PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lütfen hız testlerimi değerlendirir misiniz?



isocan
06/09/2007, 00:24
Arkadaşlar Merhabalar;

Yeni aldığım 1.3 Multijet 75 Hp Active bu gece yaptığım hız testlerini değerlendirirseniz sevinirim. Sizlerden gelen yorumlarla sonuçların tatminkar olup olmadığını anlayacağım. Gerçi 8000 km'deki 1.2 benzinli palio ile 4. viteste 180 km/sa. yapmıştım ama....

Araç Kilometresi: 200
Lastik: Bridgestone B250 175/65 R15 84T
Yol: Tırtırlı Asfalt Tek gidiş - Tek geliş Düz bir yol
Araç içindeki kişilerin ağırlığı: 150 kg.
Maksimum Rolanti Devri: 5100 dev/dak.

2. vites Max Hız: 80 km/sa Devir: 5100 dev/dak.
3. vites Max Hız: 120 km/sa Devir: 5100 dev/dak.
4. vites Max Hız: 155 km/sa Devir: 4750 dev/dak.

Bu değerler acaba zamanla değişir mi?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.

mTk
06/09/2007, 00:28
Bence dizel arabaya benzinli muamelesi yapıp üst devirlerde fazla gitme.
Değerlerin normal değişmeyecek. Sadece ivme artacaktır.

tempesty
06/09/2007, 00:32
Bencede arabayı daha 200 kmdeyken bu kadar zorlama zamanla açılacaktır zaten ve 4. vites 5100 devirdeki hızın en fazla 165 olur..5.vitese geçerek hafif eğimli ve kaymak asfalt bulabilirsen eğer araç 2000 kmyi geçince 180-190 görebilirsin.2. vites ve 3. vites max hız değerlerin oldukça normal..

ugurozer
06/09/2007, 00:36
baskı balata sisteminde problem olmadigi taktirde dislilerini ve sanzimani degistirmedigin surece hiz degerlerinde degisme olmayacaktir. Arac bu sekild test edilmezki ama. Yapabiliyorsan ara hızlanma verilerini test et or: 3. viteste 80den 120 km ye kac saniyede cikiyorsun 4. viteste 100-140 arasi vs...

mTk
06/09/2007, 00:38
Ben Puntoyla 205km/h gördüm ama çok zor oldu. Motor inledi resmen. 30oookm deydi.
Bu değerler değişmez arkadaşlar. Değişmesi için şanzumanın değişmesi gerek. Sadece ivmelenme yani hızlanman artacak zamanla. Oda 15oookm civarı oluyor.

ugurozer
06/09/2007, 00:43
Ben Puntoyla 205km/h gördüm ama çok zor oldu. Motor inledi resmen. 30oookm deydi.
Bu değerler değişmez arkadaşlar. Değişmesi için şanzumanın değişmesi gerek. Sadece ivmelenme yani hızlanman artacak zamanla. Oda 15oookm civarı oluyor.


yaw arkadaşlar birisi bana su ivmelenmenin 15 bin km de nasıl artacagini aciklayabilirmi gercekten cok merak ettim ?? keske oyle birsey olsa yaw alnınızdan operim sizi ama hic tahmin etmiyorum. mezarimdan bi avuc toprak ihsan etmesinde duasina ihtiyacim yok misali sakın ha dusmesin carbon bagladikca ? :)

dejavu
06/09/2007, 00:53
sanzıman değerleri değişmez.. onlar sabittir.. mekanik sistemdir sonuşta bugün başka yarın başka olmaz... sadece hızlanma ve maxsımun hız değerleri değişir.. ama gene şuan ki değerleri itibari ile pek fazla değişmez... yani aman aman farklılıklar olmaz. aracının zaten fabrika değerleri 165 km limiti son hızı var. 180 kilometreleri çok kolay görebilirsin.. 180 den yukarsınız ancak hafif eğimli yolda o motorla ancak görebilirsin.. (aynı motor bendede var) ben eğimli yollarda 190 ı ara ara uygun yolda görüyorum. bir defasında ankara istanbul yolunda eğimli bir yolda 205 km yi gördüm. ama bu hız için araç senden yol ve zaman ister bunu bilesin.. ayrıca bu total kilometrelerde aracını fazla zorlama bir 2000 km yi aracının görmesine izin ver. ondan sonra düzenli ve ısınmış bir motorla denemelerini yapabilirsin.

omurkuru08
06/09/2007, 03:31
4,vites 162 falan yaptıkk araç full doluykenn 5, vites en son 190 yaptık ama pek sıkıştırma derim arabayıı sonuşta 1.3 ve 75 bg...

femoli
06/09/2007, 10:37
Birşey soracam 1,2 16 v palio bizdede var ben ağlatıp inlettiğim halde 5. vites 180 zar zor iteleyerek gördüm . Sizinki nasıl oldu acaba açıklayabilirmisiniz acaba bizmi kullanamadık ?

isocan
06/09/2007, 10:50
Valla bende çok şaşırdım. Yalnız benim kullandığım araç birincisi devamlı şehirlerarası giden bir araç ikincisi yol hafif eğimli idi. işin açıkcası bende çok şaşırdım. o yüzden de yazdımya punto niye yapmıyor diye... ama birde şöyle birşey var 4 ile 180 i gördü 5 attıktan sonrada araç en fazla 2-3 km daha gitti. sonra ayağımı gazdan çektim. yalnız şöylede bir durum var araç palio 1.2 VAN 3 kapı yani araç hafif.

dejavu
06/09/2007, 11:04
Birşey soracam 1,2 16 v palio bizdede var ben ağlatıp inlettiğim halde 5. vites 180 zar zor iteleyerek gördüm . Sizinki nasıl oldu acaba açıklayabilirmisiniz acaba bizmi kullanamadık ?


hakkaten mehmet bende şaştım bu işe.. hemde 4 ncü vitesde yaptı bu işi.. araç hafifde olsa vanda olsa vites yani sanzıman kutusu buna izin vermez.. benim tahminime göre 4 vitesde palio 180 yapıyorsa devir saatinin en az 7500-8000 devir üzerinde olması lazım.. 1,2 palio ve 8000 devir bana biraz zor gibi geldi... yanılıyormuyum arkadaşlar.

isocan
06/09/2007, 11:06
işin açıkcası devire bakmadım aracın benzinli olduğunu gözden kaçırmayalım. bir daha denersem bir şekilde resmini çekerim artık.

femoli
06/09/2007, 11:14
Birde kullandığınız araç 1,2 8 v bir araç 16 v bile değil valla şaşılacak bir durum yapmamışsınız demiyorum yanlış anlamayın ama garip geldi bizimkilerde sorun vardır o zman servise götüreyim

isocan
06/09/2007, 11:33
belkide kilometre ibresi yanlıştır. onunda garantisi yok ki doğru olacak diye. Neyse palio ne yaparsa yapsın. GP'de ben 200'ü göreyim o bana yeter.

memat
06/09/2007, 11:44
ona kalırsa babam 2006 1,3 dizel palioyla son ibreyi gördü puntoyla daha 205 i geçemedi

isocan
06/09/2007, 11:56
son ibre kaçtı palio da.

omurkuru08
06/09/2007, 13:05
abicim siz ne diosunuz benzinli ve fiat yaa kuzenim doğanıyla 180 yapmışstı 4. viteste bakım böyle şeyler tamamen şöförün arabyı tanıması, sağlıklı, yormadan kullanmasıyla ilgili şeylerdir tmam fabrika veilerini yok sayamayız ama bunun büyük katkısı vardır ne demişler işleyen demir pas tutmazz... mesela eniştmde wv bora var 2001 model kuzenlerim performans egsozu olmasına rağmen aracı içinde 3 kişiyle 205 i geçiremediler bu doğana 180 yaptıran kuzen arabaya bir hafta bindi otobandaki ilk yolculuğmuzda 210 2. yolculuğmuzda da 222 yaptırdı bu gözle görülür bişey bu araç 205 ide 210 da 222 i de aynı otobanın aynı yerinde gördü hatta 210 ve 222 yaptığnda da araçta 5 kişiydik yani palio deyip geçmeyn derim ben herşey şöförde biter...

femoli
06/09/2007, 13:38
Sevgili arkadaşım ömür ben bu şöför olayını pek anlamadım kalkış desen şöförün çok etkisi olur ona katılıyorum ama son süratle şöförün ne ilgisi var anlamadım sonuçta ikiside gaz pedalı dedikleri demir parçasına sonuna kadar basmıyorlarmı yada basış şekli iyi şöförde değişiyormu ben bu konuyu bilmiyorum bana bunu bir açarsan sevinirim hani iyi şöför olmak maksadıyla soruyorum

omurkuru08
06/09/2007, 17:57
ben zaten genel hız olarak demiyorum mehmet abi arabayı sıfırdan açmadan bahsediorum eğer iyi açılırsa bir araba iyi hızlar yapılabilir

femoli
06/09/2007, 18:25
Peki açmak nedir yani bir araç nasıl açılır bunu anlamıyorum bizim araçlarımız 67 ,85 90 model araçlar değilki araçlarımız zaten fabrika çıkışı aynı norm değerlerde çıkıyor daha sonnra extra işlem yapmaya gereek yok dengesiz kullanırsan sadece kurum bağlar oda hepsi bu :)

ABNEW
06/09/2007, 18:56
Aracın tork ve bg i düşük bence 4. viteste max. sürate çıkmak normal(Tabi max. hız 180km/s mi olur onu bilemem) Eğer eğim yoksa 5. viteste o sürate çıkmak imkansız.Ben uno ile 4. viteste 170km li değerlere çıkmıştım.Eğimde ve 5. viteste ise 200km/s i görmüştüm:)Tabi kimseye tavsiye etmem:)

memat
06/09/2007, 19:32
son ibre kaçtı palio da.

200km/h

ZFA_GO
07/09/2007, 17:10
Arkadaslar palio deyıp yabana atmayın.1.2 16v benım ıbre 220 en son. 4.viteste 180km\h duz yolda gormek ımkansız ancak egımlı yolda gordum zaten tam 180km\h gordgunde araba devır kesıcıye gırdı oda 6100d\d max hızda egıme ruzgara gore degısıyor benım gordugum maksımum 205 di

bambogie
14/09/2007, 04:20
arkadaşların 15000 dediğini ben şu anda 14.800 oldu yaşıyorum anlayacaksın direksiyonu gevşek tut ikinci viteste ve bazen üçte biraz fazla gaz ver tork neler yapıo arabana görüceksin ;) bende 1 ve 2inci vites artık hep ESP lambalı ;) izin verdiği kadar yanlamaya bayılıyorum :)

Ziyaretçi047
14/09/2007, 13:48
Benzinli 5 vitesli araçlar genelde son süratlerini 4. viteste görürler. 5. vites devir düşürme motoru rahatlatma ve yakıt ekonomisi amaçlıdır. Bende de 1.4 palio 8v vardı. Son süratimi hep 4. viteste görürdüm 180 civarı. 5 e atınca hiçbişe değişmezdi sadece devir azalırdı. Ama bizim dizellerde aynı şey sözkonusu değil. Ayrıca araçta turbonun olmasının etkisi de var bence. Zira denedim. Araçlarımız 4. viteste kesiciye giriyor. Palio hiçbir zaman 4. de kesiciye girmedi zira 4 de 7000 devire ulaşamadan son hızına ulaşıyor ve daha hızlanmıyordu. 5 e atıyordum 5000 5500 civarı son hızıyla yolculuğa devam ediyordu. Ama 4 de kesiciye giren bu araçlarımzın 5 teki hızlanması fark edilir ölçüde. Ben burda turbonun da katkısının olduğunu düşünmekteyim.

shadow959
21/09/2007, 17:48
selamlar arkadaşlar...
hastası olduğum bi araba da palio speedgear dı. 6 ileri biliyosunuz o. 5. ve 6. viteste sürat farkı yok aynı sölendii gibi ekonomi olayı. otomatik olarak kullandığımda continuous(sürekli) denilen bi şanzıman yapısı devreye giriyor. araç 160km hızda giderken 12. vites gibi davranıyor( palio speedgear kitapçıktan sölüyorum okunabilir). ama en ufak bi yokuşta alt viteslere çekiyor. uzatmayım bu zıttırık 1.2 16v 80bg araç 1.6 fokus u çok rahat yememi salıyordu. ve devir saati manuel kullanımda olsa dahi otomatik olarak 6700dd de vites büyütmesine rağmen. yani 4. vitese takılmamak lazım. fiat motorları oldukça devirli motorlar.
aynı zamanda racing motor kullandığımdan kalkışta pilotaja önem veririm yalnız bence son sürat tamamen hava koşulları(hava basıncı), yol koşulları ve motorun duruyla alakalı olduğunu düşünüyorum. adana otobanda 291km saatin üzerine çıkamadığım 2006 model cbr1000, kayseri de 312km saate sorunsuz çıkıyordu.(pilota aynı ben yani).
saygılar

Yalın
21/09/2007, 19:34
https://www.fiat.com.tr/tr//html_public/images/models/panda/teknik_title.gif (javascript:window.print();)https://www.fiat.com.tr/tr//html_public/images/models/panda/sol_back.gif 1.4 FIRE 8V
77 HP
Active / Dynamic1.4 STARJET 16V 95 HP
Dynamic / Emotion1.3 MULTIJET 16V
75 HP
Active / Dynamic1.3 MULTIJET 16V
90 HP
Dynamic / EmotionMOTORSilindir sayısı4Silindir hacmi (cc)13681248Çap x Strok72x8469.6x82EcologyEuro 4Maksimum güç (hp/dd)m güç (hp/dd) 77/600095/600075/400090/4000Maksimum tork (Nm/dd)m tork (Nm/dd) 115/3000125/4500190/1750200/1750Sıkıştırma oranıoranı11.0:110.8:117.6:1Yakıt beslemeElektronik çok nokta enjeksiyon MPI, sıra fazlı ateşlemeye entegre sistemCommon Rail tip Multijet enjeksiyon, turbo ve intercoolerCommon Rail tip
Multijet enjeksiyon, değişken geometrili turbo ve intercooler
DİREKSİYONDireksiyon sistemiDualdrive elektro hidrolik direksiyonDönüş çapı (m)1010.5FRENLER - D(disk)ABS + EBDÖn: çap (mm)D 257 (Hava kanallı Disk)D 284 (Hava kanallı Disk)Arka: çap (mm)T 228 (Kampana)T 228 (Kampana)SÜSPANSİYONÖn Mac Pherson tipi bağımsız tekerlekler, teleskopik amortisör, stabilizatör barArkaTork çubuğu ile bağlantılı tekerlekler, teleskopik hidrolik amortisörlerBOYUTLARDingil (mm)2510Ön/Arka iz genişliği (mm) 1473/1466Uzunluk/Genişlik/Yükseklik* (mm)4030/1687/1490Bagaj kapasitesi VDA (dm3) min./max.275/1030 VİTES KUTUSUÇekişÖndenVites sayısı5 ileri + geri6 ileri + geri5 ileri + geri6 ileri + geriTEKERLEKLERLastikler175/65 R 15185/65 R 15175/65 R 15185/65 R 15Alüminyum jant opsiyonu ilem jant opsiyonu ile 175/65 R 15185/65 R 15175/65 R 15185/65 R 15195/55 R 16 195/55 R 16AĞIRLIK - KAPASİTE*Boş ağırlık DIN (kg) DIN (kg) 1025 (3 kapı)1060 (3 kapı)1090 (3 kapı) 1130 (3 kapı)1040 (5 kapı)1075 (5 kapı)1105 (5 kapı)1145 (5 kapı)Yakıt deposu (litre)45PERFORMANS ve YAKIT TÜKETİMİ**Azami hız (km/s)(km/s)165178165175Hızlanma (sn): 0-100 km/s13.211.413.611.9Şehir içi (manuel/otomatik***)7,5 / 6,88,46,25,9 / 5,8Şehir dışı (manuel/otomatik***)5,0 / 5,04,63,53,9 / 3,8Ortalama (manuel/otomatik***)5,9 / 5,764,54,6 / 4,5* Yüklenmemiş
*** "Eco" düğmesine basılı şekilde kullanıldığında
Fiat Grande Punto'lar kilometre sınırı olmaksızın 2 yıl mekanik, 3 yıl boya ve 8 yıl paslanmazlık garantisine sahiptir.
Yakıt Türü: Kurşunsuz Benzin, eurodiesel
Tofaş, gerektiğinde, teknik ve ticari nedenle, bu sitede belirtilmiş özellikler ve donanımlar üzerinde her türlü değişikliği yapma hakkına sahiptir.
https://www.fiat.com.tr/tr//html_public/images/models/panda/sag_back.gifhttps://www.fiat.com.tr/tr//html_public/images/models/panda/alt.gif

ABNEW
21/09/2007, 23:24
selamlar arkadaşlar...
hastası olduğum bi araba da palio speedgear dı. 6 ileri biliyosunuz o. 5. ve 6. viteste sürat farkı yok aynı sölendii gibi ekonomi olayı. otomatik olarak kullandığımda continuous(sürekli) denilen bi şanzıman yapısı devreye giriyor. araç 160km hızda giderken 12. vites gibi davranıyor( palio speedgear kitapçıktan sölüyorum okunabilir). ama en ufak bi yokuşta alt viteslere çekiyor. uzatmayım bu zıttırık 1.2 16v 80bg araç 1.6 fokus u çok rahat yememi salıyordu. ve devir saati manuel kullanımda olsa dahi otomatik olarak 6700dd de vites büyütmesine rağmen. yani 4. vitese takılmamak lazım. fiat motorları oldukça devirli motorlar.
aynı zamanda racing motor kullandığımdan kalkışta pilotaja önem veririm yalnız bence son sürat tamamen hava koşulları(hava basıncı), yol koşulları ve motorun duruyla alakalı olduğunu düşünüyorum. adana otobanda 291km saatin üzerine çıkamadığım 2006 model cbr1000, kayseri de 312km saate sorunsuz çıkıyordu.(pilota aynı ben yani).
saygılar


Fiat ın eski 1.2 16v 80bg lik makinesi oldukça ateşli ve devirlenmeyi seven bir makine dediğin gibi ama 1.6 Focus ile baş etmesi oldukça zor...

sabanci
03/03/2010, 18:15
arkadaşlar ben daha önceden fiat ın tüm modellerinin kadranlarına ön yargılıydım bir dönem palio van 1.2 8V ile 6 ay çalıştım şehirlerarası yollarda çok denedim araba 140 civarlarında tıkanmaya başlıyodu sonra ağlaya ağlaya gitmeye çalışıyodu sonra kadrana bir daha baktığımda 200e gelmiş oluyodu gazdan ayağımı çekip frene dokunduğum andada 150 civarlarına düşüyodu hemen bunu başka arkadaşlarımdada hem gördüm hem duydum bir kaç albeadada aynı şeyi gördüm güvenim tamamen bitti ta ki GP yi alana kadar arkadaşımın 320d siyle kadran karşılaştırması yaptık ama beni çok şaşırttı aynı çıktı o yüzden albea palio ve doblonun kadranlarına kimse inandıramaz beni lkim ne derse desin...

Kriminal
03/03/2010, 19:24
Ben hafif egimli yolda 220 yı gordum izmir aydın otobanında..
Ayrıca izmir sevre yolunda 200 ü gördüm hatta videosunuda cektım

Diyecegım oki agır arabalarımız ama ılk basta ben motorun açılabildigine inananlardanım..Belki saçma gelebilir ama..İlk aldıgımda cok basıyodum belkıde motoru açılmıştır:)

vtec368
03/03/2010, 23:28
bizim 75 bg motorlarlarla standart arabalarımızda ve düz yolda 200 km üstünü görmeniz imkansız bence. tabi kadranda yanılma yoksa ben ençok 190 km gördüm belki 6 vitesli olanlarda olabilir

Alp
04/03/2010, 09:57
Kendi tecrübelerime dayanarak önceki aracımda (GP 1.3 75 HP 3K) düzde 185 km/h şimdi aracımda ise (GP 1.3 90 HP 5 vites) 195 km/h imkansiz geçemiyorum. buradan sakın sen aracın motorunu açamamışşın gibi yorumlarda bulunmayalım çünkü her iki aracıda son derece performanslı ve devirli kullandım ve kullanıyorum. O yüzden multijet kullanıcısı arkadaşların son sürate ilişkin vermiş olduğu rakamlar bana hiç inandırıcı gelmiyor. (6 ileri GP ler hariç) Tabii eğimli yolda kullanmıyorlarsa...

makeles
04/03/2010, 11:23
5. viteste 205km/h chiptuningli.. bence harbi eğimli yolda 5. viteste 200 rahat geçilir..

Kriminal
04/03/2010, 11:28
YouTube - İSTE 200 KM Deniz izmir (https://www.youtube.com/watch?v=aQTTI1g5ePw)

bu 200 olanı

Alp
04/03/2010, 11:53
YouTube - İSTE 200 KM Deniz izmir (https://www.youtube.com/watch?v=aQTTI1g5ePw)

bu 200 olanı

Öncelikle paylaşım için teşekkürler, Sanırım İzmir-Aydın otobanında yapmışsınız bu denemeyi ancak birşey dikkatime çekti video yu izlerken özellikle tünele girişteki hızınız bir anda 185-190 aralığına düşüyor sanırım o anda emniyet için gazdan ayağınızı çektiniz sonrasında ise bir anda araç 200 km sınırına geliyor buda tahmin ettiğim gibi yolun eğiminden kaynaklanıyor yoksa video nun baslagıcında 180 e kadar cok rahat devirlenen araç sonrasında 185-190 km aralığına oturuyor ve daha da yürümüyor gibi geldi bana Nedersiniz ? Bu yorumu aynı yolda Albea 1.3 70 HP dizel ile 200 km yi deviren biri olarak yapıyorum çünkü :)

Kriminal
04/03/2010, 12:02
Aslında yol virajlı ve egimli olmasaydı daha rahat yapardım..Birde hız dusmesındekı sebep ise solda cok yavas gıden bır aractan yol ıstıyor olmamdı:)

Ben kendı aracımla dedıgım gıbı 220 km yaptım egımlı ve duz bır yolda :)

Kuzenımın opel vectrasında 260 ibre var ve sonuna dayadım...Devırlı kullanımda sorun cıkacagını sanmıyorum

GP COSKUN
04/03/2010, 12:05
arkadaşlar 75 bg lik multijet 200 yapar yapmaz tartışmasına girmiycem
biraz daha hıza etki eden faktörlerden bahsedicem
fabrikaların verdikleri veriler düz yolda rüzgarsız yağışsız alanda motor tam açılmamış
yani pistonlar gömlekler sekmanların arasındaki boşluklar tam anlamıyla kurum bağlamadan ve motorun bir çok parçalarının hatta şanzumanın bile parçalarının
birbirine alışmadan ölçüm yapılarak verdiği değerlerdir
fabrika verilerine bakarsak bu aracın son sürati 165 km /saat
ama hepimiz biliyoruzki 180-190 km leri gören arkadaşlarımız var hatta denizin iddaa ettiği gibi 200 ü de gören olabilir
bunun gerçekleşmesi imkansız değil fakat bazı şartların oluşmuş olması gereklidir
mesala kaymak gibi bir otoyolda normal asfalta göre sürtünme daha azdır böyle bir yol
şartı son sürate pozitif olarak yansır buna ilave olarak hava şartları da çok önemlidir
yağış lı bir hava har zaman için aracı yolun yüzeyindeki su dan dolayı yavaşlatır buna ilave olarak rüzgar direncide en önemli faktörlerin başında gelir
karşı cephenizden esen 50 km saat lik bir rüzgar sizin son süratinizi 10-15 km düşürebilir aybı şekilde arkanızdan esen 50 km lik bir rüzgar son süratinizi 10-15 km arttırabilir yine diğer bir faktör motorun performansı açısından % 5 lere kadar kayıplara
yol açabilen rakım yani yükseklik de bu duruma önemli ölçüde etki edebilir
deniz seviyesine yakın rakımda aracınızla 170 le gidebilir ama arada 1000-2000 metre fark olduğunda motorun performans düşüşünden dolayı son süratiniz de düşüş yaşayabilirsiniz bir başka faktör araç lastikleriniz tipleridir
4 mevsim lastikleriyle son sürat 170 yapabilen bir araç yönlü diye adlandırdığımız sürat lastikleri ile 175 yapabilir lastik yüzeylerindeki kanallar hava direncini arttırarak hıza önemli ölçüde etki yaparlar
daha aklıma gelen bir sürü ufak detaylar var onlarıda yazarsam sayfa yetmez
mesela yakıt kalitesi aerodinamik modifikasyonlar extra araca yüklenen ağırlıklar
aracın bakımı turbonun durumu araca binen yanal kuvvetler yani yanından geçtiğiniz
araçların rüzgar tünelleri gibi
tüm bu faktörler + anlamda buluşursa fabrikanın 165 son sürat verdiği araç bir bakmışsınızki 200 yapmış
burada önemli olan şartların oluşması
saygılar

Kriminal
04/03/2010, 12:09
Çoşkun abicim ben iddia etmıyorum kanıtını gosterdım ayrıca eger fırsatım olursa 220 yı de çekip yollayacagım...
Sunumun için tesekkur ederım...

Alp
04/03/2010, 12:37
Çoşkun abicim ben iddia etmıyorum kanıtını gosterdım ayrıca eger fırsatım olursa 220 yı de çekip yollayacagım...
Sunumun için tesekkur ederım...

Deniz Kardeşim 2 adet resim yüklüyorum. Araç GP 1.3 75 HP 3K, Acaba sence hangisi düzdeki ve eğimdeki hız olabilir ? :)

Kriminal
04/03/2010, 13:08
Deniz Kardeşim 2 adet resim yüklüyorum. Araç GP 1.3 75 HP 3K, Acaba sence hangisi düzdeki ve eğimdeki hız olabilir ? :)


Ben egim ustasımıyım..!

Neden sordun anlamadım...

byfestival
04/03/2010, 13:20
Arkadaşlar araç son viteste ve devir limitöre girmemişse gaz pedalına ne kadar köklersen kökle gitmiyorsa gaz pedalını pompalamak gerekli bu şekilde boğulan motor açılmaktadır. Şoförden şöfere değişmektedir tekniği budur.

GP COSKUN
04/03/2010, 13:32
Arkadaşlar araç son viteste ve devir limitöre girmemişse gaz pedalına ne kadar köklersen kökle gitmiyorsa gaz pedalını pompalamak gerekli bu şekilde boğulan motor açılmaktadır. Şoförden şöfere değişmektedir tekniği budur.


%100 yanlış bir yorum
enjeksiyonlu araçlarda boğulma diye bir şey yok bu bahsettiğiniz şey
eski tip karbüratörlü araçlarda meydana gelir bunun sebebide karbüratör şamandırasının taşırmasından kaynaklı bir durumdur
enjeksiyonlu otomobillerde tam gaz giderken boğulma gibi bir durum yok
siz isterseniz ayağınıza 100 kere pompalasanızda ecu ne emrediyorsa
motor onu yapar

byfestival
04/03/2010, 13:49
%100 yanlış bir yorum
enjeksiyonlu araçlarda boğulma diye bir şey yok bu bahsettiğiniz şey
eski tip karbüratörlü araçlarda meydana gelir bunun sebebide karbüratör şamandırasının taşırmasından kaynaklı bir durumdur
enjeksiyonlu otomobillerde tam gaz giderken boğulma gibi bir durum yok
siz isterseniz ayağınıza 100 kere pompalasanızda ecu ne emrediyorsa
motor onu yapar

Pompala dediysek hafif dokunuş ile yapılmalı ecu silindirin içerisindeki yakıtın ne yaptığını ecuya ne yüklediysen o kadarını emrediyor burada anlatılmak istenen 5. viteste limitöre girmeden 6 vitese geçildiğinde gaza ne kadar basılırsa basılsın motor devri sabit görülmektedir.bu durumda Silindir içerisine benzin motor devrine göre verilmemekte motor devrinin ihtiyacından daha fazla benzin verilmektedir.Otobanda son sürat giderken gaz döşemeye değmemektedir.anlık tüketime bakın sonra gaz pedalına sonuna kadar basılı tutun devirin ve süratin değişmediğini ancak anlık tüketimin arttığını görülecektir. ECU nun buradaki görevi nedir siz gaz pedalına bassanızda silindirlere yakıtı göndermeyecekmi?
Denemesi en fazla 4 liranıza mal olur dizel veya benzinli farketmez.
saygılar.. :cool:

GP COSKUN
04/03/2010, 14:03
Pompala dediysek hafif dokunuş ile yapılmalı ecu silindirin içerisindeki yakıtın ne yaptığını ecuya ne yüklediysen o kadarını emrediyor burada anlatılmak istenen 5. viteste limitöre girmeden 6 vitese geçildiğinde gaza ne kadar basılırsa basılsın motor devri sabit görülmektedir.bu durumda Silindir içerisine benzin motor devrine göre verilmemekte motor devrinin ihtiyacından daha fazla benzin verilmektedir.Otobanda son sürat giderken gaz döşemeye değmemektedir.anlık tüketime bakın sonra gaz pedalına sonuna kadar basılı tutun devirin ve süratin değişmediğini ancak anlık tüketimin arttığını görülecektir. ECU nun buradaki görevi nedir siz gaz pedalına bassanızda silindirlere yakıtı göndermeyecekmi?
Denemesi en fazla 4 liranıza mal olur dizel veya benzinli farketmez.
saygılar.. :cool:



Enjeksiyonlu sistemlerin yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlere göre farklı olan elemanları yakıt deposu ve yakıt deposu içerisinde bulunan elektrikli yakıt pompası, emme manifoltu üzerinde bulunan enjektör gövdesi bünyesinde yer alan enjektör ve yakıt basınç regülâtörüdür. Sistemde bulunan elektrikli elemanların çalışması; elektronik bir kontrol ünitesi tarafından, motorun devrine ve yüküne bağlı olarak, sensorlardan gelen bilgiler doğrultusunda kontrol edilir. Enjektörler benzini çok küçük damlacıklar halinde zerreleştirme görevini yerine getirirler. Motorun düzenli şekilde çalışması için, hava/yakıt karışımının hazırlanması bakımından karşılanması gerekli olan koşullar esas olarak şunlardır;
1-Gereksiz yakıt tüketiminin önlenmesi ve yanmayı garanti altına almak için, hava/yakıt oranı olabildiğince stokiyometrik değerde tutulmalıdır.
2-Karışım, mümkün olduğu kadar homojen oluşmalıdır.


sistemin faydaları

1-Püskürtme sürelerinin ayarlanması
2-Soğukta harekete geçmenin kontrolü
3-Hızlanma sırasında yakıt zenginliğinin kontrolü
4-Yavaşlama sırasında yakıtın kesilmesi
5-Motor rölanti hızının kontrol ve yönetimi
6-Maksimum devrin sınırlandırılması
7-Lambda sensörü ile yanmanın kontrolü
8-Kendi kendine arıza teşhisi


daha neden bahsetmek istiyorsun acaba
ayağını gaza kapatıp tüketim arttığında motor boğulurmu demek istiyorsun
boğulan motorun tepkilerinimi bilmiyorsun
senin tabirinle ecu silindire yakıt gönderecek fakat sensörlerden gelen bilgiler doğrultusunda yakabileceği kadar yakıt gönderecektir


ayrıca dip not dizel motorlarda boğulma tabiri ezelden beri yok
profil bilgilerinde mesleğin otomotiv yazıyor muhakkak çevrende motrcular vardır bide onlara sor istersen ben daha fazla kafanı bulandırmayayım

Alp
04/03/2010, 14:20
Ben egim ustasımıyım..!

Neden sordun anlamadım...

Cevap mesajında zaten :)
Teşekkürler...

Alp
04/03/2010, 14:22
Arkadaşlar araç son viteste ve devir limitöre girmemişse gaz pedalına ne kadar köklersen kökle gitmiyorsa gaz pedalını pompalamak gerekli bu şekilde boğulan motor açılmaktadır. Şoförden şöfere değişmektedir tekniği budur.


Bunca yıldır dizel kullanırım ilk kez böyle bir şey duydum !!!

Erdem Bozdağ
04/03/2010, 14:36
bunca yıldır dizel kullanırım ilk kez böyle bir şey duydum !!!

+1000

magic
04/03/2010, 14:46
bunca yıldır dizel kullanırım ilk kez böyle bir şey duydum !!!

+1001

Kriminal
04/03/2010, 14:46
Cevap mesajında zaten :)
Teşekkürler...

Alp bey neden bahsettıgınızı bu iş yogunlugumda anlayamadım artı kafama takıldı..Bana neyin peşinde oldugunuzu söylerseniz size daha fazla yardımcı olurum...
Ben o iki resmin arasındakı 3km de gecen zamanda egimin hesabınımı yapacagım...Eğer bi konuda tereddutunuz var ise yada bilgi yarısmasındaymısım gıbı bana ıkı resım arası fark soruluyorsa ben bunda ıyı nıyet aramam..

Alp
04/03/2010, 14:57
Deniz Kardeşim dur hemen panik olma :) demek istediğim şu;
Aracın 75 hp gücü belli paylaştığın ve ilerde paylaşmak istediğin görüntülerin olsada bunları sıfır eğimli düz bir yolda yapmanın imkanı yok. Sen olsa olsa bunları fark edemediğin fakat en az %3-5 eğimi olan bir yolda uzun ve sabırlı bir sürüşte yapmışsındır. Ötesinde düzde 205 - 220 km/h yaptım demek doğru ve gerçekçi değil.
Resimlere gelince onlarıda görsel materyal olsun diye koymuştum. Dikkat edersen iki resim arasında bir kac km yol farkı var düzde ve eğim aşağı aracın farkını gösterebilmek içindi...

byfestival
04/03/2010, 15:03
Enjeksiyonlu sistemlerin yakıt sistemi karbüratörlü olan sistemlere göre farklı olan elemanları yakıt deposu ve yakıt deposu içerisinde bulunan elektrikli yakıt pompası, emme manifoltu üzerinde bulunan enjektör gövdesi bünyesinde yer alan enjektör ve yakıt basınç regülâtörüdür. Sistemde bulunan elektrikli elemanların çalışması; elektronik bir kontrol ünitesi tarafından, motorun devrine ve yüküne bağlı olarak, sensorlardan gelen bilgiler doğrultusunda kontrol edilir. Enjektörler benzini çok küçük damlacıklar halinde zerreleştirme görevini yerine getirirler. Motorun düzenli şekilde çalışması için, hava/yakıt karışımının hazırlanması bakımından karşılanması gerekli olan koşullar esas olarak şunlardır;
1-Gereksiz yakıt tüketiminin önlenmesi ve yanmayı garanti altına almak için, hava/yakıt oranı olabildiğince stokiyometrik değerde tutulmalıdır.
2-Karışım, mümkün olduğu kadar homojen oluşmalıdır.


sistemin faydaları

1-Püskürtme sürelerinin ayarlanması
2-Soğukta harekete geçmenin kontrolü
3-Hızlanma sırasında yakıt zenginliğinin kontrolü
4-Yavaşlama sırasında yakıtın kesilmesi
5-Motor rölanti hızının kontrol ve yönetimi
6-Maksimum devrin sınırlandırılması
7-Lambda sensörü ile yanmanın kontrolü
8-Kendi kendine arıza teşhisi



daha neden bahsetmek istiyorsun acaba
ayağını gaza kapatıp tüketim arttığında motor boğulurmu demek istiyorsun
boğulan motorun tepkilerinimi bilmiyorsun
senin tabirinle ecu silindire yakıt gönderecek fakat sensörlerden gelen bilgiler doğrultusunda yakabileceği kadar yakıt gönderecektir



ayrıca dip not dizel motorlarda boğulma tabiri ezelden beri yok
profil bilgilerinde mesleğin otomotiv yazıyor muhakkak çevrende motrcular vardır bide onlara sor istersen ben daha fazla kafanı bulandırmayayım


Sinir yapmaya gerek yok Bilgiler için Teşekkürler..
Şunuda öğrenebilirmiyiz?
Düz yolda araç 5. vites hafif rampaya gelindiğinde devir düşük ise araç çekişten düşüyür gaza yüklenildikçe yakıt sarfiyatı artıyor vites küçültmek gerekir. Peki vites düşürülmediği zaman araç gitmezmi gider gaza yüklenilse bile devir düşer ancak yakıt sarfiyatı artar bu aşamada lambda sensörünün görevi nedir.Yada ne yapmaya çalışır ECU silindirlere yakabileceği kadar yakıt gönderecekse anlık yakıt tüketimi neden artıyor yada ecu görevini yapıp silindirlere gaza ne kadar basılırsa basılsın yeteri kadar yakıt göndermeyi emrediyorsa silindire gitmeyen yakıt nereye gidiyor.Geri dönüş yakıt hortumundan tekrar yakıt deposuna gidiyorsa anlık tüketimde neden bu yakıtı harcanmış olarak gösteriyor.
Teşekkürler..:cool:

Kriminal
04/03/2010, 15:05
Ben eğimide düzüde ayırt ederım mutlaka egım vardı ama mutlakada kucukte olsa yokus vardı...Aracın gucunden veya yaptıggı torktan bahsetmıyorum...Eğimli bir yol olsaydı kırardım o gözterge cubugunu...

Kimse kımseyı ınandırmak yada bıseyı kanıtlamak zorunda degıl dımı...Ben motor sporlarıda yapıyorum ve ondakı hızları soylemıyorum bıle..

Neyse senın ıcın rahat olsun diye eğimli yolda yaptım diyemeyecegım ..
Ayrıca Panik değilim...

GP COSKUN
04/03/2010, 15:23
volkan devir düştükçe büyük viteste kalarak motoro yük bindirirsin
sen ayağını gaza bastıkça motor aynı devir de dönmek için düz yoldaki ürettiği gücü üretmek için daha fazla yakıta ihtiyaç duyar
silindirde yakıt yakılır ancakancak elde edilen patlamanın pistonu itme kuvveti düşer motora yük bindikçede itme kuvvetini dengelemek için daha fazla yakıt yakmak gerekir
anlık tüketimin artması bu yüzdendir
ilave olarak 1, vitesle gideken yakıt anlık tüketimi 10 litre gösteriyor
bu demek değildirki silindirlere fazla yakıt gönderiliyor
anlık tüketim bir çok veriyi hesaplayarak bilgi güncelliyor

magic
04/03/2010, 15:32
Ben hafif egimli yolda 220 yı gordum izmir aydın otobanında..
Ayrıca izmir sevre yolunda 200 ü gördüm hatta videosunuda cektım

Diyecegım oki agır arabalarımız ama ılk basta ben motorun açılabildigine inananlardanım..Belki saçma gelebilir ama..İlk aldıgımda cok basıyodum belkıde motoru açılmıştır:)


Aslında yol virajlı ve egimli olmasaydı daha rahat yapardım..Birde hız dusmesındekı sebep ise solda cok yavas gıden bır aractan yol ıstıyor olmamdı:)

Ben kendı aracımla dedıgım gıbı 220 km yaptım egımlı ve duz bır yolda :)

Kuzenımın opel vectrasında 260 ibre var ve sonuna dayadım...Devırlı kullanımda sorun cıkacagını sanmıyorum


Deniz Kardeşim dur hemen panik olma :) demek istediğim şu;
Aracın 75 hp gücü belli paylaştığın ve ilerde paylaşmak istediğin görüntülerin olsada bunları sıfır eğimli düz bir yolda yapmanın imkanı yok. Sen olsa olsa bunları fark edemediğin fakat en az %3-5 eğimi olan bir yolda uzun ve sabırlı bir sürüşte yapmışsındır. Ötesinde düzde 205 - 220 km/h yaptım demek doğru ve gerçekçi değil.
Resimlere gelince onlarıda görsel materyal olsun diye koymuştum. Dikkat edersen iki resim arasında bir kac km yol farkı var düzde ve eğim aşağı aracın farkını gösterebilmek içindi...

Sevgili Alp, Deniz zaten baştan beri söz konusu hızları hafif eğimli olan bir yolda yaptığını açıkça yazmış, 2. mesajında da 220 yi eğimli ve düz bir yolda yaptım diyor, oradaki düz yoldan kastı da tahminimce kaymak asfalt yani eğim yoktu anlamında söylememiş. Ayrıca adam videoyu da çekip koymuş, o hızı da hafif eğimli yolda yaptığını söylemişti zaten... Daha neyin tartışmasını yapıyorsunuz ben anlamadım.

byfestival
04/03/2010, 15:34
volkan devir düştükçe büyük viteste kalarak motoro yük bindirirsin
sen ayağını gaza bastıkça motor aynı devir de dönmek için düz yoldaki ürettiği gücü üretmek için daha fazla yakıta ihtiyaç duyar
silindirde yakıt yakılır ancakancak elde edilen patlamanın pistonu itme kuvveti düşer motora yük bindikçede itme kuvvetini dengelemek için daha fazla yakıt yakmak gerekir
anlık tüketimin artması bu yüzdendir
ilave olarak 1, vitesle gideken yakıt anlık tüketimi 10 litre gösteriyor
bu demek değildirki silindirlere fazla yakıt gönderiliyor
anlık tüketim bir çok veriyi hesaplayarak bilgi güncelliyor

Teşekkür
otomotik viteste rampa yukarı gazı kökledikçe vites yükselmekte motora yük bindiği halde, ecu neden vites değiştirmek için son safhayı bekliyorda motoru zorluyor ilginç..:cool:

Alp
04/03/2010, 15:40
Sevgili Alp, Deniz zaten baştan beri söz konusu hızları hafif eğimli olan bir yolda yaptığını açıkça yazmış, 2. mesajında da 220 yi eğimli ve düz bir yolda yaptım diyor, oradaki düz yoldan kastı da tahminimce kaymak asfalt yani eğim yoktu anlamında söylememiş. Ayrıca adam videoyu da çekip koymuş, o hızı da hafif eğimli yolda yaptığını söylemişti zaten... Daha neyin tartışmasını yapıyorsunuz ben anlamadım.

Tartışmıyorruz Paylaşıyoruz...

magic
04/03/2010, 15:50
Tartışmıyorruz Paylaşıyoruz...

Bana tartışıyormuşsunuz gibi geldi, Deniz imkansızı konuşuyomuş gibi bir hava var ortamda. Aynı arabayı kullanıyorum, ben de olsam inanamam belki demediğim için ama adam ispatını yapmış ;)

burhankutlu
04/03/2010, 15:55
hız felakettir!! deniz abi sen yinede yapıyosada 200 yapma :) inan çok surat 120- 130 neye yetmiyor :)

Alp
04/03/2010, 15:58
Bana tartışıyormuşsunuz gibi geldi, Deniz imkansızı konuşuyomuş gibi bir hava var ortamda. Aynı arabayı kullanıyorum, ben de olsam inanamam belki demediğim için ama adam ispatını yapmış ;)

Sal arabayı bayır aşağı gitsin bumu ispat :) İstersen benim arabanın dyno testi var onu koyayım boşta ibre sonda ;)

Kriminal
04/03/2010, 16:11
Sal arabayı bayır aşağı gitsin bumu ispat :) İstersen benim arabanın dyno testi var onu koyayım boşta ibre sonda ;)


200 km yı 3 km yolda yapmadık dımı alp..
egımde olur çıkışta virajda onune arabada cıkar kedide..bu normalş sartlar aydın otobanını bılen bırıne sor ıstersen...
bu konuyuda daha fazla uzatma olurmu...

byfestival
04/03/2010, 16:13
Bugün herkeste bir sinir hali var ne oluyor arkadaşlar..

GP COSKUN
04/03/2010, 16:36
Teşekkür
otomotik viteste rampa yukarı gazı kökledikçe vites yükselmekte motora yük bindiği halde, ecu neden vites değiştirmek için son safhayı bekliyorda motoru zorluyor ilginç..:cool:



ŞİMDİ DE OTOMATİK VİTESEMİ GEÇTİK VOLKANIM
ama onuda açıklayayım sana
otomatik vitesli araçlarda istenildiğinde düşük devirlerdede vites değiştirme sağlnır bunuda gaz pedalına yapacağınız hareketler belirler
sen rampa yukarı çıkarken tam gaz verip ayağını o şekilde tutarsan
ecu senin komutunu en üst devire kadar dinler en üst devir bandına gelindiğinde kendisi bir büyük vitese geçer
eğer sen fazla devir çevirmeden vitesi yükseltmek istersen ayağını hafifçe çekip gaza basarsan bir büyük vitese geçer aynı şekilde aracın devrini düştüğünü anladığınıdada tam gaz yaptığınızda araç bir küçük vitese geçer
benden bu kadar yoruldum
biraz iş yapmam lazım volkan rahat bıraksana kardeşim beni yaw
akşama devam ederiz

magic
04/03/2010, 16:40
Sal arabayı bayır aşağı gitsin bumu ispat :) İstersen benim arabanın dyno testi var onu koyayım boşta ibre sonda ;)

Alp senin araban 90 bg., bu yüzden inanırım. Ama anlatmak istediğim şu Deniz az bir eğimle o hıza ulaştığını zaten söylüyor, hiç eğim yok demiyorki :)

Alp
04/03/2010, 16:56
200 km yı 3 km yolda yapmadık dımı alp..
egımde olur çıkışta virajda onune arabada cıkar kedide..bu normalş sartlar aydın otobanını bılen bırıne sor ıstersen...
bu konuyuda daha fazla uzatma olurmu...

Deniz,
Seninle fikirlerimizi paylaştık, farkındaysan da yazdığın son mesaja cevaben hiçbirşey yazmadım. Bu sebeple uzatan ben degil sensin bunun farkında ol
LÜTFEN !
Sonrasında da burası bir paylaşım forumu gayet tabiki konumuz hakkında yazan diğer arkadaşlarıma da cevaben yazma hakkım var bunuda unutma...

Kriminal
05/03/2010, 09:50
Bence alp 90 hp ile bu hızı yapamadıgın için duygusal bir çöküş yaşadın..

Neyse konuyu uzatmayalım

Alp
05/03/2010, 18:19
Gün gelir deneriz birgün...

turkishstar
06/03/2010, 09:51
valla benim anlamadığım konulardan biride rakım meselesi. ben karadeniz otoyolu dedikleri 10-50m rakımlı yerde de max 175 gördüm Çamlıbel denilen 2600m rakımlı yerde de. amma velakin aydın-izmir otoyolunda 195km yi gördüm
acaba bende mi bi sorun var yoksa arabada mı?
:S

GP COSKUN
06/03/2010, 12:21
valla benim anlamadığım konulardan biride rakım meselesi. ben karadeniz otoyolu dedikleri 10-50m rakımlı yerde de max 175 gördüm Çamlıbel denilen 2600m rakımlı yerde de. amma velakin aydın-izmir otoyolunda 195km yi gördüm
acaba bende mi bi sorun var yoksa arabada mı?
:S



rakım yükseldikçe motorun performansında ve çalışmasında değişimler meydana gelir
bunun en önemli sebebi rakım yükseldikçe hava daki oksijen oaranı düşer
buna baplı olarak her motor bundan etkilenir

makeles
07/03/2010, 10:07
biraz ilgisiz olacak belki;
Türkiye otobanlarında en kolay ve en riskli göstergeyi devirecek otoban Pozantı-Adana otobanı zannediyorum.. Tekir yaylasından rakım 1500 vardır 50 rakıma kadar manyak eğimli ve virajlı ara sıra düzlükler oluyor.. orada sıradan araçlar bile göstergeyi devirir herhalde.. 180km/h ile inerken Şahin yanımdan geçince anladım bunu.. :)

bu arada chiptuning yaptıralı 10bin km oldu.. aracım 6. viteste ve düz yolda kesinlikle 200km/h geçmiyor.. eğimde gösterge yetmiyor o ayrı.. :)

Alp
07/03/2010, 10:53
Soylediginiz yolu senede 5-6 kez giderim gercekten kadran devirmek icin cok ideal bir yer, yanliz bu durumu polislerde farketmis olacakki tekir inisindeki ve giselere gelmeden son duzlukte artik hep radar var :) yani o yolunda tadi kacti artik... Bu arada ne hikmetse sizinki chipli benimki boxlu 90 lik GP lerimiz gitmiyor 75 likler 200 u deviriyor. Ben bu gidisle tekrar 75 lige donmeyi dusunuyorum :)

yolcu27
07/03/2010, 12:02
biraz ilgisiz olacak belki;
Türkiye otobanlarında en kolay ve en riskli göstergeyi devirecek otoban Pozantı-Adana otobanı zannediyorum.. Tekir yaylasından rakım 1500 vardır 50 rakıma kadar manyak eğimli ve virajlı ara sıra düzlükler oluyor.. orada sıradan araçlar bile göstergeyi devirir herhalde.. 180km/h ile inerken Şahin yanımdan geçince anladım bunu.. :)

bu arada chiptuning yaptıralı 10bin km oldu.. aracım 6. viteste ve düz yolda kesinlikle 200km/h geçmiyor.. eğimde gösterge yetmiyor o ayrı.. :)

bir gaziantepli olarak çok iyi bilirim o yolu :D bizde nurdağından inerken yapardık 93 model broadway imizle 160 filan e ancak zangır zangır ederdi araba :D

turkishstar
08/03/2010, 21:51
rakım yükseldikçe motorun performansında ve çalışmasında değişimler meydana gelir
bunun en önemli sebebi rakım yükseldikçe hava daki oksijen oaranı düşer
buna baplı olarak her motor bundan etkilenir

açıklama için teşekürler coşkun bey. ancak anlatmak isrtediğim sanırım o değil. yani arada 2550m kadar fark var ama yaptığım max hız aynı. ben bunun sebebini merak etmiştim..
birde motor bilgim yok denecek kadar azdır.onu da belirteyim de. ama sanırım sizin söylemek istediğinizin özeti oksijen yukarılarda azaldığı için subaplardaki patlama oranlarında değişiklik söz konusu oluyor ve buda aracının hızını etkiliyor diye anlıyorum. yanlış anladıysam bunu da düzeltirseniz memnun olurum.

Ogulcan.Öğüt
08/03/2010, 21:59
Karabükten Ankaraya Giderken Bi abimin 75 lik puntosuyla Hafif Egimde 205 Gördük Aynı Egimde Benim Firela 190-195 ...

GP COSKUN
08/03/2010, 23:49
açıklama için teşekürler coşkun bey. ancak anlatmak isrtediğim sanırım o değil. yani arada 2550m kadar fark var ama yaptığım max hız aynı. ben bunun sebebini merak etmiştim..
birde motor bilgim yok denecek kadar azdır.onu da belirteyim de. ama sanırım sizin söylemek istediğinizin özeti oksijen yukarılarda azaldığı için subaplardaki patlama oranlarında değişiklik söz konusu oluyor ve buda aracının hızını etkiliyor diye anlıyorum. yanlış anladıysam bunu da düzeltirseniz memnun olurum.



bir bakıma doğru tesbit yapmışsın
motorun yanma odasındaki patlama ve yanma oksijen sayesinde oluyor
motora giren havanın içinde oksijen zenginliği azalırsa yanmada o kadar azalır aracın hızı değil fakat motorun gücü etkileniyor
siz 2500 metre farkılı yerde düşük rakımda ulaştığınız hıza hatta fazlasına ulaşabilirsiniz bu eğimin ve bir çok faktörün etkili olmasından kaynaklanır

cesur
10/04/2011, 16:59
belki alakasız olacak ama benim de bir sorum var ben denemek için bugn bir test yaptım acemiyim ya o bakımdan :) şimdi genelde ben 3.viteste falan gidiyorum :) 50 lerden 70 lere falan çıkınca tabi devir saatide yükseliyo 4.vites yapıyorum sonra 80 i çıkınca devir saati gene yükseliyo bu durumda devir saati yükselinde ne olacak 5. vitesmi yapmam lazım 5.vitesi denemedim ama 5 yapınca da devir saati yükselince ne olacak başka vites yokki:) yani 5. viteste de araba bağarırsa ben ne yapıcam :))) yani lütfen kınamayınız acemilik işte kahretsin

tayfux
10/04/2011, 17:20
mehtap hanım yapacak bişey yok bağırsın sen devam ediceksin:)

takres
10/04/2011, 17:24
belki alakasız olacak ama benim de bir sorum var ben denemek için bugn bir test yaptım acemiyim ya o bakımdan :) şimdi genelde ben 3.viteste falan gidiyorum :) 50 lerden 70 lere falan çıkınca tabi devir saatide yükseliyo 4.vites yapıyorum sonra 80 i çıkınca devir saati gene yükseliyo bu durumda devir saati yükselinde ne olacak 5. vitesmi yapmam lazım 5.vitesi denemedim ama 5 yapınca da devir saati yükselince ne olacak başka vites yokki:) yani 5. viteste de araba bağarırsa ben ne yapıcam :))) yani lütfen kınamayınız acemilik işte kahretsin



en iyisi boşa alın sessiz sessiz gidersiniz :D :D

şaka bir yana çok bağırdığı hızlarda gitmemenizi tavsiye ederim malum radar...

yunus kahraman
10/04/2011, 18:27
deviri sonuna kadar dayamana hacet yok arkadaşım. Zaten 4.500 devirden sonra turbon kapatıyor. Yani 4.500 devirden sonra ilerletmen aksine zaman kaybına sebep olur. Turbo tekrar dolucakta, kendini toparlıycakta, ivmesini alıcaktaaa.. ooo uzun iş =) Önemli olan turbo kapattırmadan vites değiştirmektir. Kaldıki şanzuman oranı ne kadar kısa olur ise, torku o kadar toplarsın. Yani çoğu benzinlinin isteyipte sonradan taktırdığı bir şanzumana sahipsin. Şikayet etme =)

yunus kahraman
10/04/2011, 18:31
belki alakasız olacak ama benim de bir sorum var ben denemek için bugn bir test yaptım acemiyim ya o bakımdan :) şimdi genelde ben 3.viteste falan gidiyorum :) 50 lerden 70 lere falan çıkınca tabi devir saatide yükseliyo 4.vites yapıyorum sonra 80 i çıkınca devir saati gene yükseliyo bu durumda devir saati yükselinde ne olacak 5. vitesmi yapmam lazım 5.vitesi denemedim ama 5 yapınca da devir saati yükselince ne olacak başka vites yokki:) yani 5. viteste de araba bağarırsa ben ne yapıcam :))) yani lütfen kınamayınız acemilik işte kahretsin

Motor açmak için top speed uygulaması yapabilirsiniz tabikide. Eğer 5. viteste devir saatinin sonunu görebiliyor iseniz acemiden ziyade usta bir şöförsünüz demektir =)
Lakin şöyle bir mevzu söz konusu; dediğiniz gibi acemi iseniz lütfen o hızlara kadar çıkmayın. Karışma ben çıkarım derseniz eğer, çok daha dikkatli olun =)

ErdmG
10/04/2011, 21:23
Kesinlikle arkadaşlara katılıyorum. Aracım 3100de ilk bastığım zamanla şimdi arasında büyük fark var birde aracı tanıma olayıda giriyor işin içine aracının ne yapacagını önceden kestirebiliyorsun. Ben aralıklarda aracı zorluyorum hafif rampada 4.vitesde 110 u gördüm yol müsait değildi daha basamadım.

cesur
15/04/2011, 22:46
:) bende o hızlara çıkmayı düşünmüyorum zaten meraktan sordum :) tşk ederim cevaplar doyurucu olmuş...

opexturk
15/04/2011, 23:33
Birşey soracam 1,2 16 v palio bizdede var ben ağlatıp inlettiğim halde 5. vites 180 zar zor iteleyerek gördüm . Sizinki nasıl oldu acaba açıklayabilirmisiniz acaba bizmi kullanamadık ?


katılıyorum abi arkadaşta da var palio 1.2 araç zar zor 160 gördü sonrası işkence gibiydi gitmiyodu daha fazla 170 yaptı en son ıkına ıkına bide palio yani yol tutuşu falan da yok 90 km hızla virajda devirmişti bizi

brkzbkr
16/02/2014, 02:36
Arkadaşlar benim de puntom da dahil olmak üzere araçları bu kadar zorlamak anlamsız sonuçta araçların motoru 1.3

1.6 2.0 motor araçların performansı alamayız 150 üstüne pek çıkılmamasını öneririm.


IPhone cihazımdan aracılığıyla gönderildi.

2008 Grande Punto 1.3 Multijet Active 75hp Füme

cengizhan
16/02/2014, 09:04
Arkadaşlar Merhabalar;

Yeni aldığım 1.3 Multijet 75 Hp Active bu gece yaptığım hız testlerini değerlendirirseniz sevinirim. Sizlerden gelen yorumlarla sonuçların tatminkar olup olmadığını anlayacağım. Gerçi 8000 km'deki 1.2 benzinli palio ile 4. viteste 180 km/sa. yapmıştım ama....

Araç Kilometresi: 200
Lastik: Bridgestone B250 175/65 R15 84T
Yol: Tırtırlı Asfalt Tek gidiş - Tek geliş Düz bir yol
Araç içindeki kişilerin ağırlığı: 150 kg.
Maksimum Rolanti Devri: 5100 dev/dak.

2. vites Max Hız: 80 km/sa Devir: 5100 dev/dak.
3. vites Max Hız: 120 km/sa Devir: 5100 dev/dak.
4. vites Max Hız: 155 km/sa Devir: 4750 dev/dak.

Bu değerler acaba zamanla değişir mi?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.

size önerim ilk 1000-2000 km 3000 devrin üzerine çıkmamanız. Sonra ilk bakımını yaptırın. Devir oranları aynı olacağı için hız değişmez. Süre ;aracın rodajı,bakımı vb iyi olursa, düşer.

cengizhan
16/02/2014, 09:10
işin açıkcası devire bakmadım aracın benzinli olduğunu gözden kaçırmayalım. bir daha denersem bir şekilde resmini çekerim artık.

Sizin, başkalarının ve motorun sağlığı için lütfen denemeyin ! :oops0000:
Hele hele bir de foto çekmeye hiç kalkmayın.:devil:

cengizhan
16/02/2014, 09:19
hakkaten mehmet bende şaştım bu işe.. hemde 4 ncü vitesde yaptı bu işi.. araç hafifde olsa vanda olsa vites yani sanzıman kutusu buna izin vermez.. benim tahminime göre 4 vitesde palio 180 yapıyorsa devir saatinin en az 7500-8000 devir üzerinde olması lazım.. 1,2 palio ve 8000 devir bana biraz zor gibi geldi... yanılıyormuyum arkadaşlar.

Büyük ihtimalle, eğer yanlış okumadıysa, göstergede sorun vardır. Bazı modellerde, yüksek hızlarda ,hatalı gösterme gerçek hızdan 10%-12% fazla olabilir. Biliyorsunuz zaten bütün araçlarda km zaten %5 civarında fazla gösterir.

cengizhan
16/02/2014, 09:22
Arkadaşlar benim de puntom da dahil olmak üzere araçları bu kadar zorlamak anlamsız sonuçta araçların motoru 1.3

1.6 2.0 motor araçların performansı alamayız 150 üstüne pek çıkılmamasını öneririm.


IPhone cihazımdan aracılığıyla gönderildi.

2008 Grande Punto 1.3 Multijet Active 75hp Füme

konuyu iyi hortlatmışız. :=) ilk mesaj 2007 senesinde. Araç şimdi 150.000 km olmuşdur.::)

brkzbkr
16/02/2014, 16:39
konuyu iyi hortlatmışız. :=) ilk mesaj 2007 senesinde. Araç şimdi 150.000 km olmuşdur.::)


Tarihine hiç bakmamıştım :))


IPhone cihazımdan aracılığıyla gönderildi.

2008 Grande Punto 1.3 Multijet Active 75hp Füme