Orijinalini görmek için tıklayınız : Arabayı debriyaja basarak mı çalıştırıyorsunuz??
squidward
03/07/2013, 20:31
Herkese mrb arkadaşlar. Birgün araba çalışmadı yol yardımı aradım geldiler aküyü değiştirdiler gittiler. Fakat aklıma dedikleri birşey takıldı. Adam bana "Hocam arabayı çalıştırırken sakın debriyaja basmayın" dedi. Hatta anahtarı döndür sadece hiçbir şeye basma dedi. Sİz arabaya anahtarı sokup çalıştırıken debriyaja basmıyor musunuz? Ben 3 senedir debriyaja basıp çalıştırıyordum. Çok şaşırdım doğrusu...
yavuzselim
03/07/2013, 20:35
ben araca bindiğimde vitesi kontrol ederim boştamı diye sonra teybi açarım şarkı ayarlarım. Camları indiririm. sonra debriyaja basmadan arabayı çalıştırırım. hatta 1 dk filanda çalıştırdıkdan sonra beklerim.
fotobelit
03/07/2013, 20:37
Neden basılmıycakmış?Sormadınmı?..Bende araç viteste olsun olmasın,alışkanlık olmuş hep debriyaja basarım..Bende ilk defa duydum..Ne alaka onuda anlamadım..
squidward
03/07/2013, 20:40
Neden basılmıycakmış?Sormadınmı?..Bende araç viteste olsun olmasın,alışkanlık olmuş hep debriyaja basarım..Bende ilk defa duydum..Ne alaka onuda anlamadım..
walla anlattı ama teknik birşeyler anlattı dinleyemedim bile tamam dedim geçtim :play_bal:
fotobelit
03/07/2013, 20:41
Daha önce buna benzer bir konu açılmış..Ve basılması yönünde bilgilendirilmiş..
demiş ve bırakmış hiç bir teknik dayanağı yok :)
özellikle kışın soğuklarda motoru debriyaja basarak çalıştırırsanız, motor daha kolay çalışacak.
soğukta, normal halinden daha az akışkan olan vites kutusu yağı, debriyaja basmadan motor çalıştırıldığında marş motoruna ekstradan yük bindirecektir.
debriyaja basılarak çalıştırılır
motor ilk hareket için daha rahat döner
adam şaşırmış herhalde debriyajla arasında bir sorun geçti
neredeyse araba giderkende bu pedala basmayın felan diyecek
yoksa debriyaj pedalıyla yakınlaşmamı yaşadılar anlamdım
biancoangelo
03/07/2013, 20:44
Debriyaja basın demiştir. Siz yanlış anlamış olmayasınız. Debriyaja basmak volan dişlisinin sağlığından tutunda alternatöre binen yüke kadar bi çok noktada fayda sağlayacaktır. Diyee biliyorum....
squidward
03/07/2013, 20:45
ben zaten yarın fiat merkezi arayıp bu soruyu sormayı düşünüyorum
fotobelit
03/07/2013, 20:47
Sponge bob tan selam söylemeyi unutma o ustaya..Bence servise hiç sorma..Bu yazdıklarını paylaşıtığım arkadaşlar,konunun uzmanı sayılır..
squidward
03/07/2013, 20:52
Sponge bob tan selam söylemeyi unutma o ustaya..Bence servise hiç sorma..Bu yazdıklarını paylaşıtığım arkadaşlar,konunun uzmanı sayılır..
doğru fiat acil servisindeki eleman da dünkü çocuk zaten
Araç çalıştırılırken debriyaja basmak, aküye binen yükü küçük de olsa düşüreceğinden (Vites kutusunun bağlantısının kesilmesi sonucu) sürekli önerilmekte,
Hatta bazı markalarda debriyaja basmazsanız araç çalışmaz:)
Yetkili servis yanlış söylemiş...
celenlee
03/07/2013, 22:57
Aracı çalıştırırken, aracın BOŞTA olması, debriyaja basılı olma durumuna göre daha güvenlidir. Debriyaj takımından hiçbir parçaya yük binmez.
Debriyaja basılı tuttuğunuz her an, debriyaj bilyesine zarardır.
DİYE BİLİYORUM..
erenemre
03/07/2013, 23:35
Aracı çalıştırırken, aracın BOŞTA olması, debriyaja basılı olma durumuna göre daha güvenlidir. Debriyaj takımından hiçbir parçaya yük binmez.
Debriyaja basılı tuttuğunuz her an, debriyaj bilyesine zarardır.
DİYE BİLİYORUM..
debriyaj basılı tutmak elbette zararda çalıştırma esnasında 3-4 saniye basılı tutmak zarar değil fayda getirir bazı markalar debriyaja basmadan çalışmaz hatta
vallahi basmazsanız, dişliler aktif.basarsanız bilye aktif.iki ucu pisli değnek bu.öyle kısa vadede hiçbir sorun olmaz.hele ki aküyle ilgili aracı çalıştırırken hiçbir sorun olmaz.sonuçta araba kapalıyken akü tek başına bi organ oluyor.araç çalıştıktan sonra zaten sorun yok.
ben de alışmışım hep basıyorum debriyaja.yokuşta sorun olur yanlız.Fren araç kapalıyken şişkin olduğu için, debriyaja basınca araba ufak ta olsa bi kayar şöyle sert basmanız gerekir.deneyin anlarsınız zaten.frene bassanız da içiniz rahat etmez bi.
celenlee
03/07/2013, 23:40
debriyaj basılı tutmak elbette zararda çalıştırma esnasında 3-4 saniye basılı tutmak zarar değil fayda getirir bazı markalar debriyaja basmadan çalışmaz hatta
Debriyaja Basılı Durumda ne fayda gelebilir?
Eğer araç boşta olursa, motor Şanzımandan izole bir şekilde çalışır.
Eğer debriyaja basarak çalıştırırsanız, motor şanzımandan yine izole bir şekilde çalışır, ancak bu sefer baskı bilyesine yük biner.
Debriyaja barak çalıştırmak, işi garantiye almaktan ileri gitmez diye düşünüyorum. Sadece bir sigorta ;) "Araç ya boşta değilse" gibi bir mantık.
Volvo Debriyaja basmadan çalıştırmıyor. (Vites boşta bile olsa çalışmıyor)
Megane Araç boştaysa sadece frene basarak çalışıyor.
Ama araç vitesteyse, debriyaja basmadan çalışmıyor.
Sadece bir sigorta, güvence.
Tabi öncelikle vitesin boşta olması daha sonra da debriyaja basmak mantıklı.Ancak debriyaja basılırsa ya da basılmazsa araç zarar görür gibi bir durum yok bence.Motorun daha az enerjiyle daha kolay çalışması açısından basmakta fayda var. (Vites boşta olsa bile volan-baskı balata-bazı vites kutusu dişlileri yine birbirine bağlıdır) Tabi buradaki kolaylık %1 bile değildir bence.Dolayısıyla pek de tartışmaya değecek bir konu değil... :)
celenlee
03/07/2013, 23:47
vallahi basmazsanız, dişliler aktif.basarsanız bilye aktif.iki ucu pisli değnek bu.öyle kısa vadede hiçbir sorun olmaz.hele ki aküyle ilgili aracı çalıştırırken hiçbir sorun olmaz.sonuçta araba kapalıyken akü tek başına bi organ oluyor.araç çalıştıktan sonra zaten sorun yok.
ben de alışmışım hep basıyorum debriyaja.yokuşta sorun olur yanlız.Fren araç kapalıyken şişkin olduğu için, debriyaja basınca araba ufak ta olsa bi kayar şöyle sert basmanız gerekir.deneyin anlarsınız zaten.frene bassanız da içiniz rahat etmez bi.
Dişliler/baskıBalata aktifken zaten araç çalıştırılmaz, çalıştırmayı denerseniz nedenini net anlarsınız ;) (KÜçükken, Traktörde, önümde koca bir kaya varken bunu çok kötü bir şekilde tecrübe ettim :s )
O yüzden ya boşa atarız, ya da debriyaja basarız çalıştırmadan önce.
***O yüzden en güzeli, aracı boşa atarak frenle çalıştırmaktır ;)
Dişliler/baskıBalata aktifken zaten araç çalıştırılmaz, çalıştırmayı denerseniz nedenini net anlarsınız ;) (KÜçükken, Traktörde, önümde koca bir kaya varken bunu çok kötü bir şekilde tecrübe ettim :s )
O yüzden ya boşa atarız, ya da debriyaja basarız çalıştırmadan önce.
***O yüzden en güzeli, aracı boşa atarak frenle çalıştırmaktır ;)
Furkan, fren olmazsa olmaz zaten, haklısın...
celenlee
03/07/2013, 23:59
Daha iyi anlamak adına:
HOW A CLUTCH WORKS - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=JRlPE3IpBSw)
How a clutch works - internals of transmission and clutch assembly - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=uxcNjtG8I_s)
**Debriyaja her basışımızda, baskı bilyesi (Rulman) motor devriyle dönmeye başlar, balata ve şanzıman boşa çıkar.
** Aracı boşa attığımızda ise baskı balata zaten tam tutunmuştur ve baskı motor devriyle dönmeye başlar, zaten full yapışık olduğu için hiçbir zararı yoktur.
celenlee
04/07/2013, 00:04
Furkan, fren olmazsa olmaz zaten, haklısın...
Olay fren de değil tabiki, o da bir güvence sadece :)
Ben bu işi algılayana kadar onlarca video seyrettim, çok uğraştırmıştım, çok keyifli bir konu bu motor şanzıman ilişkisi. arkadaşlar da faydalansın istiyorum, bu videolar çok faydalı bu noktada çok detaylı ve görsel olarak çok net anlatıyor durumu :)
Olay fren de değil tabiki, o da bir güvence sadece :)
Ben bu işi algılayana kadar onlarca video seyrettim, çok uğraştırmıştım, çok keyifli bir konu bu motor şanzıman ilişkisi. arkadaşlar da faydalansın istiyorum, bu videolar çok faydalı bu noktada çok detaylı ve görsel olarak çok net anlatıyor durumu :)
Furkan zaten konu motorun daha kolay çalışması ise debriyaja basmanın faydası kesinlikle vardır,
Konu debriyaja basmanın baskı-balata sistemine bir zararı var mı ise debriyaja her basma sisteminin kullanımı demek o da sitemin aşınması demektir,
Yani sorun konuyu hangi açıdan düşündüğümüz sanırım ? :)
Arkadaşlar zaten söylemiş bende ekleyim bizdeki insigniada debriyaja basmadan çalışmıyor
ibrahim06
04/07/2013, 02:31
Debriyaj candır :)
Tüm arabaların kataloglarında motor çalıştırma kısmında debriyaj pedalına sonuna kadar basınız yazar. Bu kadar zararlı birşey olsa (akünün ömrünü yiyecek kadar) neden yazsınlar. :) Eleman tamamen sıkmış yani ;)
celenlee
04/07/2013, 09:53
Furkan zaten konu motorun daha kolay çalışması ise debriyaja basmanın faydası kesinlikle vardır,
Doğru dediniz.
Şöyle birşey var dediğinizi destekler:
Debriyaja bastığınızda, baskı balata ve şanzıman mili motordan ayrılır. İlk marşta dönen kütle bir miktar azalır. Bu durumda teorik olarak, akü problemi çeken araçlarda debriyaja basmak motorun çalışmasını kolaylaştırır. Kar zarar ilişkisi kullanıcıya kalmış artık, debriyaj bilyesi kolay kolay bozulmaz herhalde..
Benim demem şu ki: (Zarar kar ilişkisi ;) )
Zaten araç çalıştırılırken motorun boşta/şanzımandan ayrık olması şarttır. Bu da sadece iki şekilde gerçekleşir:
1- Ya Debriyaja basılı olarak çalıştırırsınız
2- Ya da aracı boşa alırsınız.
ikince yolla yaparsanız, daha az zarardasınız demektir.
celenlee
04/07/2013, 09:55
Makine mühendisi arkadaşları göreve davet ediyorum :p
**Farklı bir yararı da olabilir, bizi aydınlatırsanız çok seviniriz.
#direndebriyaj :)
evo_dynmc
04/07/2013, 11:15
ben punto evo'yu sattıktan sonra ford c max aldım, debriyaja basmadan motor çalışmıyor...
ahmet4646
04/07/2013, 12:19
Benim Excel de debiryaja basmazsam marş basmıyor :D
fotobelit
04/07/2013, 12:35
Koltuğa oturarak çalıştırıyorum..Benceda tartışmaya değmeyecek bir konu..
evo_dynmc
04/07/2013, 12:52
Koltuğa oturarak çalıştırıyorum..
:D
StrawBeeRy
04/07/2013, 13:03
koltuğa oturur önce vitese bakarım debriyaja bazen basarım bazen basmam pskolojime bağlı :D
grpuntocu
04/07/2013, 14:08
Ben araba kullanmaya başladığım yaştan bu yana arabayı çalıştırırken hep debriyaja basarım.
Ekteki kullanım klavuzundan aldığım ekran görüntüsüne bakarsanız orada da basılmalı diye yazıyor.
Yumurta mı tavuktan tavuk mu yumurtadan ?
hadi bunuda çözelim :)
#direndebriyaj
Frene basarak çalıştırıyorum. Araç otomatik :D
squidward
04/07/2013, 16:47
Ben araba kullanmaya başladığım yaştan bu yana arabayı çalıştırırken hep debriyaja basarım.
Ekteki kullanım klavuzundan aldığım ekran görüntüsüne bakarsanız orada da basılmalı diye yazıyor.
evet herhalde tartışmalara son noktayı koyar bu kullanım klavuzu bilgisi yani galiba :d
Kriminal
04/07/2013, 17:09
İşler kesat galiba kendine iş aramış arkadaş...!!!
grpuntocu
05/07/2013, 09:19
İşler kesat galiba kendine iş aramış arkadaş...!!!
Burası insanların birbirlerine bilgi aktardıkları; yaşadığı kazaları, sıkıntıları paylaşarak hem fikir aldığı hem üzüntüsünü paylaştığı, bilmediği şeyleri, merak ettikleri şeyleri daha önce yaşamış, tecrübe etmiş kişilerden fikir aldığı bir platform değil mi? Bir arkadaşımızın sorduğu bu soru ve diğer arkadaşlarımızın konuyla ilgili fikirlerini dile getirmesi sizi neden bu kadar şaşırttı?
Arabayı vurdurarak çalıştırıyorum hacı :D
motor delisi
05/07/2013, 14:10
Arkadaşlar peki bu işlem otomatikte nasıl ? benim punto yarı otomatik ve debriaj yok otomatikdeykende boştaykende çalıştıyoroum mesela otomatiğemi almak gerekiyor yoksa boşa mı ? sadece frene basın diyor fakat kontak açma işlemini çoğunlukla N konumunda yapıyorum yanlışmıdır ?
bvulgari
05/07/2013, 14:22
Onlar yol yardım üstad, arabayı çalıştırma yardım değil ki bilsinler :) .. araba debriyaja basarak çalıştırılır.. Dinlememek lazım herkesi.. Ben basarak çalıştırırım.
celenlee
05/07/2013, 14:41
Arkadaşlar peki bu işlem otomatikte nasıl ? benim punto yarı otomatik ve debriaj yok otomatikdeykende boştaykende çalıştıyoroum mesela otomatiğemi almak gerekiyor yoksa boşa mı ? sadece frene basın diyor fakat kontak açma işlemini çoğunlukla N konumunda yapıyorum yanlışmıdır ?
Biz kendimiz boşa alsak da almasak da Robot kendisi N'ye atıyor marş vermeden önce. O ara debriyaja da basıyordur herhalde :)
biancoangelo
05/07/2013, 14:55
Biz kendimiz boşa alsak da almasak da Robot kendisi N'ye atıyor marş vermeden önce. O ara debriyaja da basıyordur herhalde :)
Click gibi bi sistem var....
Dualogic'te ben boşa alıp ayak frende çalıştırıyorum her ihtimale karşı, yani bir nevi debriyaja basmış oluyorum sanırım.
Kitapçıkta da boşa alarak çalıştırmak daha iyi olur yazıyor. Zaten arkadaşlar söylemiş, viteste çalıştırmak için frene basmak zorundasınız, bu durumda da boşa atıyor vites kendini.
celenlee
05/07/2013, 15:42
Dualogic'te ben boşa alıp ayak frende çalıştırıyorum her ihtimale karşı, yani bir nevi debriyaja basmış oluyorum sanırım.
Kitapçıkta da boşa alarak çalıştırmak daha iyi olur yazıyor. Zaten arkadaşlar söylemiş, viteste çalıştırmak için frene basmak zorundasınız, bu durumda da boşa atıyor vites kendini.
Dualogicte (Vitesi boşa alınca), frene basmadan çalışıyor mu ki?
walla hocam, o kadar yıl araç kullanıyorum çokda dikkat etmediğim bi konu, viteste ise genelde debriyaja basarım boşa almam çalıştırırken, dikkat etmek lazım...
motor delisi
05/07/2013, 16:56
Dualogicte (Vitesi boşa alınca), frene basmadan çalışıyor mu ki?
çalışıyor diye biliyorm, bikeresinde R de bile çalıştırdım fakat ilk hareket için hep N yi gösteriyor mesela R den direk vitese geçmiyor.
celenlee
05/07/2013, 18:08
çalışıyor diye biliyorm, bikeresinde R de bile çalıştırdım fakat ilk hareket için hep N yi gösteriyor mesela R den direk vitese geçmiyor.
Dediğim o işte, marş zaten basmıyor dualogic boşa atana kadar ;)
Vites kolunun posizyonu önemli değil, her şekilde önce boşa atıyor sonra marş basıyor.
Ben sabahları 4-5 saniye (mecburen) bekliyorum vites boşa geçene kadar :) Malum dualogic robotu, basıncını ayarlayana kadar boşa geçiremiyor, ve marş bu süreçte basmıyor.
puntoyu bakalım ne olacak diye viteste bile çalıştırdım, zorlada olsa çalıştı :D
vites boşta bile olsa şanızman içinde dönen parçalar olacaktır o yüzden her zaman debriyaja basılması çalışmayı kolaylaştırır marş motoruna aküye daha az yük binmesini sağlar.
debriyaja basarak marş sırasında bilyenin kaybedeceği ömür ise baskı balatanın normal ömrü altına düşmez bence. yani bu noktada bir kayıp yok.
focusta debriyaja basmadan çalışmıyor, frenden bağımsız.
Aveo debriyaja basılmazsa çalışmıyor.
celenlee
06/07/2013, 00:16
puntoyu bakalım ne olacak diye viteste bile çalıştırdım, zorlada olsa çalıştı :D
vites boşta bile olsa şanızman içinde dönen parçalar olacaktır o yüzden her zaman debriyaja basılması çalışmayı kolaylaştırır marş motoruna aküye daha az yük binmesini sağlar.
debriyaja basarak marş sırasında bilyenin kaybedeceği ömür ise baskı balatanın normal ömrü altına düşmez bence. yani bu noktada bir kayıp yok.
focusta debriyaja basmadan çalışmıyor, frenden bağımsız.
2-3 Ay rulmanı bozuk bir servisle yolculuk yaptım, adam her debriyaja bastığında deli gibi bilyenin sesi geliyordu :) Baskı balatanın durumu daha gider diye değiştirmiyordu :) Rulmanı koruma içgüdüsü burdan geliyor :p
Marşa daha az yük binme olayını birkaç yerde daha okudum, muhtemelen akü ömrünü de uzatmış olur bu hareket.
***Bu arada, Dualogicler, Vİtesi N'ye aldığınızda, frene basmadan çalışıyor bugün bir test ettim. Merak edenlere duyrulur.
2-3 Ay rulmanı bozuk bir servisle yolculuk yaptım, adam her debriyaja bastığında deli gibi bilyenin sesi geliyordu :) Baskı balatanın durumu daha gider diye değiştirmiyordu :) Rulmanı koruma içgüdüsü burdan geliyor :p
Marşa daha az yük binme olayını birkaç yerde daha okudum, muhtemelen akü ömrünü de uzatmış olur bu hareket.
***Bu arada, Dualogicler, Vİtesi N'ye aldığınızda, frene basmadan çalışıyor bugün bir test ettim. Merak edenlere duyrulur.
ya servis şöförleri ilginç yada bu servis arabaları ilginç, bi şöför vardı yokuşta kırmızı ışık beklerken hep yarım debriyajda bekliyordu. sürekli 2. viteste kalkıyordu :)
tabi bilya baskı balatadan önce dağılmaz derken sürekli debriyaja basmanın bunu yapmayacağını söylemiyorum sadece marş süresi bunu yaşatmaz(bunu ima ettiğiniz için değil dip not olarak yazdım)
Nasıl çalıştırılması gerektiği aracın kitapçığında yazıyor.
ttayyllann
07/07/2013, 12:22
Basmanın faydası vardır diye biliyorum. 5 yıldır dizel araç kullanıyorum mazda b2500 de bile basarak çalıştırılması için uyarmışlardı bizi yararı fazladır.
celenlee
09/07/2013, 09:27
ya servis şöförleri ilginç yada bu servis arabaları ilginç, bi şöför vardı yokuşta kırmızı ışık beklerken hep yarım debriyajda bekliyordu. sürekli 2. viteste kalkıyordu :)
Araç kendilerinin olmayınca böyle oluyor genelde :)
Benim golf te debriyaja basmadan calistirmak imkansiz...
Sent my GT-9500 Galaxy S4 using 2
şahsen çalıştırırken ve stop ederken mutlaka debriyaja basarım opel ustaları da volan ın ömrü açısından öneriyorlar opel araçlara..
muratuludag
15/07/2013, 20:21
vitezi kontrol ettikten sonra debriyaja basmanın bir gereği oldugunu düşünmüyorum.
fotobelit
15/07/2013, 21:02
Ben sadece otomatik araçta debriyaja basmam..Debriyajı bulsam basarım ama koymamışlar..
Servis şöförleri genelde kalkıştan sonra geçilmemek için 2. Viteste kalkıyor :) bende merak edip sormuştum :)
Dualogicte (Vitesi boşa alınca), frene basmadan çalışıyor mu ki?
Ben buna yanıt vermeyi atlamışım sanırım ama :) evet boştayken frene basmadan da çalışıyor. Ben yine de boşa alıp frene basarak çalıştırıyorum. Yani sanırım debriyaja basarak çalıştırmış oluyorum :)
Bende Basarak Çalışdırıyorum Farklı Farklı Düşünceler var ama hangisi doğru yetkili servisine sorayım musait olunca merak ettim : ))
debriyaja basmadan araç çalıştırmak motora şanzıman dişlilerinden dolayı ekstra bir yük getirir. siz aracı boşa da almış olsanız şanzıman içindeki vites dişlilerinin karşılığı olan dişlileri de marş motoru üzerinden çevirmeye çalışır bu da marş motoruna ve aküye ekstra yük getirir. özellikle de soğuk kış günlerinde koyulaşmış olan şanzıman yağı ve geceden sabaha süzülen yağdan dolayı yağsız olan dişliler sürtünmeyi bir hayli arttırdığından marş motoru kömürleri ve kollektörü üzerinde gereksiz yüke neden olur bu da normalden daha kısa sürede aşınmasına ve değişime sebep olur. asıl can alıcı kısım biz bunu ne kadar sürede hissederiz. burada önemli olan baskı kısmında da marş kısmında da montaj işçiliği düzgün montajda her iki kısımda da sorun oluşmaz ancak herhangi birinde yapılacak olan en ufak bir malzeme ya da işçilik hatası o sistemin daha erken arıza yapmasına neden olur. özellikle marş motorunda dişlinin ileri geri hareketini sağlayan parçanın metal olmayan polyemit kestamit tarzı malzemeden oluştuğu düşünülürse debriyaja basarak çalıştırmanın daha sağlıklı olduğu ortaya çıkar. ayrıca ilk çalıştırmada soğuk olan motor debriyajsız çalışmada üzerinde yukarıda bahsettiğim yükler oluşacağından daha fazla yakıt sarf eder tabi bunun miktarı nedir bilinmez. veya şöyle de deneyebilirsiniz geceden bıraktığınız aracınızı sabah debriyajla çalıştırdınız motor devrini aldı zengin karışımla 1500 d/dk çalışıyor debriyajı bıraktınız devir 1300d/dk ya indi bu inişin sebebi motora vermiş olduğunuz yükten kaynaklıdır. tabi bu dediğim çok kısa zaman aralığında denenecek bir durum çünkü motor çalıştıktan sonra ısınmaya başlaması ve yağlanmadan dolayı özellikle yaz aylarında devir çabuk düştüğünden fark edilemeyebilir ama kış aylarında oldukça rahat fark ediliyor. yanlışım varsa düzeltilebilir benim bildiğim bu kadar.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.