Orijinalini görmek için tıklayınız : 2. El araç alırken nelere dikkat etmeliyim ?
Arkadaşlar merhaba, 2. el grande punto alma fikrim var, araç ile ilgili olarak nelere dikkat etmemi önerirsiniz.?
Özellikle belirtmek istediğiniz noktalar varsa lütfen yazınız, çünkü araba konusunda yeniyim, siz tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım olacak.
Saygılarımla,
İkinci elde sahibinden com gibi yerlerden alırken dikkat edin çok dolandırıcı var......
Onun dışında aracın km oynanmış mı servis bakımlı mı kazası değişeni var mı sorun.........
Arkadaşlar merhaba, 2. el grande punto alma fikrim var, araç ile ilgili olarak nelere dikkat etmemi önerirsiniz.?
Özellikle belirtmek istediğiniz noktalar varsa lütfen yazınız, çünkü araba konusunda yeniyim, siz tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım olacak.
Saygılarımla,
Öncelikle aracın plaka ve şasi no ile kaza sorgulaması yaptırın.Sıkıntı yoksa yada kabul edilebilir düşük rakamlı basit kazaları var ise .Aracı yetkili serviste ekspertiz yaptırın.Kapora vermemeye çalışın.Yapılan işlemlerden araç geçmişse ve fiyat hususunda anlaşmışsanız noterde satış işlemi gerçekleştikten sonra satıcının parasını kendisini takdim edin.
rockforever
06/02/2014, 19:24
bence öncelikle kendinizi tanıtın sonra yukarıdaki yazılanları yapın
EMRE ALTINOK
07/02/2014, 20:36
nelere dikkat etmelisin?? Sahibine tabiki.. birde ilk sahibi değilse kendinden önce kimden almış onu öğrenmeye çalışın derim.
Kapora kesinlikle vermeyin.Arabayı sorgularken plakadan değil şase numarasından sorgulayın.
Arkadaşlar yorumlarınız, yardımlarınız için teşekkür ediyorum. Fakat araçla ilgili yorum yapan olmamış, yani 2006 2007 model gp almayı düşünüyorum, bu modeller için ayrıca belirtmek istediğiniz noktalar var mı ? Şu model de şuna dikkat edin gibi...Birde galeriden mi yoksa kişiden mi almak güvenlidir ?
Teşekkürler...
turboferhat
09/02/2014, 08:27
Düzceli kız arkadaşım var size damat sayılırım o yuzden sabah 5 te bıle olsa yazıyorum :)) 1 ay ınce aynı yoldan bende gectım... dıkkatlıce okuyun lutfen...
Öncelikle aracın sahibi aracın ne olduğunu az çok belli eder.
Bir kere kesinlıkle galeriye bulaşma! Niye dersen Punto, Bravo, Linea gibi araçlar genelde şirket araçları ve toplu satımlarla galericilere satılıyor. 500.000km'deki bir aracı 76.000 km diye satan adamın aracını gördüm. Garantici adam olmasam yerdim. Ki araca baktım mı az çok anlarım. O kadar temizdi. Bunlara aldanma.. Galeriyi geç. Tavsiyem mümkün olduğunca ilk sahibinden almaya bak! Doğruları öğrenme şansın daha fazla olur. İkinci veya üçüncü sahibi olması önemli? Denk gelen sahipleri düzgünse önemsiz ama genelde bozuk çıkıyor. O yüzden mümkün olduğunca ilk sahibi olsun. Aracı hem plakadan hem de şasi no'dan kontrol ettir. Mesaj yoluyla değil sigortacı aracılığıyla! (bu konuda sana bir puf noktası vereyim yazının en sonunda kaçırma!) baktın hasar kaydı yok, hemen yetkili servise. Onlarda da problem çıkmazsa aracın km'sini alıyosun yetkili servis bakımları varsa servisten hangi bakıma hangi tarihte girmış kontrol ediyorsun. Aynı şekilde muayene tarih ve km'lerini de eşleştiriyorsun.
Atıyorum;
2006 model bır ara 2009 yılında muayeneye gırer
yılı 10.000 bakımı..
20.12.2006 10.000 km bakımı
11.09.2007 20.000 km bakımı
30.05.2008 30.000 km bakımı
23.12.2008 40.000 km bakımı
02.02.2009 Ilk muayene 89.000 km.
muhtemelen daha sonra servıse gırmemıstır..
Yukarıdakı ornek cok basıt aracın km sı ve gecmısıyle alakalı degerler bırbırını tutmutorsa oynama vardır ve servıste cıhazda km ıle oynandıgı bellı olmaz! Km de ters orantı olmaz km nın aracın servıs tarıhlerı ve muayene tarıhıyle dogru orantılı ve ortalama yukselmelerle ılerlemesı gerekır.. Bunu gızlemenın yolu var mı ? var! bunuda bılın... arac duzenlı km dusurme yapılmıssa anlayamazsınız. ıste burda sanatkar usta denılen eskı toprak motorun sesını dınleyen ehil bir usta devreye gırer.. o yuzden mutkala ve mutlaka servısın harıcınde bırde bu sekıl guvendıgınız bır usta motoruna ve aracın altına baksın! o nerelere bakıcanı bılır! servıs ustaları bılgısayar eslıgınde test yapar ve yanıltıcı olabılır..
Ayrıca bısey eklıcem..
alt tarafı 2. el araba alıyosun! ya da amann sonucta sıfır arac degıl! dıyen arkadaşlara itibar da etmeyın soyledıklerıne kulakta vermeyın! Nıhayetınde asagı yukarı 20.000 lıra para verıceksınız ve kolay kazanılmıyo gercekten! sanırım sıfır almayı sızde bılırsınız! ama bazen olmaz ıste... bunu dıyen ınsanlar olursa kac para maas aldıklarını ve kac sene yemeden ıcmeden kenara koyarlarsa bu aracı alabıleceklerını bı sorun!
baska bır not olarak... kesınlıkle ve kesınlıkle agır hasar gormus arac almayın! ama soyle ama boyle , podyelerde kulelerde oynama yok gıbı cumleler malum satıs sıtelerınde meshur sozler! kanmayın! km anlamında sahıbınden bakımları duzenlı yapılmıs 100.000 km uzerı aracı gonul rahatlıgıyla ederı karsılıgında alabılırsınız ama galerılerdekı ortama nedense hepsı 70'lı bın km lerdedır o araclar , onlara ıtıbar etmeyın! tenzh edılecekler vardır ama bu galerı pıyasasında cok dusuk bı olasılıktır. basınıza yıldırım dusme ıhtımalı bıle daha fazladır dıyebılırım..
baktınız her sey yolunda! pazarlık zamanı :)) ıkı taraf ıcınde hayırlısı olması dıleklerıyle...
Gelelım arac hakkındakı sorularınıza.. benımde Fiat puntoyla ılk deneyımım..
farkına vardıgım kronık sorunları..
*arka amortısorler bu araclarda hastalık.. amortısorde terleme var mı bakın.. yag sızıntısı bellı eder kendını o amortısorler degısecek demektır bu! degısmısse problem yoktur..
* on takımın bazı kronık sorunları olabılıyor amortısor takozları , z-rotlar , viraj demiri , ön diskler ve şanzuman kulağı.. bunların konrolunu ısteyın
* en onemlı sorunu city dıreksıyon arızasıdır ve dıkkatlıce kontrol ettırın.. servıste cıhazlada baksınlar arıza bılgısı varmı? sızde bakın sırasıyla..
Direksıyonda bı tarafa kuvvet uygular sekılde cekme , tam sag tam sol cevırırken şıkırtı , dişli sesi vb. sesler , kendı kendıne yarım tur donme , dıreksıyon milinde çok fazla boşluk gıbı! bunlar yoksa agırlıklı olarak dıreksıyon problemsız dıyebılırız! ama problem varsa bu cok onemlı fıyatı 2000 tl cıvarlarında.. duzgun bı cıty keyıf verır arızalısı sınırlerınızı bozar keyfınızı kacırır! benım bıldıklerım bunlar! burda eskı kullanıcı arkadaslar var bu konuda daha deneyımlıler..
sunuda belırtım.. aracta sorun yoksa gercekten az yakan, kendını kanıtlamıs multijet motorla uzun km ler sorunsuz hızmet edecek b sınıfı bır aractır.. donanım olarak ortlamanın uzerındedır.. active model tercıh etmeyın! dynamic bulabılırsenız ıyı olur.. dynamıclerde dıgıtal klıma mevcut ama sorun yasamayan az kısı var.. sayet dıgıtal klımaysa ıyıce kontrol ettırın derım..
Bırde yazının sonunda soylıcem bısı vardı... Aracı şasi no ıle sıgortacıdan kontrol ettırırken sıgortacınıza rıca edın herhangı bır fırmadan teklıf alsın! bunu herkes bılmez ve ınanın cok kısının bası yanmıstır bu yuzden! şasi ve plaka sorgulamasında bazen sıgortacı bıle ekrandan goremıyo hasarı ... bu ne zaman cıkıyo ortaya? sız guvendınız! baktınız arac temız! kasko yaptırracaksınız! ama bakıyosunuz sıgortacı sıze fırmaların kasko yapamıcanı soyluyo! neden? cunkı aracın agır hasar kaydı (pert) durumu var.. son kullanıcısı olursunuz yada cok ucuz paralara satarsınız satarken... kullanırken basınızı sureklı agartmasıda cabası... o yuzden sıgortacınıza rıca edın.. sadece ekrandan bakmasın bır kac fırmadan aracınıza kasko yapmak ıcın teklıf ıstesın! Bakın bu cok onemlı cok kısının bası yandı.. sıgortacı ekranında goremez. ama kasko sıgortası kesecekmıs gıbı teklıf ıstedıgınde ısın rengı cıkar ortaya! burda yanılma payı neredeyse 0! ılgılı fırma sıze asagı yukarı ortalama rakamlarda teklıf vermısse sorgulamanız kesınlıkle dogrudur.. ama bu ara ılgı fırma kasko yapmazsa anlayın kı aracın sıgortacıların bıle ekranında gorunmeyen agır hasarı var! LUTFEN BU SON SOYLEDIGIME COK DIKKAT EDIN!!!!
bıraz yol sesı fazla alır ama gozunuz gormez... onun dısında aracın 90hp ve 75hp ıkı modelı mevcut! 2006-2007 lerdekı 90 hp ler 6 vıtes olması gerek gercekten cok farkedıyo.. 75 hp ler 5 vıtestır.. ama 90lık ların parcaları neredeyse ıkı katına yakın daha pahalıdır bunu goze alırsanız 90 lık alabılırsınız.. turbo sundan tutun baskı balatasına , fıren dısklerınden tutun manıfolduna kadar farklıdır! ve neredeyse ıkı katına yakın yedek parca pahalılıgı var.. degermı dersenız ben degmez dıye dusundum 75 ten gayette memnununm!
bunların dısında soylıcem bısı gelmıyo aklıma.. ama detaylı konusmak ıstersenız pm atın gerekırse telefonlada gorusebılırız.. birde.. bu yazdıklarıma ragmen ıkıncı el masrafsız arac yoktur.. en kotu muhtemelen 300-500 harcarsınız bunu goze alın! sımdıden de hayı
Düzceli kız arkadaşım var size damat sayılırım o yuzden sabah 5 te bıle olsa yazıyorum :)) 1 ay ınce aynı yoldan bende gectım... dıkkatlıce okuyun lutfen...
Öncelıkle aracın sahıbı aracın ne oldugunu az cok bellı eder..
Bi kere kesınlıkle galeriye bulaşma! Nıe dersen punto , linea gıbı araclar genelde sırket aracları ve toplu satımlarla galerıcılere satılıyor... 500.000km dekı bı aracı 76.000 km dıye satan adamın aracını gordum.. garantıcı adam olmasam yerdım kı araca baktım mı az cok anlarım.. o kadar temızdı.. bunlara aldanma.. galerıyı gec...tavsıyem mumkun oldugunca ılk sahıbınden almaya bak! dogruları ogrenme şansın daha fazla olur.. ıkıncı veya ucuncu sahıbı olması onemlı? denk gelen sahıplerı duzgunse onemsız ama genelde bozuk cıkıyo... o yuzden mumkun oldugunca ılk sahıbı.. Aracı hem plakadan hemde şasi no dan kontro ettır.. mesaj yoluyla degıl sıgortacı aracılıgıyla! ( bu konuda sana bı puf noktası verım yazının en sonunda kacırma! ) baktın hasar kaydı yok , hemen yetkılı servıse.. onlarda da problem cıkmazsa aracın km sını alıyosun yetkılı servıs bakımları varsa servısten hangı bakıma hangı tarıhte gırmıs kontrol edıyosun.. aynı sekılde muayene tarıh ve km lerınıde eşleştırıyosun.. Atıyorum;
2006 model bır ara 2009 yılında muayeneye gırer
yılı 10.000 bakımı..
20.12.2006 10.000 km bakımı
11.09.2007 20.000 km bakımı
30.05.2008 30.000 km bakımı
23.12.2008 40.000 km bakımı
02.02.2009 Ilk muayene 89.000 km.
muhtemelen daha sonra servıse gırmemıstır..
Yukarıdakı ornek cok basıt aracın km sı ve gecmısıyle alakalı degerler bırbırını tutmutorsa oynama vardır ve servıste cıhazda km ıle oynandıgı bellı olmaz! Km de ters orantı olmaz km nın aracın servıs tarıhlerı ve muayene tarıhıyle dogru orantılı ve ortalama yukselmelerle ılerlemesı gerekır.. Bunu gızlemenın yolu var mı ? var! bunuda bılın... arac duzenlı km dusurme yapılmıssa anlayamazsınız. ıste burda sanatkar usta denılen eskı toprak motorun sesını dınleyen ehil bir usta devreye gırer.. o yuzden mutkala ve mutlaka servısın harıcınde bırde bu sekıl guvendıgınız bır usta motoruna ve aracın altına baksın! o nerelere bakıcanı bılır! servıs ustaları bılgısayar eslıgınde test yapar ve yanıltıcı olabılır..
Ayrıca bısey eklıcem..
alt tarafı 2. el araba alıyosun! ya da amann sonucta sıfır arac degıl! dıyen arkadaşlara itibar da etmeyın soyledıklerıne kulakta vermeyın! Nıhayetınde asagı yukarı 20.000 lıra para verıceksınız ve kolay kazanılmıyo gercekten! sanırım sıfır almayı sızde bılırsınız! ama bazen olmaz ıste... bunu dıyen ınsanlar olursa kac para maas aldıklarını ve kac sene yemeden ıcmeden kenara koyarlarsa bu aracı alabıleceklerını bı sorun!
baska bır not olarak... kesınlıkle ve kesınlıkle agır hasar gormus arac almayın! ama soyle ama boyle , podyelerde kulelerde oynama yok gıbı cumleler malum satıs sıtelerınde meshur sozler! kanmayın! km anlamında sahıbınden bakımları duzenlı yapılmıs 100.000 km uzerı aracı gonul rahatlıgıyla ederı karsılıgında alabılırsınız ama galerılerdekı ortama nedense hepsı 70'lı bın km lerdedır o araclar , onlara ıtıbar etmeyın! tenzh edılecekler vardır ama bu galerı pıyasasında cok dusuk bı olasılıktır. basınıza yıldırım dusme ıhtımalı bıle daha fazladır dıyebılırım..
baktınız her sey yolunda! pazarlık zamanı :)) ıkı taraf ıcınde hayırlısı olması dıleklerıyle...
Gelelım arac hakkındakı sorularınıza.. benımde Fiat puntoyla ılk deneyımım..
farkına vardıgım kronık sorunları..
*arka amortısorler bu araclarda hastalık.. amortısorde terleme var mı bakın.. yag sızıntısı bellı eder kendını o amortısorler degısecek demektır bu! degısmısse problem yoktur..
* on takımın bazı kronık sorunları olabılıyor amortısor takozları , z-rotlar , viraj demiri , ön diskler ve şanzuman kulağı.. bunların konrolunu ısteyın
* en onemlı sorunu city dıreksıyon arızasıdır ve dıkkatlıce kontrol ettırın.. servıste cıhazlada baksınlar arıza bılgısı varmı? sızde bakın sırasıyla..
Direksıyonda bı tarafa kuvvet uygular sekılde cekme , tam sag tam sol cevırırken şıkırtı , dişli sesi vb. sesler , kendı kendıne yarım tur donme , dıreksıyon milinde çok fazla boşluk gıbı! bunlar yoksa agırlıklı olarak dıreksıyon problemsız dıyebılırız! ama problem varsa bu cok onemlı fıyatı 2000 tl cıvarlarında.. duzgun bı cıty keyıf verır arızalısı sınırlerınızı bozar keyfınızı kacırır! benım bıldıklerım bunlar! burda eskı kullanıcı arkadaslar var bu konuda daha deneyımlıler..
sunuda belırtım.. aracta sorun yoksa gercekten az yakan, kendını kanıtlamıs multijet motorla uzun km ler sorunsuz hızmet edecek b sınıfı bır aractır.. donanım olarak ortlamanın uzerındedır.. active model tercıh etmeyın! dynamic bulabılırsenız ıyı olur.. dynamıclerde dıgıtal klıma mevcut ama sorun yasamayan az kısı var.. sayet dıgıtal klımaysa ıyıce kontrol ettırın derım..
Bırde yazının sonunda soylıcem bısı vardı... Aracı şasi no ıle sıgortacıdan kontrol ettırırken sıgortacınıza rıca edın herhangı bır fırmadan teklıf alsın! bunu herkes bılmez ve ınanın cok kısının bası yanmıstır bu yuzden! şasi ve plaka sorgulamasında bazen sıgortacı bıle ekrandan goremıyo hasarı ... bu ne zaman cıkıyo ortaya? sız guvendınız! baktınız arac temız! kasko yaptırracaksınız! ama bakıyosunuz sıgortacı sıze fırmaların kasko yapamıcanı soyluyo! neden? cunkı aracın agır hasar kaydı (pert) durumu var.. son kullanıcısı olursunuz yada cok ucuz paralara satarsınız satarken... kullanırken basınızı sureklı agartmasıda cabası... o yuzden sıgortacınıza rıca edın.. sadece ekrandan bakmasın bır kac fırmadan aracınıza kasko yapmak ıcın teklıf ıstesın! Bakın bu cok onemlı cok kısının bası yandı.. sıgortacı ekranında goremez. ama kasko sıgortası kesecekmıs gıbı teklıf ıstedıgınde ısın rengı cıkar ortaya! burda yanılma payı neredeyse 0! ılgılı fırma sıze asagı yukarı ortalama rakamlarda teklıf vermısse sorgulamanız kesınlıkle dogrudur.. ama bu ara ılgı fırma kasko yapmazsa anlayın kı aracın sıgortacıların bıle ekranında gorunmeyen agır hasarı var! LUTFEN BU SON SOYLEDIGIME COK DIKKAT EDIN!!!!
bıraz yol sesı fazla alır ama gozunuz gormez... onun dısında aracın 90hp ve 75hp ıkı modelı mevcut! 2006-2007 lerdekı 90 hp ler 6 vıtes olması gerek gercekten cok farkedıyo.. 75 hp ler 5 vıtestır.. ama 90lık ların parcaları neredeyse ıkı katına yakın daha pahalıdır bunu goze alırsanız 90 lık alabılırsınız.. turbo sundan tutun baskı balatasına , fıren dısklerınden tutun manıfolduna kadar farklıdır! ve neredeyse ıkı katına yakın yedek parca pahalılıgı var.. degermı dersenız ben degmez dıye dusundum 75 ten gayette memnununm!
bunların dısında soylıcem bısı gelmıyo aklıma.. ama detaylı konusmak ıstersenız pm atın gerekırse telefonlada gorusebılırız.. birde.. bu yazdıklarıma ragmen ıkıncı el masrafsız arac yoktur.. en kotu muhtemelen 300-500 harcarsınız bunu goze alın! sımdıden de hayı
Arkadaşımız çok güzel açıklamış. Bu yoruma bakarak tercih yapabilirsiniz. Ben bu yazılanlardan sadece servise baktırmayı akıl edemedim ve bana pahalıya patladı :) Aracım Allah'a şükür çok temiz ve diri ancak 100 bin km düşürülmüş :)
cengizhan
10/02/2014, 16:36
Arkadaşlar merhaba, 2. el grande punto alma fikrim var, araç ile ilgili olarak nelere dikkat etmemi önerirsiniz.?
Özellikle belirtmek istediğiniz noktalar varsa lütfen yazınız, çünkü araba konusunda yeniyim, siz tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım olacak.
Saygılarımla,
dikkat edecek o kadar çok şey varki.....
- önce araç sahibinden aracın hikayesini iyice öğrenin. O anlatsın , siz dinleyin. - soru sormaktan çekinmeyin. Alacağınız aracın zayıf yönlerini öğrenin (mesela puntoda city arızası gibi) ve sahibine bu konuda ne yaptığını sorun.
- yanınızda bu işden anlayan bir arkadaşınızı , daha iyisi tanıdığınız bir ustayıda götürün.
- tercih yapabiliyorsanız ilk sahibinden olan araçları tercih edin
- şase numarasından tramer sorgulamasını yapın.
- hem sizin , hemde ustanızın aklına yatıyorsa, aracın sahibiyle konuşup, servisine götürüp hem expertiz raporu alın hemde servis kayıtlarını isteyin. serviste motor no ve şasi nolarını dahi kontrol ettirmenizi öneririm. Serivisdeki ustalarla da araç sahibi yanınızda yokken sohbet ederek aracın durumunu öğrenebilirsiniz.
- tabii servise giderken test sürüşünü siz veya ustanız yapsın ki , 3-5 km araç sürünce anlayamayacağınız bir çok şeyi duyabilir, hissedebilirsiniz.
- aracın bütün fonksiyonlarını sizde test edin . mesela lastiklerin durumu, klima ve sunroof gibi.
- aracın borcu, hacizi , cezası , kasko tarihini, muayene geçerlilik süresine özellikle dikkat edin ve evraklarını kontrol edin (ruhsat, faturalar, kasko gibi gibi)
- kapora vermeyin.
- muhatap olduğunuz araç sahibinin bilgilerini alın ve doğrulayın. ad -soyad -telefon - adres gibi. Bir gün lazım olabilir.
- araçların km sini düşürmek çok kolay. servisdeki bilgilerle kmyi doğrulayın.
- satış konusu zaten standart
Özetle bu. Kolay gelsin:w00t2000:
Düzceli kız arkadaşım var size damat sayılırım o yuzden sabah 5 te bıle olsa yazıyorum :)) 1 ay ınce aynı yoldan bende gectım... dıkkatlıce okuyun lutfen...
Öncelıkle aracın sahıbı aracın ne oldugunu az cok bellı eder..
Bi kere kesınlıkle galeriye bulaşma! Nıe dersen punto , linea gıbı araclar genelde sırket aracları ve toplu satımlarla galerıcılere satılıyor... 500.000km dekı bı aracı 76.000 km dıye satan adamın aracını gordum.. garantıcı adam olmasam yerdım kı araca baktım mı az cok anlarım.. o kadar temızdı.. bunlara aldanma.. galerıyı gec...tavsıyem mumkun oldugunca ılk sahıbınden almaya bak! dogruları ogrenme şansın daha fazla olur.. ıkıncı veya ucuncu sahıbı olması onemlı? denk gelen sahıplerı duzgunse onemsız ama genelde bozuk cıkıyo... o yuzden mumkun oldugunca ılk sahıbı.. Aracı hem plakadan hemde şasi no dan kontro ettır.. mesaj yoluyla degıl sıgortacı aracılıgıyla! ( bu konuda sana bı puf noktası verım yazının en sonunda kacırma! ) baktın hasar kaydı yok , hemen yetkılı servıse.. onlarda da problem cıkmazsa aracın km sını alıyosun yetkılı servıs bakımları varsa servısten hangı bakıma hangı tarıhte gırmıs kontrol edıyosun.. aynı sekılde muayene tarıh ve km lerınıde eşleştırıyosun.. Atıyorum;
2006 model bır ara 2009 yılında muayeneye gırer
yılı 10.000 bakımı..
20.12.2006 10.000 km bakımı
11.09.2007 20.000 km bakımı
30.05.2008 30.000 km bakımı
23.12.2008 40.000 km bakımı
02.02.2009 Ilk muayene 89.000 km.
muhtemelen daha sonra servıse gırmemıstır..
Yukarıdakı ornek cok basıt aracın km sı ve gecmısıyle alakalı degerler bırbırını tutmutorsa oynama vardır ve servıste cıhazda km ıle oynandıgı bellı olmaz! Km de ters orantı olmaz km nın aracın servıs tarıhlerı ve muayene tarıhıyle dogru orantılı ve ortalama yukselmelerle ılerlemesı gerekır.. Bunu gızlemenın yolu var mı ? var! bunuda bılın... arac duzenlı km dusurme yapılmıssa anlayamazsınız. ıste burda sanatkar usta denılen eskı toprak motorun sesını dınleyen ehil bir usta devreye gırer.. o yuzden mutkala ve mutlaka servısın harıcınde bırde bu sekıl guvendıgınız bır usta motoruna ve aracın altına baksın! o nerelere bakıcanı bılır! servıs ustaları bılgısayar eslıgınde test yapar ve yanıltıcı olabılır..
Ayrıca bısey eklıcem..
alt tarafı 2. el araba alıyosun! ya da amann sonucta sıfır arac degıl! dıyen arkadaşlara itibar da etmeyın soyledıklerıne kulakta vermeyın! Nıhayetınde asagı yukarı 20.000 lıra para verıceksınız ve kolay kazanılmıyo gercekten! sanırım sıfır almayı sızde bılırsınız! ama bazen olmaz ıste... bunu dıyen ınsanlar olursa kac para maas aldıklarını ve kac sene yemeden ıcmeden kenara koyarlarsa bu aracı alabıleceklerını bı sorun!
baska bır not olarak... kesınlıkle ve kesınlıkle agır hasar gormus arac almayın! ama soyle ama boyle , podyelerde kulelerde oynama yok gıbı cumleler malum satıs sıtelerınde meshur sozler! kanmayın! km anlamında sahıbınden bakımları duzenlı yapılmıs 100.000 km uzerı aracı gonul rahatlıgıyla ederı karsılıgında alabılırsınız ama galerılerdekı ortama nedense hepsı 70'lı bın km lerdedır o araclar , onlara ıtıbar etmeyın! tenzh edılecekler vardır ama bu galerı pıyasasında cok dusuk bı olasılıktır. basınıza yıldırım dusme ıhtımalı bıle daha fazladır dıyebılırım..
baktınız her sey yolunda! pazarlık zamanı :)) ıkı taraf ıcınde hayırlısı olması dıleklerıyle...
Gelelım arac hakkındakı sorularınıza.. benımde Fiat puntoyla ılk deneyımım..
farkına vardıgım kronık sorunları..
*arka amortısorler bu araclarda hastalık.. amortısorde terleme var mı bakın.. yag sızıntısı bellı eder kendını o amortısorler degısecek demektır bu! degısmısse problem yoktur..
* on takımın bazı kronık sorunları olabılıyor amortısor takozları , z-rotlar , viraj demiri , ön diskler ve şanzuman kulağı.. bunların konrolunu ısteyın
* en onemlı sorunu city dıreksıyon arızasıdır ve dıkkatlıce kontrol ettırın.. servıste cıhazlada baksınlar arıza bılgısı varmı? sızde bakın sırasıyla..
Direksıyonda bı tarafa kuvvet uygular sekılde cekme , tam sag tam sol cevırırken şıkırtı , dişli sesi vb. sesler , kendı kendıne yarım tur donme , dıreksıyon milinde çok fazla boşluk gıbı! bunlar yoksa agırlıklı olarak dıreksıyon problemsız dıyebılırız! ama problem varsa bu cok onemlı fıyatı 2000 tl cıvarlarında.. duzgun bı cıty keyıf verır arızalısı sınırlerınızı bozar keyfınızı kacırır! benım bıldıklerım bunlar! burda eskı kullanıcı arkadaslar var bu konuda daha deneyımlıler..
sunuda belırtım.. aracta sorun yoksa gercekten az yakan, kendını kanıtlamıs multijet motorla uzun km ler sorunsuz hızmet edecek b sınıfı bır aractır.. donanım olarak ortlamanın uzerındedır.. active model tercıh etmeyın! dynamic bulabılırsenız ıyı olur.. dynamıclerde dıgıtal klıma mevcut ama sorun yasamayan az kısı var.. sayet dıgıtal klımaysa ıyıce kontrol ettırın derım..
Bırde yazının sonunda soylıcem bısı vardı... Aracı şasi no ıle sıgortacıdan kontrol ettırırken sıgortacınıza rıca edın herhangı bır fırmadan teklıf alsın! bunu herkes bılmez ve ınanın cok kısının bası yanmıstır bu yuzden! şasi ve plaka sorgulamasında bazen sıgortacı bıle ekrandan goremıyo hasarı ... bu ne zaman cıkıyo ortaya? sız guvendınız! baktınız arac temız! kasko yaptırracaksınız! ama bakıyosunuz sıgortacı sıze fırmaların kasko yapamıcanı soyluyo! neden? cunkı aracın agır hasar kaydı (pert) durumu var.. son kullanıcısı olursunuz yada cok ucuz paralara satarsınız satarken... kullanırken basınızı sureklı agartmasıda cabası... o yuzden sıgortacınıza rıca edın.. sadece ekrandan bakmasın bır kac fırmadan aracınıza kasko yapmak ıcın teklıf ıstesın! Bakın bu cok onemlı cok kısının bası yandı.. sıgortacı ekranında goremez. ama kasko sıgortası kesecekmıs gıbı teklıf ıstedıgınde ısın rengı cıkar ortaya! burda yanılma payı neredeyse 0! ılgılı fırma sıze asagı yukarı ortalama rakamlarda teklıf vermısse sorgulamanız kesınlıkle dogrudur.. ama bu ara ılgı fırma kasko yapmazsa anlayın kı aracın sıgortacıların bıle ekranında gorunmeyen agır hasarı var! LUTFEN BU SON SOYLEDIGIME COK DIKKAT EDIN!!!!
bıraz yol sesı fazla alır ama gozunuz gormez... onun dısında aracın 90hp ve 75hp ıkı modelı mevcut! 2006-2007 lerdekı 90 hp ler 6 vıtes olması gerek gercekten cok farkedıyo.. 75 hp ler 5 vıtestır.. ama 90lık ların parcaları neredeyse ıkı katına yakın daha pahalıdır bunu goze alırsanız 90 lık alabılırsınız.. turbo sundan tutun baskı balatasına , fıren dısklerınden tutun manıfolduna kadar farklıdır! ve neredeyse ıkı katına yakın yedek parca pahalılıgı var.. degermı dersenız ben degmez dıye dusundum 75 ten gayette memnununm!
bunların dısında soylıcem bısı gelmıyo aklıma.. ama detaylı konusmak ıstersenız pm atın gerekırse telefonlada gorusebılırız.. birde.. bu yazdıklarıma ragmen ıkıncı el masrafsız arac yoktur.. en kotu muhtemelen 300-500 harcarsınız bunu goze alın! sımdıden de hayı
Çok teşekkür ederim , ayrıntılı bilgilerinizden ötürü, siz gibi tecrübeli insanların önerileri benim için önemli.
knidos111
12/02/2014, 06:28
active leri dinamik diye çakıyorlar,sahibindende çok görüyorum son zamanlarda, hatta birine mesaj attım, '' senin araban dinamik değil active,,en boş donanımı en dolu donanım olarak satman hiç etik değil '' dedim, ''yanlış yazmışız'' dedi , ilan hala duruyor aynı yerinde
turboferhat
12/02/2014, 09:51
Hocam 2011 modellerıınn hepsi active.. banada denk gelmıstı.. ruhsatta dynamic yazıyo dıyolar ama 2011 lerın hepsı active..
Hocam 2011 modellerıınn hepsi active.. banada denk gelmıstı.. ruhsatta dynamic yazıyo dıyolar ama 2011 lerın hepsı active..
my life ı unutmamak lazım. ayırt etmek için konsol üstüne bakmak yeterli. 2011 my lifelarda blue&me sistemi standart geliyor ve konsol üstünde tomtom için yer ve göz kapağı bulunuyor :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.