Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 100.000 km'de araç alınmaz mı...??



hakanka
24/08/2013, 01:52
Arkadaşlar ben 5 yıldır punto kullanıyorum ve şimdiye kadar kullandığım araçları genelde 70-80.000 km civarı satıp daha düşük kilometrede yine punto aldım,şu anki aracım 100.000 km'yi geçti bakımlarınıda düzenli yaptırdım,sizce satıp daha düşük kilometrede araçmı alsam yoksa bu aracımla yola devammı etsem,araç satıp temiz araçta bulmak baya uğraştırıyo,efsaneye göre 100.000 km'de dizel araçlar sorun çıkarmaya başlıyomuş,sizce bu doğrumu,kullanan arkadaşlardan sorun çıkarıyosa ne gibi sorunlarla karşı karşıya kalırım,yada herhangi bi sorun çıkarırmı...???

mucar
24/08/2013, 01:59
Multijet en dayanıklı motorlardan biri. Bildiğim kadarıyla birkaç yüz bin km görmüş dizel albea taksiler var, sorunsuz çalışıyorlar. Forumda da konuşulmuştu.

Yalnız elden çıkartmak giderek zorlaşır, onu da hesaba katmak lazım.

farukileri
24/08/2013, 02:37
Servis bakimli bir multijet 100.000 km LER gider,aklinizda olsun. Insanimizin anlayisindan kaynakli olarak araci elden cikarma sorunu yasayabilirsiniz, ama temiz ise arac hicbir sorun olmayacaktir.

Sent my GT-I9300 using 2

therasmus
24/08/2013, 03:04
109.700 kmdeyim ,durmak yok yola devam.

cemdogu
24/08/2013, 09:58
Vallaha o eskidendi.çakal kasa bmwlerden, toplama şahinlerden gelen bi alışkanlık o..km ne kadar yüksekse araç o kadar yorgundur mantığı yeni araçlarda çok zor.bırakın 100bin kmyi, 400bin km gidin ama bakımlar servisten olmalı...servis bakımı + temiz kaporta her türlü elden çıkar.

Sony Xperia L'den Pro ile Gönderilmiştir.

sedini
24/08/2013, 10:47
arabanın motoru yürürü bakımlıysa şasesinde direklerinde sorun yoksa varsın boyalı olsun.. boyasız olup beni yolda bırakmasından iyidir.. temiz bakılmış bir araç 100 binlerde de alınır 100 binler bana göre yüksek kmler değil.. bizim halkımızın anlayışından, bilgisizliğinden kaynaklı bir durum bence bu..

tayfux
24/08/2013, 13:55
iki tane gp kullandım ikisini de 110 binde aldım 120 binde sattım. sorunları da yoktu. kendi araban bildiğin sürdüğün araba hiç sıkıntı çıkarmaz ama dışarıdan 2.el alacağın 100 binin üstündeki araç nasıl olur bilmem.Türkiye de dizel kullanımı biraz kötü yani aslında bakımları falan tam yapılsa da insanlarımız dizele uzak olduğu için dizel araç kullanmayı tam anlamıyla bilmiyorlar. hatta dizel ülkemize ilk girdiği zamanlar kullanıma bağlı olarak motor yenileyen çoktur. onun için bunlara dikkat etmek lazım ama düzgün ellerde düzgün bakımı yapılan motorlarda 100 bin devede kulaktır..

Gorky
24/08/2013, 16:32
100.000 ne abicim? -o sorun çıkarmaya başlıyomuş- cu dayılara ayar oluyorum. bilmeden atıp tutuyolar. daha 100.000 kmde öldürüyolar arabayı. benim araç 250.000de , sorun morun yok. gereken bakımları yapıp biniyosun.

ahmet4646
24/08/2013, 16:43
düzenli bakımdan sonra sorun olmaz 800.000-900.000 km de albea multijet taksiler var...

blacklightning
24/08/2013, 17:52
210bindeyim bakımını yapıp devam ediyorum multijet motor ömrü olarak uzun bir motor bana göre

zahirbaba
24/08/2013, 19:57
100 000 şehir efsanasi istediğinkadar hor kullan 400 k rahat görürsün

ligdevi
24/08/2013, 22:04
134 bindeyim sorun yaşamadım daha, servis gereken parçaları gereken km lerde değiştirdikten sonra 300 binde gider 500 binde gider, bide kullanım tarzına bağlı ...

ykaya1983
24/08/2013, 22:36
Ben de 2 ay önce 99000 de multijet aldım.Şimdi 102000 e geldi.Geçen gün benim aracın aynısından aynı renkte bizim evin önünde gördüm.Aynı renk olunca dikkatimi çektiği için yanına gidip aracı sordum.Adam senin aracın km si kaç deyince ben de çok der gibi 101000 civarına geldi valla dedim.Adam benim araç 340000 km de dedi.Antep ankara arası çalışan şirket aracıymış.Peki motorda sorun çıkmadı mı deyince sadece triger değişimi yaptıklarını ve bir de rutin bakımlarında yağ yağ filtresi vs değiştirdiklerini söyledi.Ben de benim aracımın km si çok diyordum güya.

yeniuye
24/08/2013, 23:12
100 binde bakımı zamanında yapılan motora hiç bir şeycik olmaz yanlız şöyle bir durum var yürüyen aksam diye birşey var bunlardan Aklıma gelebilenler ; baskı balata, firen balatası, poryo bilyası amortisör salıncak rotlar difransiyel firen merkezleri şarj dinamosu devirdaim klima kayışları vb gibi aksamları değişmemiş veya bakımı yapılmamış bir arabaya denk gelirseniz toplamda sanayide 5-6 bin civarı bir masraf çıkar bu söylediğim tüm arabalar için geçerli

siyah rüzgar
25/08/2013, 00:01
Multijet ödül almış bir motordur, bakımları zamaninda ve eksiksiz yaptıktan sonra 300.000 de bile ilk günkü gibi çalışır.

GT-I9500 cihazımdan 4 ile gönderildi

reddragon
25/08/2013, 17:44
Herkes güzel bir konuya parmah basmış. Evet bakımlı bir araç 100 bin de 200 bin de görür. Çok kaliteli araçlar çok daha fazlasını da görür...
Yalnızz bizim ülkemiz canım Türkiyem'de bakım maliyetlerinin yüksekliğinden mi ekonomik durumun düşüklüğünden mi dersin çoğunluk aracını özel servislere götürüyor hatta götürmüyor...
Yolların durumu malum. En modern kentimiz Istanbul'da bile her yer çukur her yer kasis. Arabanın altını vurmadan seyahat etmek neredeyse imkansız. Aracına özen gösteren insan fazla değil...
Sonra bir de araçların km sini de düşürüyorlar satılsın diye. Kısaca dönen hile hurda çok..
Kazasız, bakımlı, temiz araç bulursan eywallah ama bu memlekette zor.

StrawBeeRy
25/08/2013, 19:53
450 ve 700 bin km lerde kapak açılmamış ticari taksi multijet albea gördüm onları gördükten sonra multijete bakış açım değişti :) iki arkadaşımdada 250.000 üzerinde gp var maşallah çiçek gibiler bakımları düzenli olduktan sonra km nin önemi yok

Mehmet SOVUK
25/08/2013, 22:30
Ben 3 yil once 100.000 km'de fiorino almistim 180.000'de sattim hicbir problem yasamadim. Bakimlari duzenli yapildiktan sonra multijet motorlarin rahatlikla 600-700.000 km'leri gorecegi kanisindayim.

SaLDo
25/08/2013, 22:37
Bu konuda en canlı örnek benim sanırım. Aracım 250 bin km dayandı. Motora ve turboya,şamsumana. Yani aracın can damarı olan parçalarında sorun yaşamadım çok şükür. Aracımda emsallerine göre 10 numara duruyor. Gören zaten 100 bin bile yok bu araç diyor.

SaLDo
25/08/2013, 22:51
+ birşey daha söyleyeceğim 100 binde bir araç ölmez. Ölecek bir araca o kadar paralar verilmez. Sonuçta 2 yılda da bu km yapılabilir. Biz 30-40 bin lirayı 2 sene kullancaz diye mi veriyoruz.

didi77
25/08/2013, 23:46
+ birşey daha söyleyeceğim 100 binde bir araç ölmez. Ölecek bir araca o kadar paralar verilmez. Sonuçta 2 yılda da bu km yapılabilir. Biz 30-40 bin lirayı 2 sene kullancaz diye mi veriyoruz.

Doğru diyorsun şimdiden benim arac 34 binde o zaman kalan 66 bin km yi idarelimi kullanalım 100 binden sonra ölüyor diye