Orijinalini görmek için tıklayınız : Multijet piston segman gömlek takımı h.k
PaRaDoXPoYRaZ
07/10/2015, 12:28
Arkadaşlar 2005 1.3 palio var 285,000 km de hararetten dolayı motoru elimize aldık :) motor sökülüp rektefiyeciye gidecek onun isteği doğrultusunda piston segman takımı ve gömlek takımı gerekecek bu parçaları izmir'de uygun fiyatlı nereden temin edebilirim acaba?
285.000 km de canavar gibiydi ama kalorifere giden 1 karış su borusu yüzünden yolda kaldım :) arkadaşlar her 4-5 senede bir bu boruların komple değişmesi gerekiyormuş bunu da bi yakınım söyledi siz siz olun motordaki hortumların değişimini aksatmayın ben yandım siz yanmayın :stretche:
Merhaba Arif bey bende eski bir izmirli olarak eskiden Alfa Romeom vardı Cengiz Bey'den alıyordum Yazgan Oto bazı parçalarımı da İrem Otodan alıyordum. İrem oto'da arkadaşım çalışıyordu. Bunların ikiside 3. sanayide .Fakat ismini şimdi hatırlayamadığım 2. Sanayide de büyük bir firma vardı D ile başlıyordu. Rektefiye olarak daha vermediysen mutlaka GMY üyesi bir rektefiyeciye ver motoru. Reklam gibi olmasın ama binekte İzmirde en iyisi Teknikel motor yenileme. Oda 1. Sanayi sitesinde. Piston alabiliyorsan Mahle al eğer varsa.(eskiden orada çalışmıştım) veya en kötü Federal-Mogul ürünleri alabilirsin. Bilinmedik birşey alma sonunda problem çıkar malının arkasında durmazlar. Yedek parçacı fatura keserken kesinlikle aldığın ürün koduna fatura kestir. Çünkü ürünlerde sahte olabiliyor. Faturada sadece piston vs. yazdığı için birşey iddaa edemiyorsun. Enjeksiyon sisteminde Koparan Pompa turbo problemlerin de ise Ege turboya gidebilirsin ikiside 1. sanayide.
Şimdiden çok geçmiş olsun.
PaRaDoXPoYRaZ
07/10/2015, 13:31
çok teşekkür ederim hocam. zaten aracı toparlarsam bi süre binicem daha sonra model yenilemeye gideceğim zaten esnafım fiorino tarzı bi araç düşünüyordum buda bahanesi oldu gibi :) iraz durumları toparlarsam elden çıkaracağım aracı. markaları verdiğiniz iyi oldu olmuşken düzgün birşey olsun. ata sanayide 4 senedir gittiğim ustam var o yardımcı oluyor sağolsun rektefiyeciyle konuşmuş 450 tl işçilik alırım demiş. bide üst kapak 100-250 tl arası çıkacak onun dışında birde yedek parça masrafım olacak.
birde bişey soracağım hocam bu fiorinolar ticari geçiyor mesela ben ailemle şehir dışına çıkıyorum araçta sadece valiz ve biz olucaz bunda 88 km hız sınırımı geçerli oluyor yoksa normal otomobil gibimi oluyor hız sınırı 118 le felan gitsek ailece ceza yermiyiz ?
Ticarilerde durum malesef öyle 88km hız sınırı var. Vergi fenni muayene ve sigorta gibi diğer konularda da ticari sınıfına giriyorsunuz. Aracın hususisi var mı bilmiyorum. Eskiden bazı doblolar binek olabiliyordu. 2006 yılında ticariden binek otomobile ruhsat değişikliği de kalktı sanırım. Aracı alırken bu tip olumsuzlukları göz ardı etmeyin. İyi Forumlar.
PaRaDoXPoYRaZ
07/10/2015, 18:33
çok sinir bi durum :) sw bi araç bakıcam artık napalım. teşekkürler hocam
Kapağa ne yapcaklarmis ki rektefiyecinin onuda yapması gerekir. Ne yaptıracağını sor kapak üzerinde hararetten dolayı carpilma çoksa sakin pres vb uygulamalar yaptırma eksantrik milinide bozarlar. Isınan alüminyum sokulmunce termik gerilimlerden dolayı carpiabiliyor. Bunun sonucunda. eksantrik milini tasiyici Kepler dogrultmada eksenlerinden kaçıyor. Miller kesiliyor. Fazla taslamada piston ile kapak arasındaki mesafe azalıyor. (Benzinli motorlarda) sıkıştırma oranı artıyor. Dizel motorlarda yanma hücresi pistonda olduğu icin (genelde) problem olmuyor. Fakat avanslarda supap pistona vurabilir (bazı piston tasarımlarında)
PaRaDoXPoYRaZ
08/10/2015, 17:01
Kapağa ne yapcaklarmis ki rektefiyecinin onuda yapması gerekir. Ne yaptıracağını sor kapak üzerinde hararetten dolayı carpilma çoksa sakin pres vb uygulamalar yaptırma eksantrik milinide bozarlar. Isınan alüminyum sokulmunce termik gerilimlerden dolayı carpiabiliyor. Bunun sonucunda. eksantrik milini tasiyici Kepler dogrultmada eksenlerinden kaçıyor. Miller kesiliyor. Fazla taslamada piston ile kapak arasındaki mesafe azalıyor. (Benzinli motorlarda) sıkıştırma oranı artıyor. Dizel motorlarda yanma hücresi pistonda olduğu icin (genelde) problem olmuyor. Fakat avanslarda supap pistona vurabilir (bazı piston tasarımlarında)
usta ihtimaller arasında söylemişti. genelde üst kapağı soyup öyle işleme alıyorlar zaten üst kapakta sorun olduğu zaman fark edilir illaki diye tahmin ediyorum :)
Benim tamircilere hiç itimadım yok :) onlar sayesinde neredeyse tamirci olacağım az kaldı.
Benim tamircilere hiç itimadım yok :) onlar sayesinde neredeyse tamirci olacağım az kaldı.
Artik biraz tamirci olmak gerekiyor gibi..
Araclar fabrikadan belli bir kalitede cikiyor ama servisten, ustadan, tamirciden bazen ayni ayni kalitede malesef cikmiyor..
Tecrube de bazen iyi bir sey degil....
PaRaDoXPoYRaZ
09/10/2015, 11:24
valla doğru ben bu ustayı bulana kadar ne dolandırıcılara denk geldim.
İnşallah hiç problem yaşamazsınız. Ne yaptınız parçaları?
PaRaDoXPoYRaZ
09/10/2015, 12:23
inşallah yaşamam hocam. bugün rektefiyeciden parça listesi gelecek ona göre birşeyler ayarlicam. sagolsun timoz arkadaşımız tavsiyede bulundu söylediği yerlerden alacağım parçaları
Motoru toplayabildiniz mi ?
fluminense
16/10/2015, 21:40
bi iki foto çekseniz de biz de nasiplensek şu toplama işinden. ;)
PaRaDoXPoYRaZ
17/10/2015, 21:01
valla toplayamadık hocam :) 3700tl gibi bi rakam tutuyo ustanın eli yavaş :D salı günü çıkıcak inş.
Aldınız parça marka fiyat listesini yazabilir misiniz bende takipteyim
PaRaDoXPoYRaZ
26/10/2015, 20:16
geç cvp verdiğim için özür dilerim arkadaşlar malum araba çıkınca bekleyen işlere koşturdum :) garantili bi şekilde hallettim şükür :)
motor indirme 750 tl
250 tl beyin arızası
450 tl rektefiyeci
200 tl enjektör bakım
100 tl silindir kapağı için kapakçıya verdim (subapları takıp alıştırma için)
50 tl şanzuman yagı
yedek parçalar faturada olanlar 1630 tl
listede görünmeyen faturasız aldığım ürünler var yag pompası triger set vs onlarda 1000 tl
200 tl marş motoru değişti orjinal. 2013 model puntodan çıktı
alt takım 500 tl akslar rotlar rot kolları vs
100 tl şarj dinamosu rektefiye
istanbuldan buraya çekici 600 tl
toplamıyorum moralim bozuluyor :)
PaRaDoXPoYRaZ
26/10/2015, 20:18
foto çekemedim malum araba yokken gidemedik sanayiye :(
ilk bin km bakımına gidicem o zamana kadar sakin kullan dedi bakımdan sonra bas basabildiğin kadar dedi usta zaten sakin kullanıyorum sıkıntı yok uzun yolda bi tek devir yükseliyo onun haricinde 2000 -2500 devirde kullanmak en düşük yakıt tüketimini sağlıyo dedim ustada güzel dedi :D
İnşallah problemiz olarak aracına binersiniz. :)
PaRaDoXPoYRaZ
03/11/2015, 10:19
inşallah hocam teşekkür ederim :)
Hayırlı olsun iyi günlerinde bin
valla çok tutmuş... Allah kolaylık versin...
PaRaDoXPoYRaZ
05/11/2015, 11:47
Hayırlı olsun iyi günlerinde bin
eyw hocam :)
valla çok tutmuş... Allah kolaylık versin...
sorma usta gırtlağa kadar borc yani :) çok güzel oldu ama
güle güle kullan o zaman...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.