PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 Fire 77HP ile 1.3 Multijet 75HP arasında / Yardım



javakolik
13/08/2007, 22:54
Herkese merhaba arkadaşlar,
sizin gibi benim de bayide bir anda dikkatimi çeken gp'yu
almadan önceki son karar aşamasına geldim.
1.4 Fire 77HP ile 1.3 Multijet 75HP arasında, multijetten yanayım.
Multijet'in dizel bir motor olarak ne kadar tasarruflu, başarılı bir motor olduğu ortada, benim asıl merak ettiğim ise performans olarak nasıl olduğu.
2 yıl kadar önce bir doblo tecrübem olmuştu, kendisine hayran bırakan multijet motorun performansını hala hatırlıyorum. Yokuş yukarı rampada vites büyüterek, gaz kesmeden gidişi gerçekten etkilemişti beni.
75-77HP'den performans anlamında çok fazla şey beklenmeyeceği açık, fakat yine de benzinli ve dizel bu iki seçeneği karşılaştırırsak multijetin artıları ve eksileri nelerdir, tecrübelerinizden faydalanmak isterim.
Bir de "active" paketi seçen arkadaşlar, sonradan "şunun yüzünden keşke dinamic'i seçseydim" dediğiniz oldu mu?

Şimdiden teşekkürler.

velespit1988
13/08/2007, 23:06
valla benim de henüz grande puntom yok ama size cogunluk olarak gelecek cevapları söyleyeyim :) multijet ve kesinlikle dynamic donanım seviyesi :)

ABNEW
13/08/2007, 23:08
Yiğit hoşgeldin.Hızlanma ve son sürat değerleri birbirine oldukça yakın bu iki versiyonun.Tabi dizel torkuyla ara hızlanmalarda ve yüklü kullanımda daha performanslı.1.4 77bg lik motor da oldukça ekonomik bir seçenek.Hatta sitemizde bu araçlara lpg taktıranlar var.Ben dizeli seçerdim.Bir de dynamic almalısın bence...

h k
13/08/2007, 23:17
maddi durum elveriyorsa sormaya bile gerek olmadan multijet dinamik . ama imkanları zorlayarak alıyorsanız activede yeterde artar bile.

Ziyaretçi047
14/08/2007, 00:19
beygirlere bakacak olursan 77 > 75 evet ama sen bir sür öyle karar ver derim. kesinlikle multijet. isterse 50hp olsun :)

javakolik
14/08/2007, 01:07
Yiğit hoşgeldin.Hızlanma ve son sürat değerleri birbirine oldukça yakın bu iki versiyonun.Tabi dizel torkuyla ara hızlanmalarda ve yüklü kullanımda daha performanslı.1.4 77bg lik motor da oldukça ekonomik bir seçenek.Hatta sitemizde bu araçlara lpg taktıranlar var.Ben dizeli seçerdim.Bir de dynamic almalısın bence...


beygirlere bakacak olursan 77 > 75 evet ama sen bir sür öyle karar ver derim. kesinlikle multijet. isterse 50hp olsun :)

Tahmin ettiğim gibi teknik anlamda ibre multijetten yana :)
Dinamik donanım seviyesi de "bensiz tadı çıkmaz" diyormuş gibi :)
Maddi durumları zorlamak kalıyor bize galiba :)
O zaman şöyle sorayım:
Dizel konusunda motor bakımı, alınan yakıtın kalitesine dikkat edilmesi gibi
unsurlar ne kadar zorluyor, türkiye şartlarında?


tekrardan hoşbulduk ve teşekkürler.

the_Algn
14/08/2007, 01:09
Herkese merhaba arkadaşlar,
sizin gibi benim de bayide bir anda dikkatimi çeken gp'yu
almadan önceki son karar aşamasına geldim.
1.4 Fire 77HP ile 1.3 Multijet 75HP arasında, multijetten yanayım.
Multijet'in dizel bir motor olarak ne kadar tasarruflu, başarılı bir motor olduğu ortada, benim asıl merak ettiğim ise performans olarak nasıl olduğu.
2 yıl kadar önce bir doblo tecrübem olmuştu, kendisine hayran bırakan multijet motorun performansını hala hatırlıyorum. Yokuş yukarı rampada vites büyüterek, gaz kesmeden gidişi gerçekten etkilemişti beni.
75-77HP'den performans anlamında çok fazla şey beklenmeyeceği açık, fakat yine de benzinli ve dizel bu iki seçeneği karşılaştırırsak multijetin artıları ve eksileri nelerdir, tecrübelerinizden faydalanmak isterim.
Bir de "active" paketi seçen arkadaşlar, sonradan "şunun yüzünden keşke dinamic'i seçseydim" dediğiniz oldu mu?

Şimdiden teşekkürler.
Eğer aradaki 4000 ytl yi mazotun fiyat farkı ile kısa zamanda karşılayacağını düşünüyosan dizel al , fazla binmeyeceksen benzinli al ...sonuçta bu segmentte araç alacaklar için 4000ytl az bir para değil.
Multijetle ilgili şunu söyleyim gayet sessiz çalışıyor. Kesinlikle dizel tıngırtısı yok. Ama turbo öncesi hantallığı söz konusu , benzinlinin o yumşak karakterli kalkış keyfi maalesef yok.
Donanım olarakta 2000 ytl oynayacak arada. Sanırım en önemli fark dijital klima ve ön sis farı. Tamamen kullanıcı tercihi.
Servis bakım masrafları da var tabiki. dizel 10.000 kmde bir servise giderken benzinli 20.000km de gidiyor servise.
Motorlu taşıtlar vergiinde de multjiey avantajı sözkonusu.

ABNEW
14/08/2007, 01:48
Yakıt kalitesi konusunda sıkıntılı bir Ülkeyiz maalesef.Mazotun sürekli bilinen bir istasyondan alınması gerekiyor.Mjtd nin benzinlilerden tek farkı yağın 10000km lik olması.Yani yağ değişimi 10000km de bir.Periyodik bakım aralıkları ise aynı:20000km de bir

GP61
14/08/2007, 02:36
fazla km yapmayacaksan dizel almaya gerek yok benzinli işini görür donanım olarak da dynamic alırsın.

nasrettinhoca
14/08/2007, 09:59
Öncelikle donanımı Dynamic al...Active aldıktan sonra keşke diyen arkadaşlar oluyor...Dizel mi benzinli mi sorusunun cevabı artı ve eksileriyle forumlarda tartışılıyor...

Google de ''Dizel mi benzinli mi '' yazarsan bilgi edinebilirsin...Çünkü her iki seçeneğinde artı ve eksileri var...Kafadan dizel iyidir demek doğru olmaz...Kullanım süresi(Az veya çok km yapma),bakım masrafları,vergi,performans vb..ölçütleri gözönüne alarak karar verilmesi gerektiği unutulmamalı...Millet en çok ne alıyordan ziyade evvela benim neye ihtiyacım var sorusuyla hareket edilirse daha doğru karar verileceğini düşünüyorum..

ufukbzk84
14/08/2007, 10:40
ben her türlü multıjet derim kullanan biri olarak kullanırken az yakıtla çok uzun mesafeler yaptıkça çok büyük zevk veriyor cebini çok fazla yormuyo... ee alırken 3 milyar fazla veriyosun ama satarkende 2-3 milyar fazla fiyata satıyosun... bence bide bu açıdan düşünmek lazım... tek dezavantaj olarak düşündüğüm yüzde otuz yüzde 40 daha fazla bakım ücreti ödüyoruz ancak onun kat kat üstünü yakıt tasarrufuyla kapatıyoruz... yani işin özeti alırken fazla verip satarken fazlaya satıyosun yakıttan tasarrufa geçiyosun oldukça fazla ve sadece bakım ücreti dezavantajın oluyo...

Akincl
14/08/2007, 11:13
paran varsa multijet dynamic

yoksa stil paket active fire :)

SANtO
14/08/2007, 11:14
Bence dynamic multijet. Bir kaç gün önce 77 hp benzinliyi satıp, 75 hp multijet aldık. dizel kullanmak ayrı bir zevkmiş. tork çok yüksek. benzinli motor bence zayıf kalıyor özellikle ara hızlanmalarda.

the_Algn
14/08/2007, 11:40
AMS dergisinin bu ayki haberi işine yarar..

https://img101.imageshack.us/img101/9435/80313373mi6.jpg (https://imageshack.us)
..
https://img183.imageshack.us/img183/5914/ams1yt4.jpg (https://imageshack.us)
.
https://img183.imageshack.us/img183/1696/26176725lw9.jpg (https://imageshack.us)

goldumut
14/08/2007, 12:33
ohh super bır tablo gercekten cok tskler ali.bende gpden once 206hdi vardı.arac 15 mılyarlık bır aractı ama ben hdı alınca 18 oldu yanı kafadan 3 mılyar 2.elde bıle farketti.
sımdı 1.4 benzınlı var 95 hp bırde.gayet memnunum.20 ytl ıle 95km gıdıor dızel ıse 135 yada 140 km olması lazım.
ayda ben 800 yada 1000 km yapıyorum onun ıcın bana dızel cok gereksız sesı falan benzınlının cok rahat.ama cok yol yapıorsan kı ALİnin tablosundakı gıbıyse dızel tabı.

stilo
14/08/2007, 13:47
Bence dizel al

biliyorsunuz seçim öncesi mazot fiyatları ile ilgili epey tartışma oldu . Hükümet yakın bir gelecekte mazot fiyatlarını düşürebilir bu dizel otomobillerin değerini artırır.

arabayı alırken 2.elini de düşünmek gereki dynamıc modeline 2000 ytl fark vereceksin

satarken fark ya olmayacak yada çok az olacak

bunu en iyi bilenlerdenim 35000 ytl stilo almıştım dynamıc modeli 8 hava yastıklı

satarken kimse hava yastığına bakmıyor

sadece klima var mı ? abs var mı diyorlar

ikinci el zayıfsa ölü fiyatına gidiyor.

the_Algn
14/08/2007, 14:40
ohh super bır tablo gercekten cok tskler ali.bende gpden once 206hdi vardı.arac 15 mılyarlık bır aractı ama ben hdı alınca 18 oldu yanı kafadan 3 mılyar 2.elde bıle farketti.
sımdı 1.4 benzınlı var 95 hp bırde.gayet memnunum.20 ytl ıle 95km gıdıor dızel ıse 135 yada 140 km olması lazım.
ayda ben 800 yada 1000 km yapıyorum onun ıcın bana dızel cok gereksız sesı falan benzınlının cok rahat.ama cok yol yapıorsan kı ALİnin tablosundakı gıbıyse dızel tabı.
Ayda 800-1000 arası yol yapıyosan benzinli alman ekonomik bir karar olmuş. .

Lordrivendel
14/08/2007, 16:06
Bence dizel al

biliyorsunuz seçim öncesi mazot fiyatları ile ilgili epey tartışma oldu . Hükümet yakın bir gelecekte mazot fiyatlarını düşürebilir bu dizel otomobillerin değerini artırır.

arabayı alırken 2.elini de düşünmek gereki dynamıc modeline 2000 ytl fark vereceksin

satarken fark ya olmayacak yada çok az olacak

bunu en iyi bilenlerdenim 35000 ytl stilo almıştım dynamıc modeli 8 hava yastıklı

satarken kimse hava yastığına bakmıyor

sadece klima var mı ? abs var mı diyorlar

ikinci el zayıfsa ölü fiyatına gidiyor.

Buna tam katılmıyorum. Arabayı alırken tamamen 2. el satışındaki durumunu düşünmek arabadan alacağın keyfi engelliyor. Sonuçta 8 airbagli stilo belki 2. elde dikkat çekmiyor ama senin canını koruyor...

grandecaglar
14/08/2007, 16:29
bu konu hakında şöyle diyim fazla yol yapacaksan hiç düşünmeden multijet benim gibi az gezersen benzinli al zati arkadaşlarda demiş bide multijet active yerine 77 dyn alman daha iyi olur bence benzinli aynı fiyatları nerdeyse senin karar

ufukbzk84
14/08/2007, 16:36
ya arkadaşlar anlayamıyorum... az kullanacaksan benzinli al çok kullanacaksanız dizel alın iyide satarkende az kullnılmış olan bi dizel benzinliye göre 3 milyar filan üstüne satılır neden böle bi kanı var??? bunun teknik nedenleri nedir bilen varsa bi açıklamasını rica ediyorum... hep aklıma takılmıştır bu konu??? bana sanki bu sölenenlerde bi mantıksızlık varmış gibi geliyo tek dez avantajın servis masrafının biraz daha yüksek olması... ben onun dışındaki düşünceler bana biraz mantıksız gibi geliyo...

the_Algn
14/08/2007, 16:44
ya arkadaşlar anlayamıyorum... az kullanacaksan benzinli al çok kullanacaksanız dizel alın iyide satarkende az kullnılmış olan bi dizel benzinliye göre 3 milyar filan üstüne satılır neden böle bi kanı var??? bunun teknik nedenleri nedir bilen varsa bi açıklamasını rica ediyorum... hep aklıma takılmıştır bu konu??? bana sanki bu sölenenlerde bi mantıksızlık varmış gibi geliyo tek dez avantajın servis masrafının biraz daha yüksek olması... ben onun dışındaki düşünceler bana biraz mantıksız gibi geliyo...
AMS nin hesabına göre 53000 km de amorti ediyor diyor. yılda 10.000km yapsa 5 yıl demek , 5 yıl sonra o dizeli eş değeri olan benzinliden 4000 TL pahalıya satabileceğinin garantisini veriyormusun.
Bu amorti olayı sadece benzinle olan farktan kaynaklanan amorti etme olayı. 50.000km ye geldiğinde dizel 5 defa servise girecek , benzinli 2 defa ordan kaynaklanan fark işi benzinli lehinede değiştirecek.

stilo
14/08/2007, 18:50
Şöyle düşünmek lazım

bu gün az kilometre yapıyorsun ama yarin ne olacağını kimse bilemez bakarsın başka yere taşınırsın daha çok kilometre yaparsın her halükarda dizel almak mantıklı

Tabii satarken de dizelin 2.eli iyi

aldığın araba sana kullanırken mutlu etmeli satarken de pişman etmemeli

the_Algn
14/08/2007, 19:27
2000-2002 model dizel ve benzinli araçların fiyatarını araştırmak gerek alırkenki yaklaşık 4000 ytl fark şuan duruyor mu?

ABNEW
14/08/2007, 21:24
2000-2002 model dizel ve benzinli araçların fiyatarını araştırmak gerek alırkenki yaklaşık 4000 ytl fark şuan duruyor mu?

Bence aynı km ve durumdaki mj 90bg ile sj 95bg arasında ilk 2-3 yılda en fazla 2000-2500YTL lik bir fark olur.Sonraki yıllarda bu fark biraz daha düşebilir.


Dizel-benzinli maliyet hesabı gerçeği çok da yansıtmıyor bence.Satarken ki fark, bakım ve maliyet masrafları, mtv farkı, kullanım tarzı ve zevki gibi kalemler de hesaba katılmalı...

javakolik
15/08/2007, 12:35
Ben multijet alma niyetindeyim ama soru işareti olarak şu var:
1100kg bir araç için 75HP + multijetin (benzinlilerde olmayan) torku, özellikle şehirlerarası kullanımda yapılacak sollamalarda rahatlık sağlar mı?
Yoksa bu tarz kullanımda rahat etmek için 90-95HP mi önerirsiniz?

teşekkürler..

SANtO
15/08/2007, 15:18
75 hp bana yeterli geliyor. sollama falan hiç sorun değil. tabi sizin beklentinizde önemli.. 190 nm az değil.

mustafa
15/08/2007, 15:47
Dizel alıp almamanız arabayı ne kadar kullanacağınızla ilgili kararlarınızı etkileyecektir.(Siz farkında olmasanız bile )

Örneğin ben şu an Kırşehirin bir ilçesinde görevliyim ve kapadokya bölgesi buraya 70 km hiç düşünmeden rahatlıkla gezecem oraları tüm kapadokyayı gezmek ve git gel 400 km yapacam en azından ve bunu hiç düşünmeden yapacam. Antalyadayken tüm turistik yerleri gezmiştim.

Arasam benzinli olsaydı bu kadar kolay karar verirmiydim gezmeye ve bu kadar çok gezermiydim??

Hiç sanmıyorum.

ABNEW
15/08/2007, 23:13
Ben multijet alma niyetindeyim ama soru işareti olarak şu var:
1100kg bir araç için 75HP + multijetin (benzinlilerde olmayan) torku, özellikle şehirlerarası kullanımda yapılacak sollamalarda rahatlık sağlar mı?
Yoksa bu tarz kullanımda rahat etmek için 90-95HP mi önerirsiniz?

teşekkürler..

Mjtd nin 190nm lik çekiş gücü gerçekten güzel.Gerek şehiriçi gerekse şehir dışı hiçbir sıkıntı yaşamazsınız...

şekerlioğlu
16/08/2007, 00:24
eğer devamlı uzun yola gitmiyor ve çok km yapmıyorsanız ekonomik olarak dizelin size bir avantajı olmaz,üstelik dizellerin bakımı benzinli araçlara göre daha maliyetlidir.gördüğünüz gibi fikirler farklı.fakat ali algan beyin verdiği bilgiler sana bir fikir verebilir.yani senin arabayı kullanım amacına bağlı.

h k
16/08/2007, 00:37
Dizel alıp almamanız arabayı ne kadar kullanacağınızla ilgili kararlarınızı etkileyecektir.(Siz farkında olmasanız bile )

Örneğin ben şu an Kırşehirin bir ilçesinde görevliyim ve kapadokya bölgesi buraya 70 km hiç düşünmeden rahatlıkla gezecem oraları tüm kapadokyayı gezmek ve git gel 400 km yapacam en azından ve bunu hiç düşünmeden yapacam. Antalyadayken tüm turistik yerleri gezmiştim.

Arasam benzinli olsaydı bu kadar kolay karar verirmiydim gezmeye ve bu kadar çok gezermiydim??

Hiç sanmıyorum.

net hesaplamadım cok meraklısı varsa güncel fiyatları bulsun hesaplasın.

yaklaşık fabrika verisine göre gittiğimizi varsayalım , 400 km yolu 40 liralik mazotla gidin , bende 65 liralık benzinle gideyim. 30 milyara yakın para verip araba almışız , tatile çıkıp 400 km yol yapmayı göze almışız kala kala aradaki 25 liraya mı kaldık ?

ha hergün 400 km yol yapıyorsanız eyvallah dizel almamak akıllı işi değil ama senede 1-2 kere tatile çıkıpta eyvah yakıt parası diyorsanız hiç araba kullanmayın daha iyi yada tatile bile gitmeyin evde oturun en güzeli .

ben benzinli arabamla 1 yılda tam 40.ooo km yaptım , ben gibi yol yapacaksanız dizel alın ama araba çoğunlukla evin önünde yatacaksa neye gerek dizel ??

şekerlioğlu
16/08/2007, 01:09
net hesaplamadım cok meraklısı varsa güncel fiyatları bulsun hesaplasın.

yaklaşık fabrika verisine göre gittiğimizi varsayalım , 400 km yolu 40 liralik mazotla gidin , bende 65 liralık benzinle gideyim. 30 milyara yakın para verip araba almışız , tatile çıkıp 400 km yol yapmayı göze almışız kala kala aradaki 25 liraya mı kaldık ?

ha hergün 400 km yol yapıyorsanız eyvallah dizel almamak akıllı işi değil ama senede 1-2 kere tatile çıkıpta eyvah yakıt parası diyorsanız hiç araba kullanmayın daha iyi yada tatile bile gitmeyin evde oturun en güzeli .

ben benzinli arabamla 1 yılda tam 40.ooo km yaptım , ben gibi yol yapacaksanız dizel alın ama araba çoğunlukla evin önünde yatacaksa neye gerek dizel ??

aynen katılıyorum.benim gibi kullanacaklar benzinli alsın.yılda bir kere uzun yol,sonrasında genelde yatar benim araba.

OzzY
16/08/2007, 04:33
sırf performansı için düşünmeden multijet

mustafa
16/08/2007, 10:01
net hesaplamadım cok meraklısı varsa güncel fiyatları bulsun hesaplasın.

yaklaşık fabrika verisine göre gittiğimizi varsayalım , 400 km yolu 40 liralik mazotla gidin , bende 65 liralık benzinle gideyim. 30 milyara yakın para verip araba almışız , tatile çıkıp 400 km yol yapmayı göze almışız kala kala aradaki 25 liraya mı kaldık ?

ha hergün 400 km yol yapıyorsanız eyvallah dizel almamak akıllı işi değil ama senede 1-2 kere tatile çıkıpta eyvah yakıt parası diyorsanız hiç araba kullanmayın daha iyi yada tatile bile gitmeyin evde oturun en güzeli .

ben benzinli arabamla 1 yılda tam 40.ooo km yaptım , ben gibi yol yapacaksanız dizel alın ama araba çoğunlukla evin önünde yatacaksa neye gerek dizel ??

Benim kastettiğim biz farkında olmadan kararımızı etkileyecektir bu.Mesela evinizin şehir merkezine yakın olup olmaması bile etkileyecektir çarşıda gezme kararınızı (siz farkında olmasanız bile ).dizel alınca baştan veriyorsun parayı sonra kafan rahat dağ taş geziyorsun ve benim iddiam şu aradaki fark 25 YTL den fazla.Ayrıca günde 400 km ye gerek yok .Kim yapıyor günde 400 kmyi ?? ben ayda 2500 km yapıyorum yani günde 80 km ve dizelin günlük 80 km için karlı olduğunu biliyorum.

Başka bir örnek vereyim Kastamonunun ilçesi var Daday diye merkeze 40 km ve etli ekmeği meşhur .Ben her haftasonu gidiyordum etle ekmeği yemek için Dadaya .Benzinli olsa gidermiydim.???

Hayır

Unique_GOTH
16/08/2007, 11:21
bence de 75 bg multijet daha mantıklı geliyo çekiş gücü olarak sorun yaşamazsınız 190nm torkla bana göre her zaman dizel en iyisidir.

stilo
16/08/2007, 13:29
Bence dizel
herşeyi ile iyi
performansı iyi
yakıtı iyi

özellikle 77 bg alırsan ileride pişman olabilirsin

bu kasa ağırlığında benzinlide 95 bg daha iyi

95 bg fiyatı ile 75 bg dizel fiyatı nerdeyse aynı

bence dizel

grandecaglar
16/08/2007, 14:05
bence benzinli ses yok birşey yok motorda dizel otomobiler için değil ülkedeki pahalılık bu hale soktu bizi işte yinede dizel şu şartlarda malesef

grande41
16/08/2007, 17:58
Arkadaşlar belirtmişler tercih ağırlıkla dizelden yana....

Ama bazı kalemleri gözönünde bulundur :

Kışın dizeli, benzinli gibi çalıştır git kullanamazsın. Motorun ömrü için mutlaka bir miktar ısıtman gerekir.

Ülkemizde mazot kalitesi malum. Tatile giderken Konya ovasının köhne bir benzincisinden mazot almak zorunda kalabilirsin. (Zor ihtimal gibi gözüksede Türkiyenin her yerinde böyle istasyonlar var, Bazı arkadaşlar Opetten bile şikayet ederken) Benzinliden daha çok başına iş açar.

Bide şöyle düşün. Dizel aracım var diye heryere gitmeye kalkacaksın. Az yakıyo ya. Yaptığım km artacak. Ama benzinli olunca 2 defa düşüneceksin. Bu da bi tasarruf dimi??

Her ne kadar dizel yakıt tüketiminde avantajlı ise de ; örneğin iki gün önce memelekete gittim. Araçta 4 kişi+bagaj var ve klima hep açık. Yaptığım km 430. bunun yaklaşık 300 km si otoban. Otabanda min. 120 olmak üzere çoğunlukla 140-170 arası gittim. Kalan 130 kmsi ise hep dağ yolları. Yani 2-3. vitesler dışına pek çıkamadım. Bu şartlarda hesapladığım 0.19 krş yaktı. Buda benzinli için çok iyi bir değer. eğer akıllı gitse idim çok daha az yakacaktı. Bu değerlerle senede 10000 km nin altında yapıyorsan benzinli derim.

Bu arada dizeli pahalı alır pahalı satarsın olayını bırak bence. Mevzu kullanım maliyetleridir. eğer senede 10000km nin altında yapıyorsan aradaki fiyat farkı sana 5 senede geri dönecektir. Tamam dizeli pahalıya aldın pahalıya satıyorsunda dizelde bedava götürmüyor ki insanı....

h k
16/08/2007, 19:59
Başka bir örnek vereyim Kastamonunun ilçesi var Daday diye merkeze 40 km ve etli ekmeği meşhur .Ben her haftasonu gidiyordum etle ekmeği yemek için Dadaya .Benzinli olsa gidermiydim.???

Hayır

40 km ne ki ? ben neler icin ne km ler yapiyorum :) zaten o yüzden 1 senede o kadar km yi doldurdum.

dizel araba sevmeyipte yada satin alim maliyetini yüksek bulup ekonomik yakitli benzinli arac arayanlar icin 1.4 fire punto-palio cok ideal bir secenek.

mustafa
17/08/2007, 10:21
40 km ne ki ? ben neler icin ne km ler yapiyorum :) zaten o yüzden 1 senede o kadar km yi doldurdum.

dizel araba sevmeyipte yada satin alim maliyetini yüksek bulup ekonomik yakitli benzinli arac arayanlar icin 1.4 fire punto-palio cok ideal bir secenek.

Siz nere için nerelere gidebilirsiniz ama herkesin bütçesi farklıdır herkesin harcama alışkanılıkları farklıdır etli ekmeğin herkes için marjinal faydası farkıdır .Tekrar ediyorum dizel alırsanız daha rahat kafayla daha çok gezersiniz .(Gezmeyi sevenler için araba dursun bir köşede ihtiyacım olunca kullarırım diyorsanız ona da saygı duyarım)

Ayrıca dizeli sevmiyorsanız demişssiniz?Bu işte sevip sevmemeye göre karar verileceğini sanmıyorum.Mesela arabanın dış görünüşünde sevip sevmeme söz konusu olabilir ama dizeli sevmek veya benzinliyi sevmek ?? bana garip geldi

nasrettinhoca
17/08/2007, 11:43
Yukarıdaki yazılanlardan 2 sonuç çıkıyor....:smartass::smartass::smartass:

1-Benzinli dizeli döver..
2-Dizel benzinliyi döver....

Er-NnN
17/08/2007, 14:37
Yukarıdaki yazılanlardan 2 sonuç çıkıyor....:smartass::smartass::smartass:

1-Benzinli dizeli döver..
2-Dizel benzinliyi döver....

ahmet abi en ii yorum senden gelmiş... :)

ABNEW
17/08/2007, 20:53
...Ayrıca dizeli sevmiyorsanız demişssiniz?Bu işte sevip sevmemeye göre karar verileceğini sanmıyorum.Mesela arabanın dış görünüşünde sevip sevmeme söz konusu olabilir ama dizeli sevmek veya benzinliyi sevmek ?? bana garip geldi

Mustafa, belki bazılarımız dizelin tıkırtılı çalışmasını sevmez ya da benzinlinin yüksek devirlere rahatlıkla çıkması daha çok hoşlarına gider.Hüseyin Bey bunları kastetmiştir belki...

Ben seviyorum o tıkırtıyı tabi:)

h k
17/08/2007, 22:11
bana garip geldi


banada garip gelen araba sahibi olupta yakit parasini dert etmek.

birbirimizi anlayabilecegimizi zannetmiyorum , en iyi bosverelim .

the_Algn
17/08/2007, 22:34
Yakıt parası dert edilmez olur mu ...litresi 2.8 ytl...:)

fatihhhh
18/08/2007, 11:48
ben arabayı alırken punto nun verilerine göre hesaplamıştım, 4000 ytl fark 68,000 km den sonra amortiliyordu.(ortalama bi sürücü yılda 10,000 km yapar) kendini ortalama olarak kabul et. ve arabayı 6 sene sonra sattığını düşün
(ben mesela nisanda trafiğe çıkardım 15,000 km oldu bile)(dizel alırsan arabana daha rahat biniyorsun çok kasmıyorsun. bu da hem masraf hem zevk demek. çünkü araban benzinli olsa dizel e bindiğin kadar binmeyeceksin) (ben her yere arabamla gidebilirmiyim die hesap yapıyorum otobüs te sürünmektense arabamla gitmeyi tercih ediyorum)
çok km yapmış bi dizel 2. elde reyting i yüksek olmaz, aynı km yapan bi benzinliden 3000 ytl daha fazlaya satamazsın gibi geldi bana da.
benimkisi 75 dinamik. 1. viteste çok hantal kalıyo ama 2. vites ve sonraında, 1750 devirden sonra gaayet ii gibi. çok dik yokuşlarda kalkmakta zorlanıyorum. 1 viteste bile gaz yedirmezsem stop ediyo, belki bu benden kaynaklı bi problem olabilir.
kesinlikle DİNAMİK VEYA EMOTİON AL! ben 90 beygir almadığıma birazcık üzülmüştüm.(90 beygir alırsan, 75 beygirde olmayan ESP, yokuşta kalkış desteği, acil fren desteği ve diğer özellikleride almış olursun)

aec1905
18/08/2007, 23:34
Herkese selam;

Aranıza bugün katıldım ve acilen yardım rica ediyorum. İş yerinden bir arkadaşla bugün bir Fiat bayisine gittik, Grande Punto hakkında bilgi almak için. Genel olarak ben dizel seçeneği tercih ediyordum. Grande Punto'nun yakıt ortalamasını öğrendiğimde,dizelin bakım masraflarını ve fiyat farklarını da göz önüne aldığımda benzinliye ikna oldum. Ortalama hesapla yılda 20.000 KM. yapacakmışım gibi görünüyor. Satış temsilcisinin bana önerdiği 5k 1.4 FIRE 77HP ACTIVE DAB ABS AC ve indirimli fiyatı 23000 YTL. test sürüşüne çıktım ve inanılmaz memnun kaldım. Sizden ricam bu modeli tavsiye ediyor musunuz. Aranızda kullanan var mıdır? Yorumlara baktığımda herkes Dynamic tavsiye ediyor, benim pek fazla performans beklentim yok. Ekonomi benim için daha önemli açıkcası.. Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler

ABNEW
19/08/2007, 00:34
Ekonomi için dizel seçilebilir.Test sürüşünde 77bg beğenildiyse bu da ekonomik bir seçenek olur.Tavsiyem en azından dynamic pakettir.Yılda 20000km yapacaksam dizel seçerdim ben, hayırlısı olsun...

aec1905
19/08/2007, 00:43
Arda selam,
peki dizelin bakım masrafları hakkında ne düşünüyorsun? Tıkanma muhabbeti mesela? senin araban dizel midiir bu arada?

javakolik
11/09/2007, 00:29
Arkadaşlar herkese teşekkür ederim, ben de 2 haftadır bir gp sahibiyim.

Aracım 1.3 multijet dynamic 75bg , alır almaz uzun yola bile çıktım.
Yakıt tasarrufu ve performans olarak gerçekten çok iyi.

Ara hızlanmaları çok iyi ve hiç zorlanmadan 160-170'i görüyor.
Sürüş keyfi olarak da hiçbir eksiği yok.

Almayı düşünen arkadaşlara da kesinlikle tavsiye ederim, hiç başka markalara modellere bakmasınlar ::)

Böyle donanımlı, ekonomik ve performanslı bir araba bulamazlar ;)

Ziyaretçi047
11/09/2007, 00:34
Doğru motor seçimi. Tebrik ederim.

wintermute
11/09/2007, 00:45
Herkese merhaba arkadaşlar,
sizin gibi benim de bayide bir anda dikkatimi çeken gp'yu
almadan önceki son karar aşamasına geldim.
1.4 Fire 77HP ile 1.3 Multijet 75HP arasında, multijetten yanayım.
Multijet'in dizel bir motor olarak ne kadar tasarruflu, başarılı bir motor olduğu ortada, benim asıl merak ettiğim ise performans olarak nasıl olduğu.
2 yıl kadar önce bir doblo tecrübem olmuştu, kendisine hayran bırakan multijet motorun performansını hala hatırlıyorum. Yokuş yukarı rampada vites büyüterek, gaz kesmeden gidişi gerçekten etkilemişti beni.
75-77HP'den performans anlamında çok fazla şey beklenmeyeceği açık, fakat yine de benzinli ve dizel bu iki seçeneği karşılaştırırsak multijetin artıları ve eksileri nelerdir, tecrübelerinizden faydalanmak isterim.
Bir de "active" paketi seçen arkadaşlar, sonradan "şunun yüzünden keşke dinamic'i seçseydim" dediğiniz oldu mu?

Şimdiden teşekkürler.


öncelikle merhaba, bende alırken bu konuyu çok düşündüm ben benzinli kullanıyorum vede gayet memnunum daha öncede şimdiye kadar hiç dizel araba kullanmadım onu kullanan arkadaşlar benden daha iyi bilir şimdi ben ne desem yalan olur ! :D ama bence eğer imkanın warsa dynamic al ben active aldıgım için pişmanım fakat benim imkanım yoktu eğer imkanın warsa direk dynamic al derim . . .

Ziyaretçi047
11/09/2007, 01:00
almış almış merak etme dynamic almış zaten :D

wintermute
11/09/2007, 02:53
almış almış merak etme dynamic almış zaten :D



teşekkürler walla yorumu yazarken sadece ilk sayfadaki yorumu okudum :D bundan sonra dier bütün sayfaları okumam gerektiğini anladım :) ;)

Honor COOPER
11/09/2007, 22:45
zamnla oturur raylar yerine.

gurik
11/09/2007, 22:53
bütün motorlar güzel. her zevke vekeseye hitap ediyor. Kullanan herkese kazasız belasız sürüşler.