Orijinalini görmek için tıklayınız : Araç performansı için yardım lütfen
cluppunto65
03/02/2013, 01:20
arkadaşlar aracım 2011 model 77bg 1.4 8v grande punto active fire aracımın performansını nasıl arttırabilirim...? ve aracın herşeyi orjinal süspansiyonlarım çok sert siz ne önerirsiiniz.. ? yardımcı olrusanız çok çok sevinirim.. tşklrr...
speedy_16
03/02/2013, 01:36
süspansiyon için yapıcak bişey yok ama yol tutuşu iyi bu sayede
performans bekliyorsanı keşke starjet yada t-jet e baksaydınız biraz daha iyidir fireye göre
eksoz sistemi
hava filitresi
yazılım
iridyum buji ler faln bi miktar artış olur:)
cluppunto65
03/02/2013, 02:28
cok haklısınız evet farkettim biraz gec oldu malesef yakıt konusunda çok iyi ama. artık elimdekini toparlamak istiyorum dedim belki nu konudan yakınan birileri olmuştur bi çözüm yolu bulunmuştur...
OAGP1960
03/02/2013, 02:32
Kadir kardeş, standard şartlarda, her ikisi de benzinli, atmosferik emişli olan 77 HP., 115 Nm. fire ile 95 HP., 125 Nm. starjet arasında 18 HP, 10 Nm. gibi az bir fark vardır. Fire ile benzinli turbo beslemeli olan 120 HP., 206 Nm. t-jet arasında 43 HP, 91 Nm. gibi önemli bir fark vardır. Özellikle turbo olması nedeniyle, t-jet in sahip olduğu hele ki alt devirlerden başlayan güç farkı, önemli ölçüde performans farkı yaratır. Bu nedenlerle t-jet, fire ve starjet den farklı bir kategoridedir. Aracınıza gelince, atmosferik makine için geçerli klasik yöntemler ile aracınızı güçlendirebilirsiniz. Suspansiyonun sert karakterli oluşu, performans arttırımı için iyi bir niteliktir, artacak olan yol tutuş ihtiyacına olumlu katkı yapacaktır. Öncelikle hava emiş (intake) modifikasyonu için bir koton filtre veya air intake kit takılabilir. Sonra, egzoz back pressure (geri çıkış basıncı) bozulmaksızın, orta(rezonatör) ve son susturucu modifikasyonu yapılabilir. Bu da, egzoz çapını değiştirmeksizin her iki susturucuyu ser akımlı (içinde perde bulunmayan) tipdeki susturucularla yenilemekle olabilir. Katalitik konvertörünüzü aynen muhafaza etmenizi öneririm. Sadece son susturucunun çapı bir miktar daha geniş tutulabilir. En son olarak da, arttırmış olduğunuz intake ve egzoz çıkışına uygun bir beyin programı yükletebilirsiniz. Özellikle atmosferik makineler için çok etkin bir yöntem olan dereceli egzantrik ise, bir üst stage (safha) modifikasyon demektir ki, hem biraz maliyetlidir, hem de ilk basamak modifikasyon yapılmadan uygulamak belki de şimdilik gereksiz olabilir. Güvenli sürüşler.:)
onurciko
03/02/2013, 02:57
Çok güzel anlatmışsın Orkun Abi.
Ziyaretci037
03/02/2013, 03:02
Kadir kardeş, standard şartlarda, 77 HP., 115 Nm. fire ile 95 HP., 125 Nm. starjet arasında 18 HP, 10 Nm., fire ile 120 HP t-jet arasında 43 HP, 91 Nm. fark varki t-jet in tork gücü de standard şartlarda 206 Nm. dir. Özellikle turbo olması nedeniyle, t-jet in sahip olduğu güç farkı, önemli ölçüde performans farkı yaratır, kıyaslanmaz bile. Aracınıza gelince, atmosferik makine için geçerli klasik yöntemler ile aracınızı güçlendirebilirsiniz. Suspansiyonun sert karakterli oluşu, performans arttırımı için iyi bir niteliktir, artacak olan yol tutuş ihtiyacına olumlu katkı yapacaktır. Öncelikle hava emiş (intake) modifikasyonu için bir koton filtre veya air intake kit takılabilir. Sonra, egzoz back pressure (geri çıkış basıncı) bozulmaksızın, orta ve son susturucu modifikasyonu yapılabilir. Bu da, egzoz çapını değiştirmeksizin her iki susturucuyu ser akımlı (içinde perde bulunmayan) tipdeki susturucularla yenilemekle olabilir. Katalitik konvertörünüzü aynen muhafaza etmenizi öneririm. Sadece son susturucunun çapı bir miktar daha geniş tutulabilir. En son olarak da, arttırmış olduğunuz intake ve egzoz çıkışına uygun bir beyin programı yükletebilirsiniz. Özellikle atmosferik makineler için çok etkin bir yöntem olan dereceli egzantrik ise, bir üst stage (safha) modifikasyon demektirki, hem biraz maliyetlidir, hem de ilk basamak modifikasyonu yapmadan uygulamak belki de şimdilik gereksiz olabilir. Güvenli sürüşler.:)
Bunun üzerine daha da bişey diyen olmaz zaten :)
Budweiser
03/02/2013, 03:04
Kadir kardeş, standard şartlarda, 77 HP., 115 Nm. fire ile 95 HP., 125 Nm. starjet arasında 18 HP, 10 Nm., fire ile 120 HP t-jet arasında 43 HP, 91 Nm. fark varki t-jet in tork gücü de standard şartlarda 206 Nm. dir. Özellikle turbo olması nedeniyle, t-jet in sahip olduğu güç farkı, önemli ölçüde performans farkı yaratır, kıyaslanmaz bile. Aracınıza gelince, atmosferik makine için geçerli klasik yöntemler ile aracınızı güçlendirebilirsiniz. Suspansiyonun sert karakterli oluşu, performans arttırımı için iyi bir niteliktir, artacak olan yol tutuş ihtiyacına olumlu katkı yapacaktır. Öncelikle hava emiş (intake) modifikasyonu için bir koton filtre veya air intake kit takılabilir. Sonra, egzoz back pressure (geri çıkış basıncı) bozulmaksızın, orta ve son susturucu modifikasyonu yapılabilir. Bu da, egzoz çapını değiştirmeksizin her iki susturucuyu ser akımlı (içinde perde bulunmayan) tipdeki susturucularla yenilemekle olabilir. Katalitik konvertörünüzü aynen muhafaza etmenizi öneririm. Sadece son susturucunun çapı bir miktar daha geniş tutulabilir. En son olarak da, arttırmış olduğunuz intake ve egzoz çıkışına uygun bir beyin programı yükletebilirsiniz. Özellikle atmosferik makineler için çok etkin bir yöntem olan dereceli egzantrik ise, bir üst stage (safha) modifikasyon demektirki, hem biraz maliyetlidir, hem de ilk basamak modifikasyonu yapmadan uygulamak belki de şimdilik gereksiz olabilir. Güvenli sürüşler.:)
+1
Intake Kit + custom Yazılım ile 90Hplere kadar güç alınıyor. Yunan Fotisin specleri bu kendisi mk1 punto 1.4 ün egzantriğini takarak sağlıklı 100hp alınabileceğini söylüyor. Kısacası;
Intake+komple egzos+egzantrik+custom yazılım eğlenceli olur.
Değer mi? Bence değmez. Uygun fiyatlı yapabileceğiniz tek şey intake kit onunda verimi çok fazla değil.
OAGP1960
03/02/2013, 03:14
Çok güzel anlatmışsın Orkun Abi.
Güzel görüşlerine teşekkür ederim Onur'cuğum.:)
OAGP1960
03/02/2013, 03:14
Bunun üzerine daha da bişey diyen olmaz zaten :)
Teşekkürler Bora kardeş.:)
cluppunto65
03/02/2013, 11:31
orkun bey çok tşk ederim verdiğiniz bilgiler için aracı değiştirme gibi bi düşüncem yok ama çevremdeki herkesten arabanın her ince ayrıntısı için ayrı bir ses çıkıyor.kafam karışmıştı tam bu konuda bilgilendirmeniz iyi oldu. gereken yerlerle bi görüşeyim bakalım yapabilirsem güzel olurr. siiznde sağlıkla ilgili bi probleminiz varsa yardımcı olalım hepiniz için geçerli :)
OAGP1960
03/02/2013, 14:47
orkun bey çok tşk ederim verdiğiniz bilgiler için aracı değiştirme gibi bi düşüncem yok ama çevremdeki herkesten arabanın her ince ayrıntısı için ayrı bir ses çıkıyor.kafam karışmıştı tam bu konuda bilgilendirmeniz iyi oldu. gereken yerlerle bi görüşeyim bakalım yapabilirsem güzel olurr. siiznde sağlıkla ilgili bi probleminiz varsa yardımcı olalım hepiniz için geçerli :)
Rica ederim Kadir kardeş, önermiş olduğum modifikasyon ile tatminkar bir performans artışı sağlayacağınıza inanıyorum. Ben ağız-diş-çene hastalıkları ve cerrahisi uzmanıyım, yine de nezaketiniz ve sağlığa ilişkin öneriniz için çok teşekkür ederim. Modifikasyon konusunda da her zaman size desteğe hazırım, kolay gelsin, güvenli sürüşler dilerim.:)
Budweiser
03/02/2013, 19:08
Rica ederim Kadir kardeş, önermiş olduğum modifikasyon ile tatminkar bir performans artışı sağlayacağınıza inanıyorum. Ben ağız-diş-çene hastalıkları ve cerrahisi uzmanıyım, yine de nezaketiniz ve sağlığa ilişkin öneriniz için çok teşekkür ederim. Modifikasyon konusunda da her zaman size desteğe hazırım, kolay gelsin, güvenli sürüşler dilerim.:)
Orkun abi hangi hastane?
cluppunto65
04/02/2013, 00:50
çok çok tşk ederimm bende perfüzyonistim kendi mesleğim sağlık memurluğu ( toplum sağlığı teknisyenliği) Van merkez eğitim ve araştırma hastanesi Kalp Damar Cerrahisinde çalışıyorum:) çok çok tşk ederim o zaman sizi çok rahatsız edecem aracımla ilgili yardım almam gereken çok konu var işmiz kalp arabada olmadığı için elden bişe gelmiyor :))
cluppunto65
04/02/2013, 00:50
bu arada diş içinde işim düşebilir size bilginize :))
OAGP1960
04/02/2013, 03:18
Orkun abi hangi hastane?
Kaan'cığım, 3 yıl önce kamudan (S.B.'dan) emekli oldum, şu anda çalışmıyorum.:)
OAGP1960
04/02/2013, 03:19
çok çok tşk ederimm bende perfüzyonistim kendi mesleğim sağlık memurluğu ( toplum sağlığı teknisyenliği) Van merkez eğitim ve araştırma hastanesi Kalp Damar Cerrahisinde çalışıyorum:) çok çok tşk ederim o zaman sizi çok rahatsız edecem aracımla ilgili yardım almam gereken çok konu var işmiz kalp arabada olmadığı için elden bişe gelmiyor :))
Rica ederim Kadir kardeş, her zaman yardıma hazırım.:)
OAGP1960
04/02/2013, 03:21
bu arada diş içinde işim düşebilir size bilginize :))
Kadir kardeş, memnuniyetle elimden geleni yaparım.:)
Budweiser
04/02/2013, 18:57
Kaan'cığım, 3 yıl önce kamudan (S.B.'dan) emekli oldum, şu anda çalışmıyorum.:)
Hacettepe Plastik cerrahi, çene carrahisinde ameliyat olmuştumda belki bilmeden tanışıyoruz diye sormuştum :)
OAGP1960
04/02/2013, 21:31
Hacettepe Plastik cerrahi, çene carrahisinde ameliyat olmuştumda belki bilmeden tanışıyoruz diye sormuştum :)
Kaan'cığım, 1977/78-1983 öğrenci olarak, 1983-1987 ihtisasda asistan olarak ve de 1987-88 uzman olarak Hacettepe'de bulundum, 1985 de Plastik cerrahide 3 ay rotasyon yaptım, asistanlığım boyunca da plastik cerrahi ile iletişim halinde çalıştım. Ne zaman ve ne ameliyatı olmuştun?:)
Budweiser
06/02/2013, 01:13
2010 senesinde olmuştum Orkun abicim :) Sağ elmacık kemiğinden kemik büyümesi mevcuttu önce biyopsi ertesi senede fazla kemik dokusunun traşlanması :) Fakat çokta başarılı olmadı tekrar büyüme gerçekleşti :)
OAGP1960
06/02/2013, 04:34
2010 senesinde olmuştum Orkun abicim :) Sağ elmacık kemiğinden kemik büyümesi mevcuttu önce biyopsi ertesi senede fazla kemik dokusunun traşlanması :) Fakat çokta başarılı olmadı tekrar büyüme gerçekleşti :)
Geçmiş olsun Kaan'cığım, biopsi raporundaki tanı neydi acaba? Tekrar aynı yere danışmayı düşünürmüsün?
Budweiser
07/02/2013, 01:25
Opere Zigoma kemiğinde kitle, (Fibroz displazi) diyor abicim. Dayımda doktor kendisinin plastik cerrahi uzmanı bir hocası var Orhan Çizmeci istanbulda kendiside hacettepe mezunu o halledebileceğini söyledi bende Hacettepede pek yaptırmak istemiyorum çok ilgili değiller çünkü o çene konseyi devlet dairesi gibi.
OAGP1960
07/02/2013, 01:49
Opere Zigoma kemiğinde kitle, (Fibroz displazi) diyor abicim. Dayımda doktor kendisinin plastik cerrahi uzmanı bir hocası var Orhan Çizmeci istanbulda kendiside hacettepe mezunu o halledebileceğini söyledi bende Hacettepede pek yaptırmak istemiyorum çok ilgili değiller çünkü o çene konseyi devlet dairesi gibi.
Genellikle alt çene köşelerinde olur bu, geçmiş olsun, tabiki orada da yaptırabilirsin, zygoma ya ağız içindenmi cerrahi yaklaşımda bulunulmuştu Hacettepe'de?
Bu arada istersen pm ile sohbeti sürdürelim Kaan'cığım.:)
Budweiser
07/02/2013, 16:13
Evet biraz chat odasina cevirdim, baslik sahibi kusurabakmaz umarim :)
OAGP1960
07/02/2013, 20:45
Evet biraz chat odasina cevirdim, baslik sahibi kusurabakmaz umarim :)
Kadir'de sağlıkçı bir arkadaş, kusurumuza bakmaz bence. :) :) :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.