Orijinalini görmek için tıklayınız : Aracınızı tercih etmenizde en büyük etken nedir
Aracinizi ne için tercih ettiniz. Sizi çeken ne oldu? Tipimi Yakıtımı fiyatımı Yoksa iç mekanımı vs. model donanım ile size gore iyi ve kotu yönlerini yazarsak aydınlatıcı olabilir.
Benim için önemli olan az yakmasıydı.. Donanım yönünden çok zengin bir araç değil ama oldukça ekonomik bir araç ve parçaları ucuz
digital klima - motoru - cc - 6 ileri ve alman kalitesi ile birlikte süper 2.el piyasası..
95lik motoru, 6 ileri otomatikleştirilmiş şanzımanı ve yakıtı tabiki
sadece mj motoru performansına göre düşük yakıt
celenlee
21/02/2015, 22:43
Puntomu alırken dikkat ettiğim şey. (2009 1.4 Dynamic Dualogic)
1**Parasına göre Donanım ve Güvenlik seviyesinin yüksek olmasıydı.
2**Otomatik ve Küçük bir araç olması (Eşim için)
Şimdiki aracım ise 2008 Citroen C4 Grand Picasso.
Tercihimde 2 şey vardı:
1**İkinci sırada eşimin çocuklarla ferah bir alanda ilgilenebilmesi önceliğim oldu.
Bu öncelikte de en iyi, en konforlu ve donanımlı araç kesinlikle Picasso..
(Zafira,G.Scenic,G.Cmax,G.Picasso arasında)
2** Dizel otomatik olması
****
Bir de aldığım bu araçlar her ne kadar 2006,2007 yıllarında piyasaya çıkmış olsalar da, günümüzde hala çok güncel bir dizayna sahip olmaları ayrıca cezbetti.
Punto Hala aynı kasa çıkıyor sayılır.
G.Picasso ise daha geçen sene kasa değiştirdi.
droid7399
22/02/2015, 09:45
Yedek parçaları ucuz
bakımı ucuz
yakıtı az
motor ömrü çok uzun
Aracın kendisi de ucuz
Daha ne olsun orta gelirlinin şahini :)
Özet geçiyorum; fiyat/performans dengesi. Performans derken motor gücünü kastetmiyorum elbette. Fiyat/kalite de diyebiliriz.
lionT-JET
23/02/2015, 00:28
punto mu aldığım zaman starjet veya t-jet bakıyordum.kısmetime o zaman t-jet almıştım.benim için o zaman gaza bastığım zaman beni üzmeyecek bir araç olması idi.
Bildiğim araç olması dışında bagajı yüzünden aldım.
fatihhhh
25/02/2015, 15:13
1,3 motor en düşük vergi dilimindeydi.
dizel motor az yakıyordu.
donanımına göre rakiplerinden biraz daha ucuz du.
her ildeki yetkili servis yaygınlığa olumlu etkendi.
Emotion donanim bollugu ve on gogus : )
Ayrica f/p nedeni.
13 yıldır kendi aracımı kullanıyorum, 2013 ocak ayında ilk defa fiat aldım. Alırken sadece eşime araba öğretebileceğim fiyatı uygun dizel olması kriterleri vardı. yani tesadüfen aldım. araba sürmeyi öğrettikten hemen sonra satarım diyordum. sonra aracı kullandıkça beğenmeye başladım. harbi araba yapmışlar dedim. şimdide alışkanlık yaptı diyebilirim
+ olumlu yönleri:
Kusursuz sürüş keyfi
on numara oturma pozisyonu
yol tutuşu
iç ve dış şık tasarım
neredeyse bir üst sınıfın iç hacim genişliği
kişiselleştirilebilirlik
sınıfına göre konforlu bir araç
1.3 dizel kullanıyorum gerçekten ekonomik şu kış günü şehir içi 659km'de 138 lira yakıyorum.
bakım maliyeti çok uygun. filtrelerin ve yağın en kalitelisini alıyorum, mazot filtresi de dahil 200 tl periyodik bakımı tutuyor.
sınıf ortalamasının oldukça üstünde yol tutuşu var. bu sınıfta puntodan daha iyi sadece fiestayı gördüm. corsa, getz,i20, polo,kalos, aveo,clio,sandero bu araçların eski ya da yeni kasalarını sürmüşlüğüm var. punto kadar yol tutmuyorlar
city modda kullanmak çok keyfli
frenleri çok güzel
- olumsuz yönleri
-en olumsuz yönü fiat markasının müşterisine karşı biraz ilgisiz oluşu o da kanaatimce ülkemizdeki tüm diğer markalar içinde geçerli. Tüketiciyi koruma hakkındaki kanunların esnek olmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum. aynı markaların yurt dışındaki tutumları oldukça farklı
-fiat kendisi kendi marka imajını zedeleyen bir marka. kasıtlımı yapıyor bilmiyorum işe yarar hangi modeli varsa onun üretimini durduruyor (ör: tipo, bravo,punto)
-ses sistemi 4+2 olmasına rağmen vasat. ben hoparlörlerini değiştirdiğim halde bir zamanlar bindiğim fiestanın kasetli teybinin yarısı kadar kaliteli ses alamıyorum.
-kabullenilmiş çaresizliğe neden olan kronik arızaları. artık amortisör takozu değiştirmek yakıt almak gibi birşey oldu. aracımın 3. senesi 3. takım ön amortisör üst takozunu taktıracağım. artık diğerlerini de bilirsiniz. city motoru, arka kampana vs.vs.
-1.3 motor kağıt üzerinde fiesta ve cliodan güçlü görünsede ikisinin de sürüşü bizim puntodan daha güçlü. puntolar biraz hantal kalıyor
-aldığımdan beridir çok huylandığım bir şey neredeyse kaput açma kolunun yanına konumlandırılmış ön cam açma butonları :) cam açma butonunu neden o kadar uzağa koymuşlar anlamadım.
-zayıf elektrik tesisatı. tüm farlar açıkken sinyal verdiğinizde araç arada sinyal sellektörünü kaçırıyor. sebebi gelen + yük elektirğinin gittiği - yük hattının yetersiz gelmesi. onu da sanayide -yük hattına paralel kablo çekerek çözüyorlar
aklıma gelenleri yazdım umarım işinize yarar
samirr86
26/02/2015, 01:58
Mahallemdeki beyaz ,cam tavanlı evo
Grande Punto'mu almamdaki sebepler:-
Tasarım, fiyat performans oranı (donanım) ve bakım Kolaylığı.
Giulietta'mı almamdaki sebepler:-
Bence sınıfındaki en güzel tasarımlardan, dizel oluşu, sürüş keyfi ve markası (markanın ruhu olması)
darktiger
26/02/2015, 10:17
Bildiğim araç olması dışında bagajı yüzünden aldım.
Bagajına ayar oluyorum. inatla sende devamlı övüyorsun :)
İstanbul gibi bir yerde, kışın soğuğunda 4,9 lt/100 km yakıt ortalaması tutturuyorum. Arabam 2008 model ve 142.000 km'de. Arabayı satın alırken özellikle buna dikkat etmiştim çünkü benim için ne kadar yakıt tükettiğim önemli.
2 ay önce 4 adet sıfır lastik aldım; önceki lastikler 175/65 15 idi, yeniler 185/65 15. Bu ölçü değişiminden dolayı bir süre yakıt ortalaması 5,2 lt/100 km'ye çıktı ama o da lastikçinin gerekli olan hava basıncını uygulamamasından dolayıydı.
Adam yılların lastikçisi ama daha hangi ölçüdeki lastiğe hangi basıncı uygulayacağını bilmiyor. Ben de bir süre herhalde doğru hava basıncını uygulamıştır dedim ve hava basınçlarına bakmadım. Ama baktım ki ortalama yakıt tüketimi düşmüyor o zaman şüphelenip kontrol ettiğimde adamın 28 hava bastığını gördüm; hem de ön lastiklere. Türkiye'de bir kişi işini doğru yapsın dişimi kırıcam zaten :)
Şu an ortalamam 4,9 - 5,0 arası gidip geliyor.
Benim için esas olan az yakıt tüketmekti ve bunu Punto gibi fiyatı gayet makul olan bir arabayla sağlayabiliyorum, bu yüzden de çok memnunum. Bir depo ile 850-870 km gittiğimi söylediğimde çoğu kişi inanmıyor :)
İstanbul gibi bir yerde, kışın soğuğunda 4,9 lt/100 km yakıt ortalaması tutturuyorum. Arabam 2008 model ve 142.000 km'de. Arabayı satın alırken özellikle buna dikkat etmiştim çünkü benim için ne kadar yakıt tükettiğim önemli.
2 ay önce 4 adet sıfır lastik aldım; önceki lastikler 175/65 15 idi, yeniler 185/65 15. Bu ölçü değişiminden dolayı bir süre yakıt ortalaması 5,2 lt/100 km'ye çıktı ama o da lastikçinin gerekli olan hava basıncını uygulamamasından dolayıydı.
Adam yılların lastikçisi ama daha hangi ölçüdeki lastiğe hangi basıncı uygulayacağını bilmiyor. Ben de bir süre herhalde doğru hava basıncını uygulamıştır dedim ve hava basınçlarına bakmadım. Ama baktım ki ortalama yakıt tüketimi düşmüyor o zaman şüphelenip kontrol ettiğimde adamın 28 hava bastığını gördüm; hem de ön lastiklere. Türkiye'de bir kişi işini doğru yapsın dişimi kırıcam zaten :)
Şu an ortalamam 4,9 - 5,0 arası gidip geliyor.
Benim için esas olan az yakıt tüketmekti ve bunu Punto gibi fiyatı gayet makul olan bir arabayla sağlayabiliyorum, bu yüzden de çok memnunum. Bir depo ile 850-870 km gittiğimi söylediğimde çoğu kişi inanmıyor :)
Lastik hava basincini on ve arkalara siz kac basiyorsunuz ogrenebilir miyim?
Yakıt,vergi,bakım ve trigerin zincirli olması
Ön lastiklere 33, arka lastiklere 30 bastım; 185/65 R15 için kullanma klavuzunda bu değerleri tavsiye ediyor. Bu işlemden sonra ortalama tüketim 0,3 lt düştü.
Şu an 4,9lt/100 km ortalama gösteriyor, daha bir çeyrek deponun yarısını kullandım. Depo sonlarına doğru zorlayacak bir durum olmazsa muhtemelen 4,8'e düşer diye düşünüyorum.
Lastik hava basincini on ve arkalara siz kac basiyorsunuz ogrenebilir miyim?
Şu tabletten yazmayı öğrenemedim bi türlü, alıntı yapmamışım : )
Ön lastiklere 33, arka lastiklere 30 bastım; 185/65 R15 için kullanma klavuzunda bu değerleri tavsiye ediyor. Bu işlemden sonra ortalama tüketim 0,3 lt düştü.
Şu an 4,9lt/100 km ortalama gösteriyor, daha bir çeyrek deponun yarısını kullandım. Depo sonlarına doğru zorlayacak bir durum olmazsa muhtemelen 4,8'e düşer diye düşünüyorum.
Şu tabletten yazmayı öğrenemedim bi türlü, alıntı yapmamışım :)
Ön lastiklere 33, arka lastiklere 30 bastım; 185/65 R15 için kullanma klavuzunda bu değerleri tavsiye ediyor. Bu işlemden sonra ortalama tüketim 0,3 lt düştü.
Şu an 4,9lt/100 km ortalama gösteriyor, daha bir çeyrek deponun yarısını kullandım. Depo sonlarına doğru zorlayacak bir durum olmazsa muhtemelen 4,8'e düşer diye düşünüyorum.
Tesekkur ederim ustad.
Donanım, sağlam motor, bagaj ve fiyat uygunluğu. Kesinlikle tipi felan değil :)
(Linea)
emekilker
01/03/2015, 17:15
açıkcası biraz şans eseri oldu. ilk aracım olacağı için sürekli başka bir araca merak sarıyordum. ancak hiç punto düşünmemiştim. dış tasarımını fazlasıyla beğensem de iç tasarım özellikle gösterge ve göğüs kısmı yılına göre daha eski yıllara ait gibi geliyordu( grande için konuşuyorum ). hala öyle. Evo iç tasarımı muthiş gelse de bütçemi aşıyordu.
aklımda corsa d kasa vardı. ön tasarımını hala çok beğenirim. ancak yıl bazında baktığımda dizel modelinde ekmeği yenmiş bir corsa alabiliyordum. hatta bir tanesinde direkten döndüm ki ertesi gün favori ilanlarımda olan punto nun fiyatı düşüp bana mail gelince ona baktık ve aldım. zaten corsa 1.3 dizel ve multijet motor şanzıman vs hep aynıymış.
Şu anda kullandıkça daha da seviyorum arabamı.
1,3 vergisi düşük, az yakıyor( eskişehirin meşhur soğuklarında 6.5 , şu anda da 5.8 ortalama var. genelde kısa mesafe olduğundan bu ortalamalar çıkıyor sanırım. biraz uzun yol yapınca hemen 4.5-5.0 arasına düşüyor.
sürüş keyfi çok iyi, alırken hiç dikkat etmediğim bi konu iç genişliği müthiş. Parça temini çok kolay ve ucuz, nerdeyse marketlerde bile satılacak :) bakım daha yaptırmamış olsam da fiyatlar diğer araçlara göre daha makul. satmayı düşünmesemde piyasası canlı bir araç.
ama şu kronik arızalar korkutmuyor değil. city arızası ve airbag çatlağı olucak diye aklım çıkıyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.