PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Görme engelliler için oluşturulan kaldırımlar.



Arrest
23/10/2013, 13:57
https://t1310.hizliresim.com/1g/r/tun9t.jpg (https://bit.ly/c25MCx)


Arkadaşlar bu sarı çizgileri belki aramızda bilmeyen vardır görme engelliler deynekleri ile buradan daha rahat ve güvende hızlı tedirgin olmadan gidebiliyor ama belediyelerimiz ne kadar düşünceli ise şu resmi görünce ağzıma geleni saymadan duramadım

outlife
23/10/2013, 18:59
valla ne diyelim :) dümdüz giderlerse sıkılırlar biraz dolansınlar diye düşünmüş ssende hemen saydırıyon :)

cdogu
23/10/2013, 19:21
Belediyenin fikri güzel,ama fikri uygulama konusunda berbat bir iş. Bir de övünürler bunla.Şuna bak küfrettirir adama! Şaka gibi!

Belediyeyi geçtim,o sarı çizgilerin üstüne,önlerindeki kaldırıma park eden öküzleri ne yapacağız? Hadi belediye kötü de olsa bunu yapmış. Kullanan vatandaş elbet vardır el mahkum. Ama bu öküzler yüzünden kaç kişi tehlike yaşıyordur?

tyilgin
23/10/2013, 20:24
buda birşeymi. Fatihte, millet caddesi kaldırımlarında sarı bantın ortasında elektrik direği olan yer var :)

bu taşları döşeme işini bir dünya parayla taşarona verip sonra da o bizden deyip kontrol etmezsen, taşaronda sadece 1 taş bedeli kadar ücret karşılığında 100 metrelik taş döşeyen bilinçsiz işçiye döşetir.

Millet caddesini bilenler bilir, kaldırımların yapılması aylar sürdü. Taşların döşendiği bir gün ustaları uzaktan gördüğümde ellerinde su terazisini görünce şok olmuş helal olsun demiştim. Ancak yaklaştığımda su terazisini sadece düzlem olarak kullanıp 2 taşın birleştiği yere koyarak yukarıda kalana çekiçle vurduğunu görünce tamam dedim, bunlar bizim ustalar :D :D :D

leomar32
23/10/2013, 20:52
bu kaldırımı yapan kör oldu :D

Gorky
24/10/2013, 00:01
o sarı çizgileri inceleyip empati kurun. nerdeyse hiçbir işe yaramaz. sadece göz boyamak için yapılmış . -bakın biz engellileri düşünüyoruz ehehi- dercesine.

cemdogu
24/10/2013, 01:12
Yahu görme engelliye kaldırım yapılır! Var olan kaldırıma plastik yapıştırılmaz? Elektrik direkleri, duraklar hep görme engellilere göre ayarlanır.görme engelli yolu olan kaldırıma araç park etmesin diye beton mantarlar konur.bizim belediyecilik anlayışı bu, yapalım da çözüm olsa da olur olmasa da, biz yaptık deriz mantığı...

Odtü yolu da aynı mantık.Yap ikişer ayaklı köprü yol, maliyetin daha ucuz ve daha az ağaç katlet.tepki çekme.ya da yola ne gerek var? Toplu taşımayı ucuzlat, metro yap olsum bitsin??

C2105 cihazımdan 2 ile gönderildi

BaranSelo
24/10/2013, 01:54
O zigzagların nedeni, insanları etraftaki çukur ve tabelalardan uzaklaştırmak aslında. Yani keyfi bir şekilde yapılmamış. Çizgi dümdüz de giderdi ama bu sefer ordaki tabelaya çarpanlar veya çukura düşenler olacaktı.

Ha bunu yazmamdaki sebep belediyeleri savunmak değil tabii, sonuçta 100 kaldırımın sadece 2sinde tekerlekli sandalye rampası var. Otobüslerin neredeyse hiçbirinde yok. Sözde sosyal devletiz ama icraat yok denecek kadar az...

tyilgin
24/10/2013, 10:46
O zigzagların nedeni, insanları etraftaki çukur ve tabelalardan uzaklaştırmak aslında.



Görme engelli biri yürürken yön değiştirme noktasına geldiğinde yavaşlar ve tedirgin olur, zihninde olanlara ve en önemlisi etrafa olan konsantresi azalır örneğin işitsel organı olan kulaktan gelen sesler beyin tarafından alt sıralara itilirken değnek ve ayak ile yeri daha iyi hissetmeye çalışır. Buda engelli biri için son derece vahim bir durumdur. Bu bantı hazırlayan kişi şu 100 metrede bunu defalarca kez tekrarlamış.

Tabiiki bizde yolu döşeyen kişinin o anda sarhoş olduğunu falan düşünmedik, neden bu şekilde olduğunun farkındayız ancak yoldaki trafik direğinden önceki çukurda bulunan şeyin yerini değiştirmekle düz bir hat elde edilebilir.

Bu resim türkiyede yapılan işlerin ne amaçla yapıldığını gösteren ve bence çerçeveletip duvara asılması gereken bir resim.

Zamanında metrobüs yapılırken her fırsatta yanlış olduğunu söylemiştim. Toplu taşımalarda sistemin verimliliği duraklardaki yolcuların inip binme sayısı ile doğru orantılıdır. bir durakta araca 30 kişinin inip binmesi ile 300 kişinin inip binmesi arasında ciddi bir verimlilik farkı olduğunu hepimiz biliriz bunun için mühendis olmaya gerek yok değilmi ? Çinliler bile bu işe durakları ortadan kaldırarak çözüm bulmuşlar. tren biryerden kalkıyor ve son durağa kadar durmuyor ancak aradaki her istasyonda yolcular inip binebiliyor. nasılmı tıklayın (https://video.haberturk.com/ekonomi/video/duragi-olmayan-tren/42271) görün....
metrobüs araçları raylı sisteme göre kısa olduğundan dolayı bu proje çöp bir proje. kesinlikle raylı sistem yani metro gerekir. ancak bu hükümet nasıl olsa 10 sene sonrada biz varız, biraz da oradan ekmek yeriz dediğinden dolayı bu metrobüsü yapıyor diye o yılllarda forumlarda birçok kez yazmıştım. bir proje yapıldığında en az 5 sene tam verimle, 5 senede biraz daha düşük bir verimle en az 10 yıl çalışıyorsa başarılı bir projedir. daha ilk yılında duraklardan araçlara binemeyen metrobüs yolcularını tüm istanbul biliyor.
Bu gün ne oldu yapıldıktan sadece 5 sene sonra bu yetmiyor altından da metro yapacağız dediler.

Bugünde iddia ediyorum, üçüncü köprüde yanlış bir proje. etrafında çoktan parsellenmiş olan tarlaların yerleşim yeri olana kadar ömrü/istanbula faydası vardır. etrafı yerleşim yerine dönüştükten sonra kendi çevresini taşımaya ancak yeteceğinden dolayı diğer köprülerin yükünü alamayacaktır. Bence en doğru proje boğaz köprüsünün yanına ikinci bir köprü yapmak ve her bir köprüyü tek yönlü olarak trafiğe açmaktır. üstelik bunun maliyeti sadece 3. köprü için yapılan yol çalışmalarındaki kamyonların yakıt parası kadar olacaktır.

Birde 3. havaalanı projesi var. arnavutköyü bilen bilir. halkın kültüründen ve bütçelerinden dolayı 1 tane tiyatroyu geçtim sinema dahi olmayan bir yere siz hava alanı yapıyorsunuz ????? üstelik bu havaalanı 3.köprü çevresinin yerleşim alanı olmasına katkıda bulunarak verimlilik süresini de kısaltmış oluyor.

Çok uzadı ama 3. köprü ve havaalanı arazilerini kimlerin ne fiyatla alıp devlete (dolaylı olarak bize) ne fiyatla sattığını bulabilirseniz görme engelliler için yapılmış bu sarı banttan farklı olmadığını görmüş olursunuz.

Sabırla okuyan herkese içten teşekkürlerimi sunarım.......

Arrest
24/10/2013, 13:28
Görme engelli biri yürürken yön değiştirme noktasına geldiğinde yavaşlar ve tedirgin olur, zihninde olanlara ve en önemlisi etrafa olan konsantresi azalır örneğin işitsel organı olan kulaktan gelen sesler beyin tarafından alt sıralara itilirken değnek ve ayak ile yeri daha iyi hissetmeye çalışır. Buda engelli biri için son derece vahim bir durumdur. Bu bantı hazırlayan kişi şu 100 metrede bunu defalarca kez tekrarlamış.

Tabiiki bizde yolu döşeyen kişinin o anda sarhoş olduğunu falan düşünmedik, neden bu şekilde olduğunun farkındayız ancak yoldaki trafik direğinden önceki çukurda bulunan şeyin yerini değiştirmekle düz bir hat elde edilebilir.

Bu resim türkiyede yapılan işlerin ne amaçla yapıldığını gösteren ve bence çerçeveletip duvara asılması gereken bir resim.

Zamanında metrobüs yapılırken her fırsatta yanlış olduğunu söylemiştim. Toplu taşımalarda sistemin verimliliği duraklardaki yolcuların inip binme sayısı ile doğru orantılıdır. bir durakta araca 30 kişinin inip binmesi ile 300 kişinin inip binmesi arasında ciddi bir verimlilik farkı olduğunu hepimiz biliriz bunun için mühendis olmaya gerek yok değilmi ? Çinliler bile bu işe durakları ortadan kaldırarak çözüm bulmuşlar. tren biryerden kalkıyor ve son durağa kadar durmuyor ancak aradaki her istasyonda yolcular inip binebiliyor. nasılmı tıklayın (https://video.haberturk.com/ekonomi/video/duragi-olmayan-tren/42271) görün....
metrobüs araçları raylı sisteme göre kısa olduğundan dolayı bu proje çöp bir proje. kesinlikle raylı sistem yani metro gerekir. ancak bu hükümet nasıl olsa 10 sene sonrada biz varız, biraz da oradan ekmek yeriz dediğinden dolayı bu metrobüsü yapıyor diye o yılllarda forumlarda birçok kez yazmıştım. bir proje yapıldığında en az 5 sene tam verimle, 5 senede biraz daha düşük bir verimle en az 10 yıl çalışıyorsa başarılı bir projedir. daha ilk yılında duraklardan araçlara binemeyen metrobüs yolcularını tüm istanbul biliyor.
Bu gün ne oldu yapıldıktan sadece 5 sene sonra bu yetmiyor altından da metro yapacağız dediler.

Bugünde iddia ediyorum, üçüncü köprüde yanlış bir proje. etrafında çoktan parsellenmiş olan tarlaların yerleşim yeri olana kadar ömrü/istanbula faydası vardır. etrafı yerleşim yerine dönüştükten sonra kendi çevresini taşımaya ancak yeteceğinden dolayı diğer köprülerin yükünü alamayacaktır. Bence en doğru proje boğaz köprüsünün yanına ikinci bir köprü yapmak ve her bir köprüyü tek yönlü olarak trafiğe açmaktır. üstelik bunun maliyeti sadece 3. köprü için yapılan yol çalışmalarındaki kamyonların yakıt parası kadar olacaktır.

Birde 3. havaalanı projesi var. arnavutköyü bilen bilir. halkın kültüründen ve bütçelerinden dolayı 1 tane tiyatroyu geçtim sinema dahi olmayan bir yere siz hava alanı yapıyorsunuz ????? üstelik bu havaalanı 3.köprü çevresinin yerleşim alanı olmasına katkıda bulunarak verimlilik süresini de kısaltmış oluyor.

Çok uzadı ama 3. köprü ve havaalanı arazilerini kimlerin ne fiyatla alıp devlete (dolaylı olarak bize) ne fiyatla sattığını bulabilirseniz görme engelliler için yapılmış bu sarı banttan farklı olmadığını görmüş olursunuz.

Sabırla okuyan herkese içten teşekkürlerimi sunarım.......

+1 Eline sağlık hocam

outlife
24/10/2013, 15:20
Görme engelli biri yürürken yön değiştirme noktasına geldiğinde yavaşlar ve tedirgin olur, zihninde olanlara ve en önemlisi etrafa olan konsantresi azalır örneğin işitsel organı olan kulaktan gelen sesler beyin tarafından alt sıralara itilirken değnek ve ayak ile yeri daha iyi hissetmeye çalışır. Buda engelli biri için son derece vahim bir durumdur. Bu bantı hazırlayan kişi şu 100 metrede bunu defalarca kez tekrarlamış.

Tabiiki bizde yolu döşeyen kişinin o anda sarhoş olduğunu falan düşünmedik, neden bu şekilde olduğunun farkındayız ancak yoldaki trafik direğinden önceki çukurda bulunan şeyin yerini değiştirmekle düz bir hat elde edilebilir.

Bu resim türkiyede yapılan işlerin ne amaçla yapıldığını gösteren ve bence çerçeveletip duvara asılması gereken bir resim.

Zamanında metrobüs yapılırken her fırsatta yanlış olduğunu söylemiştim. Toplu taşımalarda sistemin verimliliği duraklardaki yolcuların inip binme sayısı ile doğru orantılıdır. bir durakta araca 30 kişinin inip binmesi ile 300 kişinin inip binmesi arasında ciddi bir verimlilik farkı olduğunu hepimiz biliriz bunun için mühendis olmaya gerek yok değilmi ? Çinliler bile bu işe durakları ortadan kaldırarak çözüm bulmuşlar. tren biryerden kalkıyor ve son durağa kadar durmuyor ancak aradaki her istasyonda yolcular inip binebiliyor. nasılmı tıklayın (https://video.haberturk.com/ekonomi/video/duragi-olmayan-tren/42271) görün....
metrobüs araçları raylı sisteme göre kısa olduğundan dolayı bu proje çöp bir proje. kesinlikle raylı sistem yani metro gerekir. ancak bu hükümet nasıl olsa 10 sene sonrada biz varız, biraz da oradan ekmek yeriz dediğinden dolayı bu metrobüsü yapıyor diye o yılllarda forumlarda birçok kez yazmıştım. bir proje yapıldığında en az 5 sene tam verimle, 5 senede biraz daha düşük bir verimle en az 10 yıl çalışıyorsa başarılı bir projedir. daha ilk yılında duraklardan araçlara binemeyen metrobüs yolcularını tüm istanbul biliyor.
Bu gün ne oldu yapıldıktan sadece 5 sene sonra bu yetmiyor altından da metro yapacağız dediler.

Bugünde iddia ediyorum, üçüncü köprüde yanlış bir proje. etrafında çoktan parsellenmiş olan tarlaların yerleşim yeri olana kadar ömrü/istanbula faydası vardır. etrafı yerleşim yerine dönüştükten sonra kendi çevresini taşımaya ancak yeteceğinden dolayı diğer köprülerin yükünü alamayacaktır. Bence en doğru proje boğaz köprüsünün yanına ikinci bir köprü yapmak ve her bir köprüyü tek yönlü olarak trafiğe açmaktır. üstelik bunun maliyeti sadece 3. köprü için yapılan yol çalışmalarındaki kamyonların yakıt parası kadar olacaktır.

Birde 3. havaalanı projesi var. arnavutköyü bilen bilir. halkın kültüründen ve bütçelerinden dolayı 1 tane tiyatroyu geçtim sinema dahi olmayan bir yere siz hava alanı yapıyorsunuz ????? üstelik bu havaalanı 3.köprü çevresinin yerleşim alanı olmasına katkıda bulunarak verimlilik süresini de kısaltmış oluyor.

Çok uzadı ama 3. köprü ve havaalanı arazilerini kimlerin ne fiyatla alıp devlete (dolaylı olarak bize) ne fiyatla sattığını bulabilirseniz görme engelliler için yapılmış bu sarı banttan farklı olmadığını görmüş olursunuz.

Sabırla okuyan herkese içten teşekkürlerimi sunarım.......

++++++++ kesinlikle...

engelliye biz sizi insan yerine koyduk diyen bir iktidarın belediyelerinden gerçekçi bir çözüm beklenmez elbette...

cezalandirici083454
24/10/2013, 16:00
Selamunaleyküm bence herkes kendi görmek istediği yerden bakıyor olaya biz bu kadar siyasi bakarsak siyasilerden ne bekleyeceğiz.
Kim haram kazanç elde ederse kendi sorunu.

cdogu
24/10/2013, 16:31
Selamunaleyküm bence herkes kendi görmek istediği yerden bakıyor olaya biz bu kadar siyasi bakarsak siyasilerden ne bekleyeceğiz.

işte biz de bu yönden bakıyoruz zaten. sorun siyaset ya da siyasi erk değil,sorun insaniyet. İnsaniyet namına bir şey yok. Aklınıza gelebilecek her şeyden haram kazanç elde ediliyor..

Şu görüşünüze katılmıyorum ;


Kim haram kazanç elde ederse kendi sorunu.

Haram kazancın kaynağı nerede ? Sizde,bende,hepimizde. Sizin cebinizden çıkan vergi,ödediğiniz faturadan alınan vergi,telefonlardan alınan vergi dahi o bahsettiğiniz haram kazanca finansman sağlıyor... Bu yüzden kendi sorunu diye olayı kendimizden soyutlayamayız. Bugün para kolay kazanılmıyor. Ellerimizle kazanılan para gidiyor başkasının cebine saçmasapan uygulamalar için giriyor...

Evren_c
24/10/2013, 16:31
Konuyla doğrudan alakası olmasa da, herkese "Ekümenopolis" belgeselini izlemesini tavsiye ederim arkadaşlar. Özellikle 3. köprü konusunda çok güzel bilgiler var.

Şehir plancılığı açısından bakarsak; bir yere yol yapıyorsanız, buraya "gelin, taşının" diyorsunuz. Dolayısıyla 3. köprü değil, 13. köprü de yapılsa, trafik sorunu çözülmez. Aksine katlanarak artar. Çünkü bu köprü yüzünden çevresinde yeni yerleşim yerleri açılacak, nüfus ve araç sayısı artacak, dolayısıyla trafik yine sıkışacak. Çözüm basit; toplu taşıma yatırımları (tren, tren, tren) ve bilinç. İnsanların toplu taşımayı kullanması sağlanmalı.

3. köprü ve benzeri karayolu projeleri ancak rant sağlar birilerine. Amaçlanan da bu değil mi?

outlife
24/10/2013, 17:07
Konuyla doğrudan alakası olmasa da, herkese "Ekümenopolis" belgeselini izlemesini tavsiye ederim arkadaşlar. Özellikle 3. köprü konusunda çok güzel bilgiler var.

Şehir plancılığı açısından bakarsak; bir yere yol yapıyorsanız, buraya "gelin, taşının" diyorsunuz. Dolayısıyla 3. köprü değil, 13. köprü de yapılsa, trafik sorunu çözülmez. Aksine katlanarak artar. Çünkü bu köprü yüzünden çevresinde yeni yerleşim yerleri açılacak, nüfus ve araç sayısı artacak, dolayısıyla trafik yine sıkışacak. Çözüm basit; toplu taşıma yatırımları (tren, tren, tren) ve bilinç. İnsanların toplu taşımayı kullanması sağlanmalı.

3. köprü ve benzeri karayolu projeleri ancak rant sağlar birilerine. Amaçlanan da bu değil mi?


belgeseli 1 kez toplu gösterimde 1 kezde arkadaşlarla izlemiş biri olarak kesinlikle katılıyorum.

yukarda ki yoruma siyaseti biz yaparsak siyasilerden ne bekleyeceğiz diye yazmış bir arkadaş. siyasilerden insanlık beklenmez. yaptırılır. biz eleştirmezsek, yanlışlarını söylemezsek ahanda yaptıkları iş bu... ortada...

Arrest
24/10/2013, 22:21
belgeseli 1 kez toplu gösterimde 1 kezde arkadaşlarla izlemiş biri olarak kesinlikle katılıyorum.

yukarda ki yoruma siyaseti biz yaparsak siyasilerden ne bekleyeceğiz diye yazmış bir arkadaş. siyasilerden insanlık beklenmez. yaptırılır. biz eleştirmezsek, yanlışlarını söylemezsek ahanda yaptıkları iş bu... ortada...

Aynen katiliyorum. Seciyoruz ama sectigimize pişman ediyorlar. Su anda mecliste beni temsil ettiğine inandigim 3 millet vekili var. Emine ülker tarhan Muharrem ince Oktay Vural geri kalanlara verilen oylar haram ;)

Discovery cihazımdan gönderildi

fotobelit
25/10/2013, 11:43
Aman diyim o taşlara kar yağdığında veya buzlanmada sakın basmayın..Çanağı kırmayın..

Evren_c
25/10/2013, 12:04
Aman diyim o taşlara kar yağdığında veya buzlanmada sakın basmayın..Çanağı kırmayın..

Onlar taş değil de, kauçuk gibi bir malzeme. Hafifçe esniyor :)

tyilgin
03/11/2013, 01:01
Onlar taş değil de, kauçuk gibi bir malzeme. Hafifçe esniyor :)

Bizim burada taş olan versiyonlarıda mevcut..

Evren_c
03/11/2013, 01:30
Bizim burada taş olan versiyonlarıda mevcut..

Hmm o zaman kötüymüş gercekten, ben hiç görmemiştim...