PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Panda 0.9 dualogic'i nasıl bilirsiniz?



boby
22/08/2014, 21:45
Degerli arkadaslar merhaba, otomatik sanzimanin oldugu bir arac alma planimiz var.alternatifler polo,skoda citigo ,/ panda ve nissan micra.pandanin 0,9 luk motorunun teknik verileri cok iyi ama arac 2 silindirliymis. Daha once hic 2 silindirli arac oldugunu duymamistim.

hasanerdemir
22/08/2014, 22:48
Otomatik aracda japondan şaşmayın polo dizellerinde 3 silindirli si var onlarinda sorunlu olduğunu duydum. Honda jazz cvt şanziman düşünebilirsiniz.

Arrest
23/08/2014, 15:13
4 kisi yokus cikar mi o

cemdogu
23/08/2014, 17:23
çıkmaz.otomatiği değil, düzü zor çıkıyor.panda şehir içi, hatta şehirler arası iyi bir tercih değil.çok zenginseniz, evinizde yemek yapan kadınlar var ise eğer onlar markete gitsin diye bisiklet olarak kullanabilirsiniz :))

nissan micra ve honda jazz öneririm.honda çok az yakıyor.nissan micra da yakıt konusunda fena değil.

mucar
24/08/2014, 01:21
2 silindir ama turbo ve multiair var o motorda :) 69hp olanı test için kullanmıştım o bile fena değildi. Denemeye değer, bayiye gidip test edin bence.

merzel
24/08/2014, 01:42
Bugun ailemle piknige gittik. Odemis beydag yolunu bilir misiniz bilmiyorum. 1.4 fire kullanicisiyim. Yol genellikle yokus ve virajlidir. Arac beni kanser etti. Kamyonlar denk geldiginde 1. vitese dustugumu biliyorum. 2 ile zor ciktim yokuslari. Bi ara 1.2 corsanin bile beni solladigini hayal meyal hatirliyorum. 😁 Aman hocam turbosuz arabadan ve dusuk beygirden uzak dur. Bu benim ilk arabam. İkinci alacagim araba buyuk ihtimal sifir olur. Nasil bir araba alacagim simdiden kafamda sekillenmeye basladi.😀

Sent my Nexus 5 using

boby
24/08/2014, 02:38
Bugun nissan micrayi test ettim begenmedim....kia picantoyuda test etmek istedim ancak test araci yoktu.picanto 4 ileri tam otomatik......goruntusu cok hos icide genis .ah birde deneme imkanim olsaydi.nette yorumlari inceledim gayet olumlu.

teo53
24/08/2014, 12:34
Punto 1.4 77hp benzinliler kasayı zor çekerken 0.9 mu ? :) Teknolojisini bilmiyorum ama 1.4 ü gördükten sonra 0.9 unundan ondan farklı olacağını sanmıyorum açıkcası

byadrenalin
24/08/2014, 12:48
Bugun ailemle piknige gittik. Odemis beydag yolunu bilir misiniz bilmiyorum. 1.4 fire kullanicisiyim. Yol genellikle yokus ve virajlidir. Arac beni kanser etti. Kamyonlar denk geldiginde 1. vitese dustugumu biliyorum. 2 ile zor ciktim yokuslari. Bi ara 1.2 corsanin bile beni solladigini hayal meyal hatirliyorum. 😁 Aman hocam turbosuz arabadan ve dusuk beygirden uzak dur. Bu benim ilk arabam. İkinci alacagim araba buyuk ihtimal sifir olur. Nasil bir araba alacagim simdiden kafamda sekillenmeye basladi.😀

Sent my Nexus 5 using

Malesef Punto 'nun 1.4 motoru rezalet bir motor bu açıdan. Ben de uzun yol yapmıştım aynı şeyleri yaşamıştım. Hafif tatlı yokuşlarda bile 3. viteslere kadar düştüğümü hatırlıyorum. Şimdi 1.3 mjet kullanıyorum. Uzun yol yapma şansım olmadı daha ama genel anlamda 1.4 fire 'a göre çok çok daha iyi. Bayılsa bile hemen toparlıyor kendini.

merzel
24/08/2014, 14:19
Malesef Punto 'nun 1.4 motoru rezalet bir motor bu açıdan. Ben de uzun yol yapmıştım aynı şeyleri yaşamıştım. Hafif tatlı yokuşlarda bile 3. viteslere kadar düştüğümü hatırlıyorum. Şimdi 1.3 mjet kullanıyorum. Uzun yol yapma şansım olmadı daha ama genel anlamda 1.4 fire 'a göre çok çok daha iyi. Bayılsa bile hemen toparlıyor kendini.
1.2 corsa beni gecince kafama sikasim geldi.😀 Turbosuz araca binilmez.

Sent my Nexus 5 using

merzel
24/08/2014, 15:18
Arkadaşlar size bisey danışmak istiyorum. Dun gittigim yolun donusunde hep inisti hic gaza basmadan frenle indim. Bazi yerlerde cok fazla kullanmak zorunda kaldım. Bir yerde manzarayi izlemek icin durduk. Arabadan yanik kokusu geldi. Buyuk ihtimal balatalardan geldi. Bu koku normal midir? Boyle durumlarda ne yapmak gerekir?

Sent my Nexus 5 using

comanchee
24/08/2014, 15:39
bendede 1,4 fire motor var ılgaz dağına çıkarken bile 1e düşmedi o kadarda abartmayın.1,6 atmosferik bir araçda tek gidiş geliş yolda kamyon arkasına düşerse kolay toplamıyor.eskiden yollar çok sakindi insanlar sollamaları çok daha rahat yaptıkları için pek devir düşme sıkıntısı yaşanmıyordu.şimdi yollar kalabalık hemen sollayamıyorsunuz araba kamyon arkasında rampa çıkarken bayılmaya başlıyor üstünede birde lpg faktörü ekleniyor.turbosuz araçların kaderi bu.turbo düşük devirde yüksek tork ve yüksek hp sağlıyor.birçok turbolu motor 1700-4000 dd arası düzgün bir tork eğrisine sahip.sağladıkları esnek sürüş imkanı onları günlük kullanımda avantajlı hale getiriyor.

merzel
24/08/2014, 15:51
bendede 1,4 fire motor var ılgaz dağına çıkarken bile 1e düşmedi o kadarda abartmayın.1,6 atmosferik bir araçda tek gidiş geliş yolda kamyon arkasına düşerse kolay toplamıyor.eskiden yollar çok sakindi insanlar sollamaları çok daha rahat yaptıkları için pek devir düşme sıkıntısı yaşanmıyordu.şimdi yollar kalabalık hemen sollayamıyorsunuz araba kamyon arkasında rampa çıkarken bayılmaya başlıyor üstünede birde lpg faktörü ekleniyor.turbosuz araçların kaderi bu.turbo düşük devirde yüksek tork ve yüksek hp sağlıyor.birçok turbolu motor 1700-4000 dd arası düzgün bir tork eğrisine sahip.sağladıkları esnek sürüş imkanı onları günlük kullanımda avantajlı hale getiriyor.
Hocam zaten okursaniz kamyon arkasina denk gelince 1. vitese kadar dustum. Dik yokuslari 2 ile cikiyorum, ancak gazi dipine kadar koklememe ragmen arac banamisin demiyor ivmelenmiyor. 2. viteste 3500 devire kadar geliyorum hadi 3'e alayim diyorum alıyorum 3'e hop araba bayiliyor. Sonra tekrar 2. 😎

Sent my Nexus 5 using

Evren_c
24/08/2014, 19:22
Mutlaka test edin Panda'yı. Ama bence de az da olsa yokuşlu bir yerde yaşıyorsanız almayın. Kanser edebilir çünkü.

Ben neredeyse hiç yokuş çıkmıyorum. O yüzden Fire ve dualogic aldım. Haliyle memnunum araçtan fakat eski aracım 54 beygirlik dizel Citroen C1 resmen dağ keçisi Punto'nun yanında :) Vites büyüterek yokuş çıkıyordu.

celenlee
24/08/2014, 23:44
Beyler bu bahsettiğiniz makine 85BG 150Nm turbolu bir araç...

Atmosferik 0,9 muamelesi yapaılamaz!! Bineni kesinlikle şarşırtacaktır..

**Yokuşlarda turbolu araç kolayla kanser etmez, ama atmosferik fire kanser eder :)

biancoangelo
25/08/2014, 00:52
4 kisi yokus cikar mi o

çıkar satocum o kadar da değil.

boby
25/08/2014, 00:55
2 silindir arac oldugu dogrumudur..motordan pek anlamam ama 2 silindir cokda cekici gelmiyor

Arrest
25/08/2014, 01:06
çıkar satocum o kadar da değil.
Kanser eder durdummu kalkmaz valla zorlamaktan piston kollari egilir. Bislerde iki silindir habire piston kolu egiyor :)

cdogu
25/08/2014, 05:47
Silindiri bilmem de turbosu olan 0.9 bana çok acayip geldi şimdi duydum yani. Bence fire gibi bogulma vs. yapmaz. Turbo kuvvetli bir tork yani tırmanma gücü ekler diye dusunuyorum.

Evren_c
25/08/2014, 11:04
Dualogic twinair turbo Panda'nın torkunun 100 Nm olması lazım (ve 77 beygir). Punto'ya göre torku daha düşük ama araç daha hafif. Yokuşlu bir yerde kullanacak olsaydım Panda'yı almazdım. Keza Punto'nun da benzinli otomatiğini almazdım :) Ama her halükarda test etmek lazım. Herkesin beklentisi farklı zira.

biancoangelo
26/08/2014, 00:38
Kanser eder durdummu kalkmaz valla zorlamaktan piston kollari egilir. Bislerde iki silindir habire piston kolu egiyor :)

sana arabası denk gelmemiş satom. dediklerinin bi tanesini yaşamıyorum vallahi.

byspayn
26/08/2014, 01:30
Yorumlar evlere şenlik. Siz bilmiyorsunuz galiba arkadaşlar ancak o 0.9 motor FIRE'dan daha iyi çekiyor puntoyu. Türkiyede hala köhne FIRE var ama yurtdışında twinair motorlu puntolar dolaşıyo (ülkesini tam hatırlayamadım). Haliyle pandayı çok rahat yürütür. Çünkü bu motor 145 Nm olan torkunu 1900 dv/dkdan itibaren veriyor ve Panda'yı 0'dan 100'e 11 snde ulaştırmayı başarıyor. Maksimum saatte 177 km de fabrika verisi var.

Yani anlayacağınız.. Sizi bilmem de ben iyi bilirim bu motoru.. Sağlamlık konusunda bişi diyemicem. Twinair yeni bir teknoloji.

Evren_c
26/08/2014, 14:27
Yorumlar evlere şenlik. Siz bilmiyorsunuz galiba arkadaşlar ancak o 0.9 motor FIRE'dan daha iyi çekiyor puntoyu. Türkiyede hala köhne FIRE var ama yurtdışında twinair motorlu puntolar dolaşıyo (ülkesini tam hatırlayamadım). Haliyle pandayı çok rahat yürütür. Çünkü bu motor 145 Nm olan torkunu 1900 dv/dkdan itibaren veriyor ve Panda'yı 0'dan 100'e 11 snde ulaştırmayı başarıyor. Maksimum saatte 177 km de fabrika verisi var.

Yani anlayacağınız.. Sizi bilmem de ben iyi bilirim bu motoru.. Sağlamlık konusunda bişi diyemicem. Twinair yeni bir teknoloji.

Dualogic olan bu güçte ve torkta değil sanıyorum, önceki mesajımda da yazmıştım. Kendi adıma dualogic olan için konuşuyorum.

celenlee
26/08/2014, 23:38
Tartışmaya açık bir durum yok. Sitesinde yazıyor.

Dualogic 0.9 Twinair Panda
85BG 5500rpm
145Nm 1900rpm
177kmh max hız
11,5s 0-100 hızlanma..

975kg lik bu araç için süper bir motor.....

Evren_c
27/08/2014, 20:11
Wikipedia da öyle yazmiyor, birinde hata var ama hangisinde?

celenlee
27/08/2014, 22:42
Wikipedia da öyle yazmiyor, birinde hata var ama hangisinde?
Wiki malum herkes editleyebildiği için bazen arada hatalar olabiliyor ;)

En iyisi farklı farklı ülkelerden araca bakmak ;)
Hepsinde 85/145

https://www.fiat.at/at/CMSDE/Documents/PDF/Preislisten/Preisliste_Panda.pdf

https://local.fiat.nl/prijslijsten/prijslijst_Panda.pdf

https://www.fiat.com.tr/modeller/Kataloglar/yenipanda.pdf

Evren_c
28/08/2014, 00:40
Wiki malum herkes editleyebildiği için bazen arada hatalar olabiliyor ;)

En iyisi farklı farklı ülkelerden araca bakmak ;)
Hepsinde 85/145

https://www.fiat.at/at/CMSDE/Documents/PDF/Preislisten/Preisliste_Panda.pdf

https://local.fiat.nl/prijslijsten/prijslijst_Panda.pdf

https://www.fiat.com.tr/modeller/Kataloglar/yenipanda.pdf

Hmm o zaman gayet iyi duruyor kağıt üstünde. Ben de merak ettim, arac bulabilirsem test edeyim sunu :)