Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.9 JTD TST 190 HP & 400 N.m motorlar yolda...
Muhendis06
18/10/2007, 00:12
Engine Technology International dergisinin Eylül 2007 sayisinda cikan bir haberi paylasmak istedim. Haberde FIAT'in yakinda piyasaya surecegi 1.9 JTD TST (Twin stage turbo : çift kademeli turbo) motorlardan bahsediliyor. 4 silindirli ve 16.5:1 sıkıştırma oranlı makinalar 2000 d/d 'da 400 Nm tork uretirken, 4000 d/d hizlarinda 190 Hp dolayinda guce erisebiliyor. -20 C derece soguk havada 4 saniyede calisan makina, EGR sistemli, ön katalizorlü ve partikül filtreli donanimiyla Euro 5 emisyonlarina uygun seviyede atik cikartiyor. FIAT bu makina icin kendine rakip olarak BMW 2.0 lt çift turbo motorunu ve VW 1.9 & 2.0 turbo dizel makinalari kabul ediyor.
FIAT Basin bulteni: https://www.fptpowertrain.com/eng/pdf/Comunicato_uk.pdf
https://img149.imageshack.us/img149/9205/kopyas1004188xqf0.jpg
Halook!!!
18/10/2007, 00:22
Motor seçeneği ve beygir gücü açısından çok güzel.Fakat kendine çok büyük rakipler seçmiş FIAT.Bu arada bu araç Türkiye'ye gelirse pahalı olur herhalde...
06kaymak
18/10/2007, 00:47
Gelirse almak isterim...
Auto engineeR
18/10/2007, 00:50
süper bir motor, ama grande puntoya fazla bence.. önden çekişli hafif bi araba olarak bu gücü dengesiz olarak iletir diye düşünüyorum. 400 nm muazzam bi güç.
Halook!!!
18/10/2007, 00:53
Arabayı bu güce uygun olarak güçlendirmişlerdir herhalde....
değerler çok hoş gözüküyo...
Hacim 1600 ü aştı mı gerisi yalan oluyor Tr de:)
Kağıt üzerinde oldukça verimli görünüyor.Dünyanın en deneyimli dizel üreticilerinden birisi olan Fiat ı tebrik ediyorum...
Muhendis06
18/10/2007, 08:10
Ulkemizdeki MTV uygulamasi motor hacmine endeksli olmaktan cikip emisyon degerlerine gore uygulanmaya baslarsa, bu tip motorlarin daha fazla talep gorebilecegi beklenebilir.
Motor seçeneği ve beygir gücü açısından çok güzel.Fakat kendine çok büyük rakipler seçmiş FIAT.Bu arada bu araç Türkiye'ye gelirse pahalı olur herhalde...
ne yönden büyük anlamadım kasamı sınıfmı motor eknolojisi ve motor gücü olarak seçmiş rakibini dikkat edersen ortada muazzam bir güç ve yeni teknoloji var bu motor sadece gp de kalmaz pekçok fıat-alfada yer bulur:bye10000:
Ziyaretçi047
18/10/2007, 16:38
Süper bir araba ve süper bir motor olmuş bence. Ama keşke çift turboyu 1.3 e entegre etselerdi. Motoru biraz daha sağlamlaştırıp tabi ki.
Halook!!!
18/10/2007, 17:17
ne yönden büyük anlamadım kasamı sınıfmı motor eknolojisi ve motor gücü olarak seçmiş rakibini dikkat edersen ortada muazzam bir güç ve yeni teknoloji var bu motor sadece gp de kalmaz pekçok fıat-alfada yer bulur:bye10000:
Teknoloji açısından büyük rakipler bence.Çünkü FIAT ın motor teknolojisi ile BMW nin aynı değildir.Bence en büyük farkı bu ortaya çıkarır.Motor gücü açısından aynı olabilirler belki bu araçlar fakat dediğim gibi teknolojik bakımdan BMW nin önde olduğunu düşünüyorum...
süper bir motor, ama grande puntoya fazla bence.. önden çekişli hafif bi araba olarak bu gücü dengesiz olarak iletir diye düşünüyorum. 400 nm muazzam bi güç.
Passatta bile 320 nm tork var, uçuyodu, bu havalanır artık:D
rakamlar çok güzel ama bi de Ytl cinsinden görmek lazım rakamları :D
motor teknolojisi konusunda şimdi bir örnek versem olurmu yada katılmayan olabilir şimdiden pardon ferrari alfa maserati lancia fıat grubunun motorları herzamn çıta belirlemişitr bu birazda pazarlama işi bmw mercedes üst sınıfa satar satış rakamı bellidir fıat halkçıdır alfa lancia üst ferrari ve maserati başka bir alemdedir bence
400nm ne demek ya :) man fortunalarda 350nm tork var zaten huuff!!! inşallah yürüyen aksamda değişiklik yapılmıştır bnm 1.3lük kasaya koysak o motoru 2 günde aks ları otobanda bırakırım valla kesinlikle suspansyon lastik ebatları deişmiş olmalı. yoksa yürüyen tabut ben söleyeyim :)
Katılıyorum. Fiat o segmentlerde mücadele etseydi BMW nin 6 silindirli, 8 silindirli motorlarının alasını yapardı. Ama derdi o değil.
ahhh bu bende olsa !!! :)
400nm ne demek ya :) man fortunalarda 350nm tork var zaten huuff!!! inşallah yürüyen aksamda değişiklik yapılmıştır bnm 1.3lük kasaya koysak o motoru 2 günde aks ları otobanda bırakırım valla kesinlikle suspansyon lastik ebatları deişmiş olmalı. yoksa yürüyen tabut ben söleyeyim :)
Ben yürüyen aksamda değişiklik olduğunu düşünmüyorum.
En küçük bir ayrıntı arabanın yürüyen aksamını yeniden yapsa daha kolay olacağı bir duruma getirebilir, o yüzden oynamamışlardır gibi geliyo, kesinlikle tabut bu:D
Ben yürüyen aksamda değişiklik olduğunu düşünmüyorum.
En küçük bir ayrıntı arabanın yürüyen aksamını yeniden yapsa daha kolay olacağı bir duruma getirebilir, o yüzden oynamamışlardır gibi geliyo, kesinlikle tabut bu:D
bu görüşüne kesinlikle katılmıyorum en ufak birşeyde bütün hesaplar değişir kaldıkı 1.9 puntoların tamamen yürüyen aksamı farklı zaten gerekli düzenlemeler yapılomadan üretim onayı alamazlar:book0000:
Halook!!!
19/10/2007, 19:44
Bence kesinlikle güçlendirme yapmışlardır bazı yerlerde yoksa bu haliyle bu kadar güce dayanamaz yahu :D
süper bir motor, ama grande puntoya fazla bence.. önden çekişli hafif bi araba olarak bu gücü dengesiz olarak iletir diye düşünüyorum. 400 nm muazzam bi güç.
kardeş beni yanlış anlama sana cevap olarakda algılama da... sen olsan ve 200 beygirlik motoru gp ye taksan.. sen o gp yi güçlendirmezmisin.. emin ol güçlendirmemeyi aklından bile geçirmezsin.. emin ol arabanın altından girer üstünden çıkarsin arabayı taş giib yaparsın.. eeee fiat da bunu düşünür herhalde..
kardeş beni yanlış anlama sana cevap olarakda algılama da... sen olsan ve 200 beygirlik motoru gp ye taksan.. sen o gp yi güçlendirmezmisin.. emin ol güçlendirmemeyi aklından bile geçirmezsin.. emin ol arabanın altından girer üstünden çıkarsin arabayı taş giib yaparsın.. eeee fiat da bunu düşünür herhalde..
Ali sana katılıyorum tabi ancak Alperin demek istediği sanırım 200bg ve 400nm tork değerine sahip bir araç arkadan çekişli olursa çok daha dengeli yürüyeceği.Zaten 155bg lik Abarth ın 5000 Euroluk kitinde (180bg e çıkaran) bile amortisör ve frenaj modifikasyonu mevcut.Tabi dediğin gibi gerekli iyileştirmeler Fiat tarafından yapılacaktır.
Alper değil de ben yanlış anladım sanırım:):):)
Auto engineeR
20/10/2007, 17:21
ali abi, arda abinin bahsettiğini anlatmak istedim.
tabii ki frenleri,amortisörleri,tüm aksamı o güce uygun olarak üretilecek.
ama önden çeker we hafif bi araba için bu güç fazla demek istiyorum. ha bu araba dizel değil de benzinli olsaydı, 200 hp-250 nm ciwarı olsaydı gene ok. ama 400 nm torktan sözediyoruz we bu gücün 2. we hatta 3. witeste patinajsız aktarılması gerçekten zor. ayrıca wirajlarda önden kayma sorunuyla da karşılaşılır. demek istediğim yeterince stabil olmaz bence..
zaten bakarsanız büyük,ağır,oturaklı arabalarda bile 250 hpnin üzerinde önden çeker görmek çok zor. ki bunlar benzinli-torku düşük.
arkadan itiş weya 4 çeker 400 nm bi grande punto olsaydı bu bahsettiğim sorunlar kolay kolay yaşanmaz.
bizde 200 hp 240 nm rover 620 ti war önden çeker we 1-2. vitesleri çok dengesiz. arabayı sağa sola çekiyor direksiyon kontrolü kalmıyor pedal köklendiğinde. bunu yapanlar da mühendisler değil mi?
Türkiye'ye getirirler mi acep?
bu görüşüne kesinlikle katılmıyorum en ufak birşeyde bütün hesaplar değişir kaldıkı 1.9 puntoların tamamen yürüyen aksamı farklı zaten gerekli düzenlemeler yapılomadan üretim onayı alamazlar:book0000:
bende bu görüşe katılmıyorum, napalım:D:D:D:D
ali abi, arda abinin bahsettiğini anlatmak istedim.
tabii ki frenleri,amortisörleri,tüm aksamı o güce uygun olarak üretilecek.
ama önden çeker we hafif bi araba için bu güç fazla demek istiyorum. ha bu araba dizel değil de benzinli olsaydı, 200 hp-250 nm ciwarı olsaydı gene ok. ama 400 nm torktan sözediyoruz we bu gücün 2. we hatta 3. witeste patinajsız aktarılması gerçekten zor. ayrıca wirajlarda önden kayma sorunuyla da karşılaşılır. demek istediğim yeterince stabil olmaz bence..
zaten bakarsanız büyük,ağır,oturaklı arabalarda bile 250 hpnin üzerinde önden çeker görmek çok zor. ki bunlar benzinli-torku düşük.
arkadan itiş weya 4 çeker 400 nm bi grande punto olsaydı bu bahsettiğim sorunlar kolay kolay yaşanmaz.
bizde 200 hp 240 nm rover 620 ti war önden çeker we 1-2. vitesleri çok dengesiz. arabayı sağa sola çekiyor direksiyon kontrolü kalmıyor pedal köklendiğinde. bunu yapanlar da mühendisler değil mi?
Kesinlikle katılıyorum, jeeplerde bile kaç nm tork var be:D
bende bu görüşe katılmıyorum, napalım:D:D:D:D
boş muhabbet yapmana gerek yok
fiat bu kadar enerjisini 1,9 yerine 1.6 mjet harcasa da piyasadaki dizellerin tozunu artırsa
yakında çıkacak diyorlar ama bakalım ne zaman
fiat bu kadar enerjisini 1,9 yerine 1.6 mjet harcasa da piyasadaki dizellerin tozunu artırsa
yakında çıkacak diyorlar ama bakalım ne zaman
doğru söylüyorsun ama sanırımbu hacim dolaylı vergi sadece bizde var uluslararası pazarda örneğin opelin 1.6 benzinlisi yok sadece türkiyeye özelbir durum türkiyede satış yapabilmek için bu tip uygulamalar yapılıyor fıatta bunu yapmalı sonuçta türkiyede güçlü konumda adamlarda haklı 1.9 ve üstü araçalra yoğunlaşıyorlar sadece türkiye veya birkaç pazar için ufak hacimli motor tasarlamak maliyet yaratmak ve bunun getirisini hesaplamak biraz zor gibi ama bakalım bekliyoruz sonuçta fıat motor işini güzel kıvırıyor:robot000:
ali abi, arda abinin bahsettiğini anlatmak istedim.
tabii ki frenleri,amortisörleri,tüm aksamı o güce uygun olarak üretilecek.
ama önden çeker we hafif bi araba için bu güç fazla demek istiyorum. ha bu araba dizel değil de benzinli olsaydı, 200 hp-250 nm ciwarı olsaydı gene ok. ama 400 nm torktan sözediyoruz we bu gücün 2. we hatta 3. witeste patinajsız aktarılması gerçekten zor. ayrıca wirajlarda önden kayma sorunuyla da karşılaşılır. demek istediğim yeterince stabil olmaz bence..
zaten bakarsanız büyük,ağır,oturaklı arabalarda bile 250 hpnin üzerinde önden çeker görmek çok zor. ki bunlar benzinli-torku düşük.
arkadan itiş weya 4 çeker 400 nm bi grande punto olsaydı bu bahsettiğim sorunlar kolay kolay yaşanmaz.
bizde 200 hp 240 nm rover 620 ti war önden çeker we 1-2. vitesleri çok dengesiz. arabayı sağa sola çekiyor direksiyon kontrolü kalmıyor pedal köklendiğinde. bunu yapanlar da mühendisler değil mi?
anladım. ya aslında 100 beygirden daha güçlü bir araba pek fazla kullanmadım.. bu işlerden de pek anlamam.. ilk önce bugun piyasada seat leon cupra var 240 hp (torkunu bilmiyorumama sanıyorum 320 nm olucaktı) clıo III var 200 beygir birkaç marka daha var ve bu motorlar 2000 cc ve önden çekişli.. bunları nasıl yapıyorlar.. aslında arkadan çekişli arabalar bana hiç güvenli gelmiyor.. banada arkadan çekişli arabaları kontrol etmek zor geliyor.. çünkü bana göre fizik kurallarına aykırı.. arkadan ittiğin zaman on kontrolsuz gider.. ama önden çekiş yaptın mı tüm kütleyi doğru olarak yönlendirmek istediğin bölgeye götürürsün.. hala bu arkadan itişlinin daha iyi olduğu mantığını kavrayabilmiş değilim.. artı birde arada sahft var (hız kesici).. neyse ben daha fazla yorum yapmak istemiyorum.. çünkü bilgi birikimi mi aşıyor bu konular.. ha bu arada bmw nin tek beğenmediğim noktası arkadan itişli olmasıdır.. bir gün param olurda bmw ye gönül koyarsam arkadan itişli olduğu için almayabilirim.. grande puntomun karda gidişini çok iyi bilirim ben.. ama buna en buyuk etkenlerin başında önden çekiş ve yükün önde olmasıdır.. bilmem bişey bilip de bişey anlatabildimiyim... ::))))))
Auto engineeR
22/10/2007, 23:13
ewet aslında normal bi sürücü için önden çekiş daha kontrollü gelebilir. ama arkadan itişi kontrol etmeyi bilen birisi için arkadan itiş çok daha güwenli we kontrollüdür. çünkü arabanın hem önünü hem arkasını kontrol edebilirsiniz arkadan itişte. we yüksek güçlerde bu kontrole ihtiyaç wardır.
tüm profesyonel yarış arabalarında (nascar,f1 we süper spor arabalarda) arkadan itiş mewcuttur.
önden çeker bi arabada lokomotifin arkasına takılmış bir wagon gibisinizdir.lokomotif nereye çekerse oraya gidersiniz.
şaft a hız kesici demişsin ali abi anlamadım? performansı düşürür anlamındaysda ok..
anladım. ya aslında 100 beygirden daha güçlü bir araba pek fazla kullanmadım.. bu işlerden de pek anlamam.. ilk önce bugun piyasada seat leon cupra var 240 hp (torkunu bilmiyorumama sanıyorum 320 nm olucaktı) clıo III var 200 beygir birkaç marka daha var ve bu motorlar 2000 cc ve önden çekişli.. bunları nasıl yapıyorlar.. aslında arkadan çekişli arabalar bana hiç güvenli gelmiyor.. banada arkadan çekişli arabaları kontrol etmek zor geliyor.. çünkü bana göre fizik kurallarına aykırı.. arkadan ittiğin zaman on kontrolsuz gider.. ama önden çekiş yaptın mı tüm kütleyi doğru olarak yönlendirmek istediğin bölgeye götürürsün.. hala bu arkadan itişlinin daha iyi olduğu mantığını kavrayabilmiş değilim.. artı birde arada sahft var (hız kesici).. neyse ben daha fazla yorum yapmak istemiyorum.. çünkü bilgi birikimi mi aşıyor bu konular.. ha bu arada bmw nin tek beğenmediğim noktası arkadan itişli olmasıdır.. bir gün param olurda bmw ye gönül koyarsam arkadan itişli olduğu için almayabilirim.. grande puntomun karda gidişini çok iyi bilirim ben.. ama buna en buyuk etkenlerin başında önden çekiş ve yükün önde olmasıdır.. bilmem bişey bilip de bişey anlatabildimiyim... ::))))))
Ali, kar ve kaygan zemin konusunda söylediklerine katılıyorum...
Auto engineeR
23/10/2007, 00:17
ewet karlı zeminlerde önden çekerin daha awantajlı olduğunu düşündüğümü yazmayı unutmuşum
karaşimşek
23/10/2007, 00:34
400nm ne demek ya :) man fortunalarda 350nm tork var zaten huuff!!! inşallah yürüyen aksamda değişiklik yapılmıştır bnm 1.3lük kasaya koysak o motoru 2 günde aks ları otobanda bırakırım valla kesinlikle suspansyon lastik ebatları deişmiş olmalı. yoksa yürüyen tabut ben söleyeyim :)
o 350 bg olmasın
boş muhabbet yapmana gerek yok
katılmıyorum diye arkadaş dedi, ben değil:)
Değişiklik konusuna gelince en fazla amortisörler sertleştirilmiştir:)
katılmıyorum diye arkadaş dedi, ben değil:)
Değişiklik konusuna gelince en fazla amortisörler sertleştirilmiştir:)
Ahmet, parçaların (Akslardan, vites kutusuna kadar) tolerans değerleri ölçüsünde değişiklik yapılabilir ya da yapılmaz.Tabi genel olarak söylüyorum tork 200nm olsun 400 olsun Punto ya da BMW farketmez...
şaft a hız kesici demişsin ali abi anlamadım? performansı düşürür anlamındaysda ok..
ewet yanlış kullanmısım kelimeyi... doğru performans düşürür...
söylediklerine katılıyorum yazdıklarını dikkate alacağım..
Ahmet, parçaların (Akslardan, vites kutusuna kadar) tolerans değerleri ölçüsünde değişiklik yapılabilir ya da yapılmaz.Tabi genel olarak söylüyorum tork 200nm olsun 400 olsun Punto ya da BMW farketmez...
Olabilir abi:)
Sezgintr
25/10/2007, 10:27
ali abi, arda abinin bahsettiğini anlatmak istedim.
tabii ki frenleri,amortisörleri,tüm aksamı o güce uygun olarak üretilecek.
ama önden çeker we hafif bi araba için bu güç fazla demek istiyorum. ha bu araba dizel değil de benzinli olsaydı, 200 hp-250 nm ciwarı olsaydı gene ok. ama 400 nm torktan sözediyoruz we bu gücün 2. we hatta 3. witeste patinajsız aktarılması gerçekten zor. ayrıca wirajlarda önden kayma sorunuyla da karşılaşılır. demek istediğim yeterince stabil olmaz bence..
zaten bakarsanız büyük,ağır,oturaklı arabalarda bile 250 hpnin üzerinde önden çeker görmek çok zor. ki bunlar benzinli-torku düşük.
arkadan itiş weya 4 çeker 400 nm bi grande punto olsaydı bu bahsettiğim sorunlar kolay kolay yaşanmaz.
bizde 200 hp 240 nm rover 620 ti war önden çeker we 1-2. vitesleri çok dengesiz. arabayı sağa sola çekiyor direksiyon kontrolü kalmıyor pedal köklendiğinde. bunu yapanlar da mühendisler değil mi?
Evet Alper söylediklerine baştan aşağı katılıyorum. Bizim arabalara bu motor çok gelir ama yok yolda dağılır kelimelerine katılmıyorum ne teneke arabalar ne motorları kaldırıyoda punto mu kaldırmayacak allah kimsenin başına vermesin bi kaza geçirdim ve arabanın nekadar sağlam ve güvenilir olduğunu anladım bizim arabalar teneke değil. Birde ben biyerde okumuştum okuyalı baya oluyo şimdi tam olarak hatırlayamıcam ama puntoların 4x4 olanlarıda 2008de üretime geçecek yazıyordu belki bu motor süspansiyon değişikliğiyle 4x4lere konulabilir.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.