Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk Puntomu Alıcam Fikirleriniz Önemli :)
Öncelikle herkese merhabalar uzun süren araştırmalarım sonucunda kararsız kalmayı başarabildim :)).Kısmet olursa bende ilk arabamı önümüzdeki hafta alıcam 22 bin lıra gibi bir bütçem var öğrenciyim 21 yaşındayım daha çok okula gelip gitmek için kullancağım birtanesi tek kapı diğeri ise 4 kapı her ikiside cam tavanlı punto kararsız kaldığım nokta birisi 75hp ötekisi ise 90 hp babamın aracı 2011 75hp zaten kullandığım bir versiyon ama 90 lıkta aklım takıldı
75HP Olan (22.000TL)
2007 Model 121,000'de değişeni yok bakımları yaptırılmış tek kapı cam tavanlı
90Hp olan (23.000TL)
2006Model 160,000'de değişeni yok bakımlı 4 kapı cam tavan 6 ileri şanzıman
gönlüm tabikide ilkinden yana hem görüntü itibari ile hemde arabaya nedense baya bir ısındım 90hp olmasının cok buyuk avantajı olurmu. Büyükçekmecede oturuyorum okulum ayazağada tahmini gidiş geliş 90Km bir yol katedeceğim.
Fikirlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum sevgi ve saygılarımla
alivepro
30/11/2013, 05:39
Yerinde olsam biraz daha para biriktirir düşük km araçlara bakarım. Lakin yüksek km aracı aldıktan sonra satmaya kalktığında sıkıntı yaşarsın. artı her an arıza çıkarmaya musaittir, düşük km araçlarda arıza çıkarma ihtimali vardır ancak orantısal olarak yüksek km ye göre kat be kat fazladır.
Kardeş KM önemli galiba dizele kafayı takmışsın ama bu meretler 100.000 den sonra takır takır arıza vermeye baslıyor her araba gibi... tabi şans 300.000 yapıp motora anahtar değirmeyende var ama bence 22.000 bütçen varsa düşük KM benzinli bak yada az daha para cıkar ikram yolla meze yolla rakı yolla :))
lithium_
30/11/2013, 14:08
Arac bakimliysa km nin o kadar da onemi yok. Onemli olan aracin bakimlarinin zamaninda ve isin ehli kisiler taraan yapilmasi.
Sent my iPhone using (https://.com/m?id=1)
İlgi ve alakaniz için oncellikle çok teşekkür ederim benzinli düşünmüyorum dediğim gibi ogrenciyim benzine butcem malesef yetmez lpg ise daha çok yakıyor heaplarimi yaptım en avantajlısi gene dizel olarak gözüküyor. Ben hiç bir bakımlı punto da motor arızası duymadım şimdiye kadar hangi ustayla konussam fiatta 700-800 bin yapanlar oluyor. Yatırım amaçlı bir araç düşünmediğim için satmak konusunda pekde endişem yok açıkçası binmek için alıyorum ben aracı ve istediğim doluluklarda benzinli araçların fiyatlari daha pahalı ve 200 bin dedi mi benzinli motorun ömrü biter illa bir ustanin el atması gerekir
serkandikici
30/11/2013, 18:12
İlgi ve alakaniz için oncellikle çok teşekkür ederim benzinli düşünmüyorum dediğim gibi ogrenciyim benzine butcem malesef yetmez lpg ise daha çok yakıyor heaplarimi yaptım en avantajlısi gene dizel olarak gözüküyor. Ben hiç bir bakımlı punto da motor arızası duymadım şimdiye kadar hangi ustayla konussam fiatta 700-800 bin yapanlar oluyor. Yatırım amaçlı bir araç düşünmediğim için satmak konusunda pekde endişem yok açıkçası binmek için alıyorum ben aracı ve istediğim doluluklarda benzinli araçların fiyatlari daha pahalı ve 200 bin dedi mi benzinli motorun ömrü biter illa bir ustanin el atması gerekir
Kardeşim öncelilkle hayırlı uğurlu olsun her iki araçta bence çok fazla canını yakmaz tabiki düşük km olsa daha iyi ama neticede mjet motorların kalitesi, ömrü de ortada.. Bu arada sadece bir parantez açayım benzinli motor da 200.000 de bitmez sen bitirmek için çaba sarfetmezsen bir örnek ankarada 600küsür binde bir taksici abimiz var odtü 100.yılın orda daha motora anahtar değmemiş hiç bir açıdan sadece rutin bakım.. 3 tip yakıt kullanan araca da sahip olmuş biri olarak söyleyeyim; maddi durumunuzun müsait oluşuna göre dizel, LPG ve ardından benzinli tercihi gelir benim açımdan. Ama şahsım adına, bu dediğim sıfır km araçlar için geçerli çünkü motor ömrü senin elinde olur, sen bakımlarını yaptırısın ve bilirsin nesi var yok aracın. O açıdan 2.el araç alırken dizel seçeneğinde ekstra ekstra dikkat etmek daha mantıklı olur. Güzelce araştırıp, detyalı bir motor kontrolü yaptırıp, bakımlarını sorgulatıp öyle almak lazım. Sonradan üzülmemen açısından söylüyorum..
bence alacağınız arabada aksesuar yerine modelini yüksek tutun.2006-2009 bandındaki puntoların city probleminide göz önüne alın.
Kardeşim öncelilkle hayırlı uğurlu olsun her iki araçta bence çok fazla canını yakmaz tabiki düşük km olsa daha iyi ama neticede mjet motorların kalitesi, ömrü de ortada.. Bu arada sadece bir parantez açayım benzinli motor da 200.000 de bitmez sen bitirmek için çaba sarfetmezsen bir örnek ankarada 600küsür binde bir taksici abimiz var odtü 100.yılın orda daha motora anahtar değmemiş hiç bir açıdan sadece rutin bakım.. 3 tip yakıt kullanan araca da sahip olmuş biri olarak söyleyeyim; maddi durumunuzun müsait oluşuna göre dizel, LPG ve ardından benzinli tercihi gelir benim açımdan. Ama şahsım adına, bu dediğim sıfır km araçlar için geçerli çünkü motor ömrü senin elinde olur, sen bakımlarını yaptırısın ve bilirsin nesi var yok aracın. O açıdan 2.el araç alırken dizel seçeneğinde ekstra ekstra dikkat etmek daha mantıklı olur. Güzelce araştırıp, detyalı bir motor kontrolü yaptırıp, bakımlarını sorgulatıp öyle almak lazım. Sonradan üzülmemen açısından söylüyorum..
Çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için tabikide bitmez ben genel bir ortalama söyledim öteki mesajımda bunu belirtmemişim özür dilerim. Genellikle benzinli motorlar daha çok yoruluyor illaki 200 binde biryerden fire vermeye başlıyor sonuçta ülkemizde arabayı çok hor kullanan insanlarımız var daha önceden palio aracımız vardı hor kullanılmadan 100 bine geldiğinde ilk firesini vermişti o yüzden pek benzinli düşünmüyorum tabi dizel bir motor arızası verdimi cebimdeki son paraya kadar alır onunda farkındayım ama bahsettiğim araçlar servis bakımlı olduğu için bir nebzede olsa içim rahat ama işte acabalar kalıyor insanın hep aklında sonuçta ilk arabam sorunsuz ve masrafsız olsun istiyorum o yüzden 90 mı 75 mı gidip geliyorum.
bence alacağınız arabada aksesuar yerine modelini yüksek tutun.2006-2009 bandındaki puntoların city probleminide göz önüne alın.
Haklısınız fakat 2010 üstü tüm puntolar hem donanım olarak bomboş (Şirket arabası genellikle ) Km'leri aşırı yüksek 140 binin altında bulamadım 22 bin lıra gibi bir fiyatları var genellikle çoğu parçası ya değişmiş yada boyanmış :/
blacklightning
30/11/2013, 18:57
bence km yi pek kafana takma önemli olan arabanın temiz olmasıdır 100binde bi dünya masrafla uğraşanda biliyorum 450binde yoluna devam eden multijette öncelikle araçtan beklentin nedir ? bakım masrafına vurduğunda 90lıgın parçası daha pahalı aklında bulunsun
serkandikici
30/11/2013, 19:01
Çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için tabikide bitmez ben genel bir ortalama söyledim öteki mesajımda bunu belirtmemişim özür dilerim. Genellikle benzinli motorlar daha çok yoruluyor illaki 200 binde biryerden fire vermeye başlıyor sonuçta ülkemizde arabayı çok hor kullanan insanlarımız var daha önceden palio aracımız vardı hor kullanılmadan 100 bine geldiğinde ilk firesini vermişti o yüzden pek benzinli düşünmüyorum tabi dizel bir motor arızası verdimi cebimdeki son paraya kadar alır onunda farkındayım ama bahsettiğim araçlar servis bakımlı olduğu için bir nebzede olsa içim rahat ama işte acabalar kalıyor insanın hep aklında sonuçta ilk arabam sorunsuz ve masrafsız olsun istiyorum o yüzden 90 mı 75 mı gidip geliyorum.
Estağfrullah kardeşim özürlük bişey yok sadece bilgilendirme maksatlıydı söylemem:) Eski aracımda motor %99 çıkmasına rağmen ekspertizde 2 ay sonra 1700 TL amsrafla turbo vs değiştirdim bu açıdan mağdur olma sakın yani düzenli bakım vs yapılması tabiki çok önemli bi faktör ama kullanan kişinin kabiliyeti de çok önemli :) Dizelden birazcık ağzım yandığı için bu kadar konuşuyorum aslında yoksa dizel kullanırken aldığım keyfi hiç bişeyden almadım orası çok ayrı hala iki lafımdan biri eski aracımdır:) Kuzenimin aracı albea 1.3 mjet 260.000kmdeydi sattığımızda ve bir tek enjektör değişmişti (1tanesi). Bakım harici sanayiye gitmedi, götürmedi bizi.. ben oldukça beğeniyorum bizim dizelleri.. Tekrardan hayırlısı olsun..
bence km yi pek kafana takma önemli olan arabanın temiz olmasıdır 100binde bi dünya masrafla uğraşanda biliyorum 450binde yoluna devam eden multijette öncelikle araçtan beklentin nedir ? bakım masrafına vurduğunda 90lıgın parçası daha pahalı aklında bulunsun
Araçtan beklentim şu yönde ekonomik olsun yakıtta ve parçada 90 lık eğer pahalı ise büyük ihtimal 75 lige yönelirim. Arac içersinde uzun km ler yapacagım ıcın bırazda donanımlı olmasını istiyorum açıkcası bu yüzden 2007 puntolara yöneldim. ama dediğim gibi servis bakımlı araçlar
Estağfrullah kardeşim özürlük bişey yok sadece bilgilendirme maksatlıydı söylemem:) Eski aracımda motor %99 çıkmasına rağmen ekspertizde 2 ay sonra 1700 TL amsrafla turbo vs değiştirdim bu açıdan mağdur olma sakın yani düzenli bakım vs yapılması tabiki çok önemli bi faktör ama kullanan kişinin kabiliyeti de çok önemli :) Dizelden birazcık ağzım yandığı için bu kadar konuşuyorum aslında yoksa dizel kullanırken aldığım keyfi hiç bişeyden almadım orası çok ayrı hala iki lafımdan biri eski aracımdır:) Kuzenimin aracı albea 1.3 mjet 260.000kmdeydi sattığımızda ve bir tek enjektör değişmişti (1tanesi). Bakım harici sanayiye gitmedi, götürmedi bizi.. ben oldukça beğeniyorum bizim dizelleri.. Tekrardan hayırlısı olsun..
Aslında birazcıkta elektronik ürünlerde ki şans gibi olmuş. Bende ekspertize babamın puntoyu götürdüğü servise götürücem birmota ustalar tanıdık allahtan o konuda içim rahat tekrardan çok teşekkür ederim ilgi ve alakanıza puntomu aldığımda tekrardan görüşmek dileği ile :)
celenlee
30/11/2013, 19:16
90'lık sadece performans noktasında avantajlı.
Ağır bakımları ve motor parçaları 75'Liklerin 2 katı fiyatlarda.
Baskı Balata (75liğinki daha ucuz(Bilyesi dahil))
Volan (90'lıklarda volan olayı da işin içine giriyor, masrafı daha ağır)
Baskı Bilyesi (90'Lıkta hidrolik bilye var, 75'Liğin baskı fiyatında nerdeyse)
Turbosu zaten farklı :) Allah turbolara zeval vermesin tabiki her ikisininkine de..
90'lık sadece performans noktasında avantajlı.
Ağır bakımları ve motor parçaları 75'Liklerin 2 katı fiyatlarda.
Baskı Balata (75liğinki daha ucuz(Bilyesi dahil))
Volan (90'lıklarda volan olayı da işin içine giriyor, masrafı daha ağır)
Baskı Bilyesi (90'Lıkta hidrolik bilye var, 75'Liğin baskı fiyatında nerdeyse)
Turbosu zaten farklı :) Allah turbolara zeval vermesin tabiki her ikisininkine de..
Anlaşıldı yarış yapmayacagımıza göre 75 lik fazlası ile yeter şu aşamada :D Teşekkür ederim bilgileriniz için :))
knidos111
30/11/2013, 19:43
Anlaşıldı yarış yapmayacagımıza göre 75 lik fazlası ile yeter şu aşamada :D Teşekkür ederim bilgileriniz için :))
bugün otobanda 180 bastım 75 liğimle,,, 90 lık kaç basıyormuş 250 mi?
bugün otobanda 180 bastım 75 liğimle,,, 90 lık kaç basıyormuş 250 mi?
90 lık belli bir hızdan sonra daha cabuk hızlanır önemli olan ne kadar cabuk sürede hızlanacagı değil mi üstad ?
blacklightning
30/11/2013, 19:53
Araçtan beklentim şu yönde ekonomik olsun yakıtta ve parçada 90 lık eğer pahalı ise büyük ihtimal 75 lige yönelirim. Arac içersinde uzun km ler yapacagım ıcın bırazda donanımlı olmasını istiyorum açıkcası bu yüzden 2007 puntolara yöneldim. ama dediğim gibi servis bakımlı araçlar
bence tercihini 75likten yana yapmalısın bi öğrenci olarak bende öğenciyim 90lık bahsedildiği gibi volan baskı balata turbo fiyat farkı 75likle 2 katı oynuyor 75lik sehir icinde daha az 90lıkta uzun yolda daha az yakıyor (6 ileri olandan bahsediyorum) tercih ne olursa olsun hayırlısı olsun tabanı düz bassın :)
knidos111
30/11/2013, 20:04
90 lık belli bir hızdan sonra daha cabuk hızlanır önemli olan ne kadar cabuk sürede hızlanacagı değil mi üstad ?
ben yazılım attırdım, benimki 95 lik artık ))
adrentos
30/11/2013, 23:14
tercihini puntodan yana kullanman çok iyi olmus arkadaşım bende 1 yıl önce tercihimi puntodan yana kullanarak 75 lik dizeli tercih ettim her hafta ortalama 300 km yol yapıyorum her sefersinde de iyiki punto almısım diyorum gün gelirde aracımı satarsam tercihim yine1.3 motorlu astra olur.
Performans konusuna gelince bence gayet yeterli yakıt olarakta çok iyi sende 75 lik olanı tercih etmelisin hem kmsi daha az hemde parçaları 90 lıga göre daha uygun ayrıca 90 lıgın kmsi fazla olduğundan masraf açabileceği düşüncesindeyim umarım en kısa sürece istediğin araca kavusur kazasız cezasız bol sürüşler dilerim
tercihini puntodan yana kullanman çok iyi olmus arkadaşım bende 1 yıl önce tercihimi puntodan yana kullanarak 75 lik dizeli tercih ettim her hafta ortalama 300 km yol yapıyorum her sefersinde de iyiki punto almısım diyorum gün gelirde aracımı satarsam tercihim yine1.3 motorlu astra olur.
Performans konusuna gelince bence gayet yeterli yakıt olarakta çok iyi sende 75 lik olanı tercih etmelisin hem kmsi daha az hemde parçaları 90 lıga göre daha uygun ayrıca 90 lıgın kmsi fazla olduğundan masraf açabileceği düşüncesindeyim umarım en kısa sürece istediğin araca kavusur kazasız cezasız bol sürüşler dilerim
İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim Insallah en kısa zamanda kavusucam puntoma nasl bir heyecansa uyutmuyor beni uyanıp uyanıp puntolarla bakıyorum :)) 75 lik de karar kıldım yarın araca bakmaya gidicem bakalim Hayirlisi olur Insallah bu arada küçük bir duyum almıştım aklinizda bulunsun astralardaki motor puntoyla aynı motora sahip fakat astralarn kasa ağır olduğu için tüketim puntoya göre fazla tabi ki bu bir duyum aklınızda bulunmasi için küçük bir citlatayim dedim :-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.