Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bakım periyodunda yurtdışı ve Türkiye farkı



usermm1
23/09/2015, 14:32
Selam.

Arabayı alırken bir türkçe birde ingilizce kitap vermişlerdi. İngilizce kitaptaki periyodik bakım tabloları çok farklı. Birkaç örnek vereyim:

yağ ve filtre değişimi : 30bin km veya 2 yıl
hava filtresi değişimi : 60bin km
polen filtresi : 30bin km veya 2 yıl
buji : 30bin km


Türkiyede bu periyotlar daha kısa tutulmuş. Sebebinin ticari olduğunu düşünüyorum. Türkiyede hava daha kirli tozlu olabilir ama global değerler zaten opsiyonludur. Ben artık global kitaptaki tabloyu takip ediyorum. Garanti mecburiyeti yoksa tavsiye ederim.

cdogu
23/09/2015, 15:03
Şöyle söyleyeyim. Türkiye'nin havasının ve yolunun koşulları yurtdışıyla baya farklı ve bu araçlarımızı çok olumsuz etkiliyor.

3 gün önce Nissan Qashqai aracımın bakım kartına 5 bin fazla yazmışlar. 10 binde bir yaptırdığım bakım,ağır bakımda nedense 105 bine atlamış. 101 binde araç motor arıza ışığı yaktı. Çekişten çok kötü düştü. Biz bu aracı şehirlerarası bir rotasyonda kullanıyoruz. Kamyonların arasında,tozun pisliğin içinde.

Servise bıraktığımda hava filtresinin turboyu tıkadığını gördük. Servis,hata bizde,bakımı yanlış yazmışız dedi. bu yüzden 10 binde bir bakımlarımı hiç aksatmamaya çalışıyorum. Özellikle turbo beslemeli araçlarda 10 bin kilometreye yaklaştıkça çekişten düşme,bakıma ihtiyaç baya belirgin hissediliyor. Filtreler eskidikçe araç hantallaşıyor. Bu yüzden atlamamak lazım.

uaygar
23/09/2015, 15:51
cenk kardeşim haklı, t jet var bende. 10 bin e yaklastıkca hantallaşıyo, sesi artıyo arabanın. Özellikle yağdan kaynaklanan skmtılar büyük olur . aksatmayın hocam

timbaz
23/09/2015, 17:39
Selam.

Arabayı alırken bir türkçe birde ingilizce kitap vermişlerdi. İngilizce kitaptaki periyodik bakım tabloları çok farklı. Birkaç örnek vereyim:

yağ ve filtre değişimi : 30bin km veya 2 yıl
hava filtresi değişimi : 60bin km
polen filtresi : 30bin km veya 2 yıl
buji : 30bin km


Türkiyede bu periyotlar daha kısa tutulmuş. Sebebinin ticari olduğunu düşünüyorum. Türkiyede hava daha kirli tozlu olabilir ama global değerler zaten opsiyonludur. Ben artık global kitaptaki tabloyu takip ediyorum. Garanti mecburiyeti yoksa tavsiye ederim.
1.3 mjet linea, turkiyede her 10binde yag degistiriyor...
Ama avrupada 20 25 30bi i buluyor..
Hatta bazi ulkelerde bakim araligini 35bin diue reklam yapiyorlar..
Ben yurtdisinda yasiyorum.. km gostergem 30bine ayarlanmis..
Turkiyede bu konuyu fiata sormustum... aciklamalardan ikna olmadim acikcasi..
Elearn e girerseniz, turkce kitapciktan cok farkli bakim ile bilgiler yazili...


https://www.fiat.com/news/5million

Oil change every 35,000 kilometres and servicing every 250,000 kilometres.
Yazan fiat....

timbaz
23/09/2015, 17:56
Baska bir tablo, 20bin km ye gore ama 1.3mjet ler 30binde bir yag ve yag filitre degisimi diye belirtilmis...
32107

feyzullah
23/09/2015, 21:59
Arabada iki şeyden kesinlikle tasarruf olmayacağına inanlardanım. Bunlardan birincisi yağ ikincisi lastiktir. Ortalama 3 lt. yağ alan puntolarımızın yağ değişim periyodu geldiğinde cebimizden çıkan yağ, filtre ve değişim masrafı sanayide taş çatlasın 150 tl. Bu rakamı da anca castrol edge gibi pahalı yağları kullandığımızda buluruz. Piyasa da 500.000'i sorunsuz bir şekilde yapmış fire ve multijet motorlu taksilerin sahiplerine sorduğunuzda hepsinin verdiği cevap ortaktır: "bakımlarına dikkat ettik eksiksiz ve zamanında yaptırdık". Bundan dolayı uzun vadede aracını kullanmayı planlayanların 10.000 km'yi bulmadan yağ değişimi yapmalarının yararlı olacağını düşünüyorum. Binici değilim satıcıyım benden sonraki beni bağlamaz diyen 30.000'de gider daha da gider. Türkiye şartları ve iklim koşulları göz önüne alındığında bu rakamların oldukça yüksek km.ler olduğu tartışmasız bir gerçektir.