Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiat Punto'nun üretimine son veriyor!



outlife
09/12/2013, 15:08
Fiat Punto'nun üretimine son veriyor


https://www.hurriyet.com.tr/_np/8149/22458149.jpg


Fiat Avrupa'daki pazar kaybını engellemek için lüks modellere 12.3 milyar dolar yatırım yapacak. Lüks modelleri İtalya'da üretecek Fiat Punto modelinin yerine de yeni 500'ü ikame edecek.


Fiat İtalya'daki fabrikalarını canlandırmak için lüks otomobile 12.3 milyar dolar harcayacağını açıkladı.

Bloomberg'in konuya yakın iki kaynağa dayandırdığı habere göre yatırım Fiat Maserati ve Alfa Romeo modellerinin İtalya'da üretimine ağırlık verirken Fiat'ın 500 ve Panda modellerine de odaklanmasını sağlayacak.

Fiat özellikle Avrupa'da son yıllarda kayıplar yaşıyor. Şirket Avrupa'da üç yıl üst üste zarar etmişti. Fiat bu zararı lüks otomobillere odaklanarak kapamaya çalışacak. Fiat 2009'da Avrupa'da 0.3 olan pazar payını kaybetmeye başlamış bu pazar payı bu sene yüzde 6.2'ye kadar düşmüştü.

PUNTO YERİNİ YENİ 500'E BIRAKIYOR

Bu planın bir parçası olarak Fiat yeni 500, Alfa Romeo 4C ve Jeep modellerini gelecek yıl tanıtacak. Bu modellerin hepsi İtalya'da üretilecek. İhracat için düşünülen yeni Alfa Romeo Giulia (https://forum.grandepuntotr.com/diger-marka-araclar/50459-alfa-romeo-giulia-new-post.html) sedan ise 2016'da İtalyan fabrikalarının üretim bandından çıkacak.

Fiat'ın 500 modeline odaklanmasıyla birlikte hatchback modeli Punto üretimine son vereceği de açıklandı. Volkswagen'in Golf modeliyle Punto ile rekabet eden Fiat yeni 5 kapılı 500'ler ile rekabete yeni bir boyut getirmeyi hedefliyor. Bu model üretim maliyetinin düşüklüğü sebebiyle Polonya'da üretilecek. 2005'te yenilenen Punto 2007'de Fiat'ın Avrupa satışlarının yüzde 31'ini oluşturuyordu.


Kaynak (https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/25312946.asp)

chn73
09/12/2013, 15:21
bugünkü hurriyet com tr den bir başlık
link Fiat Punto'nun üretimine son veriyor - Hürriyet EKONOMİ (https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/25312946.asp)

CMasteR
09/12/2013, 15:27
çekiyor kendi ipini :) Yada başarısız olmayı ilke edindiler ?

halils2
09/12/2013, 15:33
garibanlara araç yok anlaşılan. ben yeni kasa bekliyordum fiat üretimi durduruyor. cruze mu alsam ne hazır fiyatlarda dipken???

outlife
09/12/2013, 15:35
Bence de kendi ipini çekiyor. DÜnyayı bilemem ama türkiyede lüks segmentte audi, bmw, wv dışındaki araçlara ekmek yok bence. Dolayısı ile fiat bence hayatının hatasını yapıyor. 500 türkiyede tutulan bir araç değil. belki 500l tutulabilirdi ama sanmıyorum. Puntonun yerini alacak 500 üretimi zor gibi. retro tarzından vazgeçmeli iyi satış yakalaması için.

Ama punto üretiminin durması çok büyük bir hata. Polonun fiestanın ekmeğine yağ sürer... daha agresif bir tasarım ve yepyeni donanımla çıkarmak yerine kaldırması yanlış...

chevrolet firmasıda türkiye dahil avrupada satışları durdurdu. Bakalım ne olacak?

halils2
09/12/2013, 15:49
c segment fiyatları zaten yüksek millet b ye kaçıyor bunlar üst segmente yatırım yapıyor biz mi bu işi bilmiyoruz yoksa fiat mı çok iyi biliyor anlamadım.

ape
09/12/2013, 15:56
Fiat'in en çok tutan arabası punto'nun üretimini durdurarak kendi sonunu hazırlıyor bence.Neyse yok yere moralimi bozdular

omerr
09/12/2013, 15:58
Fiat (https://ekonomi.haberturk.com/etiket/fiat) Avrupa'daki pazar kaybını engellemek için lüks modellere 12.3 milyar dolar yatırım yapacak. Lüks modelleri İtalya'da üretecek Fiat (https://ekonomi.haberturk.com/etiket/fiat) Punto (https://ekonomi.haberturk.com/etiket/punto) modelinin yerine de yeni 500'ü ikame edecek.
Bloomberg'ün haberine göre; Fiat (https://ekonomi.haberturk.com/etiket/fiat) Maserati ve Alfa Romeo modellerinin İtalya'da üretimine ağırlık verirken Fiat (https://ekonomi.haberturk.com/etiket/fiat) 500 ve Panda modellerine de odaklanılmasını sağlayacak.
Bu planın bir parçası olarak Fiat (https://ekonomi.haberturk.com/etiket/fiat) yeni 500, Alfa Romeo 4C ve Jeep modellerini gelecek yıl tanıtacak. Bu modellerin hepsi İtalya'da üretilecek. İhracat için düşünülen yeni Alfa Romeo Giulia sedan ise 2016'da İtalyan fabrikalarının üretim bandından çıkacak.
kaynak : Fiat Punto'nun üretimine son verilecek - En Son Otomobil Haberleri - HTEkonomi (https://ekonomi.haberturk.com/otomobil/haber/901814-fiatin-o-modeli-tarih-oluyor)

rohan4421
09/12/2013, 16:04
ilginç

cemyk
09/12/2013, 16:35
Fiat saçmalamış...

ŞUAN OPEL ASTRA J KASA KULLANIYORUM BİR DÜŞÜK MODELE GEÇECEK OLSAM YİNE PUNTO ALIRDIM...

bykacar
09/12/2013, 17:48
Fiat'ın o modeli tarih oluyor! (https://otomobil.haber7.com/otogundem/haber/1103832-fiatin-o-modeli-tarih-oluyor)


Fiat Avrupa'daki pazar kaybını engellemek için lüks modellere 12.3 milyar dolar yatırım yapacak. Lüks modelleri İtalya'da üretecek Fiat Punto modelinin yerine de yeni 500'ü ikame edecek.

Bloomberg'ün haberine göre; Fiat Maserati ve Alfa Romeo modellerinin İtalya'da üretimine ağırlık verirken Fiat 500 ve Panda modellerine de odaklanılmasını sağlayacak.
PUNTO YERİNİ YENİ 500'E BIRAKIYOR
Bu planın bir parçası olarak Fiat yeni 500, Alfa Romeo 4C ve Jeep modellerini gelecek yıl tanıtacak. Bu modellerin hepsi İtalya'da üretilecek. İhracat için düşünülen yeni Alfa Romeo Giulia sedan ise 2016'da İtalyan fabrikalarının üretim bandından çıkacak.


bula bula aslanlar gibi puntoyumu buldular kaldırmak için .s

cdogu
09/12/2013, 17:50
garibanlara araç yok anlaşılan. ben yeni kasa bekliyordum fiat üretimi durduruyor. cruze mu alsam ne hazır fiyatlarda dipken???

Bir kaç yıla Chevrolet avrupa pazarından çekileceğini duyurdu. Şimdi alırsanız ileride servis,yedek parça ve özellikle satış konusunda sıkıntı çekersiniz..

LG-D802 cihazımdan gönderildi

leomar32
09/12/2013, 18:59
Fiatın en büyük kayıbı bu. Bir türlü seri tutturamadı binek araçlarında. Ornegın doblo ducato ben bildim bileli var. Wv grubu gibi seriler altında üretseler bu aracı sürekli devamlılık sağlarlar. Bu yaptıkları tamamen saçmalık. Bu kadar çok satmıs olan Punto markasına hakarettir bu. Yazık oluyor..... :(

erenemre
09/12/2013, 19:06
ya hakikaten çok kızıyorum hep aynı hikaye sırf bu yüzden birdaha fiat almayacağım.tempra-tipo efsaneleri kaldırdı ilk o zaman çok kızmıştım çocukken sonra marea-brava-bravo geldi özellikle on tasarıma hasta olmuştum sonra fiat onlarıda kaldırdı yerine hastası olduğum belkide bugüne kadar almak isteyipte alamadığım araç olan stilo yu çıkardı ama fiat beni şaşırtmadı birazda tutulmamasından dolayı o modelide harcadı sonra grande punto geldi 2006 ocak ayında ilk kez carrefour da görmüştüm parlament mavisiydi hasta oldum ve sonunda benim olacak şekilde kısmet oldu rengi siyahtı ama hayalim gerçek olmuştu ama şimdi fiat çok sevdiğim punto yuda kaldırıyor artık yeter yeni çıkacak 500 ün punto kadar beni etkileyeceğini düşünmüyorum

recepseven
09/12/2013, 19:08
iii millet olarak bizde fiestaya bineriz no problem

leomar32
09/12/2013, 19:13
Benimde puntoyla hikayem 2007 şubatta başladı :) ozamanlar 207 vardı ikisinin arasında kalmıstık otomatık olsun ve benim cok cok baskımdan dolayı granıt grı bi punto aldık 0 km. 5 sene kullandık o arabayı hep bana lüks gelmişti punto. Daha sonra ben ehliyet sahibi oldum ve o aracı kullanmaktan hep keyif aldım. Daha sonra ailem aracı model yukseltmek için sattı. Ben puntosuz 4 ay dayana bildim işe girergirmez 2. puntomu aldım 2008 Dynamic 3k cok memnundum bunun üzerinden kuzenime aldırdım 2007 dynamic 5k :) Sonra musterisi çıktı benim aracın sattım ve ayn gün 6 ay peşinden kostugum su anki aracımı aldım. Hedefimde yeni puntoyu bekleyip onu almak vardı ama simdi kalkıpta 500 adı altında üretilen bi arabayı almam çünkü puntonun büyüsünü Emre SEVER abimizin dediği gibi tempra marea gibi yok ediyorlar. Bu biz tutkunlara bi hakarettir.

Tunaboylu
09/12/2013, 19:26
Puntonun sıfırının olmaması ilerde bizim araçların değerini yükseltmez mi acaba. Cünkü puntoya olan talep malum.

knidos111
09/12/2013, 19:27
valla ben ölene kadar puntoma bineceğim, ister üretsin ister üretmesin

tayfux
09/12/2013, 19:35
tam fiat lık bir davranış..nedense hiç şaşırmadım..fiat ın artık tamamen günlük yaşadığına ve müşterilerini hiç düşünmediğine artık inanmaya başladım..ayrıca linea Albea palio gibi modeller ile bir yandan punto fiorino doblo gibi modellerin satış rakamlarına baktığımda nasıl zarar açıklıyor anlamıyorum..
gerçi yine geçen sene çok saçma bir karar ile Albea ve palio yu bitirmişti..
neyse fiat tan bu tür kararlara alıştık..hayırlısı olsun ne diyelim..

CMasteR
09/12/2013, 19:38
işin özü Fiat her zaman kaybetmeye ve adını lekeletmeye mahkum.

hasanalisumer
09/12/2013, 19:38
2005-2007 avrupa satisinin %31 ni olusturan bir modeli sonlardirmak ne kadar mantikli ?

HTC One cihazımdan gönderildi

EFLZ
09/12/2013, 19:57
hürriyetin haberine göre bravo ile punto karışmışa benziyor

https://u1312.hizliresim.com/1j/9/vbvzv.jpg (https://bit.ly/c25MCx)

frtmr
09/12/2013, 20:10
Haber doğru

https://www.autonews.com/article/20130902/OEM04/309029959/fiat-plans-to-expand-500-family-in-u.s.#axzz2f4XiTki6

özetle : Punto nun yerine gelecek olan yeni 5 kapılı yeni 500 modelinin 2016 da piyasaya çıkacak.
Fiatın son 20 yıldaki en çok satan modeli puntoymuş yeni araç onun yerini alacak ve henüz ismi belli değil.

srkaradag
09/12/2013, 20:11
haberin orjinali
Fiat said to invest 9 billion euros to end Europe dip, revive Italy plants
Comment on this article 5 Comments Print this article Print Reprint Reprints Send a letter Respond Email Article Share on FacebookShare on LinkedInShare on Twitter

Related Topics
Production
Sergio Marchionne
Fiat
Alfa Romeo
Maserati
Italy
500
Panda
Punto
December 9, 2013 08:49 CET
MILAN (Bloomberg) -- Fiat Group plans to invest as much as 9 billion euros ($12.3 billion) on new models to end European losses in three years and revive nearly empty Italian factories, two people familiar the matter said.

In addition to bolstering the upscale Maserati and Alfa Romeo marques new Italy-built models, the carr will focus the Fiat brand on variants of the 500 and Panda minicars and ditch the Punto subcompact, a former seller, said the people, who asked not to be identified because the discussions are private.

Fiat brand CEO Olivier Francois has said the Panda family will be aimed at budget- customers while 500 models will target buyers willing to pay extra to have a more premium product.

"The Fiat brand has two dimensions, Panda-500, functional-aspirational, left brain-right brain," Francois said in a recent interview Automotive News Europe.

Said Roberto Verganti, a management professor at Milan Polytechnic and author of the 2009 book "Design-Driven Innovation": "It's a brave and historic move to abandon your roots. Going upscale cool, high-margin 500 and Alfa models is the only possible strategy to continue building cars in Italy."

the timing of Fiat's sought-after merger Chrysler Group uncertain, Sergio Marchionne, who is CEO of both carrs, is under pressure to stem the Italian manufacturer's losses in Europe. While Fiat has previously said it aims to develop about 20 new models for Europe by 2016, including eight Alfa Romeos, the company has declined to comment on a revised European strategy until April.

Dropped Punto

As part of the luxury focus for Italy, Fiat will introduce 500 and Jeep SUVs next year as well as a convertible version of the Alfa Romeo 4C sports car, said the people.

Those cars will all be made in its home country.

The new Alfa Romeo Giulia sedan, designed mainly for export outside Europe, will be built in Italy by 2016, they said.

The Fiat Punto, a subcompact hatchback that competes the likes of Volkswagen’s Polo, will be replaced by a five-door version of the 500. That mass-market model will be built in Poland to save costs and boost profit margins, the people said.

Auto workers in Poland are paid about one-quarter what their Italian counterparts , according to data German auto group the VDA.

Burdened by slumping demand in its home country and a lack of new models, Fiat has been losing market share in Europe for the past four years. The group's deries in the region last year were 47 percent less than in 2009, according to data industry group ACEA. Fiat's European market share has slumped to 6.2 percent this year 9.3 percent in 2009.

Europe losses

The sales collapse has led to operating losses of almost 2 billion euros since 2011, including 304 million euros in the first nine months of this year.

"We will utilize what we have in defense of what we have," Marchionne said on an Oct. 30 conference call analysts when asked about cutting capacity. "We will not be shutting down plants. We will shift our production capacity in accordance our premium brand strategy."

The success of the plan has implications beyond Fiat. Italy has been mired in a cycle of recessions since 2001, and a revival of production by Italy's largest manufacturer could help stabilize the broader economy after the auto industry shed more than 30,000 jobs since 2008, according to Italian auto-industry group Anfia.

Glorifying Italy

"The only way to revive the industrial sector in Italy is moving to luxury production and glorifying the 'Made in Italy' concept," said Giuseppe Berta, a professor at Bocconi University in Milan.

The impact of the down is evident at the Mirafiori plant near Fiat's Turin headquarters. The plant was once an engine of Italian industrialization after World War II, bustling as many as 50,000 workers in the 1970s.

Now, only 5,500 people are employed there, and they just work a few days a month. The factory, which once churned out more than 600,000 cars a year, has built fewer than 20,000 in the first 10 months of 2013, according to the Fim Cisl union.

Fiat has furloughed many of its 30,700 production employees in Italy this year and most of those have been off work for more than five months this year, Fim Cisl said.

The goal is to bring them all back by focusing on luxury Alfa Romeo and Maserati vehicles. Under the plan, Mirafiori workers will start making the Maserati Levante, the elite brand's first SUV, by 2015.

German model

The strategy largely mirrors the German auto industry. BMW Group, Mercedes-Benz parent Daimler and Volkswagen Group, which owns the Audi and Porsche brands, have made upscale cars for decades to offset wages that are among the auto industry's highest. Those cars are exported Germany around the world.

Focusing the Fiat brand on the 500 and the Panda would up resources for the upscale shift, which has shown promising signs. After expanding the Ghibli mid-sized sedan earlier this year, Maserati has received more than 23,000 orders this year, almost quadruple its 2012 sales of 6,200 cars.

Marchionne is expected to announce on new product strategy for Alfa Romeo next April that focuses on a new, still unnamed rear-wheel- and all-wheel-drive architecture. A key aim of the new plan is to boost Alfa's global presence, Automotive News Europe reported in its December emagazine.

"Fiat has seriously started to follow the right strategy for a country no cheap labor but highly skilled workers," said Mauro Ferrari, vice chairman of parts supplier Webasto's Italian division.

Automotive News Europe contributed to this report



Read more: https://www.autonews.com/article/20131209/ANE/312099916/fiat-said-to-invest-9-billion-euros-to-end-europe-dip-revive-italy#ixzz2mzjCwq66
Follow us: @Automotive_News on Twitter | AutoNews on Facebook

SaLDo
09/12/2013, 20:26
Kendi kaybeder. Şuan kullandığım puntomu satınca fiatın önünden zaten gecmem asla

biancoangelo
09/12/2013, 20:58
Yazıklar olsun demekten başka bişey gelmiyor içimden.
Yazıklar olsun.
10 seri punto çıksın 10nuda alırdım denerdim. Yazıklar olsun.

Arrest
09/12/2013, 21:13
Kimse fiata 60 70 bin tl vermez pazarı %10 sa bu %1e kadar düşer fiat c segmentinin zıpır cocugu gibidir. B veya A segmentinde kabul göreceğini sanmıyorum

SaLDo
09/12/2013, 21:36
Kimse fiata 60 70 bin tl vermez pazarı %10 sa bu %1e kadar düşer fiat c segmentinin zıpır cocugu gibidir. B veya A segmentinde kabul göreceğini sanmıyorum

Baktılar ki punto ve linea da satışlar süper. hoop hemen segment ten kazanacaklarını dusunduler. cok pişman olacaklar. Ama su ottimo mudur nedir güzele benzio. fiyatı abartı olmazsa o tutabilir.

evrenarisoy
09/12/2013, 21:43
"Volkswagen'in Golf modeliyle Punto ile rekabet eden Fiat" yazıyor bunu yazan oduncu galiba... B segment arabayla C segment arabayı kıyaslamış, biri bu balon haberi yazana adama Fiat Bravo'dan bahsetsin.

stotinka
09/12/2013, 22:02
punto dan sonra FİAT tan alacağım araba modeli yok punto nun 2015 de yenisini beklerken yaptıklarına bak FİAT elveda......

srkaradag
09/12/2013, 22:06
"Volkswagen'in Golf modeliyle Punto ile rekabet eden Fiat" yazıyor bunu yazan oduncu galiba... B segment arabayla C segment arabayı kıyaslamış, biri bu balon haberi yazana adama Fiat Bravo'dan bahsetsin.
haberin orjinalinde wv polo yazıyor çeviren arkadaş dalmış

srkaradag
09/12/2013, 22:09
polonyada üretilecek 5 kapılı yeni 500 ler bakalım nasıl olacak

Arrest
09/12/2013, 22:13
abi iyi güzelde 500 spor edalı veya bizim puntomuzla aynı bakış açısına sahip bir otomobil değilki tarzı kendine has ne emmeye geliyor ne ...... bizi tatmin edecek bir yapısı olduguna inanmak güç

yeniuye
09/12/2013, 22:35
Peki bu puntonun ileriye dönük 2 el fiyatlarını nasıl etkiler ? Bence düşürür kanaatindeyim kendimi 2. El puntoyu alacak vatandaş olarak düşünüyorum bakıyorum piyasaya sıfır modeli yok direk kafadan 3 4 bin düşer bundan da en çok benim gibi yüksek modeli aracı olanlar etkilenir diye düşünüyorum


iPhone 'den (https://.com/m?id=1) aracılığı ile gönderildi

mgraf
09/12/2013, 22:51
evet puntobitiyor.500 olarak devam ediyor.500 farklı versiyonları gelecek.suv tarzı yakında

burak28
10/12/2013, 00:04
Albea Gitti Sıra Punto ya Geldi

breko52
10/12/2013, 00:08
Volkswagen'in Golf modeliyle Punto ile rekabet eden Fiat yeni 5 kapılı 500'ler ile rekabete yeni bir boyut getirmeyi hedefliyor.

bu cümle yanlışi mı yazılmış puntonun golf ile alakası ney anlamadım
ama klasik fiat politikası
geçmişten beri tempra tipo gibi sevilen modelleri de bitirdi yeni kasa yapıp devam etmiyor
adamların huyu heralde biz hep yeni marka olacak gibi mi düşünüyor
vw neden tutuluyor diyoruz sonra eeee adam istikrarlı yıllardı Golf polo passat jetta vs vs hep aynı neyse hayırlısı olsun.

Misafir047
10/12/2013, 00:12
bundan fiattan asla araba almam bitti işte anlıyorum adamlar haklılarmış punto, fiesta ve polo vb araçların yanına hakikaten yaklaşamazlarmış doğru soyluyorlarmış

ritimsiz
10/12/2013, 00:28
valla 2007 de sıfır 1.4 fire active aldım.ev alırken satmamız gerekti ama ailece çok üzülmüştük. accaip sevmiştik. sonra 2010 parasızlıktan palio alıp 6 ay dayanabildik ve sonra da 2006 model 1.3 mjet active aldık. askere giderken onuda sattık 2011 sonunda. sonra 2012 yılı sonunda da askerden gelip işe girdim araba alim dedim. aklım başka araba gelmedi ki.. bu sefer de 2006 mjet dynamic aldım. 10 numara araba. onu da ekim ayında sattım. ve şu an arabasızım. zamlar benzine olan zamlar yüzünden satmıştım.. şimdi bir arabayı 3 kez alıp satıyorsan o arabadan memnunsundur demektir. bu arabayı üretümden kaldırmak kendi ayağına sıkmaktır... albea ve palio nun üretimden kalkması doğru hareket. marka imajını çiziyor. ama puntoyu kaldırmak... şaşırtıcı...

therasmus
10/12/2013, 01:16
Bir kaç yıla Chevrolet avrupa pazarından çekileceğini duyurdu. Şimdi alırsanız ileride servis,yedek parça ve özellikle satış konusunda sıkıntı çekersiniz..

LG-D802 cihazımdan gönderildi

10 Yıl boyunca opel gerekli desteği verecek.

GUNES
10/12/2013, 01:22
şimdi nereden başlasam acaba....çok söyledik çok yazdık(markanın bakış açısını)....yazdıkça üstümüze gelindi...bu otomobil markası saçmaladıkça dibe batıyor...benim bir türlü kanımın ısınamadığı punto'nun artık üretim bandında olmaması beni bile üzdü...yazıktır günahtır demek istiyorum....türkiye'de doblo ve fiorino satarlar artık...

boby
10/12/2013, 01:23
yeni kasa puntoyu heyecanla beklerken bak şu habere..bütün heryerde çarşaf çarşaf aynı haber..umarım araçlarımızın değeri düşmez

rohan4421
10/12/2013, 01:59
Fiat bu cok normal artik icimi dokecem , en iyi arabasi bravonun reklam filmini cekmeyen doblolarla imaj yapmaya calisan en bilinen ki efsane olacak tek isim punto yu bitiren bi markanin bayisinden daha iceri girilmez. Yarin bravoda biter . Yav arkadad 500 adini nie kullanion sekment mi yukseltecen gene yukselt ama adi punto olsun , ha ust sekment araba yaptin bravoyu nekadar tanittin kactane reklamda var kactane satabildin ya bu fiat alinmaz derlerdi biz kizardik demek bundan dolayi motor araba harikada olsa seni sonra arkandan vuran bi markaya para verilirmi? Wv bilmiomu golfun adini deisip yeni bi arac yapmayi ? Opel vectrayi bitirdi insignia yapti sonuç ortada unutmayin efsaneler olmez yeniden dogar clioya bakin o bile efsane olcak. Marea yi gelistirse bugun fiatin passati olurdu onu bile silen bi markadan bi .ok olmaz kusura bakmayin

halils2
10/12/2013, 02:15
aşırı bir fiat sever olarak katılıyorum sana. Bir daha ki aracım fiat olmayacak onu biliyorum ama kısmette ne çıkar bilemem...

ibrahim06
10/12/2013, 02:21
Bikaç yıl önce hangi modelini ne zaman bitireceğine dair bir tablo vardı. o tablo sanırım doğru çıkacak. Bravo da gidici anlaşılan.

erenemre
10/12/2013, 03:02
şimdi nereden başlasam acaba....çok söyledik çok yazdık(markanın bakış açısını)....yazdıkça üstümüze gelindi...bu otomobil markası saçmaladıkça dibe batıyor...benim bir türlü kanımın ısınamadığı punto'nun artık üretim bandında olmaması beni bile üzdü...yazıktır günahtır demek istiyorum....türkiye'de doblo ve fiorino satarlar artık...

sanada gün doğdu bende bekliyordum fiat düşmanları ne zaman ortaya çıkacak diye ilk çıkan sen oldun

turboferhat
10/12/2013, 05:45
Len daha arabyı yeni almayı düşünüyoduk vazgeçelim barii :))

tayfux
10/12/2013, 11:03
Peki bu puntonun ileriye dönük 2 el fiyatlarını nasıl etkiler ? Bence düşürür kanaatindeyim kendimi 2. El puntoyu alacak vatandaş olarak düşünüyorum bakıyorum piyasaya sıfır modeli yok direk kafadan 3 4 bin düşer bundan da en çok benim gibi yüksek modeli aracı olanlar etkilenir diye düşünüyorum


iPhone 'den (https://.com/m?id=1) aracılığı ile gönderildi

Hocam aslında aracın tutulmasına göre değişir bu durum. bende astra h var..aldığım fiyata çok rahat bir şekilde satabilirim. hatta piyasada otomatik dizel çok olmadığı için astra h ların otomatikleri karaborsada gidiyor..

marineros
10/12/2013, 11:41
İlginç bir durum gerçekten. Geçen yaz başı 2 ay İtalya'da kaldım iş sebebiyle. Bu 500 modelleri orada piyasaya sürülmüştü ve sanırım bizim ülkede o zaman yoktu.Yoktu çünkü aracın tipi çok garibime gitmişti.fiyatı ayarlanabilirse tutar gibime geliyor fakat araçların segmentleri farklı ki o da tartışılır.
Ben puntoların fiyatlarının fazla düşeceğine inanmıyorum.Zira kuş modellerinin dahi 8-10 bin liradan alıcı bulduğu bir piyasada puntoların fiyatlarında fazla bir oynama olacağını zannetmiyorum. Çünkü firma aracı durdurma kararı alıyor, piyasadan çekilmeyi değil.karamsarlık yapıp birçok insan aracını düşük fiyata satarsa zaten kendi kendilerinin piyasalarını düşürmüş olacaklar.
Unutmayalım ki bu piyasada altyapısı teknolojik geliştirmeye izin vermeyen, devamlı aynı tip araçlar üreten başka bir firmanın yan kolu olan arabalar var.bunlara skoda, seat, dacia örneklerini verebiliriz.eğer o araçları güvenip alıyorsanız,fiatı gözü kapalı alabilirsiniz derim.zira italyan hükümeti bundan 10 küsür yıl önce krizdeki fiata destek vererek teminatı olduğunu göstermiştir.
Unutmadan şunu da yazmak isterim, Afrikanın bir ülkesinde adını hatırlayamadım şimdi, doğan, şahinlerin sıfırları üretilmeye başlanmış :) yani efsaneler ölmüyor sanırım :) sadece adamlar yaptıkları satışa göre ülkenin alım gücüne göre seviye atlatıyorlar.iyi günler dilerim.

fatihcam13
10/12/2013, 18:19
işe bak ağustos'ta sıfır almıştım :)

işin tuhafı golf/focus/jetta vs. segmentlerde kimse fiat'ı diğer markalarla kıyaslamazken - hatta bundan imtina edip diğerlerine hakaret sayarken...

iş punto'ya geldiğinde "fiesta'dan corsa'dan iyi, polo ile denk" olduğu fikri hakim olabiliyordu. durup durup rakiplerine göre en iyi konumlandırılmış modelini bitirmek neyin nesidir.


ben aracı almadan önce burada ve başka forumlarda, "fiat iyidir ama modeline sahip çıkmaz" deniyordu. demek ki bu nedenleymiş.

reddragon
10/12/2013, 22:37
Yollar özellikle grande punto kaynıyor. Linea, albea ve punto ticariler ile birlikte Fiatın tutulan yüzü. Bravo en iyi aracı tutmadı yollarda bravo yok. Herkes astra golf alıyor o sınıfta.. Lüks araç retro araç neyine.. Mini varken 500 tutmaz... Fİat marka algısını değiştirmek istiyor ama zor bu işler...

elbruz
10/12/2013, 23:37
Gerçekten Fiat için yanlış bir politika en tutulan modelini bitireceği yerde aynı isimde geliştirerek devam ettirmesi gerekirdi, anlamak zor tam saçmalık...

ykaya1983
11/12/2013, 00:08
Haber eğer doğruysa gerçekten yazıklar olsun demekten başka birşey kalmıyor bu markaya.Yıllardır aynı isimle piyasada istikrar yakalamış satışları da fena olmayan bir modeli kaldırmayı planlıyorsa artık o markayı savunmanın bir esprisi kalmamıştır benim için.Bu forumda veya diğer forumlarda fıat için müşterisini düşünmez,güvenilmez,istikrarsız,para verilmez gibi yorumlara hep birlikte karşı çıkmıştık ama bunu da yaparlarsa artık o kişilere haksızsın demek mantıksızlık olur.Bana göre bu karar sadece ismini zedeleyen bir karar olmayıp bizzat fıat'ın çöküş sürecini başlatan bir karardır.Bu adamların gerçekten ford.vw,toyota gibi profesyonel bir mantıktan uzak bir biçimde çalıştıklarına artık inanmaya başladım.

ibrahim06
11/12/2013, 01:10
Yakında FIAT ismini tersten TAIF diye yazarsa da şaşırmamak lazım

ABNEW
11/12/2013, 14:58
Punto piyasaya çıktığı 1994 yılından beri benim gönlümde hep b segmentinin kralı olmuştur.Şimdiye kadar 3 puntom oldu.Umarım bu haber doğru değildir ve Punto üretimi devam eder ama eğer gerçekse de Fiata biraz hak veriyorum.Global anlamda düşünürsek 500 başarı elde etti.Yeni çıkan 500L ise Türkiye yollarında bile her geçen gün artarak görüyoruz.Şimdi bir de b segmenti (puntonun birebir karşılığı olarak) bir 500 olursa o da başarılı olacaktır kesinlikle.Tabi benim gönlüm Puntonun devam etmesinden yana...

tiner
11/12/2013, 15:43
Fiat'ın yanlış politikasıumış, büyük zararı olacakmış, mış da mış. Sİze ne kardeşim, zarar adamın zararı. Firmasını adam yerine koyup arabasını satın alanlara bu kadarcık değer veren bir firmayı siz niye düşünüyorsunuz ki. Batar da marka komple sıfırlanır inşallah.

chn73
11/12/2013, 18:47
fiat 500L nin fiyatlarına baktımda 55-60 bin arası.kimse kusuruma bakmasın ama hiçbir FİAT o paraları etmez.Bunu sırasıyla şahin,dogan,uno,palio ve grande punto sahibi olmuş biri olarak söylüyorum.ben zamanında puntoyu alırken aynı fiyattaki pololarda ABS bile opsiyoneldi fakat gp dynamic de dijital klimasından tut 4 airbag a kadar herşey vardı.şimdi bakıyorım 2006 puntoyu 18-19 a satana kadar göbeğimiz çatlıyor adamlar 2006 polonun hurdasına 22 istiyor.bu kafayla giderse fiat 5 seneye kalmadan fabrikayı çinlilere satar.

marineros
11/12/2013, 19:09
Arkadaşlar merak etmeyin hiçbirşey olmaz.yedek parça üretimini durdurmadığı müddetçe hiçbirşey olmaz kanımca.

TMRT
11/12/2013, 19:41
fiat 500L nin fiyatlarına baktımda 55-60 bin arası.kimse kusuruma bakmasın ama hiçbir FİAT o paraları etmez.Bunu sırasıyla şahin,dogan,uno,palio ve grande punto sahibi olmuş biri olarak söylüyorum.ben zamanında puntoyu alırken aynı fiyattaki pololarda ABS bile opsiyoneldi fakat gp dynamic de dijital klimasından tut 4 airbag a kadar herşey vardı.şimdi bakıyorım 2006 puntoyu 18-19 a satana kadar göbeğimiz çatlıyor adamlar 2006 polonun hurdasına 22 istiyor.bu kafayla giderse fiat 5 seneye kalmadan fabrikayı çinlilere satar.

Fiat çok ağır taştır Saab'a Chevrolet'ye benzemez. Fiat ailesinin varisleri İtalya'da hükümetten bile daha güçlü insanlar ve tek bir sözleri ile hükümet ve dış ticaret politikası değiştirten insanlar. Çinlilere satmayı geçtim General Motors'dan hayrına Dodge, Jeep, Chrysler'i falan satın aldılar hadi batmasınlar diyerek. Son olarak 120 Bin TL'lik Fiat mont'u ve (yanılabilirim bu fiyatta) 90 Bin TL'lik Highline Volkswagen Tiguan'ı sırayla test edin. Volkswagen Tiguan bu parayı hak ediyor diyebilirseniz eğer ben daha tartışmam bu konuyu :) Ben ettim şahsen. Ben Bravo'yu alırken Golf Highline'ı da test ettim Tiguan'ı da montu da 500L'yi de...

mywzz
11/12/2013, 20:15
fiattan beklenen bır davranıs adamlar kararlı ordan oraya atlamaya kendılerı bılırler... turkıyede 500 e para verecek adam cok az puntoya zor bınıyorz

görkem koçsan
11/12/2013, 20:17
daha değeri yükselir arabların albeanında üretimi bittiğinde değeri yükseldi dikkat ederseniz.

ykaya1983
11/12/2013, 22:30
Yeni 500 modelinin 2016 yılında piyasaya çıkacağı söylenmiş.Bu durumda puntonun üretimden kalkacağı zaman da 2016 olur herhalde değil mi arkadaşlar?Haberde yıl olarak kesin bir bilgi yok.

ABNEW
11/12/2013, 22:36
Fiat, her segmentte sınıf standartlarında araçlar üreten köklü ve geniş bir marka.Dolayısıyla batması çok zor ihtimal.En kötü ihtimalle el değiştirebilir.Netice olarak ürettiği modeller VW, Ford, PSA, Renault, Opel gibi markaların birebir rakibidir.Bu markalarla rekabet eden Fiat Grubunun belirlediği fiyatların da bu markalarla parelel olması kaçınılmaz bir durumdur...

GUNES
12/12/2013, 01:46
sanada gün doğdu bende bekliyordum fiat düşmanları ne zaman ortaya çıkacak diye ilk çıkan sen oldun

Canım benım sayfa sayfa eleştiri varken geldin beni buldun....ben bile üzüldüm yazdım farkındaysan....aracın bu kadar seveni var....gün falan doğmadı bana....marka aşiklarini da gorduk...kapisindan gecmem diyorlar artik...fiat dusmanligim falan da yok ayrica...markayi kullanan sizsiniz bu olay sizin sorununuz...

toprakozz
12/12/2013, 01:58
fiat a maıl atalım arkadasla ve turkıye distribitörune de .Bile bile lades demesinler...

wmaster
12/12/2013, 12:48
Değerinin düşeceğini pek sanmıyorum. Sonuçta albea palio bu gibi arabalar hala satılıyor piyasada.. Değer düşecek olsa onlarda düşerdi.

Bir araba modelinin belli bir hayran kitlesi varsa her türlü ikinci eli de olur. Doğan Slx 'e 12bin TL para verenler var Antalyamızda :)

orcun19
12/12/2013, 14:43
Fiat bence büyük bir yanlış yapıyor ama...

hasanalisumer
12/12/2013, 16:20
Değerinin düşeceğini pek sanmıyorum. Sonuçta albea palio bu gibi arabalar hala satılıyor piyasada.. Değer düşecek olsa onlarda düşerdi.

Bir araba modelinin belli bir hayran kitlesi varsa her türlü ikinci eli de olur. Doğan Slx 'e 12bin TL para verenler var Antalyamızda :)

Aynen katiliyorum kardesim

HTC One cihazımdan gönderildi

barisunye
12/12/2013, 16:36
punto yu kaldırmak tam bir gaflet......bu kadar tutmuş satılan kendını kanıtlamış bi araç...fiata olan onyargıyı destekleyecek bır hamle....rakıplerınde olmayan bir davranış...corsa polo....adı bıle değişmeden halen devam edıyor....punto ,grande punto ,punto evo,punto ve son......

byadrenalin
15/12/2013, 02:43
Arabaya nasıl beddua, lanet ettiysem adamlar sonunda üretimi durdurdu :D

rotec
16/12/2013, 00:19
Mersin fiat bayi muduru ile konusmamda uretimin bitmedigi hurriyet gazetesi muhaberinin ingilteredeki bi haberi dirwk cevirip yayinladigini bu kknuyu gecen hafta bayi toplantisinda gorustugumuzu hurriyete konu hakkinda duzeltme yazilmasjni isteskklerini belirten bir aciklama yapmisti. Dikkat edilirse hurriyetten baska hicbir gazetede yayinlanmadigini soylemisti.ne derece dogru bilmiyorum.birde 2014 modellerin uretiminin oldugunu kasada herhangi bir degisiklife gidilmediginide belirtmisti.

marineros
26/12/2013, 23:41
arkadaşlar merhabalar.iki gün evvel bu konuyu fiat ın genel müdürlüğüne mail atarak bildirdim.biraz duygusal biraz da yapılan(olası) yanlış pazarlama stratejilerinden bahsettim.yani bu kadar satış grafiği yakalamış bir aracın üretimini neden durdurmak isterler tarzı konulardan bahsettim adı geçen mailde.
Bugün marmaris e giderken aradılar beni istanbul dan.arayan bayan öncelikle çok teşekkür etti.firmamıza olan ilginiz,bu şekilde düşünmeniz ve aracınızla duygusal bir bağ oluşturmanız bizlerin çok hoşuna gitmiştir ve bizleri onure etmiştir dedi.aracın üretiminin durmadığını,yeni modelinin üretileceğini ve devamının geleceğini söyledi.bu haberlerin asılsız ve yalan olduğunu söyledi.
ben de,madem böyle birşey yok,aksi reklam veya ona benzer bir açıklama yapın dedim.çünkü insanlar yeni modelini beklerken aracın üretiminin duracağını duymuşlar ve ellerindeki olan araçlarını da satıp aynı segmentteki başka araçlara yöneliyorlar haberiniz olsun dedim.bu konuyla ilgili çalışmalarımız var dedi.
teşekkür edip konuşmayı bitirdik :)
biraz çılgınca ama inanın bu yöntemle bastıra bastıra anayasada ki kanun yönetmeliğini değiştirdik(denizcilik sektörü) :) biraz da bizlerden birşeyler gerekli.
iyi akşlamlar

elbruz
27/12/2013, 00:10
Öyleyse iyi punto üretimi devam edecekse güzel zaten çok mantıksızdı neden bitirsinler ki herkes bir haber yapıyor ne kadar doğru belli olmuyor yetkili ağızlardan bunları duyduysanız doğrudur her halde...

ligdevi
27/12/2013, 00:47
Bu üretimi bitirme haberi banada pek inandırıcı gelmemişti, bu belkide rakiplerinin bi oyunuda olabilir, c segmentinde krallığı golf-focus paylaşırken b sınıfında son bir yıla kadar punto başı çekiyodu, yalnız özellikle clio 4 ve fiesta hem kasa değiştirdi hem motor opsiyonları arttı hemde standart donanımı arttırdı, çalıştığım şirketten iki arkadaş araç aldılar, birinin kanına girip 2012 model dizel punto aldırdım, diğerine aldıramadım, adam tutturmuş corsa fiesta clio 4 polo başka bişey demiyo, bugün balıkesire gitti 33000 tl ye 0 km clio4 1.2 75 hp araç aldı, hayrını gör dedim ama pişman olacaksın desemde nafile, yani fiat markasının öyle kötü imajı varki ülkemizde bildiğiniz gibi değil, şuan alman japon arabalarına binen arkadaşlarımın hemen hepsi tempra-tipo-uno sahibi olmuşlar zamanında kullanmışlar tabi üretimine son verilince 2000 den sonra millet almana japona kaymış :D haliyle, tipo ve tempranın üretimi şuan en modern kasasıyla devam etseydi ne iyi olurdu dimi, bu iki araç 90 ların c sınıfı aracıydı, o zamanki golfun kasası tiponun kasasından daha ufaktı, üşenmeden 90 model golf-tipo modellerini google görsellerden bi aratın ne demek istediğimi anlayacaksınız ve bugün golfun geldiği nokta nere tiponun geldiği nokta nere, maalesef fiatın tutarsızlığı aşırı yenilikçi olması sağolsun koç grubunun reklam politikası her şeyi özetliyor ...

marineros
27/12/2013, 00:49
bu başvuruları birkaç yüz kişiye ulaştırabilirsek sanırım fiat ciddi ciddi düşünmeye başlar.sonuçta içerisinde menfaat dönen bir iş,suratınıza bakıp yalan konuşabilirler.ama kişi sayısı çoğalırsa emin olun caydırıcı olabilir :)

tayfux
27/12/2013, 00:51
arkadaşlar onlar da strateji yapıyorlar..bakın ben astra h kasa dizel aldım sıfır..alırken de dizeli bitecek deniyordu ve bayii lere sorduğumuzda olur mu öyle şey falan filan 2 ay sonra dizeli bitti :D inanmayın derim..konunun üst bölümlerinde bir tablo var fiat ın kendi tablosu ve zaten söylüyor ne zaman biteceğini..

ligdevi
27/12/2013, 01:00
Bugün bitirmese bile yarın bitirmeyeceği garanti değil, yarın puntoyu sanraki gün 500ü daha sonraki günde bilmem 600ü bitirir sonuçta fiat bu modeline sadık kalmayan bi marka :( kıcı pohlu reno bile clio 4 megane 3 gidiyo valla, hiç sevmesemde helal olsun diyorum ...

ABNEW
27/12/2013, 14:38
Tofaştan gelen bilgilendirme bence yanıltıcı olabilir.Netice olarak iş İtalyada bitmekte.Puntonun üretiminin bitmesi beni de çok üzer ama marka, bu olaya ad olarak değil de proje-segment olarak yaklaştığı için yeni punto belki b segmenti 500 olabilir konuda bahsi geçtiği gibi.Yani Fiatın b segmenti başka bir adla ve projeyle devam edebilir bence.Fiatın b segmentini iptal etmesi gibi birşey sözkonusu olamaz -kişisel yorumum-