PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Soğuk Baskı Balata daha mı iyi kavrar?



ares666
19/02/2013, 23:12
değerli arkadaşlar merak ettiğim bir durum var. aracım soğukken sanki daha iyi çekişe sahip gibi. merek ettiğim başlıktan da anlaşılacağı gibi acaba sağuk baskı balata sıcağından daha mı iyi kavrar?

Tayfun-E30
20/02/2013, 00:42
Piskolojik, motor isinmadan fazla devir cevirmeyin ayrica balata yanik degilse bu normal balatalar birsey fark etmez..

EvoKoray
20/02/2013, 00:45
motor soğukken vites geçişleri ve kalkışlar daha sert oluyor , motor performansı sıcak haline göre daha düşüktür , ısınana kadar fazla zorlamayın , zaten 2500-3000 devir kullandığınızda direk çıkıyor ibre 90 derece :)

mfgunes
20/02/2013, 00:45
aslinda mazot sıcagı sever diye bi söz var

aykut_1914
20/02/2013, 00:52
tam tersi bence

biancoangelo
20/02/2013, 01:12
Daha sert kalkışlar söz konusudur. Kesinlikle hissedilemeyecek derece daha az kavrama vardır. Motor sıcakken daha tatlı bi kavrama hissederiz. Sebep malzemeler yumuşamıştır. Tutunma biraz daha artmıştır. Ancak hissedilmeyecek kadar ççoook azdır. Laboratuvar ortamında testi mümkündür.

OzzY
20/02/2013, 01:27
sağlıklı bir baskı balata sıcakkende soğukkende kaçırma yapmamalı.

dicaser
20/02/2013, 01:39
hava soğukken motora soğuk hava gireceği için sıcak havaya nezaren daha iyi perfomans sağlar , sıcak hava motor performansını negatif yönde etkiler.. baskı balata kavramasına gelince aşırı sıcaklayan baskı balatada vites atmak zorlaşır ancak bu demek degildirki soğukta vites geçişleri kaymak gibi olur ; kısacası normal sıcaklığı yani bu işin orta sıcaklığı en idealidir :) çekiş içinde söylediğim gibi soğuk havada motor daha performanslı çalışır bu yüzden cai yapmak için acaba hava filtresini nereye koysakta motorun sıcaklığı buna vurmasa temiz ve soğuk hava alabilse die kara kara dusunuruz :)

altanasci
20/02/2013, 14:51
motor soğukken daha bi devirli çalışıyor dikkat ederseniz bunu anlayabilirsiniz

o nedenle kalkışlarda atlıyor araba :)