Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Linea kötü de punto neden iyi



experoto
12/02/2015, 15:56
Lineanın kalitesiz kotu bir araç olduğu; ancak bunun hatchback modeli denebilecek Punto için ise Fiatın en kaliteli arabalarından biri ve tavsiye edilebilecek bir model olduğu...

Peki neden birbirlerine benzeyen bu iki modelden biri yerden yere vurulurken diğerine torpil geçilir?...

1923qw
12/02/2015, 15:58
Linea Türkiye'de Tofaş fabrikasında üretiliyor Punto modeli ise İtalya'da üretiliyor ikisinide yan yana koyduğunuzda kalite farklarını görebilirsiniz.Türkiye'de genelde şirket filo arabası konumunda olan linea bence kullanışlı bir aile arabası punto ise daha spor tasarımda ve bit tık daha öndeki kalitesi ile lineadan ayrılıyor.

hoksi
12/02/2015, 16:13
1-Yerli üretim
2-Aynı motor daha fazla ağırlık

usermm1
12/02/2015, 16:40
kalitesi yakındır bence ama puntonun tipi şekli giugiaro amca sağolsun bambaşka.

bora.sen
12/02/2015, 17:29
kalite olarak çok bir fark göremiyorum ben

Evren_c
12/02/2015, 18:50
Eşimin şirket aracı Linea. Araç epeyce hor kullanılmış onu kabul ediyorum ama malzeme kalitesinden tutun da ses yalıtımına, yol tutuşundan işçiliğine kadar arada çok ciddi fark var. Ama bahsettiğim Linea, içi G.Punto gibi olanlardan, yeni nesillerden değil.

halils2
12/02/2015, 19:11
Linea Türkiye'de Tofaş fabrikasında üretiliyor Punto modeli ise İtalya'da üretiliyor ikisinide yan yana koyduğunuzda kalite farklarını görebilirsiniz.Türkiye'de genelde şirket filo arabası konumunda olan linea bence kullanışlı bir aile arabası punto ise daha spor tasarımda ve bit tık daha öndeki kalitesi ile lineadan ayrılıyor.

Hangi kalitesi önde onu anlayamadım. Aracın içi de aynı. 2007 boş punto satıp 2011 boş linea kullanan biri olarak arasında fark göremiyorum. Hatta linea dizel olmasına rağmen daha sessiz, koltukları daha rahat. Puntonun ses sistemi daha iyi ama içeri fazla ses alıyor. Puntolarda izolasyon olarak evo dinamikler iyi ama diğerleri nasıl bilmiyorum. Yani ön torpido, kapılarda kullanılan malzeme punto ile aynı ki arada nasıl kalite farkı olsun?

ykaya1983
12/02/2015, 19:28
Linea C sınıfı dense de aslında boyutları ve yol tutuş kalitesi yönünden otomobil forum kullanıcıları tarafından b+ segment kabul edilen bir otomobil.Ne b segmenti boyutları ve kalitesinde ne de C segmenti boyut ve kalitesindedir.Bunun sebebi de torsiyon çubuğu bölümünden itibaren punto şasisi uzatılarak sedan haline getirilmiş bir araçtır.Eleştirilmesinin sebebi de budur.Lanse edildiği sınıf keriterlerini tam olarak karşılayamamaktadır.Puntodan bozma bir araç olduğu için uzun ince bir yapısı vardır.Süspansiyon sertliği de punto gibi olmadığından yol tutuş konusunda eleştiri almasına sebep olmaktadır.Genelde C sınıfı otomobiller 1780-1800 mm genişliğe sahipken linea'nın genişliği 1732 mm'dir.Aslında fiat'ın da C sınıf standartlarında piyasaya sürme gibi bir amacı olduğunu zannetmiyorum.Linea piayasaya çıkarken b sınıfı ve c sınıfı arasında bir sınıf ortaya çıkardı.Devamında da zaten 301 ve cıtroen c elıze gibi araçlar geldi.Puntoya gelecek olursak üretim amacı ile şasisi ve diğer kalite unsurları ile lanse edildiği sınıf standartlarını fazlasıyla karşılayan bir otomobildir.Yol tutuşu konusunda bu sınıfta fiesta ile birlikte en önde gelen modeldir.4065 mm uzunluğu ile bu sınıfın halen en uzun hb otomobilidir.Genişlik konusunda da sınıf standartlarındadır.Malzeme kalitesi yönünden de evo ile birlikte sınıf standardını karşılamaya başladı diyebiliriz.O yüzden punto iyi bir araba.

halils2
12/02/2015, 19:43
Puntoyu da lineayı da aynı şartlarda kullanıyorum. Linea, puntodan farklı gelmedi hiç bana ki viraj kabiliyeti de aynı gibi. Aynı viraja, punto ile nasıl giriyorsam linea ile de aynı giriyorum. Garip gelen sadece linea daha çok sallıyor gibi ama işte birinden inip diğerine binerek denemek lazım.

erenemre
12/02/2015, 23:13
Linea C sınıfı dense de aslında boyutları ve yol tutuş kalitesi yönünden otomobil forum kullanıcıları tarafından b+ segment kabul edilen bir otomobil.Ne b segmenti boyutları ve kalitesinde ne de C segmenti boyut ve kalitesindedir.Bunun sebebi de torsiyon çubuğu bölümünden itibaren punto şasisi uzatılarak sedan haline getirilmiş bir araçtır.Eleştirilmesinin sebebi de budur.Lanse edildiği sınıf keriterlerini tam olarak karşılayamamaktadır.Puntodan bozma bir araç olduğu için uzun ince bir yapısı vardır.Süspansiyon sertliği de punto gibi olmadığından yol tutuş konusunda eleştiri almasına sebep olmaktadır.Genelde C sınıfı otomobiller 1780-1800 mm genişliğe sahipken linea'nın genişliği 1732 mm'dir.Aslında fiat'ın da C sınıf standartlarında piyasaya sürme gibi bir amacı olduğunu zannetmiyorum.Linea piayasaya çıkarken b sınıfı ve c sınıfı arasında bir sınıf ortaya çıkardı.Devamında da zaten 301 ve cıtroen c elıze gibi araçlar geldi.Puntoya gelecek olursak üretim amacı ile şasisi ve diğer kalite unsurları ile lanse edildiği sınıf standartlarını fazlasıyla karşılayan bir otomobildir.Yol tutuşu konusunda bu sınıfta fiesta ile birlikte en önde gelen modeldir.4065 mm uzunluğu ile bu sınıfın halen en uzun hb otomobilidir.Genişlik konusunda da sınıf standartlarındadır.Malzeme kalitesi yönünden de evo ile birlikte sınıf standardını karşılamaya başladı diyebiliriz.O yüzden punto iyi bir araba.

en güzel ve doğru tespitleri siz yapmışsınız sonuna kadar katılıyorum.

Gorky
13/02/2015, 02:16
saçma bi karşılaştırma. "lieanın hatchback modeli" değildir punto.
jetta ve golf gibi. jetta'ya golfün sedanı derler ama bununla bitmiyor. çok çok farklı bir araç jetta.

aaaa982
13/02/2015, 09:07
Bence tamamen algı yanilsamasi aynı markanın araçları ikisi de.

krm1983
13/02/2015, 09:19
Tofaş'ın Fiat'ın en iyi fabrikalarından biri olduğunu unutmayalım.

ermanadakale
13/02/2015, 10:01
linea iyidir diesel se daha iyidir

skirsan
13/02/2015, 11:33
Bende hiçbir fark göremiyorum herşeyi ile aynı biri biri sedan diğeri değil. Yerli üretim demiş bazı arkadaşlar, ne zamandan beri araba üretmeye başladık Türkiye olarak. Parçalar yurt dışından geliyor burada TOPLANIYOR desek daha doğru olur. Kuzguna yavrusu şahin görünürmüş...

slmcnsl
13/02/2015, 11:54
linea c sınıfı dense de aslında boyutları ve yol tutuş kalitesi yönünden otomobil forum kullanıcıları tarafından b+ segment kabul edilen bir otomobil.ne b segmenti boyutları ve kalitesinde ne de c segmenti boyut ve kalitesindedir.bunun sebebi de torsiyon çubuğu bölümünden itibaren punto şasisi uzatılarak sedan haline getirilmiş bir araçtır.eleştirilmesinin sebebi de budur.lanse edildiği sınıf keriterlerini tam olarak karşılayamamaktadır.puntodan bozma bir araç olduğu için uzun ince bir yapısı vardır.süspansiyon sertliği de punto gibi olmadığından yol tutuş konusunda eleştiri almasına sebep olmaktadır.genelde c sınıfı otomobiller 1780-1800 mm genişliğe sahipken linea'nın genişliği 1732 mm'dir.aslında fiat'ın da c sınıf standartlarında piyasaya sürme gibi bir amacı olduğunu zannetmiyorum.linea piayasaya çıkarken b sınıfı ve c sınıfı arasında bir sınıf ortaya çıkardı.devamında da zaten 301 ve cıtroen c elıze gibi araçlar geldi.puntoya gelecek olursak üretim amacı ile şasisi ve diğer kalite unsurları ile lanse edildiği sınıf standartlarını fazlasıyla karşılayan bir otomobildir.yol tutuşu konusunda bu sınıfta fiesta ile birlikte en önde gelen modeldir.4065 mm uzunluğu ile bu sınıfın halen en uzun hb otomobilidir.genişlik konusunda da sınıf standartlarındadır.malzeme kalitesi yönünden de evo ile birlikte sınıf standardını karşılamaya başladı diyebiliriz.o yüzden punto iyi bir araba.

+1907

1923qw
13/02/2015, 13:49
Hangi kalitesi önde onu anlayamadım. Aracın içi de aynı. 2007 boş punto satıp 2011 boş linea kullanan biri olarak arasında fark göremiyorum. Hatta linea dizel olmasına rağmen daha sessiz, koltukları daha rahat. Puntonun ses sistemi daha iyi ama içeri fazla ses alıyor. Puntolarda izolasyon olarak evo dinamikler iyi ama diğerleri nasıl bilmiyorum. Yani ön torpido, kapılarda kullanılan malzeme punto ile aynı ki arada nasıl kalite farkı olsun?

İki aracı değerlendirmeye kullanılan cam markalarından başlayabilirsiniz mesela

halils2
13/02/2015, 15:46
İki aracı değerlendirmeye kullanılan cam markalarından başlayabilirsiniz mesela

Buyrun başlayalım. Lineada tamcam var, Araç Bursa'da üretildiğinden cam markası da Türk firmasının kalitesiz mi şimdi? Ya da puntoda çiftcam var da lineada mı tek, ya da puntoda özel bir cam kullanılıyor da biz mi bilmiyoruz. Puntoda üretildiği yıllarda arka kapı açma gergileri sorunluydu ama lineada böyle bir sorun olmadı hiç, amortisör takozları puntoda da lineada da sorun. Bindiğin arabanın ne olduğunu biliyorum kaldı ki kardeşi olan lineayı tercih ettim aracını övmene gerek yok.

1923qw
13/02/2015, 15:56
Buyrun başlayalım. Lineada tamcam var, Araç Bursa'da üretildiğinden cam markası da Türk firmasının kalitesiz mi şimdi? Ya da puntoda çiftcam var da lineada mı tek, ya da puntoda özel bir cam kullanılıyor da biz mi bilmiyoruz. Puntoda üretildiği yıllarda arka kapı açma gergileri sorunluydu ama lineada böyle bir sorun olmadı hiç, amortisör takozları puntoda da lineada da sorun. Bindiğin arabanın ne olduğunu biliyorum kaldı ki kardeşi olan lineayı tercih ettim aracını övmene gerek yok.

üstad ben aracımı mı övdüm :) ben fiatı tamamen seven birisiyim, sırf müşteri hizmetlerinden memnun olduğum için fiat markası harici araç almayı düşünmüyorum, ben linea kötü demedim ki, lineaya cam tavan koysunlar alırım binerim de, siz benim bu konuya olan yaklaşımı mı tamamen yanlış anlamış vaziyettesiniz. Tamcam kötü olmayabilir ama bir pilkington değil anlatabiliyo muyum. Benim puntodan önceki aracımda uno hobby idi yani tamamen fiatsever birisiyim, kendi aracımı övmemi istersen ayrıca överim seve seve hiç problem değil. Fakat kabullenmeniz gereken birşey var, linea Türkiye'de üretiliyor diye, aynı parçalardan üretiliyor diye lineaya kötü demedim ben, malzemeden çalma konusu mevcut maalesef, aynı saftayız bunu unutmayın.

halils2
13/02/2015, 16:40
üstad ben aracımı mı övdüm :) ben fiatı tamamen seven birisiyim, sırf müşteri hizmetlerinden memnun olduğum için fiat markası harici araç almayı düşünmüyorum, ben linea kötü demedim ki, lineaya cam tavan koysunlar alırım binerim de, siz benim bu konuya olan yaklaşımı mı tamamen yanlış anlamış vaziyettesiniz. Tamcam kötü olmayabilir ama bir pilkington değil anlatabiliyo muyum. Benim puntodan önceki aracımda uno hobby idi yani tamamen fiatsever birisiyim, kendi aracımı övmemi istersen ayrıca överim seve seve hiç problem değil. Fakat kabullenmeniz gereken birşey var, linea Türkiye'de üretiliyor diye, aynı parçalardan üretiliyor diye lineaya kötü demedim ben, malzemeden çalma konusu mevcut maalesef, aynı saftayız bunu unutmayın.
Alıntından dolayı yanlış anladım sanırım kusura bakma. Benim branşım elektrik, elektronik, mekanik. Cam konusu konusunda hiç bir fikrim yok fakat olaya birde şöyle bakalım puntoya tamcam koysalar kalitesi mi düşecek? Cam çizilme derseniz puntonun da camı çiziliyor lineanın da. Punto ve lineanın elektroniği yani kontrol üniteleri, delphi ve magneti marelli bu konuda farkları yok. Motor zaten aynı, teyp konsol vs. Yani şunu demek istiyorum 2 araç da aynı aralarında fark yok. Eğer linea punto görüntüsünde olmuş olsaydı biri iyi biri kötü diye konu açılabilir miydi? Ya da şöyle sorayım focus hb iyi sedan neden kötü diye konu açılabilir miydi? Açılmazdı. 2 araç da aynı biri diğerinin sedanı o kadar. Şimdi punto linea konusuna dönecek olursak, 2007 active punto ses izolasyonu ile 2011 linea dizel ses izolasyonu arasında fark var linea daha iyi ancak 2011 evo dinamik ile 2011 linea active plus da evo daha sessiz, üst donanım lineaya binmediğim için kıyaslama yapamayacağım ama benim araçtan daha sessizdir diye düşünüyorum.

fawori
13/02/2015, 16:46
linea'nın üretim amacı şirketlere yönelik o yüzden diğer sedanlarda kıyaslamak farklı olur bende reant a car'dan dizel linea kiralamıştım ama punto gibi basmadı bende g.punto 90'lık vardı ama basmadı kötü bir araba değil yinede ama fiat viaggio modelini bursa'da üretip satsa çok çok iyi olur. Evomda stop'lardan bir tanesini kazayla kırdım söktüm baktım mako marka üzrinden çıkan bursada nilüferde üretiliyor bu firmayı italyan mganet marelli almış bence avrupada üretilen çoğu markanın parçaları zaten ülkemizde de üretiliyor

kitanotr
13/02/2015, 18:55
bir ara basında vardı, Türkiye de üretilip yurtdışına satılan parçalarla komple bir araba yapılabiliyor diye.

cemdogu
13/02/2015, 19:33
lineanın kötü kategoriye girmesinin sebebi intercity gibi firmalardır.gözümün önünde 100 tane linea dizel beyaz model, yeşil plakalıklarla teslime hazırlanıyordu.bu durum da trafiğe bir anda 100 tane lineanın çıkması demek ki, kimin ne olduğu belli değil.Taksi çıkmasından, kiralık çıkmasına çok fazla linea var ortalıkta.Yorum sahipleri iyi bakılmamış linealara binerek aldanıyorlar...

Hayatımda tertemiz 1 tane linea gördüm daha.o da emekli bir amcaydı, arkadaşımın babası.kızı gibi bakıyordu arabasına ve ağzından tek kötü laf duymadım linea ile ilgili.2 hafta kullandım ve gayet memnun kaldım.Yakıtı ve sürüş konforu puntodan farksız.İllaki ufak tefek farklar var mesela linea daha az ses alıyor.Direksiyonu aynı olması lazım ama nedense lineanınki biraz daha ağır gibiydi (e ağırlık faktörü var tabii).Elbette ki lineayla puntoyla girilen virajlara girilmez ortada popo faktörü var, linea geniş kıçlı bir araba.Punto da fena değil ama kıyaslama yaparsak lineanın poposu daha kalın.Ayrıca puntolar farkettiğim kadarıyla biraz daha yere yakınlar lineaya kıyasla.

Haydi her yorumu geçtim.Sedan bir arabayla Hatchback ve Coupe kasası üretilmiş bir arabayı kıyaslamak mantıksız olsa gerek.Üretim amaçları farklı.Biri aile ve iş sektörüne hitab ederken Punto daha ziyade Genç ve Tek kişiye hitap ediyor.Bu yüzdendir ki ikinci el ilanlarında "Çocuğum oluyor puntom satılık" terimlerini görüyoruz.Halil abi de sanırım bu sebepten lineaya geçti ve aramızda en objektif ve gerçek yorumu yapabilecek kişi odur.o da çok farklı birşey söylememiş gibi...


Olayın Türk malı italyan malı olmasını geçelim.Ona bakarsanız çinliler, sırf mallarının üzerinde made in china yazmasın diye italyanın sınırlarında çin malları üretip üzerine "made in china" yazıyor.İşin arkaplanını bilmiyoruz.Türk malı olan şeyleri tercih etme gerekliliği de burda doğuyor.Şahsen orjinal camların daha erken patladığını görüp, Türk malı cam tercih eden babam var.(belki bizim bahtsızlığımızdır ama orjinal camlar hep taştan yarılıyor).

halils2
13/02/2015, 23:48
lineanın kötü kategoriye girmesinin sebebi intercity gibi firmalardır.gözümün önünde 100 tane linea dizel beyaz model, yeşil plakalıklarla teslime hazırlanıyordu.bu durum da trafiğe bir anda 100 tane lineanın çıkması demek ki, kimin ne olduğu belli değil.Taksi çıkmasından, kiralık çıkmasına çok fazla linea var ortalıkta.Yorum sahipleri iyi bakılmamış linealara binerek aldanıyorlar...

Hayatımda tertemiz 1 tane linea gördüm daha.o da emekli bir amcaydı, arkadaşımın babası.kızı gibi bakıyordu arabasına ve ağzından tek kötü laf duymadım linea ile ilgili.2 hafta kullandım ve gayet memnun kaldım.Yakıtı ve sürüş konforu puntodan farksız.İllaki ufak tefek farklar var mesela linea daha az ses alıyor.Direksiyonu aynı olması lazım ama nedense lineanınki biraz daha ağır gibiydi (e ağırlık faktörü var tabii).Elbette ki lineayla puntoyla girilen virajlara girilmez ortada popo faktörü var, linea geniş kıçlı bir araba.Punto da fena değil ama kıyaslama yaparsak lineanın poposu daha kalın.Ayrıca puntolar farkettiğim kadarıyla biraz daha yere yakınlar lineaya kıyasla.

Haydi her yorumu geçtim.Sedan bir arabayla Hatchback ve Coupe kasası üretilmiş bir arabayı kıyaslamak mantıksız olsa gerek.Üretim amaçları farklı.Biri aile ve iş sektörüne hitab ederken Punto daha ziyade Genç ve Tek kişiye hitap ediyor.Bu yüzdendir ki ikinci el ilanlarında "Çocuğum oluyor puntom satılık" terimlerini görüyoruz.Halil abi de sanırım bu sebepten lineaya geçti ve aramızda en objektif ve gerçek yorumu yapabilecek kişi odur.o da çok farklı birşey söylememiş gibi...


Olayın Türk malı italyan malı olmasını geçelim.Ona bakarsanız çinliler, sırf mallarının üzerinde made in china yazmasın diye italyanın sınırlarında çin malları üretip üzerine "made in china" yazıyor.İşin arkaplanını bilmiyoruz.Türk malı olan şeyleri tercih etme gerekliliği de burda doğuyor.Şahsen orjinal camların daha erken patladığını görüp, Türk malı cam tercih eden babam var.(belki bizim bahtsızlığımızdır ama orjinal camlar hep taştan yarılıyor).

Evet Cem, 2 çocuk olunca punto iyice küçük gelecek diye mecburen lineaya geçtim. Model düşüp km yükseltip, astra, focus, corolla benzinli modellere de geçebilirdim belki ama yüksek model düşük km takıntımdan dolayı ayrıca bildiğim araç olduğu için lineayı tercih ettim. Ben aracımdan memnunum sedan punto gözüyle bakıyorum :). Yorumlarımda anlatmak istediğim; aracın içinde kullanılan plastik puntoda da lineada da aynı, göğüs düzeni aynı(evolarda kullanılan göğüs de yeni linealarda mevcut). Ben kalite denilince, araçta kullanılan malzemeyi ele aldım. Aracın kapıları aynı, göğüs aynı, klima sistemi, cam otomatikleri, body hariç tüm üniteler aynı(lineanın body computeri farklı) direksiyonundan lastiklerine kadar aynı araç, biri İtalya'da diğeri Türkiye'de üretiliyor(toplanıyor) e şimdi nasıl oluyorda biri iyi iken diğeri kötü olsun. Tamam arkadaşların gönlü olacaksa linealar kötü olsun benim için sorun değil de içinde, motorunda, kasasında aynı malzemeler kullanılan 2 aracın 1i iyi diğeri kötü olması biraz a kaçıyor.
Karşı çıkan olacaktır mutlaka ama lineanın koltukları puntodan daha rahat geldi bana. Motor olarak kıyaslamasını zaten yapamam fire ile 90lık mjet kıyaslamak olmaz, ses izolasyonu olarak linea daha sessiz, yol tutuş olarak fark göremedim, ayrıca belirtmek isterim ki puntoda city var lineada hidrolik direksiyon (punto o açıdan daha rahat ama şahsım adına sorun yok).

erenemre
13/02/2015, 23:56
arkadaşlar linea cı arkadaşlar alınmasın ama linea Türkiye , Hindistan vb gibi ülkelerde satılan genelde filo ve araç kiralama için yapılmış bir araçtır.Punto ise kendi vatanı italya haricinde avrupa nın her yerinde satılan ve oldukça başarılı olmuş bir modeldir.Fiat linea yı ncap testine bile sokmamıştır çünkü bu modeli avrupa için üretmemiştir.Ha şimdi bazıları punto 5 yıldız aldı linea da alır demesin şase uzadıkça sonuç mutlaka değişecektir.Linea açıkçası benim görüşümce kalitesini geçtim çok tipsiz bir araç uzunluğu gayet iyi ancak ön ve arkadan düz bakınca yılan gibi ince uzun görünüyor ve çok çirkin.Muhtemelen 1-2 seneye linea tamamen kalkıp yeni bir araç gelecek.Umarım linea gibi boyutları tuhaf olmaz.

halils2
14/02/2015, 00:06
arkadaşlar linea cı arkadaşlar alınmasın ama linea Türkiye , Hindistan vb gibi ülkelerde satılan genelde filo ve araç kiralama için yapılmış bir araçtır.Punto ise kendi vatanı italya haricinde avrupa nın her yerinde satılan ve oldukça başarılı olmuş bir modeldir.Fiat linea yı ncap testine bile sokmamıştır çünkü bu modeli avrupa için üretmemiştir.Ha şimdi bazıları punto 5 yıldız aldı linea da alır demesin şase uzadıkça sonuç mutlaka değişecektir.Linea açıkçası benim görüşümce kalitesini geçtim çok tipsiz bir araç uzunluğu gayet iyi ancak ön ve arkadan düz bakınca yılan gibi ince uzun görünüyor ve çok çirkin.Muhtemelen 1-2 seneye linea tamamen kalkıp yeni bir araç gelecek.Umarım linea gibi boyutları tuhaf olmaz.

alınılacak bir şey yok Emre, Lineayı babamın fabrikası üretmiyor :). Ben olanı, gördüğümü söylüyorum. Ayrıca lineanın yaptığı kaza videolarında da sağlamlığı ortada. ncap testlerinde fark mutlaka olacaktır dediğin gibi linea kasası uzun. Ayrıca arka görüntüsü kötü ama önden çok da kötü görünmüyor. Mevzu linea punto tartışmasına dönmesin ben fikirlerimi söyledim.

erenemre
14/02/2015, 00:14
alınılacak bir şey yok Emre, Lineayı babamın fabrikası üretmiyor :). Ben olanı, gördüğümü söylüyorum. Ayrıca lineanın yaptığı kaza videolarında da sağlamlığı ortada. ncap testlerinde fark mutlaka olacaktır dediğin gibi linea kasası uzun. Ayrıca arka görüntüsü kötü ama önden çok da kötü görünmüyor. Mevzu linea punto tartışmasına dönmesin ben fikirlerimi söyledim.

yok kardeşim tartışma ne demek elbette fikirlerimizi paylaşıyoruz aslında linea ilk çıktığında katalogda çok beğenmiştim ama aracı canlı görünce çok şaşırdım çünkü neredeyse passat kadar uzunluğu olmasına karşın eni symbol gibiydi.Dolayısıyla c segment desen değil b segment değil forumlarda B+ diye bir segment çıktı bunuda linea çıkardı.Söylediğin gibi ön ve arka tasarımı fena değil hatta rakipleri citroen elysse ve 301 den daha güzel duruyor hatta far ve stop tasarımıda fluence den daha kibar ve alımlı ancak gel gelelim öyle uzun şasiye o darlık çok tuhaf kaçmış.Neyse konu uzamasın herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

arenas
14/02/2015, 00:21
Lineada,puntodaki gibi masrafı ağır olan kronik sorun var mı? @halils2

erenemre
14/02/2015, 00:26
Lineada,puntodaki gibi masrafı ağır olan kronik sorun var mı? @halils2

linea nın punto dan en iyi yönüde bu işte daha sorunsuz bir araç evet direksiyonu punto kadar yumuşak değil ama city belası denilen bir sorun yok evet punto kadar iyi yol tutamıyor ama ön takım punto gibi narin ve çabuk deforme olmuyor bunlar linea nın + ları

arenas
14/02/2015, 00:29
Bi de sanırım tr de üretilmesinden midir nedir donanım olarak daha zengin.mesela 2011 active benim punto,aynı model lineaya bakıyorum,kapı kolları aynalar hep gövde renginde,4 cam otomatik,göstergeler 3 satır,içerden açılan benzin deposu mevcut.aynıları active puntoda yok

halils2
14/02/2015, 00:36
Lineada,puntodaki gibi masrafı ağır olan kronik sorun var mı? @halils2

Amortisör takozunu saymazsak bilinen bir kronik arızası yok abi.

halils2
14/02/2015, 00:39
linea nın punto dan en iyi yönüde bu işte daha sorunsuz bir araç evet direksiyonu punto kadar yumuşak değil ama city belası denilen bir sorun yok evet punto kadar iyi yol tutamıyor ama ön takım punto gibi narin ve çabuk deforme olmuyor bunlar linea nın + ları

Yanlış anlamazsan merakımdan soruyorum; lineanın yol tutuşunun puntoya göre kötü olduğu nerde yazıyor? Testlerinde vs denk gelmedim ayrıca puntodan sonra linea ile her zaman sert girdiğim bir viraj var arasında fark göremedim o yüzden soruyorum. Lineanın arkası uzun ama yolu hiç bırakmadı şimdiye dek.

erenemre
14/02/2015, 00:42
linea yı şirkette ( yeni makyajlı 2013 kasa ) punto ise kendi aracım kesinlikle punto daha iyi yol tutuyor bizzat denedim linea özellikle sert virajlarda güven hissi vermiyor ve araç arkadan değil önden kayıyor punto sanırım aerodinamik olarak bu konuda daha başarılı ha unutmadan hem kendi aracımda hemde şirketteki linea da esp yok

halils2
14/02/2015, 00:47
yok kardeşim tartışma ne demek elbette fikirlerimizi paylaşıyoruz aslında linea ilk çıktığında katalogda çok beğenmiştim ama aracı canlı görünce çok şaşırdım çünkü neredeyse passat kadar uzunluğu olmasına karşın eni symbol gibiydi.Dolayısıyla c segment desen değil b segment değil forumlarda B+ diye bir segment çıktı bunuda linea çıkardı.Söylediğin gibi ön ve arka tasarımı fena değil hatta rakipleri citroen elysse ve 301 den daha güzel duruyor hatta far ve stop tasarımıda fluence den daha kibar ve alımlı ancak gel gelelim öyle uzun şasiye o darlık çok tuhaf kaçmış.Neyse konu uzamasın herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

Punto şasesi üzerine üretim olunca yapacak bir şey kalmıyor sanırım. Aracın eni ile oynasalar ortaya yeni bir araç çıkacak, ne olsa avrupaya satılmayacak diye ürettiler galiba. Ama bakarsan tam Türk aile aracı: klima, abs, 4 cam otomatik, elektrikli ayna, merkezi kilit, 2 hava yastığı, yol bilgisayarı nerdeyse standart. Böyle olunca da çok satıyor haliyle. Bizim sokakta 4 linea 2 punto var, hepsi de şahıs aracı.

halils2
14/02/2015, 00:54
linea yı şirkette ( yeni makyajlı 2013 kasa ) punto ise kendi aracım kesinlikle punto daha iyi yol tutuyor bizzat denedim linea özellikle sert virajlarda güven hissi vermiyor ve araç arkadan değil önden kayıyor punto sanırım aerodinamik olarak bu konuda daha başarılı ha unutmadan hem kendi aracımda hemde şirketteki linea da esp yok

Kafa kayması konusunda haklısın ama ben onun aerodinamik olarak değil, 90 hp nin etkisi olarak görüyorum. Virajlarda falan gaza çok yüklenince kafası atıyor aracın. Geçen haftalarda işe giderken 1 2 makas esnasında aracı 4. Vitese taktıp gaza yüklendiğimde direksiyon sola kırık olmasına rağmen araç sağa doğru yol almaya çalışıyordu. Bu tip olay yaşadım ama aracın torkuna ve kaygan zemine verdim.

erenemre
14/02/2015, 01:04
Kafa kayması konusunda haklısın ama ben onun aerodinamik olarak değil, 90 hp nin etkisi olarak görüyorum. Virajlarda falan gaza çok yüklenince kafası atıyor aracın. Geçen haftalarda işe giderken 1 2 makas esnasında aracı 4. Vitese taktıp gaza yüklendiğimde direksiyon sola kırık olmasına rağmen araç sağa doğru yol almaya çalışıyordu. Bu tip olay yaşadım ama aracın torkuna ve kaygan zemine verdim.

doğrudur kardeşimde şirketteki araç 90 lık değil 75 lik neyse belkide bana öyle geliyordur belki başka bir linea ile denemem daha faydalı olacaktır ama punto b sınıfında fiesta dan sonra en başarılı yol tutan araç benim gözümde (daha önce i20,clio 4, ibiza,kalos araçlarla uzun yol deneyimlerime göre)

arenas
14/02/2015, 01:12
doğrudur kardeşimde şirketteki araç 90 lık değil 75 lik neyse belkide bana öyle geliyordur belki başka bir linea ile denemem daha faydalı olacaktır ama punto b sınıfında fiesta dan sonra en başarılı yol tutan araç benim gözümde (daha önce i20,clio 4, ibiza,kalos araçlarla uzun yol deneyimlerime göre)


Clio4 hakkında izlenimlerin nasıl?malzeme,ferahlık,kullanışlılık,uzun yol sürüş,yalıtım,gidişi,tutuşu?

Gorky
14/02/2015, 04:11
farkettiniz mi bilmiyorum. trafikte gördüğüm lienaların yarısından fazlasının stop lambaları tek tek patlıyor. stop lambalarının hepsi aynı şiddette düzgün yanan çok az linea gördüm.
buda bir örnek olsun :)

markalar yaptıkları her arabaya aynı özeni göstermezler. bu bir üretim ve satış politikası. benzer araçlar da olsa aynı kalitede olmaz. aynı hissi vermezler. daha önce dediğim gibi. jetta golfün sedanı gibi gelir dimi. halbuki çook farklı.

halils2
14/02/2015, 10:25
farkettiniz mi bilmiyorum. trafikte gördüğüm lienaların yarısından fazlasının stop lambaları tek tek patlıyor. stop lambalarının hepsi aynı şiddette düzgün yanan çok az linea gördüm.
buda bir örnek olsun :)

markalar yaptıkları her arabaya aynı özeni göstermezler. bu bir üretim ve satış politikası. benzer araçlar da olsa aynı kalitede olmaz. aynı hissi vermezler. daha önce dediğim gibi. jetta golfün sedanı gibi gelir dimi. halbuki çook farklı.

Aynı örneğe arkadaşımın 2006 puntosunu ve bu civarda stop lambası patlak, zayıf yanan bir kaç punto daha eklenebilir. Bu, aracın kalitesiz olduğunu değil, düzgün usta bulunmadığını gösterir. Puntomda arka sağ park ampulü değiştirdim 1 defa yandı patladı, başka taktım zayıf yandı arıza lambası yakmadı, başka taktım yandı arıza lambası yaktı en son gittim osramın ampulünü taktım de düzeldi. Diğer ampullerin markalarını bilmiyorum ama onları da aynı yerden aldım en son birde osramı denedik bıraktık. Yani şimdi ustalar adi lamba takarsa araç ne yapsın? Ya da duyda oksitlenme varsa temizlemiyor, yatağını sıkmıyorsa bunu araçlara kalite anlamında yükleyemeyiz. Ya da araç sahibi lambalar açık marş yapıyor ampul ömrünü durduk yere yiyorsa araç ne yapsın değil mi?

darktiger
14/02/2015, 10:26
halil itiraf et kurtul. yüzde kaç ortaklığın var tofaş la. satışlardan ne kadar alıyorsun? zaten senin bagajı gördükten sonra hep bir linea alasım geliyor. uleyn bir çocuğun arabasını bagaja sığdırmak için 10 dk otoparkta uğraşılırmı. arabayı da sağlam olsun diye biraz iri almışız. bir kaç kere sigara yakıp mola verdiğim bile oldu uğraşırken.

punto57
14/02/2015, 16:04
Punto platformu, hatch bir platformdur. Linea puntodan türetilmiştir. AVRUPA da artık türetme araçlar yok gibi özellikle bu sınıfta. En azından sedan dan hatche türetiyorlat. Hatchten sedan türeten azaldı. Punto bu sebepten lineadan iyidir. Bu kötü araç olduğunu belirtmez. Mukayese denilse daha mantıklı.

punto57
14/02/2015, 16:07
en güzel ve doğru tespitleri siz yapmışsınız sonuna kadar katılıyorum.
Yes agree

punto57
14/02/2015, 16:08
Bende hiçbir fark göremiyorum herşeyi ile aynı biri biri sedan diğeri değil. Yerli üretim demiş bazı arkadaşlar, ne zamandan beri araba üretmeye başladık Türkiye olarak. Parçalar yurt dışından geliyor burada TOPLANIYOR desek daha doğru olur. Kuzguna yavrusu şahin görünürmüş...
Meslek ne merak ettim. Bursadaki fiata ve diğer araç üreticikerine parça veren firma sayısını biliyon mu. Mb yıldızı bile made in Turkey.

punto57
14/02/2015, 16:10
linea'nın üretim amacı şirketlere yönelik o yüzden diğer sedanlarda kıyaslamak farklı olur bende reant a car'dan dizel linea kiralamıştım ama punto gibi basmadı bende g.punto 90'lık vardı ama basmadı kötü bir araba değil yinede ama fiat viaggio modelini bursa'da üretip satsa çok çok iyi olur. Evomda stop'lardan bir tanesini kazayla kırdım söktüm baktım mako marka üzrinden çıkan bursada nilüferde üretiliyor bu firmayı italyan mganet marelli almış bence avrupada üretilen çoğu markanın parçaları zaten ülkemizde de üretiliyor
Linea =Ailen, Aile aracı olarak planlandı. Avrupa da şirket ataçları daha küçüktür.

punto57
14/02/2015, 16:13
linea yı şirkette ( yeni makyajlı 2013 kasa ) punto ise kendi aracım kesinlikle punto daha iyi yol tutuyor bizzat denedim linea özellikle sert virajlarda güven hissi vermiyor ve araç arkadan değil önden kayıyor punto sanırım aerodinamik olarak bu konuda daha başarılı ha unutmadan hem kendi aracımda hemde şirketteki linea da esp yok
Her zaman hatch daha iyi yol tutar

halils2
14/02/2015, 16:43
halil itiraf et kurtul. yüzde kaç ortaklığın var tofaş la. satışlardan ne kadar alıyorsun? zaten senin bagajı gördükten sonra hep bir linea alasım geliyor. uleyn bir çocuğun arabasını bagaja sığdırmak için 10 dk otoparkta uğraşılırmı. arabayı da sağlam olsun diye biraz iri almışız. bir kaç kere sigara yakıp mola verdiğim bile oldu uğraşırken.

Abi %30 kar ortaklığımız var :)

fatihhhh
25/02/2015, 15:17
punto yabancı, linea yerli(kişisel olarak yerli malı kullanma taraftarıyım)
punt euro N-cup güvenlik testinde 5 yıldız aldı, linea o teste girmedi.
lineayı C segment diye lanse ettiler, rakiplerine kıyasla zayıf kaldı. B+ denseydi sınıfına göre çok güzel araçtı bence.
farkedebildiklerim bunlar.