Orijinalini görmek için tıklayınız : 15 inç orjinal janta 185 yerine 175 takılır mı?
Arkadaşlar puntoların orijinal 15 inç teneke saç jantlarına 185 65 15 yerine 175 65 15 lastik takılır mı???? Sorun çıkartırmı bilgi verebilirseniz memnun olurum kış lastiği alacağımda uygun bir 175 buldum olur derseniz alacağım.............
takılır takılırda kış lastiği diyorsun 175 diyorsun genelde daha geniş yüzeyli alınır ne kadar uygun ben 195-65-15 i goodyear ug9 u 109 a aldım
Takılır, sorun olmaz. Ben bir süre 175/65 R15 lastiklerle dolaştım sonra sıfır 185/65 R15 aldım. 175/65 kullanırsan 185/65'e göre daha az yakıt tüketirsin.
Aşağıdaki tabloda aracınıza uygun lastik ebatlarını bulabilirsin.
https://i.hizliresim.com/5oyrkR.png
takılmaz, kesinlikle tavsiye edilmez.
1 istisna dışında,
karla kaplı yüzeyde yaşıyorsan takılır.
ama o zaman bile 175 70 takman gerekir,
1, aracın alçalır
2, aracın yol tutuşu azalır.
3, daha az yük koyabilirsin,
kesinlikle tavsiye edilmez
şu andaki konfor ve kullanımını muhafaza etmek istiyorsan dediklerim geçerli
daha az yakıt tüketimez, lastikler küçüldüğünden kadran yanlış hesaplar,
ondan dolayı sen daha fazla gittiğini sanarsın, lastikleri büyütenin az gittim sanması gibi,
karlı kaplı yüzeyde kış lastiği elbetteki o ebat,
ama türkiye şartlarında
185 65 15 yerine takılabilecek
ebat 15 olarak
zorlasan zorlasan 195 60 15 ( yazlık düşünülebilir kışın tavsiye etmem)
o ebatta lastik olduğu bile meçhul o ayrı.
lastiği neden küçültmek istiyorsunuz cidden anlamadım
gönderdiğiniz liste uygunluk listesi,
tamam mantıken takılır.
ama
şimdi gürcistan'da yaşasanız 13 takmak isteyeceksiniz bu araca,
o liste avrupaya göre sıfır aslafta göre
tofaş türkiye'de 175 sağ çıkabileceğine insansa o araç 175 le gelirdi.
13 takmış opel vectra gördünüz mü, evet gördüm gürcistan'da
Arkadaşlar puntoların orijinal 15 inç teneke saç jantlarına 185 65 15 yerine 175 65 15 lastik takılır mı???? Sorun çıkartırmı bilgi verebilirseniz memnun olurum kış lastiği alacağımda uygun bir 175 buldum olur derseniz alacağım.............
takılır takılırda kış lastiği diyorsun 175 diyorsun genelde daha geniş yüzeyli alınır ne kadar uygun ben 195-65-15 i goodyear ug9 u 109 a aldım
kış ve çamur lastiği daha incesi makbuldür,
toprak pist araçları incecik lastikle yarışır
takılır,neden takılmasın...üstelik kış lastiğinin daha ince olması daha iyi yol tutuş sağlar...yaz içinse geniş lastik yol tutuşta daha iyidir...175 lastik 185e göre daha az yakıt tüketir ayrıca...
gönderdiğiniz liste uygunluk listesi,
tamam mantıken takılır.
ama
şimdi gürcistan'da yaşasanız 13 takmak isteyeceksiniz bu araca,
o liste avrupaya göre sıfır aslafta göre
tofaş türkiye'de 175 sağ çıkabileceğine insansa o araç 175 le gelirdi.
13 takmış opel vectra gördünüz mü, evet gördüm gürcistan'da
Benim aracın üstünde gelen 175 kardeş ?? Ayrıca kitapçıkta takılabileceği yazıyor ? Bir yanlışı daha düzelteyim lastik ebatı büyüdükçe tutunma oranı artar diye bir yanlışa düşmeyin. Gidin bugün hangi lastikçiye sorarsanız sorun orjinal ebatları takmanızı ister aksi taktirde tutunmanın azalacağı yönünde cevaplar verir.
Bilgiler için teşekkürler arkadaşlar......... kış lastiği için lastiği inceltmek istedim kış lastiğinde ince daha iyi oluyor diye biliyorum..... ancak bizim orijinal teneke jantlara uyarmı uymazmı ondan dolayı kafamda soru işareti vardı........
Benim aracın üstünde gelen 175 kardeş ?? Ayrıca kitapçıkta takılabileceği yazıyor ? Bir yanlışı daha düzelteyim lastik ebatı büyüdükçe tutunma oranı artar diye bir yanlışa düşmeyin. Gidin bugün hangi lastikçiye sorarsanız sorun orjinal ebatları takmanızı ister aksi taktirde tutunmanın azalacağı yönünde cevaplar verir.
aracınız 75 hp değilmi
demek ki fiat kurnazlık yapmış,
sizin araçta
ne diyelim
benim ki 185 geliyor, aksamda bir farklılık yoksa sizin aracınız 1,5 cm kadar daha alçaktır.
ve sizin aracınız daha az bir son sürate sahip olacağından fiat elbetteki daha ucuzunu seçmiş,
185 65 15 olan araçların yol tutuşu daha iyidir.
Bilgiler için teşekkürler arkadaşlar......... kış lastiği için lastiği inceltmek istedim kış lastiğinde ince daha iyi oluyor diye biliyorum..... ancak bizim orijinal teneke jantlara uyarmı uymazmı ondan dolayı kafamda soru işareti vardı........
nerde yaşıyorsun hocam,
aracın eğer istanbuldaysa, 185 tak,
yok doğudaysan ve arabanın 1,5 cm alçalması dert değilse,
175 tak,
ama 185 teki gibi virajlara 175 ile girme.
aracınız 75 hp değilmi
demek ki fiat kurnazlık yapmış,
sizin araçta
ne diyelim
benim ki 185 geliyor, aksamda bir farklılık yoksa sizin aracınız 1,5 cm kadar daha alçaktır.
ve sizin aracınız daha az bir son sürate sahip olacağından fiat elbetteki daha ucuzunu seçmiş,
185 65 15 olan araçların yol tutuşu daha iyidir.
benim araçta 175 le geldi,active modeller 175 çıkıyor,dinamikler 185 oluyor
geçen seneye kadar 10 yıl lastik ve jant satışı üzerine çalıştım, bu konuda yardımcı olurum,
Valla 175/65 R15 lastikle 100km/4,9 litre ortlama tutturuyordum, ki ölçüm yol bilgisayarı değil doğrudan full depoya full depo pompa ölçümü. 185/65 R15 lastiklerle henüz 100 km/5,2 litrenin altına inemedim.
Daha küçük taban lastik daha az sürtünmeye maruz kaldığından daha az yakıt tüketir diye biliyorum, belki bilgim yanlış olabilir ama yaptığım ölçümler de bunu gösteriyor.
Siz deneyimlerinizi paylaşırsanız onlardan da faydalanırız.
benim araçta 175 le geldi,active modeller 175 çıkıyor,dinamikler 185 oluyor
demek ki maliyet,
active ler daha ucuz değil mi?
peugeotnun kol dayamalarından kısması gibi,
301 satıp aldım ben puntoyu,
çünkü 301 kasasını 185 lastikler taşımıyor,
205 55 16 lastikler almıştım yaz için, halen balkon'da duruyor,
satcaz inşallah jantlarıda 16 almıştım,
ama kış için 185 tavsiye ettim.
ama benim tavsiyem türkiye'de her zaman geniş lastikler neden mi?
Türkiye'de ki bir çok yolun mühendisliği ve merkez kaç kuvvet hesabı yanlıştır.
Avrupa'da viraja güvenip yola hızlı girersin
Türkiye'de ise araba değil yol seni dışarı atar
neden mi?
çünkü sola doğru girerken yolun kesiti sola doğru eğimli olmalıdır ki merkez kaç seni dışarı atmasın.
Türkiye de ise
bazı yollar ne yazıkki hanım ağanın açtığı baklava hamuru gibi bir sağa bir sola
ondan dolayı her zaman dar lastiğe( temiz havada karşıyım)
sebep basit yol güvenliği,
Türkiye'de epey yol kat ettim,
ben temin çoğu bölgesindeki virajlarda bile ters açı olduğunu gördüm,
o pozisyonda her zaman geniş lstik jant tavsiyemdir.
yakıt tüketimi demeyin
yavaşlamanız azalacağından yakıtı amorti edersiniz emin olun.
elbetti doğru ebatlarla
185 65 15 ten 195 55 16
195 65 15 ten 205 55 16 gibi
çap mümkün mertebe sabit kalsın , ki yanak incelsin
ve aracın yana yatması azaalsın.
elbetteki UHP kullanılması lazım.
dört mevsim lastiği diye bir şey yoktur çünki
ya kışlık ya uhp,
4 mevsime asla güvenmeyin onların hepsi ucuz yaz lastiğidir.
Valla 175/65 R15 lastikle 100km/4,9 litre ortlama tutturuyordum, ki ölçüm yol bilgisayarı değil doğrudan full depoya full depo pompa ölçümü. 185/65 R15 lastiklerle henüz 100 km/5,2 litrenin altına inemedim.
Daha küçük taban lastik daha az sürtünmeye maruz kaldığından daha az yakıt tüketir diye biliyorum, belki bilgim yanlış olabilir ama yaptığım ölçümler de bunu gösteriyor.
Siz deneyimlerinizi paylaşırsanız onlardan da faydalanırız.
kadran farkını düştünüz mü?
Teneke jantların,yani activelerin ölçüsü 175/65/15 ..aracım active...dinamic jantı takarken 185-65-15 aldım.kışlığı bulabilseydim 175 taban alıcaktım,bulamayıp 185 aldım,saç jantlara taktım.lastik geniş geldi gibi,ızaktan bakınca bi tuhaf duruyo.
Sent my iPhone using
kadran farkını düştünüz mü?
Kadran farkından kastınız nedir? Ben yaptığım hızdan ziyade 100 kilometrede tükettiğim yakıtın litresini hesaplıyorum sürekli.
Şurada tüketimlerim var.
https://forum.grandepuntotr.com/944764-post2653.html
175/65-R15 vs 185/65-R15 Tire Comparison - Tire Size Calculator (https://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc.php?tires=175-65r15-185-65r15)
burdan inceleyebilirsiniz
175/65-15 185/65-15 Difference
Diameter inches (mm) 23.96 (608.5) 24.47 (621.5) 0.51 (13) 2.1%
Width inches (mm) 6.89 (175) 7.28 (185) 0.39 (10) 5.7%
Circum. inches (mm) 75.26 (1911.66) 76.87 (1952.5) 1.61 (40.84) 2.1%
Sidewall Height inches (mm) 4.48 (113.75) 4.73 (120.25) 0.26 (6.5) 5.7%
Revolutions per mile (km) 841.86 (523.1) 824.25 (512.16) -17.61 (-10.94) -2.1%
Forum embed code (copy & paste in your post):
Speedometer Difference
Speedo Reading Speed
20 mph (32.19 km/h) 20.43 mph (32.87 km/h)
25 mph (40.23 km/h) 25.53 mph (41.09 km/h)
30 mph (48.28 km/h) 30.64 mph (49.31 km/h)
35 mph (56.33 km/h) 35.75 mph (57.53 km/h)
40 mph (64.37 km/h) 40.85 mph (65.75 km/h)
45 mph (72.42 km/h) 45.96 mph (73.97 km/h)
50 mph (80.47 km/h) 51.07 mph (82.19 km/h)
55 mph (88.51 km/h) 56.18 mph (90.41 km/h)
60 mph (96.56 km/h) 61.28 mph (98.62 km/h)
65 mph (104.61 km/h) 66.39 mph (106.84 km/h)
bu mantığa göre
şöyle diyeyim
175 lastik bir turda
75,26 cm gider
185 lastik ise
76,87 cm gider
buda % 2,1 fark eder yani
175 65 15 ile km göstergen 1000 km gittiğini gösterdiğini farz edelim
aynı dönül sayısı ile 185 65 15 ile kadranın 1021 km göstermesi gerekir ama göstermez. onun yerine yanlış rakam gösterir.
175 65 15 ile ölçülmüş hızın 100 km/s ise 185 takılmış aynı araçta sen aslında 102.1 hızla gidiyorsundur
ondan dolayı o hesaplamalarda hata payı çıkar onu da düşmeniz gerekiyor
bu yanlış hesap yüzünden zaten genel halk lastik büyüyünce çok yakıyor sanıyor
eski taksici hilesidir, hani taksimetre ayarına büyük lastikle gidip, sonra lastikleri niye küçültüyorlardı ki lastik tur sayısı artsın.
şimdi kışlık lastik aldım ben henüz taktırmadım orijinal dynamic jant 195/65/15 aldım kışlıkları dez avantajı nedir. ayrıca yukarıdaki listeye göre olmuyor görünüyor.
ayrıca kış lastikleri epey damarlı oluyor kar üzerinde yere basan alan ne kadar darsa basınç o kadar iyidir lakin geniş tabanın zararı olmayacağı kanatindeyim bilmiyorum bilimsel olarak hesaplamak gerekli ne kadar fark olduğunu
Kadran farkından kastınız nedir? Ben yaptığım hızdan ziyade 100 kilometrede tükettiğim yakıtın litresini hesaplıyorum sürekli.
Şurada tüketimlerim var.
https://forum.grandepuntotr.com/944764-post2653.html
danışmanlığa girer o kadar bilgi iban 74748948474 bla bla :stretche:
175/65-R15 vs 185/65-R15 Tire Comparison - Tire Size Calculator (https://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc.php?tires=175-65r15-185-65r15)
burdan inceleyebilirsiniz
175/65-15 185/65-15 Difference
Diameter inches (mm) 23.96 (608.5) 24.47 (621.5) 0.51 (13) 2.1%
Width inches (mm) 6.89 (175) 7.28 (185) 0.39 (10) 5.7%
Circum. inches (mm) 75.26 (1911.66) 76.87 (1952.5) 1.61 (40.84) 2.1%
Sidewall Height inches (mm) 4.48 (113.75) 4.73 (120.25) 0.26 (6.5) 5.7%
Revolutions per mile (km) 841.86 (523.1) 824.25 (512.16) -17.61 (-10.94) -2.1%
Forum embed code (copy & paste in your post):
Speedometer Difference
Speedo Reading Speed
20 mph (32.19 km/h) 20.43 mph (32.87 km/h)
25 mph (40.23 km/h) 25.53 mph (41.09 km/h)
30 mph (48.28 km/h) 30.64 mph (49.31 km/h)
35 mph (56.33 km/h) 35.75 mph (57.53 km/h)
40 mph (64.37 km/h) 40.85 mph (65.75 km/h)
45 mph (72.42 km/h) 45.96 mph (73.97 km/h)
50 mph (80.47 km/h) 51.07 mph (82.19 km/h)
55 mph (88.51 km/h) 56.18 mph (90.41 km/h)
60 mph (96.56 km/h) 61.28 mph (98.62 km/h)
65 mph (104.61 km/h) 66.39 mph (106.84 km/h)
bu mantığa göre
şöyle diyeyim
175 lastik bir turda
75,26 cm gider
185 lastik ise
76,87 cm gider
buda % 2,1 fark eder yani
175 65 15 ile km göstergen 1000 km gittiğini gösterdiğini farz edelim
aynı dönül sayısı ile 185 65 15 ile kadranın 1021 km göstermesi gerekir ama göstermez. onun yerine yanlış rakam gösterir.
175 65 15 ile ölçülmüş hızın 100 km/s ise 185 takılmış aynı araçta sen aslında 102.1 hızla gidiyorsundur
ondan dolayı o hesaplamalarda hata payı çıkar onu da düşmeniz gerekiyor
Bu hesapla muhtemelen iki lastik ebadı birbirine yakın tüketimler sağlıyor. Yol bilgisayarının ölçtüğü katedilen mesafe değeri, aslında gerçekte katedilenden daha düşük olduğu için 185/65 R15 ile ölçülen 100 km/tüketilen yakıt değeri daha düşük olmalı.
Şimdi anladım demek istediğinizi, sağolun.
danışmanlığa girer o kadar bilgi iban 74748948474 bla bla :stretche:
:) :) ahahaha
şimdi kışlık lastik aldım ben henüz taktırmadım orijinal dynamic jant 195/65/15 aldım kışlıkları dez avantajı nedir. ayrıca yukarıdaki listeye göre olmuyor görünüyor
195 65 15 lastiği punto için kim size sattı merak ettim.
ismini verin tanıyorsam haşlayım
1) 185 daha ucuzdur
2) 195 ford focus'a olur caddy ye olur ama punto ya olmaz
Bu hesapla muhtemelen iki lastik ebadı birbirine yakın tüketimler sağlıyor. Yol bilgisayarının ölçtüğü katedilen mesafe değeri, aslında gerçekte katedilenden daha düşük olduğu için 185/65 R15 ile ölçülen 100 km/tüketilen yakıt değeri daha düşük olmalı.
Şimdi anladım demek istediğinizi, sağolun.
virajlarda ve ani yavaşlamalarınız daha az olacağından eninde sonunda 185 aslında daha az yakıt yaktırır uzun yolda
Teneke jantların,yani activelerin ölçüsü 175/65/15 ..aracım active...dinamic jantı takarken 185-65-15 aldım.kışlığı bulabilseydim 175 taban alıcaktım,bulamayıp 185 aldım,saç jantlara taktım.lastik geniş geldi gibi,ızaktan bakınca bi tuhaf duruyo.
istanbulda aracı alçaltmak ne kadar mantıklı
bir ikincisi
185 65 15 sürüm ebatı
175 65 15 benim bildiğim o kadar sürüm yapan bir ebat değil
o bağlamda 185 65 15 150 lira iken 175 çoğunlukla daha pahalıdır.
bende vaktin 106 vardı 165 lastik için 14 170 lira adet fiyatı almıştım.
ben de gidip 90 liradan 175 65 14 taktırmıştım 2008 de
park manevrasında biraz içe sürtüyordu ama sakarya'da kadranda sarsıntısız 190 ı görmüştüm ki o aslında 200 dü
106 quick silverdı
Sent my iPhone using
Yanak ölçüsü aynı kalınca,araba nasıl alçalıyo?
Sent my iPhone using
Yanak ölçüsü aynı kalınca,araba nasıl alçalıyo?
Sent my iPhone using
175 65 15
ve 185 65 15 ebatların yanak ölçüsü farklıdır.
65 ( aspect ratio) milimetre olarak değil yüzde anlamına gelir.
175 mm nin yüzde 65 i yanak ölçüsünü verir
185 mm nin yüzde 65 i yanak ölçüsünü verir
aracınız 75 hp değilmi
demek ki fiat kurnazlık yapmış,
sizin araçta
ne diyelim
benim ki 185 geliyor, aksamda bir farklılık yoksa sizin aracınız 1,5 cm kadar daha alçaktır.
ve sizin aracınız daha az bir son sürate sahip olacağından fiat elbetteki daha ucuzunu seçmiş,
185 65 15 olan araçların yol tutuşu daha iyidir.
Lastik ebatı arttıkça sürtünme artacağından ve yol tutuşu azalacağından sürat artacaktır. Dolayısı ile 185 ile yapacağınız son sürat 175 ile yaptığınızdan daha düşük olacaktır.
Ayrıca fiat o kadar zekiymiş ki Michelin lastik vermiş ve ucuzunu seçmiş ? Daha ucuzu olan petlas veya uyduruk bir marka da verebilirdi değil mi ?
Lastik ebatı arttıkça sürtünme artacağından ve yol tutuşu azalacağından sürat artacaktır. Dolayısı ile 185 ile yapacağınız son sürat 175 ile yaptığınızdan daha düşük olacaktır.
Ayrıca fiat o kadar zekiymiş ki Michelin lastik vermiş ve ucuzunu seçmiş ? Daha ucuzu olan petlas veya uyduruk bir marka da verebilirdi değil mi ?
üstad bu yorumu hangi bilimsel veriyle açıklıyorsun onu merak ettim.
Lastik ebatı arttıkça sürtünme artacağından ve yol tutuşu azalacağından sürat artacaktır. Dolayısı ile 185 ile yapacağınız son sürat 175 ile yaptığınızdan daha düşük olacaktır.
Ayrıca fiat o kadar zekiymiş ki Michelin lastik vermiş ve ucuzunu seçmiş ? Daha ucuzu olan petlas veya uyduruk bir marka da verebilirdi değil mi ?
Michelin olduğu pahalı olduğu anlamına gelmez ben vaktinde araç fabrikasına kesilmiş lastik faturası gördüğümden bu yoruma gülüyorum.
perakende fiyatlarla düşünme, lütfen
birde 175 hızlanınca 185ten hızlı gider mantığı yanlış
konu mekanik tekerleğin dönüş mesafesinde aldığı yol ve bunu aracın çevirme gücü yani önemlidir. MJ motorların en büyük artısı torklarının yüksek olmasıdır. ki tork yüksekliği sayesinde güç kaybı azalıyor.
benim verdiğim veriler bilimsel veriler.
sizin dediğiniz mantıkla küçük lastikler daha hızlı ise şu formülacılar ve spor otomobil üreticileri neden 19 ve 18 lastik peşinde onu merak ettim.
hem daha geniş hem dah büyük lastik kullanıyorlar,
sürtünmeyi ne kadar azaltırsan azalt lastik çapın mantıklı değilse güç kaybı yaşarsın.
bir lastiği 10 kere kendi etrafında çevirerek 1 metre
diğerini 1,5 metre götürebiliyorsun
dediğimi anlaman için şunu yap
1 e 10 ve 1 e 18 ebatlarında aynı model iki oyuncak araba al , aynı sayıda lastik dönüşü ile hangisinin daha uzun mesafe gideceğini hesap et, sonra bunu hızlı yaparlarsa sonucu ölç, olay bu kadar basit. bilim.
lastiğin hamurunun hıza katkısı ebatından daha çoktur yerine göre.
aynı ebat kış lastiği ile performans lastiği aynı hız ve yakıt tüketimine ulaşmaz bile.
dört mevsim lastikler yaz için ekonomik araçlar için daha iyidir. neden çünkü kütük gibidir de ondan lastik yola tutunmadığından Allah!a emanet gittiğinden dersin ki az yakıyorum.
diğer perfomans lastikleri ile gerçekten güzel gidersin hız yaparsın, daha güvenlidir
ama araba sürersin , daha güvenlidir
lastiğin yuvarlanma direnci başka dersimizin konusu :)
lastik genişleyince yol tutuşu kesinlikle artar, sürtünmeyi arttırmak yakıt tüketimini artırsa da yol tutuşunu artırır,
araç yani lastik daha iyi yola tutunur.
kış lastiklerinin dar olmasını istenmesinin sebebi yola tutunan yani buzlu kesite dokanan parçanın alanını ufaltmak orda aslında kaygan zemine dokunan kısmı azaltarak sürtünmeyi birim başına artırıyorsunuz. şöyle diyelim lastiğe araç aracılığıyla binecek birim güç artıyor nokta başına.
ki hızınız düşük olduğu var sayılıyor, hani arkadan itişili motorlu araçların tepesine bineriz ya aynı sebep.
böylece dar kış lastiği ile cm2( lastiğin zemine basan kısmı) ye düşen araç ağırlığı artıyor. bunu şöyle düşünün hani sivri sandalyeler halıyı deler ya,
ama yazın tam tersi söz konusudur , daha hızlısındır ve lastikler daha hızlı döner orda aracı hızlandırırken yolda tutmalısın ondan dolayı daha çok sürtünmeye ihtiyacın vardır.
bu lastik işi acaiptir,
düz mantık değil geniş mantık çalışır.
195 65 15 lastiği punto için kim size sattı merak ettim.
ismini verin tanıyorsam haşlayım
1) 185 daha ucuzdur
2) 195 ford focus'a olur caddy ye olur ama punto ya olmaz
hocam şimdi olmaz mı 195 65 15 benim arabaya şuan 185 65 15 takılı
hocam şimdi olmaz mı 195 65 15 benim arabaya şuan 185 65 15 takılı
normalde iş görür derim bi iş görmez derim bir iş,
ben ne yapardım onu söyleyim.
normalde o aracın lastiği değil,
ama ooyyyy oyyy fark yok
araç takriben 1,5 cm yükselir
taban zaten 1 cm genişler lastik başına
sürtme olmuyorsa, ki olacağını zannetmem araca 195/16 takılıyor
ve aldığın lastikçi iade almıyorsa kullan derim,
sonuçta istanbulda ortalama 28 km hızla yaşıyoz
olur mu olmaz mı benim mantığım şu, tat vermez,
sonuçta ben 185 65 15 kullanan 301 e 205 55 16 takacaktım
niye ?tat versin diye.
şimdi konu punto.
işler araca göre kullanıma göre değişir,
çoğu lastik ve araç testlerinde en önemli veri sürücünün yorumudur.
sonuç her ebat lastik her ebat araca sürtmedikten sonra takılır.
tat verir mi o ayrı mevzu.
ama ilk fırsatta sat derim
normalde iş görür derim bi iş görmez derim bir iş,
ben ne yapardım onu söyleyim.
normalde o aracın lastiği değil,
ama ooyyyy oyyy fark yok
araç takriben 1,5 cm yükselir
taban zaten 1 cm genişler lastik başına
sürtme olmuyorsa, ki olacağını zannetmem araca 195/16 takılıyor
ve aldığın lastikçi iade almıyorsa kullan derim,
sonuçta istanbulda ortalama 28 km hızla yaşıyoz
olur mu olmaz mı benim mantığım şu, tat vermez,
sonuçta ben 185 65 15 kullanan 301 e 205 55 16 takacaktım
niye ?tat versin diye.
şimdi konu punto.
işler araca göre kullanıma göre değişir,
çoğu lastik ve araç testlerinde en önemli veri
sonuç her ebat lastik her ebat araca sürtmedikten sonra takılır.
tat verir mi o ayrı mevzu.
sürücünün yorumudur.
ama ilk fırsatta sat derim
internetten aldım kampanya vardı goodyear ug9 tanesi 109 a geldi satmam yani hızlı kullanan biri değilim zaten ev ile iş arası 3km 2 ayda 1 şehir dışına çıkarım o kadar
Takılmaz diyen arkadaşlar şaka yapıyor olmalı.Araçlar 2006 senesinden başlayarak 175/65/15 lastik üzerinde takılı olarak Türkiye'ye giriş yaptı.Araca uygunsuz bir ölçü olsa üreticisi üzerine takmazdı.Sonrasında bu ölçü piyasada muadil olarak 185/65/15 olarak araçlara takıldı !
185/65/15(çap 621,5mm) ölçüsü 175/65/15 (çap 608,5mm) ölçüsünden çapta 13 mm büyük çıkıyor. %-2,14 buda yakıtta ve araçta emniyeti etkileyen faktörleri düşünerek karar veriniz.
Yukarıda uzun uzun açıkladık
rahatlıkla takabilirsiniz.195 65 15 aveo da 175 60 15 kullanıp kışı çıkartmıştım.
Arabayı beya alçaktmışsın ama, sürtme olmazsa 165 65 15 te takılır öyle bir ebat çıkarsa ama randıman keyif verir mi ayrı mevzu
internetten aldım kampanya vardı goodyear ug9 tanesi 109 a geldi satmam yani hızlı kullanan biri değilim zaten ev ile iş arası 3km 2 ayda 1 şehir dışına çıkarım o kadar
Kullan gitsin, ama hava 7 derecenin üstüne çıkınca çıkar, çünkü hem kışlık hem büyük, fazla yakar
Michelin olduğu pahalı olduğu anlamına gelmez ben vaktinde araç fabrikasına kesilmiş lastik faturası gördüğümden bu yoruma gülüyorum.
perakende fiyatlarla düşünme, lütfen
birde 175 hızlanınca 185ten hızlı gider mantığı yanlış
konu mekanik tekerleğin dönüş mesafesinde aldığı yol ve bunu aracın çevirme gücü yani önemlidir. MJ motorların en büyük artısı torklarının yüksek olmasıdır. ki tork yüksekliği sayesinde güç kaybı azalıyor.
benim verdiğim veriler bilimsel veriler.
sizin dediğiniz mantıkla küçük lastikler daha hızlı ise şu formülacılar ve spor otomobil üreticileri neden 19 ve 18 lastik peşinde onu merak ettim.
hem daha geniş hem dah büyük lastik kullanıyorlar,
sürtünmeyi ne kadar azaltırsan azalt lastik çapın mantıklı değilse güç kaybı yaşarsın.
bir lastiği 10 kere kendi etrafında çevirerek 1 metre
diğerini 1,5 metre götürebiliyorsun
dediğimi anlaman için şunu yap
1 e 10 ve 1 e 18 ebatlarında aynı model iki oyuncak araba al , aynı sayıda lastik dönüşü ile hangisinin daha uzun mesafe gideceğini hesap et, sonra bunu hızlı yaparlarsa sonucu ölç, olay bu kadar basit. bilim.
lastiğin hamurunun hıza katkısı ebatından daha çoktur yerine göre.
aynı ebat kış lastiği ile performans lastiği aynı hız ve yakıt tüketimine ulaşmaz bile.
dört mevsim lastikler yaz için ekonomik araçlar için daha iyidir. neden çünkü kütük gibidir de ondan lastik yola tutunmadığından Allah!a emanet gittiğinden dersin ki az yakıyorum.
diğer perfomans lastikleri ile gerçekten güzel gidersin hız yaparsın, daha güvenlidir
ama araba sürersin , daha güvenlidir
lastiğin yuvarlanma direnci başka dersimizin konusu :)
lastik genişleyince yol tutuşu kesinlikle artar, sürtünmeyi arttırmak yakıt tüketimini artırsa da yol tutuşunu artırır,
araç yani lastik daha iyi yola tutunur.
kış lastiklerinin dar olmasını istenmesinin sebebi yola tutunan yani buzlu kesite dokanan parçanın alanını ufaltmak orda aslında kaygan zemine dokunan kısmı azaltarak sürtünmeyi birim başına artırıyorsunuz. şöyle diyelim lastiğe araç aracılığıyla binecek birim güç artıyor nokta başına.
ki hızınız düşük olduğu var sayılıyor, hani arkadan itişili motorlu araçların tepesine bineriz ya aynı sebep.
böylece dar kış lastiği ile cm2( lastiğin zemine basan kısmı) ye düşen araç ağırlığı artıyor. bunu şöyle düşünün hani sivri sandalyeler halıyı deler ya,
ama yazın tam tersi söz konusudur , daha hızlısındır ve lastikler daha hızlı döner orda aracı hızlandırırken yolda tutmalısın ondan dolayı daha çok sürtünmeye ihtiyacın vardır.
bu lastik işi acaiptir,
düz mantık değil geniş mantık çalışır.
Lastik Genişliği
Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.
kaynak (https://blogs.moparmusclemagazine.com/6638943/miscellaneous/racing-mopar-drag-racing-racing-off-season/)
Bunun haricinde ; genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.
Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Şekil görsel açıdan iyi bir örnektir.
kaynak (https://www.epicski.com/t/105001/what-are-the--ski-cars/330)
Adresinden alıntıdır: Lastikler | Ebat Değişimi | Performans | Yakıt Tüketimi | Teknik Bilgiler (https://www.techturkey.com/forum/makaleler-teknik-bilgiler/150099-lastikler-ebat-degisimi-performans-yakit-tuketimi-teknik-bilgiler.html)
Arabayı beya alçaktmışsın ama, sürtme olmazsa 165 65 15 te takılır öyle bir ebat çıkarsa ama randıman keyif verir mi ayrı mevzu
175 60 15 depoda vardı.
lastikler geldi bugün taktırdım gayette güzel oldu karda deneyemedim yollarda kar yok malum . 195-65-15 zaten 1 cm oynuyor taban genişliği çok aman aman birşey değil.
lastikler geldi bugün taktırdım gayette güzel oldu karda deneyemedim yollarda kar yok malum . 195-65-15 zaten 1 cm oynuyor taban genişliği çok aman aman birşey değil.
Hayırlı olsun
Teşekkürler arkadaşlar bilgiler için........ Bir iki doğru bilinen yanlışı düzelteyim dar yüzeyli lastik karlı yüzeylerde yere daha çok basınç uygulayacağı için karda daha iyi tutunur geniş lastikte durum tam tersi.......
Teşekkürler arkadaşlar bilgiler için........ Bir iki doğru bilinen yanlışı düzelteyim dar yüzeyli lastik karlı yüzeylerde yere daha çok basınç uygulayacağı için karda daha iyi tutunur geniş lastikte durum tam tersi.......
evet öyleymiş . wrc lerde kışın bakarsanız motorsiklet lastiği gibi ince . tutanmayı arttırıyormuş ancak fren mesafesini uzatıyormuş
Teşekkürler arkadaşlar bilgiler için........ Bir iki doğru bilinen yanlışı düzelteyim dar yüzeyli lastik karlı yüzeylerde yere daha çok basınç uygulayacağı için karda daha iyi tutunur geniş lastikte durum tam tersi.......
Uzun uzun örnekle anlattım ya
gokhanyildirimcom
08/02/2015, 21:45
takabilirisniz en ustte zaten arkadaş orjinal tablosunu koymus buna yprum yapmaya gerek bile yok ben 185 ve 175 kullanıyorum orjinnal 175 üstündeki. kışlık 185 kullanıyorum
Araca uyması başka, araca takıldıktan sonraki verim ve sonuç başka, yaz başka kış başka, yazın Türkiye , de dar Lastik verim vermez, keyif vermez, Türkiye'nin yollarında yer yer mühendislik hatası var
reklamlardan konulara ulasamıyoruz kı bu nedır boyle
reklamlardan konulara ulasamıyoruz kı bu nedır boyle
Chrome kendi uygulaması var adblock diye kurun ben hiç reklam görmüyorum sayfada
Multiair
24/11/2017, 13:09
Bilen de konusuyor bilmeyen de insanları yanlış yönlendirmeyin.
Birisi çıkmış 195 yerine 185 kullanırsan araba yere pısar demiş diğeri hız kadranı değişir demiş.
195 ya da 185 olan lastiğin eni.
65 olan yüksekliği 195mm*65/100 =126.75 mm
15 olan da jant çapı 15 inc *2.54 cm olarak hesaplanir
Yani kisaca 195 yerine 185 kullanabilirsiniz 1 cm enine kuculur lastiginiz
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.