Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorsilk Cls Bond & Ekoyak
ugurozer
01/09/2007, 18:23
Arkadaslar bu urunleri Grande Punto'sunda deneyenler varmi? var ise sonuclari bizle paylasabilir misiniz?
Simdiden tesekkur ederim.
alicanveliy
14/08/2008, 14:57
Arkadaşlar bu manyetik yakıt tasarruf aparatları bazı kişiler "hiçbir işe yaramıyor" dese kesinlikle işe yarıyor. Ama bu eko66 denilen alet "500 ytl" den başlayan fiyatlarla satılıyor, kesinlikle bu alet 40ytl yi geçmeyecek maliyette çok basit bir şey. sadece elektriksel manyetik alan oluşturuyor. o yüzden bu alete bu kadar para vermek yerine 100 yıl boyunca kullanılabilecek aynı etkiyi sağlayan "neodmiyum bor demir" alaşımlı mıknatıslar var; 12000 gauss. "ekoyak" ın sattığı mıknatıslar bunlardır ve diğer bir sürü firmanın. ama ne yazık ki onlar da çok yüksek fiyata satıyorlar. mesela 100ytl gibi rakamlara... ben bu aletlerden bazı arkadaşlarla birlikte 21 tane aldım. tanesi 25 ytl. bi sürü arabada denedik. sonuç: işe yarıyor. özellikle kartal doğan serisi karbüratorlu araçlarda yüzde 30 a yakın tasarruf sağlıyor. benim grande punto dizelim de yüzde 10 tasarruf sağladı. performansı da etkiliyor. benzinli ve lpg li araçlarda süper işe yarıyor diyebilirim. mondeo 2.0 benzinli de yüzde 18, mutfak tüplerinde yüzde 12.5 tasarruf ediyor. bir de benzinli ve lpg li araçlara "ultrasonik buji" yi tavsiye ederim. bu bujilerle neodmiyum mıknatısları kullanmayla grande punto benzinli ve lpglirinizde minumum yüzde 15 tasarruf sağlarsınız, üstelik performans da cabası.
daha da tasarruf yapan sistemler var ama çok çok pahalı en mantıklısı bu mıknatıslar ve bujilerdir.
adanadan cihan arkadaşımıza gondereceğim ürünü denedikten sonra bildirsin sonuçlarını.
Milleti, "çevreci" geçinen, deli fiyatlara bu aletleri satan firmaların pençesinden kurtar. eğer gerçekten iddialarında doğru iseler görelim de fiyatlarını olması gereken fiyatlara çeksinler de millet istifade edebilsin.
Motor silk i de 60000km de uyguladım çok belirgin olmamakla beraber işe yarıyor.
bunların hepsini yapınca araç düşük devirlerde çalkantısız gidiyor diyebilirim. büyük viteste daha rahat gidiyor. vites değiştirmek için 2000 devir bile yeterli oluyor.
peki bu parçayı motorun hangi ünitesine takıyoruz yani uygulama nasıl oluyor.. ?
Ziyaretçi047
15/08/2008, 03:58
Bugün motor kaputunu açtım baktım. Resimlerdeki boru bizim arabada aynı yerde değil malesef. Benzin deposundan geldiğini düşündüğüm 2 boru gördüm. Hangisi mazotun geldiği boru çözemedim. Alet gelince servise danışacağım.
ugurozer
15/08/2008, 10:23
bi arkadaş o iki bpruyada ekoyak takmıştı, yine bizim forumdan mı gordum bilmiyorum :)
alicanveliy
15/08/2008, 15:08
AGUS, bu manyetik yakıt tasarruf aparatını benzinli araçlarda enjektörlere veya karbüratöre giden yakıt borusunun üstüne monte ediyosun. takması çok kolay. ama 2 adet yakıt borusu var birisi yanmayan yakıtı depoya götürür. ona takarsan bi işe yaramıyor. bu aparatlar özellikle benzinli ve lpg li araçlarda çok işe yarıyor. bu aparatla birlikte sana "ultrasonik buji" tavsiye ederim. bu ürünlerin ikisi de patentlidir. çok rahat bi şekilde yüzde 15 tasarruf yaparsın, üstelik performansı çok arttırıyor. istersen ikisini de temin eder gönderirim sana. Cihan'a bugün gönderdim manyetik aparatı, o da test edip yazacak bize sonuçlarını.
Aracım dizel olduğu için ben sadece manyetik aparatı kullanabiliyorum ama etkisi var. yalnız cihan'a da söylemiştim 2 adet yakıt borusunun ikisine de taktım bu aparattan. birisi depoya giden boru ama, hangisi doğru, bilen varsa söylesin aparatımın biri boşa çıksın.
Motor silki aracını uzun süre kullanmak isteyene tavsiye ederim, etkisi var. zaten bu ürün de patentlidir. ama ekoyak için söyleyebileceğim "çok pahalı". Değil mi Cihan? 25ytl ye satılıyor ya bu aparat. hele ki aynı manyetik etkiyi yapan "eko66" ya fiyatından dolayı (500ytl den başlıyor) diyecek söz bulamıyorum. taktırmak isteyen arkadaşlara mantıklı olmalarını öneririm.
Ziyaretçi047
15/08/2008, 18:53
Bugün birmota gittim. Baya ders gibi motoru kurcaladık. Ekoyak ürünlerinin su ve hava aparatının da takılış yerlerini öğrendim. Gelelim senin boru problemine.
Motor kapağının sağ alt köşesine kafayı ey. Orada 2 tane ince hortum göreceksin böyle plastik vida gibi bir mekanizma ile motora giriyor. Sol taraftaki beyaz olan mazotu getiren hortum. Aleti takmam zahmetli olacak gibi. Motor kapağını tekrar sökmem gerekecek sanırım. Taktıktan sonra da geri otrutmak mesele yükseklik kalacak orada. Neyse halledecem bir şekilde artık.
Ayrıca Fatih Ustam sağolsun çok yardımcı oldu. Yalnız iki borudan biri dedi hangisini olduğunu nasıl anlarız dedim. Başladı sökmeye. Boruyu boşa çıkarttı. Mazot aktı. Yine güvenmedi. Eline boş kutu aldı hortumu içine tuttu. Kontağı aç dedi. Kapaaat diye bağırması bir oldu :D Böylece doğru hortumu bulduk. Eğlenceli bir birmot günü dahaydı :).
Cihan cihazı takınca yorumlarını merakla bekliyorum
Ziyaretçi047
16/08/2008, 13:58
Tamam kemal mutlaka paylaşırım. Benim fikrim elektro mıknatıs kadar performans veremeyeceği ama ona yaklaşacağıdır. Fiyatları karşılaştırırsak. 20 tane bundan alıp depodan motora takmaya başlasan aynı paraya geliyor. Yani eko-66 işe yarıyordur doğrudur ama maliyeti nedir ki o ürünün 500+kdv ye satılıyor buna biraz kızıyorum.
ugurozer
16/08/2008, 14:25
al bi kablo birde insaat borusu insaat borusunun etrafına dola kabloyu iki ucuna elektrik ver maliyeti ne tuttuysa eko66 nın maliyetide cok farklı degil aslında. Simdi arkadaslar bu manyetik urunlerin hangisinde karar kıldınız verim ve alış maliyetinin uygunlugu olarak ve kullanan varsa yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum.
ugurozer
16/08/2008, 19:07
bende az once kaputu acip baktım, 75 hp lerde nasıl bilmiyorum ancak bizimkilerde armut gibi belli hangi hortuma takılacagi: motora giren iki hortum var birisi filtreden geliyor -ekoyakın takılacagi boru budur- digeride fazla yakıt tahliye hortumu diye tahmin ediyorum filtreyle alakası yok yandan gidiyor asagiya dogru.
bu motorsilkin borpowerdan bi farkı var mı?
alicanveliy
17/08/2008, 14:36
motor silk patentli ve daha uzun km etkili. "bor power" motor silkin türkiye versiyonu. ayırıcı bazı içerik farkları da var mesela partikül boyutları falan. motor silki tavsiye ederim.
arkadaşlar bu eko66 nın manyetik etkisi ile neodmiyum mıknatıslarının sağladığı etki aynı. insanları elektronik olması, çok iddialı olan reklamsever bi sahibinin olması nedeniyle eko66 insanlara daha iyi bişeymiş gibi geliyo. neodmiyum mıknatıslarının tam 360000 gauss olanları var bir araç elektriğinden bu kadar etkili aynı boyutta bi elektromıknatıs yapmak çok zor.
ugurozer
17/08/2008, 23:33
aractan gidecek surekli elektrigin harcadıgı guc bence o mıgnatısın yararlı etkisinden daha fazla olacak ekonomi yerine daha fazla sarfiyat yapacak. elektromıgnatıs almayın arkadaslar 5 ytl lik cihazlara 500 ytl vermeyin eko66 tuzagina dusmeyin
aractan gidecek surekli elektrigin harcadıgı guc bence o mıgnatısın yararlı etkisinden daha fazla olacak ekonomi yerine daha fazla sarfiyat yapacak. elektromıgnatıs almayın arkadaslar 5 ytl lik cihazlara 500 ytl vermeyin eko66 tuzagina dusmeyin
uğur arkadaşım denemeden bence herkesi etkileme eko66'yı çıkaran benim babamın oğlu değil akrabamda değil arkadaşımda eko66 taktırdı arkadaşımında akrabası değil ben birkaç çeşit mıknatıslı ürün kullandım hiçmi hiç faydasını görmedim eko66'nın hem performansta hemde yakıtta %15-20 gibi tasarrufunu görüyorum eko66'nın sitesinde erkan güven mersin'den yorum yazmış birkaç sefer telefonuda var aramak isteyen varsa arasın görüşlerini alsın benzinli seat leon arabasına taktırdı, ürün biraz pahalı olabilir ama benim gibi çok km. yapan bir kişi olarak kısa zamanda amorti edip tasarrufa geçebilir ayrıca chiptuning yapınca çevreye verdiğim zarardan dolayı içim rahat değildi şimdi ise gayet rahat hiç tasarruf yapmasa bile eksozdan çıkan zehirli gazı sıfıra düşürdüğü için gene taktırırdım ben bu cihazı
ugurozer
18/08/2008, 09:00
%15-%20 mi sen ne yazdiginin farkında mısın arkadasım yaw? bu urunun web sitesini yapılan testleri vs inceledim yapılan acıklamalar hep sahislara ait ve aynen bunun gibi aciklamalar: bu urun sunu azaltabiliyorsa yakıta etki yapabilir, su urun bunu yapabilirse bu kadar ekonomi yapabilir gibi seyler, bunları okuduktan sonra hic bir inancım kalmadı acikcasi, yeni model aracları calistirsana bilmem kac devirle bilmem kac saat bir cihaz bagli iken birde degilken bir tknik universite ile birlikte madem cihazına guveniyorsun cok mu zor? birkac soru sordum cevap dahi gelmedi. %20 gibi bir rakamı nasıl bir olcum metodu sonunda aldınız? benim aracım yeni iken bakın 5L yakıyordum sehirler arası suan 4.5L yakıyorum egerki bu cihaz gibi birsey takmış olsaydım bende ondan sanardım, ancak biliyorumki aracın saglıklı rodajı benim aracı kullanmayı ogrenmem %10 luk bir fark yapıyor.
Ziyaretçi047
18/08/2008, 10:53
Arkadaşlar bu yakıt tasarruf ürünleri hakkında ön yargılı olabilirsiniz. Fakat lütfen kullanan arkadaşlara saygılı olun. Kullanıyorum ve yararını görüyorum diyen bir adama daha 1 kelime bile söyleyemezsiniz. Uğur arkadaşım madem inanmıyorsun tamam herkes inanmadığını öğrendi. Fikirlerin için teşekkür ederiz. Kemal arkadaşım çok memnun ona da teşekkür ediyoruz. Gerçekten merak edenler yorum yapmadan önce ya bir kullanana danışıp fikirlerini alsınlar ya da kendileri alıp takıp denesinler.
alicanveliy
18/08/2008, 14:56
Cihan sen ne yaptın, taktın mı aparatı? ilk gözlemlerini ve 1-2 depo harcadıktan sonraki verileri paylaşırsan çok iyi olur. Çünkü ilk taktığında bizim araçlarda etkisi az oluyor. daha sonra yakıt tüketimi ve biraz da performans olarak anlaşabiliyor. Bakalım senin görüşlerin nasıl olacak? Bekliyoruz.
ugurozer
18/08/2008, 15:39
cihan bu neydi şimdi? ne yani susun bu konuyu burda taştırmayın gibi oldu? bu konunun icinde inanmayan fakat inanmak isteyen birisi ile %20 ekonomi yaptıgını iddia eden birisi goruslerini paylasamayacak birbirini bilgilendirmeyecekse nerde yapacak?
Ziyaretçi047
18/08/2008, 19:14
Hayır tabi ki tartışın, benim yapmaya çalıştığım şu: Olay gitgide alevleniyor ve tartışma çirkin bir hal almadan kavgaya dönüşmeden müdahale etme gereği duydum. Fikirler insanlara aittir. Fikrinizi söyleyin çekilin. Karşınızdaki insanı inandırmak için uğraşmayın. Tartışma aynı şekliyle devam edecekse sonsuza uzasın ne güzel yeni bilgiler yeni fikirler gelsin. Ama dediğim gibi olmasın. İlgi ve alakanıza teşekkür ederim.
alicanveliy
18/08/2008, 19:38
Tartışmayla zaten bi yere varılamaz. Dizel araçlarda bu yakıt tasarruf olayının yüzde 10u geçecegini sanmıyorum. Çünkü en verimli yanma dizellerde gerçekleşiyor. Bu olay enjeksiyonlu benzinli araçlarda yüzde 10-20 arasındadır. ama eski karbüratörlü araçlarda yüzde 20nin üzerine çıkıyor. bi arkadaş lpgli kartalına taktı. benzinlik yakınında olduğu için hep 10ytl lik lpg alıyor. ve her defasında benzine gecinceye kadar kullanıyodu gazını. bu zımbırtıyı takmadan önce max. 38km gittiğini söylüyodu. lpg fiyatları azar azar artmasına rağmen yine de 43km den az hic gitmediğini söyledi, 53km ye kadar çıktığı oluyomuş. ortalama 47km gidiyorum diyor. bu da 47-38=9, 9/38=0.24 ediyor. yani yüzde 24 tasarruf demek. çok iyi bi rakam. bi yanlışlık var mı ölçümde?
ugurozer
18/08/2008, 20:57
en verimli yanma lpg de olur sanırım 105 oktan ortalamaları var petrol gazların, yani lpg de bu yontemle tasarruv vaadinde bulunmaz firmalar bulunsada cok az bulunur, %3 gibi bir rakamı gecmek zordur lpg de.
alicanveliy
19/08/2008, 00:13
en yeni teknoloji araçlar dahi yakıtın yaklaşık yüzde 15ini çiğ, yanmamış yakıt olarak egzostdan dışarı atıyorlar, bu lpg de de aynı. bu yüzde 15i yakmak demek tasarruf etmek demek. Oktan sayısı ne kadar fazla ise yakıtın gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. oktan sayısı üreticilerin belirlediği veya olması gereken en vuruntusuz çalışmayı sağlamak için üretilen motor seçenegine uymak içindir. yani oktan seçimi üreticinin ürettiği motor ömrüyle alakalıdır diyebiliriz.
Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır. Bu lpg için de geçerlidir.
Aslında bu tasarruf olayını eniyi öğrenebilmek için aynı araçtan bir arkadaşla depoyu fulleyip belli bir km. yapıp tekrar doldurmak suretiyle aradaki farkı görebiliriz diye düşünüyorum
alicanveliy
22/08/2008, 15:18
bence böyle daha iyi ölçülebilir; yakıt tasarruf aparatı kullanan bi aracı dinoya sokalım belli bi süre aynı hp gücünde ve viteste çalıştırıp sonra aparatı söküp biraz çalıştırdıktan sonra yine aynı süre hp gücünde ve vitesta çalıştırıp depodaki eksilmeyle birlikte ne kadar yaktığını görmek daha iyi sonuç verebilir. hem iki testte de aynı motor sıcaklığında devam etme imkanı olabilir. üniversite test sonuçlarının da ne kadar doğru olup olmadığı anlaşılabilir. ama bu aparatların dizellerde etkisi daha az, o yüzden eski bi benzinli arabada denemek daha iyi olabilir.
Painkiller
22/08/2008, 16:11
en yeni teknoloji araçlar dahi yakıtın yaklaşık yüzde 15ini çiğ, yanmamış yakıt olarak egzostdan dışarı atıyorlar, bu lpg de de aynı. bu yüzde 15i yakmak demek tasarruf etmek demek. Oktan sayısı ne kadar fazla ise yakıtın gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. oktan sayısı üreticilerin belirlediği veya olması gereken en vuruntusuz çalışmayı sağlamak için üretilen motor seçenegine uymak içindir. yani oktan seçimi üreticinin ürettiği motor ömrüyle alakalıdır diyebiliriz.
Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır. Bu lpg için de geçerlidir.
Arkadaşlar yüksek oktanlı benzinler ve araçlara etkisi hakkında aşağıdaki videoyu izlemenizi tavsiye ediyorum...
Yüksek oktanlı yakıtlar düşük oktanlılara göre daha stabil yanar. Bu ECU nun yakıtın yanma zamanını daha iyi yönetebilmesine yardımcı olur.
Yüksek oktan performansı arttırır ama önemli olan arabanın bu yakıtın farkına varması.
---Videodan alıntıdır---
Youtube Türkçe - YasakTube.com (https://www.yasaktube.com/index.php?tag=fifth+gear+octane+test&type=tag)
Standart arabalar bu farkı maalesef anlayamıyor, dolayısıyla performans farkı hissedilemiyor...
Ziyaretçi047
22/08/2008, 17:06
Adreste bir sürü video açılıyor. Direk adres verirsen daha iyi olur.
ugurozer
22/08/2008, 17:22
aracın bu oktanın farkına varması içinde avans ayarlarını devamlı kullanılan benzine gore yapılması gerekir ancak benzindeki en ufak bir oktan dusuklugu bu seferde yakıtın erken yanmasına ve performansın dusmesine vuruntuya ve zarar yol acacaktır bir miktarda tolerans verilmelidir.
Painkiller
22/08/2008, 17:35
Adreste bir sürü video açılıyor. Direk adres verirsen daha iyi olur.
Sorun yaşayanlar için videonun tam adı:
Fifth Gear Tests Octane Octanes Fuel
Videonun adını yazıp aratabilirsiniz...
Tamam tek link olarak düzeltildi...
Youtube Türkçe - YasakTube.com (https://www.yasaktube.com/index.php?tag=fifth+gear+octane+test&type=tag)
Ziyaretçi047
22/08/2008, 19:32
Hm evet bunu izlemiştim discovery de. her arabada fazla fark etmemişti. Bi arabada etmişti gözle görülür fark.
Arkadaşlar ben Motorsilk'i kullandım. Elde ettiğim sonuçlar elbette gözlemsel. ne yazıkki bir makinaya bağlayıp sonucu göremiyoruz. Benim genel kanaatim belli bir faydası oldu.
Aracım G.Punto 1.3 75HP
Herkez bilir bu motor düşük devirlerde çekmez, yürümez, gitmez, özellikle rampalarda sıkıntı yaşatır. bu sıkıntılardan dolayı bir arayış içindeydim.
İlk gözlemlediğim ses olayıydı. Motorsilki ekledikten sonra eve gelinceye kadar ses belirgin şekilde azaldı. fakat 3bin kilometre sonra tekrar orjinal sesine döndü. eski araçlarda sekmanların etrafını temizlediği için yeniden sekman ayarı yaptırmak gerekiyor o yüzden ses geri geliyor diyorlar benim araba zaten şu an bile 18bin, 5 aylık araba.
ikinci olarak ramparalda çekişleri karşılaştırdım. şimdi daha iyi çıkıyor kanaatindeyim.
üçüncü olarak. 5. viteste düz yolda, rampası yada eğimi olmayan bir yolda rolantide gidebiliyorum. daha önce bunu yapamıyordum. bu belki benim aracıma ait bir durum olabilir ama sizde benzer aracınız varsa 5. vites konusunda gözlemlerinizi yazın.
Hararet azaltır diyorlar fakat benim araçta her halükarda hararet aynı, istop ettiğim zamanlar dışında ibre hep aynı yerde duruyor. kimbilir belki bozuktur;)
Araçta gözlemlediğim belli bir akışkanlık var. fakat bunula birlikte motor sesinin eski haline dönmesi beni huylandırdı. belki etkisini yavaş yavaş kaybediyordur. bilemiyorum.
İki benzer araca koyup birlikte kalkış rampa yol, hız gibi konularda karşılaştırmak lazım. birileri böyle biryeş yaparsa birçok kişi için yararlı olur. 70 lira az para değil fakat %5 çekişe etkisi olacaksa verilir.
Yakıt konusunda birşey diyemiyorum. malum kullanımla birlikte çok değişiyor. önceki bir depoyu çok devirli kullandım. 2500-3000 devirde vites attım. çok güzel çok performanslı oluyor fakat ortalama 100 km 8 litre yaktı
normal kullanımımda 6.5 litre oluyor. Motor Silk öncesi yine 6.5 litreydi. fakat aracı ilk kullandığım gibi kullanmıyorum, bir alışma süreci oldu. kullanışım biraz değişmiş olabilir.
birde uzun yolda son gazda maksimum anlık ortalama yakıt miktarı 11 litre civarında görünüyorken artık 10,5 litre civarında duruyor.
Frenlerim sıkıyormuş. 170 i aşamıyordum. onu hallettim ama 180-200 yapacak yolu bulamadım.
bununla birlikte 10 bin bakımının sonuna geldim. filitreler tıkalı. bakımdan sonra tekrar karşılaştırmak lazım.
Zaten Motor silk motorun içindeki kiri söktüğü için yağ değişiminden sonra asıl performansı veriyormuş.
Gördüğünüz gibi çok fazla etken var. benzer iki araç ile karşılaştırmak lazım.
Eko yak yada diğer yakıt katkıları için bir şey diyemiyorum. Dizel araçların egsoz emisyon değerleri zaten oldukça düşük. iyi bir yanma olduğu belli oluyor. o nedenle bu tip şeylerin dizelde çok faydası olacağını düşünmemekle birlikte belki düşük devirde turbonun iyi çalışmadığı durumlarda yardımcı olabilir.
Bu bağlamda eğer 25 lira gibi bir paraya temin edilebiliyorsa bu cihaz % 1 bile faydası olsa kullanırım.
Ben aracımı 2000 deviririn altında kullandığımda ancak ozaman ekonomik oluyor. vitesleri 2bin devirde değiştiriyorum. o da istanbul trafiğinde sıkıyor insanı.
75 hp puntolarda 2bin devirin altında motora hava sıkıştırabilecek bir sistem aracı baya bir verimli yapacaktır. bu sistemler de hem pahalı hemde orjinal ile çok oynayan sistemler.
Merhaba arkadaşlar...
Ben yeni üye oldum ve mesajlarınızı okudum. Bahsettiğiniz yakıt tasarruf ürünlerinin satışını yapıyorum. Kesinlikle önerdiğim bir aparat. Fiyatları aşağıda belirttim. Düşünen arkadaslar anadolusuaritma@gmail.com adresinden msn yoluyla irtibata gecebilirler.
125 cc - 1400 cc : 110 ytl
1400 cc - 2200 cc : 155 ytl
2200 cc - 5800 cc : 235 ytl
bordan başka diğer tüm ürünler hikaye bana göre...
ayrıca gp için konuşuyorsak daha 3 yaşında olan bir araç için gerek bile olamaz...
uğur un da tüm görüşlerine katılıyorum...
araçlarla ilgili yaklaşım ve bilgisi oldukça yüksek bir arkadaşımız...
bilgisi yetmeyenlerde zaten hemen yüklenmeye başlıyor...
aparatların hepsine gp için karşıyım...
bor motosilk için ise sonuna kadar ok veriyorum...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.