Orijinalini görmek için tıklayınız : Boğaz Kelebeği Temizliği
onryldrm
30/01/2013, 11:33
Arkadaşlar,
Havaların soğumasıyla vites aralıklarında ve sabah ilk çalıştırdığımda motorun sersem sersem çalışmasından bıkmıştım artık. En sonunda boğaz kelebeğini söktürdüm ve içi kurum, yağ ve pislik bağlamıştı. o kadar tiksindim ki fotosunu çekebilmeye bile fırsatım olmadı temizlettim hemen. Arabanın sanki nefesi açıldı. şimdi birde Carbon clean yaptırdım mı saat gibi olacak inş.
Gelelim bunu nerede yaptırdığıma. Cevizlibağda AKINSAL san. sitesinde. Ero Sevis var Erhan Usta ilgili ve puntolar hakkında bilgili birisi. Foruma üye ve T-jetçilerin uğrak yeri (bende onlardan öğrenmiştim zaten ). Forumdan geldiğiniz söyleyince yardımcı olacaktır.
Keyifli sürüşler.
ayıptır sorması ne kadara mal oldu boğaz kelebeği temizlenmesi?
onryldrm
30/01/2013, 11:57
Valla ben sormadım ama 1 saat işçilik parasını, gönlümden kopanı bıraktım eyvallah dediler. Arıca ışığı söndürmesi maliyeti kadar ;)
Bu arada Adaptasyonunu da yaptılar. Puntoların bilgisayara bağlamaya gerek yok akünün kutuplarıyla falan ayarlayıp kontak aç kapa ile resetleniyor.
Hayırlı olsun güle güle bin
Ziyaretci035
31/01/2013, 01:36
Valla ben sormadım ama 1 saat işçilik parasını,
Bu arada Adaptasyonunu da yaptılar. Puntoların bilgisayara bağlamaya gerek yok akünün kutuplarıyla falan ayarlayıp kontak aç kapa ile resetleniyor.
Siz hiç, uyuyup uyandıktan sonra iyileşen hasta gördünüz mü?
onryldrm
31/01/2013, 01:38
Siz hiç, uyuyup uyandıktan sonra iyileşen hasta gördünüz mü?
Napalim fisinimi cekelim :)
Ziyaretci035
31/01/2013, 01:49
Napalim fisinimi cekelim :)
İşin doğrusu aracı bilgisayara bağlayıp, o anki parametrelere göre adaptasyon yapmaktır. Ayrıca kontak aç kapa ile adaptasyon yapılmaz. Yaptım diyen olursa da olmaz. Aracımız için en doğru bilgiyi fabrika verir. Fabrika ne diyorsa doğrudur. Usta kontağı aç kapa yaptım adaptasyonu tamam diyorsa buradan saygılarımı iletiyorum.
onryldrm
31/01/2013, 01:56
İşin doğrusu aracı bilgisayara bağlayıp, o anki parametrelere göre adaptasyon yapmaktır. Ayrıca kontak aç kapa ile adaptasyon yapılmaz. Yaptım diyen olursa da olmaz. Aracımız için en doğru bilgiyi fabrika verir. Fabrika ne diyorsa doğrudur. Usta kontağı aç kapa yaptım adaptasyonu tamam diyorsa buradan saygılarımı iletiyorum.
Sadec kontak ac kapatla olmadi zaten. Beyinin fislerinide soktu birkac islem yaparken. Ayrica lpg ayarlarini kontrol ettirdigim yerde bilgisayarlada kontrol yapildi. Suan saat gibi masaallah. İs birtek kontak acilip kapansa bile olsa ben problemimi cozdum mutluyum :)
ramazan oktay
02/02/2013, 19:26
arkadaşlar benmde bogaz kelebeğini usta bişeyler sıkıp iyice tamizledi sonra hava filtresini yağını falanda değiştirdim ayrıca su seviyesini max a kadar tamamladık gayet güzel ama bunları yaptırmadan önce sanki aracımın eksocundan su damlatmıyordu ama bunları yaptırdıktan sonra şimdi arabamın eksonundan du damlatıyor sağlıklı motor bunu yapar dio usta ama sizce nedir bir bilgisi olan varmı?
Birkan61
02/02/2013, 19:33
arkadaşlar benmde bogaz kelebeğini usta bişeyler sıkıp iyice tamizledi sonra hava filtresini yağını falanda değiştirdim ayrıca su seviyesini max a kadar tamamladık gayet güzel ama bunları yaptırmadan önce sanki aracımın eksocundan su damlatmıyordu ama bunları yaptırdıktan sonra şimdi arabamın eksonundan du damlatıyor sağlıklı motor bunu yapar dio usta ama sizce nedir bir bilgisi olan varmı?
Egsozdan su gelmesinin nedeni araç ilk çalıştırıldığınnda, yani soğukken motordan çıkan soğuk gazların soğuk egsoz borusu içerisinde yoğunlaşmasındandır. Özellikle kısa mesafeli kullanımlarda daha egsoz ısınmadan stop edildiğinde yoğunlaşan bu su egsoz kurumadan borularin içinde kalır.
Yakıt kaynaklı durumlar var yani şöyle bir olayda var sonuçta araçlarda kullandığımız yakıt, ister benzin ister lpg olsun ister mazot olsun hidrokarbon bazlı bir yakıt ve bu yakıtlar tam yandığında karbondioksit ve su oluşur. Ama motorda tam yanma olmadığı durumlarda karbonmonoksit ve diğer hidrokarbon bazlı bileşenlenler oluşur, oluşan su miktarı azalır. O yüzden egsozdan su (veya hava koşullarına göre su buharı) çıkmıyorsa motorda problem var demektir...
Uzun lafın kısası, USTANIZ HAKLI :)
ramazan oktay
02/02/2013, 19:45
peki buğün ben yaklaşık 15 km yaptım ve geldim hala durduğumda baktım ara sıra damlama vardı eksozda. yani 15 km ve şehir içi araç yeterince ısınmıştır demi bu durumda hala su damlaması normalmi sizce.
ramazan oktay
02/02/2013, 19:47
aracın 60000 km bakımı yeni yapıldı ama bi sorun olsa usta sölerdi heralde motorda bi sorun olduğunuda pek düşünmüyorum ama insanın canı sıkılıo yine de
Birkan61
02/02/2013, 20:00
Takılmayın, su damlasın sıkıntı olmaz.. Havalar biraz daha ısındığı zaman dahada azalır.
Olması gerektiği gibi bence herşey.
ramazan oktay
02/02/2013, 23:00
inş. öle olur inş. motorun çok sağlıklı olmasından dolayı su damlıyodur.
Hayırlı olsun abim güle güle kullan :)
By AzraiL
26/03/2013, 01:56
Egzosdan su gelme olayı bende devamlı vardı ve problemin sekmanlarda olduğunu söylemişti ustam sekmanlar'ı temizledi bir deyişle yarım motor yapıldı ek olarak 1 2 diş sentedeymiş arabam toplandıktan sonra su gelme olayı kesildi ve aracın çekişi gayet hızlandı. Aracım 98 model bravo 1.6 sx
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.