş çıkışı eve gelirken bizim buralarda yokuş çoktur.kar yağışı nedeni ile yolda patinaj yapan bir çok araç vardı. Allaha şükür nokıan wr4d kış lastiği ile diğer araçların patinaj çektiği yerlde ben zorlanmadan rahatça çıktım. Benim aracın aynısından arkadaştada var oda ben gibi nokıan cıdır. Oda aynı drumu yaşamış. Sabah yine apartman önünde komşu aracını siteden çıkaramadı. Lastikleri petlas ve aynı ölçüde . Yine nokıanlar sıkıntı yaratmadan aynı yerden ben rahatça çıktım. Lastik alırken efendim kar lastiği hepsi aynı fazla para vermeye gerek yok etiket vs hikaye benim petlasım var yolda kalmadım bunlar hikaye. Hee tamam nokıan çıkamadığı yer yokmu abartmıyormusun diyebilirsiniz . Tabiki buda paletli değil ama diğer markaların neredeyse hepsinden daha başarılı. Kar performası gibi yağmur ve kuru yol performansı da harika. Tabi en önemliside yakıt tüketimi. Kısaca nokıan ürettiği lastiklerde etikette ne yazıyorsa bunu karşılıyor. Yeni yazlık olarak ta weatprof sipariş geçitim. Maddi durum iyi olsaydı eline 2 alacaktım. ama şimdilik idare etsin bakalım.
feyzullah
25/01/2020, 01:56
dün karabük safranboluya kar yağdı. İş çıkışı eve gelirken bizim buralarda yokuş çoktur.kar yağışı nedeni ile yolda patinaj yapan bir çok araç vardı. Allaha şükür nokıan wr4d kış lastiği ile diğer araçların patinaj çektiği yerlde ben zorlanmadan rahatça çıktım. Benim aracın aynısından arkadaştada var oda ben gibi nokıan cıdır. Oda aynı drumu yaşamış. Sabah yine apartman önünde komşu aracını siteden çıkaramadı. Lastikleri petlas ve aynı ölçüde . Yine nokıanlar sıkıntı yaratmadan aynı yerden ben rahatça çıktım. Lastik alırken efendim kar lastiği hepsi aynı fazla para vermeye gerek yok etiket vs hikaye benim petlasım var yolda kalmadım bunlar hikaye. Hee tamam nokıan çıkamadığı yer yokmu abartmıyormusun diyebilirsiniz . Tabiki buda paletli değil ama diğer markaların neredeyse hepsinden daha başarılı. Kar performası gibi yağmur ve kuru yol performansı da harika. Tabi en önemliside yakıt tüketimi. Kısaca nokıan ürettiği lastiklerde etikette ne yazıyorsa bunu karşılıyor. Yeni yazlık olarak ta weatprof sipariş geçitim. Maddi durum iyi olsaydı eline 2 alacaktım. ama şimdilik idare etsin bakalım.
+++
Volkan hocam weatherproof üretimi bittimi? Satışlarda 185/65 r 15 ebatı göremedim geçen bir bakayım dedim. Kaldırdılar mı bu seriyi yoksa.
volkan1065
25/01/2020, 15:17
+++
Volkan hocam weatherproof üretimi bittimi? Satışlarda 185/65 r 15 ebatı göremedim geçen bir bakayım dedim. Kaldırdılar mı bu seriyi yoksa.
kormetali arayıp bilgi alın derim. ne zaman stoğa girecegi bilgisini verirler.
feyzullah
29/07/2020, 07:53
Tekrardan merhaba arkadaşlar,
Nokian weatherproofları 2017 yılında aldım ve 53.000 km. yol yaptım. Geçtiğimiz günlerde ön sağ tekerin yüzeyinde 4 parmak genişliğindeki bir kısımda dişlerin tamamen bittiğini gördüm. Lastik orantısız bir şekilde aşınmıştı. Rahatsız olduğum için yeni lastik aldım. Falken EuroAll Season AS210 modellerine baktım kararsız kaldım. İki lastik alacağım için toplamda 100 tl farkediyordu ben de tercihimi nokian weaterprooftan yana yaptım. Arka tekerlerde sorun yok değiştirmedim ancak 10.000 km. sonra onları da değiştiririm. Genel itibariyle weatherproof lastiklerden memnun kaldım. Her koşulda performansı, sessizliği ve konforu tatmin edici. Özellikle ıslak zeminde, yağmurlu havada lastiklerin yola yapıştığı hissediliyor ve fren performansı tatmin ediyor. Performans ve ömür bakımından beklentilerimi makul düzeyde karşıladığı için yeni tercihim yine nokain weatherprooftan yana oldu. Değiştirdiğim lastiklerdeki yıpranma durumunu gösteren fotoğrafı, eğer eklemeyi başarabildiysem görebilirsiniz. Herkese kazasız belasız, keyifli sürüşler dilerim.
Acilen rot-balansa girmeniz lazım, yoksa yeni aldığınız lastikleriniz de bu şekilde içten yenmeye başlar. kamber kaster toe açılarına ön-arka lazerli baktırın kesin....
feyzullah
15/02/2021, 21:09
Haziran ayında değiştiğim lastiklerle tam 20.000 km. yol yaptım. Hafta sonu yağan karda denemek için markete falan gittim, yokuş indim çıktım yol kar doluydu. Rahatlıkla dur kalk yaptım. Önleri değişmiştim, arka tekerler herhalde 70.000'i geçti. Onları da değişeceğim yine Nokian weatherproof aldım ama vakit bulamadım. Zaten kısa mesafe kullanıyorum arabayı, kullanmasam da olur modundayım üzerine düşmedim. İkinci takım weatherprooflar da mükemmelen görevini yerine getiriyor. Önceki paylaşımlarda da belirttiğim gibi sert kalkış ve ani frenlerden kaçınarak kullandım öndeki lastikleri 20.000 km. Yaz sıcağında kullanmama rağmen dişlerde bozulma falan olmadı ok gibi duruyor keratalar. Son serilerde iyileştirme de yapmış olabilirler. Diş kalkma sorunu çokca şikayet ediliyordu bu lastiklerde şimdilik sorun yok. Eskilerin önlerde son zamanlara doğru bozulma olmuştu.
Maşallah feyzullah ustam.. bende 4tane lastik alıcam 185 beya 195 taban istiyorum. Marka model fiyat özellikle tavsiyen nedir. En uygun baktıgım kadarıyla 260liraya petlas.
feyzullah
16/02/2021, 08:04
Araç 1.4 fire ise 195 yorabilir en ideali 185 fire motor için. 175 de kullandım ben en tasarruflu lastik 175 ama çok yatıyor araba 185 bence ideal. Marka model seçimi tamamen kullanım amacınıza bağlı. Sanırım sizin punto 2. Araç olarak kullanılıyor, fazla km. yapmıyorsanız uygun fiyatlı bir alternatif olabilir. Babam senede 5.000 km. civarı yapıyor, milestone takılı mesela çok memnun. 5 yıldır kullanıyor milestone marka lastikleri canavar gibi. Araba garajda durduğu için yıpranma daha yavaş oluyor. Ben yılda 20.000 civarı km. yapıyorum ortalama, Nokian weatherproof benim açımdan cazip oluyor. Ortalama 3 yıl kullanıyorum yaz-kış. Sökme takma derdi yok. Zaten sök tak maliyetinin yanında bir de bijonlar ve porya bozuluyor lastikçilerin iş bilmezliği yüzünden. O da ayrı bir masraf kalemi. O nedenle bana Nokian cazip geliyor. Yılda 5-10.000 yapsam, uzun yol durumlarım olmasa hiç düşünmeden Petlas, milestone, starmax ne denk gelirse alır geçerim. Ama km. Çok yapınca, özellikle de kışın sök tak yapmak istemediğim için Nokian weatherproof tercih ediyorum. Kullanım durumunuza göre seçim yapmanız yerinde olur. Can, mal herşey dört lastik üzerinde, ona göre hesap yapmak lazım.
Araç 1.4 fire ise 195 yorabilir en ideali 185 fire motor için. 175 de kullandım ben en tasarruflu lastik 175 ama çok yatıyor araba 185 bence ideal. Marka model seçimi tamamen kullanım amacınıza bağlı. Sanırım sizin punto 2. Araç olarak kullanılıyor, fazla km. yapmıyorsanız uygun fiyatlı bir alternatif olabilir. Babam senede 5.000 km. civarı yapıyor, milestone takılı mesela çok memnun. 5 yıldır kullanıyor milestone marka lastikleri canavar gibi. Kullanım durumunuza göre seçim yapmanız yerinde olur. Can, mal herşey dört lastik üzerinde, ona göre hesap yapmak lazım.Çok önceden tofaş vardı bende 195 tabandan 215tabana geçmiştim. 215taban yakıtı artırmıştı fakat sanki tren gibi rayda gidiyordum müthiş bir yol tutuşu vardı..aynen 1.4 aracım.. 2.araç aslında ama hem lpg hem otomatik hemde daha kıvrak oldugundan artık 1.araç oldu [emoji3]
%80şehir içi kullanıyorum. Genelde eşim kullanıyor zaten.
Ama petlas alıcam galiba en uygun fiyatlısı bu.zira benim opeldede 17' petlas var gecen sene almıştım.
Elimdeki 16' kışlıkları sattım parayı harcamadan almam lazım kısa zamanda.
Zira üzerindeki lastiklerden biri patlamıştı geçen gün tamiri olmadı çıkma taktık. Bu süreci hızlandırmam lazım.
Çok teşekkürler feyzullah ustam.
feyzullah
16/02/2021, 08:21
Rica ederim, Petlas milestone starmax hepsi memleketin ürünleri. Tek problem süre çok geçince sertleşme yapıyor bu lastikler, yol tutuşu zayıflatıyor. 195 olmaz değil olur ama çok yorar. Tren gibi rayda gitme hissini opelde yaşarsınız zaten. Mükemmel yol tutuyor astralar. J kasaları beğeniyorum aslında ama, lastik, yedek parça, turbo manifold sorunu, yağ soğutucu problemi falan maliyeti çok. Hasılı toplarsam her lastik iş görür. Esas olan kullanım durumuna göre isabetli seçim yapmak.
Rica ederim, Petlas milestone starmax hepsi memleketin ürünleri. Tek problem süre çok geçince sertleşme yapıyor bu lastikler, yol tutuşu zayıflatıyor. 195 olmaz değil olur ama çok yorar. Tren gibi rayda gitme hissini opelde yaşarsınız zaten. Mükemmel yol tutuyor astralar. J kasaları beğeniyorum aslında ama, lastik, yedek parça, turbo manifold sorunu, yağ soğutucu problemi falan maliyeti çok. Hasılı toplarsam her lastik iş görür. Esas olan kullanım durumuna göre isabetli seçim yapmak.Aynen doğru diyosun ama 3 4 sene götürür heralde beni. Sonrasına bakıcaz.
Üzerinde comtinental var 185 tabanlı. Ama bunlarda sertleşmiş. Uzatmalarda yani.
Benim lineada bridgestone vardı off diyorıö. Yapışıyordu yola..
Benim opelde j kasa dizel 2012
Şuan kronik sorum olan volant vurması coğalmış durumda sanırım bi 4 5 bim sıkışmış arasına [emoji3]
feyzullah
16/02/2021, 13:26
Mesela yılda 30-40.000 km. yapıyor olsam bridgestone lastik alırım. Sert, geç ısınan ve uzun yol yapmaya uygun lastik. Ama o kadar km. yapmadığım ve geç ısındığından dolayı kısa mesafe kullanımlarında istediğim verimi alamayacağım için tercih etmiyorum. Lastik seçimi tamamen kullanım amaçlarına uygun olarak yapılmalı. Değilse kullanılmayan bir teknoloji için fazladan bedel ödendiğinden israf olur.
Astra j konusuna gelince, ağır maliyeti kronik sorunları olmasa yalıtım, konfor, güvenlik ve yol tutuş açısından mükemmel bir araç. Ama 1.3 dizellerinde şanzıman sorunu, 1.6 dizellerde kronik volant ve triger sorunları, 1.4 turbo modellerinde bir önceki paylaşımımda işaret ettiğim problemler beni bu teknoloji harikasından uzaklaştırıyor. Doğrusu her aracın kronik sorunu var ve en az maliyetli olanlar yine Renault Fiat grubu araçlar.
Mesela yılda 30-40.000 km. yapıyor olsam bridgestone lastik alırım. Sert, geç ısınan ve uzun yol yapmaya uygun lastik. Ama o kadar km. yapmadığım ve geç ısındığından dolayı kısa mesafe kullanımlarında istediğim verimi alamayacağım için tercih etmiyorum. Lastik seçimi tamamen kullanım amaçlarına uygun olarak yapılmalı. Değilse kullanılmayan bir teknoloji için fazladan bedel ödendiğinden israf olur.
Astra j konusuna gelince, ağır maliyeti kronik sorunları olmasa yalıtım, konfor, güvenlik ve yol tutuş açısından mükemmel bir araç. Ama 1.3 dizellerinde şanzıman sorunu, 1.6 dizellerde kronik volant ve triger sorunları, 1.4 turbo modellerinde bir önceki paylaşımımda işaret ettiğim problemler beni bu teknoloji harikasından uzaklaştırıyor. Doğrusu her aracın kronik sorunu var ve en az maliyetli olanlar yine Renault Fiat grubu araçlar.O zaman petlasa devam [emoji3] noktayı koyuyorum kendi adıma..
Zira 2yılda 30.000 yapmışım [emoji3]
Opele gelince fiat çerez parası gibi masrafları. Ama opel kol gibi [emoji3]
Puntodan inmez olduk zaten keçi gibi maşallah. [emoji3] hecen yaz marmarise bile puntoyla gittik.
feyzullah
16/02/2021, 15:02
Hayırlısı olsun, Opel teknoloji harikası ama yapacak birşey yok. Maliyeti yüksek.
O zaman petlasa devam [emoji3] noktayı koyuyorum kendi adıma..
Zira 2yılda 30.000 yapmışım [emoji3]
Opele gelince fiat çerez parası gibi masrafları. Ama opel kol gibi [emoji3]
Puntodan inmez olduk zaten keçi gibi maşallah. [emoji3] hecen yaz marmarise bile puntoyla gittik.
Puntodan sonra 1.6 dizel J kasaya geçen arkadaşımda da volant ya da triger sesi vardı.İlk çalıştırmada baya geliyordu.Garanti bitince servisin koyduğu GM yağı bırakıp Motule geçti.Sorun yok şu an.
Gesendet von iPhone mit
Puntodan sonra 1.6 dizel J kasaya geçen arkadaşımda da volant ya da triger sesi vardı.İlk çalıştırmada baya geliyordu.Garanti bitince servisin koyduğu GM yağı bırakıp Motule geçti.Sorun yok şu an.
Gesendet von iPhone mit TapatalkVolant sesinin yağ ile geçeceğini ilk defa duydum. Volant baskı balatayı değiştiricem komple set halinde.
KoramiraL
15/04/2021, 17:33
Nokian markasını WR D4 ile kışlık olarak ilk A6 Quattro da kullandım ilk hatam 200 km ile su birikintisine girince auqaplank ( su kayması ) yaşayacağımı anladığımda kurtardı sıfır sorun suyu boşaltıp geçti yol tutuşunda gram sorun yaşatmadı, aynı şekilde Uludağ zirveye zincirsiz ve sıfır sıkıntı şeklinde tırmandım su kuru ve yağmurlu havada ciddi manada kar lastiği dedirtmez kendisine çok iyi yol tutuyor. Abimin Symbol aracında 195\60\15 kendi kullandığım Punto da 185\65\15 91H Wetproof kullanıyoruz kuru havada gayet iyi ıslakta kuruda olduğundan daha iyi bir lastik. PowerProof serisini yakında test edeceğim onuda yazarım mutlaka
Merhaba, Nokian Seasonproofu test etme imkanınız oldu mu veya kullandığınız lastikten artıları veya eksileri neler acaba
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.