PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Periyodik bakım maliyetleri



HarbiAslan
02/04/2013, 10:10
Arkadaşlar herkese merhaba,

Galiba güzel bir kütük yedim Fiat-Otokoç'tan. Ancak yapacağım bir şey yoktu. Servise vermiş bulundum aracı.

Aracım 29.500 Km'de. 2. yıllık bakımı geldi. Ancak fiat iyi bir kütük attı sanırım.
450 TL bakım bedeli ödedim.

Yağ , filtreler , ön balatalar değişti ve işçilik 120 tl verdim.

yağı filtreyi anladım da ön balata 29000 km'de değişir mi ? bunun olasılığı varmı ?

herkes bu işte bir iş var diyor, ben mi enayilik ettim fiatmı kendini akıllı sanıyor anlamadım :(

sizlerin yorumlarına göre gerekeni yapacağım.

skystar37
02/04/2013, 10:30
Araç üzerindeki sıvıların belirli bir yıldan sonra özelliğini kaybettiğini biliyoruz ancak balatalar için öyle birşey olacağını sanmıyorum. Balata fiyatları da serviste baya bir para dışarda 50 liraya aldığın opar balatayı servis 120 liraya takıyor.
Filtre kiti vardı 90 lira olması lazım yağda 90-100 olsa en fazla işçilik vs. 250TL bi rakam çıkması gerekir diye düşünüyorum.

Aracın garantisi yok ise bence bakım servislerde oldukça pahalı kritik işlemler için gidilebilir belki ama bakım için servis cidden kazık.

HarbiAslan
02/04/2013, 10:54
Aracım garantili. Bu yüzden mecburen servise gidiyorum. Hatta garanti uzatma almayı düşünüyorum. Çünkü 2 yıl içinde 4-5 parçası garantiden değişti. Garantiden sonra araçtan korkuyorum açıkçası. Garantisi biter bitmez de satarım artık diye düşünüyorum.

Faturadaki fiyatlar şöyle;

ön balata 119,10 + kdv
buji 4 adet 72,72 + kdv
hava filtresi 16,51 + kdv
yağ filtresi 10,25 + kdv
20.000 km veya 12 ay periyodik bakım 90,82 + kdv
işçilik maliyeti 114,73 + kdv

maliyet - 424,13 tl
işçilik iskonto - 11,47 tl
parça iskontosu - 30,93 tl

toplam 381,73 + kdv = 450,44 tl

50 tl benzin verdiler paro kartla

400 tl bu bakımın bedeli...

şu dikkatimi çekti
-20.000 km veya 12 ay periyodik bakım 90,82 + kdv
işçilik maliyeti 114,73 + kdv-

2 farklı işçilik gibi duruyor ? hem periyodik bakım kontrolleri için ücret yazmış , hemde işçilik için. yanlış yorumladığım bir şey mi var ?

Derman Oto
05/04/2013, 00:13
Aracım garantili. Bu yüzden mecburen servise gidiyorum. Hatta garanti uzatma almayı düşünüyorum. Çünkü 2 yıl içinde 4-5 parçası garantiden değişti. Garantiden sonra araçtan korkuyorum açıkçası. Garantisi biter bitmez de satarım artık diye düşünüyorum.

Faturadaki fiyatlar şöyle;

ön balata 119,10 + kdv
buji 4 adet 72,72 + kdv
hava filtresi 16,51 + kdv
yağ filtresi 10,25 + kdv
20.000 km veya 12 ay periyodik bakım 90,82 + kdv
işçilik maliyeti 114,73 + kdv

maliyet - 424,13 tl
işçilik iskonto - 11,47 tl
parça iskontosu - 30,93 tl

toplam 381,73 + kdv = 450,44 tl

50 tl benzin verdiler paro kartla

400 tl bu bakımın bedeli...

şu dikkatimi çekti
-20.000 km veya 12 ay periyodik bakım 90,82 + kdv
işçilik maliyeti 114,73 + kdv-

2 farklı işçilik gibi duruyor ? hem periyodik bakım kontrolleri için ücret yazmış , hemde işçilik için. yanlış yorumladığım bir şey mi var ?

Merhaba,

Periyodik bakım işçiliği tüm filtrelerin, yağın ve balataların değişimi için faturada tek bir kalemde toplanmış olmalı. Şayet bakım esnasında, bakımdan farklı bir işlem yapılmadıysa sizin adınıza düzenlenen faturada bir hata yapılmış gibi görünüyor. Servisle tekrar görüşürseniz yapılan hata düzeltilecektir.

Diğer yandan, fren balatalarının kullanım ömrü tamamen sizin sürüş stilinizle ve aracın yükü ile alakalı. Sizin aracınızda büyük ihtimalle fren balataları fişli tabir edilen modeller. Yani balata iyice inceldiğinde gösterge panelinde sizi uyarır. Fakat servislerde fren balataları çoğunlukla uyarı vermesi beklenmeden değiştiriliyor. Nedeni ise bakımdan çıktıktan kısa süre içinde tekrar servise sadece fren balatası için gelip zaman kaybetmemeniz ve ekstra işçilik ücreti ödememeniz. Diğer yandan fren balataları iyice bittiğinde bu sefer fren disklerinin maliyeti ile de karşı karşıya kalıyorsunuz.

Son olarak, 30.000 km şayet ilk defa değiştiriliyorsa fren balatası için kısa bir süre değil. Müsterih olun, kimi sürücü 40.000 km boyunca aynı balatayı kullanırken bir diğeri 10.000 km de aynı balata takımını eskitebilir.

muhammedçelik
12/04/2013, 17:54
2 gün önce 50bin km bakınını Tarsus BİROLLAR yetkili servisinde yaptırdım punto evo 1.3mjet euro5 180tl tuttu,
yapılan işlemler:yağ,yağ filtresi,hava filtresi,motor iç temizliği(tunap),cam suyu,sağ arka fren lambası ampulu,şanzıman yağ kontrolü ve yağ ekleme,ön düzen rot ayarı(direksiyon hafif sola bakıyordu),Debriyajda hafif titreme hissetmiştim kontrol ettiler,sol arka amortisör yağ kaçağı varmış değişti(garantiden)..