PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Amortisör yumuşatma işe yarıyo mu?



culudamar
10/03/2013, 21:58
Süspansiyon işi yapan bir usta amortisörleri değiştirmeden de yumuşatabildiğini söyledi. Nasıl yaptığını söylemedi ama.. Sonra fazla yumuşamış, yol tutuşu kayboldu diye gelme diye de ekledi..

Arkalar için fiyatı 100 lira. Beğenmezsem eski haline de getirebiliyormuş.

Böyle bir işlem yaptıran var mı aramızda? Konfor artışı sağlanabilir mi?

OAGP1960
10/03/2013, 22:34
Çağın kardeş, genellikle yol tutuşunu arttırmak için amortisörler sertleştirilir, konfor için yumuşattırayım derken, yol tutuşunu azaltıp stabilitesini bozabilirsiniz aracınızın. Ben tavsiye etmem.:)

görkem koçsan
11/03/2013, 05:37
bizm puntoların yayları çok konforlu bence gerek yok.

Evren_c
11/03/2013, 10:22
Stabilite konusunda arkadaşlara katılıyorum. Bir de amortisörlerin bir takım işlemlerden geçirilerek (ısıtma, ezme gibi) sertlik dereceleriyle oynanmasını nacizane doğru bulmuyorum. Kimyasal olarak yaylar bozulur mutlaka ve günün birinde sorun çıkarabilir. Amaca uygun ayrı bir amortisör seti almak çok daha sağlıklı olur kanaatindeyim. Ama bence de daha yumuşak yay almayın :)

makeles
15/03/2013, 20:46
lastik basınçlarını biraz azaltsanız ondan sonra karar verirsiniz..

culudamar
15/03/2013, 22:26
Lastik basınçlarını düşürmeyi denedim, istediğim kadar iyileşme olmadı.. Arabamdan memnunum, sadece amortisör yüzünden araba değiştirmek istemiyorum, bu yüzden yarın sanayiye gidip bir deneyeceğim bu işi..

Tayfun-E30
15/03/2013, 22:35
Boyle sacma bir islem olmaz sakin gitmeyin denemeyin yeni simmi acicak. Yaginimi incelticek ne yapicak bilmiyorum ama keserek acilicak kaynakla geri kapanacak amortisor falan.. Sakin yaptirmayin yazik orjinal amortisorlerinize.. Sadece get koyucaksa olurda arabanin yol tutusu acayip bozulucak...

fatihhhh
15/03/2013, 22:37
Lastik basınçlarını düşürmeyi denedim, istediğim kadar iyileşme olmadı.. Arabamdan memnunum, sadece amortisör yüzünden araba değiştirmek istemiyorum, bu yüzden yarın sanayiye gidip bir deneyeceğim bu işi..


sonucu burda paylaşınız.
pek hız yapmayan benim gibi kiişiler daha konforlu olması için yol tutuştan ödün verip, daha rahat bir sürüş şeklini tercih ederler belki.

Tayfun-E30
15/03/2013, 22:43
Ya bu kilodaki bu segmentteki her araba benzer konforda ne bekliyorsunuz anlayamiyorum...

culudamar
15/03/2013, 23:49
Boyle sacma bir islem olmaz sakin gitmeyin denemeyin yeni simmi acicak. Yaginimi incelticek ne yapicak bilmiyorum ama keserek acilicak kaynakla geri kapanacak amortisor falan.. Sakin yaptirmayin yazik orjinal amortisorlerinize.. Sadece get koyucaksa olurda arabanin yol tutusu acayip bozulucak...

Adam ne işlem yapacağını söylemiyor, ama yarın yine konuşurum, amortisöre kalıcı zarar verecek birşeyse yanaşmam tabii.. Ama geçen hafta gittiğimde "beğenmezsen eski haline getiririz" demişti, tekrar kesmeyi kastetmemiştir diye umuyorum :hmm:

Uyarı için tşk.ler :thumbs_up2:

Tayfun-E30
16/03/2013, 10:54
Bence yaptirmayin, hic gitmeyin denemeyin bile...

kayya
16/03/2013, 12:35
Onlarca mühendisin ince hesaplarla ayarladığı bir konuyu sanayide bir ustanın ben yaptım oldu diyerek yapabileceğini sanmıyorum. Yanlış anlamayın, küçümsemek amacıyla yazmıyorum. Sadece usta bir şeyler yapıyor olabilir ama bunun aracın yol tutuşu, aerodinamik yapısı, farklı hava-yol şartlarındaki etkisi vs. türlü türlü ayrıntıyı düşündüğünü sanmıyorum.

Bence servislerle konuşup daha yumuşak ve konforlu yay/amortisör taktırın, eski yayları satarsınız. Cebinizden biraz para çıkar ama risk almamış olursunuz. Diğer türlü, usta süspansiyonun içine ederse, cebinizden çok daha fazlası çıkacak...

Yanağı kalın lastiklere 28 veya 30 hava basıncıyla da denerseniz fark eder arkadaşların dediği gibi...

culudamar
18/03/2013, 20:57
Cumartesi günü sanayiye gittim. Oradaki genç amortisörü söktü, eliyle bastırmasıyla ben bile anladım ne kadar yumuşak olduğunu :) O da "bu amortisörü daha fazla yumuşatmak tehlikeli olabilir" dedi. Bunun üstüne vazgeçtim, adam para kazanmak için bile bu işi yapmıyorsa ısrarın anlamı yok.. Adam hem işinin ehli hem de insaflı biriymiş..

Daha sonra elemanla bir sürüş yaptık, bahsettiğim vurmanın lastiklerden kaynaklandığını söyledi. Gerçekten en son lastikleri 33'e çıkarmıştım, kalabalık olacağız diye. Şimdi hepsini 29'a indirdim, biraz daha iyi, ama istediğim kadar değil tabii ki..

Aslında parası neyse verip aracımı mümkün olduğunca konforlu hale getirmek istiyorum. Arabamın diğer özelliklerinden de çok memnunum, bu yüzden değiştirmek istemiyorum. Bu konuyu araştırmaya devam edeceğim..

makeles
18/03/2013, 21:14
lastik basıncı önemli. yumuşak karakterli bir lastik takarsın ilerde.. nokian h serisi gibi.. 30 basınçta oldukça konforlular..

amortisör için koni fsd veya coilover araştır.

Tayfun-E30
18/03/2013, 22:01
Fsd nedir bilmiyorumda daha orjinal yaydan konforlu coil gormedim bosuna denemeye gerek yok.. Bence kabullenin arabanin konforunu =)

OAGP1960
19/03/2013, 00:56
Fsd nedir bilmiyorumda daha orjinal yaydan konforlu coil gormedim bosuna denemeye gerek yok.. Bence kabullenin arabanin konforunu =)
Aynen katılıyorum Tayfun'cuğum, aracın konforunu arttırabilmek için amortisör yumuşatmaktan bahsediliyor, asla standard lastik basıncı değiştirilmemeli, amortisörlerin standard teknik özellikleri asla bozulmamalıdır.:)

volume23
19/03/2013, 01:19
En konforlu ve stabil orj. Halidir hiç maceraya gerek yok.

culudamar
15/07/2013, 23:22
amortisör için koni fsd veya coilover araştır.

Bugün koni için oktaykan power'ı aradım. Ellerinde GP'ye uygun amortisör yokmuş, getirmede de sorun yaşıyorlarmış :(

Başka önerebileceğiniz marka var mı? Monroe Reflex'i inceledim kendi sitesinde, spor yaylara uygulanır demiş. Bendeki yaylar orijinal.

Bilstein'in bize uygun modeli var mıdır mesela?

Coilover netten anladığım kadarıyla arabanın alçaltılması demek oluyor, benim istediğim bu değil. Yanlış anlamış olabilirim..