PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Puntolar çabuk mu ters çevriliyor



Chevaliers
13/07/2013, 15:28
Selamlar az önce İzmir altınyol da bir kaza gördüm. Punto yolun ortasında tepetaklak duruyordu. Sitede de önceden buna benzer haberler görmüştüm. Acaba puntolar çok mu taklaya müsait :(

SaLDo
13/07/2013, 15:43
Dikkatli sürmedikten sonra koca kamyonlar bile takla atar.

umutsaygin
13/07/2013, 16:01
puntonun yol tutuşu iyidir yahu :) ben limitleri çok zorlardım maşallahı var bence gerçi bnm araç punto evo. corsa dan iyi yol tutar fiestadan biraz daha vasattır. ben taklaya müsait denebilecek kadar olduğunu sanmam puntonun.her araç devrilebilir kazanın nasıl yapıldığına bağlı. .

ABNEW
13/07/2013, 16:38
Bora, puntolar taklaya müsait değil de içindeki bizler ya da diğer insanlar biraz taklaya müsait gibi... ;)

1923qw
13/07/2013, 17:06
Takla olayı biraz sürüş tarzına bağlı evo multiairle yüksek hızlara ulaştım yol tutuşundan ödün vermedi araba bence gayet güvenli bi araç fiestadan biraz daha vasattır düşüncesine katılmadığı mı da söyleyebilirim :)

krm1983
13/07/2013, 17:16
Her aracı zorlarsanız devirebilirsiniz. Fiestadan baz versiyonunun yol tutuşu puntodan bariz olarak daha zayıf


Sent my iPad using

ykaya1983
13/07/2013, 22:55
Kesinlikle hayır.Puntonun iyi olduğu disiplinlerin başında da bana göreyol tutuşu gelir.İnanın vw bora ile punto ile girdiğim viraja giremedim.B sınıfı Sedan araçların hepsinde yol tutuşu bariz iyi.1.48 iz geniliği 2.51 dingil mesafesi sınıfına göre çok iyi.Hatta araca eğer 195 ya da 205 tabanlı bir lastikle ofsetli jant takarsanız 1.50-1.55 arası iz genişliği ile c sınıfı otomobilleribile geçersiniz.

onurgenc87
13/07/2013, 23:47
max kaç km hızla viraja girerken esp nin devreye girdiğini gördünüz arkadaşlar...

1923qw
13/07/2013, 23:51
ESP dediğimiz güvenlik sistemine güvenerek trafikte sağlam makaslar atıyoruz :D

malebow
13/07/2013, 23:52
evo multiair puntomla spor yay olmadığı halde her virajın hakkını veririm, ayrıca en iyi fiestanın viraj kabiliyeti bir grande puntodan zayıftır.

onurgenc87
13/07/2013, 23:57
öyle de ben bazen çok keskin bi viraj var 95 le falan giriyorum sanki kayacakmış gibi geliyor araç :D ama karlı yol harici hiç esp nin devreye girdiğini görmedim...

Chevaliers
14/07/2013, 00:01
Bora, puntolar taklaya müsait değil de içindeki bizler ya da diğer insanlar biraz taklaya müsait gibi... ;)
Böyle söze şapka çıkartılır :)

biancoangelo
14/07/2013, 00:58
Punto=Yol Tutuşşş.... BU RESMEN PUNTONUN LAKABI OLMUŞ DURUMDA LÜTFENN AMA....

stilo67
14/07/2013, 01:16
Puntonun ,Abartildigi kadar yol tutusun iyi oldugunu dusunmuyorun , en azindan bir golf bora , focus fiesta kadar tutmadigini biliyorum.

Iyi yorumlar...

GT-I9300 cihazımdan 2 ile gönderildi

görkem koçsan
14/07/2013, 05:38
valla ben bi defa esp yi yaşadım. nissan qashqai ile kapışıyoduk ben onun arkasındaydım. arabaya soldan biri vurdu zannettim beni virajın içine doğru itti gibi oldu aynı birden gaz kesildi. ama benim lastikler bu işlere müsait değil. 185 65 15 mıchleın energy saver.

erenemre
14/07/2013, 08:00
Puntonun ,Abartildigi kadar yol tutusun iyi oldugunu dusunmuyorun , en azindan bir golf bora , focus fiesta kadar tutmadigini biliyorum.

Iyi yorumlar...

GT-I9300 cihazımdan 2 ile gönderildi

söylediğiniz araçlar zaten c sınıfıdır ayrca focus zaten yıllardır bu konunun uzmanıdır ancak golf te aynı şekilde ama bora nın yol tutuşu punto dan çok çok iyi değildir punto yu kendi sınıfından rakipleriyle karşılaştırmak daha doğru olur clio , polo , fiesta gibi rakiplerinden yol tutuşta eksiği yok hatta slalom testlerinde fazlası vardır.Youtube da gp nin birçok testleri var çoğunda 5 üzerinden 4 yıldız hatta bazılarından 5 yıldız aldığı görülebiliyor.

evodrift
14/07/2013, 10:42
öyle de ben bazen çok keskin bi viraj var 95 le falan giriyorum sanki kayacakmış gibi geliyor araç :D ama karlı yol harici hiç esp nin devreye girdiğini görmedim...
aracının devrini iyi ayarlamak gerekiyor yani yüksek devirde girmek gerekiyor virajlara bana göre 3000devirden aşağısı riskli aksi taktirde savrulma riski var ben çok denedim tecrübeliyim :)

Evren_c
14/07/2013, 14:02
Arkadaşlar yeni bir polemik başlatıyorum, hazır mısınız? :)

Fiesta'nın yol tutuşu Punto'dan iyidir. Bunu ben söylemiyorum (gerçi söyleyebilirim de), test yapanlar söylüyor. Focus gibi Fiesta da sınıfının yol tutuş anlamında referans modelleridir. Tabii bu Punto kötüdür anlamına gelmiyor ama biraz makul olmak lazım.

Bu arada bir aracı devirmek bazen çok kolay olabiliyor. Genelleme yaparak şu araç çok kolay devrilir, bu zor devrilir demek doğru değil. Tonla parametre var takla atmak için. Şartlar elverdiğinde 4x4 Impreza'yı bile devirirsiniz. Ralli videolarını izleyin, göreceksiniz zaten.

StrawBeeRy
14/07/2013, 14:30
dikkatli kullanmadıktan sonra her araba takla atar ..dün gece beylikdüzü e5te olan bir kaza.

https://o1307.hizliresim.com/1c/g/q8hwc.jpg

https://m1307.hizliresim.com/1c/g/q8hx7.jpg

tayfux
14/07/2013, 14:33
Mert corsa c mi yoksa yeni clio mu bu araç? jantlardan yeni clio gibi..

StrawBeeRy
14/07/2013, 14:34
bilemedin abi araç bu

Mini Cooper Cooper S JCW 2012 Model 74.500 TL Sahibinden satılık ikinci el Füme renk - 95096717 (https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mini-2012-john-cooper-works-sahibinden-full-plusfull-95096717/detay)

Kaya26
14/07/2013, 15:23
Grade Punto var bende ağırlıgı 1040kg siz düşün takla atması icin en aşagı 140 150 civarında girmek lazım diye düşünüyorum şöförün ustalığına kalmış bişeydir bence : ))

ilbilge_11
14/07/2013, 16:28
geçenlerde memleketten geliyordum hızım 110 civarıydı ileriden traktörün çıktığını farkettim ve kornaya bastım uzun uzun ama mal değnegi sığır hiç oralı olmadı durmam mümkün değildi arabada ailemde vardı dedim sağ şeride kırar devam eder dedim ama beynini kaybetmiş yolu dik kesmeyi tercih etti belkide milimetrelerele traktörün önündeki küçük tekerlerin yanından geçtim aracı toparlamak için manevra yaparken araç saga sola ufak hareketlerle savruldu o sırada ne yaptığım hatırlamıyorum ama 40 50 mt sonra güvenle durdum inip adam dövmek için hamle yapınca yaşlı malın teki olduğunu gördüm ve tüm sülalesini anarak bağırdım ve yola devam ettim ve önce Allaha şükrettim sonra arcımın (ki sattım)ne kadar güvenli olduğunu anladım gerçekten yol tutusu güzzel bir araç takla atma olayı sanırım o kadar kolay değil bu araçalrda

onurgenc87
14/07/2013, 16:59
aracının devrini iyi ayarlamak gerekiyor yani yüksek devirde girmek gerekiyor virajlara bana göre 3000devirden aşağısı riskli aksi taktirde savrulma riski var ben çok denedim tecrübeliyim :)

mesela 5 vites 100 km hızla giderken girmeden 4 e mi atacam misal veriyorum :D

umutsaygin
14/07/2013, 18:25
Arkadaşlar yeni bir polemik başlatıyorum, hazır mısınız? :)

Fiesta'nın yol tutuşu Punto'dan iyidir. Bunu ben söylemiyorum (gerçi söyleyebilirim de), test yapanlar söylüyor. Focus gibi Fiesta da sınıfının yol tutuş anlamında referans modelleridir. Tabii bu Punto kötüdür anlamına gelmiyor ama biraz makul olmak lazım.

Bu arada bir aracı devirmek bazen çok kolay olabiliyor. Genelleme yaparak şu araç çok kolay devrilir, bu zor devrilir demek doğru değil. Tonla parametre var takla atmak için. Şartlar elverdiğinde 4x4 Impreza'yı bile devirirsiniz. Ralli videolarını izleyin, göreceksiniz zaten.

bende öyle dedim üstteki yazımda ama punto demişler :D fiesta biraz daha iyi yol tutar bunda bir problemde yok. .puntoda gayet iyi yol tutar

therasmus
14/07/2013, 18:30
Puntonun yol tutusunu begenmiyorum.virajlarda hic guven vermiyor.

fluminense
14/07/2013, 18:39
Ben de puntonun yol tutuşundan şikayetçiyim.Virajlarda hiç güven vermiyor,önceki arabam opel astra idi.Virajlara 120-130 gibi süratlerle girer kolumu da dayar arabanın dönmesini beklerdim,eksta bir çabaya gerek yoktu ama evo aracımla viraj dönerken gözümü dört açıyorum yola odaklanıyorum...Bence yol tutuş= opel fiatın arabalarının hiçbirinde yol tutuş yok.

biancoangelo
14/07/2013, 18:45
Arkadaşlar yeni bir polemik başlatıyorum, hazır mısınız? :)

Fiesta'nın yol tutuşu Punto'dan iyidir. Bunu ben söylemiyorum (gerçi söyleyebilirim de), test yapanlar söylüyor. Focus gibi Fiesta da sınıfının yol tutuş anlamında referans modelleridir. Tabii bu Punto kötüdür anlamına gelmiyor ama biraz makul olmak lazım.

Bu arada bir aracı devirmek bazen çok kolay olabiliyor. Genelleme yaparak şu araç çok kolay devrilir, bu zor devrilir demek doğru değil. Tonla parametre var takla atmak için. Şartlar elverdiğinde 4x4 Impreza'yı bile devirirsiniz. Ralli videolarını izleyin, göreceksiniz zaten.


Evren bey siz kendi polemiğinizle kendiniz avunun biz puntonun yol tutuş ustası olduğunu biliyoruz. Buda bize yeter.... Polemiğe gerenk yok bi kere... :D

cdogu
14/07/2013, 20:41
Yolda tutmasını bilen Şahin'i bile tutar arkadaşlar. Bence bu iş şoförde biter. Madem yolu tutmayacak diye endişeleniyoruz,yavaşlarız..

Not : Fiesta gerçekten güzel yol tutuyor. Ancaj Punto'nun da aşağı kalır yanı yok.

Motorola Atrix cihazımdan 2 aracılığı ile gönderildi.

StrawBeeRy
14/07/2013, 23:44
15 gün önce evimin köşesinde olan bir kaza max 50yle gidilmesi gereken yolda 150yle giderse sonuç ortada

https://j1307.hizliresim.com/1c/g/q9610.jpg

https://u1307.hizliresim.com/1c/g/q961l.jpg

https://j1307.hizliresim.com/1c/g/q9621.jpg

buda arkadaşımın bir kaçınız belki sağda solda forumlarda görmüştür rot balansçının teste çıkıp pertini teslim ettiği araç

https://j1307.hizliresim.com/1c/g/q963n.jpg

cdogu
15/07/2013, 00:38
15 gün önce evimin köşesinde olan bir kaza max 50yle gidilmesi gereken yolda 150yle giderse sonuç ortada

https://j1307.hizliresim.com/1c/g/q9610.jpg

https://u1307.hizliresim.com/1c/g/q961l.jpg

https://j1307.hizliresim.com/1c/g/q9621.jpg

buda arkadaşımın bir kaçınız belki sağda solda forumlarda görmüştür rot balansçının teste çıkıp pertini teslim ettiği araç

https://j1307.hizliresim.com/1c/g/q963n.jpg

Kanım dondu. Arkadaşınıza geçmiş olsun...

Tekrar söylüyorum,şoför işi bu.. 50lik yerde 120 ile gidersen olacağı bu...

Motorola Atrix cihazımdan 2 aracılığı ile gönderildi.

Evren_c
15/07/2013, 11:57
Polemik olacak demiştim :p

Şaka bir tarafa, Fiesta gerçekten go-kart aracı gibi güzel yol tutuyor. Punto biraz fazla yüksek, stok haliyle fazla esniyor ama güzel yine de. Profesyonel sürücü değilim tabii ama fena da değilim hani. Aracın bana ne anlatmak istediğini, sınırlarını az buçuk biliyorum. Her iki aracı da sürdüm, sürüyorum (2008 model Fiesta). Fiesta daha sıkı duruyor sanki yolda. Ama genel olarak Punto'yu daha çok seviyorum orası ayrı :)

Takla atmak için 140-150 km/s'ye ihtiyaç yok. 50'yle giderken bile atabilirsiniz. Youtube'da aratın arkadaşlar, gerçekten çok basit bir şey takla atmak. Basit derken, kasıtlı olarak takla attırmaktan bahsetmiyorum, mazallah trafikte çok rahat devrilebilirsiniz. Altınızda Quatro Audi de olsa çok güvenmeyin, güvenlikten ödün vermeyin.

ttayyllann
21/07/2013, 10:38
Ben puntodan aldığım yol tutuş ve konforun %20 sini 2009 corollada alamadım. Puntomuzun süspansiyon sistemi birbirinden bağımsız olarak tekerleklere takılmıştır. Bu sayede virajlarda tek tekere yük bindiğinde çapraz teker yol tutmasına yardım eder. Bence sınıfına göre çok çok iyi bir yol tutuşuna sahip. Zaten ralli yapılcak bir araç değil bilirsiniz düz yol son hız 180 şehir içi maximum 80 le dolaşmak gerek :)

Evren_c
21/07/2013, 19:12
Ben puntodan aldığım yol tutuş ve konforun %20 sini 2009 corollada alamadım. Puntomuzun süspansiyon sistemi birbirinden bağımsız olarak tekerleklere takılmıştır. Bu sayede virajlarda tek tekere yük bindiğinde çapraz teker yol tutmasına yardım eder. Bence sınıfına göre çok çok iyi bir yol tutuşuna sahip. Zaten ralli yapılcak bir araç değil bilirsiniz düz yol son hız 180 şehir içi maximum 80 le dolaşmak gerek :)

Punto'larda kendi sınıfındaki diğer araçların çoğunda olduğu gibi önde tam bağımsız süspansiyonlar vardır. Arkada ise tekerlekler birbirine tork çubuğuyla bağlıdır yani tam bağımsız değildir. Bu yüzden sınıf ortalamarında bir yol tutuşu var. Abartmayalım arkadaşlar :) Ayrıca şehir içi 80 km hem illegal hem de çok tehlikeli bir hızdır, onu da belirteyim :) Bu hızda giderken önünüze top peşinde koşan bir çocuk çıksa, ne olur düşünmek bile istemem.

dincsoy16
21/07/2013, 21:28
Puntoda bulunan servo direksiyona alışık olmayan şoför taklada atar kaldırımada çıkar.iş şoförlükte ve tecrübede biter.karayollarının koyduğu hız sınırının aşırı üzerinde bi hızla viraja girersen ferrariyle bile takla atarsın.TRAFİK KURALLARINA UYALIM!!!


Sent my iPhone using

atlatma
23/07/2013, 03:33
Yol tutuş birçok parametreye bağlıdır. Biz araçlarımızı karayollarında güvenle seyahat edebilmek için kullanırız. Yani şu viraja bunla şöle girdim kurtardı çok mantıklı bir yoltutuş anlatımı olmayacaktır. Her araç var olan sınırı zorlanırsa kontrolden çıkmaya takla atmaya savrulmaya mahkumdur. Yolun izin vereceği hıza uymayıp altımızda Pike Peaks T16 varmış ve bizde sebastian loeb mişiz gibi davranırsak ister maybach olsun ister carrera turbo bir noktadan sonra limit biter sorun başlar diyorum arkadaşlar.
Ayrıca zemin ve lastiklerde bu işte önemlidir. ferrarilerin kalkışta kontrol kaybedip duvarlara toslamasıda bundandır.

ThePhenoM
23/07/2013, 13:10
Fiat Punto ciddi anlamda yol tutuşu çok iyi olan bir araba.