PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Jant-lastik konusunda yardımcı olurmusunuz



blatnoy2
15/02/2015, 17:51
Punto abarth jantı takmak istiyorum 15-16-17 kararsızım performansı düşermi çekişi azalırmı sıkıntı yaratırmı şimdiden teşekkür ederim.

ARACIM PUNTO 1.3M.JET POP 2012
BURSADA BU JANTI SATAN BİYER VARSA ÖNEREBİLİRMİSİNİZ.

Kimsenin konu hakkında bilgisi yokmu ?

CMasteR
15/02/2015, 21:42
abarth jant derken ? bi resim paylaşırmısınız? takacağınız modeli merak ettim.

punto57
15/02/2015, 22:14
Bursa da nerdesin

Abart mabart uğraşma bence hoşuna giden jantı tak.

OAGP1960
16/02/2015, 00:04
Punto abarth jantı takmak istiyorum 15-16-17 kararsızım performansı düşermi çekişi azalırmı sıkıntı yaratırmı şimdiden teşekkür ederim.

ARACIM PUNTO 1.3M.JET POP 2012
BURSADA BU JANTI SATAN BİYER VARSA ÖNEREBİLİRMİSİNİZ.
Orijinal Punto Abarth jantları sadece 17'' ve 18'' çap, 7j genişlik ve et 39 olup, ağırlığı da 12 kg. civarındadır, 75hp araç için uygun değildir, malesef piyasada şu anda bulunması da oldukça zordur.

blatnoy2
16/02/2015, 00:39
Bilgiler için teşekkür ederim forumda yeniyim fotoğraf koyamadım abarth jantın 15 ini gördüm galiba çin malıydı

Bursanın yıldırım ilçesindeyim

Peki 15 çelik jant taksak yakıtta ne gibi bir etkisi olur 5-10 kuruş?

Bu modelden düşünüyordum

https://image5.sahibinden.com/photos/79/27/25/135792725gl4.jpg

OAGP1960
16/02/2015, 03:14
Bu modelden düşünüyordum

https://image5.sahibinden.com/photos/79/27/25/135792725gl4.jpg
Mert kardeşim, bu benim arabam ve jantları orijinal Grande Punto Abarth jantlardır. Bahsettiğim gibi, 4X100, 17'', 7j, et 39 dur. Bu jantın başka ölçüsü de yoktur ve Abarth İtalya'dan Fıat ana bayi tarafından özel olarak getirtilmiş ilk ve tek takımdır. Size, 16'' veya 17'' çapında, 4X 100, 6,5-7j, et 39-40 ölçülerinde ve 6,9 kg. örnekleri olan hafiflikte ve piyasada bulunabilen herhangibir bir spor alaşım jant seçmenizi önerebilirim.

blatnoy2
16/02/2015, 19:15
Bilgiler için teşekkür ederim iyi aksamlar.

OAGP1960
17/02/2015, 02:40
Bilgiler için teşekkür ederim iyi aksamlar.
Rica ederim, bu arada belirtmek gerekirse, Abarth markası İtalyan'dır ve tüm Abarth parçaları Avrupa'da üretilmektedir, uzakdoğu üretimi yoktur.

cyclonee16
17/02/2015, 22:45
Bende Bursa'da ikamet ediyorum eğer düşünürseniz elimde puntodan Çıkma 17 jant lastik mevcut

blatnoy2
18/02/2015, 00:37
Fotoğrafını görebilirmiyim ??

punto57
18/02/2015, 02:41
Rica ederim, bu arada belirtmek gerekirse, Abarth markası İtalyan'dır ve tüm Abarth parçaları Avrupa'da üretilmektedir, uzakdoğu üretimi yoktur.
Zannetmem, ısıl işlem görmüş bir janttır. İtalya'da jant üreten kaldı mı Allah Aşkına. Marka italyan OZ harici firma yapamaz. OZ Tr de bile üretim aradı. MSW MARKASI UZAK DOĞUDUR. OZ E aittir. 6.9 kg olması için ısıl işlem şart alsi7 kullanılan bir jant olmalı. Abarth kendi si jant üretmez. Türkiye'de ki cms üretimidir.


Mert kardeşim, bu benim arabam ve jantları orijinal Grande Punto Abarth jantlardır. Bahsettiğim gibi, 4X100, 17'', 7j, et 39 dur. Bu jantın başka ölçüsü de yoktur ve Abarth İtalya'dan Fıat ana bayi tarafından özel olarak getirtilmiş ilk ve tek takımdır. Size, 16'' veya 17'' çapında, 4X 100, 6,5-7j, et 39-40 ölçülerinde ve 6,9 kg. örnekleri olan hafiflikte ve piyasada bulunabilen herhangibir bir spor alaşım jant seçmenizi önerebilirim.
Bunun 16 sı var mı acep güzelmiş

OAGP1960
18/02/2015, 03:36
Zannetmem, ısıl işlem görmüş bir janttır. İtalya'da jant üreten kaldı mı Allah Aşkına. Marka italyan OZ harici firma yapamaz. OZ Tr de bile üretim aradı. MSW MARKASI UZAK DOĞUDUR. OZ E aittir. 6.9 kg olması için ısıl işlem şart alsi7 kullanılan bir jant olmalı. Abarth kendi si jant üretmez. Türkiye'de ki cms üretimidir.
Değerli Şükrü kardeşim, eğer belirttiğim hususlara dikkat ederseniz, komple ''Grande Punto Abarth'' ekipmanları ile donatmış olduğumuz kendi aracımda da özel siparişle Fıat ana bayine ''Abarth İtalya'' 'dan getirtmiş olduğum ve üzerinde de belirtilmekte olduğu gibi ''Avrupa üretimi'' olan orijinal ''Grande Punto Abarth'' jantlarımı yazlık olarak kullanmaktayım ve de ağırlıkları 12 kg. dır, ısıl işlemle ilgisi olmayan, özel alaşım jantlardır. Ben, konuyu açmış olan kardeşimize, piyasada bulunabilecek olan 6,9 kg. lık örnekleri bulunan herhangibir marka jant seçebileceğini belirttim. Türkiye'deki üretimler, jantların içinde de belirtildiği üzere, sadece Fıat araçları içindir ve belirttiğinizin aksine, ''Abarth İtalya'', Avrupa'da özellikle ''Fıat-Abarth'' araçları için jant üretmekte olup, bizzat kendim ''Fıat-Abarth'' parça kataloğundan (Eper) seçerek Fıat ana bayine ilk ve tek örnek olarak Abarth İtalya'dan getirttim.


Bunun 16 sı var mı acep güzelmiş
Yukarıda belirtmiş olduğum hususları burada tekrar hatırlatmam gerekirse, orijinal ''Abarth'' jantlar sadece 17'' ve 18'' çaplarındadır. 17'' Abarth jantlar Grande Punto Abarth, Punto Evo Abarth ve 500 Abarth'da, 18'' Abarth jant ise Grande Punto Abarth Esseesse (SS-Super sport) ve Punto Evo Abarth Esseesse'de kullanılmaktadır.

cyclonee16
18/02/2015, 19:11
https://forum.grandepuntotr.com/satilik-parca/56145-satilik-17-advan-racing-jant-ve-lastik.html

İlan burda isterseniz özelden detaylı foto gonderebilirim

punto57
20/02/2015, 01:55
Abarth a ait bir jant fabrikası yok ki abarth jant üretsin.

Isıl işlem yoksa zaten 17jant normalde 12 kg çıkar zaten alsi7 hammadde kullanılan jantlar 8 kg altı olabilir. Dediğim gibi design veyahut tuning stüdyokarı jant fabrikası sahibi değildir. Tedarikçilerle çalışır. İtalyan momo son yıllarında ihracat merkezini isviçre de kurmuştu. Jantlar çin malı idi.

OAGP1960
20/02/2015, 04:02
Abarth a ait bir jant fabrikası yok ki abarth jant üretsin.
Değerli kardeşim, Fıat-İtalya firmasının üretmiş olduğu araçların jantları Türkiye'de üretilmekte, Abarth firmasının hazırlamış olduğu araçlar Fıat- İtalya'da, jantlar da dahil olmak üzere çoğu ekipman ise Polonya'da, araçlarda kullanılan bazı parçalar Almanya'da, bazıları İngiltere'de üretilmekte olup, hiçbir parça uzak doğuda üretilmemektedir. Fıat-Abarth eper parça listesinden istenen herbir Abarth parçası, direkt olarak İtalya'dan gelmekte olup, ürünlerin üzerinde ve heleki jantların iç kısmında özellikle Avrupa'da üretilmiş olduğu ülkenin adı bulunmaktadır. 18'' Abarth jantların dış yüzünde de özellikle Abarth markası kabartma olarak yer almaktadır. Abarth jantların ağırlığı 12 kg. civarında olup, son derece kaliteli üretimdir ve de fiyatları şu anda piyasada mevcut kaliteli ve pahalı jantlardan da daha fazladır. Sonuç olarak Abarth firmasının, bizzat kendi hazırlamakta olduğu araçlara jant üretmekte olduğunu belirtirken, Abarth'a ait bir jant fabrikası olması gerekmez, ayrıca araba fabrikası ve parça fabrikası da yoktur ve olmasına gerek de yoktur. Abarth firması, Fıat firmasıyla resmen beraber çalışmakta olan bir tuning firmasıdır ve inisiyatif her zaman Fıat firmasınındır.


Isıl işlem yoksa zaten 17jant normalde 12 kg çıkar zaten alsi7 hammadde kullanılan jantlar 8 kg altı olabilir. Dediğim gibi design veyahut tuning stüdyokarı jant fabrikası sahibi değildir. Tedarikçilerle çalışır. İtalyan momo son yıllarında ihracat merkezini isviçre de kurmuştu. Jantlar çin malı idi.
İki farklı model olan 17'', 6,5j Grande Punto t-jet sport jantları Türkiye üretimi olup, 10,5 ve 11 kg. ağırlığındadır. Fıat-İtalya ile resmen birlikte çalışmakta olan bir tuning firması olarak Abarth firması da, hazırlamakta olduğu araçlar için 12-13 kg. civarındaki 17'', 18'', 7j ölçülerindeki jantlarını Polonya'da yaptırmaktadır. Hazırlamakta olduğu araçlara ait hiçbir parça uzak doğu üretimi değildir.

punto57
20/02/2015, 04:37
So it is ronal, not made in italy. Not by abarth. And 12 kg acceptable weight, but not low

Abart fiata ait bir firmadır.

Demek istediğim abarth mabart takmayın kafaya, orjinal diye para bayılmayın, orjinal diye abarth diye satılan jant cms nin jantından ağır ya, hesap edin. Aftermarket her zaman candır

Polonya daki tek üretici ronaldır, o bağlamda pek bir şey beklemeyin.

Orjinal diye bir şey ypk. Oem vardır.

Oem de üreticinin düşük maliyetle satın aldığı fasondur.

Aftermarket candır.

OAGP1960
20/02/2015, 04:59
Abarth gibi tescilli bir marka ve firma tarafından dizayn edilmiş olan orijinal üretim ve kurulum her zaman vardır ve de benim tercihimdir, bu gerçek inkar edilemez. Orijinal diye bir kavram, malesef vardır ve oem diye bahsettiğiniz şeyin ta kendisidir, açılımı da ''original equipment manufacturer'' şeklindedir. Grande Punto Abarth aracının dizaynı bellidir, ticari olarak tescillidir ve tektir. Yani, sizin deyiminizle tüm detayları da kafayı takacak kadar güzel ve değerlidir, fiyatını da fazlasıyla hak etmektedir, aracınız tolere edebiliyorsa, size de tavsiye ederim. Jantlarının daha ağır olmasının nedenleri, malzeme kalitesinin ve aracı tam olarak tamamlayan ebadlarının farklı oluşu olduğu kadar, aracın gücü ve jantın özellikle de üst süratlerde önem kazanan yuvarlanma momenti ile de ilgilidir. Bu nedenle de Polonya'daki üretici firmayı kutlamak gerekir. Orijinal Abarth jantları yakından görüp hele ki bir de kullanırsanız, inanıyorumki after market jantlarla asla bir terazide tartılıp kıyaslanamayacağını bizzat kendiniz de görebilirsiniz.

Bu arada, ayrıca belirtmeliyimki, Ronal jant firması Avrupa'da sadece Polonya'da değil, Almanya, İsviçre, Çek Cumhuriyeti, Fransa, İspanya'da da jant üretimi yapan ve birçok kalburüstü otomobil markasına oem jant üreten bir firma olup, Abarth oem jantlar da Fıat Auto Poland'dan gelmektedir.

Mjet
20/02/2015, 19:12
Orkun abi kadar bilgiye sahip değilim bu konuda. Onun dedikleri çoğu insan için referans olmuştur. Aracındaki orjinal abarth janta ülkemizde sahip olan 2. şanslı kişi ben oldum. Evet ağır bir jant, pahalı bir jant ama abarth'ın orijinal ekipman jantı. Oem pahalı after candır olayına girersek, abarth body kiti alırken 4bin tl civarında para verdik. Sanayide fiberci abilerin yaptığı kitlerin kalitesi,durumu ortada. Araçlarda kaliteli parça kullanmak para işidir. Pahalı bir zevke, hobiye= puntoya sahibiz. O yüzden karşılaştırmaları yapmak yanlış olur. Abarth jantın kilosu 12 kg gelirken, aracımdan çıkardığım konig daylite 6.2 kg idi. Elimdeki orjinal BBS jantı 700 tl ye satarken kilosu 7.3 idi. Ama zevk ve istek başka olunca diğerlerini çok ta görmüyorsun.
Velhasıl Allah herkese gönlündekini nasip etsin. Nazardan, kem gözden korusun rabbim.

punto57
23/02/2015, 14:44
Ronal da aftermarket satar, oem olması onun müthiş olduğunu göstermez. Aftermarket firması bbs yani misal cms oem firması, mı. Doğru seçilmiş aftermarket her zaman oemden iyidir

Servis çok fiyat yazıyor diye şikayet ediyoz, ama oem diye inliyoz.
Ben jant konusunda mutfağı biliyom, ronalın marsta üretim yapması, bana ürünü mükemmel yapmas ham madde maliyetini biliyom. Kalıp maliyetini biliyorum. 12 kg süper sport jant olmaz.

Bu jantın ağır olmasının sebebi fiat 500 düşünülmesi olabilir belki. Eğer bir jant ısıl işlem görmemişse verdiğiniz paralara yazık.

Sanayideki amca çok, bakınız aftermarket türkiyede kurumsal kalıplara oturmadı. Sadece iç design konusunda başarılıyız. Kaporta ve çamurluk ve tampon, spoiler tuning konusunda standart oluşmadı. Merdiven altı hakim. Aftermarket ile

Aftermarket ile merdiven aldı farklı şeyler. Rieger tuning diyom onu inceleyin. Adamlar hazır tampon satıyor

OAGP1960
23/02/2015, 22:27
Ronal da aftermarket satar, oem olması onun müthiş olduğunu göstermez. Aftermarket firması bbs yani misal cms oem firması, mı. Doğru seçilmiş aftermarket her zaman oemden iyidir
Ronal'ın yüksek kalitedeki otomobil markaları için yapmakta olduğu jantlar, gerçekten kaliteli üretimlerdir ki, yıllardır bu markalar bu ürünleri kullanmaktadırlar. Bence yine de en doğru ve iyi olan tercih, aftermarket değil, oem üretimdir.


Servis çok fiyat yazıyor diye şikayet ediyoz, ama oem diye inliyoz.
Ben jant konusunda mutfağı biliyom, ronalın marsta üretim yapması, bana ürünü mükemmel yapmas ham madde maliyetini biliyom. Kalıp maliyetini biliyorum. 12 kg süper sport jant olmaz.
Servis fiyatlarının parça ve servis garantilerini düşündüğünüzde, çok olmadığını, normal olduğunu düşünebilirsiniz. Her kaliteli üretimin belli bir bedeli vardır ve de bu bedelin biraz çok olması, onun mükemmel olmadığını da göstermez. Punto Abarth bu 12 kg. lık jantları, izah etmeye çalıştığım şekilde, Punto Abarth Supersport (SS-Esseesse)'da kullanmaktadır ve görüldüğü gibi supersport jant 12 kg. lıktır.


Bu jantın ağır olmasının sebebi fiat 500 düşünülmesi olabilir belki. Eğer bir jant ısıl işlem görmemişse verdiğiniz paralara yazık.
Jantın ağırlığının Fıat 500 ile hiçbir ilgisi yok malesef ve verilen paraları hak etmesi için forged üretim olması da gerekmez.


Sanayideki amca çok, bakınız aftermarket türkiyede kurumsal kalıplara oturmadı. Sadece iç design konusunda başarılıyız. Kaporta ve çamurluk ve tampon, spoiler tuning konusunda standart oluşmadı. Merdiven altı hakim. Aftermarket ile
Tüm bunlar, gerçekleri değiştirmez değerli kardeşim, bunlar farklı konular.


Aftermarket ile merdiven aldı farklı şeyler. Rieger tuning diyom onu inceleyin. Adamlar hazır tampon satıyor
Bu da öyle, farklı bir konu malesef.

punto57
24/02/2015, 15:13
Ronal'ın yüksek kalitedeki otomobil markaları için yapmakta olduğu jantlar, gerçekten kaliteli üretimlerdir ki, yıllardır bu markalar bu ürünleri kullanmaktadırlar. Bence yine de en doğru ve iyi olan tercih, aftermarket değil, oem üretimdir.


Servis fiyatlarının parça ve servis garantilerini düşündüğünüzde, çok olmadığını, normal olduğunu düşünebilirsiniz. Her kaliteli üretimin belli bir bedeli vardır ve de bu bedelin biraz çok olması, onun mükemmel olmadığını da göstermez. Punto Abarth bu 12 kg. lık jantları, izah etmeye çalıştığım şekilde, Punto Abarth Supersport (SS-Esseesse)'da kullanmaktadır ve görüldüğü gibi supersport jant 12 kg. lıktır.


Jantın ağırlığının Fıat 500 ile hiçbir ilgisi yok malesef ve verilen paraları hak etmesi için forged üretim olması da gerekmez.


Tüm bunlar, gerçekleri değiştirmez değerli kardeşim, bunlar farklı konular.


Bu da öyle, farklı bir konu malesef.
Jant fabrikasına çalıştım, essen motor show, reifen essen dolaştım, çoğu jant firmasının sahibine kadar tanırım. Ronalın ne ürettiğini bilmesem, cms'ye kızacam. Ne iş yaptığını merak ettim valla. Yan sanayi ve aftermarket candır. Hatalı oem üretimlerin yan sanayisinde düzeltildiği bir dünya bu,
Servislerdr çok kaliteli koyuyor aynı yağı zaten. O çek methettiğimiz yetkili servisler nedense türkiye harici artistik yapamıyor. Türkiye'de fiyata fiyat koyuyorlar.

Kardeşim oem ucuz üretimdir.


Ronal'ın yüksek kalitedeki otomobil markaları için yapmakta olduğu jantlar, gerçekten kaliteli üretimlerdir ki, yıllardır bu markalar bu ürünleri kullanmaktadırlar. Bence yine de en doğru ve iyi olan tercih, aftermarket değil, oem üretimdir.


Servis fiyatlarının parça ve servis garantilerini düşündüğünüzde, çok olmadığını, normal olduğunu düşünebilirsiniz. Her kaliteli üretimin belli bir bedeli vardır ve de bu bedelin biraz çok olması, onun mükemmel olmadığını da göstermez. Punto Abarth bu 12 kg. lık jantları, izah etmeye çalıştığım şekilde, Punto Abarth Supersport (SS-Esseesse)'da kullanmaktadır ve görüldüğü gibi supersport jant 12 kg. lıktır.


Jantın ağırlığının Fıat 500 ile hiçbir ilgisi yok malesef ve verilen paraları hak etmesi için forged üretim olması da gerekmez.


Tüm bunlar, gerçekleri değiştirmez değerli kardeşim, bunlar farklı konular.


Bu da öyle, farklı bir konu malesef.
Isıl işlem diyom ısıl işlem, jant fabrikasında döküm gördün mü hiç. Forged zaten başka kulvar.

Oem zaten aftermarket fabrikaları tarafından oem standartlarında üretilir. Oem standarttır. Aftermarket başka standart. Hiç bir otomobil fabrikası jant üretmez. Aftermarket ise oemden daha üstün özellikli jantlardır.

Ronal daki standart kormetal de de var, cms de de var döktaşta da var, alsi12 jantı anlatıyorsunuz burda yok şöyle böyle, alsi12 jant zaten 12 kg den aşağı gelmez. Standart bir jant cms kormetal mam jantı ile aynı hammade, Polonya da az sayıda üretildiği için Herhalde üretilmiş. Oem anlaşma metinleri de jant için gördüm. Özet şudur ucuz üret,

Burda abarth kötü jant sunmuş. Madem sport ısıl işlem görmüş hafif jant sunulur. Bir şey olur o da yok. Kormetalin herhangi bir 17 jantı bu ronalın jantından iyidir çünki ucuzdur.


İki farklı model olan 17'', 6,5j Grande Punto t-jet sport jantları Türkiye üretimi olup, 10,5 ve 11 kg. ağırlığındadır. Fıat-İtalya ile resmen birlikte çalışmakta olan bir tuning firması olarak Abarth firması da, hazırlamakta olduğu araçlar için 12-13 kg. civarındaki 17'', 18'', 7j ölçülerindeki jantlarını Polonya'da yaptırmaktadır. Hazırlamakta olduğu araçlara ait hiçbir parça uzak doğu üretimi değildir.
6.5 /17 jant zaten o kilolarda gelir. Etyide 50 yaparsan iyice hafifler.


17 jant takacaksam minimum 7 17 olmalı.
6'5 *17 ilr 6,5 16 jant görünüm harici verimlilik fazla farkı yok. Virajlarda daha sert olur o kadar

Yazlık için daha geniş takarsın.

Yani oem diye monoton ürünler.
Aftermarket hem kalite, gem daha fazla performans demek.

Bu kullandıklarımız at değil araba.
Geliştirilebilir.
Bu sebepten zaten aftermarket deniyor satış sonrası pazara.

Abarth fiatın kendi malı, abart is ownned by fiat itself. Ayrı bir yapı değil.
Ama jant konusunda çuvallamış.

OAGP1960
24/02/2015, 23:55
Jant fabrikasına çalıştım, essen motor show, reifen essen dolaştım, çoğu jant firmasının sahibine kadar tanırım. Ronalın ne ürettiğini bilmesem, cms'ye kızacam. Ne iş yaptığını merak ettim valla. Yan sanayi ve aftermarket candır. Hatalı oem üretimlerin yan sanayisinde düzeltildiği bir dünya bu,
Servislerdr çok kaliteli koyuyor aynı yağı zaten. O çek methettiğimiz yetkili servisler nedense türkiye harici artistik yapamıyor. Türkiye'de fiyata fiyat koyuyorlar.

Kardeşim oem ucuz üretimdir.
Değerli kardeşim, oem her zaman aftermarket dediğiniz üretimden, standardlara uygun olması nedeniyle çok daha üstündür ve bu, gerek kullanıcı , gerekse otomobil firmalarınca da kabul edilmekte olan bir gerçektir. Servislerin avantajlarını daha önce gerekçesi ile belirttim, fyatları da bu bağlamda bence normaldir.


Isıl işlem diyom ısıl işlem, jant fabrikasında döküm gördün mü hiç. Forged zaten başka kulvar.
Teknik olarak birçok türünden söz edilen ısıl işlemlerden biri de forged metal üretim işlemidir ve jantın hem ''sağlam'' ve hem de ''hafif'' olmasını sağlayan ısıl işlem tekniğidir.


Oem zaten aftermarket fabrikaları tarafından oem standartlarında üretilir. Oem standarttır. Aftermarket başka standart. Hiç bir otomobil fabrikası jant üretmez. Aftermarket ise oemden daha üstün özellikli jantlardır.
Standardlardan söz ettiğimizde, zaten sadece oem düşünülmelidir, aftermarket kavramında belli bir standard yoktur malesef. Otomobil fabrikalarının jant üretmediği de daha önce belirtilmişti zaten.


Ronal daki standart kormetal de de var, cms de de var döktaşta da var, alsi12 jantı anlatıyorsunuz burda yok şöyle böyle, alsi12 jant zaten 12 kg den aşağı gelmez. Standart bir jant cms kormetal mam jantı ile aynı hammade, Polonya da az sayıda üretildiği için Herhalde üretilmiş. Oem anlaşma metinleri de jant için gördüm. Özet şudur ucuz üret,

Burda abarth kötü jant sunmuş. Madem sport ısıl işlem görmüş hafif jant sunulur. Bir şey olur o da yok. Kormetalin herhangi bir 17 jantı bu ronalın jantından iyidir çünki ucuzdur.
Metallerin aynı olması, Abarth'ın oem jantlarının kalite durumunu belirleyen bir kıstas değildir, ayrıca Abarth oem jantlar forged teknikle ısıl işlem görmüş de değildir, ucuz mal ise malesef ki, asla kaliteli olamaz değerli kardeşim.


6.5 /17 jant zaten o kilolarda gelir. Etyide 50 yaparsan iyice hafifler.


17 jant takacaksam minimum 7 17 olmalı.
6'5 *17 ilr 6,5 16 jant görünüm harici verimlilik fazla farkı yok. Virajlarda daha sert olur o kadar

Yazlık için daha geniş takarsın.

Yani oem diye monoton ürünler.
Aftermarket hem kalite, gem daha fazla performans demek.

Bu kullandıklarımız at değil araba.
Geliştirilebilir.
Bu sebepten zaten aftermarket deniyor satış sonrası pazara.


Abarth fiatın kendi malı, abart is ownned by fiat itself. Ayrı bir yapı değil.
Ama jant konusunda çuvallamış.
Et değerinin jant ağırlığı ile hiçbir ilgisi yoktur, viraj stabilitesinde ise lastik ölçüleri önem kazanır. Kesinlikle, kullandıklarımız at imitasyonu olan ve araba denen taşıtlardır. Oem her zaman daha geçerlidir, kalitelidir, performanslıdır. Abarth ve Fıat'ın mahiyetleri daha önce belirtilmişti, tüm dünyanın kabul ettiği Abarth jantların çuvallama şansı % 0 dır değerli kardeşim.

Her halikarda, sizin doğru bildikleriniz size, bizim doğru bildiklerimiz de bize kalsın, bilgi ve görüş paylaşımı için teşekkürler değerli kardeşim.:)

punto57
25/02/2015, 17:29
Değerli kardeşim, oem her zaman aftermarket dediğiniz üretimden, standardlara uygun olması nedeniyle çok daha üstündür ve bu, gerek kullanıcı , gerekse otomobil firmalarınca da kabul edilmekte olan bir gerçektir. Servislerin avantajlarını daha önce gerekçesi ile belirttim, fyatları da bu bağlamda bence normaldir.


Teknik olarak birçok türünden söz edilen ısıl işlemlerden biri de forged metal üretim işlemidir ve jantın hem ''sağlam'' ve hem de ''hafif'' olmasını sağlayan ısıl işlem tekniğidir.


Standardlardan söz ettiğimizde, zaten sadece oem düşünülmelidir, aftermarket kavramında belli bir standard yoktur malesef. Otomobil fabrikalarının jant üretmediği de daha önce belirtilmişti zaten.


Metallerin aynı olması, Abarth'ın oem jantlarının kalite durumunu belirleyen bir kıstas değildir, ayrıca Abarth oem jantlar forged teknikle ısıl işlem görmüş de değildir, ucuz mal ise malesef ki, asla kaliteli olamaz değerli kardeşim.




Et değerinin jant ağırlığı ile hiçbir ilgisi yoktur, viraj stabilitesinde ise lastik ölçüleri önem kazanır. Kesinlikle, kullandıklarımız at imitasyonu olan ve araba denen taşıtlardır. Oem her zaman daha geçerlidir, kalitelidir, performanslıdır. Abarth ve Fıat'ın mahiyetleri daha önce belirtilmişti, tüm dünyanın kabul ettiği Abarth jantların çuvallama şansı % 0 dır değerli kardeşim.
Et değerinin lastik ağırlığı ile alakası vardır. Et değeri yüksek ise, tasarım göbeği kalınlaştırmaz


Değerli kardeşim, oem her zaman aftermarket dediğiniz üretimden, standardlara uygun olması nedeniyle çok daha üstündür ve bu, gerek kullanıcı , gerekse otomobil firmalarınca da kabul edilmekte olan bir gerçektir. Servislerin avantajlarını daha önce gerekçesi ile belirttim, fyatları da bu bağlamda bence normaldir.


Teknik olarak birçok türünden söz edilen ısıl işlemlerden biri de forged metal üretim işlemidir ve jantın hem ''sağlam'' ve hem de ''hafif'' olmasını sağlayan ısıl işlem tekniğidir.


Standardlardan söz ettiğimizde, zaten sadece oem düşünülmelidir, aftermarket kavramında belli bir standard yoktur malesef. Otomobil fabrikalarının jant üretmediği de daha önce belirtilmişti zaten.


Metallerin aynı olması, Abarth'ın oem jantlarının kalite durumunu belirleyen bir kıstas değildir, ayrıca Abarth oem jantlar forged teknikle ısıl işlem görmüş de değildir, ucuz mal ise malesef ki, asla kaliteli olamaz değerli kardeşim.




Et değerinin jant ağırlığı ile hiçbir ilgisi yoktur, viraj stabilitesinde ise lastik ölçüleri önem kazanır. Kesinlikle, kullandıklarımız at imitasyonu olan ve araba denen taşıtlardır. Oem her zaman daha geçerlidir, kalitelidir, performanslıdır. Abarth ve Fıat'ın mahiyetleri daha önce belirtilmişti, tüm dünyanın kabul ettiği Abarth jantların çuvallama şansı % 0 dır değerli kardeşim.
Jant yüzde 99 aynı metalden üretiliyor, bir tek casting, o yöntem de aynı. Şimdi ronal after market jantını 100 euro ya satıyor, orginal jant diye abartı 150 euroya satıyor. Fabrika aynı, ham madde aynı kalite aynı ne olcak şimdi.
Ondan sonra tabii aftermarket candır


Değerli kardeşim, oem her zaman aftermarket dediğiniz üretimden, standardlara uygun olması nedeniyle çok daha üstündür ve bu, gerek kullanıcı , gerekse otomobil firmalarınca da kabul edilmekte olan bir gerçektir. Servislerin avantajlarını daha önce gerekçesi ile belirttim, fyatları da bu bağlamda bence normaldir.


Teknik olarak birçok türünden söz edilen ısıl işlemlerden biri de forged metal üretim işlemidir ve jantın hem ''sağlam'' ve hem de ''hafif'' olmasını sağlayan ısıl işlem tekniğidir.


Standardlardan söz ettiğimizde, zaten sadece oem düşünülmelidir, aftermarket kavramında belli bir standard yoktur malesef. Otomobil fabrikalarının jant üretmediği de daha önce belirtilmişti zaten.


Metallerin aynı olması, Abarth'ın oem jantlarının kalite durumunu belirleyen bir kıstas değildir, ayrıca Abarth oem jantlar forged teknikle ısıl işlem görmüş de değildir, ucuz mal ise malesef ki, asla kaliteli olamaz değerli kardeşim.




Et değerinin jant ağırlığı ile hiçbir ilgisi yoktur, viraj stabilitesinde ise lastik ölçüleri önem kazanır. Kesinlikle, kullandıklarımız at imitasyonu olan ve araba denen taşıtlardır. Oem her zaman daha geçerlidir, kalitelidir, performanslıdır. Abarth ve Fıat'ın mahiyetleri daha önce belirtilmişti, tüm dünyanın kabul ettiği Abarth jantların çuvallama şansı % 0 dır değerli kardeşim.
Aftermarket standart değil, geliştirilmiş daha üstün üründür çoğu zaten

punto57
25/02/2015, 17:34
Değerli kardeşim, oem her zaman aftermarket dediğiniz üretimden, standardlara uygun olması nedeniyle çok daha üstündür ve bu, gerek kullanıcı , gerekse otomobil firmalarınca da kabul edilmekte olan bir gerçektir. Servislerin avantajlarını daha önce gerekçesi ile belirttim, fyatları da bu bağlamda bence normaldir.


Teknik olarak birçok türünden söz edilen ısıl işlemlerden biri de forged metal üretim işlemidir ve jantın hem ''sağlam'' ve hem de ''hafif'' olmasını sağlayan ısıl işlem tekniğidir.


Standardlardan söz ettiğimizde, zaten sadece oem düşünülmelidir, aftermarket kavramında belli bir standard yoktur malesef. Otomobil fabrikalarının jant üretmediği de daha önce belirtilmişti zaten.


Metallerin aynı olması, Abarth'ın oem jantlarının kalite durumunu belirleyen bir kıstas değildir, ayrıca Abarth oem jantlar forged teknikle ısıl işlem görmüş de değildir, ucuz mal ise malesef ki, asla kaliteli olamaz değerli kardeşim.




Et değerinin jant ağırlığı ile hiçbir ilgisi yoktur, viraj stabilitesinde ise lastik ölçüleri önem kazanır. Kesinlikle, kullandıklarımız at imitasyonu olan ve araba denen taşıtlardır. Oem her zaman daha geçerlidir, kalitelidir, performanslıdır. Abarth ve Fıat'ın mahiyetleri daha önce belirtilmişti, tüm dünyanın kabul ettiği Abarth jantların çuvallama şansı % 0 dır değerli kardeşim.
Forged olabilmesi için zaten metali ısıtman lazım ama ısıl işlem, metaldeki suyın çekilip karbon basılması diye bahsedilebilir. Çelik sertleştirme yapılır. Isıl işlem ile ürün hafifler ve sertleşir. Çoğu 17 ve üstü jant avrupada ısıl işlem satılır. Ya bu jantı övmenizi ben gerçekten anlamadım, fiat size maaş mı veriyor.


Değerli kardeşim, oem her zaman aftermarket dediğiniz üretimden, standardlara uygun olması nedeniyle çok daha üstündür ve bu, gerek kullanıcı , gerekse otomobil firmalarınca da kabul edilmekte olan bir gerçektir. Servislerin avantajlarını daha önce gerekçesi ile belirttim, fyatları da bu bağlamda bence normaldir.


Teknik olarak birçok türünden söz edilen ısıl işlemlerden biri de forged metal üretim işlemidir ve jantın hem ''sağlam'' ve hem de ''hafif'' olmasını sağlayan ısıl işlem tekniğidir.


Standardlardan söz ettiğimizde, zaten sadece oem düşünülmelidir, aftermarket kavramında belli bir standard yoktur malesef. Otomobil fabrikalarının jant üretmediği de daha önce belirtilmişti zaten.


Metallerin aynı olması, Abarth'ın oem jantlarının kalite durumunu belirleyen bir kıstas değildir, ayrıca Abarth oem jantlar forged teknikle ısıl işlem görmüş de değildir, ucuz mal ise malesef ki, asla kaliteli olamaz değerli kardeşim.




Et değerinin jant ağırlığı ile hiçbir ilgisi yoktur, viraj stabilitesinde ise lastik ölçüleri önem kazanır. Kesinlikle, kullandıklarımız at imitasyonu olan ve araba denen taşıtlardır. Oem her zaman daha geçerlidir, kalitelidir, performanslıdır. Abarth ve Fıat'ın mahiyetleri daha önce belirtilmişti, tüm dünyanın kabul ettiği Abarth jantların çuvallama şansı % 0 dır değerli kardeşim.
Servisin ne avatantajı var garantisi bitmiş araca, silindir aşınması sonrası zaten 1.3 ten 1.4 olacak arabaya.

Yağın içine tuz mu koyuyorlar ne tuzlu oluyor .
Servis ayağına, Türk müşterisi fazla para ödüyor.
Avrupa'da ise servis belgesi alan her araç her araca bakar kardeşim marka gözetmeksizin. Garanti dışına da çıkmaz. Aracı otomobil üreticisi değil tüv (gerçeği) gibi bağımsız kurumlar denetler.
Tüketici yoldurulmaz.


Değerli kardeşim, oem her zaman aftermarket dediğiniz üretimden, standardlara uygun olması nedeniyle çok daha üstündür ve bu, gerek kullanıcı , gerekse otomobil firmalarınca da kabul edilmekte olan bir gerçektir. Servislerin avantajlarını daha önce gerekçesi ile belirttim, fyatları da bu bağlamda bence normaldir.


Teknik olarak birçok türünden söz edilen ısıl işlemlerden biri de forged metal üretim işlemidir ve jantın hem ''sağlam'' ve hem de ''hafif'' olmasını sağlayan ısıl işlem tekniğidir.


Standardlardan söz ettiğimizde, zaten sadece oem düşünülmelidir, aftermarket kavramında belli bir standard yoktur malesef. Otomobil fabrikalarının jant üretmediği de daha önce belirtilmişti zaten.


Metallerin aynı olması, Abarth'ın oem jantlarının kalite durumunu belirleyen bir kıstas değildir, ayrıca Abarth oem jantlar forged teknikle ısıl işlem görmüş de değildir, ucuz mal ise malesef ki, asla kaliteli olamaz değerli kardeşim.




Et değerinin jant ağırlığı ile hiçbir ilgisi yoktur, viraj stabilitesinde ise lastik ölçüleri önem kazanır. Kesinlikle, kullandıklarımız at imitasyonu olan ve araba denen taşıtlardır. Oem her zaman daha geçerlidir, kalitelidir, performanslıdır. Abarth ve Fıat'ın mahiyetleri daha önce belirtilmişti, tüm dünyanın kabul ettiği Abarth jantların çuvallama şansı % 0 dır değerli kardeşim.
Sen forged jantın tanesini yeri gelir 1000 euro ya alamazsın. Forged jant zaten çok pahalıdır.

De ben serviste çalışıyorum saygı duyalım ama yani burda gerçekleri saptırma,

Ben klasik oz jantlarını örnek vereyim sana.

İtalyanın en iyisi oz.
Ya bu abarth neden oz te ürettirmemiş jantları.
Madem italyan madem süper?
Satın alma maliyeti fazla mı çıkmış.
Nasıl olsa aynı paraya çıkacak.

Ama dert kar marjı olunca
Oz görünümlü jant ronala ürettirilir.

Yani birde öyle anlatıyorsun ki sanki ronal en süper jant üreticisi.

Samimi olun abicim.

Kormetalin Cms nin bile çoğu jantı ronal a beş basar.
Eu denince millete gaz vermesin üreticiler.
Şu and Avrupanın can merkezi Türkiye döktaş ve cms varken ronale laf düşmez.

Jantıb ağır olması zaten alsi12 de beklenen bir şeydir. Normaldir. Kötü değildir ki.
Ama abart mabart böyle spor reklam yap, sonra 17 alsi12 jantı sat, süper spor diye.

Ya italyada bile tutmadı strateji.
Avrupa'da abart tutmadı

Neden mi?
Yaparsın gerçek spor jant oz ile anlaşırsın ama az kar edersin ama tutar. Ama onu anlatıyoruz biz.

Abart imajı ile içerik tutmuyor birbirini.

Forged dedik takıldın kaldın.
İyi bi Oz varken neden çakmasına para versin millet( yani bu 17 jant)

Aftermarket jantlar misal bbsler o standar oe jantları ekmek arasında yer.

Standart ne demek hem ya,
Önümüze koyulanı yemğe devam ediyoruz, koyun sürüsü mantığı ha,

Yani üretici ne kadar beygir al dediyse o kadar. Recaro araç koktukları da aftermarket onlar da mı dandik,

Git biraz essen motor show gör de gel.

cdogu
25/02/2015, 17:57
Şükrü bey gene sivri dilini açmışsın. Yaşını bilmiyorum ancak Orkun abimizin yaşına ve bilgi birikimine,şu zamana kadar yaptığı projelere bakarsan kendi adıma mutlu olurum. Onunla bu şekilde konuşmak resmen haddini bilmemek oluyor çünkü.

Saygılar.

Orkun abi,Şükrü beyle tartışmaya girilmez. Her şeyin en iyisini kendi bildiğini sanır. Farklı bir görüşe asla açık değildir,hele ki senin söylediklerinin doğru olma ihtimali kendisini çıldırtır. Bu sebeple yedi yirmi dört flood yapmakta. Boşver sen.

punto57
25/02/2015, 18:02
Değerli kardeşim, oem her zaman aftermarket dediğiniz üretimden, standardlara uygun olması nedeniyle çok daha üstündür ve bu, gerek kullanıcı , gerekse otomobil firmalarınca da kabul edilmekte olan bir gerçektir. Servislerin avantajlarını daha önce gerekçesi ile belirttim, fyatları da bu bağlamda bence normaldir.


Teknik olarak birçok türünden söz edilen ısıl işlemlerden biri de forged metal üretim işlemidir ve jantın hem ''sağlam'' ve hem de ''hafif'' olmasını sağlayan ısıl işlem tekniğidir.


Standardlardan söz ettiğimizde, zaten sadece oem düşünülmelidir, aftermarket kavramında belli bir standard yoktur malesef. Otomobil fabrikalarının jant üretmediği de daha önce belirtilmişti zaten.


Metallerin aynı olması, Abarth'ın oem jantlarının kalite durumunu belirleyen bir kıstas değildir, ayrıca Abarth oem jantlar forged teknikle ısıl işlem görmüş de değildir, ucuz mal ise malesef ki, asla kaliteli olamaz değerli kardeşim.




Et değerinin jant ağırlığı ile hiçbir ilgisi yoktur, viraj stabilitesinde ise lastik ölçüleri önem kazanır. Kesinlikle, kullandıklarımız at imitasyonu olan ve araba denen taşıtlardır. Oem her zaman daha geçerlidir, kalitelidir, performanslıdır. Abarth ve Fıat'ın mahiyetleri daha önce belirtilmişti, tüm dünyanın kabul ettiği Abarth jantların çuvallama şansı % 0 dır değerli kardeşim.
Hangi dünya? Ben o dünyada neden yokum, 12 kiloluk janta o kadar para verilmez.
Nokta

Avrupa da bile tutmadı.
Kime hikaye anlatıyorsunuz


Şükrü bey gene sivri dilini açmışsın. Yaşını bilmiyorum ancak Orkun abimizin yaşına ve bilgi birikimine,şu zamana kadar yaptığı projelere bakarsan kendi adıma mutlu olurum. Onunla bu şekilde konuşmak resmen haddini bilmemek oluyor çünkü.

Saygılar.

Orkun abi,Şükrü beyle tartışmaya girilmez. Her şeyin en iyisini kendi bildiğini sanır. Farklı bir görüşe asla açık değildir,hele ki senin söylediklerinin doğru olma ihtimali kendisini çıldırtır. Bu sebeple yedi yirmi dört flood yapmakta. Boşver sen.
Farklı görüşe açığım kardeşim,

Mesleki olarak yıllardır jant işinde çalıştım, tasarımlarında danışman oldum.

Ama standart jant oe jant iyidir mantığını anlamam.

Orkun beyi tanımıyorum.

Ayığ etmiş olabiliriz.

Örnek vereyim Toyota belçika ile oe jant üretimi için görüştüm vaktinde,
Üretim detayları filan epey bilgi vardı.
Aylık 10000 adet içşn görüşüyordum.
Aylık 10000 adet ve alım fiyatını duysanız şaşarsınız.

Ve o alım fiyatını tutturmak için fabrika sizce ne yapar? Niye sanıyorsunuz oe jantların ofseti yüksek ve ön yüzü kapı gibi düz.

Mideden sallasam kardeşim dediğin de haklısın.

Ben jant konusunda Avrupanın tamamını biliyorum.

Hata ben de

Boş adam sanıp sallıyorlar.

İnatçıymış mış mış.

La kardeşim aydınlatıyoz. İnat ediyor sanıyorlar,

Bilgisizliğe saygı duymamı beklemeyin.


Şükrü bey gene sivri dilini açmışsın. Yaşını bilmiyorum ancak Orkun abimizin yaşına ve bilgi birikimine,şu zamana kadar yaptığı projelere bakarsan kendi adıma mutlu olurum. Onunla bu şekilde konuşmak resmen haddini bilmemek oluyor çünkü.

Saygılar.

Orkun abi,Şükrü beyle tartışmaya girilmez. Her şeyin en iyisini kendi bildiğini sanır. Farklı bir görüşe asla açık değildir,hele ki senin söylediklerinin doğru olma ihtimali kendisini çıldırtır. Bu sebeple yedi yirmi dört flood yapmakta. Boşver sen.
Çene Cerrahisi konusunda ahkem kesersem namerdim.

Jant konusunda ben işte oyum kardeşim.


Et değerinin lastik ağırlığı ile alakası vardır. Et değeri yüksek ise, tasarım göbeği kalınlaştırmaz
Lastik değil jant

OAGP1960
26/02/2015, 00:35
Şükrü bey gene sivri dilini açmışsın. Yaşını bilmiyorum ancak Orkun abimizin yaşına ve bilgi birikimine,şu zamana kadar yaptığı projelere bakarsan kendi adıma mutlu olurum. Onunla bu şekilde konuşmak resmen haddini bilmemek oluyor çünkü.

Saygılar.

Orkun abi,Şükrü beyle tartışmaya girilmez. Her şeyin en iyisini kendi bildiğini sanır. Farklı bir görüşe asla açık değildir,hele ki senin söylediklerinin doğru olma ihtimali kendisini çıldırtır. Bu sebeple yedi yirmi dört flood yapmakta. Boşver sen.
Evet Cenk'ciğim, malesef öyle gibi gözüküyor, kendisine bu konudaki paylaşımları için teşekkür ettim fakat, halen tartışmayı sürdürme eğiliminde, kendine göre haklı olabilir, canı sağolsun.:)

halils2
26/02/2015, 01:26
Evet Cenk'ciğim, malesef öyle gibi gözüküyor, kendisine bu konudaki paylaşımları için teşekkür ettim fakat, halen tartışmayı sürdürme eğiliminde, kendine göre haklı olabilir, canı sağolsun.:)

Cenk e katılıyorum abi hiç zorlama sen kendini, görmezden gel.

OAGP1960
26/02/2015, 01:39
Cenk e katılıyorum abi hiç zorlama sen kendini, görmezden gel.
Halil'ciğim, mutlaka diplomasına sahip olmayı gerektirmeyen böyle bir konuda, bir uzman hekim olan bendeniz, 36 yıldır ehliyetli olarak otomobil kullanmakta olan bir otomobil meraklısı olarak ve tecrübelerime dayanarak sadece teknik anlamda doğruları izah etmeye çalıştım, tabiki doğal olarak herkesin kendine göre bir fikri olabilir, bu nedenle de değerli kardeşimize teşekkür etmiştim zaten.:)

Kadir00906
26/02/2015, 10:06
Nokta..

fotobelit
26/02/2015, 10:29
Şükrü kardeşim bir yoruma elli tane pencere açmıssın..forum kirliliği yaratmadan konu ve yorumlarını tek sayfada toplamanı rica ediyoruz..Yok amacınızın mesaj sayınızı yükseltmek odugunu saçma bile olsa düşünmeye başlıycam..

punto57
26/02/2015, 11:08
taptalk üzerinden kullanıyordum, web de nasıl göründüğünü bilmiyorum,

kusura bakmayın,

yoldan yeni geldim 20 günden beri bakmamıştım,
yol ve iş yorgunluğu,

kusur bakmayın,

konuların nasıl açıldığının bile farkında değilim

punto57
26/02/2015, 11:14
Evet Cenk'ciğim, malesef öyle gibi gözüküyor, kendisine bu konudaki paylaşımları için teşekkür ettim fakat, halen tartışmayı sürdürme eğiliminde, kendine göre haklı olabilir, canı sağolsun.:)

kullanıcı olarak değil , bizzat sektörün içinden biri olarak, objektif veriler üzerinden konuştuğumu belirtmeye çalışıyordum ama Türkiye'de

lastiği havaya atıp, yere düşünce balansını kontrol eden,( yaşanmıştır)
lastiği koklayarak kalitesini ölçmeye çalışan bir kitle ortaya çıktı.( yaşanmıştır)


ben doktorlara saygı duyarım ve kalp konusunda ne derlerse onu yaparım,


size de teşekkürler,
mevzu kimin haklı olduğu değil ki
mevzu bazı gerçekler.

OAGP1960
26/02/2015, 13:00
kullanıcı olarak değil , bizzat sektörün içinden biri olarak, objektif veriler üzerinden konuştuğumu belirtmeye çalışıyordum ama Türkiye'de

lastiği havaya atıp, yere düşünce balansını kontrol eden,( yaşanmıştır)
lastiği koklayarak kalitesini ölçmeye çalışan bir kitle ortaya çıktı.( yaşanmıştır)


ben doktorlara saygı duyarım ve kalp konusunda ne derlerse onu yaparım,


size de teşekkürler,
mevzu kimin haklı olduğu değil ki
mevzu bazı gerçekler.

Güzel kardeşim, otomotiv sektörü içerisinde hekim arkadaşlar da var ve bahsettiğiniz sektör malesef ilgili bir diploma sahibi olmayı da gerektirmiyor. Hekimlik mesleği ise malumunuz üzere diplomasız yapılamaz. Bu nedenle, bu iki konuyu ve meslekleri karşılaştırmanız pek anlamlı değil. Mevzu gerçekler ise, sektörde daha önce bulunmuş olan birisi olarak değil, gerçekten araştırmacı ve okuyan bir ilgili olarak hareket ederek objektif nitelikte paylaşımlar yapmalısınız.

punto57
26/02/2015, 13:29
kullanıcı olarak değil , bizzat sektörün içinden biri olarak, objektif veriler üzerinden konuştuğumu belirtmeye çalışıyordum ama Türkiye'de

lastiği havaya atıp, yere düşünce balansını kontrol eden,( yaşanmıştır)
lastiği koklayarak kalitesini ölçmeye çalışan bir kitle ortaya çıktı.( yaşanmıştır)


ben doktorlara saygı duyarım ve kalp konusunda ne derlerse onu yaparım,


size de teşekkürler,
mevzu kimin haklı olduğu değil ki
mevzu bazı gerçekler.

Güzel kardeşim, otomotiv sektörü içerisinde hekim arkadaşlar da var ve bahsettiğiniz sektör malesef ilgili bir diploma sahibi olmayı da gerektirmiyor. Hekimlik mesleği ise malumunuz üzere diplomasız yapılamaz. Bu nedenle, bu iki konuyu ve meslekleri karşılaştırmanız pek anlamlı değil. Mevzu gerçekler ise, sektörde daha önce bulunmuş olan birisi olarak değil, gerçekten araştırmacı ve okuyan bir ilgili olarak hareket ederek objektif nitelikte paylaşımlar yapmalısınız.



tartışmayacağım, sıkacam dişimi,


haklısınız,
siz doktorlar olarak diplomalı varlıklar olarak her türlü övgüyü hak ediyorsunuz,
işin içinde olmasnızda hemencicik iki makale okuyup ile işi çözersiniz otomobil hakkında.
biz ise senelerce fabrikalarda çalışır, jant tasarlar direnç hesabı yaparız .
Et ile oynararak ağırlık düşürmeye çalışır, x factör hesaplarız. Avrupa'da otomobilleri ve jantları inceleriz ama nedense saygı görmeyiz,

ah o diploma yok mu.

Haklısınız

biz doktorculuk oynamamalıyız?
bizde de kamu yönetimi ve IT diplomaları var ama, valilik yada Bilgisayar mühendislik taslamıyoruz.
zaten TUS'ta 100 puan alan kaç kişi var ki, yada tüm sınavlardan 100 alıp üniyi, post, moderni biten kaç doktor var.
demek ki doktorların da bilecemeyeceği şeyler var, özellikle kendi alanlarında,
mümessil arkadaşlar zaman zaman bize anlatır.

şimdi hangi paylaşımım yalan, ki şimdi ben yalan söylüyor muş, gibi belirtiyorsunuz, gerçekleri yaz diye.

Sizin subjektif görüşünüz OEM her zaman daha iyidir.

Benim objektif görüşüm ise OEM , standarttır, iyi seçilmiş bir Aftermarket ürün ise her zaman OEM'den daha iyidir.

Diğer noktalarda Araç üreticileri işi kendilerine yontar.,
şu anda ben Tır Fren parçaları pazarlıyorum. üretilen parçalarda OEM'in hatalarını gideren parçalar var.


sorması ayıp
vakumlu lastik mi? kullanıyorsunuz.

Sektörün içinde olmak çoğu şeyi bilmek demektir.

bir ara piyasada vakumlu lastik diye bir şey çıktı,
duydunuz mu?

vakumlu lastik diye bir şey yoktur uydurmadır.

birisi bir şey atmış ortaya herkes inanmış, lastikçide sizin yaptınız gibi vakumlu lastik mi istemiştin, deyip bak burda diye bazı hekim arkadaşlar da sorsa tiyatroyu bozmuyor.

bunu dürüst bir şekilde paylaşarak çözeriz,

lastiği havaya atıp , koklayan kişilerden bahsediyoruz.
bu kadar yanlış bilgi nasıl yayılıyor size?

forumlardan.

sizin aracınızdaki jant güzel bir jant,
uğraşmışsınız
ama
yazık etmişsiniz paranıza vaktinize,

aynı paraya maslakta OZ anabayisi (birlas) OZ jant getirirdiniz. Aracınız için çok daha iyi olurdu.
sonuçta kötü mü olmuş , kötü olmamış, ama ben tercih etmezdim.
çünkü ederini biliyorum.


bu ülkede Tigar, kormoron lastiği michelin diye satan esnaf var.
esnaflık zor zanaat.

ben şimdi sektör değiştirdim 10 yılımı verdim,

kimseye borcum da yok iş konusunda,
eee
doğruları söylemeyelim mi.

OAGP1960
26/02/2015, 13:37
Ben, mesleğimi hesaba katmaksızın, herhangibir eğitimi ve mesleği olsun ya da olmasın, herkese gereken saygıyı göstermek gerektiğini düşünürüm. Bugüne dek daha önceki araçlarım da dahil olmak üzere en az 3 takım OZ Racing jant kullanmışımdır. Bugünkü haliyle de aracıma harcadığım emek ve masrafı helal ediyorum. Subjektif fikir, yalan demek değildir, bu konuyu da başka bir kavramla karıştırmayın. Söylemek istediğimi sanırım anlatamadım, size samimiyetle her ne şekilde düşünürseniz ve de tercih ederseniz, mutlu, huzurlu ve güvenli sürüşler diliyorum güzel kardeşim. Herşey gönlünüzce olsun.:)

halils2
26/02/2015, 13:46
taptalk üzerinden kullanıyordum, web de nasıl göründüğünü bilmiyorum,

kusura bakmayın,

yoldan yeni geldim 20 günden beri bakmamıştım,
yol ve iş yorgunluğu,

kusur bakmayın,

konuların nasıl açıldığının bile farkında değilim

Bende forumdaki huzurun nedenini merak ediyordum, meğer sen yokmuşsun.:agri::agri::agri:

punto57
26/02/2015, 14:08
Bende forumdaki huzurun nedenini merak ediyordum, meğer sen yokmuşsun.:agri::agri::agri:

pazar gecesi ipsaladan girdim,
Zaten yokluğumda ülke'de kopmayan fırtına kalmamış( bkz havalar)

ben geçerken Tekirdağ bile sallandı

darktiger
26/02/2015, 14:13
Bende forumdaki huzurun nedenini merak ediyordum, meğer sen yokmuşsun.:agri::agri::agri:

çok üzüldün dimi. geçen ondan ağlıyordun demekki :)

punto57
26/02/2015, 14:21
Ben, mesleğimi hesaba katmaksızın, herhangibir eğitimi ve mesleği olsun ya da olmasın, herkese gereken saygıyı göstermek gerektiğini düşünürüm. Bugüne dek daha önceki araçlarım da dahil olmak üzere en az 3 takım OZ Racing jant kullanmışımdır. Bugünkü haliyle de aracıma harcadığım emek ve masrafı helal ediyorum. Subjektif fikir, yalan demek değildir, bu konuyu da başka bir kavramla karıştırmayın. Söylemek istediğimi sanırım anlatamadım, size samimiyetle her ne şekilde düşünürseniz ve de tercih ederseniz, mutlu, huzurlu ve güvenli sürüşler diliyorum güzel kardeşim. Herşey gönlünüzce olsun.:)

Bende size teşekkür ederim,
iyi niyetinizden şüphem yok,
emin olun iyi niyetli bilgi vermeye çalışıyorum,
bundan kazancım da yok.
bazı beyler dediğim dedik diyor,
ya ben bu forumda eğim hesabını yanlış bildiğimi öğrendim.
bakınız yeni paylaşmışım, kendi aracımın torbidosunu berbat ettim, bir kırık kapağı yapıştırayım diye, şimdi ön konsol havalandırma deliklerinin ordaki kısmı arıyorum,


çoğu değerlendirmem objektif amprik bilgiye dayanır. kulaktan dolma değil.

keşke tekrar OZ alsaymışsınız,
yani aldığınız jant Ronal üretimi, OZ kesinlikle Ronal'dan çok daha güzel jantlar üretiyor. OZ mercedes ise ronal skodadır.

umarım bu cümlem yırtınmamı özetler.

sağlıcakla kalın

OAGP1960
26/02/2015, 14:26
Teşekkürler Şükrü kardeşim, belirttiğim gibi yıllarca en iyi kalite birkaç takım OZ Racing jant kullanmış birisi olarak bugün samimiyetle Abarth jantların çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim ve son derece memnunum, hoşçakalın.:)

punto57
26/02/2015, 14:30
Teşekkürler Şükrü kardeşim, belirttiğim gibi yıllarca en iyi kalite birkaç takım OZ Racing jant kullanmış birisi olarak bugün samimiyetle Abarth jantların çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim ve son derece memnunum, hoşçakalın.:)

abartın nesi hoşunuza gitti?

finish mi?
boya kalitesi mi?
polisaj kalitesi mi?
ağırlık dengesi mi?
kaç gram balans aldı?

OZ diye MSW satmış olmasınlar size?
MSWlerin çoğu italya dışında uzak memleketlerde üretiliyor.



jantın tasarımını bende beğendim,
gerçekten çok güzel duruyor.

OAGP1960
26/02/2015, 14:42
Saymış olduğunuz tüm kıstaslarda son derece kaliteli üretilmiş bir jant ve taktığımızda hemen hemen hiç balans yapmaya neredeyse gerek kalmayacak gibiydi, oem olduğu için de, bilezik vs. gibi gereksiz ve de sorun oluşturabilecek detayları olmadığından, son derece kullanışlıydı. Biliyorsunuz, araçların güçlerine göre alt ve üst süratlerde farklı ağırlıkta jant gerekmekte olduğundan, özellikle üst süratler için son derece güzel hesaplanmış bir ağırlık özelliği de söz konusu. Daha önce belirttiğim gibi, çeşitli spor otomobillerle uğraşmış bir otomobil severim ve MSW'nin ne olduğunu çok iyi bilirim, OZ Racing ultraleggera, superturismo ve superleggera kullandım. Ayrıca, Speedline tecrübem de oldu.

punto57
26/02/2015, 14:47
Saymış olduğunuz tüm kıstaslarda son derece kaliteli üretilmiş bir jant ve taktığımızda hemen hemen hiç balans yapmaya neredeyse gerek kalmayacak gibiydi, oem olduğu için de, bilezik vs. gibi gereksiz ve de sorun oluşturabilecek detayları olmadığından, son derece kullanışlıydı. Biliyorsunuz, araçların güçlerine göre alt ve üst süratlerde farklı ağırlıkta jant gerekmekte olduğundan, özellikle üst süratler için son derece güzel hesaplanmış bir ağırlık özelliği de söz konusu. Daha önce belirttiğim gibi, çeşitli spor otomobillerle uğraşmış bir otomobil severim ve MSW'nin ne olduğunu çok iyi bilirim, OZ Racing ultraleggera, superturismo ve superleggera kullandım. Ayrıca, Speedline tecrübem de oldu.

teşekkürler,
Ama ne olursa olsun, OZ derdim ben, özellikle ısıl işlem görmüş modellerden,

saygılar,
şimdi arkadaşlar atlamasın MSW kötü denmiyor burda, yada Abarth Kötü denmiyor,
polisaj jant konusunda zaten fikrim bellidir. kolların kenarları elinizi kesecek gibiyse polisajdan uzak durun.
MSW bile alınabilir. Burda OAGP1960 abimiz güzel bir maliyet ödemiştir. ben O maliyetle alınabilecek jantları konuşuyorum.

OAGP1960
26/02/2015, 14:51
Bu, sizin görüşünüzdür, herşey için teşekkürler değerli kardeşim.:)

halils2
26/02/2015, 20:17
pazar gecesi ipsaladan girdim,
Zaten yokluğumda ülke'de kopmayan fırtına kalmamış( bkz havalar)

ben geçerken Tekirdağ bile sallandı
Yollar bozuk bu ara, sen çukurdan geçmişsindir ondan sallanmışsındır.


çok üzüldün dimi. geçen ondan ağlıyordun demekki :)

Sorma abi, umarım dağ başında internetin olmadığı bir yerde kalır diyordum ama kısmet değilmiş :motorcu:

punto57
27/02/2015, 18:58
Yollar bozuk bu ara, sen çukurdan geçmişsindir ondan sallanmışsındır.



Sorma abi, umarım dağ başında internetin olmadığı bir yerde kalır diyordum ama kısmet değilmiş :motorcu:

Adriyatikten geçtim 25 saat vapur orda bile internet vardır.
3 euro iki saat.

ama işte gençler teknolojiye uzak, boşun mı sertap dört çekerle dolaşıyor :punk0000: