eisa
14/08/2013, 13:15
Arkadaşlar merhaba, dün Vakıfbank kart ekstremde "1 Eylül 2013 tarihinde itibaren gecikme bildirim bedeli ücreti gönderilen her SMS için 3 TL olarak uygulanacaktır." şeklinde bir yazı dikkatimi çekti. Allaha şükür kart ödemelerimi hiç geciktirmem ama bu bankaların sineğin yağını çıkarıp paraya dönüştürme huylarında sınırların çok ötelerde olduğunu bir kez daha görmüş olduk.
Eski bir banka çalışanı olarak bankaların faiz gelirleri düştükçe ve çılgın kar yarışında geri kalmamak için yapacaklarının şeytanın bile aklına gelmeyeceğini belirtmek istiyorum.
Bankalar belki yakında, şubeye girmek 30 TL, fiş almak 10 TL, müşteri temsilcisi ile görüşmek 50 TL, sıranın erken gelmesi için kademeli olarak 50-100 TL, kredi başvurusu yapmak 100 TL, kart başvurusu yapmak 50 TL, talimatla işlem yaptırmak için a4 kağıt 5 TL, şubeye faks çekilmesi 5 TL, telefon açılması 5 TL, belirli bir süreyi aşan telefon görüşmesi veya yüzyüze görüşmeye ekstra 50 TL, bakiye sormak 10 TL, sigorta fiyatı almak 30 TL, hesabımıza havale veya EFT gelirse işlem başına 10 TL, kredi kartının borcunu ödemek 5 TL, kredi taksitini ödemek 10 TL gibi ücret kalemleri talep edebilir. Bu kadar da olmaz demeyin. Son 10 yılda bankalar bir çok inanılmazı başardılar bunlar ve daha fazlası gerçekten zor değil.
Çoğumuz bir bankadan kredi veya kredi kartı kullandığımızda ödediğimiz faize çok fazla takılmıyoruz. "Zaten banka bu faiz almak işi" diyoruz. Ama bir özeleştiri olarak nedense diğer komisyon gibi ücretler bizi çıldırtıyor.
Örneğin havale yapıyoruz banka bizden masraf isteyince deliriyoruz. yada Çek tahsil etme masrafı veya kart ücreti veya hesap işletim ücreti. Bence bankalar mantıklı düzeylerde bu masrafları talep etse daha helal bir kazanç elde ederler. Sonuçta sunulan hizmetin bir karşılığı. Ama biz bankalar nasılsa faizden çok kazanıyor benden de bu ücreti talep etmesin diye hep itiraz ediyoruz.
Her neyse burada bankaların komisyon masraf gibi kalemleri almasının savunmasını yapmak üzere zaten konu açmadım.
Benim en çok takıldığım konu fahiş ücret konusu; düşünsenize bir sms bildirimi 3 TL. Biz bile GSM operatörlerinden bir sms'i 40 kuruşa satın alabiliyoruz. Bankaya maliyeti belki sıfır.
Kart ücretlerinin yüksek olması, hesap işletim ücretlerinin yüksek olması, bankadan alınan neredeyse her hizmete yüksek bir ücret belirlenmesi gerçekten insafsızlık.
Benim herkese naçizane tavsiyem "bankalardan, katılım bankaları da dahil uzak durun". Zor belki imkansız ama pazarlık yapmadan sözleşme şartlarına kendiniz etki etmeden kart veya kredi kullanmayın hatta hesap bile açtırmayın. Diyeceksiniz ki banka hazır matbu Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesini veya kredi/kredi kartı sözleşmesini bize imzalattırmadan hiç bir iş yapmıyor. Evet haklısınız ama biz kabul edip okumadan imzaladığımız için bu böyle. Tabi bankaya darda olan insan gittiğinden ve pazarlık gücü de olmadığından yapacak bir şey yok gibi ama en azından keyfe keder aldığımız kredi kartları için bunu yapabiliriz.
Bir de bankalarda veya genel olarak tüm satıcılarda karşılaştığımız olumsuzlukları mümkün olduğunca yayalım. Bizleri yolunacak kaz olarak görmesinler.
Eski bir banka çalışanı olarak bankaların faiz gelirleri düştükçe ve çılgın kar yarışında geri kalmamak için yapacaklarının şeytanın bile aklına gelmeyeceğini belirtmek istiyorum.
Bankalar belki yakında, şubeye girmek 30 TL, fiş almak 10 TL, müşteri temsilcisi ile görüşmek 50 TL, sıranın erken gelmesi için kademeli olarak 50-100 TL, kredi başvurusu yapmak 100 TL, kart başvurusu yapmak 50 TL, talimatla işlem yaptırmak için a4 kağıt 5 TL, şubeye faks çekilmesi 5 TL, telefon açılması 5 TL, belirli bir süreyi aşan telefon görüşmesi veya yüzyüze görüşmeye ekstra 50 TL, bakiye sormak 10 TL, sigorta fiyatı almak 30 TL, hesabımıza havale veya EFT gelirse işlem başına 10 TL, kredi kartının borcunu ödemek 5 TL, kredi taksitini ödemek 10 TL gibi ücret kalemleri talep edebilir. Bu kadar da olmaz demeyin. Son 10 yılda bankalar bir çok inanılmazı başardılar bunlar ve daha fazlası gerçekten zor değil.
Çoğumuz bir bankadan kredi veya kredi kartı kullandığımızda ödediğimiz faize çok fazla takılmıyoruz. "Zaten banka bu faiz almak işi" diyoruz. Ama bir özeleştiri olarak nedense diğer komisyon gibi ücretler bizi çıldırtıyor.
Örneğin havale yapıyoruz banka bizden masraf isteyince deliriyoruz. yada Çek tahsil etme masrafı veya kart ücreti veya hesap işletim ücreti. Bence bankalar mantıklı düzeylerde bu masrafları talep etse daha helal bir kazanç elde ederler. Sonuçta sunulan hizmetin bir karşılığı. Ama biz bankalar nasılsa faizden çok kazanıyor benden de bu ücreti talep etmesin diye hep itiraz ediyoruz.
Her neyse burada bankaların komisyon masraf gibi kalemleri almasının savunmasını yapmak üzere zaten konu açmadım.
Benim en çok takıldığım konu fahiş ücret konusu; düşünsenize bir sms bildirimi 3 TL. Biz bile GSM operatörlerinden bir sms'i 40 kuruşa satın alabiliyoruz. Bankaya maliyeti belki sıfır.
Kart ücretlerinin yüksek olması, hesap işletim ücretlerinin yüksek olması, bankadan alınan neredeyse her hizmete yüksek bir ücret belirlenmesi gerçekten insafsızlık.
Benim herkese naçizane tavsiyem "bankalardan, katılım bankaları da dahil uzak durun". Zor belki imkansız ama pazarlık yapmadan sözleşme şartlarına kendiniz etki etmeden kart veya kredi kullanmayın hatta hesap bile açtırmayın. Diyeceksiniz ki banka hazır matbu Bankacılık Hizmetleri Sözleşmesini veya kredi/kredi kartı sözleşmesini bize imzalattırmadan hiç bir iş yapmıyor. Evet haklısınız ama biz kabul edip okumadan imzaladığımız için bu böyle. Tabi bankaya darda olan insan gittiğinden ve pazarlık gücü de olmadığından yapacak bir şey yok gibi ama en azından keyfe keder aldığımız kredi kartları için bunu yapabiliriz.
Bir de bankalarda veya genel olarak tüm satıcılarda karşılaştığımız olumsuzlukları mümkün olduğunca yayalım. Bizleri yolunacak kaz olarak görmesinler.