legend
24/02/2013, 16:40
Evet arkadaşlar japon motorlARI ile italyan motorlarını karşılaştıralım istedim japonları seçmemin nedeni sorunsuzluğu ile bilinen markalar olduğu için peki sorunsuz deniyor ama performans ve silindir hacimine verdiği beygir gücü tork değerleri nasıl italyanlara göre italyan motorları da sorunsuzdur multijetler,multiairlar bilen bilir aynı motor hacmindeki motorları karşılaştırmaya çalışacağım sadece performansa yönelik uzun km dayanıklılıkları karşılaştırma yapacağım yakıt tüketimi kriter olarak alınmayacaktır ve güncel motorları alıyorum spor araçları almıyorum orta segment herkesin alabileceği motorları alıyorum japonladan honda,mazda,toyota italyanlardan fiat,lancia,alfa romeo markaları aldım hadi bakalım buyrun karşılaştırmaya;
JAPONLAR :
HONDA :
1.4 cc atmosferik benzinli = 1339 cc 6000 rpm 100 hp 127 nm / 4800 rpm
1.6 cc atmosferik benzinli = 1598 cc 6500 rpm 125 hp 152 nm / 4300 rpm
2.0 cc atmosferik benzinli = 1997 cc 6300 rpm 156 hp 192 nm /4100-5000 rpm
2.2 cc turbo dizel = 2199 cc 4000 rpm 150 hp 350 nm / 2000-2750 rpm
1.6 cc turbo dizel (gelecek) = 1598 rpm 120 hp 300 nm / 2000 rpm
TOYOTA :
1.4 cc atmosferik benzinli = 1329 cc 6000 rpm 99 hp 128 nm / 3800 rpm
1.6 cc atmosferik benzinli = 1598 cc 6400 rpm 132 hp 160 nm / 4400 rpm
2.0 cc atmosferik benzinli = 1987 cc 6200 rpm 152 hp 196 nm / 4000 rpm
1.4 cc turbo dizel = 1364 cc 3800 rpm 90 hp 205 nm / 1800 - 2800 rpm
2.0 cc turbo dizel = 1998 cc 3600 rpm 124 hp 310 nm / 1600-2400 rpm
MAZDA :
1.5 cc atmosferik benzinli = 1498 cc 6000 rpm 102 hp 133 nm / 4000 rpm
1.6 cc atmosferik benzinli = 1598 cc 6000 rpm 105 hp 145 nm / 4000 rpm
1.6 dizel mazdayı almadım psa üretimi olduğu için
İtalyanları fiat başlığının altında yazacam çünki hepsi fpt çıkışlı olduğu için
FİAT :
1.4 cc atmosferik benzinli = 1368 cc 6500 rpm 105 hp 130 nm / 4000 rpm
1.4 cc turbo benzinli = 1368 cc 5000 rpm 120 hp / 206 nm / 1750 rpm
1.4 cc turbo benzinli = 1368 cc 5000 rpm 135 hp / 230 nm / 1750 rpm
1.4 cc turbo benzinli = 1368 cc 5000 rpm 140 hp / 230 nm / 1750 rpm
1.4 cc turbo benzinli =1368 cc 5000 rpm 170 hp / 250 nm / 2500 rpm
1.8 cc turbo benzinli = 1742 cc 5500 rpm 235 hp / 340 nm / 1900 rpm
1.3 cc turbo dizel = 1248 cc 4000 rpm 75 hp / 190 nm / 1500 -2500 rpm
1.3 cc turbo dizel = 1248 cc 4000 rpm 95 hp / 200 nm / 1500-2500 rpm
1.6 cc turbo dizel = 1598 cc 4000 rpm 105 hp / 290 nm / 1500 - 2500 rpm
1.6 cc turbo dizel = 1598 cc 4000 rpm 120 hp / 300 nm / 1500-2500 rpm
2.0 cc turbo dizel = 1956 cc 4000 rpm 170 hp / 350 nm / 1750 -2500 rpm
3.0 cc v6 turbo dizel = 2987 cc 4000 rpm 240 hp / 550 nm / 1800-2800 rpm
evet arkadaşlar motorlar bunlar sadece hacimlerden çıkardığı beygir güçlerine bakalım teknolojilerine bakalım uzun ömürlülüğüne bakarak karar verelim. İtalyanlar görünüyor ki aşırı besleme ile yüksek güçler almış yani çok sıkıştırmışlar japonlara göre ama hiçte kısa ömürlü değiller bana göre buyrun sizin yorumları alalım.
JAPONLAR :
HONDA :
1.4 cc atmosferik benzinli = 1339 cc 6000 rpm 100 hp 127 nm / 4800 rpm
1.6 cc atmosferik benzinli = 1598 cc 6500 rpm 125 hp 152 nm / 4300 rpm
2.0 cc atmosferik benzinli = 1997 cc 6300 rpm 156 hp 192 nm /4100-5000 rpm
2.2 cc turbo dizel = 2199 cc 4000 rpm 150 hp 350 nm / 2000-2750 rpm
1.6 cc turbo dizel (gelecek) = 1598 rpm 120 hp 300 nm / 2000 rpm
TOYOTA :
1.4 cc atmosferik benzinli = 1329 cc 6000 rpm 99 hp 128 nm / 3800 rpm
1.6 cc atmosferik benzinli = 1598 cc 6400 rpm 132 hp 160 nm / 4400 rpm
2.0 cc atmosferik benzinli = 1987 cc 6200 rpm 152 hp 196 nm / 4000 rpm
1.4 cc turbo dizel = 1364 cc 3800 rpm 90 hp 205 nm / 1800 - 2800 rpm
2.0 cc turbo dizel = 1998 cc 3600 rpm 124 hp 310 nm / 1600-2400 rpm
MAZDA :
1.5 cc atmosferik benzinli = 1498 cc 6000 rpm 102 hp 133 nm / 4000 rpm
1.6 cc atmosferik benzinli = 1598 cc 6000 rpm 105 hp 145 nm / 4000 rpm
1.6 dizel mazdayı almadım psa üretimi olduğu için
İtalyanları fiat başlığının altında yazacam çünki hepsi fpt çıkışlı olduğu için
FİAT :
1.4 cc atmosferik benzinli = 1368 cc 6500 rpm 105 hp 130 nm / 4000 rpm
1.4 cc turbo benzinli = 1368 cc 5000 rpm 120 hp / 206 nm / 1750 rpm
1.4 cc turbo benzinli = 1368 cc 5000 rpm 135 hp / 230 nm / 1750 rpm
1.4 cc turbo benzinli = 1368 cc 5000 rpm 140 hp / 230 nm / 1750 rpm
1.4 cc turbo benzinli =1368 cc 5000 rpm 170 hp / 250 nm / 2500 rpm
1.8 cc turbo benzinli = 1742 cc 5500 rpm 235 hp / 340 nm / 1900 rpm
1.3 cc turbo dizel = 1248 cc 4000 rpm 75 hp / 190 nm / 1500 -2500 rpm
1.3 cc turbo dizel = 1248 cc 4000 rpm 95 hp / 200 nm / 1500-2500 rpm
1.6 cc turbo dizel = 1598 cc 4000 rpm 105 hp / 290 nm / 1500 - 2500 rpm
1.6 cc turbo dizel = 1598 cc 4000 rpm 120 hp / 300 nm / 1500-2500 rpm
2.0 cc turbo dizel = 1956 cc 4000 rpm 170 hp / 350 nm / 1750 -2500 rpm
3.0 cc v6 turbo dizel = 2987 cc 4000 rpm 240 hp / 550 nm / 1800-2800 rpm
evet arkadaşlar motorlar bunlar sadece hacimlerden çıkardığı beygir güçlerine bakalım teknolojilerine bakalım uzun ömürlülüğüne bakarak karar verelim. İtalyanlar görünüyor ki aşırı besleme ile yüksek güçler almış yani çok sıkıştırmışlar japonlara göre ama hiçte kısa ömürlü değiller bana göre buyrun sizin yorumları alalım.