Orijinalini görmek için tıklayınız : Jant ebatı?
jant ebatını büyütsek ne olacak küçültsek ne olacak?ne gibi etkileri var
katip onur
22/01/2014, 13:08
Klasik söylenilen şeyler; orjinal punto saç jantı 15" iken 17" janta çıkartılırsa yakıt artar, performans düşer, çukurları daha fazla hissedersin.. artı yönleri yol tutuşu artar, aracın görselliği güzelleşir. Ben de 195/55/16 jant lastik taktım. Yakıtta hissedilir artış yok ama fren mesafesi kısaldı. Yol tutuşu spor yaya mı bağlı bilemiyorum ama hissedilir derecede yol tutuşu arttı. Orjinal ebatlarım 175/65/15 saç janttı arabayı aldığım ilk hafta arabayı savurttum :) hemen jant ve lastik değişimi ve spor yay aldım savurmadan sonra..
yol tutuşu nasıl artar bir jant büyütmeyle.o yol tutuşu lastik ve yaydandır bence
katip onur
22/01/2014, 14:02
yol tutuşu nasıl artar bir jant büyütmeyle.o yol tutuşu lastik ve yaydandır bence
175 taban 5 yıllık sertleşmiş lastik orjinal yay yerine, 195 taban sıfır lastik spor yay hepsi yol tutuşunu arttırıyor.
2 cm lastik kalınlaşmış oluyor değil mi?spor yay konforu öldürüyor diyorlar
katip onur
22/01/2014, 16:51
2 cm lastik kalınlaşmış oluyor değil mi?spor yay konforu öldürüyor diyorlar
Dediğiniz gibi 2 cm civarı genişliyor.. Kendi tecrübelerime dayanarak söylüyorum ki; spor yayların genellikle 3.5 ve 5 cm olan modelleri var. 3.5 cm olan yayların boyu orjinale yakın olduğu için konfordan pek fazla ödün vermiyor. Hele ki eibach - h&r gibi kaliteli orjinal markalar tercih edilirse konfor da hiç kayıp olmuyor diyebilirim. 5 cm olan yaylarda da paldır küldür bir durum olmuyor. Konforu bozan durumlar yayı fazlaca kestirmek, ısıttırmak gibi durumlarda oluyor.
sizinki 3.5 cm mi yay?genelde öyle diyor yay taktıranlar yolda taşı bile hissediyorum,berbat konfor oldu diye vs.
katip onur
22/01/2014, 17:28
sizinki 3.5 cm mi yay?genelde öyle diyor yay taktıranlar yolda taşı bile hissediyorum,berbat konfor oldu diye vs.
Şu an mishimoto 5 cm spor yay var (çin malı) 1 bakla da kendim kestirdim. Kestirmeden önce çok güzeldi. Taşı bile hisseden grup yay taktırınca aracın 65 yanak olan lastiğini 40-45 yanağa düşürüp 17" jant takanlardır muhtemelen. Daha önce megane aracımda eibach 5 cm yay kullandım mükemmeldi. Focus marka aracımda da orjinal yayları kestirip bindim berbattı Era marka aracımda da yayları hem kestirip hem ısıttırdım berbat ötesiydi sekmekten konuşamıyorduk bile :) Hem eibach, hem çin malı, hem ısıtma, hem kestirme hepsini de arabalarımda denedim
Uzun lafın kısası yay takılacaksa eibach marka yaydan şaşmamak lazım. Fiyatı 400 tl civarıdır.
eibach taktırınca konfor fark etmiyor diyorsunuz.korkmadan siz virajlarda arabayı zorluyormusunuz:D
katip onur
22/01/2014, 18:19
eibach taktırınca konfor fark etmiyor diyorsunuz.korkmadan siz virajlarda arabayı zorluyormusunuz:D
Sakin kullanacak insanın zaten yay taktırmasına gerek yok..
tamamda ben korkuyorum mesela arabayı zorlayamıyorum.yay taktırsamda ilk başta korkar insan
Sakin kullanacak insanın zaten yay taktırmasına gerek yok..
yanlış bir ifadedir... Benim yay taktırmamın amacı yol tutuştan ziyade,görünüm olamaz mı? İlla makasa mı girmem lazım,ya da virajlara hızlımı gireyim,yay taktırdım diye..
Altınızdaki arabalar bir bmw,mercedes değil,az yaksın,az gitsin arabası. Puntonun zaten orjinal yaylarla yol tutuşu iyi. Bir Focus gibi değil tabii,ama gayet iyi.
Yay olarak ben de Eibach tavsiye ederim,ama konforda mutlaka kayıp olacaktır. Arabanın aerodinamiği orjinal yaylara göre,mühendislik becerileriyle tasarlanmış..
LG G2 Cihazımdan aracılığıyla gönderildi.Olası yazım yanlışlarım için özür dilerim.
katip onur
23/01/2014, 12:58
yanlış bir ifadedir... Benim yay taktırmamın amacı yol tutuştan ziyade,görünüm olamaz mı? İlla makasa mı girmem lazım,ya da virajlara hızlımı gireyim,yay taktırdım diye..
Altınızdaki arabalar bir bmw,mercedes değil,az yaksın,az gitsin arabası. Puntonun zaten orjinal yaylarla yol tutuşu iyi. Bir Focus gibi değil tabii,ama gayet iyi.
Yay olarak ben de Eibach tavsiye ederim,ama konforda mutlaka kayıp olacaktır. Arabanın aerodinamiği orjinal yaylara göre,mühendislik becerileriyle tasarlanmış..
LG G2 Cihazımdan aracılığıyla gönderildi.Olası yazım yanlışlarım için özür dilerim.
Siz spor yay takınca konforda eksiklik görmüşseniz o da sizin tecrübenizdir, "yalan, yok öyle birşey olamaz" diyecek değilim :) Bilimsel kesin doğrulardan bahsetmiyorum, ben de sadece kendi tecrübelerime dayanarak konuştum.
Konuyu açan arkadaş virajlarda arabayı zorluyormusun demiş.. "Sakin süreceksem niye takayım" cevabını vereyim o zaman.
Yay takmanızın amacı görünümünün değişmesinden dolayı olabilir tabikide.. Haricen birçok neden olabilir. Orjinal yaylar yamulmuş eğilmiş vs. de olabilir. Orjinal yayların sıfırının fiyatına 900.00 TL civarı bedel ödemektense spor yaya 350-400 tl gibi bi bedel ödemek tercih edilmiş olabilir. Ben de Leylek gibi yüksek arabaya binmem mesela. Yay takmamın 2. nedeni de bu olsun. O zaman benim dediğim yanlış değil eksik bi ibare olduğu ortaya çıkıyor.. Virajlarda da arabayı zorluyoruz dediysek 180 le virajlara girmiyoruz. Spor yay takınca araba devrilmez - kaymaz gibi bir durum da yoktur zaten..
coskun alkan
23/01/2014, 16:36
Onur arkadaşımız doğru söylemiş
LG-D802 cihazımdan gönderildi
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.