PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dualogic viteste GP ile EVO arasındaki EN FONKSİYONEL FARK!!



celenlee
16/07/2015, 02:34
Bugün farkettiğim bir şeyi paylaşmak istedim.
Arkadaşıma tavsiye ettikten sonra, o da 1.4 Fire Dynamic Dualogic bir araç aldı.

BUgün farkettim ki yokuş çıkarken vitesi ileri itiyor, napıyon sen yokuş yukarı vitesi neden büyütüyosun demeye kalmadan, araç ataklaştı vites küçüldü.
Sonra topuza bakınca farkettim ki....

+ - yerleri değişmiş :)

Grande Puntolarda İleri +, Geri - şeklindeyi,
Vitesi kendine çekince vites küçültürdü,

EVO'larda ise tam tersi haline getirmişler.
Bence GP'deki daha fonksiyonel.
Çünkü vites küçültme işlemi daha önemli ve daha kolay yapılması gerekir, kendimize çekmek daha kolay bir hareket.

Garip bir değişim olmuş, neden yapılmış bilmiyorum ama paylaşmak istedim..

GP
https://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTz_C179IrmU6VXl_AbxjBpuhjQFoP6M nRaUMroSsP6Nu3uvuTv
EVO
https://www.modifiyepark.com/wp-content/uploads/2014/08/Fiat-Punto-EVO-1.4-Dualogic-Dynamic-05-300x225.jpg

celenlee
16/07/2015, 02:54
Diğer Markalara bi göz attım.. tam ortak bir mutabakat yok herhalde..

Kolu aşağı çekince:

Toyota MMT +
Dualogic Yeni +
Mazda+
BMW+
Ford+

Dualogic Eski-
PeugeotCitroenMCP/ETG6 -
VW Grubu DSG -
Renault EDC-
Honda i-shift-
Porche-
Opel-
Mitsubishi-
Hyundai -
Nissan-
Volvo-

Mercedes Hepten Farklıymış :)
Sola -, Sağa +

halils2
16/07/2015, 10:54
Seyir esnasında gaza yüklenildiğinde aracın bizi koltuğa doğru ittiğini ya da aracın hızlanması dolayısıyla altımızdan gittiği izlenimini verdiğini düşünürsek kolu geri çektiğimizde vites artması daha mantıklı sanki. Fiat da belki bu yüzden değişiklik yapmıştır.

ERDEM1907
16/07/2015, 16:47
Ya Allah rizasi icin su puntolarin manuel gorunumlu otomatik vitesinden vazgecsinler. Bir toyotaya vw bakip biraz estetik biseyler yapsinlar.

Gorky
19/07/2015, 12:45
çekince büyümesi itince küçülmesi doğru ve içgüdüsel olanıdır.

Arkheon
19/07/2015, 13:19
Ralli ve GT yarışları geleneği olarak ve aynı zamanda içgüdüsel olması bakımından çekince büyüyüp, itince küçülmesi her zaman daha doğrudur. Örneğin Panda'da çekince küçülüp itince büyürken, Bravo'da tersidir.

Yerlerini değiştirerek doğruyu bulmuşlar :)

erenemre
19/07/2015, 15:35
Ya Allah rizasi icin su puntolarin manuel gorunumlu otomatik vitesinden vazgecsinler. Bir toyotaya vw bakip biraz estetik biseyler yapsinlar.

+1 palio nun bile otomatik vitesleri daha şık ve krom kaplıydı

ERDEM1907
19/07/2015, 16:02
Ralli ve GT yarışları geleneği olarak ve aynı zamanda içgüdüsel olması bakımından çekince büyüyüp, itince küçülmesi her zaman daha doğrudur. Örneğin Panda'da çekince küçülüp itince büyürken, Bravo'da tersidir.

Yerlerini değiştirerek doğruyu bulmuşlar :)
Valla icgudusel olarak her zaman yukari cikarmak yukseltmek degil midir? Asagi cekince de kucultmek dusurmektir ic gudusel olarak. Manuel araclarda 5. vitesler hep yukaridadir. Benim mantigima ters geldi acikcasi yukari dogru dusurme secenegi.

Arkheon
21/07/2015, 22:26
Valla icgudusel olarak her zaman yukari cikarmak yukseltmek degil midir? Asagi cekince de kucultmek dusurmektir ic gudusel olarak. Manuel araclarda 5. vitesler hep yukaridadir. Benim mantigima ters geldi acikcasi yukari dogru dusurme secenegi.

5. vitesin ileri/yukarı doğru olması teknik bir meseleyken, robotize şanzıman ya da sıralı şanzımanlarda ileri itince küçülmesi daha çok tercihle ve gelenekle (motorsporları yarışları) alakalı.

Bir arkadaş daha, farklı bir biçimde yazmış yukarıda; araba, torkunun maksimum değerini verdiğinde sizi nasıl koltuğa yapıştırıyorsa, yani geri itiyorsa kolu geri çektiğinizde de vitesin büyümesi daha içgüdüseldir. Tersi olarak da frene bastığınızda ileri doğru yönelirsiniz.

Şöyle de bir örnek verilebilir: arabayı belirli bir hızda kullanırken elinizi camdan dışarı uzatın ve gaza basın. Hızlandıkça elinizdeki hava direnci artacak ve elinizi geri itecek.

Geri çekince büyümedeki mantık aslında merkezkaç kuvvetindeki ters mantıkla benzeşiyor: sola dönerken sağa savrulmak gibi.

Şu videoda kokpit içi kamera var mesela (hem izlemesini de tavsiye ederim, süper yarış :) ); bu doğrudan kullanım kolaylığı ve hızlı tepki vermesini de sağlıyor pilotun.

https://www.youtube.com/watch?v=x-w8gJP-9Gc

OzzY
21/07/2015, 23:06
benimde içgüdülerim ters. bir arkadaşım aldı evo dualogic, hiç bakmadan kolu çektim vites küçültsün diye hop büyüdü :)
sonradan dediler doğrusu o, içgüdüsel olarak öyle rallide vs öyle diye ama yok bence ters :D

ERDEM1907
21/07/2015, 23:11
benimde içgüdülerim ters. bir arkadaşım aldı evo dualogic, hiç bakmadan kolu çektim vites küçültsün diye hop büyüdü :)
sonradan dediler doğrusu o, içgüdüsel olarak öyle rallide vs öyle diye ama yok bence ters :D
Aynen yukari artis 🔝 1-2-3-4-5 benim icgudum bunu diyor[emoji1] Rally de asagi dogru yukselmesi dogru olabilir ama aramizda kac kisi rallyci? Herkesin kisisel tercihi ama otomatik vitesi bilmeyenleri icgudusunu testi icin sorsak herhalde %90 i yukari itibce yukselir der herhalde degil mi?

OzzY
21/07/2015, 23:14
Aynen yukari artis 🔝 1-2-3-4-5 benim icgudum bunu diyor[emoji1] Rally de asagi dogru yukselmesi dogru olabilir ama aramizda kac kisi rallyci? Herkesin kisisel tercihi ama otomatik vitesi bilmeyenleri icgudusunu testi icin sorsak herhalde %90 i yukari itibce yukselir der herhalde degil mi?

belli olmuyo işte abi, arabanın sahibide doğru yapmışlar filan dedi.

ERDEM1907
21/07/2015, 23:15
belli olmuyo işte abi, arabanın sahibide doğru yapmışlar filan dedi.
Peki f1 sansumanli araclar da nasil oluyor bilen var mi?

OzzY
21/07/2015, 23:16
Peki f1 sansumanli araclar da nasil oluyor bilen var mi?

kulaklı olanları diyorsun sanırım? sağdaki kulak arttırıyor, soldaki küçültüyor.

ERDEM1907
21/07/2015, 23:17
kulaklı olanları diyorsun sanırım? sağdaki kulak arttırıyor, soldaki küçültüyor.
Iyiymis bana da mantikli geldi.

Arkheon
21/07/2015, 23:20
O zaman 2. ve 4. viteste arabayı yavaşlatalım ;), bu mantık oraya gidiyor.

ERDEM1907
21/07/2015, 23:20
Ama en onemlisi su triptonik vitesin berbat gorunumunde israr edilmesi. Arabayi bilmeyen adam oturunca debreyaj ariyor😭

Arkheon
21/07/2015, 23:22
Ama en onemlisi su triptonik vitesin berbat gorunumunde israr edilmesi. Arabayi bilmeyen adam oturunca debreyaj ariyor😭

Aynen katılıyorum, iğrenç bi görüntü.

celenlee
22/07/2015, 19:47
benimde içgüdülerim ters. bir arkadaşım aldı evo dualogic, hiç bakmadan kolu çektim vites küçültsün diye hop büyüdü :)
sonradan dediler doğrusu o, içgüdüsel olarak öyle rallide vs öyle diye ama yok bence ters :D

Sonuçta araçta koltuğa yapışma olayı VİTES KÜÇÜLTÜNCE gerçekleşir.
En azından bizim 70-100BG araçlarımızda durum böyle, 300/500BG+ araçları bilemicem.

Yani ani ivmelenmek hızlanmak için vitesi kendime çekip vites küçültmesini beklerim ben de.
Herkesin güdüleri farklı demek ki :)

Yukarda onlarca önrek yazdım yarı yarıya..