coupant
13/12/2015, 01:05
Arkadaşlar daha geniş bagajlı ve yine punto gibi şık bir aracım olsun diyerek geçen yıl dizel grande puntomu satarak dizel leon aldım. Aldıktan bir ay sonra arabadan indiğim bazı dönemlerde fan sesi ve ısı yoğunluğu gördüm. Sandım ki araba hararet yapıyor. Meğersem dizel partikül filtresi temizleme yapıyormuş. Aradan 1 ay daha geçti ve dpf ışığı yandı. Kitabında aracı 4 veya 5. viteste 2000 devir veya üzerinde 10-15 dk. sürmem gerektiği yazıyordu. Sinirlerim bozuldu. O zaman niye dizel alıyorum dedim. Dediği şey ankara trafiğinde mümkün değil. Otobana gir, olmadık yerlerden çık, eve geleceğim diye uğraş dpf ışığı söndükten sonra.
Babamda 2012 model dpf'li punto, bacanağımda yine dpf'li 3008 var. Onlar da sürekli kısa mesafe kullanmasına rağmen bu sorunu yaşamıyorlardı. Sonra araştırdım ki olayın iç yüzü şu imiş: VAG grubu dizeller 600 dereceye çıkmadan temizlik yapamıyor (pasif temizleme) Bunun için araç 2000 devirde olmak zorunda. Diğer tüm marka araçlarda 450 derecede rolantide bile araç temizlik yapabiliyor. (aktif temizleme)
Bu adamlar bütün ar-ge'sini tsi için yapıyor anladığım kadarıyla. Dizel motorları zerre kadar umursadıkları yok.
Sırf bundan dolayı aracı satmak zorunda kaldım. Bu ışığın sürekli yanması dpf'yi bir gün bozacak ve 4000 euro olan bu dpf'den yine almak zorunda bırakacak diye. MULTIJET'lerin keyfini çıkarın arkadaşlar. FIAT motor konusunda çok üstün bir firma.
Tercihimi bu sefer benzinli yeni kasa 150 hp'lik dynamic donanım astra'dan yana kullandım. İnşallah bu da pişman etmez. Aracı satın aldım ancak vergisini ödememek için ocakta teslim alacağım. Resimleri aracı alınca burada paylaşacağım.
Babamda 2012 model dpf'li punto, bacanağımda yine dpf'li 3008 var. Onlar da sürekli kısa mesafe kullanmasına rağmen bu sorunu yaşamıyorlardı. Sonra araştırdım ki olayın iç yüzü şu imiş: VAG grubu dizeller 600 dereceye çıkmadan temizlik yapamıyor (pasif temizleme) Bunun için araç 2000 devirde olmak zorunda. Diğer tüm marka araçlarda 450 derecede rolantide bile araç temizlik yapabiliyor. (aktif temizleme)
Bu adamlar bütün ar-ge'sini tsi için yapıyor anladığım kadarıyla. Dizel motorları zerre kadar umursadıkları yok.
Sırf bundan dolayı aracı satmak zorunda kaldım. Bu ışığın sürekli yanması dpf'yi bir gün bozacak ve 4000 euro olan bu dpf'den yine almak zorunda bırakacak diye. MULTIJET'lerin keyfini çıkarın arkadaşlar. FIAT motor konusunda çok üstün bir firma.
Tercihimi bu sefer benzinli yeni kasa 150 hp'lik dynamic donanım astra'dan yana kullandım. İnşallah bu da pişman etmez. Aracı satın aldım ancak vergisini ödememek için ocakta teslim alacağım. Resimleri aracı alınca burada paylaşacağım.