Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Punto çarpışma testi



kartal3520
07/01/2015, 02:05
Beyler Puntonun bu çarpışma videolarında neyi test ediyorlar bileniniz var mı.Ben anlayamadım.

Crash Test delantero Fiat Punto - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=AQsyOaGch3U)

Crash Test trasero Fiat Punto - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=kdahEZIk2AU)

fawori
07/01/2015, 02:53
İtalyanca açıklaması ama 16/km. yazıyor galiba aracın saatte 16 km. ile çarpışma kaporta hasar testleri yani trafikte en sık karşılaşılan kaza hasarlarında kaporta sağlamlık testi bu

Yoksul
07/01/2015, 07:29
Arkasi onden saglam cikti hazar neredeyse yok gibi onde hersey birbirine girdi. Bilincsiz insanlarimiz arac alirken keske su videolarida izlese kaput islem gorse degisse bu arac agir kazali :)

Evren_c
07/01/2015, 10:22
Evet trafikteki ufak kazalarda neler olabileceğine dair testler bunlar.

badsync
07/01/2015, 13:00
Euro NCAP | Fiat Grande Punto | 2005 | Crash test - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=9I7HafYom5Q)

bi de bu var ki herşey birbirine giriyor

Yoksul
07/01/2015, 15:34
Euro NCAP | Fiat Grande Punto | 2005 | Crash test - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=9I7HafYom5Q)

bi de bu var ki herşey birbirine giriyor


Ben giren birsey gormedim bu videoda öndan carpmada öncam kirilmiyo ic doşemeler yerinden cıkmıyo soforun bacaklarini sıkıstırcak bir girinti olmuyo 5 yıldızı almis hak etmis hos testler 60 70 hizlarla yapiliyo yanlis bilmiyorsam 100le girse bir yere ne saglam kalir o muamma

badsync
07/01/2015, 15:44
Ben giren birsey gormedim bu videoda öndan carpmada öncam kirilmiyo ic doşemeler yerinden cıkmıyo soforun bacaklarini sıkıstırcak bir girinti olmuyo 5 yıldızı almis hak etmis hos testler 60 70 hizlarla yapiliyo yanlis bilmiyorsam 100le girse bir yere ne saglam kalir o muamma
ben de ondan bahsettim 64 km hizla bunlar oluyosa 120 yi fln dusunemiyorum. 64 km carpismayla da dosemeler yerinden sokulmesin bi zahmet

Yoksul
07/01/2015, 15:54
ben de ondan bahsettim 64 km hizla bunlar oluyosa 120 yi fln dusunemiyorum. 64 km carpismayla da dosemeler yerinden sokulmesin bi zahmet


Ama ögle deme hocam ford fiesta arkadaşın aracı 2013 model park halinde arkadaş icindeyken bir jip carpmis gögüz yarılmış bacakları sıkışmıs bende o sıra tipi icin fiesta almayı planlıyordum beni bir soguttu aractan simdi yanimdan fiesta gecse icindekilere acıyorum :(

badsync
07/01/2015, 15:55
haklisn hocam ama puntonun da cok farkli oldgunu dusunmuyorum :) yine de kazasiz belasiz binelim lnsallah

Yoksul
07/01/2015, 19:20
haklisn hocam ama puntonun da cok farkli oldgunu dusunmuyorum :) yine de kazasiz belasiz binelim lnsallah


Amin :)

tonymontana
07/01/2015, 21:03
Sigorta çarpması diyoruz. Bu tip olası ve sık görülen çarpışmalarda hasarın önceden belirlenmiş değerin altında kalması isteniyor. Dünyada farklı regülasyonlar var 5-10kmh hızlarla yapılır genelde. Kasko bedellerine temel oluşturan testtir.

Detaylı bilgi isteyenler low-speed crash test olarak aratabilirler.

Ek bilgi vereyim:

NCAP 64kmh hızla yapılır ancak zorunluluğu olan bir test değildir. Prestij için girilir NCAP testlerine.
Aslolan o kıta'nın homologasyon testleridir ki Amerika ve Avrupa pazarı ciddi farkeder. Avrupa pazarına göre tasarlanmış bir aracı Amerika'da sattırmazlar çünkü amerikan homologasyonuna göre yeterince güvenli değildir. NCAP'ten 5yıldız alması Amerika yada Avrupa homologasyonunu bağlamaz.

Avrupa homologasyonunda önden çarpma hızı 56kmh'dir. NCAP'ten 3yıldıza bile denk gelmeyebilir 56kmh'lik güvenlik önlemlerini sağlayan araçlar.
Yani NCAP'ten 3yıldız alamamış bir araba bile aslında Avrupa Birliğine göre yeterince güvenlidir.

Kısacası NCAP'i çok önemsemeyin. Zaten satılmasına izin veriyorsa AB o araç yeterince güvenlidir sürücü ve yolcular için. Dediğim gibi NCAP bir zorunluluk değil.

marineros
07/01/2015, 23:03
Bu ülkede insanlar çok yanlış bilgilendiriliyor.bir ara ben okul yıllarındayken ford focuslar piyasaya böyle girmişti.en iyi viraj alan araba ödülü gibi birşey vardı.ama sonradan görüldü ki birçok kişi virajı alamayıp etiket oldu.bunun ardından da ford tan bu ödül alındı denildi zira virajlarda sanıldığı gibi yol tutmadığı görüldü.belki alınmadı,ford bunu kasıtlı oarak açıkladı ki daha fazla mahkemelerle uğraşıp itibar kaybetmek istemedi.
Günümüzde ise insanlar esp ye aynı muameleyi çekiyor.puntom da sadece 1-2 kere devreye soktum,diyorum çünkü deneme ihtiyacı hissettim hernedense?şu an ki aracımda esp yok ve bu testin sağlamasını yaptım,sonucunda eğer aracı olmayacak şekilde yüklerseniz virajda sizi esp değil Azrail a.s gelir alır devreye sokar :D bunu anlamış bulunmaktayım ama binlerce belki de milyonlarca insan araçların içindeki elektronik donanımlara güvendirilip hiç yere canından ediliyor diye bakıyorum bu olaya.mutlaka olmalı ama reklamı bu yönde yapılmamalı.size sonuna kadar katılıyorum.