PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 0-100 hızlanmada 11,9 sn olmuyor.



grandelmus
26/10/2007, 23:46
Selam arkadaşlar... Gp'm 1.3 mj 90hp dinamik (10500 km'de) fabrika verilerinde 0-100 ilk hızlanmayı 11,9 olarak vermiş,çeşitli sitelerde de yapılan gp 90 bg testlerinde 12 sn civarlarında;ben ise bir türlü 14,5 in altına düşemedim.(onlar gp yi ferrariye mi bağlamışlar acaba merak ediyorum:agri:)
:unsure00: Asr yi kapadım olmadı,20.000 devire çıkardım motoru, öyle kalktım olmadı,tek başıma kullandım yine olmadı...
:thumbs_up2:Tamam ilk kalkış sürücüden sürücüye değişir, motor sporcu olmasam da 18 yıldır kulanırım ve kullandığım arabaların sınırlarını elimden geldiğince tanımaya çalışırım.
:rolleyes2:Bilmediğimiz mutlaka bir şey var diye düşünüyorum,bilenler katkıda bulunursa şimdiden tşkr...

ugurozer
27/10/2007, 00:05
abi dualogic sanzıman mi? 12 saniye yapman zaten cok zor ama 13 u tutturman gerek diye dusunuyorum, asr ile birsey farkeder mi bu arada?

erdiyilmaz
27/10/2007, 00:18
fabrika veriLerinin aLındıgı ortamın, bizimkiLerden çok farkLı oLdugunu düşünüyorum.

yoL, asfaLtın cinsi, rüzgar, eğim, aracın ağırLıgı, yakıt vs. gibi etkenLerin, fabrikadaki test ortamıyLa, Türkiye şartLarının birbirinden çok farkLı oLdugundan oLsa gerek, aracın standart haLiyLe o değerLeri yakaLamak güç.

SteinGP
27/10/2007, 00:32
ben 14 emir(fangio) 12 sn yakaladık benim aracımda,ama asfalt çok kaliteliydi eğim 0 dı ve kesinlikle patinaja kalmadık,aracım 2006 model olduğundan asr bulunmuyor..ama şehir içinde sıradan asfaltta patinaja kaldıımdan bende pek iyi sonuçlar elde edemiyorum..

grandelmus
27/10/2007, 00:33
[quote=ugurozer;126362]abi dualogic sanzıman mi?
Normal Şanzıman

femoli
27/10/2007, 00:53
patinaja kalırsanız 1.5 saniye kaybedersiniz patiye düşürmeden yapmanız lazım

Korhan
27/10/2007, 00:58
Bu işin tekniğini bilmek ve bu testi ayrı ayrı araçlarla sık sık yapmak lazım ki bu değerlere ulaşabilelim. Ayrıca trafiğe açık bir yolun eğimi hiçbir zaman % 0 olmaz. Drenaj esasları gereği yola mutlaka binde 1 de olsa eğim verilir. Gözle farkedilmez ayrı mesele. o yüzden bu tip testleri pistte yapmak lazım.

Auto engineeR
27/10/2007, 01:00
2000 dewir demek istemişsin heralde ama 2000 az zaten kaldırmak için. 3500 ciwarında kaldırıp ( bi süre yarım debriyaj gitmek lazım yoksa patinaja düşer) 4300 ciwarında 2 ye atmak we 4000 dewirde de 3 e atmak bu süreyi kısaltır diye düşünüyorum. 13 ü yakalayabilmen lazım en azından

grandelmus
27/10/2007, 02:25
2000 dewir demek istemişsin heralde ama 2000 az zaten kaldırmak için. 3500 ciwarında kaldırıp ( bi süre yarım debriyaj gitmek lazım yoksa patinaja düşer) 4300 ciwarında 2 ye atmak we 4000 dewirde de 3 e atmak bu süreyi kısaltır diye düşünüyorum. 13 ü yakalayabilmen lazım en azından
Denenmiş bir yorum mu acaba?

Auto engineeR
27/10/2007, 02:43
ewet ben denedim we 12.5 yaptım. hassas ölçemedim kendim başlatıp kendim durdurdum süreyi falan. ama en werimlisi bu dewir aralıklarında oluyor

ekleme : benim kendi ölçtüğüm we amatörce ölçülen diğer ölçümlerde kadranda gözüken değerler gözönüne alındığı için hatalar mewcuttur.
kadranda 100 gözüküyorken durduruyoruz süreyi ama sapmadan dolayı gerçek hızımız o an 93 ciwarlarında oluyor.yani 100 e daha çok war :)
fabrika werilerine inmek neredeyse imkansız. ama kendi aramızda yaptığımız ölçümler hep kadrandaki hıza dayandığı için bu rakamı ekledim.

utkucay
27/10/2007, 10:22
boşverin 0-100 km hızlanmasını. zaten dizelin ara hızlanma, yokuşta çekişinın çok iyi olması 0-100'den çok çok daha önemli
günlük kullanımda en çok kullandığımız durum ara hızlanma ve yokuşta çekişin yüksek olmasıdır.

dreamerdaddy
27/10/2007, 12:55
ben 13 yapmıstımda ztn fabrika verilerini hiç bir arabada tutturmak kolay degil..

utkucay
29/10/2007, 00:26
şunu bir denemenizde fayda var gibi. aracı hızlandırırken devirin 4000 lere kadar gelmesini beklemeyin. öyle bir devirde vites yükseltinki, yeni vitesde devir 1750-2000 civarı olsun. böylelikle araç en yüksek torkuna denk gelecek ve daha bir iyi çekiş sağlayacak.

denemekte fayda var !

Auto engineeR
29/10/2007, 00:29
hızlanırken max torktan ziyade max beygir gücü lazım. 3500-4000deki iwmelenme 2000 dewir ciwarındaki iwmelenmeden çok daha fazla

masteryoda
29/10/2007, 01:52
hızlanırken max torktan ziyade max beygir gücü lazım. 3500-4000deki iwmelenme 2000 dewir ciwarındaki iwmelenmeden çok daha fazla

Tork ve HP ilişkisini yanlış yorumlamayalım..

Araç her türlü haraketi krank milinin çevirdiği volan dişlisinden alır. En basit anlatımla bu dişliyi çevirmek için uygulanan kuvetin yarıçapla çarpımıda bize tork değerini verir. Yani tork döndürme momenti demektir. Aracı haraket ettirmemiz hızlanmamız uyguladığımız torka bağlıdır. Tork olmazsa harakette olmaz. Uygun yüklerde uygun tork değerini elde edebilmemizi de çeşitli dişli oranlarını seçtiğimiz vites kutusu aracılığıyla yaparız.

Hp kavramı ise devir sayısı ve torka bağlı olarak hesaplanan güç değeridir. Yani birim zamanda yapılan iştir.

Basit formülü HP= tork x devir sayısı / 716 yani

En basit anlatımla araçların beygir gücü hesaplanırken max yükte volandaki kuvvet hesaplanır burdan tork değeri bulunur ve devir sayısıyla (volan) çarpılarak güç hesaplanır.

Bu formül bize çok şey ifade eder. Şöyle ki dizel araçlarda benzinlilere göre tork değeri yüksek gözükür ancak güç değeri daha düşüktür. Bunun sebebi dizel motorun maksimum torku daha düşük devirde göstermesidir.

Arabayı haraket ettiren tork olduğuna göre 0-100 da düşük devirde en yüksek torku elde eden ve koruyan araç kazanır. Ama ivmelenme sadece motora bağlı değildir vites kutusu ve dişli oranlarıda ivmelenme ve max hız için önemlidir.

Mesela dizel araçlar ani ivmelenmede düşük devirlerde yakaladıkları max tork ile daha atak gözükürler ancak devir yükseldikçe dizel motor karakteristiği gereği tork aniden düşer bu nedenle hızla vites yükseltirler.(örn. 80 km/h 4. viteste ) Benzinli araçlar ise max torku yüksek devirde yakaladıkları için kalkışları dizele göre ağır olabilir ama yüksek devirde gidebilmeleri sayesinde düşük viteslerde dizel aracı yakalarlar.(örn 80 km/h 2. viteste)

Araçların teknik datalarından tork ve güç karakteristik eğrilerine bakarsanız grafik olarak da anlayabilirsiniz.

masteryoda
29/10/2007, 02:28
Ekte dizel ve benzinli iki aracın vites ve devir sayısına göre hız ve tork değerlerini görebilirsiniz

Auto engineeR
29/10/2007, 03:07
teşekkürler, tabii ki beygir gücü torktan geliyor gene. ben biraz daha basit anlatmaya çalıştım sadece.
bizim gplerde 1750lerde başlayan max tork 4000 e kadar yaklaşık olarak değerini koruyor. doğal olarak bu sırada beygir gücü de artıyor. witesin max beygir gücü aralığında (4000 rpm) de değiştirilmesi 0-100 ü kısaltır diye söylemek istedim. zaten o dewirde de 2000 rpmdeki torka yakın bi torkumuz war

buarada beygirgücü formülü beygirgücü= tork x rpm / 7800 (küsür) diye biliorum

masteryoda
29/10/2007, 04:02
teşekkürler, tabii ki beygir gücü torktan geliyor gene. ben biraz daha basit anlatmaya çalıştım sadece.
bizim gplerde 1750lerde başlayan max tork 4000 e kadar yaklaşık olarak değerini koruyor. doğal olarak bu sırada beygir gücü de artıyor. witesin max beygir gücü aralığında (4000 rpm) de değiştirilmesi 0-100 ü kısaltır diye söylemek istedim. zaten o dewirde de 2000 rpmdeki torka yakın bi torkumuz war

buarada beygirgücü formülü beygirgücü= tork x rpm / 7800 (küsür) diye biliorum

716 şurdan geliyor..

Güç = Kuvvet x yol / zaman (watt)

Güç = Kuvvet x yol / zaman x 75 (HP) 1BG =75 kgm/s

Kuvvet = kilogram-kuvvet (dinamometre ölçümü)

Yol = 2 x pi (3,14) x dişli yarıçapı

Zaman = d/d saniye cinsinden 1/60 ile çarparsak d/sn olur

Güç (HP) = Kuvvet x 2 x 3,14 x yarıçap x devir / 60 x75

Güç (HP) =Kuvvet x yarıçap (= Tork) x devir / 716 olur.

Burada kuvvet değerini hangi birimden aldığın önemli Kgf olarak aldığında payda 716 oluyor ancak Newton cinsinden kuvveti alırsan ;

1 kg-f = 9,81 N = yaklaşık 10 N ve pi = 3 kabul edersek payda 7200 olur..

Ancak bu tip ölçümler genellikle dinamometre ile yapıldığından kuvvet değerini kg cinsinden alıyoruz.

Birde bazı formullerde payda kısmında değişiklikler olabiliyor bunun 1. nedeni yuvarlamalar. Diğer nedeni ise 1 BG gücün watt olarak karşılığının SI ve Metric birim sistemindeki karşılığının farklı olmasıdır.

Şöyle ki;

SI da 1BG = 745,699 W

Mertic 1BG = 735,498 W

h k
29/10/2007, 09:42
saat-kronometre ve kadranı gözleyerek 0-100 ölçemezsiniz , ölçersinizde ölçtüğünüz değer doğru olmaz sonuçta :)

g-tech cihazı , gps cihazları yada anemometre gibi cihazlarla ölçmeniz gerek.

utkucay
29/10/2007, 10:44
hızlanırken max torktan ziyade max beygir gücü lazım. 3500-4000deki iwmelenme 2000 dewir ciwarındaki iwmelenmeden çok daha fazla

beygir gücü bir aracın hızlanmasındaki bir faktör değildir. beygir gücü bir sonuçtur.

teknik terimleri hem kafa karıştırır. beygirde güç, torkta güç !
nedir bunun farkı diye insan hep karıştırır.

bir bisiklete bağlı 150 kg güç olsun. siz pedala 5 kg ile basarsanır sizin bu gücünüz tork olur. pedalı 1 sn de 10 kere çevirerek 150 kg yükü 1 metre götürebilirseniz sizin beygir gücünüz 150 / 75 = 2 hp'dir. yani beygir gücü yaptığınız iştir. burda yaptığınız iş 1 snde 150 kg yük taşımaktır. ayağınızla uyguladığınız 5 kg luk basınçta torktur. ne kadar kuvvetli basarsanız o kadar beygir gücü oluşur. hatta pedalı yavaş çevirirken pedala daha az veya daha çok basınç uygulayabilirsiniz. burdan da 40 kere çevirirken 5 kg basınç, 60 kere çevirirken 30 kg basınç sağlayabilirsiniz. bu farklılıkta bisikletin yavaştan hızlıya doğru linear olmayan bir hızlanma süresi sağlar. yani çevirmeye başladıktan sonra 40 çevirmeye gelene kadar geçen birim süre ile 40 kere çevirden 60 çevirmeye kadar geçen süre farklı olur.

utkucay
29/10/2007, 10:47
boşverin 0-100 km hızlanmasını. zaten dizelin ara hızlanma, yokuşta çekişinın çok iyi olması 0-100'den çok çok daha önemli
günlük kullanımda en çok kullandığımız durum ara hızlanma ve yokuşta çekişin yüksek olmasıdır.

daha önce söyledim şeyi deneyin bence. teknik terimleri bi kenara bırakın.
kaybedecek bişeyiniz yok nasıl olsa.

(bir üst vitese geçince tekerlere iletilen tork düşücektir. ama düşük devirde yüksek tork üretmeden dolayı bu düşüklük hissedilmeye bilir.)

Auto engineeR
29/10/2007, 15:40
beygir gücü bir aracın hızlanmasındaki bir faktör değildir. beygir gücü bir sonuçtur.

teknik terimleri hem kafa karıştırır. beygirde güç, torkta güç !
nedir bunun farkı diye insan hep karıştırır.


bizim gplerde 1750lerde başlayan max tork 4000 e kadar yaklaşık olarak değerini koruyor. doğal olarak bu sırada beygir gücü de artıyor. witesin max beygir gücü aralığında (4000 rpm) de değiştirilmesi 0-100 ü kısaltır diye söylemek istedim. zaten o dewirde de 2000 rpmdeki torka yakın bi torkumuz war

utkucay
29/10/2007, 17:31
bizim gplerde 1750lerde başlayan max tork 4000 e kadar yaklaşık olarak değerini koruyor. doğal olarak bu sırada beygir gücü de artıyor. witesin max beygir gücü aralığında (4000 rpm) de değiştirilmesi 0-100 ü kısaltır diye söylemek istedim. zaten o dewirde de 2000 rpmdeki torka yakın bi torkumuz war

evet tork eğrisini buldum da dediğin gayet doğru.

https://img232.imageshack.us/img232/7350/multijet90hpsg9.jpg

Auto engineeR
29/10/2007, 22:39
1700lerdeyken tork 200 nm ciwarında, 4000de 170e yakın. çok fazla bi değişme olmadığını düşünüyorum

ugurozer
29/10/2007, 23:10
egriye bakildigi zaman vites degistirdigimizde sanzimandan oturu ortalama motor devrinin 2000 devir/dakika dusecegini varsayarsak en iyi hızlanmalar icin 2500-4500 arasi kullanim en verimli olacak diye dusunuyorum goz karari, ancak bi alan hesabi yapmak gercek rakamı verir tabi, birde hangi viteslerde kac devir dusuyor bilmek gerek mesele bin devir dusme olacaksa 4500 e kadar kasmak yerine 4000 de vites yukseltmek ve 3000 den baslangic yapılmasi daha iyi olacaktir...

Auto engineeR
29/10/2007, 23:20
yaklaşık olarak 4000de wites attığında 2700lere düşüyor 2-3-4 lerde yanlış hatırlamıyorsam

ugurozer
29/10/2007, 23:25
o zaman 1300 devir dakika dusme soz konusu yani 4200 leri beklemek daha verimli olabilir tahminim.

Auto engineeR
30/10/2007, 00:27
teorikte doğru düşünüyorsun bence ama pratikte 4000den sonra arabanın dewirlenme isteği hiç kalmıyor gibi bişi..

ugurozer
30/10/2007, 10:36
sen yinede birde 4200 leri bekleyerek aracini bir test et pratikteki total farka bak ;)

utkucay
30/10/2007, 12:24
valla tork eğrisini inceleyince motorun gayet güzel bir tork eğrisi sağladığını gördüm ve beni etkiledi. 1.3 motor için çok güzel ve 6 vitesi gayet güzel kaldırır.
para durumları düzelince almak istediğim araba gpunto 1.3 90hp (esp'nin standart olması ayrı bir güzellik zaten)

--GNS--
30/10/2007, 17:42
Alper arkadasimiza katiliyorum 4000 de vites degistirmek gerekiyor... 4000 gectigin an geride kaliyorsun... ben bir kac kere okuldan arkadaslarla kalktim 1 defa gecildim... cabuk hizlanmanin bir kac nedeni var vitesi cok hizli degistirmek gerekiyor, arabayi 4000 devirde falan kaldiriyorum (bu araba icin zararli ama neyse) , birde 4000 deviri bence gecmemek gerekiyor... gectigim arabalar 1.6 astra eski kasa,1.8 ra o da eski kasa (benzinli)... buarada kac saniyede 100'e cikiyor diye ölçmedim...

ugurozer
30/10/2007, 17:49
benzinliyle kıyaslamamak gerek ama burda bizim dizel puntolari, tork egrisine bakarak konusuyoruz zaten :) ben benzinli diger aracimla 6300 den once atmıyorum kapismalarda ust vitese hatta bazen 6700 lerde devir sensoru devreye girene kadar cikmis bulunuyorum :) o sirkelemeden sonra vites degistirmek ap ayrı bir zevk...

--GNS--
30/10/2007, 17:54
bende bi de 93 honda civic si var... bende onda 9000 devirde degistiriyorum ama dizelde bence 4000 den sonra araba gitmiyor sadece bagiriyor...

Dikici
30/10/2007, 18:04
benzinliyle kıyaslamamak gerek ama burda bizim dizel puntolari, tork egrisine bakarak konusuyoruz zaten :) ben benzinli diger aracimla 6300 den once atmıyorum kapismalarda ust vitese hatta bazen 6700 lerde devir sensoru devreye girene kadar cikmis bulunuyorum :) o sirkelemeden sonra vites degistirmek ap ayrı bir zevk...

bizm 1,4 lerde bu mümkünmü??rower 2,0 la 7 ye kdr glinioda bizim benzinliler gelebilirmi__

ugurozer
30/10/2007, 19:45
bilmiyorum vallahi hic benzinli gp kullanmadım ama sen sorunca hakketten merak ettim: benzinli gp kullanan arkadaslarımız yazarsa sevinirim, devir kesici devreye girene kadar temiz bir sekilde devirleniyor mu benzinli gp ler?

gns nickli arkadasim cok ozur dilerim kafama takıldıda 93 model civic si ler 6600 devirde 125 hp guc uretiyor ve 7200 de redline a giriyor diye biliyorum. Sen nasıl olduda 9000 devir yapabildin? bu devir sadece Dunya rekorunu elinde bulunduran (L basina atmosferik motorda 120 hp ile) s2000 modelinde var. 7500den oteye gecemez gibime geliyor o alet?? :)

--GNS--
30/10/2007, 20:09
ankarada olsaydin hemen gosterirdim... aslinda honda kullanan biri olarak bu civic si lari nasil bilmiyorsun... 1.6 138 beygir v-teclerin oncusudur si modeli... redline 8000de basliyor 9000 devir goruyor araba...

Er-NnN
30/10/2007, 20:30
uğur kardeş o si ları kullanmadım bilmiyorum da 91 crx vtec sadece hava filtresi var haliyle zorlanmadan 8500 devir çeviriyodu... :)

ugurozer
30/10/2007, 20:37
si leri biliyorum kardeş ama 93 si olduguna emin misin veya motorda bir degisiklik olmadigina??eren kardesim 91 model crx si-r lar 160 hp ve 8200 de redline basliyor 8500 de kesici devreye girse dedigin mantıklı yani sadece hava filtresine gore. civic si-r larda da aynı motor var onlarında 8500u amenna modifiye olmadan. bu arada konu ap ayrı geldi cok ozur diliyorum...

ABNEW
30/10/2007, 23:49
bilmiyorum vallahi hic benzinli gp kullanmadım ama sen sorunca hakketten merak ettim: benzinli gp kullanan arkadaslarımız yazarsa sevinirim, devir kesici devreye girene kadar temiz bir sekilde devirleniyor mu benzinli gp ler?

1.4 95bg oldukça kolay devirlenen bir makine.Zaten 16v lerin özelliği gereği yüksek devirleri sever:) Gp de performansı ağırlık nedeniyle biraz törpülenmiş olsa da sınıfı içinde gerçekten dayanıklı, ekonomik ve güçlü bir makine...

poyraz3538
13/11/2008, 00:22
slm arkadaşlar ben 12.3 yakaladım 1 vites 4200 4500 arası vites degiştir 2 vites en az 4200 4500 devirde vites degiştir 3 viteste gaza sonuna kadar bas 4 atma 3 vitesde 130 km hızı görürsün çok rahat zaten 3 vitesde 130 da 5000 devir oluyor ve sonra kesici giriyor devreye patinajla kalmıyacaksın ve seri bi şekilde vites degiştirceksin

Uzun
13/11/2008, 00:32
gp seni istediğin yere sorunsuz ve yıllarca aksaklık çıkarmadan götürüyorsa görevini yapıyor demektir...
iki saniyeyi tutturayım derken servis kapılarından çıkamamandan korkuyorum :)

mustafaf
13/11/2008, 10:07
o zaman bende bugun deneyecem.yarın sonucları yazacam buraya.hatta ımkan olursa vıdeoya cekecem.hem Box'lu hem Box'suz deneyıp sonucları yazarım.su an kullandıgım lastık olculerı, 205/45/17.ancak aldıgım janlar ve lastıkler, orjınallerınden daha hafıf :D

ekorkut
13/11/2008, 16:30
Ben yanımda 100 kg luk bir tosunla beraber saat tuttum ve 11.8 tutturdum. Box lı arkadaşların derecelerini merak ediyorum.

Ziyaretçi047
13/11/2008, 20:01
Benim 11 rahat gibi.

ftwda
14/11/2008, 01:27
bunu ben de denemek istiyorum ama uygun yol bulamadım:)

mustafaf
14/11/2008, 10:14
o zaman bende bugun deneyecem.yarın sonucları yazacam buraya.hatta ımkan olursa vıdeoya cekecem.hem Box'lu hem Box'suz deneyıp sonucları yazarım.su an kullandıgım lastık olculerı, 205/45/17.ancak aldıgım janlar ve lastıkler, orjınallerınden daha hafıf :D


ewt dun aksam fazla vaktım olmadı ama bır kere Box'lu ve bır kere de Box'suz deneme yaptım.ılk denemede az daha radara gırıyorduk :D:D adamlar sahıle gece radarı koymuslar utanmadan :D neyse deneme yaptıgımız yer, denız sevıyesınde ve sıfır egımde.(bılenler ıcın soluyorum, sahıl yolunun sonunda, asına'nın mezıtlıden sehır merkezı tarafına olan kısmında yaptık)arabada ıkı kısıydık(80+90 kg) lastıklerım zaten yukarda yazdıgım gıbı 205/45/17, yakıtta ıbredekı 'E' ısaretının tam ustundeydı.ılk denem Box'suz oldu.yalnız kalkıslarda araba cok yıgıldıgı ıcın, dururken motor devrını 2500-3000 dolaylarına cıkartıp, ondan sonra kalkıyorum.sonuclar su sekılde oldu;

Box'suz : 13,66 sn
Box'lu : 12,09 sn.

dedıgım gıbı sadece bır kere deneme fırsatım oldu.belkı bırkac deneme yapsak degerlerı azda olsa asagı cekme durumu vardı.demekkı bnm arabada orjınal lastıklerı olsa (175/65/15) cok daha asagı degerler elde edecegım.ama dedıgım gıbı deneme yapan arkadaslar, kalkısta bır mıktar devır yukseltıp kalkarlarsa bu degerlerı yakalarlar mutlak.dıkkatımı ceken dıger bır durumda, 1. vıtesı sonuna kadar kullanıp, 2. vıtese attıgınızda, arabada baya bı yıgılma oluyor.bı dahakı denemelerde 3500d/d cıvarlarında vıtes degıstırıp deneyecem...
bırde ekstradan bırsey ekleyecem, ben box kullanırken, 20YTL mazotla 80 km. yol gıdebılıyordum sehırıcı.Box kullanmıyorum yaklasık 10 gundur.20YTL ıle 110-120km. arası yol yapıyorum.gercekte ya ben box kullanmayı bılmıyorum ya da bu box hakkaten cok etkılıyor yakıtı :D

ftwda
14/11/2008, 10:57
güzel çalışma :)

bu arada ilginç bir şekilde buradaki arkadaşlar fabrika değerlerini tutturamadıklarını söylerlerken YouTube'daki T-Jet 120 videolarının neredeyse hepsi yaklaşık 9sn'de 100km'ye ulaşıyorlar. Nedir sizce?

Ziyaretçi047
14/11/2008, 20:29
box yakıtı kesinlikle artırıyor. denemiş görmüş birisiyim. yakıt performans üzerinde çok etkili bir olay olduğundan box un performansa etkisi tartışılmaz. fakat daha verimli güç için (az yakıt çok güç) ve biraz daha fazla güç için yazılım şart.

doktorstress
14/11/2008, 22:02
bende t-jet imle çok rahat bir şekilde 9 sn yi tutturuyorum

Ziyaretçi047
14/11/2008, 22:44
benzinlilerin rahat tutturma sebebi, dizellerin çok dikkatli sürülmesi gerektiğinden. 4000 4100 de en geç vites atmalısınız bizim araçlarda dizelciler... gerçi benim araç son yazılımdan sonra 3700 de vtec açmaya başladı :D

ekorkut
15/11/2008, 11:27
Valla ben 12 sn nin altını hiç de öyle kasmadan rahatça tutturuyorum. Dedim ya 11.8 yanımda 100 kg lık bir adam varken yaptım diye. Hatta arabam şu sıralar o ölçümü yaptığım zamana göre daha formda gibi.

ASR si olan 90 HP lik model için kalkışı şöyle yapıyorum. 1 inci viteste arabayı 3200 rpm civarı sabit tutup, hafif hareket ettiği bile belli olmayacak şekilde debriyajdan ayağınızı çekiyorsunuz ki turbo iyice dolsun. Kalkış anında debriyaj tam bırakılıp gaz tam yükleniliyor. ASR burada mükemmel iş yapıyor bence. Arabayı fazla boğmadan tadında bir ayarda sapan gibi kalkıyor. Kapışma olayınız çok ciddi seviyede ise vites değişimlerinde bile ayağınızı gazdan çekmeden çok hızlı şekilde debriyajı tokatlama anında vitesleri hızla atarak, hemen hemen hiçbir yığılma olmaksızın hızlanmayı koruyabilirsiniz. Hızlı vites atma olayında kendinize çok güvenmiyorsanız bunu denemenizi önermem zira şanzumanı da kucağa almak var.
Bir de yabancı fiat forumunda box lı bir elemanın, arabayı 4000 rpm ASR açık 2 nci viteste kaldırarak 9,6 sn tutturduğunu okumuştum ama denemedim açıkçası 2 de tam devir tam gaz kaldırınca nasıl oluyor. 100 e ulaşana kadarki vites atma sayısı 3' ten 2'ye düşeceği için zamanın da olumlu etkileneceği kuşkusuz gibi.

mustafaf
15/11/2008, 11:34
ewt abı, bu 2. vıteste kalkma olayını bende deneyecem.cunku bırıncı vıtes cok olduruyor.en azından bır vıtes degıstırene kadar gecen zaman kar olur.box varkende kalkısta yıgılma yapmıyor zaten araba.bıde abı senın arac 90HP, bıldıgım kadarıyla da orjınal lastık olculerıyle kullanıyorsun.bnm lastıkler 205/45/17 bu halıyle bıle boxsız hemen hemen fabrıka degerını yakalmısa benzıyorum.ama box olmadıgı zaman, kalkıs cok cok onemlı...

ekorkut
15/11/2008, 11:37
Valla arkadaşım, bunu deneyen, yazan adam 6 ileri şanzumanlı. Seninkinde 2 de üst devir kaldırınca nasıl olur inan hiç bilmiyorum.

mustafaf
15/11/2008, 12:56
tmm abı ya 5 vıtesız dıye yuzumuze vurma :D:D

Ziyaretçi047
15/11/2008, 15:17
Ben biraz denemiştim. Yararı olacak gibi ama 2. vitese ve baskı balataya olan zararı da açıkça ortada oluyor. Deneyin kendiniz hissedin.