Orijinalini görmek için tıklayınız : Take off - nfs - tjet - kg ?
ermanadakale
09/05/2014, 11:50
merhaba forumdaşlar
sorunun başlığındada yazdığım gibi take off -nfs- tjet - kg ? hakkında bilgisi olan arkadaşlar varmıdır lastikli lastiksiz ağırlığı hakkında
arbam dynamic jantı bulunmakta onları kışlık lastiklerle kullanmayı düşünüyorum
yazdığım jantlardan hangisi daha hafiftir ? 17 olarak .
hep palio sporting almak istedim nasip 1.2 palio dan oldu
punto t-jet coupe istedim kısmet 1.3 mltjet coupe oldu
paliomdan kalma sporting vites topuzu var t-jette bulunan 1-2 ekipman ilede elimde olanları birleştirmek istiyorum
tabi bu jantlar ağırsa o.z konig lenso modeli 17 hafif jantta olabilir.
birde fun yada t-jet kapı altı marşpiyeri plastik yada fiber fark etmez nerden temin edebilirim.
Oncelikle take of 3000 tl civari. Daha asagi bulacagini veya bulabilecegini sanmiyorum.
Tjet janti 1300 tl civari ikinci eli. Sifiri 2400..
Marsbiyel orjinal tip tanesi 700 tl olmasi lazim.
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
ermanadakale
09/05/2014, 12:14
Oncelikle take of 3000 tl civari. Daha asagi bulacagini veya bulabilecegini sanmiyorum.
Tjet janti 1300 tl civari ikinci eli. Sifiri 2400..
Marsbiyel orjinal tip tanesi 700 tl olmasi lazim.
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
o paralara her türlü o.z speedline konig alınır t-jet jantı 1000 tl ve daha uyguna mevcut https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-jantkolik-17-inc-orjinal-punto-tjet-ekipman-4x100-155572737/detay ama kg önemli 7 kg max olması lazım
bu marşpiyerin şekil olarak aynı ama fiberi yada daha ucuzu yokmudur çıkması falan. o paralara kesinlikle alınmaz
Tjet janti 7 kg mi geliyor sence?
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
ermanadakale
09/05/2014, 12:52
Tjet janti 7 kg mi geliyor sence?
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
ya siz benim dediklerimi anlamıyorsunuz yada ben anlatamıyorum bi problem var!!!
ben zaten jantın ağırlığını öğrenmek istiyorum ?
ya siz benim dediklerimi anlamıyorsunuz yada ben anlatamıyorum bi problem var!!!
ben zaten jantın ağırlığını öğrenmek istiyorum ?
Ben anlamadim dedigini :D tjet janti 10 kilodan fazla gelir. Take of ta oyle digerini bilmiyorum. Tjet net olmamakla beraber 12.5 kg civaridir.
Dynamic janti 600 tl sifiri ama replica. Tjet jantinin tanesi 600 700 tl. Kim verir 1000 tl nin altina orjinal islem gormemis janti. Replicadan sakinin..
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
ermanadakale
09/05/2014, 14:53
anladım hocam sağolasın orjinaller ağırmış hafif jantlara yöneleyim ben
teşekkürler.
anladım hocam sağolasın orjinaller ağırmış hafif jantlara yöneleyim ben
teşekkürler.
Agir jantin avantajida vardir dez avantaji kadar
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
erdiyilmaz
09/05/2014, 15:28
Nfs jant 11kg yanlış hatırlamıyorsam
17" hafif jant bulmak cok zor. Buldugunda kirilma egilme yapabilir
Jant agir olursa yakiti %5 10 arasi etkileyebilir ama aracin yuksek hizlarda titremesini yol tutusunu olumlu yonde etkiler. 17 dusunuyosan bunu goze alman şart.
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
ermanadakale
09/05/2014, 16:09
aynen bakalım araştırmaya devam ortasını bulucaz o zaman ne ağır nr hafif take off number one benim için 2. t-jet jantı bakalım biraz
Orjinal jantların hepsi 13 kg ın üstünde... 17 Spor ve hafif jant "et" uyumunu da göz önünde bulundurursak en mantıklısı Oz serisi...
take off lara benziyor puntoyada çok yakışır bence
Mini Cooper S Jant ve 205 45 17' Run Flat Tires Dunlop Tires - En uygun jant lastik fiyatları Türkiye'nin ilan sitesi sahibinden.com'da - 162979366 (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-lastik-takimlari-mini-cooper-s-jant-ve-205-45-17-run-flat-tires-dunlop-tires-162979366/detay)
ermanadakale
09/05/2014, 22:04
take off lara benziyor puntoyada çok yakışır bence
Mini Cooper S Jant ve 205 45 17' Run Flat Tires Dunlop Tires - En uygun jant lastik fiyatları Türkiye'nin ilan sitesi sahibinden.com'da - 162979366 (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-jant-lastik-takimlari-mini-cooper-s-jant-ve-205-45-17-run-flat-tires-dunlop-tires-162979366/detay)
süper gördüm bende bu gün bakarken öğrenmek lazım ağarlığı
ermanadakale
09/05/2014, 22:04
Orjinal jantların hepsi 13 kg ın üstünde... 17 Spor ve hafif jant "et" uyumunu da göz önünde bulundurursak en mantıklısı Oz serisi...
bencede :Ç
Orjinal jantların hepsi 13 kg ın üstünde... 17 Spor ve hafif jant "et" uyumunu da göz önünde bulundurursak en mantıklısı Oz serisi...
ihtimal vermem. 18 replikalar o ağırlıkta. 17 OEM 10-11dir ancak
yavuzselim
10/05/2014, 01:38
Nfs'ler 10kg. Tjetler biraz daha ağır 11küsür gelmesi lazım.
serkan86
10/05/2014, 12:21
Take Off 10,75 kg
T-Jet 11 kg
ermanadakale
10/05/2014, 20:46
Nfs'ler 10kg. Tjetler biraz daha ağır 11küsür gelmesi lazım.
orjinalde en hafif NFS budan bunu anlamış oldum ama oda bayağı bi ağar
teşekkürler.
ermanadakale
10/05/2014, 20:47
Take Off 10,75 kg
T-Jet 11 kg
çok teşekkürler orj. ağarmış baya bu jant durumuna taktım ben işi genişlrttim diğer marka arabaların 17 orj. jantları kaç kilo onuda araştırıyorum.
ermanadakale
10/05/2014, 20:56
konu başlığındaki jantların lastikli ağırlı hakkında bilgisi olan var mı 306 ti jantı lastikli net 30 kg
acı gerçek
https://forum.donanimhaber.com/m_60714297/tm.htm
bu jantlara bakınca punto orj jantları hafif kalıyor.
"""alıntıdır"""
Bu konuda biraz benim uzmanlık alanıma giriyor.Birkaç cümle yazayım.
Öncelikle ağırlaşan jant ile tüketim değerlerinin artacağı doğru.Ama daha doğru yorum şöyle olurdu, ağırlık artınca aynı jant için atalet momentleri de artacağı için tekerleğin dönüş hızını aynı oranda artırmak için atalet momenti artışına denk gelen oranda daha fazla moment gerekecek.Fakat şu da var, hızlanma sırasında tekerlekler ile tüm aktarma organları, dişliler, şaftlar, krank şaftı ve pistonlar da hızlanır.Yani toplamdaki etkisi sandığınızdan çok daha az olur.Bu bahsettiğimiz olay tekerleğin açısal hızındaki değişiklik anında, yani hızlanma ve frenleme anında asıl etkisini gösterir.Sabit hızda sadece ağırlık artışı şeklinde etkisi olur.Toplam 1300 kg da, 20-30 kilo artış bir şey değil bence.
Bunun yanında yaylanmayan kütlenin artışından dolayı bozuk yollarda konfora etkisi var.Yaylanmayan kütle, süspansiyonda yayın altında kalan, yani yay tarafından taşınmayan kütledir.Bu kütle lastiğin az sönümleme veren yay katsayısı ile çukura kasise girdiğinde süspansiyonda bu kütle ile şok yükleri oluşturur.Bu şok etkisi artan yaylanmayan kütle arttıkça artar ve konforu olumsuz etkiler.Aynı zamanda süspansiyon linkleri üzerinde daha yüksek anlık yüklerin oluşmasına sebep olur.
Burada kısaca artan teker kütlesinin hangi yönde etkileri olacağını anlatmaya çalıştım.Ama bu etkilerin ne kadar olacağı, hissedilip hissedilmeyeceği artışa bağlı.Fakat üreticiler zaten bir araç çıkarırken her türlü ağırlık farklarını dikkate alarak tasarım yaptıklarından jant ağırlığındaki küçük farkların araç ömrü olarak olumsuz bir etkisi olacağını sanmam.Bozuk yollarda fazla sürülüyorsa konforda biraz azalma hissedilebilir.
"""alıntıdır"""
Kısa bir alıntı yaparak jant üretiyle ilgili birkaç bilgi de ben de paylaşmak istiyorum...
"Ağır jantlar Casting yani döküm tekniğiyle üretilir. Bunlar düşük basınç ve yüksek basınçlı olmak üzere ikiye ayrılır. Vakumlanarak kalıplara dökülen erimiş alaşımdan ibarettir. Ucuzdur ama ağırdır, ağırlık dağılımı homojen olmadığı için balansları bozuktur. Yüksek basınçla üretilen jantlar nispeten daha hafif ve sağlamdır.
Hafif jantlar ise forging yani presleme tekniği ile üretilir. Santimetrekareye 5 tonluk basınçla metal ezilir. Daha sonra uzunca bir proses olan ama daha az basıncın uyguandığı preslemeye geçilir. Bu jantlar %30-35 daha hafiftir, 3-4 kat daha sağlamdır, balansı mükemmeldir ancak pahalıdır. Çünkü bu tekniğin kullanıldığı üretim bandlarında günde max 300-350 jant üretilir.
Ayrıca rolling rim denen bir teknik de vardır. Tam erimemiş ama yumuşak metal kalıpta santifiruj yapılarak üretilir. Enkei hem forging hem de rolling rim tekniğini birarada kullanan MAT teknolojisiyle yeni modeller üretmeye başladı. RPO3 bunlardan biridir.
Hafif jantın avantajı "rotational mass" denen merkezkaç kuvvetini ya da momentumunu minimuma indirmesidir. Bunun lastiğe de performansa da frenaja da etkisi vardır.
2 veya 3 parçalı üretilen jantların avantajı ise jantı farklı göbeği farklı teknikle üretilebilmesidir. Böylece lip denen kısmı "forged and chrome machined" iç kısmı değişik renklerde cast tekniği ile üretilebilir.
Alessio, BSA, BWA, CMS, AEZ (Forged A modeli hariç), TWR vs. bütün bu markalar düşük basınçlı cast sistemiyle üretim yapar. Türkiye'de satılan forging tekniğiyle üretilen markalar ise OZ, BBS ve Enkei'dir. Bunların her modeli forged değil tabii ki ama bu teknolojiye sahiptirler.
Dünyada ise RAYS'in markaları Volk Racing (hepsi forged), Grams Light, G-Games (hafif cast sistemi), ADVAN, SSR, 5zigen, Prodrive (jantlarını OZ ve Enkei üretir), i-Forged, Work gibi markalar bu teknolojiye sahiptir. Hepsi japon markasıdır. "
konu başlığındaki jantların lastikli ağırlı hakkında bilgisi olan var mı 306 ti jantı lastikli net 30 kg
acı gerçek
Model model jant Ağırlıkları (Bol Foto İçerir) (https://forum.donanimhaber.com/m_60714297/tm.htm)
bu jantlara bakınca punto orj jantları hafif kalıyor.
Fotoğraflara şok içinde baktım, sonraki mesajlarda birimin kg değil lbs olduğu yazılmış ki öyle olsa gerek.
ermanadakale
10/05/2014, 23:08
aynen lbs birim olarak kullanılmış bende sonradan fark ettim yinede çok ağır çoğu
brcan157
11/05/2014, 00:02
Benim sahsen alacagim jant belli ama bende senin gibi 17 agir gelirmi dusuncesindeyim.arada bi cm oynuyor ama bilemedim..
iPhone 'den aracılığı ile gönderildi
aynen lbs birim olarak kullanılmış bende sonradan fark ettim yinede çok ağır çoğu
bence değil, tekrar bakmadım ama çoğu 20lbs ve en küçüğü 18" civarı ki 10kgden az eder.
focusun 16" jantı da yaklaşık 10 kg ki borbet üretiyormuş.
ermanadakale
11/05/2014, 09:36
Benim sahsen alacagim jant belli ama bende senin gibi 17 agir gelirmi dusuncesindeyim.arada bi cm oynuyor ama bilemedim..
iPhone 'den aracılığı ile gönderildi
EN BASİT yolu benim arabamda nasıl bir paket var ise bilmiyorum orj. dynamic 15 jnat elekt. ayna sis farı flan hepsi mevcut neyse
bu dynamic orj jant lastiklerle arabnın gidişi frenajı gayet tatminkar
elinde kenarda sökük dynamic jant lastik ayrı yada birlikte olan bir arkadaş var ise tartarsa çok sevaba geçer yoksa en son çare kendi arabamdaki jant lastiği söküp tartıcam :rudolph0::rudolph0::rudolph0::rudolph0::rudolph0:
ermanadakale
11/05/2014, 09:37
bence değil, tekrar bakmadım ama çoğu 20lbs ve en küçüğü 18" civarı ki 10kgden az eder.
focusun 16" jantı da yaklaşık 10 kg ki borbet üretiyormuş.
haklısın orj. jantlar akşam baya bi baktim yurt içi yurt dışı sitelere orj. jantlar 10 kg civarı.
ermanadakale
11/05/2014, 11:04
kapı altı fun yada t-jet marşpieri nereden buluruz en sonunda yurt dışından aldırıcan 90-100 euro aralığında abs plastikten var italya romanya benim ulaşabileceğim ülkeler Türkiyede neden yok yada varda biz mi bulamıyoruz ?????*
brcan157
11/05/2014, 14:05
kapı altı fun yada t-jet marşpieri nereden buluruz en sonunda yurt dışından aldırıcan 90-100 euro aralığında abs plastikten var italya romanya benim ulaşabileceğim ülkeler Türkiyede neden yok yada varda biz mi bulamıyoruz ?????*
Ne gerek var usta gel istanbula 150 liraya boya montaj dahil :)
iPhone 'den aracılığı ile gönderildi
ermanadakale
11/05/2014, 15:07
Ne gerek var usta gel istanbula 150 liraya boya montaj dahil :)
iPhone 'den aracılığı ile gönderildi
aynı marşpiyerden bahsediyorsak linkini koyuyorum Minigonne fiat grande punto 3 5 porte a Catania - Kijiji (https://www.kijiji.it/annunci/ricambi-e-accessori/catania-annunci-catania/minigonne-fiat-grande-punto-3-5-porte/29882264)
bi incele istersen aynısının linkini yolla 2. el çıkma bile olsa farketmez boyasız olsada olur
ben hemen alıcam onu :w00t2000:
ermanadakale
29/05/2014, 23:07
arkadaşlar yok mu kenarda dynamic 15 jantı olan yada 16 fun jantı olan tattırabilecek yardımsever biri :melek::melek:
kafayı yiycem ağırlık mevzuundan biri bi el atsa t-jet jantı favorim ama maşallah 12 kg gevur ölüsü gibi arabayı gebertmesin istiyorum.
arkadaşlar yok mu kenarda dynamic 15 jantı olan yada 16 fun jantı olan tattırabilecek yardımsever biri :melek::melek:
kafayı yiycem ağırlık mevzuundan biri bi el atsa t-jet jantı favorim ama maşallah 12 kg gevur ölüsü gibi arabayı gebertmesin istiyorum.
neden bu kadar taktın kg larına anlamadım neticede bir çok araçta kullanılıyor bu jantlar :) özellikle orjinal olanları zaten araca uygun üretiliyor
arkadaşlar yok mu kenarda dynamic 15 jantı olan yada 16 fun jantı olan tattırabilecek yardımsever biri :melek::melek:
kafayı yiycem ağırlık mevzuundan biri bi el atsa t-jet jantı favorim ama maşallah 12 kg gevur ölüsü gibi arabayı gebertmesin istiyorum.
Kardeş fireye takaesan %5 yakit artar %3 gibi performans düşer. Ula 7 sene fire kullandim 12 kg jantta taktim denedim fark goremedimde. Ama agir janr yuksek hizlarda on numara oluyo
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
ermanadakale
29/05/2014, 23:37
ya ufak bi operasyon geçirdim şu an zorlamak istemiyorum kendimi ben tartar yazarım söküp .kimsenin bilgisi yok konudan heralde ben aydınlatmış olurum artık bir hafta sonra
.
halil hocam arabam da orjinalden 15 dynamic çelik jant mevcut bu hali ile yakıtıda gidişide gayet iyi gereksiz yere zorlamak ve yakıt artışına neden olmak istemiyorum aynı ağırlıkta ve ya max 1 kg fazla olur fabrikasyon değer olan 205 45 17 lastik kullanmak istemiyorum
istediğim değerlerde bulamassam takmak istemiyorum.
ermanadakale
29/05/2014, 23:38
Kardeş fireye takaesan %5 yakit artar %3 gibi performans düşer. Ula 7 sene fire kullandim 12 kg jantta taktim denedim fark goremedimde. Ama agir janr yuksek hizlarda on numara oluyo
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
teşekkürler %5 yakıt beni çok etkilemez sıkıntı olmaz şu orj. jantları tartmam gerek ama arada uçurum olmazzsa daha iyi olur.
teşekkürler %5 yakıt beni çok etkilemez sıkıntı olmaz şu orj. jantları tartmam gerek ama arada uçurum olmazzsa daha iyi olur.
Kardeş kimse kimseye jant odunc vermez :) ya alcan ya almican..
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
ermanadakale
29/05/2014, 23:50
Kardeş kimse kimseye jant odunc vermez :) ya alcan ya almican..
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
yok yanlış anladın ben ödünç jant istemiyorum zaten benim kastetmek istediğim kendi aracım zaten dynamic 15 çelik jant mevcut onları tartıcam :agri::agri::agri::agri:
yavuzselim
29/05/2014, 23:53
görsellik yoltutuşu istiyorsan 17inç şart. Yok ben yakıtıma konforuma bakarım diyorsan hiç elleme 15'inçler ile devam et. 15inç ne jantı alırsan al görsellik olarak kendini okadar belli etmez göze gönle hoş gelmez.
görsellik yoltutuşu istiyorsan 17inç şart. Yok ben yakıtıma konforuma bakarım diyorsan hiç elleme 15'inçler ile devam et. 15inç ne jantı alırsan al görsellik olarak kendini okadar belli etmez göze gönle hoş gelmez.
Kanka ben 205 50 17 aldim konfor 185 65 15 den cok farkli degil.
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
yavuzselim
30/05/2014, 00:01
Kanka ben 205 50 17 aldim konfor 185 65 15 den cok farkli degil.
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
bende jantlarla bedava geldiği için kumho 205 50 17 kullanıyorum :) konfor olarak haklısın bendede kayıp olmadı gibi. ama orjinal boyut olmadığından acaba yakıtta bir nebze artış daha olabilirmi düşüncesindeyim.
ermanadakale
30/05/2014, 00:11
görsellik yoltutuşu istiyorsan 17inç şart. Yok ben yakıtıma konforuma bakarım diyorsan hiç elleme 15'inçler ile devam et. 15inç ne jantı alırsan al görsellik olarak kendini okadar belli etmez göze gönle hoş gelmez.
konfordan elbet bi miktar kayıp olacak zaten o gün gibi aşikar tabi bunu kaybı minumum düzeyde tutmak için gerekli kombinasyonu bulmaya çalışıyorum benim için ön taraf 2-3 cm alçalsa arkaya göre kafi
eibach 3.5 yay kullanan yok gibi forumda heralde hiç rastlamadım sizin yaylar kaç cm ve markası nedir.
ermanadakale
30/05/2014, 00:13
Kanka ben 205 50 17 aldim konfor 185 65 15 den cok farkli degil.
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
5 mm bile baya farkediyo dediğiniz gibieski arabamda 50 den 55 e geçmiştim orj gibi olmuştu nerdeyse palio idi puntodaki süspansyonun çeyreği yoktu palioda
Bence de gereksiz yere taban jant büyütüp zorlama aracını bin gitsin zaten çelik jantın da var ama dur sen jant bul ben senin orj jantları alayım ya da sen hediye et :D
ermanadakale
30/05/2014, 00:35
Bence de gereksiz yere taban jant büyütüp zorlama aracını bin gitsin zaten çelik jantın da var ama dur sen jant bul ben senin orj jantları alayım ya da sen hediye et :D
dediğiniz doğru gerçekten .çelik jant olmasa 15 jant alamaya uğraşıcaj 15 çelik olunca 17 almaya uğraşıyoz bazen diyorum jant yay vs gharcıyacağıma bi scooter alayım yazın ona bineyim.
ya onları söktüğüm gün boyatıcam gun metale boyacıyla anlaştım :-):-) kumlatıp boyatıcam kışlık lastikleri takıcam 15 e ama satma durumu olursa haber veriririm size.
dediğiniz doğru gerçekten .çelik jant olmasa 15 jant alamaya uğraşıcaj 15 çelik olunca 17 almaya uğraşıyoz bazen diyorum jant yay vs gharcıyacağıma bi scooter alayım yazın ona bineyim.
ya onları söktüğüm gün boyatıcam gun metale boyacıyla anlaştım :-):-) kumlatıp boyatıcam kışlık lastikleri takıcam 15 e ama satma durumu olursa haber veriririm size.
Tamam :). Bak sana ne önerecem aracına jantın ağır gelmesini düşünüyorsun biraz modifiye ile kaybedeceğin performansı geri alabilirsin, mesela kutu içi hava filtresi + spor egsoz :)
ermanadakale
30/05/2014, 01:02
ya arabaya kıyamıyorum ilk sahibinden aldım tüm civatalarının üzerinde fabrikasyon son kontrol boyaları dahi duruyo yoksa ben onu canlandırcam istanbuldada
kıyamıyorum sessiz az yakıyo orjinal ama bi yere kadar bakalım .
ben napayın 77 hp atmosferik :(
ermanadakale
30/05/2014, 14:45
olsun abi gp nin duruşu yeter baby maserati :Ç:Ç:Ç
orası öyle de insan acık da gitsin istiyor be toprağım
ermanadakale
30/05/2014, 15:43
evet ben 1.4 fire kullandım 1.3 multijet daha iyi fire a göre kısmet be bide multiair denemek lazım;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.