Orijinalini görmek için tıklayınız : Arka iç lastiğin içten aşınması
Merhabalar herkese,
Geçen gün punto evo 1.3 mjet arabamın lastikleri eskiği için 4 lastiğide değiştirmeye gittim. Arka lastikler çıkınca incelediğimizde lastik bayisi arkadaşla, arka lastiklerin içten aşındığını farkettik. Bunun normal olmadığını söyledi. Lastikler değiştikten sonra rot ve balans ayarı yaptırdım. Daha servise gitmedim ama yakın zamanda gideceğim. Bu konuyla alakalı öneri veya sorun yaşayan var mı?
Hocam kesin olmamakla birlikte hatırladığım kadarıyla kamber açısı diye bir şey var onu bir ölçtürmenizde fayda var.
Teşekkür ederim bilgi için, servise gittiğimde söylerim gerçi kendilerinin tahmin etmesi gerekir ama, fakat arabayla herhangi bir kaza falan yapmadım bu kendi kendine açısı veya ayarı bozulan birşey mi?
Genelde el freni çekerek tabiri caizse kıç attırma olaylarında yaşanabiliyor diye biliyorum.
KinG777
Küçük bir araştırma yaptım, sert çukura girmeler, amartisörler, az hava, balans ayarlarıda etkilitmiş...
Aracınızda celik jant varsa içlerindeki bilezik denen zımbırtıların olduğundan emin olun.
Üzerinde kendi orjinal çelik jant mevcut. Çukur ve kasis olayı malesef ülkemizde bol olan bişey sert, mutlaka sert girmişimdir. O zaman her arabanın ayarı az veya çok kayacaktır...
Üzerinde kendi orjinal çelik jant mevcut. Çukur ve kasis olayı malesef ülkemizde bol olan bişey sert, mutlaka sert girmişimdir. O zaman her arabanın ayarı az veya çok kayacaktır...
Sonradan takılan jantlarda bilezik denilen elemanlar oluyor, orjinalinde olmuyordur zaten tam uyumludur.
Rot-balanscıya uğramanız lazım kesin sonuç için.
Geçmiş olsun.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Teşekkür ederim yardımlarınız için...
puntolarda kamber ayarı yok malesef.bunun için flanş ya da çeşitli açılı ekipmanlar kullanıyorlar.sizin sıkıntınız lastiğinizin üretim tarihi ya da bozulma oranı olabilir.Küçük bir ihtimal de bijonların sağlamlığı.her lastikte olması olağan birşey değil açıkçası.
Arka dingil dışarı dogru dış açıysa lastikleri içten yer.Bir sıkıntı varsa rot ayarı yapan ustanın tespit etmiş olması lazım !
kafam karıştı...kamber ayarı arabalarda standart değil mi yani...lastiğin üretim tarihi hepsi için aynıdır diye düşünüyorum. Arabayı aldığım zamanki üzerinde mevcut continental lastikler vardı.
bugün Fiat servisine gittim arabanın kamber açısını kontrol için, 4 tekeride bilgisayarlı bir cihaza bağladılar ve kamber açılarını kontrol ettiler herhangi bir sorun çıkmadı. Teker aşınmasıda mucurlu yollardan veya lastiğin eskimesinden , hava eksikliğinden kaynaklanabileceğini söylediler.
Eğer kamber açısında sorun çıksaydı ayarlama yapılmıyormuş komple dingil ve arka kısım sökülüyormuş.
Bununla geçmiş olsun...
Büyük bir sorun olmadığına sevindim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.