PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Polo TDI & Punto Active 75 hp



rbcn
22/01/2013, 12:27
arkadaşlar pazar günü sabah antalyadan denizliye gitmek için yola çıktık 2 kişi 1 bebek ön sağ koltuk ve bagaj full dolu.. korkuteli yolu üzerinde yaklaşık 15 km kadar süren hafif virajlı dik rampa bir yol var 5. viteste 110 115 km hıza kadar çıkabildim ama önümde bir polo TDI vardı ne yaptıysam geçemedim onlarda araçta 2 kişiydi dip gazda hep kafa kafaya gittik yanımızada başka araç gelemedi zaten bu TDI polo kaç beygir acaba

ErkinuA
22/01/2013, 12:30
1.6 90 hp

omer06
22/01/2013, 12:55
90 değil dynoda daha guclu cıkıyolar.. tehlikeli araçlar :)

Battal
22/01/2013, 12:59
Polonun şu an 2 tane dizel motoru var. Birisi 1.2 75HP, diğeri 1.6 90HP. Sizin karşılaştığınız 90'lıktı büyük ihtimalle.

rbcn
22/01/2013, 13:01
yokuşta benim 75 likle kafa kafaya gittiyse bence o kadar da tahlikeli değil bizim 90 lık puntoların yanına bile yakşamaz o zaman

motor delisi
22/01/2013, 13:01
VW ile asla kafa tutmamak lazım. Belki aramızda poloya okdar para verilirmi vs diyoruz fakat gerçekten çok sessiz ve kaliteli üretiliyor. Arkadaşımda tıguan var 1.4 tsı araba mermi gibi gidiyor 7 vites yanılmıyorsam 150 hp idi ve yakıtı ise 40 45 kuruş yakıyordu o güç için hiç bişey değil

rbcn
22/01/2013, 13:02
Polonun şu an 2 tane dizel motoru var. Birisi 1.2 75HP, diğeri 1.6 90HP. Sizin karşılaştığınız 90'lıktı büyük ihtimalle.


araç 2006 kasaydı

ErkinuA
22/01/2013, 13:06
araç 2006 kasaydı

1.4 tdi 80 hp ozman

kadir07
22/01/2013, 13:11
1.4 tdi 75hp ve 80hp seçenekleri vardı yanlış bilmiyorsam ama hepsi 3 silindir...

OAGP1960
22/01/2013, 13:25
Fıat her zaman VW den daha iyidir.:)

motor delisi
22/01/2013, 14:05
Fıat her zaman VW den daha iyidir.:)
poloda belki fakat diğer modellerinde bu yorum geçersiz. bi touareg gibi vahşi araç, CC tarzında bir araç fıatta yok ve cc gerçekten 520 derecesinde kaliteli bir araç bilmiyorum hiç binen oldumu, aynı zamandada skoda superb vip arabası gibi sağ yolcu koltuğu bile hafızalı :D golfu sevmezdim hep bravo derdim fakat golf7 nin çıkması bravonun bitişi herzaman efsanevi golf dedirtir adama ama puntomu polomu desen kesinlikle puntiş :)

OAGP1960
22/01/2013, 14:54
poloda belki fakat diğer modellerinde bu yorum geçersiz. bi touareg gibi vahşi araç, CC tarzında bir araç fıatta yok ve cc gerçekten 520 derecesinde kaliteli bir araç bilmiyorum hiç binen oldumu, aynı zamandada skoda superb vip arabası gibi sağ yolcu koltuğu bile hafızalı :D golfu sevmezdim hep bravo derdim fakat golf7 nin çıkması bravonun bitişi herzaman efsanevi golf dedirtir adama ama puntomu polomu desen kesinlikle puntiş :)

Berk kardeş, bildiğiniz gibi Fıat demek, aynı zamanda Ferrari, Maserati, Lancıa, Alfa Romeo, Chrysler'de demektir. Tüm bu markalar Fıat'ın malıdır. Motorsporlarında da F 1 dahil, Fıat bu kapsam ile her zaman var olmuştur. Ferrari F1 aracının burnunda her zaman Fıat yazısını okursunuz. Fıat'ın yan kolu olan Abarth, motorsporları alanında dünyaca ünlüdür. Örneğin bir Fıat 131 Abarth Mırafıorı başlı başına bir fenomendir. Lancıa Stratos, HF Delta Integrale, Alfa Romeo GTA, Fıat Coupe, Fıat Grande Punto S 2000' de öyledir. Zaten Ferrari, Maserati, Chrysler hem lüks, hem spor ve hem de çok amaçlı araç sınıfında herkesçe iyi bilinen kalite timsali markalardır. Fıat için tarihde rönesans ve reform bölgesi içerisinde olmanın, sanırım özellikle de dizayn açısından çok önemli rolü olmuştur. VW ise özellikle motorsporlarında yok denecek kadar az rol oynamıştır. Motorsporları dışında, lüks araç sınıfında da tüm bu modellerle Fıat kesin olarak çok üstündür.:)

Misafir046
22/01/2013, 15:03
B Segmentte en iyi arac bana gore Fiat PUNTO'dur.

Hyundai vs bunları B segmentte kaale almıyorum.

Opel Corsa ve Polo bizim aracların 2006'dan beri ustune cıkamadı.

Tjetimiz zaten kalitesi ortada.

WW iyi kasaymıs vs hikaye artık onlar.Puntolarda hamur işinden değil.Gayet saglam araclar....

OAGP1960
22/01/2013, 15:07
B Segmentte en iyi arac bana gore Fiat PUNTO'dur.

Hyundai vs bunları B segmentte kaale almıyorum.

Opel Corsa ve Polo bizim aracların 2006'dan beri ustune cıkamadı.

Tjetimiz zaten kalitesi ortada.

WW iyi kasaymıs vs hikaye artık onlar.Puntolarda hamur işinden değil.Gayet saglam araclar....

Çok doğru Berkan kardeş.:)

Battal
22/01/2013, 15:16
Berk kardeş, bildiğin gibi Fıat demek, aynı zamanda Ferrari, Maserati, Lancıa, Alfa Romeo, Chrysler'de demektir. Tüm bu markalar Fıat'ın malıdır. Motorsporlarında da F 1 dahil, Fıat bu kapsam ile her zaman var olmuştur. Ferrari F1 aracının burnunda her zaman Fıat yazısını okursunuz. Fıat'ın yan kolu olan Abarth bu alanda dünyaca ünlüdür. Örneğin bir Fıat 131 Abarth Mırafıorı başlı başına bir fenomendir. Lancıa HF Delta Integrale, Alfa Romeo GTA, Fıat Coupe, Fıat Grande Punto S 2000' de öyledir. Zaten Ferrari, Maserati, Chrysler herkesçe iyi bilinen kalite timsali markalardır. Fıat için tarihde rönesans ve reform bölgesi içerisinde olmanın, sanırım özellikle de dizayn açısından çok önemli rolü olmuştur. VW ise motorsporlarında yok denecek kadar az rol oynamıştır. Motorsporları dışında, lüks araç sınıfında da tüm bu modellerle Fıat kesin olarak çok üstündür.:)

Motorsporları konusunda yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. Ama Volkswagen de sadece Volkswagen markasından ibaret değil. Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Seat, Skoda, Lamborghini de VAG'nin markaları sonuçta. Bunu da göz ardı etmemek gerekir bence :)

motor delisi
22/01/2013, 15:24
Berk kardeş, bildiğiniz gibi Fıat demek, aynı zamanda Ferrari, Maserati, Lancıa, Alfa Romeo, Chrysler'de demektir. Tüm bu markalar Fıat'ın malıdır. Motorsporlarında da F 1 dahil, Fıat bu kapsam ile her zaman var olmuştur. Ferrari F1 aracının burnunda her zaman Fıat yazısını okursunuz. Fıat'ın yan kolu olan Abarth, motorsporları alanında dünyaca ünlüdür. Örneğin bir Fıat 131 Abarth Mırafıorı başlı başına bir fenomendir. Lancıa Stratos, HF Delta Integrale, Alfa Romeo GTA, Fıat Coupe, Fıat Grande Punto S 2000' de öyledir. Zaten Ferrari, Maserati, Chrysler hem lüks, hem spor ve hem de çok amaçlı araç sınıfında herkesçe iyi bilinen kalite timsali markalardır. Fıat için tarihde rönesans ve reform bölgesi içerisinde olmanın, sanırım özellikle de dizayn açısından çok önemli rolü olmuştur. VW ise özellikle motorsporlarında yok denecek kadar az rol oynamıştır. Motorsporları dışında, lüks araç sınıfında da tüm bu modellerle Fıat kesin olarak çok üstündür.:)
motorsporlarına girmemek lazım vw dede koskoca bugatti var lambrojını var ben piyasadaki alınabilecek mallara bakarım, lancia alfa fıat bu 3 une bakarım 3 ununde piyasada b sınıfından sonrası kesinlikle vw seat skoda audi vw vs vs atıyorum bi a6 a7 passat cc superb tarzı bi arac yok o 3 italyan markada fıat bu kafayla yarışamaz. misal 159 2011 de üretimi bitti taş gibi arabaydı vw ise a7 ve q7 ve cc ye uyarladığı androıt ıle aracı park etme ve geri çağırma sistemi uyguladı bizimkiler tampon değiştirip piyasaya sürüyor :D

OAGP1960
22/01/2013, 15:26
Motorsporları konusunda yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. Ama Volkswagen de sadece Volkswagen markasından ibaret değil. Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Seat, Skoda, Lamborghini de VAG'nin markaları sonuçta. Bunu da göz ardı etmemek gerekir bence :)

Tabiki katılıyorum fakat, örneğin Lamborghini Ferrari firmasından ayrılınarak üretilmiş bir markadır. Diğer markalarda ise Fıat grubu çok daha kıdemlidir. Bugatti ise bence çok gereksiz bir zorlama üretimdir. Çift V8 yani, V16 bence bir hilkat garibesidir. Halen daha izlemekte olduğumuz FIA endurance da ise, Ferrari sahip olduğu teknik avantajla Porsche'ye hep üstün gelmektedir. Tabi sonuçta tüm bunlar, kişisel bir değerlendirme ve tercih konusudur. Ben sadece teknik ve gözleme dayalı veriler ışığında kişisel değerlendirmemi yaptım ve paylaştım.:)

OAGP1960
22/01/2013, 15:34
motorsporlarına girmemek lazım vw dede koskoca bugatti var lambrojını var ben piyasadaki alınabilecek mallara bakarım, lancia alfa fıat bu 3 une bakarım 3 ununde piyasada b sınıfından sonrası kesinlikle vw seat skoda audi vw vs vs atıyorum bi a6 a7 passat cc superb tarzı bi arac yok o 3 italyan markada fıat bu kafayla yarışamaz. misal 159 2011 de üretimi bitti taş gibi arabaydı vw ise a7 ve q7 ve cc ye uyarladığı androıt ıle aracı park etme ve geri çağırma sistemi uyguladı bizimkiler tampon değiştirip piyasaya sürüyor :D

Berk kardeş, araç değerlendirmesinde kilit rol oynayan motorsporlarına tabiki girmek gerekir. Teknik olarak bence saydığınız modellerdense Fıat modelleri her zaman daha alınabilecek nitelikte araçlardır. Bugatti zorlama bir üretim olduğundan hiçbir zaman motorsporlarında lisanslı olarak yarışmamıştır. Lamborghini ise zaten Ferrari'den ayrılmadır. Bahsettiğiniz Fıat modelleri ile ilgili Fıat'ın pazarlama politikasında ve servis hizmetleri açısından tercihe bağlı bir yanlış olabileceğine ise katılıyorum. Daha fazla önem verilerek bu şartların geliştirilmesi gerektiği açıktır. O durumda da zaten Fıat açık ara önde olacaktır.:)

motor delisi
22/01/2013, 15:36
Berk kardeş, teknik olarak bence saydığınız modellerdense Fıat modelleri her zaman daha alınabilecek nitelikte araçlardır. Bugatti zorlama bir üretim olduğundan hiçbir zaman motorsporlarında lisanslı olarak yarışmamıştır. Lamborghini ise zaten Ferrari'den ayrılmadır. Bahsettiğiniz Fıat modelleri ile ilgili Fıat'ın pazarlama politikasında ve servis hizmetleri açısından tercihe bağlı bir yanlış olabileceğine ise katılıyorum. Daha fazla önem verilerek bu şartların geliştirilmesi gerektiği açıktır. O durumda da zaten Fıat açık ara önde olacaktır.:)
motor sporlarını kenara bırakalm ben pistte değil otobanda gidicem ve burası türkiye :)

şimdi bi takım param var diyelim bana dizel 3000cc veya üzeri v6-v10 motorlu bir suv önerin şehiriçi dışı uzun yol vs kullanabileceğim agresif bi jip hertürlü italyan olur farketmez :) işte vw bu yüzden müşterilerini düşünür her cebe göre araç yapar 1.4 4x4 üde var v10 motorlu 4x4 üde var :) bi köşedede quattro otomobili var

mtyardim
22/01/2013, 15:37
herkesin beğenisi farklı diyerek orta yolu bulalım... :)))

OAGP1960
22/01/2013, 15:42
motor sporlarını kenara bırakalm ben pistte değil otobanda gidicem ve burası türkiye :)

şimdi bi takım param var diyelim bana dizel 3000cc veya üzeri v6-v10 motorlu bir suv önerin şehiriçi dışı uzun yol vs kullanabileceğim agresif bi jip hertürlü italyan olur farketmez :) işte vw bu yüzden müşterilerini düşünür her cebe göre araç yapar 1.4 4x4 üde var v10 motorlu 4x4 üde var :) bi köşedede quattro otomobili var

Berk kardeş, burada sizden veya başkasından değil, araç değerlendirmekten söz ediyoruz. O nedenle sizin araç süreceğiniz yerin otoban vs. olmasının bir önemi yok. Chrysler 3,0 lt. üstü V6, V8 turbodizel SUV modelleri, örneğin Pacifica ve Fıat SUV modelleri India, Panda, mont turbodizel 170 HP ve benzinli V6, 3,6 lt. 276 HP bence SUV modeller arasında oldukça iddialıdır. 4X4 SUV lar dışında, Ferrari ve diğer modellerin 4X4 versiyonları da rakipsizdir zaten.:)

ErkinuA
22/01/2013, 15:47
fiatın bu kötü imajı Türkiye'de koç grubu gibi vatandaşı sömüren bir distribütörünün olmasıdır

aslen avrupaya sürülen fiatlar çok kaliteli otomobiller

yıllarca doğandı şahindi murattı yediler milleti fiat diye .

ahmetcihanokke
22/01/2013, 16:16
fiatın bu kötü imajı Türkiye'de koç grubu gibi vatandaşı sömüren bir distribütörünün olmasıdır

aslen avrupaya sürülen fiatlar çok kaliteli otomobiller

yıllarca doğandı şahindi murattı yediler milleti fiat diye .

bu yorum bence inanılmaz doğru KOÇ'u görünce arkana bakma kaççç

Battal
22/01/2013, 16:20
bu yorum bence inanılmaz doğru KOÇ'u görünce arkana bakma kaççç

Aynı performanslarını Birmot ile servis olarakta devam ettiriyorlar. :)

OAGP1960
22/01/2013, 16:21
Sevgili arkadaşlar, tabiki bu arada da her ne olursa olsun henüz piyasada bir iki marka varken ülkemizde bir ser girişim lideri olan Koç'un otomotiv alanında ekonomiye ve iş gücüne yapmış olduğu katkı da inkar edilmemeli bence.

Ziyaretçi034
22/01/2013, 16:57
fiatın bu kötü imajı Türkiye'de koç grubu gibi vatandaşı sömüren bir distribütörünün olmasıdır

aslen avrupaya sürülen fiatlar çok kaliteli otomobiller

yıllarca doğandı şahindi murattı yediler milleti fiat diye .

Koç'un politikasını övmüyorum, herhangi bir bağım yok ama bu konuda size katılamayacağım. o yıllarda o fiyat aralığında seçenek çoktu da biz mi almadık?

92 senesinde rahmetli babam sıfır km şahini 63 milyona almıştı 1,5 sene sonra yazın uzaktan bi akrabamız fransadan opel astra sw ile gelmişti, aracın sahibiyle araba üzerine konuşurken kaputu açtılar ve babamın tepkisi "şuraya bak en ufak boşluk bile yok demişti", sonra bizim aracın kaputunu açtılar her tarafı boşluk, "birde bizimkine bak, yanına bi motor daha sığar" demişti.

o ara babam arabaya talip mi oldu nedir bi konuşma geçti, son hatırladığım opelin gümrük vergisinin 105 milyon gibi bi rakam olduğuydu (bizim aracın değeri o aralar o civardaydı) "bizim arabayı satsak, anca gümrük vergisini ödüyoruz" demişti.

yani o araçlar o yılların alım gücünü karşılayacak araçlardı. tamam çok övgüyü haketmiyorlar ama bu kadar yermenin de haksızlık olduğunu düşünüyorum

OAGP1960
22/01/2013, 17:09
1969 yılı, sadece Anadol, Renault 12 ve Murat 124 yılıydı. Fıat temsilcisi Murat 124, çok güzel bir üretimdi.

ErkinuA
22/01/2013, 17:24
Koç'un politikasını övmüyorum, herhangi bir bağım yok ama bu konuda size katılamayacağım. o yıllarda o fiyat aralığında seçenek çoktu da biz mi almadık?

92 senesinde rahmetli babam sıfır km şahini 63 milyona almıştı 1,5 sene sonra yazın uzaktan bi akrabamız fransadan opel astra sw ile gelmişti, aracın sahibiyle araba üzerine konuşurken kaputu açtılar ve babamın tepkisi "şuraya bak en ufak boşluk bile yok demişti", sonra bizim aracın kaputunu açtılar her tarafı boşluk, "birde bizimkine bak, yanına bi motor daha sığar" demişti.

o ara babam arabaya talip mi oldu nedir bi konuşma geçti, son hatırladığım opelin gümrük vergisinin 105 milyon gibi bi rakam olduğuydu (bizim aracın değeri o aralar o civardaydı) "bizim arabayı satsak, anca gümrük vergisini ödüyoruz" demişti.

yani o araçlar o yılların alım gücünü karşılayacak araçlardı. tamam çok övgüyü haketmiyorlar ama bu kadar yermenin de haksızlık olduğunu düşünüyorum

dediniz gibi vatandaşın elinde olan bir durum değil

anlatmak istediğim koç ve oyak grubu olayı kendi lehine çevirmesi ve halkı

bu 2 modele mecbur kılması

son dönemlerede bakacak olursanız daha düne kadar

4 cam manuel teybi bile olmayan paliolar albealar satılıyordu .

Ziyaretçi034
22/01/2013, 18:12
dediniz gibi vatandaşın elinde olan bir durum değil

anlatmak istediğim koç ve oyak grubu olayı kendi lehine çevirmesi ve halkı

bu 2 modele mecbur kılması

son dönemlerede bakacak olursanız daha düne kadar

4 cam manuel teybi bile olmayan paliolar albealar satılıyordu .

bu konuda da size katılamayacağım :)

sonuçta o dönemde sadece bahsettiğimiz araçlar yoktu.

100 gr et döner 5 tl, 150 gr et döner 7,5 tl, 200 gr et döner 10 tl

kimin parası hangisine yettiyse onu aldı. o dönemleri (her ne kadar kısa pantolonla gezsem de) ben geçiş dönemi olarak düşünüyorum.

ha oyak, koç kaymağını yemiştir o konuda hemfikiriz

Birkan61
22/01/2013, 18:29
Bahsi geçen 1,4 TDI 80 HP'lik motor mevcut aracımda polo motoru.

Aracım diye söylemiyorum kesinlikle yanlış anlaşılmasın, herkes içimdeki punto aşkını bilir. Öyle ki aşkımdan 3 kez Grande Punto sahibi olmuş biri olarak söylemeliyim ki performans - çekiş konusunda TDI motor öndedir.

Dişli oranları güzel ayarlanmış, puntonun 1.vitesi gibi değil en basiti yani kesilmiyor :)

Aradaki farkın sebebi ise multijet motor hacminin 1248cc olmasından kaynaklanıyor diye yorumluyorum ben.

Ziyaretçi034
22/01/2013, 18:37
Birkan,

arkadaşımda var 2006 polo, çekiş konusunda lafım yok, koltuğa yapışma hissi daha fazla ve daha seri, arkadaşım da çok memnun ama

gel gelelim tar tar tar traktör gibi, "hanım koş patates - soğancı geldi galiba" deyince de çok bozuluyor :D

ABNEW
22/01/2013, 18:37
VW Grubundaki birçok markanın da İtalyan olduğunu (Bugatti, Ducati..) unutmamak gerekiyor bu arada :)

Bence VW her sınıfta akılcı üretimler yapıyor.Hiçbir sınıfı göze hitap etmese bile rahatlığımıza yani konforumuza hitap etmekte.Türkiyede distribütör kaynaklı sorunu vardı bana göre ama son dönemde araç fiyatlarını gereken miktara indirdiler.Şuanda sanıyorum tüm modellerini rekabetçi fiyatla satmaktalar. (Sadece dsg ve dizel için istenen fark biraz fazla)

Birkan61
22/01/2013, 18:50
Birkan,

arkadaşımda var 2006 polo, çekiş konusunda lafım yok, koltuğa yapışma hissi daha fazla ve daha seri, arkadaşım da çok memnun ama

gel gelelim tar tar tar traktör gibi, "hanım koş patates - soğancı geldi galiba" deyince de çok bozuluyor :D

Motor sesi konusunda bende şikayetçiyim.

Garajda camlar açıkken annem yan koltukta bana birşeyler anlatmaya çalışıyor, o sesten yankıdan özellikle motor soğukken annemi duyamadığımı bilirim :D

3 silindir olmasından dolayı evet gürültülü çalıştığı bir gerçek. Fakat izalasyonu iyi içeriye dışarıdaki kadar ses gelmiyor. Motor ısındıktan sonra biraz daha azalıyor ses ve araç içinde o ses o kükreme devir arttıkça hoşunuza bile gidiyor.

Burak abiye dinlettim devirliyken araç içinde sesi o bilir :D

Motor soğukken rölanti videosu ;

2008 Seat İbiza TDI - Rölanti - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=PtLnuZHr9ew)

Ziyaretçi034
22/01/2013, 19:03
3 silindir olmasından dolayı evet gürültülü çalıştığı bir gerçek.

ben onu 3 silindirli olmasından değilde yakıt enjeksiyonundan diye düşünüyordum.

zira euro4 multijet ile euro5 multijet arasında bile hatırı sayılır ses farkı var, bununla ilgili bir video vardı sanki buralarda görmüştüm, multijet 1 ile multijet 2'nin ateşlemesi hakkında bilgi veriyordu.

3 silindir olmasının sadece titreşime etkisi olduğunu düşünüyordum, yanlış mı biliyorum?

Birkan61
22/01/2013, 19:08
ben onu 3 silindirli olmasından değilde yakıt enjeksiyonundan diye düşünüyordum.

zira euro4 multijet ile euro5 multijet arasında bile hatırı sayılır ses farkı var, bununla ilgili bir video vardı sanki buralarda görmüştüm, multijet 1 ile multijet 2'nin ateşlemesi hakkında bilgi veriyordu.

3 silindir olmasının sadece titreşime etkisi olduğunu düşünüyordum, yanlış mı biliyorum?

Doğrudur, ben o şekilde yorumluyorum :) kesinlikle sebebi bu diyemem ama bununda bir etken olduğunu düşünüyorum..

O konuyu bende görmüştüm zamanında :) incelemek lazım..

Benim aracımdaki motor common rail değil. Diğer dizel emsallerine göre motor çalışırkenki titreşimi fazla olduğu doğrudur. Ama bunu kesinlikle aman aman bir şekilde hissettirmiyor..

Görünen ve hissedilen tek farkı yüksek sesli çalışması bana göre başka hiç bir eksisi yok..