PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çözüm yolu ve önerilerinizi bekliyorum



kukart
13/05/2013, 03:27
merhaba arkadaşlar
2. Gpuntomu da sattıktan sonra uzunca bir süre buralara uğramadım
en son 2004 Golf 5 (1.6) almıştım araçla ilgili bir srunum var ve nette GP forumunda bulduğum sıcaklığı ve ilgiyi vw forumlarında hatta arada kullandığım opel (astra) forumlarında bulamadım
yardımcı olacağınızı bildiğim için birde size danışayım dedim

(araç: otomatik 1.6 (düz motor dedikleri 8 valf) GOLF 5 - 80bin km de 3 bin kmden beri atiker marka LPG takılı...)

kısaca aracımda yaşadığım sorun:

rolantide araç al ver li çalışıyor (çoğunlukla)
3. viteste kerkinme var (çoğunlukla) gaz dan ayağımı çek - bas yapınca düzeliyor - eğer bunun yapmazsam azalarak 4. viteste de devam ediyor

birkaç kez motor sıcakken sebepsiz stop etti...

sorunun birkaç yerden kaynaklanabileceği söylendi 2 ayrı ustaya gittim...
araca şuana kadar yapılanlar

bujiler- ve kabloları yenilendi
boğaz kelebeği ve tüm boruları 2 kez temizlendi
egr valfi temizlendi
kızdırma müşürü değişti

devir sensörü değişecek parça bekliyorum...

rolanti 720-730 da geziniyo..
soğuk sıcak farketmiyor kerkinme ve rolantide ki al-verli ses sık sık yapmaya başladı... LpG veya benzinli ikisin de de yapıyor..

özel ve yetkili servis bilgisayarlarında sorunumla ilgili hiç bir hata göstermiyor araç...

bu arada 8 valf motor ne meret birşeymiş hata konusunda çok gizemli, ne makine bağlayınca söylüyo nede sancılanan yerin neresi olduğunu bulabiliyoz... :)
Böyle bir sorun yaşamış ve çözüm bulmuş olan veya usta arkadaşlarımızdan gelecek hertürlü cevapı sevinçle karşılayacağım :(

teşekkürler

sinanuzun
13/05/2013, 10:21
İnşallah sorunu bulursun sevgili hocam.

Merruse
13/05/2013, 11:03
Aracı benzine alıp akü kutup başını söküp bekledikten sonra tekrar takarak bir süre için sürekli benzinde kullanmayı denedinizmi? Ya da OBDII okuyucu ile bağlanıp trim değerlerini kontrol ettinizmi? (trim= LTFT)

Yazıklarınız iki şeyin işareti;
1- aşırı zengin karışım oranı
2- Emme manifoltunun bir yerlerden hava alıyor olması.

Bir üçüncüsü de var ancak ona dilim varmıyor. Süpaplarınızdan bir ya da birkaçı eğilmiş olabilir. Ancak süpap sesi duymanız gerekirdi o durumda.

kukart
13/05/2013, 13:10
Aracı benzine alıp akü kutup başını söküp bekledikten sonra tekrar takarak bir süre için sürekli benzinde kullanmayı denedinizmi? Ya da OBDII okuyucu ile bağlanıp trim değerlerini kontrol ettinizmi? (trim= LTFT)

Yazıklarınız iki şeyin işareti;
1- aşırı zengin karışım oranı
2- Emme manifoltunun bir yerlerden hava alıyor olması.

Bir üçüncüsü de var ancak ona dilim varmıyor. Süpaplarınızdan bir ya da birkaçı eğilmiş olabilir. Ancak süpap sesi duymanız gerekirdi o durumda.

bobinler buji buji kabloları gibi parçalarda sorun olabileceği söylenmişti daha önce hatta boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğide söylendi ama ilk kez farklı birşey söyleniyor teşekkür ederim... sorunun kaynağını bulamamak her değişim veya onarım la sonuç alamamak maliyet olarak giderek benim açımdan büyüyor, sorun...
devir sensörü değişecek bakalım o sırada senin yazdıklarını ustama okutacam motorun biryerden hava almadığı sonucuna vardı ustam ha bu sonuca nasıl vardı bilemiyorum o kadar teknik bilgim yok... sırf bu yüzden motor la ilgili yazı ve makaleler okur oldum :)

kukart
13/05/2013, 13:46
Aracı benzine alıp akü kutup başını söküp bekledikten sonra tekrar takarak bir süre için sürekli benzinde kullanmayı denedinizmi?..

bunu açarmısın biraz kutup başını araç çalışırkenmi sökecem ? birde bunun la ne yapmış olacam? anlayamadım..

kukart
15/05/2013, 00:55
yokmu aynı dertten muzdarip kimse?

HTC HD2 cihazımdan 2 ile gönderildi

phyevren
25/05/2013, 18:02
fsı motor sanırım dediğin lpg.ye uyumlu olmadığı için o motor üretimden kaldırıldı. lpg.yi söktür bakımları yaptır benzin ile kullan derim.

malebow
25/05/2013, 18:20
arkadaşımda vardı 1,6 comfortline dı sanırım otomatik vitesti. Onunda vitesle ilgili sorunları vardı serviste bir kaç kere masraf yaptı toplamda 3.000 tl ama sorununu halledemedi. özel serviste ise sorunun şanzumandan oldugunu ve dahada ilerleyeceğini söylediler. arkadaşım satma kararı aldı. ilk talibi araca baktırdıgındada sorun çıktı 3,500 tl gibi bir masrafı vardı. Arkadaşta sorunu bile bile başkasına söylemeden satacak biri değildir adamla anlaşıp 23,500'e kapattılar.

ametist
25/05/2013, 19:08
Sorun çözüldü mü bilmiyorum ama çok büyük ihtimal sübaplar ve gaydları değitirmeniz gerek. LPG uzun dönem klasik arızasıdır bu....

kukart
27/06/2013, 19:38
suboplar da sorun yok açtık lastikleri yenilendi. enjektör hariç değişmeyen kalmadı.. sonuç sıfır

HTC HD2 cihazımdan 2 ile gönderildi

tab
30/06/2013, 00:09
LPG sistenizde sorunlar var punto cu arkadaşda ayni sorunlar vardi, LPG SiSTEMiNi AYARLADILAR SORUN BiTTi

kukart
28/10/2013, 03:06
merhaba arkadaşlar
2. Gpuntomu da sattıktan sonra uzunca bir süre buralara uğramadım
en son 2004 Golf 5 (1.6) almıştım araçla ilgili bir srunum var ve nette GP forumunda bulduğum sıcaklığı ve ilgiyi vw forumlarında hatta arada kullandığım opel (astra) forumlarında bulamadım
yardımcı olacağınızı bildiğim için birde size danışayım dedim

(araç: otomatik 1.6 (düz motor dedikleri 8 valf) GOLF 5 - 80bin km de 3 bin kmden beri atiker marka LPG takılı...)

kısaca aracımda yaşadığım sorun:

rolantide araç al ver li çalışıyor (çoğunlukla)
3. viteste kerkinme var (çoğunlukla) gaz dan ayağımı çek - bas yapınca düzeliyor - eğer bunun yapmazsam azalarak 4. viteste de devam ediyor

birkaç kez motor sıcakken sebepsiz stop etti...

sorunun birkaç yerden kaynaklanabileceği söylendi 2 ayrı ustaya gittim...
araca şuana kadar yapılanlar

bujiler- ve kabloları yenilendi
boğaz kelebeği ve tüm boruları 2 kez temizlendi
egr valfi temizlendi
kızdırma müşürü değişti

devir sensörü değişecek parça bekliyorum...

rolanti 720-730 da geziniyo..
soğuk sıcak farketmiyor kerkinme ve rolantide ki al-verli ses sık sık yapmaya başladı... LpG veya benzinli ikisin de de yapıyor..

özel ve yetkili servis bilgisayarlarında sorunumla ilgili hiç bir hata göstermiyor araç...

bu arada 8 valf motor ne meret birşeymiş hata konusunda çok gizemli, ne makine bağlayınca söylüyo nede sancılanan yerin neresi olduğunu bulabiliyoz... :)
Böyle bir sorun yaşamış ve çözüm bulmuş olan veya usta arkadaşlarımızdan gelecek hertürlü cevapı sevinçle karşılayacağım :(

teşekkürler

sorun çözüldü:

sorunun neden kaynakladığı tam olarak tespit edilememesine rağmen yarı motor yapıldı ve bağlantılı sıkıntılar giderildi.. ancak aracı bir hafta bile kullanamadan serseri bir sürücünün dikkatsizliği sonucunda oluşan kazayla (ramazan bayramı arefe günü)(benimde isteğimle) aracım pert e ayrıldı... Allah tekrarından sakınsın...
sigortadan paramı almayı uzunca bir süre (60 gün) bekledikten sonra yeni araç için kolları sıvadım:

ufak bi rica: 2007-2010 arası otomatik az km li honda civic (sedan) arıyorum.. teşekkürler...

knidos111
28/10/2013, 14:02
zamanında benzinli arabasına tüp taktırıp anasından emdiği süt burnundan gelip, gidip dizel punto alarak huzuru bulan bir kardeşiniz olarak tez zamanda sizinde huzuru bulmanızı dilerim...

kukart
28/10/2013, 14:51
saolasın kurtuldum. arac pert olduda...

HTC HD2 cihazımdan 2 ile gönderildi