Orijinalini görmek için tıklayınız : Punto'dan sonra Linea kullananlar?? YARDIM ACİL
celenlee
09/01/2016, 23:58
3 Sene G.Punto kullandım.
Şimdi ise C4 Picasso
Şirket aracına geçeceğim ve önümde 2 seçenek var:
1-Linea POP
2-C-Elysee Comfort
Linea ile G.Puntonun pedal,direksiyon ve koltuk olayları aynı mı?
G.Puntoda çok zor alışmıtım oturma pozisyonuna ama C_Elysee çooook daha zor geldi. Çünki direksiyon ileri geri hareket etmiyor! Pedalları da çok önde gelde.
Lineayı ise test etme imkanım olmadı.
G.Punto kullandıktan sonra Linea ya geçen arkadaşlardan yorum bekliyorum.
Sürüş pozisyonu tıpkısının aynısı mı? Ya da hangisi daha iyi?
C-Elysee ile kıyaslanır mı?
Vs.vs.
*Motor performan olarak CElysee çok önde.
Çünkü hem hafif, hem torku yüksek hem de motor hacmi geniş iyi toparlıyo seri kaçıyor.
*Ama hafifliği çok iyi değil, yanından hızlıca normal bir araç geçse rüzgarından etkileniyor.
Benim için ise en önemlisi sürüş konforu.
besyo3454
10/01/2016, 00:17
linea kullandım şuan grande punto kullanıyorum hemen hemen herşeyi aynıydı. sadece tek fark lınea sedan olduğu için beni zorluyordu park ederken felan.
ykaya1983
10/01/2016, 00:30
Linea her halükarda C-Elysee den 1 gömlek üstün bir araç.
Linea her halükarda C-Elysee den 1 gömlek üstün bir araç.
yapma be abi linea at arabasıdır elysee kullanmadım ama kullananlar aşırı seri olduğunu söylüyolar lineayı kullandım bildiğin at arabası hani şirket arabası olmasa parça servis yönünden citroenle uğraşma dicem ama şirket aracı bozulursa veya farklı bi durum olsa bırak şirket düşünsün
neden linea için 1 gömlek üstün dediniz?
Lineada city yok, bunun haricinde koltukları gp ye göre daha rahat, pedalına aynı, cam tuşları ve aynı. Özellik ve motor olarak celysse daha seridir. Ben Chipli kullanıyorum oldukça seri. Celysse kasasını beğenmedim sacı çok ince, bunun dışında hangisi dersen linea derim içi oldukça ferah, motor zaten bilindik ama tercih sizin.,
ethemyigit
10/01/2016, 02:34
sureklı sehırıcı dur kalka a trafık e kullanıcaksan cıtroen daha rahat olur lınea daha hantal ama uzun yol vs yuksek hız kullanıcam dersen lınea da
kendını daha guvende hıssedersın oturaklı araba yanı kasası agır
gecen hafta 2012 c3 1.4 HDI motor aracı olan arkadasımla bırlıkte sırket arabasını aldık yola cıktık 2015 linea 1.3 multıjet
cıtroenden sonra hantal geldı cocuk cok fark var dıye anlatıyordu 200 km vs arkadasım kullandı citroene göre gıtmıyo dıyodu ve yakıt daha fazla yakıyo lınea kasa agır
celenlee
10/01/2016, 10:15
Cevaplar için teşekkürler. City dışında çoğu şeyin aynı olup olmamasını merak ediyordum, öğrenmiş olduk ;)
92HDI gerçekten performans noktasında iyi.
Ama epey yolda vakit geçireceğim için, performanstan ziyada sürüş pozisyonuna öncelik vereceğim herhalde.
Bir de ne nerde diye aramam Lineaya geçersem :p
G.P Dynamicten farkları:
City olmayışı
Manuel Klima
ve Kolçağın olmayışı olacak benim için.
Tez elden 95lik bir Linea bulup kullanmam lazım..
celenlee
10/01/2016, 10:28
Boyum 172
C-Elysee ye oturdum.
Pedala göre koltuğu arkya çektim, direksiyon önde kaldı.
Az koltuğu öne aldım, direksiyounu aşağı indirdim, direksiyon dizlerime indi.
Koltuğu iyice yükselttim, pedallarla mesafey, artırmak için, bu sefer de kafam iyice tavana yaklaştı, dizler tam direksiyona geldi, direksiyonu en üste kaldırdım.
Epey bir kombinasyon denedim ama bir türlü rahat edemedim. Aciip yoruldum 30-40km E-5 te.
GP'de, MeganeII ve Grand Picassoyu da hep aynı şekilde kullanıyorum ve hiç yorulmadan kullanabiliyorum aracı:
Koltuk en alçakta
Direksiyon En altta ve en uzun pozisyonda.
**Linealar URBAN olsa hiç düşünmicem aslında :) Daha bi cezbetcek ama ne yazık ki POP :p G.P Active dizaynı.
Aslında C-Elysee de 2 temel problem var
1-) Direksiyon DERİNLİK AYARININ OLMAYIŞI!
2-) HAFİF olması.
bunun dışında herşeyiyle beni cezbetti.
---------------------------------------------------------
Sacı ince kalınmış, fransızmış, dökülürmüş vs gibi şeylere itibar etmiyorum.
Renault için de böyle konuşurlar, Megan II Sedan kullanıyoruz 8 Senedir, onun rahatlığını ve sorunsuzluğunu çoğu araçta bulamıyorum.
feyzullah
10/01/2016, 15:07
C-Elysee 1.6 dizel çok yakın bir arkadaşımda var. Zaman zaman seyahat etme fırsatımız oluyor. Linea'yı bugüne kadar kullanmadım onun hakkında bir şey söyleyemem ama C-Elysee ile ilgili bazı gözlemlerim var. Aracın kasası çok ağır değil sacı gerçekten çok ince kaportanın. Bundan dolayı 160-170 km. hıza çıkıldığında güven vermiyor deyim yerinde ise rüzgar aracı tokatlıyor. Ama 1.6 dizel C-Elysee yüksek bir motor performansına sahip. Her anlamda atik bir araç. Bir de motor hacmi yüksek olduğu için uzun yolda yüksek hızlarda çok aşırı bir yakıt tüketimi yok. 1.3 m-jet linea ile 1.6 hdi C-Elysee 150 km. hız ile aynı koşullarda kullanılsa C-Elysee daha az yakıt harcar.
celenlee
10/01/2016, 16:44
C-Elysee 1.6 dizel çok yakın bir arkadaşımda var. Zaman zaman seyahat etme fırsatımız oluyor. Linea'yı bugüne kadar kullanmadım onun hakkında bir şey söyleyemem ama C-Elysee ile ilgili bazı gözlemlerim var. Aracın kasası çok ağır değil sacı gerçekten çok ince kaportanın. Bundan dolayı 160-170 km. hıza çıkıldığında güven vermiyor deyim yerinde ise rüzgar aracı tokatlıyor. Ama 1.6 dizel C-Elysee yüksek bir motor performansına sahip. Her anlamda atik bir araç. Bir de motor hacmi yüksek olduğu için uzun yolda yüksek hızlarda çok aşırı bir yakıt tüketimi yok. 1.3 m-jet linea ile 1.6 hdi C-Elysee 150 km. hız ile aynı koşullarda kullanılsa C-Elysee daha az yakıt harcar.
En başta şu var:
C-Elysee 1.6 hacimde ve 5.vites 3000 devir 140-145 arası bir hızı var
Linea 1.3 hacimde ve 5. viteste 3000 devir 130 yapıyor.
Yüksek hızlarda C-Elysee nin az yakacağı burddan belli ;)
punto kullanıyorum farklı model yılı emotion paketine kadarda lineanın koltuğuna oturup kullanmışlığımda var lineada performans olarak beni biraz etkileyen emotion paket linea oldu 1,6 multijet motor full donanımdı onunda debriyajı çok sertti o yüzden oda beni cezbetmedi şehiriçi kullanmak zor o debriyajla onun haricinde punto bence lineadan biraz daha seri bi araç gibi geliyor hep bana göre büyük fark yok tabi ama konfor olarak punto aynı sayılır elysee için şunu diyebilirim klima performansı lineadan iyiyse ben seriliğinide ekler citroen i alırdım
konu sahibi arkadaş kararını vermiş konu kapanmış sorun yok
Bayram3434
10/01/2016, 17:50
C-Elysee'in arka koltuğunda 3-5 kez yolculuk yapmışlığım var
2013 model'di yenilerde değişik bir durum varmı bilmem ama 2013 C-Elysee arka koltukta oturmakla parkta metal bank'ta oturmak aynı şey
ykaya1983
10/01/2016, 18:51
c-elyse nin baagaj ve kaputunu kapatıp açtığınızda bile nasıl bir araç olduğunu anlıyorsunuz.Zaten iç plastik aksamın ne kadar basit bir malzemeden yapıldığı her halinden belli oluyor.Güzel olan ön görünümü sizi aldatmasın.Aracın kaputunu kaldırdığınızda şasisininde kuvvetli olmadığı belli oluyor.Zaten aynı hacimdeki motorların karşılaştrılmasında da ağırlık farkı bunu doğruluyor.Linea her ne kadar kendi sınıfında focus astra jetta gibi araçlarla mukayese edilemese de f/p açısından na kadar iyi bir araç olduğu yıllardır satış lideri olmasından da belli oluyor.Egea nın çıkması satışlarına darbe vursa da 35000 küsür satış rakamı ile gene birinci olmuş.C-ellyse de fiyatı uygun olmasına rağmen 10000 i geçemiyor.
Kim ne derse desin bana şu aşağıdaki linkte lineanın kazası nasıl bir araç olduğunu anlamama yetiyor.
https://www.youtube.com/watch?v=GOjOfWFvqJg
feyzullah
10/01/2016, 22:27
En başta şu var:
C-Elysee 1.6 hacimde ve 5.vites 3000 devir 140-145 arası bir hızı var
Linea 1.3 hacimde ve 5. viteste 3000 devir 130 yapıyor.
Yüksek hızlarda C-Elysee nin az yakacağı burddan belli ;)
Dediğim gibi lineaya binmedim kaç devirde ne kadar hız yaptığını bilmem ama teknik verileri göz önüne aldığımızda C-Elysee'nin daha yüksek hızlara daha düşük devirlerde çıkabildiği açıkça görülüyor.
evren iskent
11/01/2016, 22:01
Guvenlik konusunda aracin kaza yapis sekli cok onemlidir ve linea'nin ustun bir tarafi yoktur. Bugune kadar kullandigim araclarda sadece punto ve lineada direksiyon yere paralel degil. Birqz daha yukari kalkik duruyor. Bana garip gelmisti. Simdilerde alissamda dizlerime paralel duran direksiyonu ustten kavramak cok daha kolay oluyor. Linea'nin direksiyonu puntoya gore hafif agir ve biraz daha hisli gibi. Punto genel anlamda daha zevkli bir suruse sahip. Yol tutus 301 veya elyesse'ye gore daha iyidir. Yine arkadaslarin dedigi gibi 301 motoru cok daha gucludur. Focuslardaki 90bg'lik motordur hemen hemen. Lineanin ic dosemeleri daha iyidir. Cam acma dugmeleri, genel gogus yapisi daha moderndir. Ancak 301 dqha teknolojiktir muhtemelen.
Saygilarimla.
https://uploads.-cdn.com/20160111/c38bd9ad6bd3badb219607d9b9a0644b.jpg
https://uploads.-cdn.com/20160111/7fe13fd15cce14930c5e0c370bfb116c.jpg
SM-T810 cihazımdan gönderildi
Hocam iki aracıda kullandım , Linea katır gibi gitmiyor ve puntoya göre daha fazla savuruyor.
C-Elysee hem daha az yakıyor hemde çok seridir , tartışmasız C-Elysee
C-Elysee konusunda şunuda söyleyim araçta ESP yoksa çok sıkıntı , kasadan dolayı çok çabuk savuruyor.Benim kullandığım C-Elysee sert kalkışlarda bile ESP yakıyordu.
Ben ikisini de kullandım. Bence de c-elysee .
GT-N7100 cihazımdan gönderildi
c-elysee'yi bi 300 km kadar hem şehirlerarası hem de şehiriçi kullandım, ben de hiç düşünmeden c-elysee derdim.
celenlee
12/01/2016, 10:53
Hocam iki aracıda kullandım , Linea katır gibi gitmiyor ve puntoya göre daha fazla savuruyor.
C-Elysee hem daha az yakıyor hemde çok seridir , tartışmasız C-Elysee
C-Elysee konusunda şunuda söyleyim araçta ESP yoksa çok sıkıntı , kasadan dolayı çok çabuk savuruyor.Benim kullandığım C-Elysee sert kalkışlarda bile ESP yakıyordu.
Linea ve C-Elysee
Dizel tüm versiyonlarında ESP Standart ;)
Şirket aracımız var c-elysee ortalama yakıt tüketimi 6.5-5.5 arasında gidip geliyor. Gürültüyü çok içine alıyor. Ön konsolun üst kısmı çok kaliteli duruyor. Ama kalorifer tuşları için aynı şeyi söyleyemeceğim. Araçı öyle çok aşırı zorlamadığım için her araç beni savurmuyor. :)
Temden CC'yi 125e ayarlayıp Çerkezköy- Yalova arası kullnanıyorum genelde (körfezi dolaşarak) 1.6 olduğu için puntoyla kıyaslamak zaten yanlış olur fakat bizim sedan zorunluluğumuz olmasa tercih edilecek bir araç değil. Dacia Logy bile bana daha konforlu geliyor bazen. Sedan değilde HB olabilirse aracınız C4 daha güzel bir tercih e-HDI
ykaya1983
12/01/2016, 17:42
Guvenlik konusunda aracin kaza yapis sekli cok onemlidir ve linea'nin ustun bir tarafi yoktur. Bugune kadar kullandigim araclarda sadece punto ve lineada direksiyon yere paralel degil. Birqz daha yukari kalkik duruyor. Bana garip gelmisti. Simdilerde alissamda dizlerime paralel duran direksiyonu ustten kavramak cok daha kolay oluyor. Linea'nin direksiyonu puntoya gore hafif agir ve biraz daha hisli gibi. Punto genel anlamda daha zevkli bir suruse sahip. Yol tutus 301 veya elyesse'ye gore daha iyidir. Yine arkadaslarin dedigi gibi 301 motoru cok daha gucludur. Focuslardaki 90bg'lik motordur hemen hemen. Lineanin ic dosemeleri daha iyidir. Cam acma dugmeleri, genel gogus yapisi daha moderndir. Ancak 301 dqha teknolojiktir muhtemelen.
Saygilarimla.
https://uploads.-cdn.com/20160111/c38bd9ad6bd3badb219607d9b9a0644b.jpg
https://uploads.-cdn.com/20160111/7fe13fd15cce14930c5e0c370bfb116c.jpg
SM-T810 cihazımdan gönderildi
Bu kazaya göre linea güvenli değil diyorsanız alın size golf kazası.Benim gösterdiğim linkte passat ve linea aynı açıdan kafa kafaya çarpışıyor.Bu iki aracın güvenliğini göstermesi yönünden önemlidir.Başka başka fotoğraflar yüklserseniz insanların kafası karışır.Kaldı linea dediğimiz araç euro n-captan 5 yıldız almış olan puntonun şasisi uzatılarak üretilmiş bir araçtır.Bundan dolayı da kasası güvenlidir.
İbretlik bir trafik kazası! (https://www.teknolojioku.com/haber/ibretlik-bir-trafik-kazasi-24287.html)
Bu kazaya göre linea güvenli değil diyorsanız alın size golf kazası.Benim gösterdiğim linkte passat ve linea aynı açıdan kafa kafaya çarpışıyor.Bu iki aracın güvenliğini göstermesi yönünden önemlidir.Başka başka fotoğraflar yüklserseniz insanların kafası karışır.Kaldı linea dediğimiz araç euro n-captan 5 yıldız almış olan puntonun şasisi uzatılarak üretilmiş bir araçtır.Bundan dolayı da kasası güvenlidir.
İbretlik bir trafik kazası! (https://www.teknolojioku.com/haber/ibretlik-bir-trafik-kazasi-24287.html)
punto Ncap tan 4 yıldız almamışmıydı abi yanlışınız var
evren iskent
12/01/2016, 18:49
Bu kazaya göre linea güvenli değil diyorsanız alın size golf kazası.Benim gösterdiğim linkte passat ve linea aynı açıdan kafa kafaya çarpışıyor.Bu iki aracın güvenliğini göstermesi yönünden önemlidir.Başka başka fotoğraflar yüklserseniz insanların kafası karışır.Kaldı linea dediğimiz araç euro n-captan 5 yıldız almış olan puntonun şasisi uzatılarak üretilmiş bir araçtır.Bundan dolayı da kasası güvenlidir.
İbretlik bir trafik kazası! (https://www.teknolojioku.com/haber/ibretlik-bir-trafik-kazasi-24287.html)
Lineanin ncap testi yoksa puntodan yola cikip guvenlidir denilemez. Kazanin olus sekli onemlidir dedim. Kafa kafaya kazada once hangisi fren yaptidan, egime, hizdan direksiyon acisina gore hersey degisir.
Fiat'in iddasi olmadigi bir konuda markadan fazla savunmaya gerek yok bence. Ben punto kullaniyorum. Aracimin guvenligi konusunda markanin verecegi garanti degil aracin hissettirdikleri onemli bana gore.
Linea guvenlik oncelikli degil ekonomi oncelikli aractir ve guvenlik seviyesi siniaki araclar kadardir daha ustu degildir.
Benim kaza resmi vermemdeki amac; her aracin limiti vardir. Limit disina cikinca guvenlik konusunda bu sinif araclari guvenligine gore tercih etmemek gerekir.
Saygilarimla.
SM-N910C cihazımdan gönderildi
ykaya1983
12/01/2016, 19:45
punto Ncap tan 4 yıldız almamışmıydı abi yanlışınız var
5 yıldız
https://www.youtube.com/watch?v=9I7HafYom5Q
o videoyu belki 100 kere izledim euroNcap kaza test videosu ve videonun hiçbiyerinde 5 yıldız diye bişey söylenmiyor bazı türk forumlarında aracın 4 yıldız aldığını yazmışlar bunu ve videoyu bildiğim için dedim 5 yıldız olmaması lazım diye
32673
https://euroncap.blob.core.windows.net/media/8656/euroncap_fiat_grande_punto_2005_5stars.pdf
https://uploads.-cdn.com/20160112/5d73604028e0fb373fe603dc166c435b.jpg
Grande Punto Euroncap sonucu
Fiat Grande Punto (2005) (https://www.euroncap.com/tr/derecelendirmeler-ve-oedueller/en-son-guevenlik-derecelendirmeleri/tr/results/fiat/grande-punto/15665)
Sent my iPhone using
squidward
14/01/2016, 21:46
c elysee kullanan arkadaşlar araba çok ses alıyormuş ve klima açıkken çok gürültülü çalışıyormuş doğru mu???
https://uploads.-cdn.com/20160112/5d73604028e0fb373fe603dc166c435b.jpg
Grande Punto Euroncap sonucu
Fiat Grande Punto (2005) (https://www.euroncap.com/tr/derecelendirmeler-ve-oedueller/en-son-guevenlik-derecelendirmeleri/tr/results/fiat/grande-punto/15665)
Sent my iPhone using
netten bu konu üzerine biraz daha araştırma yaptım ama genel değerlendirmede 4 yıldız aldığını okuyorum acaba genel değerlendirme değilde yetişkin yolcuya 5 yıldız vermiş ya acaba sadece omu baz alınıyor bunu merak ediyorum
raporda 5 yildiz, pdf linkinde, linkmadresinde de 5 yildiz...
testi yapan ncap, 5 yidiz vermis ama genel degerlendirip 4 yildiz demek nasil oldu acaba...
o donemde stilo mesela 4 yildiz...
Fiat Stilo (2005) (https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/fiat/stilo/15666)
sadece o baz aliniyor ama gecmis donemdeki raporlarla son yillardaki rapor formatlari farkli..
yildiz kriterleri gunumuzde eskiye gore degismis olabilir..
raporda 5 yildiz, pdf linkinde, linkmadresinde de 5 yildiz...
testi yapan ncap, 5 yidiz vermis ama genel degerlendirip 4 yildiz demek nasil oldu acaba...
o donemde stilo mesela 4 yildiz...
Fiat Stilo (2005) (https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/fiat/stilo/15666)
sadece o baz aliniyor ama gecmis donemdeki raporlarla son yillardaki rapor formatlari farkli..
yildiz kriterleri gunumuzde eskiye gore degismis olabilir..
o kadar bilgi kirliliği varki doğruyu bulmak zor bizim sitelerde 4 yıldız almış demişler en çok hiçbi yerde 5 okumadım ben
iyi bi ingilizcem olsa yurtdışı sitelerden daha iyi bi araştırma yapabilirdim
sanirim en iyi kaynak, testi yapan kurumun raporu....
bu arada dun bahsettigim konu, o donemki 5 yildiz ile gunumuzdeki 5 yildiz farkli..
grande punto 5 yildiz ama...
su not var32699
Euro NCAP | 404 (https://www.euroncap.com/tr/euro-ncap/yıldızlar-nasıl-okunmalıdır/)
sanirim en iyi kaynak, testi yapan kurumun raporu....
bu arada dun bahsettigim konu, o donemki 5 yildiz ile gunumuzdeki 5 yildiz farkli..
grande punto 5 yildiz ama...
su not var32699
Euro NCAP | 404 (https://www.euroncap.com/tr/euro-ncap/yıldızlar-nasıl-okunmalıdır/)
Haydaa :)
o zaman puntolarımız için şunu diyebilirmiyiz;
oratalamanın üzerinde güvenli piyasa araçlarından bi tık üstün .Doğrumudur?
celenlee
16/01/2016, 16:02
Haydaa :)
o zaman puntolarımız için şunu diyebilirmiyiz;
oratalamanın üzerinde güvenli piyasa araçlarından bi tık üstün .Doğrumudur?
Evet aynen, ben aracı alırken muadillerinin puan cinsinden ncap değerlerine kadar kıyaslamıştım ;)
2005 sonrası puntolar rakiplerine göre üstün güvenlik donanımlarına sahiptiler.
Sent my iPhone using
Lineada kullanılan kalitesiz malzemeyle ilgili bi video denk geldi.
TOFAS -FIAT Linea Kazası KOÇ HOLDING'in yasaklamaya çalıştığı haber - YouTube (https://youtu.be/ygidU7npL2g)
Sent my iPad using
Lineada kullanılan kalitesiz malzemeyle ilgili bi video denk geldi.
TOFAS -FIAT Linea Kazası KOÇ HOLDING'in yasaklamaya çalıştığı haber - YouTube (https://youtu.be/ygidU7npL2g)
Sent my iPad using
bi ara burdada konusu olmuştu bizim italyan puntolarda bu koltuklar kullanılmışmıdır bilemiyorum ama yerli punto ve linealarda sanırım bu koltuklar tamamiyla kullanılmıştır diye düşünüyorum
celenlee
19/01/2016, 19:39
bi ara burdada konusu olmuştu bizim italyan puntolarda bu koltuklar kullanılmışmıdır bilemiyorum ama yerli punto ve linealarda sanırım bu koltuklar tamamiyla kullanılmıştır diye düşünüyorum
**2-3 Hafta önce akrabamız Auris ile kaza yaptı, Yolcu koltuğu aynı bu şekilde yamulmuştu.
üstünde oturan akrabamda bir sorun oluşmadı ama koltuk aynen bu şekilde yamulmuş.
Yolcu koltuğunun sol tarafı sağ tarafına göre 30cm arkaya gidecek şekilde.
Keşke fotosunu çekseymişim.
keske...
emniyet kemeri takili miydi?
eger deforme olmasaydi yolcu daha fazla yaralanabilirdi...
bu sekilde absorbe ediyor sonucta
esas detay boyun kisminda... ve emniyet kemeri kullanimi...
celenlee
20/01/2016, 11:55
LİNEA yı TESLİM ALDIM
Lineayı test ettikten sonra, yeniden rahata erdim :)
Aklımda hiç soru işareti kalmadı, lineayı teslim aldım.
Konfor olayını, motor performansıyla karıştırıyorlar hep.
Sürüş pozisyonu kat kat kat iyi C-Elysee'ye göre.
**C-Elysee ye göre lineanın tek dezavantajı, düşük devirlerde ve kalkışlarda çok hantal kalıyor.
Lineanın:
Debriyajı daha yumuşak.
Frenleri daha iyi.
Oturuş,sürüş konforu daha iyi.
Az biraz koltuğu ve direksiyonu sert.
Motor kalkışlarda zayıf.
Yol tutuşu daha iyi.
Yanından kamyon geçince sallanmıyor bir de :)
Emniyet kemeri yükseklik ayarı var,
Direksiyon derinlik ayarı var (Çok şükür! En önem verdiğim şeylerden biri)
Gerisi de: Klasik G.Punto Active+ESP
Herşey alıştığım yerde..
ykaya1983
20/01/2016, 21:49
Furkan bey bence bu iki araç arasında doğru seçimi yapmışsınız.Bu yıl gene 35000 adet satmış.
celenlee
21/01/2016, 09:58
2000 devirden önce kesinlikle MAX TORK vermiyor araç. Tipik multijet :)
Ben bu 95liği, Puntodakinin aynısı sanıyordum ama değilmiş, arada ciddi fark var, Punto 95 kullananlar çok memnun zaten.
Punto 95 200Nm@1500rpm
Linea 95 200Nm@1750rpm (Ama 2000 olmadan hissettirmiyor.)
tork konusu sanirim gercekte belirtilen devirden daha yukarda..
veriler motor verisi, is yuke tekerleklere gelince, kullanimda hissedilen max tork daha ust devirlerde... dyno testlerinde de genelde daha yuksek devirde gibi..
rampada max tork devir araligi daha kolay hissediliyor..
celenlee
21/01/2016, 16:16
tork konusu sanirim gercekte belirtilen devirden daha yukarda..
veriler motor verisi, is yuke tekerleklere gelince, kullanimda hissedilen max tork daha ust devirlerde... dyno testlerinde de genelde daha yuksek devirde gibi..
rampada max tork devir araligi daha kolay hissediliyor..
8 yıldır/140000km dir 1.5 dCi kullanıyoruz.
Kağıt üstünde 170Nm@1750rpm yazıyor, 1750 ve sonrası tam olarak hissediyorsun max torkta olduğunu.
1.3 75BG Punto
1.3 70BG Doblo
1.3 95BG Linea kullandım
Hiçbiri 2000rpm'e gelmeden max torku hissettirmiyor.
Keşke teknik dökümanlarına da bu şekilde yazsalar..
**********
Bu arada Linea'da Hill Holde varmış, bugün farkettim, boşta dahi hill holder devreye giriyor.
C-Elysee de yok.
celenlee
22/08/2016, 16:57
3 Sene G.Punto kullandım.
Şimdi ise C4 Picasso
Şirket aracına geçeceğim ve önümde 2 seçenek var:
1-Linea POP
2-C-Elysee Comfort
Linea ile G.Puntonun pedal,direksiyon ve koltuk olayları aynı mı?
G.Puntoda çok zor alışmıtım oturma pozisyonuna ama C_Elysee çooook daha zor geldi. Çünki direksiyon ileri geri hareket etmiyor! Pedalları da çok önde gelde.
Benim için ise en önemlisi sürüş konforu.
Görünce eklemek istedim, kullandığım araç Linea POP herşey onun için geçerli.
2 ay kullanım sonucunda:
Koltuğu benim için tam bir eziyet oldu. Koltuk yapısı farklı. G.Puntoda bacak hattı boyunca neredeyse düz bir yapı varken.
Benim kullandığım lineade koltuğun uç kısmında bir bombe kısım vari orası baldırı çok ağrıtıyor uzun kullanımda.
Sürüş pozisyonu vb diğerine göre çok iyiydi ama uzun kullanımda beni soğuttu o koltuk.
https://forum.grandepuntotr.com/attachment.php?attachmentid=33830&d=1471874195
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.