Orijinalini görmek için tıklayınız : Punto'nun yol tutuşunu öven Focus sahibi.
ykaya1983
20/08/2014, 19:43
Arkadaşlar araçlarımızın kıymetini bilelim.Bakın her markanın kullanıcısını barındıran türkiyenin en büyük forumlarından birisinden punto için yazılan övgü dolu mesajların içinde olduğu link;
O Punto'da ne vardı?... (https://forum.donanimhaber.com/m_96145997/tm.htm)
Aracımı bu konuyu okuduktan sonra daha sevdim.Punto forumunda yazılsaydı duygusallık var derdik ama birçok kullanıcıyı barındıran bana göre en objektif forumlardan bir tanesi ve yazılanlar hayatın gerçekleri
emrek8899
20/08/2014, 19:53
Olanı söylemiş B segmentinde yol tutuşunda kendini ispatlamış çoğu C segmentinide geçmiştir punto
Kardes 2005 ten eski focuslarin yol tutusu tam hezimet
ykaya1983
20/08/2014, 20:04
Kardes 2005 ten eski focuslarin yol tutusu tam hezimet
Focus 2 diyor hocam.2005 den sonrası olduğu kesin.
emrek8899
20/08/2014, 20:20
Yigidi oldur hakkini yeme focus 1 de yol tutusu cok iddaa li olan bir arac ki 2 dahada guzel yol tutar bu konuda bi cok odul almistir
Focus 1 puntoya gore yol tutmuyor bence. Viraja tjetle 120 ile girerken focus 1 ile 80 guvensiz geliyor
Honor COOPER
20/08/2014, 21:19
Pilotaj da çok önemli böyle bir sürüş parkurunda.
%90 pilotaj %10 araba
puntoylada focuslada cmaxlede virajlarda beni geçen çok çok nadir.(hız limiti neyse o hızda giderim, yani genelde 121)
pilotajımın iyi olduğunu iddia etmiyorum tabi ancak insanların geneli risk almıyıp yavaşlıyorlar.
shellcininabisi
21/08/2014, 00:52
yapmayin gözünüzü seveyim :-) tamam 2011 model evomdan çok memnunum tamam o benim canim ama babamin 2008 focusuna oturunca isler değişiyor arkadaş çeşmede yazligimiz var çeşme otoyolunda bana evom rüzgardan ucacakmis gibi geliyor... focusa oturunca ayni yolda abartisiz TANK kullanıyorum hissiyati olusuyor.
tamam punto hizli atik ama yol tutuşu demek değil bu sadece virajlarda fren yerine uygunsa şerit değiştirir içeriden alirsin bu da hizini korur ama
2011 EVO MJET dynamics vs 2008 FORD FOCUS TDI titanyum ikisininde biliyorum focus derim
edit : ayni yolda 1999 model seat cordoba mi tek gecerim resmen asfalta yapisirdi.
focus 2yi yoldan çıkardım 120 ile.allahtan boş bir tarlaya düştüm 4 tekerlek üstü.tampon boyatıp yırtmıştım...
ama 2 hafta önce tjet ile 120km aynı virajı kedi gibi geçtim.
yazan arkadaş doğru yazmış.focus 2 kullanıcılarının geneli, orjinal lastik ve amortisör yüzünden şikayetçi.araba gerçekten yol tutmuyor.özellikle kışın soğuk havada lastiğe kauçuk kaplamışsınız gibi.merkezlemesi mi yanlıştır, başka mıdır bilmem ama punto focusa yol tutuşunda üstün kalıyor...
aynı durum eski kasa mondeolar için geçerli, şirket kasası olanlardan bahsediyorum.fiesta ile kıyaslama yapmaya değer bile bulmuyorum...
recepseven
21/08/2014, 10:24
focus 2yi yoldan çıkardım 120 ile.allahtan boş bir tarlaya düştüm 4 tekerlek üstü.tampon boyatıp yırtmıştım...
ama 2 hafta önce tjet ile 120km aynı virajı kedi gibi geçtim.
yazan arkadaş doğru yazmış.focus 2 kullanıcılarının geneli, orjinal lastik ve amortisör yüzünden şikayetçi.araba gerçekten yol tutmuyor.özellikle kışın soğuk havada lastiğe kauçuk kaplamışsınız gibi.merkezlemesi mi yanlıştır, başka mıdır bilmem ama punto focusa yol tutuşunda üstün kalıyor...
aynı durum eski kasa mondeolar için geçerli, şirket kasası olanlardan bahsediyorum.fiesta ile kıyaslama yapmaya değer bile bulmuyorum...
senin mondeo ya laf atıp yol tutmuyor demen için tamamen acemi olman lazım, mk2 kasasına 2 yıl bindim yoldan çıkarman için aptal olman gerek yada hata yapman demek hele ki bahsettiğin mk3 makyajlı kasa için de yorum bile yapmam...
(sözlerimle kimseyi kırmak istemem, yanlış bir şey yazmış isem de özür dilerim)
katip onur
21/08/2014, 11:16
Daha önce focus kullandım 2005 model boşu ve 2008 model esp'li modelini kullandım. Bence yol tutuşu Focus'un çok çok iyi, focusa binince insana bir güven geliyor.. Punto orjinal yay, orjinal amortisör ve orjinal jant lastikle bence focusdan geride kalır :) Focus'cuyu plotaj yemiş bence :)
ykaya1983
21/08/2014, 12:09
Okumadan mesaj yazacağınıza verdiğim linteki bilgileri okusaydınız ne demek istediğimi daha iyi anlardınız.Olay yol tutuşu değil punto'nun viraj kabiliyetinin iyi olması.Hata biraz da bende ki yol tutuşu diye açmışım başlığı.Ama zaten bu forumda bu şekilde başlık açıldığında sadece başlık okunduğu için ezbere yorumlar geleceğini biliyordum.Bir konu açarsın 3 günde 3 mesaj gelir o da işe yaramaz zaten.Verdiğim forum linkinde birçok marka araç kullanmış insanlar gelip objektif biçimde puntonun viraj kabiliyetini teknik bilgilerle anlatırken bu forumda birine focus golf polo fiesta desen oooo bunların yanında bizimkisi arabamı demeye başlarlar.Ben zaten neyi tartışıyorum ki bu forumun yapısı böyle.Son günlerde yazan da kalmadı galiba 1 haftadır aynı başlıklar.Forum resmen ölmüş.
ykaya1983
21/08/2014, 12:14
%90 pilotaj %10 araba
puntoylada focuslada cmaxlede virajlarda beni geçen çok çok nadir.(hız limiti neyse o hızda giderim, yani genelde 121)
pilotajımın iyi olduğunu iddia etmiyorum tabi ancak insanların geneli risk almıyıp yavaşlıyorlar.
%90 pilotaj demen çok abartılı olmuş.Verdiğim linkte konuyu açan arkadaş dikkat edersen bir ara viraja girerken risk alıp arabayı devirecekmiş gibi sürdüm diyor.
shellcininabisi
21/08/2014, 13:04
virajlarda evet ben de kendime guvenirim ama şöyle yapiyorum yol musaitse fren yapmadan şerit değiştirip gaz kes - gaz ver yaparim ve en iceriden almaya calisirm özellikle de bu teknikle usak ile kula arasındaki 90 derecelik virajlara bayilirim bence de pilotaj cunku ayni şeyi 2008 focuslada yapıyorum ve hic te yoldan cikacak gibi olmuyor.. aksine. aracin puntoya gore daha az G kuvveti uygualadigini bile söyleyebilirim.
focus 3 ve focus 1 gerçekten o konuda çok iyi..focus 2 hem yalıtım hem de yol tutuş gibi özellikler konusunda kardeşlerine hiç çekmemiş :) şu anda ailemizde focus 3 mevcut ve gerçekten güven veren yolu tutan tok bir araç..yukarıda yazılı olan punto tek kapı ise muhtemelen yay falan da vardır t-jet de olabilir yol tutuşu daha da iyileştirilmiş olabilir..zaten puntoların yol tutuşu da segmentine göre gayet güzeldir..
fencolic
21/08/2014, 13:21
Arkadaşlar bundan once 3 yil focus 1 kullandim. Buradaki karsilastirmalar tamamen subjektif. Puntonun viraj alma hususunda focustan üstün oldugunu söylemek için birçok degişkeni sabit tutmak lazim. Viraj ayni viraj mi? Lastikler ayni marka-model ve diş derinlikleri ayni mi? Araçlarin ağirlıklari bile farkli neye dayanarak karsilastiriyorsunuz merak ettim.
Ben puntoda 175 taban lastik kullanirken 195 tabana geçtim. Her zaman tirsarak girdigim virajlara şimdi gozu kapali giriyorum. Savrulma konusumda aracin sahip oldugu ozellikler disinda yolun egimi, asfalt kalitesi, lastik ebatlari, ağırlık, sicaklık gibi gözardı ettiğiniz etkenler yaklaşık %50 etkiliyken iki araci karsilastirmak tamamen kişisel önyargılardan ibarettir.
Bana niye virajlarda araç altımdan kayıp gidecekmiş gibi geliyor ? Punto bence yay olmadan yol tutuşu konusunda biraz zayıf kalıyor yada ben limitleri zorluyorum
Ozzy3327
22/08/2014, 00:03
Ben orjinal spor paketli, alcaltilmis saseli 16" jantli puntomdan virajlarda aldigim keyfi,su anda kullandigim astradan alamiyorum. Astra cok daha iyi yol tutuyo ama punto ciddi anlamda keyif veriyodu. Cok yuksek hizlarda bile cok zorladigimda espnin devreye girmesi aracin arka kisminin cok kontollu bir sekilde kaymasi falan guzeldi yani:)
bizde 75 hp orijinal punto var.ama araba virajlarda yatıyor gibi.bana mı öyle geliyor.belki yatıyor ama kaymıyordur ama insan bu durumda korkuyor.
lastik tabanlarını genişletmek yapılacak ilk işlem herhalde
Hiç bir standart punto standart bir focusun peşinden gidemez (t-jet i tenzih ederim) :)
Ancak iyi bir takım lastiğe sahip t-jet punto nun hatta 195 lastik taban ebadına sahip fun paketin esp li olmak şartıyla standart 195 lastik taban ebadına sahip boş paket bir focustan yol tutuşu iyidir :)
Yazılanları baştan sona okudum iphone 4 marka model telefonumdan linki göremedim. Saygılar
senin mondeo ya laf atıp yol tutmuyor demen için tamamen acemi olman lazım, mk2 kasasına 2 yıl bindim yoldan çıkarman için aptal olman gerek yada hata yapman demek hele ki bahsettiğin mk3 makyajlı kasa için de yorum bile yapmam...
(sözlerimle kimseyi kırmak istemem, yanlış bir şey yazmış isem de özür dilerim)
kırılmadım ama kızdım.30 yaşında adamsın, bense 20 bu sebeple sana forumda nasıl yazı yazılır anlatamam...
2 yıldır ehliyetim var ama 5 senedir araba binerim.belki de sen daha fazla araç kullanmışsındır olabilir.Ancak ben kendi görüşümü belirttim.ben belirttim.Sen diretiyorsun.Kullandığım yol şartı senin kullandığın yol şartından farklıdır, lastikler farklıdır, arabanın durumu farklıdır donanımı farklıdır? Bunları hiç düşünmeden aptal yaftasını yapıştırmak ne kadar yakışır bilmiyorum abi..
amacım tartışmak değil, durumu vahimliğini belirtmektir.Tartışmaya ve kalp kırmaya değer bir konu olmadığını da belirtirim ama karşınızdaki yaşça küçük olsa bile İnsan olduğunu ve bazı laflara sinirlenip tepki verebileceğini herkesin bilmesi gerekir Recep Bey...
fotobelit
23/08/2014, 17:00
At sahibine göre kişner,diye bir atasözü var..Araç tabiki önemli ama onun nasıl kullandıgına bağlı..Yani sürücüde önemli..Virajlar biraz cesaret işi ve riskli malesef..Bazıları bu riski almak ismezki,bence en dogrusuda budur..Trabzon yolculugumda cady leri hepimiz biliriz yolda nasıl gittiğini..Altımda 2006 model active gp vardı..Cady sol şeritte olması gereken hızdan daha yavaş gidiyordu,neyse tamponun kadar geldim yol vermedi mecburen sellektör yaptım neyse yine yol vermedi sağından geçmek zorunda kaldım..Hırsı yaptı herelde bastı düz yolda geçti ama virazlı bir yol oldugundan virajlarda dikiz aynamdan kayboldu..Yolun bir bölümü 15-20 km kadar virajlıydı neyse olağandan birazdaha hızlı virajlara girdim(saçmalık işte,şimdi aklım olsa hayatta yapmam)düz yollar geldiğindede peşimde yoktu..Sonra dinlenme tesisinde mola verdik,kalkma üzereyken o araçta geldi..Normal şartlar cady uzar gider ama viraj biraz risk ve cesaret işi oldugundan geride kalmış..Yani araçları kıyaslarken tabiki performansa göre kıyaslanır ama sürücü onu kullandıgı için herşey onun performansına bağlıdır :)
erenemre
23/08/2014, 19:37
yapmayin gözünüzü seveyim :-) tamam 2011 model evomdan çok memnunum tamam o benim canim ama babamin 2008 focusuna oturunca isler değişiyor arkadaş çeşmede yazligimiz var çeşme otoyolunda bana evom rüzgardan ucacakmis gibi geliyor... focusa oturunca ayni yolda abartisiz TANK kullanıyorum hissiyati olusuyor.
tamam punto hizli atik ama yol tutuşu demek değil bu sadece virajlarda fren yerine uygunsa şerit değiştirir içeriden alirsin bu da hizini korur ama
2011 EVO MJET dynamics vs 2008 FORD FOCUS TDI titanyum ikisininde biliyorum focus derim
edit : ayni yolda 1999 model seat cordoba mi tek gecerim resmen asfalta yapisirdi.
iyide arkadaşım o yolda gram viraj yok yolu bilmesem inanacağım söylediğine
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.