Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.3 multijet aktive hız sabitleyici



umutsaygin
04/06/2013, 18:43
merhaba arkadaşlar sayın abilerim.yardımınıza ve bilgilerinize ihtiyacım var. .
1.3 multijet aktive evom var hız sabitleyici taktırmak istiyorum ancak bu işi dışarıdan değilde yetkili servisten yaptırmak istiyorum. .2 senedir kullanıyorum aracımı uzun yolda çoğu zaman ihtiyaç duyuyorum hız sabitlemeye.
geçen senelerde bakım yaptırdığım yetkili servislere sordum aktive lere hız sabitleyici takmadıklarını söylediler hep. bu sene birkaç arkadaştan yetkili servislerin taktığına dair duyumlar aldım.bu işin aslı astarı nedir.
maliyet araca uygunluk ya da olumsuzluk gibi vs durumları da belirtirseniz çok sevirinirim.saygılar.

halils2
04/06/2013, 18:55
ben de cc takmadan önce çorlu servise sormuştum ama takmadıklarını söylemişlerdi. sonra forumdan ali arkadaşın yardımıyla takmıştım cc yi. şuan için takıp takmadıklarını bilmiyorum.

umutsaygin
04/06/2013, 19:00
ben de cc takmadan önce çorlu servise sormuştum ama takmadıklarını söylemişlerdi. sonra forumdan ali arkadaşın yardımıyla takmıştım cc yi. şuan için takıp takmadıklarını bilmiyorum.

çorludayım bende.haliç otoya bende sormuştum aynı cevabı verdiler.
yanlış anlamadım değil mi serviste taktılar ? ne kadara taktırdınız ? verimli mi?

umutsaygin
04/06/2013, 23:31
güncel

baki alpaslan
04/06/2013, 23:50
benim arabanın sinyal kolu arızalandı değişmesi gerekti;izmir'de oto ile görüştüm hazır sinyal kolu değişmişken hız sabitleyicili olsun dedim.götürdüm gerekli işlemleri yaptılar sağolsun arabanın herşeyiylede ilgilendi.gayet memnunum tavsiye ederim.aracım g punto active.

alixxx
05/06/2013, 00:01
güncel

Umut bey Halils2 bey benim adımı vermiş teşekkür ederim :) Kendisi devre ile yaptı orijinal kol ile değil ama devre ya da orijinal kol ikiside olur yani problem olmaz. Neden takılmasın tabiki takılır. Adına konuşuyorum şimdiden bu konuda affına sığınıyorum ama Halil abi de tekirdağda onunla konuş bence o sana gerekli yardımı yapacaktır :) Sende bizim gibi devre ile yap 400-500 tl verme.

halils2
05/06/2013, 10:25
çorludayım bende.haliç otoya bende sormuştum aynı cevabı verdiler.
yanlış anlamadım değil mi serviste taktılar ? ne kadara taktırdınız ? verimli mi?

:( servis değil Ali Bey in dediği gibi onun devresiyle yaptım istersen yardımcı olurum bu konuda.

umutsaygin
05/06/2013, 13:53
Umut bey Halils2 bey benim adımı vermiş teşekkür ederim :) Kendisi devre ile yaptı orijinal kol ile değil ama devre ya da orijinal kol ikiside olur yani problem olmaz. Neden takılmasın tabiki takılır. Adına konuşuyorum şimdiden bu konuda affına sığınıyorum ama Halil abi de tekirdağda onunla konuş bence o sana gerekli yardımı yapacaktır :) Sende bizim gibi devre ile yap 400-500 tl verme.

devreyle nasıl oluyor o ?? kol değişicek kesin sanırım sinyalin altında bir kol daha olanından mı almam gerekli ?? mekanik teknik olarak bilgilendirirmisiniz

umutsaygin
05/06/2013, 13:54
:( servis değil Ali Bey in dediği gibi onun devresiyle yaptım istersen yardımcı olurum bu konuda.

devreyle nasıl oluyor o ?? kol değişicek kesin sanırım sinyalin altında bir kol daha olanından mı almam gerekli ?? mekanik teknik olarak bilgilendirirmisiniz.maliyeti ne kadar olur tahmini ? tabi teşekkürkür ederim

alixxx
05/06/2013, 20:52
devreyle nasıl oluyor o ?? kol değişicek kesin sanırım sinyalin altında bir kol daha olanından mı almam gerekli ?? mekanik teknik olarak bilgilendirirmisiniz.maliyeti ne kadar olur tahmini ? tabi teşekkürkür ederim
Umut bey devre ile yaptık biz. Kol olmasına gerek yok illa orijinal olsun demiyorsanız butonlarlada yapılabiliyor kolu değiştirmek isterseniz 450-500 tl belkide daha fazla maliyeti olacaktır. siz Halil beyle özelden görüşün o size yardımcı olacaktır.

halils2
05/06/2013, 22:29
devreyle nasıl oluyor o ?? kol değişicek kesin sanırım sinyalin altında bir kol daha olanından mı almam gerekli ?? mekanik teknik olarak bilgilendirirmisiniz.maliyeti ne kadar olur tahmini ? tabi teşekkürkür ederim

sinyal kolunu değiştirip yapacam derseniz 350 400tl kol ücreti + kol değişim ücreti + bodyden kola tesisat çekilmesi gerek.
devre ile olsun derseniz 6 direnç 4 buton ve bunları koyacak bir kutu ile durum çözülüyor tabi yine bodyden kablo çekilecek uyguladığım devrenin kutu resimleri uygulama yerini ekledim tercih sizin.

umutsaygin
06/06/2013, 17:41
sinyal kolunu değiştirip yapacam derseniz 350 400tl kol ücreti + kol değişim ücreti + bodyden kola tesisat çekilmesi gerek.
devre ile olsun derseniz 6 direnç 4 buton ve bunları koyacak bir kutu ile durum çözülüyor tabi yine bodyden kablo çekilecek uyguladığım devrenin kutu resimleri uygulama yerini ekledim tercih sizin.

halis bey aklıma yatmadı değil sizin devre işi.beğendim gayette şık durmuş. birde servisleri yoklayayım görüşeyim yaparlarmı nasıl ne yaparlar gibisinden. size özelden ulaşırım çok sağ olun şimdiden çok teşekkürler.

Caglardere
06/06/2013, 21:11
Yakıt konusunda pek ekonomik olduğunu söyleyemem benim aracım için. Bu yüzden, var ama kullanmayı tercih etmiyorum. Ama fiziksel olarak rahat olduğu kesin

umutsaygin
06/06/2013, 21:27
Yakıt konusunda pek ekonomik olduğunu söyleyemem benim aracım için. Bu yüzden, var ama kullanmayı tercih etmiyorum. Ama fiziksel olarak rahat olduğu kesin

neden daha fazla yaksın ki hız sabitleyici kullanıp hızı sabitleyince. . ?

alixxx
06/06/2013, 21:40
Aslında daha fazla yakma ihtimali var çünkü yokuş çıkarken hızı sabit tutmak için gaza yükleniyor fakat siz gazı ayagınızla sabitlediğinizde yokuş çıkarken araba yavaşlıyor fakat siz gaza yüklenmemiş oluyorsunuz. Bu yüzden yakabilir fakat konforu yeter ne olursa olsun. En son olaraakta 90 a falan ayarlayınca çokta bir farkedeceğini zannetmiyorum yakıt artsa ne kadar artarki. Hem böylece radara falan girme ihtimalinizde azalıyor.

umutsaygin
06/06/2013, 21:48
Aslında daha fazla yakma ihtimali var çünkü yokuş çıkarken hızı sabit tutmak için gaza yükleniyor fakat siz gazı ayagınızla sabitlediğinizde yokuş çıkarken araba yavaşlıyor fakat siz gaza yüklenmemiş oluyorsunuz. Bu yüzden yakabilir fakat konforu yeter ne olursa olsun. En son olaraakta 90 a falan ayarlayınca çokta bir farkedeceğini zannetmiyorum yakıt artsa ne kadar artarki. Hem böylece radara falan girme ihtimalinizde azalıyor.

anladım gayet mantıklı. ;)

halils2
07/06/2013, 00:11
Umut bey Halils2 bey benim adımı vermiş teşekkür ederim :) Kendisi devre ile yaptı orijinal kol ile değil ama devre ya da orijinal kol ikiside olur yani problem olmaz. Neden takılmasın tabiki takılır. Adına konuşuyorum şimdiden bu konuda affına sığınıyorum ama Halil abi de tekirdağda onunla konuş bence o sana gerekli yardımı yapacaktır :) Sende bizim gibi devre ile yap 400-500 tl verme.

affına sığınmak ne demek birbirimize yardımda bulunmak için bulunuyoruz. elimden geldiğince her zaman yardımda bulunurum
:( mesajı dünde okudum ama bu aralar biraz uykusuz olduğuma jeton düşmedi :)

halils2
07/06/2013, 00:19
halis bey aklıma yatmadı değil sizin devre işi.beğendim gayette şık durmuş. birde servisleri yoklayayım görüşeyim yaparlarmı nasıl ne yaparlar gibisinden. size özelden ulaşırım çok sağ olun şimdiden çok teşekkürler.
rica ederim ne demek.
şunu belirteyim çorlu haliç bu işi yapmıyor. servis şefiyle de görüştüm gelenlere uygularsınız gibisinden orjinal donanım harici ilave yapamayız dedi. sebep olarak da gelen müşretinin ilave donanım sonrası aracımın şurasına şu oldu burasına bu oldu gibisinden sorun çıkarmasını engellemek için olduğunu belirtti.
ancak siz yine de bir görüşün en azından cc li kolu taktırıp 8 nolu pinden 1 1,5 metre 1*0,75mm2 bir kablo bıraktırabilirseniz gerisini müsait bir gün biz hallederiz. seçim sizin dileğiniz zaman bana ulaşabilirsiniz saygılar.

halils2
07/06/2013, 00:30
Aslında daha fazla yakma ihtimali var çünkü yokuş çıkarken hızı sabit tutmak için gaza yükleniyor fakat siz gazı ayagınızla sabitlediğinizde yokuş çıkarken araba yavaşlıyor fakat siz gaza yüklenmemiş oluyorsunuz. Bu yüzden yakabilir fakat konforu yeter ne olursa olsun. En son olaraakta 90 a falan ayarlayınca çokta bir farkedeceğini zannetmiyorum yakıt artsa ne kadar artarki. Hem böylece radara falan girme ihtimalinizde azalıyor.

bunla ilgili olarak bir kaç deneme yapmak gerek ama dediğin gibi fark olsa da ne kadar fark olacak ki??? benim kendi denemelerime göre aynı yol aynı ağırlıkta cc yi takmadan önce gidiş dönüş klima kapalı 5,8 yaktığım yolda cc den sonraki denemelerimde klima ile araç 5,8 yaktı. ancak arada zaman farkı yani bir kaç hafta veya ay geçtiği için deneme çok da sağlıklı değil diye düşünüyorum peş peşe aynı günde aynı yolda ve şartlarda denemeler yapmak gerekir. kaldı ki araç yokuş çıkarken gaza asıldığı doğru bu da yakıta etken ancak aynı yokuşu aynı hızı korumak şartı ile çıkmaya çalıştığımızda anlık tüketimi kontrol edersek o an için cc devre dışı olduğu durumlarda anlık tüketimin devrede olduğu andaki tüketimden çok daha fazla olduğunu göreceksiniz ama bu toplam ortalamada çok da büyük bir farka yol açmıyor. ama takıtığım günden beri uygun olan her alan ve koşulda cc yi kullanıyorum ş.içi dahil. en çok da rampa çıkışını seviyorum. cc kapalı iken gaza yüklensem de aynı viteste aynı rampayı cc açık olduğu gibi rahat çıkmıyor bu araç ona eminim.

ecosi26
07/06/2013, 08:47
Aracımın yakıtını, nereye ne kadar yaktığı konusunda (alışkanlık) merak ederek ve sürüş tekniğine dikkat eden bir insan olarak şunu söyleyebilirim hız sabitleyici düz yollarda ortalama anlık göstergede 2.0lt/km gösteriyor ama eğimi fazla yollarda bu durum ortalama 10 lt/km yi bile geçiyor ama düz yollarda sürekli kullanılacak bişey...

halils2
07/06/2013, 09:56
eğim olan yerlerde hızı korumak için gaz verdiğinden yakıt yükseliyor. aynı hızı korumak şartı ile gazı aynı eğimde siz ayarlamaya çalışırsanız yakıt tüketiminin cc den daha fazla artmış olduğunu göreceksiniz. kaldı ki aynı şey düz yol için de geçerli aynı yolda cc li ve cc siz kullandığınızda ccsiz anlık tüketim değerinin daha fazla olduğunu görürsünüz. bana göre bu fark toplam ort tüketimde 0.5lt den fazla değil gibi ama denemeler yapmadan kesin birşey söylemek zor

umutsaygin
08/06/2013, 16:12
güncel..

Caglardere
08/06/2013, 22:52
Neden fazla yakar?
Öncelikle bunu kullanımıma dayanarak söylüyorum ki yakıt konusunda gerçekten dikkatli araba kullanırım. Bunun dışında kontrol sistemleri ile ilgili kısa bir bilgi vermem gerekirse; bilgim dahilinde yanlışım varsa herzaman eleştiriye açığım.
CC elektronikte genel olarak ele alındığında 4 çeşit kontol sistemi mevcuttur, Sıralamam tarihsel gelişimini de içerecektir.
1. Proportional Control Sys. : İlk kullanılan Cruise Controller, Kontol aralığı yüksek olduğundan belirlediğimiz hızın bir altına bir üstüne çıkar konforsuz bir seyir sağlar artık kullanılmamaktadır.
2. Integrative Control Sys. (PI) : Bizim araçlarda kullanılan Sistem budur. Sistem Hızı sabitlemek için önce bir overshoot yapar yani gazı fazla verir. Yavaş yavaş gazı keserek hızı dengeler. Küçük bir hata payı da olsa Teoride tam olarak hiçbir zaman istenilen değere erişemez.
3. Derivative C.S (PD) : Önceki sistemin tam tersi Overshoot yapmadan yavaş yavaş hızı artırarak belirlenen hıza ulaşır. Tepki süresi uzundur bu süreyi kısaltmak için bir önceki sistemle integre edilip kullanılabilir. Ancak daha masraflıdır.

Bukadar bilgi kirliliğinden sonra bizim araçlardaki sistemde, yol tamamen düz değil ise, Sistem en ufak bir hız değişiminde, yol meyil rüzgar vs. sistem overshoot yapacağından ve sürekli bu değeri daha sonra minimize edeceğinden bu süre içerisinde yakıtımızda tasarruf söz konusu olmayacaktır. Aracın çekişinde biz bunu hissetmesek te sistem bu şekildedir.
Tasarruf konusunda azıcık açıklayabildiysem ne mutlu bana.

halils2
08/06/2013, 23:04
ii de cc değil de şoför aynı hızı korumak için araca gaz verdiğinde anlık tüketim cc ye göre daha yüksek oluyor cc de set edilen bir hız olduğundan dolayı o hızın altına indiğinde gerektiği kadar gaz veriyor üstüne çıktığında yine aynı şekilde gerektiği kadar kısıp PID mantığıyla aracın hızını sabit tutmaya çalışıyor. ben cc konusunda sizin kadar araştırma yapmadım çok da bilgim yok ama kullandığım günden bu yana yakıt tüketimimin azaldığını biliyorum o yüzden de sizin söylediğinizin aksine cc nin yakıt tüketimini düşürdüğünü görüyorum. çorlu t.dağ tekrar çorlu olmak üzere aynı kişilerle yaptığım denemelerde cc siz klima kapalı 5,8 ortalama yakaladığım yolda cc li+klima açıkken yine 5,8 ortalama yakalıyorum. ayrıca 70 80 kmh hızlarda ki bu denemelerimde ccyi 90a sabitleyip kullanıyorum bir kullanıcı olarak görüşünüze katılamayacağımı belirtmek isterim saygılar.

Caglardere
08/06/2013, 23:16
eski 97 corolla gazlı arabamda 6 lt/100km gibi bir ortalamayı uzun yolda yakalamış biri olarak. Belkide fazlası ile tasarruflu kullanıyorumdur :D yada benim cc'de bir bozukluk var. Ben o yolda hiç denemedim belkide haklısınız

10ursbf
08/06/2013, 23:25
Bence cc'nin daha iyi tüketim ortalaması tutturmasının nedeni teknik bir mesele değil.
Ben aracı Bursadan getirirken 90-100 arası gelirsem ideal tüketimi yakalayacağımı bilmeme rağmen 110-120'den aşağı düşemedim. Daha yukarı çıktığım da oldu, çünkü o pedal ayağımın altında duruyodu.
Ancak araçta cc olsa atarsın 6.vitese ayarlarsın 95 yada 100'e çekersin pedaldan ayağını, tatlı tatlı gidersin..
Bence işin püf noktası budur...

alixxx
08/06/2013, 23:28
Bence cc'nin daha iyi tüketim ortalaması tutturmasının nedeni teknik bir mesele değil.
Ben aracı Bursadan getirirken 90-100 arası gelirsem ideal tüketimi yakalayacağımı bilmeme rağmen 110-120'den aşağı düşemedim. Daha yukarı çıktığım da oldu, çünkü o pedal ayağımın altında duruyodu.
Ancak araçta cc olsa atarsın 6.vitese ayarlarsın 95 yada 100'e çekersin pedaldan ayağını, tatlı tatlı gidersin..
Bence işin püf noktası budur...

Aynen Onur beye katılıyorum. Az yaktırmanın ve radar gibi belalara bulaşmamanın tek yolu bu bence. Pedal ayağınızın altında oldukça yakıt hep artıyor çünkü siz ya gaza gelip ya da farketmeden pedala dokunuyorsunuz :)

halils2
09/06/2013, 00:02
ya varya 1 depo gazı yaktıracaksınız bana deneme yapmak için :D. ewet kısmen dediklerinize katılıyorum gaz pedalına sürekli adapte olunamayıp bazen fazla yüklendiğimiz oluyor ama sürekli aynı yolları geçen biri olarak yaptığım tüketim testlerimden cc nin az yaktırdığına kanaat getirdim. bunu ispatlamak için aynı günde 2 defa aynı yolu yapmam gerek hanım bu aralar aklımdan şüphe ediyor zaten yani onu da ona kanıtlayacam o olacak :D
size basitçe şöyle bir önerim var hergün gidip geldiğiniz yolda hız aynı olmak şartı ile anlık tüketimden bir test yapın bakalım bir gün cc kapalı anlık tüketimi gözleyin bir gün açıkken gözleyin eğer anlık tüketim aynı hızda aynı yolda cc kapalı iken açık olduğu duruma göre düşükse siz haklısınız ne diyim :D

umutsaygin
10/06/2013, 21:48
güncel. . evo aktive kullanan ve servisten hız sabitleyici taktıran arkadaşlar var mı ??