Orijinalini görmek için tıklayınız : Tjet - Leon FR kapışması
3 gündür iş için İzmirdeyim. Dün İzmirde 2 gidiş 2 geliş olan bir yolda giderken önümde çok yavaş ilerleyen bir punto birde 2014 model leon fr vardı. Punto tek kapıydı büyük olasılıkla tjet çünkü kapışcaklardı 20-30 km hız ile yanyana gidiyolardı boş yolda ben arkalarından geldim selektör yaptım :D cupra yol verdi geçtim bende. Acelem olmasa durup izlerdim aynadan baktım geri ama anlayamadım birşey kapıştılarmı kim geçti falan baya hızlıydım zaten bende :D Sizce kim almıştır bu kapışmayı tjet bildiğim kadarıyla 120 beygir leonda 140 galiba yanlış bilmiyorsam? Ağırlık farkları vardır ama emin olamadım kim kazanır.
Cupra ise almıştır zaten :)
Leon neki 1.4tsi mi 1.6tdi mi yoksa FR mi.. Buyuk ihyimal leon yemistir
byadrenalin
03/08/2014, 18:54
Leon ne olursa olsun kesin yemiştir bence. Zaten C segmenti bir araç ve yol tutuşu Punto dan iyi bir araba.
Ben dün Maslak'ta bi FR yedim. Tjet öyle düşündüğünüz kadar basit bir araba değil...
SM-N9000Q cihazımdan gönderildi
OAGP1960
03/08/2014, 20:35
Ben dün Maslak'ta bi FR yedim. Tjet öyle düşündüğünüz kadar basit bir araba değil...
SM-N9000Q cihazımdan gönderildi
Bravo sevgili Cüneyt, bence de t-jet her zaman stabilite ve performans anlamında FR karşısında favoridir.:)
Bütün dosthane duygularla birlikte, yeni kasa Fr ile stock t-jet'in yürümesine ihtimal vermiyorum. Bahsettiğiniz Leon Fr görünümlü dizel veya 1.2 tsi olabilir. Burada nasıl araçlar Abarth giydiriliyorsa Leon'da da Fr ve Cupra giydirenler var araçlarını. Yine aynı şeyi tartışmayacağız inşallah :)
stotinka
03/08/2014, 21:21
1.2 tsi leri bende yerim
Bravo sevgili Cüneyt, bence de t-jet her zaman stabilite ve performans anlamında FR karşısında favoridir.:)
TJet'e binen adam bilir :) Teorik olarak konuşmamak lazım bazı şeylerde. Teşekkürler abi.
SM-N9000Q cihazımdan gönderildi
erenemre
03/08/2014, 21:38
Leon ne olursa olsun kesin yemiştir bence. Zaten C segmenti bir araç ve yol tutuşu Punto dan iyi bir araba.
performans konusunda segmentin hiç bir önemi yoktur kardeşim tam tersi dezavantaj getirir çünkü bir üst segment demek daha ağır araç demektir mesela örnek vereyim pejo 106 gti dediğimiz araç a segmenti sayılacak küçücük bir araç ama bugün piyasadaki bırak b yi neredeyse tüm c segmentlerini siler süpürür yeter ki kullanmasını bilesin.
byadrenalin
03/08/2014, 21:41
performans konusunda segmentin hiç bir önemi yoktur kardeşim tam tersi dezavantaj getirir çünkü bir üst segment demek daha ağır araç demektir mesela örnek vereyim pejo 106 gti dediğimiz araç a segmenti sayılacak küçücük bir araç ama bugün piyasadaki bırak b yi neredeyse tüm c segmentlerini siler süpürür yeter ki kullanmasını bilesin.
Ben yol tutuştan bahsettim ama. Leonla 160 la girdiğin viraja Puntoyla şak diye giremezsin :)
Ben yol tutuştan bahsettim ama. Leonla 160 la girdiğin viraja Puntoyla şak diye giremezsin :)
abartıldığı çok fark olmaz aralarında. Ha kullanmadım ama bu güne dek kullandığım araçlar arasında atla deve yok. Biri birinden biraz fazla yatıyor veya sert süspansiyonsa arkadan kayma eğilimine giricek gibi geliyor.
byadrenalin
03/08/2014, 22:09
abartıldığı çok fark olmaz aralarında. Ha kullanmadım ama bu güne dek kullandığım araçlar arasında atla deve yok. Biri birinden biraz fazla yatıyor veya sert süspansiyonsa arkadan kayma eğilimine giricek gibi geliyor.
Abi ben şöyle özetliyim. Benim araçla ben 180 de yaptım ama içinde o viraja girerken hafif bir sanki seni bir anda şeritten atacak korkusu oluyor. Ayağın hafiften frene gidiyor ve direksiyona kilitleniyorsun. Ama Leon da kullandım. O kadar hız yapmasam çıktığım yeteri kadar hızda arabanın sana nasıl güven verdiğini hissettim. Ya da başka bir C segmenti araç olarak Astra da da aynı şeyi hissediyorsun. Atla deve yoksa bile atla eşşek var abi :)
Abi ben şöyle özetliyim. Benim araçla ben 180 de yaptım ama içinde o viraja girerken hafif bir sanki seni bir anda şeritten atacak korkusu oluyor. Ayağın hafiften frene gidiyor ve direksiyona kilitleniyorsun. Ama Leon da kullandım. O kadar hız yapmasam çıktığım yeteri kadar hızda arabanın sana nasıl güven verdiğini hissettim. Ya da başka bir C segmenti araç olarak Astra da da aynı şeyi hissediyorsun. Atla deve yoksa bile atla eşşek var abi :)
Fark mutlaka vardır inkar etmiyorum ama açılan bu kadar konuda konuşulan kadar değil. Şimdi benim araç eski aracıma göre bana daha çok güven veriyor ama puntoyla sürekli girdiğim sert bir viraj var oraya lineayla da giriyorum fark var ama abartılacak kadar değil. yani puntoyla kasarak 115 120yle girdiğim virajı lineada da aynı hızlarda biraz daha rahat giriyorum. Gerçi bunu lineanın lastikleri değiştirdiğim zaman unutmazsam tekrar deneyecem. Puntoda kışlık yeni lastik vardı çünkü :) şimdi aklıma geldi.
byadrenalin
03/08/2014, 22:35
Fark mutlaka vardır inkar etmiyorum ama açılan bu kadar konuda konuşulan kadar değil. Şimdi benim araç eski aracıma göre bana daha çok güven veriyor ama puntoyla sürekli girdiğim sert bir viraj var oraya lineayla da giriyorum fark var ama abartılacak kadar değil. yani puntoyla kasarak 115 120yle girdiğim virajı lineada da aynı hızlarda biraz daha rahat giriyorum. Gerçi bunu lineanın lastikleri değiştirdiğim zaman unutmazsam tekrar deneyecem. Puntoda kışlık yeni lastik vardı çünkü :) şimdi aklıma geldi.
Bende tam olarak bundan bahsediyorum işte abi. Güven ! Yani arabana güvenerek bir viraja giriyorsan araban diğer araçtan daha az hız yapan bir araba da olsa onu yenebilirsin. Çünkü o arkadan hız yaparak gelen araç senin girdiğin virajda fren yapmak zorunda kalacak ama sen fren yerine gaza yüklenebileceksin. Bu sadece Punto için değil Fiesta, Corsa, Polo, i20 vs. içinde geçerli. Ki Fiesta nın yol tutuşu Puntodan çok çok daha berbat.
erenemre
03/08/2014, 23:09
Bende tam olarak bundan bahsediyorum işte abi. Güven ! Yani arabana güvenerek bir viraja giriyorsan araban diğer araçtan daha az hız yapan bir araba da olsa onu yenebilirsin. Çünkü o arkadan hız yaparak gelen araç senin girdiğin virajda fren yapmak zorunda kalacak ama sen fren yerine gaza yüklenebileceksin. Bu sadece Punto için değil Fiesta, Corsa, Polo, i20 vs. içinde geçerli. Ki Fiesta nın yol tutuşu Puntodan çok çok daha berbat.
ford un en iyi olduğu konulardan biri yol tutuşdur focus larla bunu bir çok kez ispatlamıştır fiesta yı hiç kullanmadım ama yol tutuşuna kötü diyeni ilk kez duydum ve şaşırdım açıkçası ben b sınıfının en iyi yol tutanı diye bilirdim fiesta yı
byadrenalin
04/08/2014, 00:06
ford un en iyi olduğu konulardan biri yol tutuşdur focus larla bunu bir çok kez ispatlamıştır fiesta yı hiç kullanmadım ama yol tutuşuna kötü diyeni ilk kez duydum ve şaşırdım açıkçası ben b sınıfının en iyi yol tutanı diye bilirdim fiesta yı
Eski kasasini bilmem ama yeni kasasi bir ise yaramaz. Ici zaten gogusten dolayi cok dar. Görüş darligi da cabasi. Yol tutusta da Puntoya gore cok kotu. Leylek gibi geldi bana.
2006 kasası muazzam yol tutuyor ama Fiesta'nın. Punto ile kapışır.
Ben dün Maslak'ta bi FR yedim. Tjet öyle düşündüğünüz kadar basit bir araba değil...
SM-N9000Q cihazımdan gönderildi
ama yüksek hızda leon daha güven verici olduğundan leon derim ben :)
Araç leon frdi 140 lık olanlar fabrika çıkışı çift egzosu falan vardı. Çünkü tamponda egzos bölümü vardı.
Tabiki Leon yemiştir diyorum... 20hp lik fark tabiki kullanan kişinin beygir olup olmadığına göre değişir :D Ama araçta o beygirliği kapatabilecek bir araç, kuzenimde var 2013 gayet başarılı bence.
ama yüksek hızda leon daha güven verici olduğundan leon derim ben :)
Neye göre güven verici?
Test ettiniz mi her iki aracıda?
Ben Leon FR ve Ibıza Cupra test ettim.
Cupra performans olarak önde tabi ki ve tjetle aynı stabilite de hemen hemen. Ama Leon öyle değil. Özellikle virajlarda önden kaymaya çok meyilli bir araç. Ibiza daha başarılı. Bunu hangi profesyonele sorarsanız sorun aynı cevabı alırsınız.
Tjet kullanmamış arkadaşlara gelsinler bir gün vereyim benim aracı kullansınlar. Fabrika çıkışı 135Beygir ve 218nm torku var. Üzerinde hiçbir modifikasyon olmadan üretiyor bu gücü. Stabilite, güç neymiş görsünler ondan sora konuşuruz bunları tekrar. 105hp atmosferik motorla, 90lık dizel motorla vs vs kıyas kabul etmez tjet motor. Bir kere kafadan alçaltılmış spor şasi mevcut. Yani bu da demek oluyorki arabanın ağırlık merkezi diğer versiyonlarına göre daha aşağıda. Traction Control vs söylemiyorum bile. Geçtiğimiz ay amortisör değiştirdim 750tl para verdim. Neden? Çünkü amortisörler Alfa QVlerde, Lancia Delta'larda kullanılan gazlı smortisör. Ama gidip dizel ya da diğer benzinli Puntolar için amortisör alın 80tl verirsiniz.
Motor sporlarıyla uğraşan herkes çok iyi bilir ki olay sadece güçten ibaret değildir. Arabanın setup'ı çok önemli. Sen istediğin kadar beygir üret, o gücü yere aktaramadıktan sonra yerinde saymaktan başka hiçbişey yapamazsın.
Birinci paragraftan sonrası genele yazışmıştır.
Buyrun size yüksek hızda stabilite:
Arkadaşlar video'lar özel o yüzden başka yerde paylaşmazsanız sevinirim.
TJet yüksek hız:
https://youtu.be/GwwS6u-nW_w
Kuru yol:
https://youtu.be/YycRKxfBEjY
Islak Yol:
https://youtu.be/6OaJltPF1C8
Bu da kışlık lastiklerle ıslak yol:
https://youtu.be/jOqteEaLG_o
SM-N9000Q cihazımdan gönderildi
stotinka
04/08/2014, 10:38
leon FR yi bravo 140 hp MULTİAİR yer
2.0 fr i hic bi fiat yiyemez o ztn cupra
Ama 1.2tsi 1.4tsi 1.6tdi yi bazi tjetler yer stoga stokta durum biraz kafa kafaya gorunuyo ama 2.0 i imkani yok yiyemez
leon FR yi bravo 140 hp MULTİAİR yer
hocam 140lık multiair 120lik tjeti yiyemezken fryi nasıl yiyecek?
buyrun karşılaştırması: Fiat Bravo 1.4 MultiAir vs Fiat Grande Punto 1.4 TJet [37441856] (https://www.zeperfs.com/en/duel3744-1856.htm)
Yok mu İzmir'de t-jet'i olan arkadaş yahu? Bu bahis böyle uzayıp gidecek noktayı koyalım artık.
Yok mu İzmir'de t-jet'i olan arkadaş yahu? Bu bahis böyle uzayıp gidecek noktayı koyalım artık.
Eylül'de geçeceğim İzmir'den ben uğrarım?
Eylül'de geçeceğim İzmir'den ben uğrarım?
merakla bekliyoruz :)
Eylül'de geçeceğim İzmir'den ben uğrarım?
Bekliyorum :)
Konu biraz bulaşık olmuş bazı bilgiler yanlış verilmiş okuyup bilgi edinmek isteyen insanların kafaları karışmış..
Öncelikle ufak bi yanlışı düzelteyim ;
Seat firmasının leon araçlarındaki 2.0 motorları dizel benzin farketmez bunlar cupra DEĞİLDİR..
Seat leon 2.0 tdi(dizel) serisi 2'ye ayrılır , bunlar ;
"Leon 2.0Tdi Fr 170hp" ve "Leon 2.0Tdi Stylance 144hp"
Bunların 2'side Cupra DEĞİLDİR.. Zaten Leon serisinin Dizel Cupra seçeneği bulunmamaktadır.
Gelelim benzinli seriye..
Seat leon 2.0 tsi(benzinli) serisi 3'e ayrılır , bunlar ;
"Leon 2.0Tfsi Stylance 185hp" , "Leon 2.0Tfsi Fr 200hp" ve "Leon 2.0Tfsi Cupra 240hp"
Gördüğünüz gibi her 2.0litre olan leon ; cupra anlamına gelmez ve cupra gibide gitmez..
Gelelim "Leon 1.4Tsi Fr 140hp" ' e.. 2006 sonrasında 2008 sonuna kadar olan tüm frların beygiri 125'tir 2008sonundan günümüze kadar olan tüm frların beygiride 140'tır..
Punto tjet herhangi bir müdahalesiz hiç bir fr 140hp'le yürüyemez ;
Leon Fr 140 beygirdir.. punto 120 beygirdir.. 20 beygirlik bir fark tekerlekteki güce oranla çok büyük bir farktır.. ama tjet'in fr 140'la yürüyememesinin asıl sebebi bu değil..
Tjet motoru 87beygirlik starjet motorun geliştirilmiş ve turbo eklenerek 120'beygire çıkarılmış halidir.. Tjet motor gücünü "HER DEVIR BANDINDA" turbodan alır..
Ancak ;
Leon Fr tsi motoru 140 beygirlik gücünü "HER DEVIR BANDINDA" turbodan almaz :)
Bu nedemektir ?
Vw Grubu Tsi motorunda ; 125hp'liklerde turbo ; 140 beygir ve üstüne , süperşarj ve turbo kullanır..
Bu da şu demektir 140 beygirlik bir tsi motor "ALT DEVIR BANDINDA = SUPERŞARJ" , "ÜST DEVİR BANDINDA = TURBO" kullanır..
Dolayısı ile araç tüm gücünü çift beslemeden alır.. tjet yada 125 'lik tsi gibi tek beslemeden güç almaz..
Bunun en güzel örneğini , tjet kullananlar iyi bilirki ; tjetin üst devir bandı tjet motoruna yakışmayan atmosferik bir motora dönüstürmesidir.. Tjet üst devir bandında neredeyse atmosferik motor gibi reaksiyon gösterir..
Vw grubu tsi seriside aslına bakarsanız aynı durumdaydı , ancak onlar bu işi fark edip 140hp ve üstüne ; alt devirlerde süperşarj , üst devirdede turbo aktif olsun deyip bu motorlara çift besleme taktılar dolayısıyla üst devirlerdeki cansız motoru canlandırdılar..
Hiç bir stock tjet ; stock 1.4tsi Fr 140hp ile yürüyemez.. bu sadece tjetin yalandan hüsnü kuruntusundan ibarettir :) 2 sene bir fiil tjet kullandım ve şuanda cupra yada gti alma niyetindeyim.. sizlere tavsiyem bi gti yada cupraya hadi onlar olmadı bi 1.4tsi fr 140hp' binmenizi öneririm.. :) tjetler artık stock olarak çok yavaş kaldılar ya Orkun abim gibi yüklenip yürümek lazım yada değiştirip cupra , gti , rs gibi terör motorlara geçmek lazım :)
Seat Leon Cupra 280 2014 - acceleration 0-260 km/h, top speed test and more - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ROyEA-AYnh0)
Güncel Leon Cupra'da bu... 2016 yılı hedefimde bu inşallah :)
mesutt1905
04/08/2014, 12:44
Bu konuyu açmak bile saçma bence leon fr ile punto t-jet kıyas dahi edilemez. Araçlarımızı kötülemeyelim diye komik duruma düşüyorsunuz.
Bekliyorum :)
Anlaştık.
SM-N9000Q cihazımdan gönderildi
tjetler artık stock olarak çok yavaş kaldılar ya Orkun abim gibi yüklenip yürümek lazım yada değiştirip cupra , gti , rs gibi terör motorlara geçmek lazım :)
Çok uzun yazmışsın hepsini alıntılamadım. Yalnız güzel bir noktaya temas etmişsin Erhan.
Bende tjetten sonra Ibıza Cupra düşünüyorum. Leon'dan biraz daha iyi yol tutuşu falan, bayramdan önce test ettim bende.
SM-N9000Q cihazımdan gönderildi
Bende tjetten sonra Ibıza Cupra düşünüyorum. Leon'dan biraz daha iyi yol tutuşu falan, bayramdan önce test ettim bende.
Leondan kat be kat daha iyi yol tutusu ibiza cupranın cüneyt abi ancak tek sıkıntısı espnin devreden cıkamaması karda ve yagmurda keyif yanlaması yapamıyorsun.. tjet gibi :)
Annemde 2010 yeni kasa ibiza var. 1.6 dsg normal bir araç. Cidden Leon'dan iyi yol tutuyor o bile. Viraj dönerken köşelerde azıcık kıç attırayım diyorum araba zımba gibi dönüyor. Tek handikapı içinin çok dar olması. Punto bile bir üst sınıf araç kalıyor yanında.
Sonuç olarak stock tjet stock leon fr yiyemez :)
Sonuç olarak stock tjet stock leon fr yiyemez :)
Hayir 1.4tjet 120hp , 1.4tsi 125hp fr modelini yer ama 1.4 tsi 140hp fr modelini yiyemez yenilir..
rockforever
05/08/2014, 13:17
2-3 boyun lafimi olur cnm:):)
stotinka
05/08/2014, 14:56
hocam 140lık multiair 120lik tjeti yiyemezken fryi nasıl yiyecek?
Buyrun karşılaştırması: fiat bravo 1.4 multiair vs fiat grande punto 1.4 tjet [37441856] (https://www.zeperfs.com/en/duel3744-1856.htm)
pilotaj hatası
stotinka
05/08/2014, 15:01
Nedir? bu puntonun C sınıfı araçlarla karşılaştırmada çektiği- BÜYÜKSÜN - Punto
pilotaj hatası
hocam site 3 büyük araba test dergisinin ortalama değerlerini içeriyor biri pilotaj hade ikisi de öyle 3üde nasıl olur :) walla denemesi bedava stock punto tjet sport stock multiairi roll, 0-100 her türlü tokatlar
Nedir? bu puntonun C sınıfı araçlarla karşılaştırmada çektiği- BÜYÜKSÜN - Punto
C sınıfı araçları kendine rakip görmekten vazgeçmeli :)
OAGP1960
06/08/2014, 01:01
Neye göre güven verici?
Test ettiniz mi her iki aracıda?
Ben Leon FR ve Ibıza Cupra test ettim.
Cupra performans olarak önde tabi ki ve tjetle aynı stabilite de hemen hemen. Ama Leon öyle değil. Özellikle virajlarda önden kaymaya çok meyilli bir araç. Ibiza daha başarılı. Bunu hangi profesyonele sorarsanız sorun aynı cevabı alırsınız.
Tjet kullanmamış arkadaşlara gelsinler bir gün vereyim benim aracı kullansınlar. Fabrika çıkışı 135Beygir ve 218nm torku var. Üzerinde hiçbir modifikasyon olmadan üretiyor bu gücü. Stabilite, güç neymiş görsünler ondan sora konuşuruz bunları tekrar. 105hp atmosferik motorla, 90lık dizel motorla vs vs kıyas kabul etmez tjet motor. Bir kere kafadan alçaltılmış spor şasi mevcut. Yani bu da demek oluyorki arabanın ağırlık merkezi diğer versiyonlarına göre daha aşağıda. Traction Control vs söylemiyorum bile. Geçtiğimiz ay amortisör değiştirdim 750tl para verdim. Neden? Çünkü amortisörler Alfa QVlerde, Lancia Delta'larda kullanılan gazlı smortisör. Ama gidip dizel ya da diğer benzinli Puntolar için amortisör alın 80tl verirsiniz.
Motor sporlarıyla uğraşan herkes çok iyi bilir ki olay sadece güçten ibaret değildir. Arabanın setup'ı çok önemli. Sen istediğin kadar beygir üret, o gücü yere aktaramadıktan sonra yerinde saymaktan başka hiçbişey yapamazsın.
Birinci paragraftan sonrası genele yazışmıştır.
Buyrun size yüksek hızda stabilite:
Arkadaşlar video'lar özel o yüzden başka yerde paylaşmazsanız sevinirim.
TJet yüksek hız:
Tjet Sport ile Ankara Yolunda - YouTube (https://youtu.be/GwwS6u-nW_w)
Kuru yol:
GP TJEt Sport (Kuru Yol Performansı S001) - YouTube (https://youtu.be/YycRKxfBEjY)
Islak Yol:
GP TJEt Sport (Islak Yol Performans S001) - YouTube (https://youtu.be/6OaJltPF1C8)
Bu da kışlık lastiklerle ıslak yol:
GP TJEt Sport (Islak Yol 2 - Blizzak LM-32 - YouTube (https://youtu.be/jOqteEaLG_o)
SM-N9000Q cihazımdan gönderildi
Bravo Cüneyt, harika videolar çekmişsin, emeğine sağlık değerli kardeşim. Her zaman t-jet favoridir.:)
Bravo Cüneyt, harika videolar çekmişsin, emeğine sağlık değerli kardeşim. Her zaman t-jet favoridir.:)
yavv seninki tjet değil...Başka bişey.Tunalıda selam verdiydim sana hatırlarsın belki, trafikteydin.Aboo....
OAGP1960
06/08/2014, 02:32
yavv seninki tjet değil...Başka bişey.Tunalıda selam verdiydim sana hatırlarsın belki, trafikteydin.Aboo....
Sevgili Cem, Tunus Cad. de bir arkadaşınla yanımdan geçmiştiniz yanılmıyorsam, keşke oturup sohbet edebilseydik. Güzel görüşüne çok teşekkür ederim, Grande Punto Abarth'da da olduğu gibi alt yapı t-jet olduğundan olumlu görüşümü belirtmek istedim değerli kardeşim.:) :) :)
ozzz2110
23/04/2015, 09:33
Konu biraz bulaşık olmuş bazı bilgiler yanlış verilmiş okuyup bilgi edinmek isteyen insanların kafaları karışmış..
Öncelikle ufak bi yanlışı düzelteyim ;
Seat firmasının leon araçlarındaki 2.0 motorları dizel benzin farketmez bunlar cupra DEĞİLDİR..
Seat leon 2.0 tdi(dizel) serisi 2'ye ayrılır , bunlar ;
"Leon 2.0Tdi Fr 170hp" ve "Leon 2.0Tdi Stylance 144hp"
Bunların 2'side Cupra DEĞİLDİR.. Zaten Leon serisinin Dizel Cupra seçeneği bulunmamaktadır.
Gelelim benzinli seriye..
Seat leon 2.0 tsi(benzinli) serisi 3'e ayrılır , bunlar ;
"Leon 2.0Tfsi Stylance 185hp" , "Leon 2.0Tfsi Fr 200hp" ve "Leon 2.0Tfsi Cupra 240hp"
Gördüğünüz gibi her 2.0litre olan leon ; cupra anlamına gelmez ve cupra gibide gitmez..
Gelelim "Leon 1.4Tsi Fr 140hp" ' e.. 2006 sonrasında 2008 sonuna kadar olan tüm frların beygiri 125'tir 2008sonundan günümüze kadar olan tüm frların beygiride 140'tır..
Punto tjet herhangi bir müdahalesiz hiç bir fr 140hp'le yürüyemez ;
Leon Fr 140 beygirdir.. punto 120 beygirdir.. 20 beygirlik bir fark tekerlekteki güce oranla çok büyük bir farktır.. ama tjet'in fr 140'la yürüyememesinin asıl sebebi bu değil..
Tjet motoru 87beygirlik starjet motorun geliştirilmiş ve turbo eklenerek 120'beygire çıkarılmış halidir.. Tjet motor gücünü "HER DEVIR BANDINDA" turbodan alır..
Ancak ;
Leon Fr tsi motoru 140 beygirlik gücünü "HER DEVIR BANDINDA" turbodan almaz :)
Bu nedemektir ?
Vw Grubu Tsi motorunda ; 125hp'liklerde turbo ; 140 beygir ve üstüne , süperşarj ve turbo kullanır..
Bu da şu demektir 140 beygirlik bir tsi motor "ALT DEVIR BANDINDA = SUPERŞARJ" , "ÜST DEVİR BANDINDA = TURBO" kullanır..
Dolayısı ile araç tüm gücünü çift beslemeden alır.. tjet yada 125 'lik tsi gibi tek beslemeden güç almaz..
Bunun en güzel örneğini , tjet kullananlar iyi bilirki ; tjetin üst devir bandı tjet motoruna yakışmayan atmosferik bir motora dönüstürmesidir.. Tjet üst devir bandında neredeyse atmosferik motor gibi reaksiyon gösterir..
Vw grubu tsi seriside aslına bakarsanız aynı durumdaydı , ancak onlar bu işi fark edip 140hp ve üstüne ; alt devirlerde süperşarj , üst devirdede turbo aktif olsun deyip bu motorlara çift besleme taktılar dolayısıyla üst devirlerdeki cansız motoru canlandırdılar..
Hiç bir stock tjet ; stock 1.4tsi Fr 140hp ile yürüyemez.. bu sadece tjetin yalandan hüsnü kuruntusundan ibarettir :) 2 sene bir fiil tjet kullandım ve şuanda cupra yada gti alma niyetindeyim.. sizlere tavsiyem bi gti yada cupraya hadi onlar olmadı bi 1.4tsi fr 140hp' binmenizi öneririm.. :) tjetler artık stock olarak çok yavaş kaldılar ya Orkun abim gibi yüklenip yürümek lazım yada değiştirip cupra , gti , rs gibi terör motorlara geçmek lazım :)
Güzel yorum.
Bende bir T-jet kullanıcısıyım. Yeni aldım ama motorla alakalı bakımları rutin düzeyde yapıldı ve iyi olduğu söylendi.
Yine de söylendiği gibi üst devirlerde cansızlaştığı doğrudur. Hoş arabanın canını almıyorum ama 4500 den sonra gitmiyor gibi gelince kasmıyorum.
byadrenalin
23/04/2015, 11:13
FR 'ı kullanan iyi bir şöförse dikiz aynasında Punto yok olur gider :)
Son kasa Leon'lar kafadan bi kayar, adam öldürür.
Bora şen arkdaşımız bir anlatsın :) bravo 1,6 120 hp ile leon 1,4 tsı kapışmasını :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.