Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Grande Punto ile ilk uzun yol macerası ve görüşlerim.



Problem
02/09/2013, 03:09
Öncelikle selamlar, bu yıl ilk defa grande punto ile uzun yola çıktım daha önce polo vardı, onunla da bir kaç kere uzun yol yapmıştım, grande punto ile çıktığım ilk uzun yol ile hem aracı daha iyi tanıdım , hem de wv grubu ile bir karşılaştırma yapma şansı buldum, sonuç olarak uzun yolda beni iki şey rahatsız etti:
1- Aracımız punto yan rüzgarlarda oldukça zayıf, 100-110 km üzerinde uzun geniş düzlüklerde yan rüzgar alıyorsanız aracınız yolda bariz şekilde kaymakta, direksiyonu ne kadar kontrol ederseniz edin, araç yüksek olduğu için alt rüzgar sizi 30-40 cm sağa sola çekiyor (not : yol öncesi tüm bakım ve kontrolleri yetkili serviste kontrol ettirdim).
2- 600-700 km lik bir yolda 2-3 saat ara ile mola vermeme rağmen koltuk ve ön panel oldukça yordu diyebilirim, sırt ağrısı çok olmasa bile diz ve kalça bölgesi biraz ağrıyor, açıkçası bunun sebebi 182 boy ve 110 kg lik kendi ebatlarımdan da olabilir fakat 99 model polo da daha az yoruldum diyebilirim.
3- (yukarıda 2 demiştim ama bu 3. madde sonradan aklıma geldi.) aracım yarı otomatik (dualogic) sistem , dolayısı ile sollamalarda bu vitese asla güvenmeyin, mümkünse ya manuele alın ya da sollama yapmayın, düz vites araçlar ile dualogic sistemi yarıştırmaya kalkmayın, tehlikeli olabilir.

Not : bu satırları başka bir başlıkta bir arkadaşa da yazmıştım fakat yeni bir başlık ile daha çok kişinin göreceğini düşündüm.

sinaga
02/09/2013, 10:41
Öncelikle selamlar, bu yıl ilk defa grande punto ile uzun yola çıktım daha önce polo vardı, onunla da bir kaç kere uzun yol yapmıştım, grande punto ile çıktığım ilk uzun yol ile hem aracı daha iyi tanıdım , hem de wv grubu ile bir karşılaştırma yapma şansı buldum, sonuç olarak uzun yolda beni iki şey rahatsız etti:
1- Aracımız punto yan rüzgarlarda oldukça zayıf, 100-110 km üzerinde uzun geniş düzlüklerde yan rüzgar alıyorsanız aracınız yolda bariz şekilde kaymakta, direksiyonu ne kadar kontrol ederseniz edin, araç yüksek olduğu için alt rüzgar sizi 30-40 cm sağa sola çekiyor (not : yol öncesi tüm bakım ve kontrolleri yetkili serviste kontrol ettirdim).
2- 600-700 km lik bir yolda 2-3 saat ara ile mola vermeme rağmen koltuk ve ön panel oldukça yordu diyebilirim, sırt ağrısı çok olmasa bile diz ve kalça bölgesi biraz ağrıyor, açıkçası bunun sebebi 182 boy ve 110 kg lik kendi ebatlarımdan da olabilir fakat 99 model polo da daha az yoruldum diyebilirim.
3- (yukarıda 2 demiştim ama bu 3. madde sonradan aklıma geldi.) aracım yarı otomatik (dualogic) sistem , dolayısı ile sollamalarda bu vitese asla güvenmeyin, mümkünse ya manuele alın ya da sollama yapmayın, düz vites araçlar ile dualogic sistemi yarıştırmaya kalkmayın, tehlikeli olabilir.

Not : bu satırları başka bir başlıkta bir arkadaşa da yazmıştım fakat yeni bir başlık ile daha çok kişinin göreceğini düşündüm.

hocam birinci yazdığınız maddeye tamamen katılıyorum. punto yerden yüksek olduğu için hızlı dönüşlerde virajlarda hiç güven vermiyor.

farukileri
02/09/2013, 11:17
Öncelikle selamlar, bu yıl ilk defa grande punto ile uzun yola çıktım daha önce polo vardı, onunla da bir kaç kere uzun yol yapmıştım, grande punto ile çıktığım ilk uzun yol ile hem aracı daha iyi tanıdım , hem de wv grubu ile bir karşılaştırma yapma şansı buldum, sonuç olarak uzun yolda beni iki şey rahatsız etti:
1- Aracımız punto yan rüzgarlarda oldukça zayıf, 100-110 km üzerinde uzun geniş düzlüklerde yan rüzgar alıyorsanız aracınız yolda bariz şekilde kaymakta, direksiyonu ne kadar kontrol ederseniz edin, araç yüksek olduğu için alt rüzgar sizi 30-40 cm sağa sola çekiyor (not : yol öncesi tüm bakım ve kontrolleri yetkili serviste kontrol ettirdim).
2- 600-700 km lik bir yolda 2-3 saat ara ile mola vermeme rağmen koltuk ve ön panel oldukça yordu diyebilirim, sırt ağrısı çok olmasa bile diz ve kalça bölgesi biraz ağrıyor, açıkçası bunun sebebi 182 boy ve 110 kg lik kendi ebatlarımdan da olabilir fakat 99 model polo da daha az yoruldum diyebilirim.
3- (yukarıda 2 demiştim ama bu 3. madde sonradan aklıma geldi.) aracım yarı otomatik (dualogic) sistem , dolayısı ile sollamalarda bu vitese asla güvenmeyin, mümkünse ya manuele alın ya da sollama yapmayın, düz vites araçlar ile dualogic sistemi yarıştırmaya kalkmayın, tehlikeli olabilir.

Not : bu satırları başka bir başlıkta bir arkadaşa da yazmıştım fakat yeni bir başlık ile daha çok kişinin göreceğini düşündüm.

Active'lerde birazcık o yorgunluk sorun var; ben daha önce Active Multijet Grande Punto ile çok fazla uzun yol yaptım. Geçen haftalarda da Ankara'dan İstanbul'a Punto Lounge ile uzun yol yaptım. Çok rahatlıkla söyleyebilirim ki Lounge, Active GP'ye göre daha az yoruyor. Normalde üç defa mola veren ben iki defa mola verdim; molalar arası da daha uzun süreler kullandım.

Panel konusunda katılmıyorum ama; panele çok yakın kullanmama rağmen hiç beni yormadı, hiç de rahatsız etmedi. Çok yakın kullanmaktan kastım normalde herkes yatırarak kullanırken ben dik kullanıyorum, ve koltuk yakınlığı, debriyaja tam bastığımda ancak koltuğu hissedebileceğim konumda. Belki de oturma pozisyonunuzda bir değişikliğe gitmeniz gerekmekte; kişisel müdahale olarak algılamayın sakın, kişisel görüşümdür bu. Babam da aynı bel ve sırt sorunundan muzdarip kullanırken ve ben her defasında bunun kullanım pozisyonundan kaynaklandığını söylerim, kendisi kabul etmese de.

Sizin maddelerinize ek olarak Active'in koltuklarının, sürücüyü aşağıya kaydırdığını söyleyebilirim. Bu da sonuçta bir sıkıntı yaratmakta. Başıma çok geldiği için söylüyorum. Buna da dikkat edip kendinizi arada bir tüm koltuğa oturacak pozisyona getirirseniz hem araç hakimiyetinde belli bir miktar kazanımınız olur hem de yerinizden oynadığınız için vücut bir kendine gelir; son olarak da hareket ettiğiniz için vücudunuz yeni pozisyona alışana kadar ağrı çekmez. Çok fazla oturduğunuzda sonuçta ağrılardan şikayet edersiniz.

brembo1
02/09/2013, 11:28
Öncelikle selamlar, bu yıl ilk defa grande punto ile uzun yola çıktım daha önce polo vardı, onunla da bir kaç kere uzun yol yapmıştım, grande punto ile çıktığım ilk uzun yol ile hem aracı daha iyi tanıdım , hem de wv grubu ile bir karşılaştırma yapma şansı buldum, sonuç olarak uzun yolda beni iki şey rahatsız etti:
1- Aracımız punto yan rüzgarlarda oldukça zayıf, 100-110 km üzerinde uzun geniş düzlüklerde yan rüzgar alıyorsanız aracınız yolda bariz şekilde kaymakta, direksiyonu ne kadar kontrol ederseniz edin, araç yüksek olduğu için alt rüzgar sizi 30-40 cm sağa sola çekiyor (not : yol öncesi tüm bakım ve kontrolleri yetkili serviste kontrol ettirdim).
2- 600-700 km lik bir yolda 2-3 saat ara ile mola vermeme rağmen koltuk ve ön panel oldukça yordu diyebilirim, sırt ağrısı çok olmasa bile diz ve kalça bölgesi biraz ağrıyor, açıkçası bunun sebebi 182 boy ve 110 kg lik kendi ebatlarımdan da olabilir fakat 99 model polo da daha az yoruldum diyebilirim.
3- (yukarıda 2 demiştim ama bu 3. madde sonradan aklıma geldi.) aracım yarı otomatik (dualogic) sistem , dolayısı ile sollamalarda bu vitese asla güvenmeyin, mümkünse ya manuele alın ya da sollama yapmayın, düz vites araçlar ile dualogic sistemi yarıştırmaya kalkmayın, tehlikeli olabilir.

Not : bu satırları başka bir başlıkta bir arkadaşa da yazmıştım fakat yeni bir başlık ile daha çok kişinin göreceğini düşündüm.yan rüzgar olayı puntolarda büyük sıkıntı aracı basarak önüne gecile bilir ancak aracta zaten sorun olan sert süspansiyon dahada sorun olacagından buda sıkıntı olacaktır bence tüm yazdıklarınız alışmaya çalışın derim öyleki saydıklarınızı harfiyen yaşıyoruz :D

reddragon
03/09/2013, 01:06
Evet özellikle dualogic punto uzun yol aracı değil. Daha çok şehir içi kullanım için tasarlanmış. Uzun yol için passat,bmw gibi d sınıfı araçlar en iyisi. Bu paraya biraz sırt ağrısı çekmeye değer ama:)

ligdevi
03/09/2013, 02:14
geçen sene kışın bursa-denizli yaptım aynı gün döndüm bursaya, yaklaşık olarak gidiş dönüş 10-11 saat civarında sürdü, üstelik akhisar bursa arası kar tipi yağışı vardı gece ama böyle sorunlar yaşamadım savrulma sırt ağrısı rüzgar ve motor sesi vs sadece birer kere 10 dk lık mola verdim, gece eve geldiğimde hiç yorgun değildim bide iki saat nette takıldım,
zaten sizin aracınız şehir içi az tüketim amaçlı üretilmiş, poloyla kıyaslandığında sizin aracınız şehir içinde daha iyidir bence, uzun yolda olmayabilir, 6 ileri 90lık puntolarda polodan zaten her halukarda şehiriçi şehirdışı kat kat daha iyidir, ikisinide kullanmış biri olarak benim görüşüm böyle :)

erenemre
03/09/2013, 02:35
marmaris ten istanbul a geldim 780 km sadece 2 kez mola verdim hiçte yorulmadım eski aracım palio ile 200 km lik bursa ya gidişimde bile hep sırtım ağırırdı punto dan memnunum ama rüzgardan etkilendiği doğru geçen lodosta bende farkettim.

OsMaN79
03/09/2013, 10:28
ben puntomla ankaradan akçakocaya yaklaşık 300 km hiç mola vermeden gittim.aynı günün akşamıda hiç molasız geri döndüm ve kendimi hiç yorgun hissetmedim.(tabi yolun çoğu bölümü otoban)

Kadir00906
03/09/2013, 10:56
Puntom ile ANKARA AMASYA yaptım bayramda, uzun yolu sevdiğim için aracımı zevkle sürdüm,ve hiç yorulma olmadı,ancak bahsettiğiniz gibi biraz hantal (1.4 fire fun 77 bg için söylüyorum),sadece iftar yapmak için durdum.Yol olsa devam ederdim :))

farukileri
03/09/2013, 11:02
geçen sene kışın bursa-denizli yaptım aynı gün döndüm bursaya, yaklaşık olarak gidiş dönüş 10-11 saat civarında sürdü, üstelik akhisar bursa arası kar tipi yağışı vardı gece ama böyle sorunlar yaşamadım savrulma sırt ağrısı rüzgar ve motor sesi vs sadece birer kere 10 dk lık mola verdim, gece eve geldiğimde hiç yorgun değildim bide iki saat nette takıldım,
zaten sizin aracınız şehir içi az tüketim amaçlı üretilmiş, poloyla kıyaslandığında sizin aracınız şehir içinde daha iyidir bence, uzun yolda olmayabilir, 6 ileri 90lık puntolarda polodan zaten her halukarda şehiriçi şehirdışı kat kat daha iyidir, ikisinide kullanmış biri olarak benim görüşüm böyle :)


marmaris ten istanbul a geldim 780 km sadece 2 kez mola verdim hiçte yorulmadım eski aracım palio ile 200 km lik bursa ya gidişimde bile hep sırtım ağırırdı punto dan memnunum ama rüzgardan etkilendiği doğru geçen lodosta bende farkettim.


ben puntomla ankaradan akçakocaya yaklaşık 300 km hiç mola vermeden gittim.aynı günün akşamıda hiç molasız geri döndüm ve kendimi hiç yorgun hissetmedim.(tabi yolun çoğu bölümü otoban)

Dynamic paketle Active paketi karşılaştırmayın bence, Dynamic daha dolu olduğu için koltuk desenleri koltuk döşemesi farklılık gösteriyor; ayrıca araç Active pakete göre daha konforlu oluyor. Bu yüzden yorgunluk gösterme süreniz daha uzun olduğundan uzun yol daha rahat geçiyor :)

tirit
03/09/2013, 12:41
1.4 bravo dynamic dualogic ile İstanbul - Ankara - Kemer - Belek - Merzifon - Amasya - Sinop ( Ayancık ) turu yaptım 16 ağustos çıkış 24 ağustos varış. Yollarda hiç mola vermedim desem yeridir. Sadece yakıt için durdum. Ayancık a vardığımda yorulmuştum diyebilirim.

Arrest
03/09/2013, 16:01
aynen hocam harfiyen katılıyorum

fatihcam13
03/09/2013, 16:58
2012 punto lounge ile tek uzun yol deneyimim oldu. Adana-Antep uzun yol sayılabilirse. 2 saatlik yolda yorgunluk olmadı haliyle.

ancak oldukça rüzgarlı olan Nurdağı bölgesinde bile rüzgardan kaynaklanan bir sorun hissetmedim. araç performans olarak da sorun çıkarmadı, sağlam yokuşu 150 ile çıkabildim, daha da hızlanabilirdi. (105 beygirlik versiyondan bahsediyorum)

yalnız duologic'e benzer bir durum cruise control için de geçerli. 110'da sabitlediğimde, 6'ıncı viteste sabit kaldığı için yokuşta düştü araç. sonra cruise'u devre dışı bırakıp vitesi düşürünce tekrar rahatlıkla hızlandı.

kovboy
04/09/2013, 05:56
mart ayı ve ağustosta ankara fethiye yaptım.aracım panda 1.2 69 hp fazla yorgunluk hissetmedim.klimasız albea yormuştu.

fotobelit
04/09/2013, 12:41
Rüzgar olayına sanırım katılmayan yoktur,bende katılıyorum..Yorgunluk olayı,biraz oturuş şeklinden olabilirmi acaba..Bazen bende yan oturdugumu fark ediyorum ve sol tarafımda bel bölgesinde ağrı hissediyorum..Böyle bir durum olabilirmi acaba..Bel destekleri biraz işe yarıyor..

OzzY
04/09/2013, 13:20
bende puntoyla epey uzun yol yaptım ankara-istanbul molasız ankara izmiri tek mola gidiyorum. focusla kıyaslarsam daha fazla yorduğu kesin ama çok yorulmuyordum. Faruka katılıyorum active bu konuda daha kötü.

aaaahanda
04/09/2013, 13:47
evet malesef araç rüzgarda geziyor

siyah rüzgar
04/09/2013, 15:30
2 senede active aracımla 55.000 km yol yaptim, molasiz ist-antalya ist-ankara ist-k.monu ve sayisini hatirlamadigim bir cok şehire beni tek olarak sık sık olmamak kaydıyla koltuk sırt kısmı rahatsız etti, rüzgar vs elbette oluyor ama ne kadar ekmek o kadar kofte misali üzerinde durmadim.

GT-I9500 cihazımdan 4 ile gönderildi

didi77
04/09/2013, 16:37
Ben aldığımdan beri tamamı uzun yol Ankara çıkış lı olmak üzere daha dün Maraş'tan yeni geldim Ankara çıkış Adana ordan Gaziantep ordan Maraş Maraş'tan tekrar dönüş Ankara yorgunluk sırt ağrısı ön konsol falan yorgunluk yapmadı rüzgar meselesine katılıyorum arac saga doğru savruluyordu o kadarda olsun artık

dexter
04/09/2013, 16:45
bilakis activelerin koltukları daha rahat arkadaşlar,keşke yorgunluk ölçen alet olsaydı da ölçseydik,ben active aracımla 11 saat yol yaptım hiç yorulmadım valla...

therasmus
04/09/2013, 16:53
Ben çok rahatsız oluyorum active koltuğunda bel desteksiz süremiyorum arabayı.

teacherofenglish
04/09/2013, 17:28
Merhaba herkese...
Ben de aracımı Kars bayiinden aldım.O zamanlar Iğdır daydım.Aslında Edirne liyim.Bir kere Iğdır-Edirne gitmiştim.Şimdi Ordu dayım.Buradan uzun mesafe olarak yine Edirne (1083km.) ve Zonguldak gidiyorum. (750-800 km küsür heralde)Ben uzun yolda 2-4 saat arası duruma göre sürer ve mola veririm.Öyle aman aman yormuyor Punto.Bir de eski aracım Ford escort olunca bu mercedes yanında.

arenas
04/09/2013, 17:59
her ay istanbul-balıkesir yapıyorum 350 km .fazla uzun sayılmaz ama.mola vermeden gidiyorum.koltuk ayarını şehir içinde aracın önünü daha rahat görmek için sırttan dik alttan da yüksek yapıyorum.uzun yolda ise koltuğu iyice zemine doğru alta indiriyorum ve sırtı da biraz geriye yaslıyorum...kendimi gömüyorum yani,direksiyonu da indiriyorum biraz..tabi herkesin vücut ölçüleri farklı..boy 1.90 kg 85 bu arada...
viyadüklerde ve kamyon otobüs sollarken acayip rüzgar alıyor .ekmek- köfte olayına veriyorum bunu da...

Problem
04/09/2013, 23:58
Tekrar selamlar, yazdığınız yorumlar için teşekkür ederim, öncelikle uzun yolda karşılaştığım sorunların genelde hissedildiğini görmekle birlikte belirtmek istediğim bir de artı yan eklemek istiyorum, 1.4 fire active olan aracımda özellikle donanım olarak yüksek olmasa bile iyi bir klima ve deri kaplı olmasa bile mükemmel bir direksiyon keyfi yaşadım diyebilirim.
Yukarıdaki ilk mesajdaki yan rüzgar sorununu özellikle belirtme nedenim, ailecek çıktığımız uzun yol da yolun tek şeride düştüğü anlarda karşıdan gelen araçların önüne rüzgar tarafından itilmenin vermiş olduğu endişe nedeniyleydi, aslını sorarsanız "Italy Design tarafından Giorgetto Giugiaro" gibi bir isme yaptırılmış bir tasarımın yan rüzgarda yaşadığı bu zayıflık "Ne kadar ekmek , O kadar köfte" sözüyle açıklanabilecek bir durum değil, bu araç EuroN Cap testlerinden 5 yıldız almış bir otomobil, tasarım hatası nedeni ile oluşabilecek problemler hesaplanmamış demek ki, bu durum aracıma olan güvenimi sarstı diyebilirim, şehir içinde gayet memnunum , o konuda diyecek bir şey yok fakat uzun yolda güvenmemek konusu kafamı kurcaladı, geçen yıl aynı yolu 99 model polo ile üstelik nereden baksan 200 kilo daha hafif bir araç ile yaptığımda bu durumla karşılaşmamıştım. 2005 yılında yapılan tasarımda bu kusur var iken 2010 da değişen kasada bunun düzeltilmesi gerekirdi belkide, her ne kadar beğenerek aldımsa da sonuçta "Fiat" ucuz araba yapar konusunu aklımdan çıkarmamaya çalışıcam, bu arada kafamda gerekirse modeli düşürüp C sınıfı bir araç alma fikri daha belirgin oldu.

PUNTO2008
05/09/2013, 00:13
Ozan Hocam merhaba. Bahsettiğiniz eksilerden rüzgar olayına kesinlikle katılıyorum. Yaz aylarında Erdek-İstanbul arası gider gelirim genelde, Puntom ile ilk kez bu sene gerçekleştirdiğim seyahatlerimde, özellikle bilen arkadaşlar vardır, Bandırma-Karacabey ile İzmir yoluna bağlandığınızda, Karacabey-Bursa arası düz bir ova misali sürekli sağdan ve soldan rüzgarlıdır yolu, burada 100 km geçtiğimiz zaman inanılmaz problemler, savrulmalar hissettim. Sollarken kamyonların rüzgarı, ayrıca yol çalışması olup tek yönkü bazı kesimlerde kamyonlarla karşılıklı geçişlerinizdeki rüzgar atması inanılmaz boyutta olup, ne yapalım bu da eksiği olsun diyip idare ediyoruz aslında. Rahatlık konusunda ise ben eksik bir durum yaşamadım.:)

farukileri
05/09/2013, 08:36
Tekrar selamlar, yazdığınız yorumlar için teşekkür ederim, öncelikle uzun yolda karşılaştığım sorunların genelde hissedildiğini görmekle birlikte belirtmek istediğim bir de artı yan eklemek istiyorum, 1.4 fire active olan aracımda özellikle donanım olarak yüksek olmasa bile iyi bir klima ve deri kaplı olmasa bile mükemmel bir direksiyon keyfi yaşadım diyebilirim.
Yukarıdaki ilk mesajdaki yan rüzgar sorununu özellikle belirtme nedenim, ailecek çıktığımız uzun yol da yolun tek şeride düştüğü anlarda karşıdan gelen araçların önüne rüzgar tarafından itilmenin vermiş olduğu endişe nedeniyleydi, aslını sorarsanız "Italy Design tarafından Giorgetto Giugiaro" gibi bir isme yaptırılmış bir tasarımın yan rüzgarda yaşadığı bu zayıflık "Ne kadar ekmek , O kadar köfte" sözüyle açıklanabilecek bir durum değil, bu araç EuroN Cap testlerinden 5 yıldız almış bir otomobil, tasarım hatası nedeni ile oluşabilecek problemler hesaplanmamış demek ki, bu durum aracıma olan güvenimi sarstı diyebilirim, şehir içinde gayet memnunum , o konuda diyecek bir şey yok fakat uzun yolda güvenmemek konusu kafamı kurcaladı, geçen yıl aynı yolu 99 model polo ile üstelik nereden baksan 200 kilo daha hafif bir araç ile yaptığımda bu durumla karşılaşmamıştım. 2005 yılında yapılan tasarımda bu kusur var iken 2010 da değişen kasada bunun düzeltilmesi gerekirdi belkide, her ne kadar beğenerek aldımsa da sonuçta "Fiat" ucuz araba yapar konusunu aklımdan çıkarmamaya çalışıcam, bu arada kafamda gerekirse modeli düşürüp C sınıfı bir araç alma fikri daha belirgin oldu.

Bence o ruzgar savurmasini tekerleri buyuterek asabilirsiniz. 2008 den sonraki ilk seri punto'larda(2009-2010 yili grandelerden bahsediyorum) 16" jant gelenler vardi (2010 catalca bulusmasinda cagatay abi vardi benim eski aracim FE 8903 gibi gri bir araci vardi, ondaki lastik boyutu benimkinden buyuktu mesela) onlarda fazla hissedilmez mesela ruzgar savurmasi. Benim aracimda da 16" jant var ve su ana kadar hicbir ruzgarda savurmadi ya da ben ruzgari hic hissetmedim.

Sent my GT-I9300 using 2

ligdevi
05/09/2013, 21:34
Bence o ruzgar savurmasini tekerleri buyuterek asabilirsiniz. 2008 den sonraki ilk seri punto'larda(2009-2010 yili grandelerden bahsediyorum) 16" jant gelenler vardi (2010 catalca bulusmasinda cagatay abi vardi benim eski aracim FE 8903 gibi gri bir araci vardi, ondaki lastik boyutu benimkinden buyuktu mesela) onlarda fazla hissedilmez mesela ruzgar savurmasi. Benim aracimda da 16" jant var ve su ana kadar hicbir ruzgarda savurmadi ya da ben ruzgari hic hissetmedim.

Sent my GT-I9300 using 2

aynen katılıyorum, bende 1.5 yıldır punto kullanıyorum daha 1 kere bile rüzgarı hissetmedim, en ufak savrulma gezme hiç bişey başıma gelmedi, yukarıdaki arkaşın dediği yolu sürekli kullanırım susurluk-karacabey-bursa yolunu, camları kapatınca hava rüzgarlı olsa dahi hissettirmiyor, Bu arada tırların yanından geçerken çoğu araç hafif sallanır. şirketteki reno tirafic munübüs dahi tırların yanından geçerken sallanıyo çok başıma geldi

OzzY
06/09/2013, 00:21
rüzgar olayınada yorum yapayım yine Farukun üzerine, araçta 175 65 15 taban lastik vardı fabrika çıkışlı onları 185 60 15 yaptım, gerek ankara izmir, ankara istanbul, izmir çeşme, izmir aydın güzargahlarında rahatsız edici bir gezme hissetmedim. bilmiyorum lastiktenmi yoksa kuvvetli rüzgaramı denk gelmedim.

gultek2000
07/09/2013, 01:12
Ben kars - izmir arasi izinde yol yaptim. Aracim 2011 punto evo 1.3 multijet 75hp dynamic ozellikle rampalarda iyi tirmaniyo. (Tuplu araclara gore) sarsinti olayi arac yukluyse o kadar hissettirmez. Eski aracim 2001 polo ydu, ona gore yolda arac beni yormuyor ama biraz yuksek. Haliyle yanindan tir gecince sarsinti yapiyor.bundan sonraki secimim heralde bravo 1.6 multijet 120 hp olacak

GT-I9500 cihazımdan 2 ile gönderildi

jackalwile
09/09/2013, 15:04
rüzgar olayına katılmakla beraber nedense çok abartı olduğunuda düşünmüyorum.

550 km yol yaptım 5 gün oluyor halen daha ayaklarım ve belim ağrıyor dayak yemiş gibiyim tabi bunda mahmutbeyden FSM ye kadar 2 saat dur kalk yapmamın etkiside yatsınamaz.Özellikle bel ağrısı gerçekten ciddi başlı başına bir sorun ilk arabam ve ilk uzun yolum olduğu için bu işler böylemidir genelde yoksa arabadan mı kaynaklanıyor bilemiyorum ama eğer böyleyse uzun yol işi bitmiştir benim için

İnanılmaz bir şekilde otobanda 130 140 yapmakta pek zorlanmadı araba ben 120 yapsa yeter diyordum. Ama şöyle bir durum var 3. vitesteki performansı hiç bir viteste vermiyor araba acaba bu benim aracımla ilgili bir sorun mu yoksa normal bir şey mi bilemiyorum.4 ve 5. vites sadece var olması için var gibi özellikle 5. vites 4 te 130 5 atıp 150 160 görür diyorum ama yemiyor :)

ilyas87
09/09/2013, 17:13
Uzun yol böyle abi. Ben 360 km gidiyorum tabiri caizse geberiyorum.:) Daha önce mercedes vito ve focus ile de yolculuk yapmıştım. Yorucu yani. Normalde güncelik hayatta çok araba kullanmadığımdan toplu taşıma tercih ettiğimden koltuğa alışık değilim. bence problem sizde de aynı olabilir. Farklı da olabilir. Ama işin özeti uzun yolda çok klas araçlar haricinde yorar normaldir. Ondan 3 saatte bir 45 dakika dinlenin diyorlar.

Tır geçince, otobüs geçince araç biraz sarsılıyor. Normal gibi gelmişti bana:)