PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 fire kullananlar



puntobilo
26/10/2007, 00:13
1.4 cüler burada konuşaılm mı ?? ilk ms benden olsun bu aracla 185 yaptım ki düz yoldu yakıt olsun prformans olsun burada bulusalım

masteryoda
26/10/2007, 00:17
iyi sürat yapmışsın ben hiç tahmin etmezdim bu kadar sürate çıkabileceğini.. Devir sona dayanmıştır... Ortalama yakıt sarfiyatın nasıl???

yerliplaka34
26/10/2007, 00:56
valla ben hafif eğimli yolda 195 kmh gördüm yalan olmasın...
şuanki yakıtım 190-200 ykrş. arası km'de geçenlerde çok şaşırdım km'de 160 ykrş. yakmışım bilgisayara göre ...

masteryoda
26/10/2007, 01:13
195 77 BG için müthiş rakam... Yarın sabah ilk işim otobanda hız denemesi :Ç

emrahss
26/10/2007, 10:26
Uygun rüzgar ve eğim koşullarında çok zor olacağını düşünmüyorum. Arabanın performansı süper..

jkn20
26/10/2007, 11:32
İzmir -Aydın otobanında 185 i gördüm;daha da hızlanabilirdim arabada çocuklar vardı.
Fazla uzun sürede o süratte kalmadım1 yada 2 dakika kadar devir göstergesi tavan yaptı.
Yakıtı hiç hesaplamadım.

ZaMBroTTa_1903
26/10/2007, 12:16
Cesme otobanında egimli yolda tam 195 yapmıstım , ama düz yolda 170 i gecmez bizim firelar...

h k
26/10/2007, 20:40
düz yolda 170 , ıkınarak 175 oluyorda üstü olmuyor.

uzun eğimli yolda bende 195 i gördüm.

160-170 gibi giderken anlık yakıt tüketimi 15 küsür litre gösteriyor :)

h k
26/10/2007, 20:41
uzun yolda sabit hız ile klimasız kullanarak 5 litrenin yakıt tüketiyoruz malum . peki minimum uzun yol tüketimi kimde ve kaç litre ortalaması var ?

puntobilo
26/10/2007, 20:42
evt düzlükte 170 75 civari ve devir sona dayanıyor bence güven vermiyor bu araba o hızda fren yapmaya kalkınca araba sağa sola dengesizleşiyor sizde de oldu mu . birde şehir içi birazda devirli tüketitim 9.5 10 civarı sizlerin nasıl

h k
26/10/2007, 20:45
çokta güvensiz değil ama o kadar hızı fren yapmaya ihtiyaç olmayacak boş yollarda denemek lazım. benim eski paliom ile 200+ yaparken araç uçacak gibi olurdu , puntom okadar dengesizmiş gibi gelmiyor.

MACHINE
26/10/2007, 21:40
Sanırım ilk hesabında çeyrek depo düşüyorsun bunu aracın yakıt göstergesine bakarak yapıyorsun ama o tam çeyrek depoya karşılık gelmiyor.Yoksa yol bilgisayarına göre yaklaşık 0.2-0.3lt eksik gösterebilir.Elbette ikinci yaptığın hesap doğrusudur.

jkn20
26/10/2007, 23:28
Daha önce de yazmıştım,bu yaz tatilinde sehiriçi+dışı,klima açık-kapalı toplam 2940 km yol yapıp 580 ytl lik benzin aldım.Güzergah olarak istanbul-antalya,antalya-kemer,kemer - fethiye,fethiye - izmir üstünden istanbul.
Daha önce 2006 1,4 fıreactıve palıom vardı o GP ye göre daha az yakıyordu ama arkadaşın belirttiği gibi hızlandıkça havalanacakmış gibi geliyordu. GP nun yol tutuşuda fren olayıda çok iyi..

puntobilo
27/10/2007, 10:25
acaba bana mı öyle geldi yaaf frene bastığım zaman p biraz dengesiz gibi geldi ana frenler güzel sözüm yok ama bi tuhaflık var enimkinide o zaman

kara yılan
27/10/2007, 12:14
bende 180 i gördüm en son başka gitmedi hafifte meyilli yoldu yakıt hesabıma göre 50 ytl lık benzine 250 km gidiyorumm

NesT
28/10/2007, 00:22
en son 200 oldu ama bu süratte devam etmedim . Bu da son denememdi. Tekrarıda olmaz artık. Benzin 170-200 arasında yakıyor.

stotinka
28/10/2007, 17:42
arkadaşlar ben tekirdag dan istanbula gelirken düz yolda 215 gördüm ben bile inanamadım ama gidiyo bu gp araba 6500 de

masteryoda
28/10/2007, 21:39
O hızları da görün artık "starjet"li arkadaşlar :)

h k
28/10/2007, 22:12
O hızları da görün artık "starjet"li arkadaşlar :)


+1

ne zaman fire için başlık açılsa arkadaşlar starjetle ilgli verileri de eklemeden yapamiyorlar :rolleyes:

puntobilo
28/10/2007, 22:17
yani aradaki beygir farkıyla artık görün o hızları. arada havanızıda atmayı ihmal etmeyin fire dedik ya

masteryoda
28/10/2007, 22:31
Boşverin "Fire" cı arkadaşlarım..

....Şehirliyim, şehir içinde yaşarım. 8V kullanır daha az benzin yakarım....

Nasıl slogan ama...:laugh000:

puntobilo
29/10/2007, 01:23
aynen katılıyorum size :_)

Auto engineeR
29/10/2007, 03:00
Boşverin "Fire" cı arkadaşlarım..

....Şehirliyim, şehir içinde yaşarım. 8V kullanır daha az benzin yakarım....

Nasıl slogan ama...:laugh000:

şehir içinde yaşarım, dizel kullanır yakıtı koklarım :D

masteryoda
29/10/2007, 04:07
şehir içinde yaşarım, dizel kullanır yakıtı koklarım :D

Yav dostum bizim sözümüz starjetlilere dizeli karıştırma şimdi :group000:

jkn20
29/10/2007, 13:00
Boşverin "Fire" cı arkadaşlarım..

....Şehirliyim, şehir içinde yaşarım. 8V kullanır daha az benzin yakarım....

Nasıl slogan ama...:laugh000:
Aynen katılıyorum,tek sorun şehiriçinden nefret ediyorum.dur-kalklar, ışıklar...
İstanbul dan kaçış şehirdışı beni daha çok mutlu ediyor,araba kullanmanın zevkini o zaman daha iyi yaşıyorum.

gpunto
29/10/2007, 17:39
arkadaşlar sizde de savrulma var mı? ben 80-90 ile orta halli viraja girince arka taraf kaydı kayacak gibi geliyor mecburen frene basıyorum ancak fren sırasındada kalp atışlarım hızlanıyor, düz yolda fren ve konfor olarak mükemmel ancak virajlarda zayıf gibi geliyor bana Allah korusun

puntobilo
29/10/2007, 17:49
arkadaşlar sizde de savrulma var mı? ben 80-90 ile orta halli viraja girince arka taraf kaydı kayacak gibi geliyor mecburen frene basıyorum ancak fren sırasındada kalp atışlarım hızlanıyor, düz yolda fren ve konfor olarak mükemmel ancak virajlarda zayıf gibi geliyor bana Allah korusun


valla bende de var sanki o savrulma .hatta düz yolda 70 80 le giderken direksiyonu sağa sola cevirince sanki arka taraf atıyormuş biraz geç geliormuş gibi geliyor yoksa banamı öyle geliyor anlamadım

ZaMBroTTa_1903
29/10/2007, 18:19
Bendede 80-90 la donerken arka taraf cok kıc atıyo.ESP olmayınca cok farkediyo iste...

NeoN
01/11/2007, 11:21
Bence 77 Bg Fazla Kasmamak Lazim Benim Aracim 3 Kişi Ile Düz Yolda 170 I Geçmedi

puntobilo
03/11/2007, 22:48
ben her basmamda 3 yada 4 kişi farketmiyor 170 i rahat görüyorum :) lpg li arkadaşlar ne durumda bu arada ne yakıyorlar ne kadar basabiliyorlar acaba ??

Little F.K
04/11/2007, 01:06
Arkayı savuruyo fakat tehlıke yaratmıyor fazla.Ben 3.5 cm lık yayları takınca ne arkası ne önü savuruyodu.Yüksek hızlarda ani frenlerde oynuyordu fakat onunda bi açıklaması vardı.Sanırım abs nın dvreye gırmemesi gibi bişeydi.

Fakat yay takmayı tavsiye etmiyorum,arabayı gerçekten çok yıpratıyor.

baskentli2006
04/11/2007, 01:08
ben 3 gün önce lpg taktırdım 180 i rahat basıyorum.benzindede aynıydı zaten.

hephahistos
06/11/2007, 10:24
İyi günler,
Şehirler arası bir depo benzin ile 730km yaptım. Ortalama hızım 105km/h. Yakıt sarfiyatı: 17.8 ykr /km

tempesty
06/11/2007, 22:49
Tehlike yaratacak derecede arkadan savurmuyor benim araba önden kayıyor..

puntobilo
03/01/2008, 02:07
bu araba bence savruluyor arkadaşlar

karademir
03/01/2008, 02:57
Arkadaslar sarfıyat konusunda haklısınız, bılgısayar verısı tutmuyor gıbı geldı bana da :( bunun en guzel yolu, depoyu fulleyıp gunluk km sayacını (yol bılgısayarını) sıfırlayıp, ıkıncı benzın alısınızda depoyu tekrar fulleyerek, alınan benzın mıktarını katedılen kılometreye bolmek olacak. Bırdahakı benzın alısımda ben bır de bu sekılde hesaplayacagım. Suan ıcın yol bılgısayarına gore sehırıcı ortalama 100 km'de 7,6 lıtre sarfıyat gosterıyor; ama dedıgım gıbı bana sankı gercekte bundan bıraz daha fazla yakmısım gıbı gelıyor :( surat olarak sınırları cok fazla zorlamadan 175 km duz yolda ben de gordum; ama daha gıderı vardı... Herkese kazasız, arızasız ve keyıflı surusler dılerım...

the_Algn
03/01/2008, 12:36
Arkadaslar sarfıyat konusunda haklısınız, bılgısayar verısı tutmuyor gıbı geldı bana da :( bunun en guzel yolu, depoyu fulleyıp gunluk km sayacını (yol bılgısayarını) sıfırlayıp, ıkıncı benzın alısınızda depoyu tekrar fulleyerek, alınan benzın mıktarını katedılen kılometreye bolmek olacak. Bırdahakı benzın alısımda ben bır de bu sekılde hesaplayacagım. Suan ıcın yol bılgısayarına gore sehırıcı ortalama 100 km'de 7,6 lıtre sarfıyat gosterıyor; ama dedıgım gıbı bana sankı gercekte bundan bıraz daha fazla yakmısım gıbı gelıyor :( surat olarak sınırları cok fazla zorlamadan 175 km duz yolda ben de gordum; ama daha gıderı vardı... Herkese kazasız, arızasız ve keyıflı surusler dılerım...
Dediğiniz gibi hesaplarsanız Yol Bilgisayarının Doğru gösterdiğini göreceksiniz...

the_Algn
03/01/2008, 12:39
valla bende de var sanki o savrulma .hatta düz yolda 70 80 le giderken direksiyonu sağa sola cevirince sanki arka taraf atıyormuş biraz geç geliormuş gibi geliyor yoksa banamı öyle geliyor anlamadım
Anlamanın yolu yoldan çıkıyormusunuz çıkmıyormusunuz? eğer arkanız direksiyon harektinde kontrol dışında kalırsa araç spin atar sanırım atmadınıza göre de araç iyi yol tutuyo

cann
03/01/2008, 13:01
arkadaşlar starjet,fire,dinamic,emotion farketmez,önemli olan grande punto olmasıdır.nacizane fikrim bu güzel sitede bu tür ayrımlara gitmemektir.kaldıki puntosu olmayan arkadaşlarımızda bizdendir,önemli olan muhabbet,dostluk arkadaşlık.sevgiler.

karademir
03/01/2008, 14:10
Ben bu konuda genel anlamda bır ayrıcalık ya da gruplasma oldugunu dusunmuyorum sahsen. Sadece 8v fıre motor ıle ılgılı bır topıc olarak goruyorum. Yoksa bız hepımız 1'ız :XYanlıs anlama olmamalı...

FirePower
03/01/2008, 17:21
lpg li arkadaşlar ne durumda bu arada ne yakıyorlar ne kadar basabiliyorlar acaba ??

Merhabalar;

Bayramdan hemen önce satın aldığımız 1.4Fire aracımıza ZAVOLI markalı sıralı tip LPG sistemi taktırdık. İlk 3 depo' luk zaman kalibrasyon(ayar) süreci olarak geçiyor. Bu ayar sürecinde LPG tüketimi gitgide düşüyor ve 3 depo bitince LPG servisinize giderek bilgisayarla ECU(elektronik beyin) üzerinden ince ayarları yaptırıyorsunuz ve tüketim değeriniz stabilize oluyor.

Bu ayar süreci de dahil olmak üzere şu anda 4 tam depo LPG bitirmiş durumdayız ve tüketim değerleri şöyle:

1.DEPO: 180ykr/km.
2.DEPO: 150ykr/km.
3.DEPO: 140ykr/km.
------AYAR-------
4.DEPO: 133ykr/km.

LPG depomuz 75YTL karşılığında doluyor, yani 4 depo LPG için toplam 300YTL ödedik. İlk çalışma anlarında benzin sistemi aktif olduğundan o tüketimi de gözardı etmeyelim. Benzin pompasının zarar görmemesi için benzini minimum çeyrek depoda tutmanız gerekiyor, aynı süreçte bunun için de 10YTL' lık benzin aldık. Dolayısıyla bu süreçte toplam yakıt harcamamız 310YTL olarak gerçekleşti ve bu 310YTL karşılığında 1995km yol yaptık. Netice olarak, ayar sürecinde ilk depolardaki yüksek tüketim ve benzin sarfiyatı da dahil olarak 155ykr/km gibi bir ortalama yakaladık.

Ayar süreci bittiği için, bundan sonra LPG tüketimi 133ykr civarında sabitlenecek. 2000km' de 10YTL de benzin harcaması yaptığımıza göre; 5ykr/km' de buradan ekleniyor. Biz onu da fazla fazla yazıp 140ykr/km diyelim.

Şunu da belirtmeliyim ki bu tüketim değerleri karma kullanım değerleridir. Yani hem şehiriçi trafiğinde hem de otoban sürüşünde geçmiştir ve kesinlikle ekonomi yapacağız diye kendimizi kasmadan normal bir kullanım sonucu elde edilen rakamlardır. Dolayısıyla sakin kullanımda daha da iyi değerler kolaylıkla elde edilebilir diye tahmin ediyorum.

Performans konusunda herhangi bir sıkıntımız olmadı açıkçası, son sürat denemesi yapmadık ama Çeşme otobanında 160km/s sürate rahatlıkla erişebildiğimizi söyleyebilirim.

Dönüşüm sonrasında da herhangi bir arıza ya da problem yaşamadık şimdilik. Yalnızca ilk depodayken 120km civarında araç birkaç kez kesiklik yaptı ve bir kez de motor arıza lambası 2sn' liğine yandı ve kendiliğinden söndü. Yine bilgisayar ile yapılan kontrolde bununla ilgili herhangi bir problem olmadığı görüldü. Şunu da ekleyeyim, LPG sisteminde aracın rölantisi 800d/d' ya düşüyor. Kullanıma alışana kadar ilk kalkışlarda titreme yapıyorsunuz. Ancak daha sonra bu problem de kendiliğinden geçiyor. Geçmezse de LPG servisinde rölanti devrini yükselttirebilirsiniz.

Özet olarak, tüketim ve sorunsuzluk bakımından LPG dönüşümünden şimdilik gayet memnunuz. Umarım bundan sonra da aynı şekilde sorunsuz devam edebiliriz.

Aracın benzinde ortalama 7,5lt/100km tükettiğini hesaba katarsak, 2000km' lik sürüşün maliyeti yaklaşık 465YTL olacaktı. LPG' nin ayar sürecinde olmamıza rağmen 2000km' lik süreçte 310YTL yakıt harcaması yaptık. Dolayısıyla daha şimdiden 155YTL tasarrufumuz oldu. Bundan sonra LPG+Benzin toplam tüketimimiz 140ykr/km olarak sabitleneceğine göre tasarrufumuz daha da artacak.

Bu şekilde gerçek tüketim değerleriyle hesapladığımızda, benzinde 230ykr/km olan tüketim LPG' de 140ykr/km' ye düşüyor. Bu da yakıt tüketiminde %40oranında tasarruf demek ki bu çok ciddi bir oran. Bu hesaba göre LPG sisteminin yaklaşık 15.000km' de kendi maliyetini çıkarttığını görebiliyoruz.

Son olarak şunu da eklemeden bitirmeyelim; yaptıracak arkadaşlar var ise LPG dönüşümünden önce aracınızı mutlaka servise sokup bakımlarını yaptırın ve sorunsuz olduğundan emin olun. Böylece dönüşüm sonrasında problem yaşama riskini oldukça fazla düşürüyorsunuz.

Yakıt Birim Fiyatları(İzmir-Konak): Shell 95Oktan Kurşunsuz: 3,1YTL/lt - Aygaz EuroLPG: 1,74YTL/lt.

murat sandıkçı
03/01/2008, 17:28
Arkadaşlar selam, daha önce ki günlerdede yazdım ancak istediğim cevapları alamadım veya okuyan olmadı.Ben aracı yeni aldım araç 100 km de geçen hafta servise çağırdılar 'silindir kapak' başlığı altında bir kampanya ile aracı çağırdılar.Tabi iceri almadıkları için ne yaptıklarını göremedik.Bu durumla karşılaşan arkadaşlar varsa görüşlerini paylaşırsa sevinirim

tempesty
03/01/2008, 17:29
Sanırım İzmirde lpg fiyatları Ankaraya göre biraz fazla..Ankara'da 1,38 ytl diye biliyorum..

FirePower
03/01/2008, 18:19
Sanırım İzmirde lpg fiyatları Ankaraya göre biraz fazla..Ankara'da 1,38 ytl diye biliyorum..

Ben LPG servisimin ve diğer birçok kişinin tavsiyesi ile Aygaz EuroLPG kullanıyorum. İzmir merkezde 1,74YTL fiyatı. Aşağıdaki linkten bakınca Ankara' da 1,75YTL olduğunu gördüm.

Belki diğer markalarda fiyat farkı olabilir ama sadece Aygaz kullandığım için diğer markaları hiç bilmiyorum.

AYGAZ (https://www.aygaz.com.tr/otogaz/content/Fiyatlar.aspx)

suleymanozen
06/01/2008, 04:26
arkadaşlar sizde de savrulma var mı? ben 80-90 ile orta halli viraja girince arka taraf kaydı kayacak gibi geliyor mecburen frene basıyorum ancak fren sırasındada kalp atışlarım hızlanıyor, düz yolda fren ve konfor olarak mükemmel ancak virajlarda zayıf gibi geliyor bana Allah korusun

hocam sana savrulcakmıs gbi gelir ama savrulmaz o hızlarda merklanma asıl sen o tereddüt içinde arabaya ve kendine güvensizlik saglıyosun
viraj dönerken frene basılmaz ya önce basman gerekir cünkü abs olsa bile en ufak bir kaymada savurabilir fren dha sakat ben virajı dönerken gaza yükleniyorum cnkü arka ksıım kaymak istesede ön sürekli ileri cektgi icn kayma yapmıyor konum degstriyor
arkadan ceker arac olsaydı aynı durumda drift yapmayı ögrenirdik :D

aracında celik jantın var sanırsam celik jant taktıysa 195 lastikten incesini takmamıs olaman gerekir eger bu ebatta bir lastik kullanıyosan virajları düşünmemen gerekir

bence böyle sizce nasıl edindigim deneyimden söylüyorum

suleymanozen
06/01/2008, 04:43
bu arada aracına açık hava filtresi uygulayan varmı ??
varsa lütfen paylaşıMM
ben yarın taktırıcam ses normalde cok iyi acık hava filtresiyle dha iyi olcagını umuyorum
inşallah bekledgim sesi alırım ztn 6500 de kesici girio cok hos bi seslee

:D

pdr42
06/01/2008, 15:37
konuyla alaksız olacak ama arkadaslar konunun basında gorduugm için yazıyorum benim aracta 1.4 multilpg yaptıgım hız
https://img295.imageshack.us/img295/5056/img4399sc9.jpg (https://imageshack.us)

OzzY
06/01/2008, 15:40
Mustafa Abi, devir kaçtı?

bizim kadranlar ne kadar hatalı gösteriyo ölçen varmı?

puntobilo
07/01/2008, 11:25
ben 190 la gittiğimde devir 6000 e çok yakın dı resmi var ama biraz bulanık çıktığı için eklemedim mağlum hız 190 biraz el titremesi var. :) bu arada mert yılmaz kardeşime çok teşekkür ediyorum gerçekten açıklayıcı aydınlatıcı şeyler yazmışsın . bende lpg düşünmeye başladım ama arac 2008 ve garanti meselesi ne olacak arkadaşlar bilen var mı ?şimdiden teşekkürler

suleymanozen
11/01/2008, 15:55
albea 1.4 fire motorun sesi
bizim 1.4 fire 8v il bir farkı yok sanırsam aynı motor çünkü
ama ben gp'me baska bir hava filtresiyle denedim bu sesi vermedi
neden acaaba

YouTube - Airfilter Fk AçıkHava filtresi (1.4 Albea) (https://www.youtube.com/watch?v=JFMY89jJBIQ&feature=related)

ilker
04/08/2008, 12:01
merhaba bende aranıza yeni katıldım. öncelikle arabalarımız gerçekten çok hoş ve insanlar dönüp bakıyorlar. bundan önceki paliomda :) hiç böyle bakan yoktu.
gönül aslında 120 t jet istiyordu ama aradım bulamadım. beklersem temmuza özel fiyat avantajlarından yararlanamayacaktım e bide fire daha az yakıt tüketiyordu o sebeplerden 1.4 77 fire aldım. daha 350 km yapabildim çoğu şehir dışıydı. performans çokda kötü değil 3000 devirden sonra canlanıyor araç zaten. otobanda 150 ile rahat gidiyor ancak iş tekir yokuşuna gelince işler değişiyor vr insan bi keşke diyor. aynı yokuşta 1.3 multijet 75 beygir kullandım dizelin tork farkı o yokuşta öyle bi hissediliyor ki sormayın.
bu araç indirimlerle ve kasko hediyesiyle 23000 civarında bi fiyata geldi. bu fiyata böyle güzel bi araba bence süper. performansıda gerçekten kötü değil. yakıtta şimdilik ortalama 5.8 gösteriyor ama bakalım daha testim devam edecek. çoğu otoban ve şehir dışıydı yolculuğumun.

krakercocuk
05/08/2008, 18:34
Merhabalar;

Bayramdan hemen önce satın aldığımız 1.4Fire aracımıza ZAVOLI markalı sıralı tip LPG sistemi taktırdık. İlk 3 depo' luk zaman kalibrasyon(ayar) süreci olarak geçiyor. Bu ayar sürecinde LPG tüketimi gitgide düşüyor ve 3 depo bitince LPG servisinize giderek bilgisayarla ECU(elektronik beyin) üzerinden ince ayarları yaptırıyorsunuz ve tüketim değeriniz stabilize oluyor.

Bu ayar süreci de dahil olmak üzere şu anda 4 tam depo LPG bitirmiş durumdayız ve tüketim değerleri şöyle:

1.DEPO: 180ykr/km.
2.DEPO: 150ykr/km.
3.DEPO: 140ykr/km.
------AYAR-------
4.DEPO: 133ykr/km.

LPG depomuz 75YTL karşılığında doluyor, yani 4 depo LPG için toplam 300YTL ödedik. İlk çalışma anlarında benzin sistemi aktif olduğundan o tüketimi de gözardı etmeyelim. Benzin pompasının zarar görmemesi için benzini minimum çeyrek depoda tutmanız gerekiyor, aynı süreçte bunun için de 10YTL' lık benzin aldık. Dolayısıyla bu süreçte toplam yakıt harcamamız 310YTL olarak gerçekleşti ve bu 310YTL karşılığında 1995km yol yaptık. Netice olarak, ayar sürecinde ilk depolardaki yüksek tüketim ve benzin sarfiyatı da dahil olarak 155ykr/km gibi bir ortalama yakaladık.

Ayar süreci bittiği için, bundan sonra LPG tüketimi 133ykr civarında sabitlenecek. 2000km' de 10YTL de benzin harcaması yaptığımıza göre; 5ykr/km' de buradan ekleniyor. Biz onu da fazla fazla yazıp 140ykr/km diyelim.

Şunu da belirtmeliyim ki bu tüketim değerleri karma kullanım değerleridir. Yani hem şehiriçi trafiğinde hem de otoban sürüşünde geçmiştir ve kesinlikle ekonomi yapacağız diye kendimizi kasmadan normal bir kullanım sonucu elde edilen rakamlardır. Dolayısıyla sakin kullanımda daha da iyi değerler kolaylıkla elde edilebilir diye tahmin ediyorum.

Performans konusunda herhangi bir sıkıntımız olmadı açıkçası, son sürat denemesi yapmadık ama Çeşme otobanında 160km/s sürate rahatlıkla erişebildiğimizi söyleyebilirim.

Dönüşüm sonrasında da herhangi bir arıza ya da problem yaşamadık şimdilik. Yalnızca ilk depodayken 120km civarında araç birkaç kez kesiklik yaptı ve bir kez de motor arıza lambası 2sn' liğine yandı ve kendiliğinden söndü. Yine bilgisayar ile yapılan kontrolde bununla ilgili herhangi bir problem olmadığı görüldü. Şunu da ekleyeyim, LPG sisteminde aracın rölantisi 800d/d' ya düşüyor. Kullanıma alışana kadar ilk kalkışlarda titreme yapıyorsunuz. Ancak daha sonra bu problem de kendiliğinden geçiyor. Geçmezse de LPG servisinde rölanti devrini yükselttirebilirsiniz.

Özet olarak, tüketim ve sorunsuzluk bakımından LPG dönüşümünden şimdilik gayet memnunuz. Umarım bundan sonra da aynı şekilde sorunsuz devam edebiliriz.

Aracın benzinde ortalama 7,5lt/100km tükettiğini hesaba katarsak, 2000km' lik sürüşün maliyeti yaklaşık 465YTL olacaktı. LPG' nin ayar sürecinde olmamıza rağmen 2000km' lik süreçte 310YTL yakıt harcaması yaptık. Dolayısıyla daha şimdiden 155YTL tasarrufumuz oldu. Bundan sonra LPG+Benzin toplam tüketimimiz 140ykr/km olarak sabitleneceğine göre tasarrufumuz daha da artacak.

Bu şekilde gerçek tüketim değerleriyle hesapladığımızda, benzinde 230ykr/km olan tüketim LPG' de 140ykr/km' ye düşüyor. Bu da yakıt tüketiminde %40oranında tasarruf demek ki bu çok ciddi bir oran. Bu hesaba göre LPG sisteminin yaklaşık 15.000km' de kendi maliyetini çıkarttığını görebiliyoruz.

Son olarak şunu da eklemeden bitirmeyelim; yaptıracak arkadaşlar var ise LPG dönüşümünden önce aracınızı mutlaka servise sokup bakımlarını yaptırın ve sorunsuz olduğundan emin olun. Böylece dönüşüm sonrasında problem yaşama riskini oldukça fazla düşürüyorsunuz.

Yakıt Birim Fiyatları(İzmir-Konak): Shell 95Oktan Kurşunsuz: 3,1YTL/lt - Aygaz EuroLPG: 1,74YTL/lt.


bende yeni zavoli taktırdım ik depoyu fulledim..servisde aynı sekilde 10 gün sonra geri caırdı ayarlar için...ancak suan icin tüpten memnunum gibi..aracıda alalı 1 hafta oldu olmadı onada alısıyorum daha pedal hassasiyetlerine...bundan önce atiker kullanıyordum 1.6 103 hp tek kapı bravomda çesme yolunda 0.95 ykr yaktırdım kimse inanmadı :) simdi bakalım GPmde rekor denemelerim olacak bir kac zaman sonra

ismail
05/08/2008, 18:41
düz yolda 160-170 rahat bıraz zorlamayla 180 gordum

krakercocuk
07/08/2008, 18:47
agus nickli sezgin arkadasımızda 200 gormüs

Fuzuli
08/08/2008, 01:40
Bursa otobanında 5000 devirde 160 yol hafif eğimli idi.. 5. vites 1000 devirdeki surat bu durumda 32km oluyor...Aynı eğimde 6000 devir yapsaymışım 192km olacakmış demek ki..Kadran hatası falan düşersek düz hesap 180 :)
(Yanımda radar olarak eşim vardı 5000 devrin üstüne çıkamadım)

Araç 8v ve 77bg olmasına ve araçta 3 kişi olmasına rağmen özellikle yalova-bursa arası ve gemlik bayırında sol şeritten ve 5. vitesten düşmedim..100-110 arası bir sürat 2800-3200devir arası maksimum tork diyorum başka bir şey demiyorum...

Lordrivendel
08/08/2008, 16:24
Savrulma konusuna katılıyorum, standart yay yüksekliğinden olabilir ama 80-90 km civarında viraja girince aracın tam stabil olmadığı hissine kapılıyorum.
Bursalı arkadaşlar otobanın yalova yolu çıkışında bunu hissedebilir, geniş bir viraj olmasına rağmen (85-90 arası girilebiliyor) araçta hafif kayma oluyor.
Ancak bu çok küçük bir kayma yani dikkat ederseniz anlarsınız

ilker
08/08/2008, 22:28
660 km yol yaptım 1 hafta oldu aracımı alalı. performansından da yakıtından da çok memnun kaldım. alacak tüm arkadaşlara tavsiye ederim. çok şeker bir araba heleki bu fiyata. yakıt tüketimi 100km 6.4lt. maksimum verimi 3500 devirde vites değiştirince alıyorum. 2000 devirlerde kullananlar var arabasını ve sonrada performansından şikayet edenler var. dediğim gibi bi kullansınlar resmen motor şaha kalkıyor. aracımı seviyorum dikkatli sürüşler kazasız günler dilerim

ilker
08/08/2008, 22:49
660 km yol yaptım 1 hafta oldu aracımı alalı. performansından da yakıtından da çok memnun kaldım. alacak tüm arkadaşlara tavsiye ederim. çok şeker bir araba heleki bu fiyata. yakıt tüketimi 100km 6.4lt. maksimum verimi 3500 devirde vites değiştirince alıyorum. 2000 devirlerde kullananlar var arabasını ve sonrada performansından şikayet edenler var. dediğim gibi bi kullansınlar resmen motor şaha kalkıyor. aracımı seviyorum dikkatli sürüşler kazasız günler dilerim

krakercocuk
11/08/2008, 22:44
valla arkadaslar dun ızmır kusadası arası eskı yoldan gıttım geldım klıma acık devır 2600 80 civarı sabıt hız arac tupte yaklasık 120 ykr yaktı

AGUS
12/08/2008, 00:58
agus nickli sezgin arkadasımızda 200 gormüs
evet aydın otobanında rüzgar arkamda, hafif yokuş aşağı iken :) ama sanırım bayagı bir zorladım aracı ama arkadaslara katılıyorum 180 çok rahat 6000dd rahat bi şekilde görüyor gp lerimiz ama unutmamalı ki araclarımızda katalitik konvektör var, yani bilen arkadaslar anlıyacaktır k.kovektör porselen tarzı bir malzeme ve şu da bir gerçek lpg benzinden daha fazla ısınıyor ki bu da konvektöre zararlı özellikle bir oto tamircisi olan amcamın tavsiyesi 120 km üzerinde yüksek devirlerde mutlaka lpg yi kapatıp benzinle çalıştırmak faydalı uzun kullanımlarda konvektör arızası ciddi maliyetlere değiştirilerek halloluyor... bilginize....

Ziyaretçi047
12/08/2008, 02:08
konvektoru iptal ettirirsen hem bu sorunun ortadan kalkar, hem de aracının performansındaki gözle görülür artış çok hoşuna gider. fakat doğaya verilen zarar açısından iptal ettirmemen daha doğru.

ekorkut
12/08/2008, 09:10
Ohooo 1.4 77 HP arabada katalitik konvertör ü sökmeye kalkarsanız, hem geri basıncın azalmasından ötürü, zaten tork eksikliği bulunan motor alt devirlerde hiç ama hiç yürümez, hem de buna ilaveten daha fazla gaz isteyeceği için tüketiminiz artar. Ayrıca kontrol edin bakalım bu arabada çift lambda mı var tek lambda mı. Tekse iş daha kolay ama çiftse iş çok daha komplike. Her iki koşulda da hem performans olarak bir işe yaramaz hem de tüketimi boşuna artırırsınız diye düşünüyorum.

Ziyaretçi047
12/08/2008, 12:20
Düşük devirlerde azalma olabilir fakat üst devirlerde canlılık artacaktır benim fikrim. Çünkü basıncı dengeleyen egzoz sisteminiz hala orada. Boru da ince.

pdr42
12/08/2008, 13:13
hmm ozaan kusuara bakma okadar iyi bir takipci deilim benm devir 5500 yada 6000 civrında idi bu arada kimse inanmaz ben ile inanamadım aracım 35 binde bakıma gititm bujii hava yag işte hepsi değişti 20 ytllik gaz aldım konyada sehiricinde 148 km yol gitti gazın litresini konyada ne kadar bilmiyorum ama 1900 kusurlarde olması lazım valla hayret ettim arkadaslar

Ziyaretçi047
12/08/2008, 13:18
aracınız normalde benzini de az yakan bir araç olduğundan lpg ile çok ekonomikleşmesi çok normal bence.

pdr42
12/08/2008, 13:24
chan haklsıın ama ben gecen sene yqzın bu degerleri uzun yolda yakalıyodum yanlısmı olctum diye dusunmeye basladım ama yanlısta olcmedim yada bi muddet benzindemi kullandıma caba

ABNEW
12/08/2008, 14:13
Katalitik konvertörün iptal edilmesi Emre ve Cihanın da belirttiği gibi alt devirlerde güç kaybı üst devirlerde ise güç artışı sonucunu doğurur.İptal sonrasında ise arıza ışığının yanıp yanmayacağını ise bilemiyorum.Muhtemelen uyarı verecektir.Bence iptal ettirmemek gerekli.Belki ileride zorunlu değişim aşamasında ekonomi açısından iptal ettirilebilir...

ekorkut
12/08/2008, 15:45
Eğer tek lambda var ise ve lambdayı iptal sonrası yaklaşık aynı yere takarsanız arıza vermeyecektir. Ama kesinlikle deymez. 77 yerine 79-80 olsa ne olur. Alt devirde o kadar hissedilir bir zayıflama olur ki, üstte gelen 80 HP size zehir olur.

Ziyaretçi047
12/08/2008, 16:40
Ben kendi aracımda kat iptalinin çok yararını gördüm. Tabi benimki turbo dizel olay farklı. Arıza lambası için şunu söyleyim. Aracınızda başka modifikasyon yok ise yanacağını sanmıyorum bende yanmadı. Sadece modifikasyon artırınca siyah duman felan artınca yüksek emisyon zengin karışımdan ötürü yandı. O da her zaman değil ara sıra yanıyordu. Artık hiç yanmıyor.

mimarchi
17/08/2008, 17:59
Merhabalar,
Bende bi fire kullanıcısıyım ancak ek olarak aracım dualogic vites...
Aracı alalı 4 ay oldu yaklaşık 2500 km yol gittim...En son depoyu fullediğimde 480 km yol gidebildim ki bu gördüğüm max değerdir.Yolculugumun büyük kısmı tem.de geçiyor ve klima sürekli açık.Burda yazan yakıt tüketim degerlerini görünce benim aracımın çok yaktıgını ve bu degerin hiç düşmedigini görüyorum :(

ERC
17/08/2008, 21:06
arkadaslar iyi guzel yazmıssınız su katalitik hakkında birseyler ama neden dusuk devirlerde guc kayıpları oluyor sebebi nedir?

Ziyaretçi047
17/08/2008, 22:34
Atmosferik motorlarda egzoz çıkışında belli bir sıkıştırma gerekir. Bu sıkışma ortadan kalkacağı için düşük devirlerde düşüş olur. Ama bence çok da hissedilecek bir düşüş olmaz.

ZaMBroTTa_1903
17/08/2008, 23:29
Merhabalar,
Bende bi fire kullanıcısıyım ancak ek olarak aracım dualogic vites...
Aracı alalı 4 ay oldu yaklaşık 2500 km yol gittim...En son depoyu fullediğimde 480 km yol gidebildim ki bu gördüğüm max değerdir.Yolculugumun büyük kısmı tem.de geçiyor ve klima sürekli açık.Burda yazan yakıt tüketim degerlerini görünce benim aracımın çok yaktıgını ve bu degerin hiç düşmedigini görüyorum :(

Sorununuzun cevabını kendiniz vermissiniz: Klima hep acık ve dualogic vites...:)

alicanveliy
18/08/2008, 00:22
----Evet arkadaşlar, gp benzinlinize yüzde 20 performans yüzde 15 yakıt tasarrufu---
Geçen gün bi arkadaşın audi A3 üne herkesin çok iyi dediği, ultrasonik bujiden sipariş ettik hazır sipariş etmişken bi tane de gp fire ve starjet için de bi takım buji sipariş ettim. Forumumuzda bu ürünü kullanıp bize sonuçlarını bildirecek bi arkadaş olur diye düşünüyorum. ben deneyemiyorum benim ki dizel. 4 adet 1. kalite buji, fiyatı 50 ytl. satıcı çok iddialı ve patentli bi ürün. isteyene "ekoyak" tarzı manyetik yakıt tasarruf aparatı ile birlikte gönderebilirim, toplam 80ytl. istanbula elden teslim edebilirim. ürünle ilgili link: Ultrasonic Performans Buji..! BMW, #11932402 Gittigidiyor.com (https://urun.gittigidiyor.com/Ultrasonic-Performans-Buji-BMW_W0QQidZZ11932402)
audiye taktıracağımız bujilerin etkisini de burda paylaşırım inşallah.
Cihan, sana gönderdiğim manyetik aparatın sonuçlarını bildirmeyi unutma, desteklerini bekliyorum. bu ürünü gerçekten çok güzel test edebilecek bi arkadaş aranıyor, özellikle aracını çok iyi tanıyan ve verileri çok güzel saptayabilen. isteyen özelden mesaj atabilir.

slither
18/08/2008, 01:23
Herkese merhabalar, ben de 1.4 fire kullanıcısıyım 7 aydır kullanıyorum fazla bir yol yapmadım. 85000 km, şehir içi ve şehir dışı kullandım. İster şehir içi ister şehir dışı olsun bu fiyata bu performans kesinlikle tartışılmaz. Maximum yaptığım hız 192km'ydi hafif eğimli bir yolda ulaşabildim bu hıza. Düz yolda da 180'in üzerine çıkamadım. Rüzgar arkadan esmiş yok önden esmiş onu bilmem ben ama çıkmadı araç. Yokuştaki performansına gelirsek gerçekten en dik yokuşu bile çok süratli çıkıyor. Yani 1.4 araba bu 2.0 performansı beklerseniz olmaz. Araba 8v 1.4 ona göre kullanırsanız sürekli üst devirlerde kullanırsanız gerçekten performans veriyor. 100km'deki yakıt tüketimimde 8.1 - 8.5 arasında. Yokuşlarda 19.5 - 21 civarı yakıyorum ve istediğim performansı da alıyorum. Bir de bazı arkadaşlarım, abilerim, ablalarım hareket halinde 1. vitese geçmeme gibi bir problem söylüyorlar. İlk aldığımda ben de yaşadım ama şu an yok. Sadece geri vites sorunu oluyor geçmiyor bazen. (Bunlar fire için değil tüm puntolar için geçerli. Otomatik hariç tabi) katalitik konvertöre gelirsek; bu konu forumda tartışılmıştı. Eğer hala etkisi var mı yok mu, nasıl var, nasıl yok? merak ediyorsanız

===>

Katalitik konvertörü iptal ettirerek aracımıza ne kadar güç kazandırabiliriz? - UZMAN TV (https://www.uzmantv.com/katalitik-konvertoru-iptal-ettirerek-aracimiza-ne-kadar-guc-kazandirabiliriz)

Bu linkten öğrenebilirsiniz...

Ziyaretçi047
18/08/2008, 10:56
Bujiler hakkında şahsi yorumum: Buji bir benzinli arabanın her şeyidir. Kaliteli buji gerçekten çok ama çok şey değiştirir.

ekorkut
18/08/2008, 11:22
Valla ben bugüne kadar buji ve buji kablosu olarak Splitfire da Magnecor da NGK da kullanmış biri olarak şunu diyebilirim ki, tamamiyle aracınız için belirlenmiş olan bujilerden şaşmayın. Kaliteli buji ve buji kablosu sadece orjinaline göre daha uzun ömürlü olabiliyor. Ekstra güç beklemeyin bence. Ben olsam tamamen ekonomi amaçlı üretilmiş ve performans kaygısı olmayan bir motor için bırakın bujiyi vs. yi, kutu içi performans filtre bile almazdım.
Şimdi bu bujileri takan arkadaş birden vayy bee diyecek. Ama bunun sebebi de zaten eski bujilerinin artık görevini yenisi gibi yapamadığından başka birşey değil. Alın orjinali takın devam edin. Bir ara test etmişlerdi Bosch un 4 tırnaklı bujisi ne işe yarıyor diye. Sonuç orjinaline göre 2 HP daha az çıkarmıştı araba dinamometrede.
Alacağınız bujinin tırnak aralığı olayı var, sıcaklık olayı var, emin olmadan sakın denemeyin. Sonra araba avans da vurur tekleme de yapar herşey olabilir.

Ziyaretçi047
18/08/2008, 12:36
Valla ben bunu benim modifikasyon ustası ile baya tartıştım. Çok test ettik fark bariz dedi. Özellikle müşterilerine BOSCH buji tavsiye ediyordu. Bi adam geldi murat 124 lgp li miydi neydi. Buji değiştirdim yokuş çıkıyorum demişti :)

ABNEW
18/08/2008, 13:51
Valla ben bugüne kadar buji ve buji kablosu olarak Splitfire da Magnecor da NGK da kullanmış biri olarak şunu diyebilirim ki, tamamiyle aracınız için belirlenmiş olan bujilerden şaşmayın. Kaliteli buji ve buji kablosu sadece orjinaline göre daha uzun ömürlü olabiliyor. Ekstra güç beklemeyin bence. Ben olsam tamamen ekonomi amaçlı üretilmiş ve performans kaygısı olmayan bir motor için bırakın bujiyi vs. yi, kutu içi performans filtre bile almazdım.
Şimdi bu bujileri takan arkadaş birden vayy bee diyecek. Ama bunun sebebi de zaten eski bujilerinin artık görevini yenisi gibi yapamadığından başka birşey değil. Alın orjinali takın devam edin. Bir ara test etmişlerdi Bosch un 4 tırnaklı bujisi ne işe yarıyor diye. Sonuç orjinaline göre 2 HP daha az çıkarmıştı araba dinamometrede.
Alacağınız bujinin tırnak aralığı olayı var, sıcaklık olayı var, emin olmadan sakın denemeyin. Sonra araba avans da vurur tekleme de yapar herşey olabilir.

Katılıyorum.
En azından alınacak performans bujilerinin aracın orijinal bujisiyle aynı tırnak aralığında olduğu bilinmeli.
Yine de hissedilebilir bir performans artışı olmaz bence de...

cnrkuzu
26/08/2008, 22:02
Ben Arabayi Tatile çikmak Için Yeni Aldim Ve Hemen Tüp Taktirdim, Normalde Benzinle Ne Kadar Yaktiğini Hiç Bilmiyorum Ama Ankara Dikmenden 1,79 Dan Lpg Aldim 73 Milyona Fullendi Depo Ve O Lpg Ile Anamura Girdim, Tam 603. Km De Bitti Lpg. Bana çok Iyi Geldi Bu Rakam Ama Dediğim Gibi Benzinde Ne Kadar Cimridir Değildir Bilemem. Bundan önceki Arabam 406 Coupe Ydi, Anlayacağiniz Gibi Bu Araba Süper Ekonomik Ve Konforlu Bişey. Bugun Tam 1 Ay Oldu Alali Ve Bugune Kadar Neden Almadim Diye Pişmanim :))

AniSTaS
29/08/2008, 09:05
arkadaşlar slm. 6 aydır gp kullanıcısıyım ve arabamı alırkende aldıktan sonrada sizin değerli yorumlarınızı takip ettim.

şimdi yine sizin yorumunuza ihtiyacım var. aracım 4600 km de. şimdiye kadar hiç 5000 d/dk yı geçmemiştim ama tatile gidip sakin bi uzun yol yaptıktan sonra artık devir kesiciye girmenin vakti geldi diye pedalı döşemeye yerleştirdim :P 1. 2. 3. viteslerde devir kesiciye girdim, 4. viteste zar zor 6000 d/dk ya ulaştım ama 5. viteste araba imkanı yok 5000 feviri geçmedi ve gıcık oldum, puntoma biraz küstüm :( ben ondan 250 km yapmasını beklemiom ama desin ki "abi 5. vites 6000 d/dk, elimden gelen bu!". bende durum böleyken siz nası rahatça 180 km görüosunuz annamadım.

bu arada yoldan bahsedersem, asfaltı kötü inişli çıkışlı stabilizeden hallice çokda uzun düzlükleri olmayan bir yoldu. sanırım benim bi esk-bursa veya esk-istanbul yapmam lazım yanılıyormuyum? düzgün ve uzun asfaltı anca böyle bulurum.

krakercocuk
29/08/2008, 09:31
bence punton sana küsmüş:D sen beni dandik yollarda kullanırsan bende basmam demiş:D

ABNEW
29/08/2008, 21:46
arkadaşlar slm. 6 aydır gp kullanıcısıyım ve arabamı alırkende aldıktan sonrada sizin değerli yorumlarınızı takip ettim.

şimdi yine sizin yorumunuza ihtiyacım var. aracım 4600 km de. şimdiye kadar hiç 5000 d/dk yı geçmemiştim ama tatile gidip sakin bi uzun yol yaptıktan sonra artık devir kesiciye girmenin vakti geldi diye pedalı döşemeye yerleştirdim :P 1. 2. 3. viteslerde devir kesiciye girdim, 4. viteste zar zor 6000 d/dk ya ulaştım ama 5. viteste araba imkanı yok 5000 feviri geçmedi ve gıcık oldum, puntoma biraz küstüm :( ben ondan 250 km yapmasını beklemiom ama desin ki "abi 5. vites 6000 d/dk, elimden gelen bu!". bende durum böleyken siz nası rahatça 180 km görüosunuz annamadım.

bu arada yoldan bahsedersem, asfaltı kötü inişli çıkışlı stabilizeden hallice çokda uzun düzlükleri olmayan bir yoldu. sanırım benim bi esk-bursa veya esk-istanbul yapmam lazım yanılıyormuyum? düzgün ve uzun asfaltı anca böyle bulurum.

Emrah, 77bg ve 115nm 8v lik makine 4. viteste 6000d/d ve 5. viteste de 5000d/d çevirebiliyorsa bence gerçekten çok iyi.Son hızın artabilmesinde en önemli etken hep söylediğim gibi eğim...

dr.oguz
02/09/2008, 18:10
slm arkadaşlaar aranıza yeni katıldım 2008 model g.punto fire var bende aldğmdan beri aırbag ikaz lambası bi yanıyor bi sönüyor her konyağı çevirmemde değişiyor benzer problem yaşayan ve çözebilen var mı acaba?

Ziyaretçi047
02/09/2008, 18:34
Servislik bir problem.

aayhan36
02/09/2008, 21:23
Cesme otobanında egimli yolda tam 195 yapmıstım , ama düz yolda 170 i gecmez bizim firelar...



Aydın otobanında benim arabam 180 i gördü. Otabanda uzun bir süre 150-170 km arası yol aldım. Kısa bir süre 180 km ye ulaştım. Otabandan çıktıktan sonra Sökeye varana kadar 100-130 km hızla gittim. Sökede 70-90 km arası hız yaptım. Söke ovasında ortalama 130 km ile gittim. Didim - Akbük ayrımından sonra ortalama 100 km hızla gittim. Bezin tüketimim bir çeyrek ve bir çeyreğin yarısı kadar oldu. Sonra Karşıyaka-İzmir e dönerken 120 miyi geçmedim ve bir çeyrek ten az yaktım.

mesut
02/09/2008, 21:43
izmir aydın arası 195 km hızı gördüm. ama eğim çok önemli bir de 4. vitesi iyi kullanmak.4. viteste 160 gördükten sonra 5 e atarsak ortalama 175 ile seyrediliyor.sonra eğime bağlı 195 görülebiliyor.

oak1969
04/09/2008, 17:35
Selam arkadaşlar,

Ben de 1.4 fire kullanıcısıyım.

Arabam 2007 model ve 17000 km'de, yakıt tüketimi 8.1 lt/100 km 'den aşağı inmiyor. Bunu düşürmenin bir yolu var mıdır? Yoksa zamanla düşer mi, ne dersiniz?

tolgaank88
04/09/2008, 20:58
Selam arkadaşlar,

Ben de 1.4 fire kullanıcısıyım.

Arabam 2007 model ve 17000 km'de, yakıt tüketimi 8.1 lt/100 km 'den aşağı inmiyor. Bunu düşürmenin bir yolu var mıdır? Yoksa zamanla düşer mi, ne dersiniz?

öncelikle aramıza hoşgeldiniz...
şu topicleri bi inceleyin isterseniz...
https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/1804-yakit-azaltma-modifikasyonu.html
https://forum.grandepuntotr.com/teknik-yardim/8643-yol-bilgisayari-anlik-tuketim.html
https://forum.grandepuntotr.com/genel/7436-%2588-e-varan-yakit-tasarrufu-gercek-%3B.html
https://forum.grandepuntotr.com/genel/8289-ustasindan-ekonomi-yollari.html

daha fazla bilgi almak isterseniz arama motorunu kullanabilirsiniz...
https://forum.grandepuntotr.com/search.php

mesmes61
05/09/2008, 23:27
Bende hafif eğimli yolda zorla 190 yaptım. Ama arabanın hızı bence bu değil.

krakercocuk
08/09/2008, 16:51
1,82 ytl'den 20ytl gazla 165km yapıldı...sehir içi

gebzeli
09/09/2008, 14:35
arkadaslar 1.4 77hp otomatik vites en baz donanımlı gp almayı düşünüyoruz..26.000ytl fiyat verdiler sizce mantıklı bir secim midir..?

ERC
19/09/2008, 08:21
arkadaslar 50 ytl benzin aldım ve 220 km yol yaptım ve arabada 17 jant var nasıl bi skor sizce:D?

sirkit
19/09/2008, 08:42
Mayısın son haftası düğünden sonra Antalyaya giderken klima açık halde hız 80-90 km/s lerde yarım depo ile 450km yol yapmıştım...
boşa falan atmadan...

:cool0000:

Nafiz
19/09/2008, 10:09
arkadaşlar bi hava filtresinin işleri nasıl değiştirdiğini bilseniz.50 ytl sonuçta.sollamada kalmamanızı sağlıyor vede max sürat sizin söyledikleriniz değil ne yazıyorsa o.

sirkit
19/09/2008, 10:20
... hava filtresinin işleri nasıl değiştirdiğini bilseniz.50 ytl sonuçta.sollamada kalmamanızı sağlıyor ...


mümkünse biraz açıklar mısınız?

Teşekkürler...

Nafiz
19/09/2008, 10:44
GP mi aldıktan sonra İzmir antalya yolunda 2 kere sollamada ölümden döndüm.Kullandığım diğer arabalarda olsaydım kurtaracağına eminim ama GP 1.4 8V sınıfta kaldı.Seyir halindeki hızlanması torkunun düşüklüğünden çok düşük.Antalya da Pınarbaşı servise gittim ve sorunumu anlattım.Bir Sağırlık durumumudur yoksa normalmi dedim.Normal olduğunu belirttiler.Ama bunun küçük bir Modifikasyonla çözülebileceğini sölediler ve hava filtresi uygulamasını geçekleştirdik.Bana 50 ytl ye mal oldu.Yed marka taktım.Deneme için kemer yoluna gittik ve çok iii bir extra hızlanmayla sonuca ulaştık.Daha sonra izmir e dönerken de son sürat denemesinde vites geçişlerini 5000 d/devir de yaptım ve 220 km/h sürate ulaştım.220 km/h ile giderken devir saati 6400 d/devir gösteriyor.Biraz performans almak zor değil 1.4 8V GP lerimizle.

Ayrıca Dün 40.000 bakımına soktum GP mi.Carbon Clean sonrası GP cok daha rahat patinaja kalkmaya başladı.ASR olmadığı için pek memnun olmadım bu durumdan ama tork artışının göstergesi sanırım.

sirkit
19/09/2008, 10:48
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler...




GP mi aldıktan sonra İzmir antalya yolunda 2 kere sollamada ölümden döndüm.Kullandığım diğer arabalarda olsaydım kurtaracağına eminim ama GP 1.4 8V sınıfta kaldı.Seyir halindeki hızlanması torkunun düşüklüğünden çok düşük.Antalya da Pınarbaşı servise gittim ve sorunumu anlattım.Bir Sağırlık durumumudur yoksa normalmi dedim.Normal olduğunu belirttiler.Ama bunun küçük bir Modifikasyonla çözülebileceğini sölediler ve hava filtresi uygulamasını geçekleştirdik.Bana 50 ytl ye mal oldu.Yed marka taktım.Deneme için kemer yoluna gittik ve çok iii bir extra hızlanmayla sonuca ulaştık.Daha sonra izmir e dönerken de son sürat denemesinde vites geçişlerini 5000 d/devir de yaptım ve 220 km/h sürate ulaştım.220 km/h ile giderken devir saati 6400 d/devir gösteriyor.Biraz performans almak zor değil 1.4 8V GP lerimizle.

Ayrıca Dün 40.000 bakımına soktum GP mi.Carbon Clean sonrası GP cok daha rahat patinaja kalkmaya başladı.ASR olmadığı için pek memnun olmadım bu durumdan ama tork artışının göstergesi sanırım.

ekorkut
19/09/2008, 14:37
Benim tahminim hava filtresi sayesinde oluşan emme sesi, size arabanızı daha güçlü hissettiriyor. Anladığım kadarıyla açık hava filtresi kullanmışsınız. Real olarak aracınız kaput altındaki sıcak havayı emmeye çekeceğinden orjinalinden bile birkaç HP daha güçsüz, alt devirlerde de orjinal hava filtresi kutusunun oluşturduğu vakumdan yoksun olacağı için daha tepkisiz olacaktır.

Nafiz
19/09/2008, 15:18
MP3 player ımda çalacağım uygun ses cdleriyle Adnan menderes hava limanından kalkışımda kolaylaşacaktır o zaman.ne dersiniz :D

mustafaf
19/09/2008, 15:23
GP mi aldıktan sonra İzmir antalya yolunda 2 kere sollamada ölümden döndüm.Kullandığım diğer arabalarda olsaydım kurtaracağına eminim ama GP 1.4 8V sınıfta kaldı.Seyir halindeki hızlanması torkunun düşüklüğünden çok düşük.Antalya da Pınarbaşı servise gittim ve sorunumu anlattım.Bir Sağırlık durumumudur yoksa normalmi dedim.Normal olduğunu belirttiler.Ama bunun küçük bir Modifikasyonla çözülebileceğini sölediler ve hava filtresi uygulamasını geçekleştirdik.Bana 50 ytl ye mal oldu.Yed marka taktım.Deneme için kemer yoluna gittik ve çok iii bir extra hızlanmayla sonuca ulaştık.Daha sonra izmir e dönerken de son sürat denemesinde vites geçişlerini 5000 d/devir de yaptım ve 220 km/h sürate ulaştım.220 km/h ile giderken devir saati 6400 d/devir gösteriyor.Biraz performans almak zor değil 1.4 8V GP lerimizle.

Ayrıca Dün 40.000 bakımına soktum GP mi.Carbon Clean sonrası GP cok daha rahat patinaja kalkmaya başladı.ASR olmadığı için pek memnun olmadım bu durumdan ama tork artışının göstergesi sanırım.


abı tebrık etmek lazım valla senı.mıllet t-jetle 220km/h. hıza anca cıkabılıyor.sen bır carbon clean ve acık hava fıltresıyle bu kadar performans aldıysan helal olsun.ayrıca verdıgın bılgıler ıcınde tskler...

krakercocuk
19/09/2008, 15:32
nafiz abi arabana dicek yok valla:) hi-fi müzik sistemi , acık hava filtresi ,carbon clean ohhh valla:D

ozmet
19/09/2008, 22:56
MP3 player ımda çalacağım uygun ses cdleriyle Adnan menderes hava limanından kalkışımda kolaylaşacaktır o zaman.ne dersiniz :D

uçmanız için; uygun ses cd'si ve hava limanına gerek yok sanırım...

OzzY
20/09/2008, 02:11
220 km/h sürate ulaştım.220 km/h ile giderken devir saati 6400 d/devir gösteriyor.
abi yalnız burda bi problem var(yanlış anlama bu hıza ulaşmadın demiyorum)
ancak 3000 devirde hız 95
1000 devirde 31,66666666666666666666666666666
6400 devirde 202 olmalı

ABNEW
20/09/2008, 06:23
abi yalnız burda bi problem var(yanlış anlama bu hıza ulaşmadın demiyorum)
ancak 3000 devirde hız 95
1000 devirde 31,66666666666666666666666666666
6400 devirde 202 olmalı

Ozan zaten yüksek viteste de o kadar devir çevirmek imkansız.Ancak eğimde son sürat kolayca aşılıyor...

OzzY
20/09/2008, 13:50
Abi onu biliyorum ancak hız devir orantısı her durumda sabit değilmi?

ABNEW
20/09/2008, 15:53
Abi onu biliyorum ancak hız devir orantısı her durumda sabit değilmi?

Tabi Ozan haklısın, eğer debriyaj kaçırmıyorsa sabit...

HKNZHR
20/09/2008, 22:00
mersin turvadan adana gişelerine kadar gecen hafta sürat yapmak zorunda kaldım tam olarak 97 km i 30 dk da hallettim xD arabada 3 kişi vardı ve araba zaman zaman 190 a cıkıyor zaman zamanda 160 a iniyordu... bence arabanın performansı iyi tabi basınca benzini içiyor yada bana öle geliyor :) yola cıktıgımda yarım depo benzin vardı gişelere girdigimde çeyrek depo kalmıstı :) bu arada bi yerde görmüştüm araba 110 km yapınca sallanıyor denilmişti.. hic bir sorun yasamadım..

yaklasık 5-6 aylık iken araba mersin iskenderun yapmıstım arabada 3 kişi ve arkada 150 kiloluk salçalarla iskenderuna kadar basmıtım.. devir 5000 5500 devir falan aşagısını görmedim :) 1 depo benzin yemişti..

REveNGeFIre
23/09/2008, 22:37
Arkadaslar merhaba, benim arabam henuz yeni sayılır daha 1000 km bile yapmadım ancak gecen otobanda maks kac km'ye cıkabilirim denemek istedim 5 vitesde gaza sonuna kadar yuklendiğim halde 130'u gecemedim ( arabada iki kişiydik 150 kilo ekstra yuk diyeyim ) bu bir sorunmudur ileride açılır mı bilmiyorum servis'e gittiğimde soracagim ancak sizinle paylaşmak istedim bilgisi fikri olan varsa paylasirsa cok sevinirim

ozmet
23/09/2008, 23:44
Arkadaslar merhaba, benim arabam henuz yeni sayılır daha 1000 km bile yapmadım ancak gecen otobanda maks kac km'ye cıkabilirim denemek istedim 5 vitesde gaza sonuna kadar yuklendiğim halde 130'u gecemedim ( arabada iki kişiydik 150 kilo ekstra yuk diyeyim ) bu bir sorunmudur ileride açılır mı bilmiyorum servis'e gittiğimde soracagim ancak sizinle paylaşmak istedim bilgisi fikri olan varsa paylasirsa cok sevinirim
o durumda vitesi 4 e alıp tekrar yüklenmeniz gerekirdi, motor hacmi düşük olduğu için devrini almadıkça beşinci viteste gaz yemiyor, hele hele topukladığın zaman tam bir hayal kırıklığı

gaziantepunto9676
24/09/2008, 14:38
arkadaşlar bende 2 gün önce iskenderundan gelirken aracımla 205 km sürate cıktım dahada devir saati sonu bulmamıştı birde hava çok kapalıydı yer yer yağış vardı aracımın kilometresi daha 16000 arabamdan çok memnunum 500 kilometre yol yaptım şehir içi dahil olmak üzere 100 ytl lik yakıt yaktı gp ve araçta 4 kişiydik

ABNEW
24/09/2008, 15:13
Arkadaslar merhaba, benim arabam henuz yeni sayılır daha 1000 km bile yapmadım ancak gecen otobanda maks kac km'ye cıkabilirim denemek istedim 5 vitesde gaza sonuna kadar yuklendiğim halde 130'u gecemedim ( arabada iki kişiydik 150 kilo ekstra yuk diyeyim ) bu bir sorunmudur ileride açılır mı bilmiyorum servis'e gittiğimde soracagim ancak sizinle paylaşmak istedim bilgisi fikri olan varsa paylasirsa cok sevinirim

Rıdvan max. hız için küçük viteslerde devir bitirilip daha sonra yüksek viteslere geçilmeli.77bg ve 115nm torku olan bir makine 5. viteste ani hızlanmalara cevap veremez...

mustafaf
24/09/2008, 17:09
Rıdvan max. hız için küçük viteslerde devir bitirilip daha sonra yüksek viteslere geçilmeli.77bg ve 115nm torku olan bir makine 5. viteste ani hızlanmalara cevap veremez...



+1 :cool0000:

CesSpOoL
25/09/2008, 09:14
Millet 200 lerden bahsetmiş : ) Bende 180 gördüm diye seviniyorum : ))

byrvo
26/09/2008, 03:27
mekan çeşme otoyolu... yokuş aşağı... hız 200... daha fazlası bizim gpleri zorlar... ABARTHmayalım:cool0000: he he he:cool0000:

Ziyaretçi047
26/09/2008, 06:02
yokuş aşağı 210 da görürsünüz. yokuş aşağı hızlarla değerleme yapmayalım. düz yolda yaptıklarınızla konuşun lütfen. 160 170 den sonra herkesin zorlandığını herkes biliyor :)

dr.oguz
28/09/2008, 01:43
slm arkadaşlar ben şehir içi sakin kullanımda 6.5 civarı performanslı kullanımda 7 litre civarı yakıyorum. araç 12000 km de ve adanada yaşıyorum..
sizin puntolarda nasıl durum?

emresan87
01/10/2008, 15:13
Ya ben bir şeyi merak ettim. Bizim 2000 model bir palio vardı, 1.4 tü. Palio EL diye geçiyordu sanırım. Bu 1.4 fire motorla 2000 model palio EL 1.4 ün motoru aynı mı acaba, bilginiz var mı?

ABNEW
01/10/2008, 17:25
Ya ben bir şeyi merak ettim. Bizim 2000 model bir palio vardı, 1.4 tü. Palio EL diye geçiyordu sanırım. Bu 1.4 fire motorla 2000 model palio EL 1.4 ün motoru aynı mı acaba, bilginiz var mı?

Emre, o Palio nun motoru ile Uno 1.4 ie nin motoru neredeyse aynıydı.1.4 Fireler oldukça farklılar.Tabi güç ve tork değerleri birbirine yakın...

emresan87
02/10/2008, 02:34
Emre, o Palio nun motoru ile Uno 1.4 ie nin motoru neredeyse aynıydı.1.4 Fireler oldukça farklılar.Tabi güç ve tork değerleri birbirine yakın...


Yakıtı daha az tüketsin de :) Yanlış hatırlamıyorsam bizim palio baya bir yakıyodu çünkü... :tux:

ABNEW
02/10/2008, 02:55
Yakıtı daha az tüketsin de :) Yanlış hatırlamıyorsam bizim palio baya bir yakıyodu çünkü... :tux:

Haklısın.Zaten en önemli farklılık yakıt tüketimi konusunda.Eski 1.4 ie, güncel fire den yaklaşık 2lt kadar fazla yakıyordu 100km de...

bora.sen
03/10/2010, 18:33
geçen hafta bursa-ankara tek kişi bagajsız arasında düz yolda zorlanmadan 180 km gördüm,titreme veya güvensizlik gibi birşey söz konusu bile olmadı

mesut eyvaz
04/10/2010, 00:10
Bende 185 i gördüm zorlama arabam gayet iyiydi yolda aslında palio ilede yapmıştım ama bu kadar güven vermemişti o zaman

byspayn
04/10/2010, 00:59
bu motor performans olarak yeterli bence. bazen ara hızlanmalarda gecikiyor o kadar... yoksa iyi kaçıyor.

tüketim olarak da çok makul bence...:)

uraaal
04/10/2010, 01:05
bence tam türkiye arabası.kesinlikle bir otoban faresi değil ama tam bir sokak kaplanı :D benzetmeler enterasan oldu ya neyse :D en sevdiği şey devir çevirmek ve değişik bakışlara konu olmak :D şiir gibi oldu :P

eskibur
04/10/2010, 21:16
Fire'cı arkadaşlar aracınızda hangi incelikte yağ kullanıyorsunuz ve eksiltme miktarınız ne kadar acaba.
Benim aracım bana çok eksiltiyor gibi geliyor fakat serviste falan sıkntı olmadığı normal olduğu defalarca söylendi.
Bir de sizin durumlarınızı öğrenmek istedim.

şekerlioğlu
04/10/2010, 21:36
Sayın eskibur.
Motor yağı miktarındaki kritik seviye,yağ çubuğunuzun seviye göstergesindeki alt seviye kısmıdır.bu en alt seviyeye inmediği müddetçe herhangibir sorun yokdur.

Kullanılacak yağ olarak,fabrika önerisi olan 5w-40 yağ idealdir.

Bulunduğunuz bölgenin iklim koşullarına göre 10w-40 yağ da kullanabilirsiniz,burada dikkat edilmesi gereken,kullanılacak yağın tam sentetik olmasıdır.

sehazen
04/10/2010, 22:36
Otobanımız yo ki arkadaş hız yapalımmmm :(

byspayn
05/10/2010, 14:50
Otobanımız yo ki arkadaş hız yapalımmmm :(

Konya'nın çevre yolları fena değil aslında gece boşken ufak denemeler yapılabilir gibi :)

etna
14/10/2010, 09:54
bende bugün ilk defa otobanda kullandım puntomu.. 55 km'de yol bilgisayarı yüz kilometrede 6,2 gösterdi ortalama hızım 85 miş. sizce normal mi? bence fazla yakıyor yahu :))

bora.sen
14/10/2010, 11:34
100-110km ortalama hız ile 5,7 değerini çok rahat görüyorum

sancak26
14/10/2010, 12:26
benim şikayetim; ara hızlanmalar ve yokuş performansı.

ama uzun yolda hızlandıktan sonra tutabilene aşkolsun:)

seysey37
14/10/2010, 15:17
bu motor performans olarak yeterli bence. bazen ara hızlanmalarda gecikiyor o kadar... yoksa iyi kaçıyor.

tüketim olarak da çok makul bence...:)


bence tam türkiye arabası.kesinlikle bir otoban faresi değil ama tam bir sokak kaplanı :D benzetmeler enterasan oldu ya neyse :D en sevdiği şey devir çevirmek ve değişik bakışlara konu olmak :D şiir gibi oldu :P

ben katılamıyorum sizlere arkadaşlar :D sıkışık trafikte oturaklı iyide,düz yola gelince hızlancakta gidicekte ohooooo :D sıkışık trafikte süper arkasını bırakmıyo ama düzlüğe gelince sağa çekiyorum etrafı seyrediyorum ve önümde uzayan araçları :D nolurdu şu araçları 1.4 100hp 16v yapsalardı..

ferikci
14/10/2010, 17:23
benim aracım da şehir içi 6.7-6.8 şehirler arası 5.8 yakıyor 100 km de

etna
14/10/2010, 17:37
benim aracım da şehir içi 6.7-6.8 şehirler arası 5.8 yakıyor 100 km de

gayet iyiymiş... benim şehiriçi 8,5 şehirler arası 6,2.

uraaal
14/10/2010, 22:10
cevaplarımı yazayım..
1)fazla yakıyor:şu anda benzinli olup bu motordan daha ekonomik yakan hiçbir araç yok.kesinlikle buna renault clio 1.4 16V dahil.tabi yol bilgisayarının söylediği viteslerde gidersek
2)yokuş çıkmıyor:istanbullu arkadaşlar gelebilir görebilir.dizellerin 3.viteste çıkamadıgı diklikte yokusu 3le cıkıyorum sellektör yiyorum.yeterki devirli kullanım olsun.%100 garantili
3)araçlar uzayıp gidiyor: dsg şanzımana sahip olmaması kaydıyla her türlü araçla 0-100 kapışılır.zaten 8v olmasının amacı araca atiklik katmak.son hız babında birşey yok tabi ancak hızlanmalar derseniz bence boyuna göre gayet işlevli :D:D:D

tarrega
15/10/2010, 07:02
benim şikayetim; ara hızlanmalar ve yokuş performansı.

ama uzun yolda hızlandıktan sonra tutabilene aşkolsun:)

Arkadaşlar, bizim kayınbiraderde GP var 2008 model 2.el aldı araç daha 20.000 de filan. Uzun yola gitti, kesinlikle 130'un üzerine çıkaramadım aracı diyor, burada 180'lerden bahsediyorsunuz, sebebi ne olabilir?
Bizim Evo daha çok yeni olduğundan ben henüz fazla basmayı denemedim. GP ile Evo'nun 1.4 77'si aynı motor değil mi?

ferikci
15/10/2010, 12:17
Arkadaşlar, bizim kayınbiraderde GP var 2008 model 2.el aldı araç daha 20.000 de filan. Uzun yola gitti, kesinlikle 130'un üzerine çıkaramadım aracı diyor, burada 180'lerden bahsediyorsunuz, sebebi ne olabilir?
Bizim Evo daha çok yeni olduğundan ben henüz fazla basmayı denemedim. GP ile Evo'nun 1.4 77'si aynı motor değil mi?

130 un üzerine çok rahat çıkabilirsiniz, hatta benim yol bilgisayarında 130 km yi geçince uyar şeklinde ayarlı, sürekli ötüp duruyor :) Bir servise götürün ne olur ne olmaz.

Evolardaki motor ile GP deki motor birebir aynı.

bora.sen
15/10/2010, 14:02
Arkadaşlar, bizim kayınbiraderde GP var 2008 model 2.el aldı araç daha 20.000 de filan. Uzun yola gitti, kesinlikle 130'un üzerine çıkaramadım aracı diyor, burada 180'lerden bahsediyorsunuz, sebebi ne olabilir?
Bizim Evo daha çok yeni olduğundan ben henüz fazla basmayı denemedim. GP ile Evo'nun 1.4 77'si aynı motor değil mi?

kesinlikle araçla ilgili bir sorun var,
1.4 gp kullanıyorum eğer aracı,3000 devirin altına düşürmez vites değişimlerinide 5000 devir kullanırsanız,aracı tutabilene aşk olsun :)
benzin tüketim mevzusuna girmiycem,kese meselesi :D

seysey37
15/10/2010, 14:03
bencede araçta bir sıkıntı var kesinlikle..servise gösterin derim..çünkü 3.viteste 120-125 i görüyor zorlayınca :) aracında düz eğimsiz yolda yapacağı max 175-180km

tarrega
15/10/2010, 22:49
Tüm yanıt veren arkadaşlara teşekkürler. Bir ileteyim k.biradere, göstersin bakalım servise ne diyecekler.

sparrow
15/10/2010, 23:23
Selam;

İlgilenen arkadaşlara fikir vermesi açısından; 1.4 77 Bg. Dua. vitesli evo ile 4000 Km. tamamladım.İstanbul trafiğinde sakin kullanım ve güzergahta yokuş mevcut bulunarak ortalama 7 -7.5 Km./Lt. yaktım.Bilginize.

uzuncocuk
15/10/2010, 23:25
araçla ne yaktııgımız hususunda bırcok weri var ama bu tamamıyla surusle alakalı bırsey.. 130 km hızlada gp 5.5 lt yakabılıyor ama yıne aynı hızla aynı yolda gaz pedalı basısınızı ayarlayamazsanız 11.5 da yakıyor...ben atıker lpg lı fıre kullanıyorum... izmir wan 1890 km de ibre allah ne werdıyse(130-150) aralıgı yokuslar bır alt wıtes ve max devirde giderek toplamda 310 tl lık lpg yaktım... 16 tl 100 km... lpg 1.95 200 arası.... aynı aracla balıkesir turgutlu 185 km parmak ucuyla basarak bagırtmadan 100 km cıwarı gıderek toplam 24.90 tl lık lpg yaktı 13.5 tl cıwarı...
bu arada fıre 8 valf motor mesela bır kamyonu sollayamadan yawaslayıp tekrar sollamaya cıktıgınızda( yokusta) kesınlıkle berbat.... ama aynı yokusa kaptırabılırsenız 4 e cekıp ortalama 3500 devırde 90 100 aralıgında cıkabılıyorsunuz... sahsı fıkrım 1.4 fıre 4 ve 5 vıtesıyle benı tatmın edıyor... bırde seklıyle.... 1.3 mjet ve tum dıger dızeller ayrıca 1.2 corsanın ayrıca 1.2 symbol (16 valfın) yanından bıle gecemez... duz yol arabası 1.4 fıre... kuslardan ınınce ılk olarak ıyı gelıyor ama aynı fıyat segmentındekı hıc begenmememe ragmen bır 1.4 getz (ailemde var) resmen benımle yolda dalga gectı.... bır arkadasın dedıgı gıbı bu arac az yakan cok kacamayan yerden yuksek bır memur aracı bence.....

uzuncocuk
15/10/2010, 23:29
bu arada neden fıat hala 1.4 8 walf 77 bg motorda dıretır bır turlu anlamıyorum... dobloda bıle war aynı motor sollamaya cıkarken karsıdan bır kamyon cıkar dıye yutkundugum oldu dobloda:) 2011 punto ewo 30000 tl cıwarı fıyat 8 valf motor 77 bg geelly echoda bile 1.3 16 walf 97 bg motor war... bu fiatı anlamadım gitti.... neden bu aracların 1.6 benzinlisini satmazlar....

uzuncocuk
15/10/2010, 23:38
ural kardesım eger moturunda bır modıfıkasyon yoksa bence acayıp abartmıssın sen olayı... kımseyle kapısmaya kalkma sen 0 100 km de... yokusu 3 vıteste arabayı bagırta bagırta cıkıyon kabul.... hafıf yokusta durarak kalk bırde arabada 3 kısı falansan way halıne o vıtes ve dewri yokusun sonunda gorursun ancak.... yakıt konusuna birkac arac war benzınlı onumuzde.... 1.2 symbol 1.2 corsa 1.3 yaris gibi ama cok az yaktıgımız dogru... ( lpg ıle)

seysey37
16/10/2010, 02:02
cevaplarımı yazayım..
1)fazla yakıyor:şu anda benzinli olup bu motordan daha ekonomik yakan hiçbir araç yok.kesinlikle buna renault clio 1.4 16V dahil.tabi yol bilgisayarının söylediği viteslerde gidersek
2)yokuş çıkmıyor:istanbullu arkadaşlar gelebilir görebilir.dizellerin 3.viteste çıkamadıgı diklikte yokusu 3le cıkıyorum sellektör yiyorum.yeterki devirli kullanım olsun.%100 garantili
3)araçlar uzayıp gidiyor: dsg şanzımana sahip olmaması kaydıyla her türlü araçla 0-100 kapışılır.zaten 8v olmasının amacı araca atiklik katmak.son hız babında birşey yok tabi ancak hızlanmalar derseniz bence boyuna göre gayet işlevli :D:D:D
1-kesinlikle fazla yakıyor..1,4 120hp lik t-jet puntolar bizden az yakıyor..
2-kesinlikle yokuş çıkmıyor hele doluyken..3 kişi 3 büyük valizle kast. ank arasını geldim ılgaz ve indağında 1-2 yapmak zorunda yaptım..ara sollamak ne haddime aklım çıkıyo :)
3-arac uzamıyo kesinlikle.. bigün astra gtc 1,6 turbosuz benzinliyle sıkışık trafikten sonra denk geldik..düzlükte etrafı seyrettim kapışıyo edası vermemek için...

:D ikimizinkide 1,4 77hp :D nası bukadar tezatlık oluyo anlamadım valla :D

erdalmutlu
16/10/2010, 09:32
1-kesinlikle fazla yakıyor..1,4 120hp lik t-jet puntolar bizden az yakıyor..
2-kesinlikle yokuş çıkmıyor hele doluyken..3 kişi 3 büyük valizle kast. ank arasını geldim ılgaz ve indağında 1-2 yapmak zorunda yaptım..ara sollamak ne haddime aklım çıkıyo :)
3-arac uzamıyo kesinlikle.. bigün astra gtc 1,6 turbosuz benzinliyle sıkışık trafikten sonra denk geldik..düzlükte etrafı seyrettim kapışıyo edası vermemek için...

:D ikimizinkide 1,4 77hp :D nası bukadar tezatlık oluyo anlamadım valla :D

ben söyleyeyim tamamen eski arabanızla karşılaştırdığınız la ilgili olabilir.Bende uno 1.4s lpg vardı. Ona göre tam bir canavar diyebilirim. Yani eski aracım beni uysal bir sürücü yaptığı için gp de gaza basınca fırlayıp öndekine çarpacak falan sanıyorum :)

tarrega
17/10/2010, 22:42
Selam;

İlgilenen arkadaşlara fikir vermesi açısından; 1.4 77 Bg. Dua. vitesli evo ile 4000 Km. tamamladım.İstanbul trafiğinde sakin kullanım ve güzergahta yokuş mevcut bulunarak ortalama 7 -7.5 Km./Lt. yaktım.Bilginize.

Ben de bugün Üsküdar-Ağva-Üsküdar yaptım. 195 km. toplam yolda 5.9 lt ortalamayla bitirdi.(Dualogic) Ortalama sürat 55km kadardı. Araç henüz 500 km.de. Bilginize.

sancak26
18/10/2010, 14:00
fazla kalabalık iyi değildir:)

uraaal
18/10/2010, 14:17
uraaal´isimli üyeden Alıntı https://forum.grandepuntotr.com/designs/cyborg-red/buttons/viewpost.gif (https://forum.grandepuntotr.com/5532-1-4-fire-kullananlar-post394647.html#post394647)
cevaplarımı yazayım..
1)fazla yakıyor:şu anda benzinli olup bu motordan daha ekonomik yakan hiçbir araç yok.kesinlikle buna renault clio 1.4 16V dahil.tabi yol bilgisayarının söylediği viteslerde gidersek
2)yokuş çıkmıyor:istanbullu arkadaşlar gelebilir görebilir.dizellerin 3.viteste çıkamadıgı diklikte yokusu 3le cıkıyorum sellektör yiyorum.yeterki devirli kullanım olsun.%100 garantili
3)araçlar uzayıp gidiyor: dsg şanzımana sahip olmaması kaydıyla her türlü araçla 0-100 kapışılır.zaten 8v olmasının amacı araca atiklik katmak.son hız babında birşey yok tabi ancak hızlanmalar derseniz bence boyuna göre gayet işlevli:D:D

0-100 kısmında gülmüşüm zaten görüldüğü gibi ancak aracımı kimseye yedirmem.bu yazdıklarıma inanmayanlar her türlü gelip neler yaptıgını gorebilirler aracın denemesi bir depo benzin.ayrıca 1.2 motorlarla 1.4 motorları benzin sarfiyatı acısından karsılastırmak 1.4 ile 1.6yı karsılastırmaya benzer.her zaman dediğim gibi bu aracın kullanım amacı belli büyük oranda şehiriçi bazen şehirdışı yapanlar için.dediğim gibi 90-100 km aralıgında 5.2 tutturdugum oldu dümdüz yolda tuttursun bakalım clio bunu(1.2)

byspayn
18/10/2010, 18:17
fazla yakıyor diyenlere şaşıyorum zaten şehir içinde dahi 1.4 olup bu kadar az yakan araç var mı?

bende yokuş tırmanmıyor diyodum ama her zaman 3000 devirde vites atarak tırmandığım yokuşu bu kez 4000 devirde vites atarak çıktım yokuş bitmeden 100ü gördüm :)

Güzel motor bence ama uraaal (https://forum.grandepuntotr.com/members/uraaal.html) arkadaşımızında dediği gibi "boyuna göre" yeterli.

shadow35
18/10/2010, 18:23
1.4 fire motoru 100 km kadar kullandım. Bence çok ekonomik bir motor(lpg ile) Tek dezavantajı yazın klima açıkken şehir içinde sıkıntı yapması. Kalkışta ve hızlanmada çok zorlanıyor.

Ceday
19/10/2010, 00:50
Merhaba

40000 bakımına giren oldumu arkadaşlar ortalama ne kadar tutuyo. Bugün servis 350 lira ortalama fiyat verdi bana bujiler değişiyomuş Carbon clean felan yapıyolarmış bu km de gereği varmıdır.

tuning060
19/10/2010, 21:58
konya-ankara arası gece şartların da citroen saxo'la kapıştık çok az egimli yol 200'dedi hanımın suratının rengi degişti ha öbür araba deli deli görünce değnegini saklarmış derler o da öyle yaptı degnegini sakladı ve gözden kayboldu permormansı süper benzin ibresi çok güzel iniyor aşagıya dogru..:))) ama kimseye tavsiye etmiyorum çünkü yollarımız çok iyi degil...

baskentli_06
20/10/2010, 21:09
ben samsun yolunda elmadağa gelmeden yokus assa 200 gördüm ne tıtreme var ne bısı korktum daha basamadım vraja giriyodum yawasladım.bi depo benzınle 500 km ye kadar gidiyor benım hesaplarıma göre hız limitini aşmayınca :)

justneedyou
20/10/2010, 23:36
ben samsun yolunda elmadağa gelmeden yokus assa 200 gördüm ne tıtreme var ne bısı korktum daha basamadım vraja giriyodum yawasladım.bi depo benzınle 500 km ye kadar gidiyor benım hesaplarıma göre hız limitini aşmayınca :)


hız limitini aşınca mı aşmayınca mı? :)

uraaal
21/10/2010, 00:46
arkadaşlar yazdıklarımdan en ufak bir şüphesi olan arkadaşlar gelip en ince ayrıntısına kadar görebilirler.amacına uygun kullanıldıgında hakikaten 10 numara arac.AYRICA UNUTMAYIN O VERDİĞİNİZ 30-35000 LİRALAR FALAN HİKAYE FATURAYA BAKIN VERGİSİZ HALİ ARACIN EN FULL HALİYLE 23-24000 LİRAYI GECMEZ BU PARAYADA NE BEKLİYORSANIZ ONU BULURSUNUZ YOKSA HATA SİZDEDİR.HER ZAMAN DEDİĞİM GİBİ BİZ YİYECEĞİMİZE DEVLET YESİN.İYİDİR İYİİİİİİİİİİİİİİİ

gdpjr
22/10/2010, 14:52
araçla ne yaktııgımız hususunda bırcok weri var ama bu tamamıyla surusle alakalı bırsey.. 130 km hızlada gp 5.5 lt yakabılıyor ama yıne aynı hızla aynı yolda gaz pedalı basısınızı ayarlayamazsanız 11.5 da yakıyor...ben atıker lpg lı fıre kullanıyorum... izmir wan 1890 km de ibre allah ne werdıyse(130-150) aralıgı yokuslar bır alt wıtes ve max devirde giderek toplamda 310 tl lık lpg yaktım... 16 tl 100 km... lpg 1.95 200 arası.... aynı aracla balıkesir turgutlu 185 km parmak ucuyla basarak bagırtmadan 100 km cıwarı gıderek toplam 24.90 tl lık lpg yaktı 13.5 tl cıwarı...
bu arada fıre 8 valf motor mesela bır kamyonu sollayamadan yawaslayıp tekrar sollamaya cıktıgınızda( yokusta) kesınlıkle berbat.... ama aynı yokusa kaptırabılırsenız 4 e cekıp ortalama 3500 devırde 90 100 aralıgında cıkabılıyorsunuz... sahsı fıkrım 1.4 fıre 4 ve 5 vıtesıyle benı tatmın edıyor... bırde seklıyle.... 1.3 mjet ve tum dıger dızeller ayrıca 1.2 corsanın ayrıca 1.2 symbol (16 valfın) yanından bıle gecemez... duz yol arabası 1.4 fıre... kuslardan ınınce ılk olarak ıyı gelıyor ama aynı fıyat segmentındekı hıc begenmememe ragmen bır 1.4 getz (ailemde var) resmen benımle yolda dalga gectı.... bır arkadasın dedıgı gıbı bu arac az yakan cok kacamayan yerden yuksek bır memur aracı bence.....

o getzin, eğer otomatikse 100 kilometrede 12 litre benzin yaktığını biliyormuydunuz :) ben çok yakından biliyorum bir depoyla 350 km gidemedim daha

Misafir
22/10/2010, 15:29
Selam;

İlgilenen arkadaşlara fikir vermesi açısından; 1.4 77 Bg. Dua. vitesli evo ile 4000 Km. tamamladım.İstanbul trafiğinde sakin kullanım ve güzergahta yokuş mevcut bulunarak ortalama 7 -7.5 Km./Lt. yaktım.Bilginize.


Benim de dualogic grande punto 3000 olmak üzere ve bendeki veriler de 7-7,5 arası. Arabamı çok seviyorum ama dualogic vitesle yokuşu seri çıkamıyorum. Çok fazla kasıyor ve yokuşu tamamladıktan sonra vites biraz tuhaflaşıyor yani devire göre değişimini yapmıyor. Herzaman olmadı ama bir kaç kez başıma geldi.

ert tunc
22/10/2010, 16:05
araç 700 km de...ilk depo bitti ve ortalama 6.4 lt....tümü izmit şehir içi istanbul kadar kalabalık değil tabiki burası...ama bence ciddi anlamda ekonomik...şuan 1.0 yarisimiz kadar yakıyor belki daha az bile olabilir...aracın km si arttıkça bu ortalama daha da aşağıya gelebilir
buarada araç dualogic

attserkan
22/10/2010, 16:16
arkadaşlar birşey soracam:ortalama herkes devir sona dayandı falan diyor devirin sona dayanması sorun teşkil ediyor mu?bende bazen araba çok devirlenince korkuyorum?

PROTOS
22/10/2010, 16:57
arkadaşlar birşey soracam:ortalama herkes devir sona dayandı falan diyor devirin sona dayanması sorun teşkil ediyor mu?bende bazen araba çok devirlenince korkuyorum?

Dert etmene gerek yok, araçta elektronik koruma var, devir tehlikeli seviyede yükselince, otomatik olarak keser ateşlemeyi.

byspayn
22/10/2010, 20:38
tam olarak kaç da kesiyordu peki 6300 mü 6700mü idi?

Budweiser
23/10/2010, 14:06
Valla yalan olmasın geçen düz yolda 5500 devirde 190 ı gördük arkadaşla. Tekrar deniyeceğiz emin olmak için rasgele gazlamıştım öle denk geldi gözüme baktım daha detaylı vites aralıklarını deniyeceğiz. ve 5 te kesiciye sokacagız daha rodajda fazla yormak istemyiorum cok sıkıştırmadan deniyeceğiz arabayı bakalım. Yakıt sarfiyatınada şu aralar pek önemsemiyorum. Rodaj evresinde oldugundan normal kullanımda zaten 2000-2500 devir arası yürüyorum.

zafermutlu
23/10/2010, 14:14
Valla yalan olmasın geçen düz yolda 5500 devirde 190 ı gördük arkadaşla. Tekrar deniyeceğiz emin olmak için rasgele gazlamıştım öle denk geldi gözüme baktım daha detaylı vites aralıklarını deniyeceğiz. ve 5 te kesiciye sokacagız daha rodajda fazla yormak istemyiorum cok sıkıştırmadan deniyeceğiz arabayı bakalım. Yakıt sarfiyatınada şu aralar pek önemsemiyorum. Rodaj evresinde oldugundan normal kullanımda zaten 2000-2500 devir arası yürüyorum.

çok iyi. 6000 devirde max hp ye ulaşıyor ,190 5500 de ,kesiciye 6500 civarı girse son hız kaç 77liklerde düzde ?

alpimmm
29/10/2010, 22:27
Valla yalan olmasın geçen düz yolda 5500 devirde 190 ı gördük arkadaşla. Tekrar deniyeceğiz emin olmak için rasgele gazlamıştım öle denk geldi gözüme baktım daha detaylı vites aralıklarını deniyeceğiz. ve 5 te kesiciye sokacagız daha rodajda fazla yormak istemyiorum cok sıkıştırmadan deniyeceğiz arabayı bakalım. Yakıt sarfiyatınada şu aralar pek önemsemiyorum. Rodaj evresinde oldugundan normal kullanımda zaten 2000-2500 devir arası yürüyorum.

valla iyi görmüşsün. yolda hafif bi eğim varmıydı? ben düz yolda 170 i geçemedim de.

Kemairon
29/11/2010, 01:01
Arkadaşlar aracımı kullanmaya başlayalı 5 gün oldu. Aracın en belirgin eksisi geç hızlanması ancak hızlandığı zaman tutulmuyor. Konya Yolu'ndan Gölbaşı'na doğru giderken bir baktım bütün araçları hızla geçiyorum; korktum ayağımı gazdan çektim. Devire, hıza bakmak şaşkınlıktan aklıma bile gelmedi.

seysey37
29/11/2010, 01:18
tam olarak kaç da kesiyordu peki 6300 mü 6700mü idi?
denenmiştir 6500 rpm de kesiliyo gaz :)