PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yapılamayan arzı nedeniyle degişim talebim kabul edilmedi.



ORS15
04/12/2015, 12:00
arkadaşlar aracımın ön tarafından bozuk yolda tıkırtılar gelmekteydi bu durumu yetkili servise aktardım ve aracım 4 sefer serviste kaldı. Anacak yapılan parça değişiklikleri sonucunda ses hala devam etmekte. Ben de bu yüzden Fiat'tan aracımın değişimini talep ettim ancak fiat bunu kabul etmiyor aracımı onarabileceklerini söylüyor. Bende bunu kabul etmiyorum zaten yapılacak olsa 4 seferde bu sorun çözülürdü. Forumda bazı arkadaşlar araç değişi yapmışlar bana yardımcı olabilir misiniz, nasıl yaptınız avukat tuttunuz mu, yada önerebileceğiniz avukat var mı İstanbul Avrupa yakasında otuyorum.

Evren_c
04/12/2015, 12:47
Açık konuşmak gerekirse tıkırtı geliyor diye araç değişimi yapılmasını beklemek biraz(!) abartılı bir istek gibi göründü bana. Sinir bozucu bir durum olduğunu kabul ediyorum ama malum, araba dediğimiz araç kompleks ve pahalı bir makine. Bir telefon ya da tencere gibi yenisiyle değiştirmek pek mümkün değil istisnai durumlar haricinde. Kaldı ki bozuk yolda B sınıfı bir araçtan tıkırtı gelmesi normal bile denebilir. Sesin kaynağını, aracın yaşını vb. detayları belirtmemişsiniz. Belki sesin kaynağı daha önce sert girilen bir çukur da olabilir. Eğer sesler "normal" değilse, işini bilen bir usta sorunu çözecektir. Kaldı ki hiçbirimizin Punto'sunun bozuk zeminde mutlak sessiz olduğunu düşünmüyorum.

ORS15
04/12/2015, 13:16
Açık konuşmak gerekirse tıkırtı geliyor diye araç değişimi yapılmasını beklemek biraz(!) abartılı bir istek gibi göründü bana. Sinir bozucu bir durum olduğunu kabul ediyorum ama malum, araba dediğimiz araç kompleks ve pahalı bir makine. Bir telefon ya da tencere gibi yenisiyle değiştirmek pek mümkün değil istisnai durumlar haricinde. Kaldı ki bozuk yolda B sınıfı bir araçtan tıkırtı gelmesi normal bile denebilir. Sesin kaynağını, aracın yaşını vb. detayları belirtmemişsiniz. Belki sesin kaynağı daha önce sert girilen bir çukur da olabilir. Eğer sesler "normal" değilse, işini bilen bir usta sorunu çözecektir. Kaldı ki hiçbirimizin Punto'sunun bozuk zeminde mutlak sessiz olduğunu düşünmüyorum.


aracım 2013 model lounge urban modeli.20000 km de. Daha önce ki aracım grande punto idi ondan da böyle bir ses duymadım hiç. Bunun yanında servis de ön taraftan gelen sesin normal olmadığını kabul ediyor. bu yüzden aracım toplam 11 gün serviste kaldı. Bu süre zarfında direksiyon kutusunu, amortisörleri, ön düzen parçalarını kontrol ettiler.Zaten bu yüzden direksiyondaki elektrik motorunu da değiştirdi. Ancak ses hala geliyor ve sorun giderilmedi. Sizce servis sorun olmadığını düşünse parça değişimi yapar mı ? Biraz tüketici kanunu araştırdım orda malın değerin 1 TL veya 100 bin TL olmasında bir fark olmadığı yazıyor. Yani ürün de sorun olduğu zaman tercih tüketicinin diyor tamir ettire bilirsin , değişim isteye bilirsin ,kusuru kadar indirim isteye bilirsin veya da yasal faizi ile birlikte parasını geri isteye bilirsin. Ancak ülkemizde kanunlar biraz yavaş işlediği için bunun arkasına sığınıp bu talepleri karşılamayan firmalar var. örnek Fiat.

ben artık her tatil günümü serviste geçirmekten yoruldum.ben artık tamir kabul etmiyorum değişim istiyorum. Bunu Fiat kabul etmiyor bende hem değişim için ve manevi tazminat açmak istiyorum .bu konuda bildiğiniz bana yardımcı olabilecek avukat var mı acaba?

volkan1065
04/12/2015, 14:06
Hiç uğraşmayın sorununuzla ilgili FIAT servisinden aracın sorunu için kaç defa servise gittiğini detaylı parça değişim raporunu alnıız. Yada varsa elinizde serviş fişi bunlarla tüketici hakları mahkemesine başvurun . 3-4 ayda sonuçlanır. Sonrasında çıkan karara göre direk icra vesayre halledersin.

ORS15
04/12/2015, 14:12
Hiç uğraşmayın sorununuzla ilgili FIAT servisinden aracın sorunu için kaç defa servise gittiğini detaylı parça değişim raporunu alnıız. Yada varsa elinizde serviş fişi bunlarla tüketici hakları mahkemesine başvurun . 3-4 ayda sonuçlanır. Sonrasında çıkan karara göre direk icra vesayre halledersin.

servisten ayrıntılı ne işlem yapılmış onların belgelerini isteyeceğim, verirler herhalde ancak bana bu konuda bana yardımcı olabilecek bir avukata ihtiyacım var varsa tanığınız özelden yaza bilir misiniz teşekkürler.

Evren_c
04/12/2015, 14:13
Hmm sizin aracınız yeniymiş. Anlattığınıza göre de çok sayıda parça değişmiş, basit bir problem gibi durmuyor. Anormal bir durum olduğu ortada. Aynı sebepten 3'den fazla kez servise giden garantili aracın ayıplı mal sayılması ile ilgili bir şeyler okuduğumu hatırlıyorum, araştırmak lazım. Dediğim gibi araçlar komplike makineler olduğu için süreçler yavaş ilerliyor. Elbette hakkınızı arayın. Açıkçası benim tanıdığım biri yok bu konuyla ilgili ama hukuk forumlarından belki bu tip konularda deneyimli avukat bulabilirsiniz. Volkan beyin dediği gibi tüketici mahkemesi bakar bu işlere. Bilirkişi atanır, raporlar incelenir, emsal kararlara bakılır vs. Biraz uzun bir süreç maalesef.

Gelişmeleri buraya yazarsanız bize de tecrübe olur.

ORS15
04/12/2015, 14:32
şimdi hukuk bürosundan bir avukatla görüştüm, ama biraz fiyat olarak fazla geldi. anlamıyorum neden işi zora koşuyorlar . Arkadaşlar bu konularda iyi bir avukat tanıyan fiyat konusunda da yardımcı olursa çok iyi olacak teşekkürler.

tayfux
04/12/2015, 15:20
hocam araştırın..Aydın da bayan bir öğretmen Opel e dava açıp yol bilgisayarı Türkçe olmadığı için yıllar sonra arabasını iade hakkı kazanıp parasını geri aldı. o avukata ulaşabilirseniz size yardımcı olabilir..

ORS15
04/12/2015, 16:11
teşekkür ederim araştıracağım, hakkımı aramayı düşüyorum bakalım, tanıdığınız avukat olursa haber verin lütfen saygılar.

SinanTR
06/12/2015, 22:26
Allah yardımcın olsun Türkiyede bu işler zor maalesef