Orijinalini görmek için tıklayınız : Grande Punto t-jet--Abarth Bonalume power pop elektroselenoid valve
OAGP1960
08/12/2014, 18:24
Merhaba arkadaşlar, orijinal elektroselenoid dump valve'in basınç tutamaması nedeniyle uyguladığımız 3 bar turbo boost ve 270°C ısıya mukavim Grande Punto t-jet--Abarth için özel üretim olan Bonalume power pop elektroselenoid dump valve fotoğraf ve videosunu beğeninize sunuyorum.
https://i.hizliresim.com/LYozRJ.jpg (https://hizliresim.com/LYozRJ)
Bonalume power pop elektro selenoid dump valve GP t-jet--Abarth - YouTube (https://youtu.be/ML1CaBHweG0)
Abicim hayirli olsun yaptiklarini hayranlikla takip ediyorum ve su isleri orenmeye calisiyorum gecenlerde bi arkadasimla muhabbeti olmustu bu dump valfin.bende senin arabayi ornek gosterip turbo icindeki artan basinci tutabilmesi icin dump valfin icindeki yayi dahada sertlestirmistir diye ama cok daha iyisi geldi.anladigim kadariyla bizim gibi sadece chip box yada yazilim yaptiranlar basinc sensorunun bari arttirildigi icin belli beygirin yakalasmasi durumunda dump valfe yani hava filtresine dogru basinci birakip ayarlayan hatta cuff yaptiran dump valfin icindeki yayin daha sertini yada yenisini almak lazim.abarth kitin son onemli parcasida geldi
OAGP1960
08/12/2014, 18:58
Abicim hayirli olsun yaptiklarini hayranlikla takip ediyorum ve su isleri orenmeye calisiyorum gecenlerde bi arkasimla muhabbeti olmustu bu dump valfin.bende senin arabayi ornek gosterip turbo icindeki artan basinci tutabilmesi icin dump valfin icindeki yayi dahada sertlestirmistir diye ama cok daha iyisi geldi.anladigim kadariyla bizim gibi sadece chip box yada yazilim yaptiranlar basinc sensorunun bari arttirildigi icin belli beygirin yakalasmasi durumunda dump valfe yani hava filtresine dogru basinci birakip ayarlayan hatta cuff yaptiran dump valfin icindeki yayi daha sert yada yenisinimi almak lazim
Teşekkür ederim değerli kardeşim, artan performans değerlerine göre artmış olan turbo basıncı ve hava debisini throttle (gaz) esnasında tutabilmesi için, dump valve'in yay tansiyonunun ve de üretilmiş olduğu malzemenin ısı, basınç ve debiye (akım miktarı) mukavim olması gerekiyor. Bu nedenle, plastik yapıda ve yay gerginliği zayıf olan orijinal ''elektroselenoid'' (elektro mıknatıslı) dump valve yetersiz kaldığından, mutlaka metal yapıda ve bahsettiğim koşullara dayanıklı, araç için özel üretilmiş olan modifiye bir ''elektroselenoid'' dump valve uygulamak gerekiyor. Bu şekilde de basınç kaybı yaşanmadığından, hem performans kaybı olmuyor ve ekonomi sağlanıyor, hem turbo daha fazla dönmek zorunda kalmıyor ve ısınmıyor, hem de egt (egzoz gazı ısısı) düşmüş olduğundan, motor güvenliği artmış oluyor.:)
Abicim cevabini 2 kere dikkatlice okudum:)10 kerede okurum ama hemen anladim tabi.kullandigin terimler kelimeler takdire şayan profosor gibi bende bu islere merakli bi öğrenci.benim multiair turbodada kendimce nacizane novitec powerjet 2 chip box açık hava filtresi ve son susturucu iptal kullaniyorum hatirlarsan bir onceki t jetim icinde aynilarini yapip fikirlerini almistim. 1 kere ariza verdi sonrada kayboldu basinc ve hava debisi degisimi vermisti bende filtreden suphelenip dump valfe den oturu blow off sesinden vazgecemedigim icin emilen hava direnci artsin diye filtrenin etrafina özel bi kılik gecirdim senin dump valfe hesabi ise yaradi gibi
ermanadakale
08/12/2014, 19:20
süper genelde youtube ta gördüğümüz parçalar birer birer senin araca ekleniyor abim maşallah.
OAGP1960
08/12/2014, 20:04
Abicim cevabini 2 kere dikkatlice okudum:)10 kerede okurum ama hemen anladim tabi.kullandigin terimler kelimeler takdire şayan profosor gibi bende bu islere merakli bi öğrenci.benim multiair turbodada kendimce nacizane novitec powerjet 2 chip box açık hava filtresi ve son susturucu iptal kullaniyorum hatirlarsan bir onceki t jetim icinde aynilarini yapip fikirlerini almistim. 1 kere ariza verdi sonrada kayboldu basinc ve hava debisi degisimi vermisti bende filtreden suphelenip dump valfe den oturu blow off sesinden vazgecemedigim icin emilen hava direnci artsin diye filtrenin etrafina özel bi kılik gecirdim senin dump valfe hesabi ise yaradi gibi
Teşekkürler sevgili kardeşim, t-jet ve multiair turbo motorlar malesef açık hava filtresi kullanmaya pek müsait değiller, kaput altında toplanan sıcak havayı, hem de genel olarak havayı, normalden daha fazla çektiğinden, ECU sensörler vasıtasıyla bunu derhal bir hata olarak algılayıp ikaz veriyor ve de önce dump valve vasıtası ile kısa aralıklarla tahliye ediyor, sonra da turbo basıncını kısıyor. Yani bu arabalarda mutlaka kutu içi koton filtre veya kapalı tipde air intake kit içerisinde koton filtre kullanmak gerekiyor. Modifiye edildiğinde artan boost sayesinde dump valve boşaltma sesi zaten duyulabildiği gibi, modifiye elektro selenoid dump valve'in boşaltma ucu açık ve sesli olan tipleri de kullanılabilir.:)
süper genelde youtube ta gördüğümüz parçalar birer birer senin araca ekleniyor abim maşallah.
Çok teşekkürler sevgili Erman.:)
Anladim abi yani filtreyi kutu ici yada intake ikiside kapalı ve blow off sesi icinde ayarli hava cikisi olan dump valfe diosun bizi masrafa sokuyosun;)
Kadir00906
08/12/2014, 20:45
Konu Orkun Abi nin paylaşımı olunca yapılacak tek şey geriye çekil ve sadece izle :)
OAGP1960
08/12/2014, 21:22
Anladim abi yani filtreyi kutu ici yada intake ikiside kapalı ve blow off sesi icinde ayarli hava cikisi olan dump valfe diosun bizi masrafa sokuyosun;)
:) :) :) Dump valve mutlaka arabaya özel ve ''elektroselenoid'' olmalı, bir anlamda haklısın tabiki fakat, malesef bu otomobil hobisi, emek, zaman ve masraf gerektiriyor değerli kardeşim.:)
Konu Orkun Abi nin paylaşımı olunca yapılacak tek şey geriye çekil ve sadece izle :)
Teşekkür ederim sevgili Kadir, uygulamalarımız teknik açıdan tam olarak t-jet'in ihtiyaçları.:)
Orkun abi ozelden msj attim sana ama you tube da gordum punto multiairda anladigim kadariyla blow off sesi icin dump valfin arasina mandalli bi aparat takiyorlar hem sesi hemde basinci ayarliyor galiba yine bonalume https://www.x-parts.de/Blow-Off-Ventil/Blow-Off-Turbo-Benziner/Fiat-Punto-Evo-14-MultiAir-Power-Pop-Blow-Off-Ventil-einstellba::2516204.html
bende bunu anlamaya calisiyorum dump valfle turbo arasina bi aparat takiyolar orda hava disari cikip blow off sesi veriyor ama turbo basinci yine belli bi bara gelince burdan birakiyor zaten
[url]https://m.youtube.com/watch?v=zqeKtsAmeIo
[/urlhttps://www.bonalume.com/en/component/content/article/84-prodotti/p/293-pop-off-punto-evo
OAGP1960
23/12/2014, 01:23
Orkun abi ozelden msj attim sana ama you tube da gordum punto multiairda anladigim kadariyla blow off sesi icin dump valfin arasina mandalli bi aparat takiyorlar hem sesi hemde basinci ayarliyor galiba yine bonalume Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir Power-Pop Blow Off Ventil einstellbar (https://www.x-parts.de/Blow-Off-Ventil/Blow-Off-Turbo-Benziner/Fiat-Punto-Evo-14-MultiAir-Power-Pop-Blow-Off-Ventil-einstellba::2516204.html)
Evet, multiair turbo için üretilen bu parça doğru, fakat dump valflerde basınç ayarlama olmaz, basınç ve ısıya mukavemet söz konusudur.
bende bunu anlamaya calisiyorum dump valfle turbo arasina bi aparat takiyolar orda hava disari cikip blow off sesi veriyor ama turbo basinci yine belli bi bara gelince burdan birakiyor zaten
[url]https://m.youtube.com/watch?v=zqeKtsAmeIo
[/urlhttps://www.bonalume.com/en/component/content/article/84-prodotti/p/293-pop-off-punto-evo
Bence bu parça, 160HP güç üretirkenki turbo basıncına uygundur, yani kaçırma sorunu oluşmaz ve de istediğin gibi vites değiştirirken ses duyarsın, doğru parça, tavsiye ederim.
Sagol abi tekrar anladigim kadariyla sadece ses icin turboya yada performansa bir etkisi yok en kisa zamanda siparis isini halledicem umarim ara tatilde ankarada olurum musait olursanda cuuff cuff gelirim yanina
OAGP1960
23/12/2014, 12:25
Sagol abi tekrar anladigim kadariyla sadece ses icin turboya yada performansa bir etkisi yok en kisa zamanda siparis isini halledicem umarim ara tatilde ankarada olurum musait olursanda cuuff cuff gelirim yanina
Rica ederim, multiair turbo makine için üretilmiş olan bu ventilin fonksiyonu, sadece ses çıkartmak şeklinde, turbo üzerindeki orijinal valfin performans kaybı yaratmadığı anlaşılıyor. Her zaman beklerim, şeref verirsin değerli kardeşim.:)
Sagol abi bende seref duyarim bizim bravo forumdaki baskan nikli arkadasimiz 170 lik multiair guilettasina dump valfi pop off olarak ayni sekirde cnc tezgahinda yaptirmis ama videosunuda paylasmis sagolsun kendide soylemis basinc kaciriyor tabi performans kaybida var en iyisi ben o ses ayarsiz pop off u alayim
aposport
23/12/2014, 14:21
Orkun Abi,
Merhaba,
Bu Dump Valve lerin 1.6 Multijet e uygun olanı var mıdır?
OAGP1960
23/12/2014, 17:18
Orkun Abi,
Merhaba,
Bu Dump Valve lerin 1.6 Multijet e uygun olanı var mıdır?
Abdullah kardeşim, bu bahsettiğim elektroselenoid valf, t-jet makine için üretilmiştir ve multijet makine için bu tip bir orijinal üretim malesef yok.
OAGP1960
23/12/2014, 17:23
Sagol abi bende seref duyarim bizim bravo forumdaki baskan nikli arkadasimiz 170 lik multiair guilettasina dump valfi pop off olarak ayni sekirde cnc tezgahinda yaptirmis ama videosunuda paylasmis sagolsun kendide soylemis basinc kaciriyor tabi performans kaybida var en iyisi ben o ses ayarsiz pop off u alayim
Rica ederim,tabiki bu tarz işlerde her zaman orijinal parça kullanmak gerekir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.