Orijinalini görmek için tıklayınız : Opel 1.6 CDTİ motoru tanıttı..
-Opel'in yeni motoru 1.6 CDTI ECOTEC 4 silindirli, Sınıfında lider arıtma, yüksek güç / tork yoğunluğu
-Euro 6 normu
-136 HP ve 320 NM tork üretecek.
-Opel'in kendi üretimi
- Macaristan Szentgotthard fabrikasında Nisan ayında seri üretime başlıyacak
-2013 sonuna kadar Astra-İnsignia-Zafira gibi modellerde yer alması bekleniyor.
New 1.6-liter diesel engine continues powertrain renewal at Opel (https://media.opel.com/media/intl/en/opel/news.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2013/opel/01_16_new_opel_diesel.html)
sonunda kendi dizelini üretti demek ki, yalnız 320 nm tork iyiymiş :D
sonunda kendi dizelini üretti demek ki, yalnız 320 nm tork iyiymiş :D
Multijet motor da GM ve FİAT ortak üretimiydi..bakalım bu motor nasıl olacak..
lektonstar17
18/01/2013, 00:13
Bu motoru insignia ya koyarsa satışlarını katlar.
Benim merak ettiğim bravo 1.6 mutijet 120 hp lik motora kıyasla artıları eksileri değerleri nedir acaba ?
Ziyaretçi034
18/01/2013, 00:47
nihayet!
kısmetse sonraki aracım artık kesinleşti. astra j sedan cosmo 1,6 CDTI :)
maceraci95
18/01/2013, 00:59
Motor sağlamlık konusunda kendini kanıtlasın görelim. Opel dizel motorlarda çok başarılı sayılmaz.
Motor sağlamlık konusunda kendini kanıtlasın görelim. Opel dizel motorlarda çok başarılı sayılmaz.
Hocam Opel i savunmak gibi olmasında cahilliğimi mazur görün gerçekten öğrenmek için soruyorum ne başarısızlığı var ??
nihayet!
kısmetse sonraki aracım artık kesinleşti. astra j sedan cosmo 1,6 CDTI :)
+1 katılıyorum. Bunun borcu bi bitsinde bakalım :)
Ziyaretçi034
18/01/2013, 03:31
Hocam Opel i savunmak gibi olmasında cahilliğimi mazur görün gerçekten öğrenmek için soruyorum ne başarısızlığı var ??
Bende merak açıkcası, her ne kadar cdti motora multijet denilse de motoru fiat ve gm birlikte geliştirdi. Sonrasında insignia'da sunulan 2.0 cdti 194 hp BiTurbo ağız suyu akıtacak cinsten
astra j kasaya koysalar fiyat bariz yükselir golf ile kafa kafaya gider ama güzel olur bea :)
astralarda olan 1.7 cdti mator opelin kendi üretimiydi hava debimetresi ve turbo problemlerinin çok fazla olduğundan pek tutulmamıştı
1.6 nasıl olur bilinmez
bekleyip görelim
Misafir047
18/01/2013, 12:54
opel arabalarını hakikaten çok beğeniyorum ama motorlar için aynı şeyi soyleyemem sadece tasarım olarak çok güzel arabalar
Ziyaretçi034
18/01/2013, 13:14
astralarda olan 1.7 cdti mator opelin kendi üretimiydi hava debimetresi ve turbo problemlerinin çok fazla olduğundan pek tutulmamıştı
1.6 nasıl olur bilinmez
bekleyip görelim
1,7 motorlar isuzu motoru değil miydi? ben mi yanlış hatırlıyorum ?
1,7 motorlar isuzu motoru değil miydi? ben mi yanlış hatırlıyorum ?
yok dti olan isuzunundu cdti olan gm in kendi üretimi mator
yok dti olan isuzunundu cdti olan gm in kendi üretimi mator
Hocam 1.7 cdti diye birşey yok zaten 1.7 lerin hepsi dti.1.7 motorların hepsi ısuzu motorudur ve zamanınız varsa bir ısuzu servisine gidip bu motoru sormanızı tavsiye ederim..ben çok sordum ve araştırdım adamlar 1 milyon km. den bahsediyor..
NOT: 1.7 lerde common rail teknolojisi olmadığı için 1.3 lere geçilmiştir..
Hocam 1.7 cdti ile dti aynı motor sadece corsalarda kullanılanın turbosu küçük..aynı bizim motorlarda 75lik ile 90 lık gb..1.7 motorların hepsi ısuzu motorudur ve zamanınız varsa bir ısuzu servisine gidip bu motoru sormanızı tavsiye ederim..ben çok sordum ve araştırdım adamlar 1 milyon km. den bahsediyor..
bende 2 tane vardı kelepir düşürmüştüm rent acar dan almıştım 6 ay durdu kapının önünde ordan biliyorum
Ziyaretçi034
18/01/2013, 13:37
tayfun,
astra h kasa ilk geldiğinde (2004) bir avuç kadar 1,7 cdti (bagaj kapağında böyle yazıyordu, bir arkadaşım ikinci el alıp 4-5 ay kadar kullanmıştı) model gelmişti.
üretimi konusunda fikrim yok ama bir önceki kasada (astra g) 1,7 DTI olarak geçiyordu motor, ben aynı motor diye düşünüyordum ama değil herhalde, zira sonraki araçlarda (yeni kasa meriva ve mokka) 1,7 DTE olarak lanse edildi, bu motorlarda isuzu üretimi diye okumuştum bi yerde
Hocam 1.7 cdti diye birşey yok zaten 1.7 lerin hepsi dti.1.7 motorların hepsi ısuzu motorudur ve zamanınız varsa bir ısuzu servisine gidip bu motoru sormanızı tavsiye ederim..ben çok sordum ve araştırdım adamlar 1 milyon km. den bahsediyor..
NOT: 1.7 lerde common rail teknolojisi olmadığı için 1.3 lere geçilmiştir..
aynen benim dediğim mator common rail
common rail olmayan isuzu matoru
tayfun,
astra h kasa ilk geldiğinde (2004) bir avuç kadar 1,7 cdti (bagaj kapağında böyle yazıyordu, bir arkadaşım ikinci el alıp 4-5 ay kadar kullanmıştı) model gelmişti.
üretimi konusunda fikrim yok ama bir önceki kasada (astra g) 1,7 DTI olarak geçiyordu motor, ben aynı motor diye düşünüyordum ama değil herhalde, zira sonraki araçlarda (yeni kasa meriva ve mokka) 1,7 DTE olarak lanse edildi, bu motorlarda isuzu üretimi diye okumuştum bi yerde
cdti yazmış olabilir sen ona bakma ama 1.7 lerin hepsi ısuzudur g kasadaki 1.7 leri iyi bilirim birebir kullandım corsada da kullandım DTE de büyük ihtimal ısuzudur ama common rail teknolojisi uygulanmış halidir..Opelin şu anda kendi üretimi benzinli motoru var onun dışında dizellerinden 1.7 olanı ısuzu 1.3 olanı zaten biliyoruz..insigniadaki 2.0 biturbo olanını kendisi üretiyor sanırım tam net bilgim yok..
Yeni Astra'nın tek eksiği olan motor zaafının kapanmasına gerçekten sevindim, hatta iştahlandım diyebilirim :) Kasa ve kokpit tasarımı olarak çok beğendiğin Astra'da 1600 cc 136 hp ve 320 Nm tork(1.6 Multijete göre 16 hp ve 20 Nm daha fazla) satışları mutlaka arttıracaktır...Tabi kağıt üzerinde çok çekici sayısal değerlere sahip olsa da dayanıklılık ve sorunsuzluk açısından bir kapalı kutu.
Opelin ürettiği ilk dizel güç ünitesi olması açısından sanıyorum arkadaşlar biraz daha temkinli yaklaşıyorlar.Kağıt üzerinde oldukça güzel görünüyor, umarım kısa sürede araçların kaputlarının altında görürüz,
Marka fanatikliği yapmadan şunları da belirtmek lazım:Multijetin (1.3) Fiat&GM Evliliği döneminde üretildiği doğru ama bundan GM a pay çıkarmak yanlış.Fiat senelerdir dizel motor üretiyor.GM ile ya da GM suz üretim ve tasarım yapmış bir firma Fiat.Yani multijet GM sayesinde ortaya çıkmadı,
Opelin kullandığı 1.7 lik dizel ünitesi ise Isuzu temellidir.Cdti ise bildiğimiz Fiatın Mjtd leridir.Bunlara farklı demek Mercedesin 1.5 dizeline Renault motoru değil demekle aynıdır:)
Opelin ürettiği ilk dizel güç ünitesi olması açısından sanıyorum arkadaşlar biraz daha temkinli yaklaşıyorlar.Kağıt üzerinde oldukça güzel görünüyor, umarım kısa sürede araçların kaputlarının altında görürüz,
Marka fanatikliği yapmadan şunları da belirtmek lazım:Multijetin (1.3) Fiat&GM Evliliği döneminde üretildiği doğru ama bundan GM a pay çıkarmak yanlış.Fiat senelerdir dizel motor üretiyor.GM ile ya da GM suz üretim ve tasarım yapmış bir firma Fiat.Yani multijet GM sayesinde ortaya çıkmadı,
Opelin kullandığı 1.7 lik dizel ünitesi ise Isuzu temellidir.Cdti ise bildiğimiz Fiatın Mjtd leridir.Bunlara farklı demek Mercedesin 1.5 dizeline Renault motoru değil demekle aynıdır:)
Sonuçta bütün firmalar bir şekilde motorları ortak üretiyor tek başına da üretebilir ama burada amaç maaliyeti azaltmak değil mi? ayrıca yan sanayi de düşünülüyor..GM nin fiat a fiatın da GM ye ihtiyacı yok birisi birçok firmayı elinde bulunduran Fiat diğeri dünyada araç satışında 1 numara olan GM..
Sonuçta bütün firmalar bir şekilde motorları ortak üretiyor tek başına da üretebilir ama burada amaç maaliyeti azaltmak değil mi? ayrıca yan sanayi de düşünülüyor..GM nin fiat a fiatın da GM ye ihtiyacı yok birisi birçok firmayı elinde bulunduran Fiat diğeri dünyada araç satışında 1 numara olan GM..
Tayfun, bütün firmalar değil de bazıları ortak motor kullanıyor bazıları motor üretiyor.Dediğin gibi amaç maliyeti düşürmek ama benim demek istediğim şey bu değil.Şimdi mjtd Fiatın motoru bilgisine yoooook bunu Fiat yapmadı GM ile ortak yaptılar denince Fiatın motor yapmadığı ya da yapamayacağı anlaşılıyor -ve kastediliyor- ben buna karşıyım.Neticede Fiat dünyanın önemli motor üreticilerinden birisi.GM dan önce, GM layken ve GM dan sonra da motor üretmekte.Tabi genel anlamda konuşuyorum yazdıklarım şahsına yönelik değil...
Bundan sonra Astra 1.6 CDTI alınır derim..
Tayfun, bütün firmalar değil de bazıları ortak motor kullanıyor bazıları motor üretiyor.Dediğin gibi amaç maliyeti düşürmek ama benim demek istediğim şey bu değil.Şimdi mjtd Fiatın motoru bilgisine yoooook bunu Fiat yapmadı GM ile ortak yaptılar denince Fiatın motor yapmadığı ya da yapamayacağı anlaşılıyor -ve kastediliyor- ben buna karşıyım.Neticede Fiat dünyanın önemli motor üreticilerinden birisi.GM dan önce, GM layken ve GM dan sonra da motor üretmekte.Tabi genel anlamda konuşuyorum yazdıklarım şahsına yönelik değil...
işte Arda burada alıngan davranma :) ben yada kim söylediyse farketmez biz GM ile orataktır bu diyorsak opele bak fiat motoru kullanıyor gibi ithamlar ve ortada dolanan bilgi kirliliği yüzünden diyoruz herkes sadece fiat ın motoru zannediyor burada GM nin emeği yeniyor yoksa fanatiklik yüzünden yada fiat motor yapamaz gibi birşey düşündüğümden demiyorum yada söyleyen arkadaşlar bunu düşünerek söylediklerini zannetmiyorum bu konuda alınganlık yapıyorsun gibi :)
işte Arda burada alıngan davranma :) ben yada kim söylediyse farketmez biz GM ile orataktır bu diyorsak opele bak fiat motoru kullanıyor gibi ithamlar ve ortada dolanan bilgi kirliliği yüzünden diyoruz herkes sadece fiat ın motoru zannediyor burada GM nin emeği yeniyor yoksa fanatiklik yüzünden yada fiat motor yapamaz gibi birşey düşündüğümden demiyorum yada söyleyen arkadaşlar bunu düşünerek söylediklerini zannetmiyorum bu konuda alınganlık yapıyorsun gibi :)
Tamam, Fiatın motor yapabildiği biliniyorsa sorun yok tabiki ;) Benimkisi alınganlıktan çok bilgi (teknik) eksikliklerinden kaynaklı bir sitem,
GM dan Fiat tabiki yararlanmıştır bir şekilde ama dizel motor teknolojileri konusunda GM tamamen Fiattan yararlanmıştır emin ol :)
Konuyu da bölmek istemem tabi, neticede Opelin yeni dizel ünitesi kağıt üzerinde çok iyi görünüyor.Sanıyorum son yıllarda yaptığı en başarılı motoru bu olacaktır Opelin...
Tamam, Fiatın motor yapabildiği biliniyorsa sorun yok tabiki ;) Benimkisi alınganlıktan çok bilgi (teknik) eksikliklerinden kaynaklı bir sitem,
GM dan Fiat tabiki yararlanmıştır bir şekilde ama dizel motor teknolojileri konusunda GM tamamen Fiattan yararlanmıştır emin ol :)
Konuyu da bölmek istemem tabi, neticede Opelin yeni dizel ünitesi kağıt üzerinde çok iyi görünüyor.Sanıyorum son yıllarda yaptığı en başarılı motoru bu olacaktır Opelin...
Bu konuda katılmayacağım maalesef ortada ortaklaşa bir ürün varsa kimse kimseden yararlanmaz :) alman sağlamlığı italyan az yakıtı ile birleşince az yakan sağlam bir motor ortaya çıkmış diyelim :) Zira Opelde motorda o kadar başarısız değil SFİ motoru hatırlarsak eğer yüzyılın motoru seçilmişti..altyapı var yani :)
Sanıyorum son yıllarda yaptığı en başarılı motoru bu olacaktır Opelin...
''In Opel , we trust'' diyebilmeyi umuyorum bu motor için :)
Bu konuda katılmayacağım maalesef ortada ortaklaşa bir ürün varsa kimse kimseden yararlanmaz :) alman sağlamlığı italyan az yakıtı ile birleşince az yakan sağlam bir motor ortaya çıkmış diyelim :) Zira Opelde motorda o kadar başarısız değil SFİ motoru hatırlarsak eğer yüzyılın motoru seçilmişti..altyapı var yani :)
Yok anlaşamamışız Tayfun biz :) Zaten ortak olan mjtd değil iki firma.Mjtd in talihsizliği üretiminin bu iki firmanın kısa evliliği sürecinde gerçekleşmiş olması.Bu evlilikten önce ve sonrasında 1.9 ve 1.6 lık dizel üniteler mevcuttu Fiatta zaten.Common-rail, direkt enjeksiyon gibi yenilikleriyle Fiat dizelde dünyanın en tecrübeli üreticisi zaten.Buna bir de küçük hacim ve turbo uygulamalarını da ekleyebiliriz.
O zaman senin deyiminle Lancia Thema, Fiat ve Chrysler ın ortak geliştirmiş olduğu bir üründür?
Sağlamlık ve az tüketim konusunda yorum yapamam göreceli olabilir.Marka fanatikliği olabilir bu konuda:) Mjtd ye kötü bile denebilir birşey diyemem ama kesin olan şey bu motorun Fiatın ürünü olduğu.10-15 yıl öncesinde şöyle bir soru sorulsaydı: bir firma 1250cc lik common-rail turbo dizel motor üretti.Acaba aşağıdakilerden hangisidir : :)
a)GM
b)Fiat
Sanıyorum motor teknolojilerinden anlayan herkes b derdi... Haksız mıyım?
Bir de ben Opele başarısız demedim.Bahsi geçen dizel ünite Opelin son yıllardaki en başarılı motoru olacaktır dedim...
Yok anlaşamamışız Tayfun biz :) Zaten ortak olan mjtd değil iki firma.Mjtd in talihsizliği üretiminin bu iki firmanın kısa evliliği sürecinde gerçekleşmiş olması.Bu evlilikten önce ve sonrasında 1.9 ve 1.6 lık dizel üniteler mevcuttu Fiatta zaten.Common-rail, direkt enjeksiyon gibi yenilikleriyle Fiat dizelde dünyanın en tecrübeli üreticisi zaten.Buna bir de küçük hacim ve turbo uygulamalarını da ekleyebiliriz.
O zaman senin deyiminle Lancia Thema, Fiat ve Chrysler ın ortak geliştirilmiş olduğu bir üründür?
Sağlamlık ve az tüketim konusunda yorum yapamam göreceli olabilir.Marka fanatikliği olabilir bu konuda:) Mjtd ye kötü bile denebilir birşey diyemem ama kesin olan şey bu motorun Fiatın ürünü olduğu.10-15 yıl öncesinde şöyle bir soru sorulsaydı: bir firma 1250cc lik common-rail turbo dizel motor üretti.Acaba aşağıdakilerden hangisidir : :)
a)GM
b)Fiat
Sanıyorum motor teknolojilerinden anlayan herkes b derdi... Haksız mıyım?
Bir de ben Opele başarısız demedim.Bahsi geçen dizel ünite Opelin son yıllardaki en başarılı motoru olacaktır dedim...
tabiki mevcuttu yurt dışından gelen araçların çoğu dizeldi ve bu araçların üstünde bu motorlar mevcuttu fakat bu motoru fiat ın daha çok sahiplendiğini kabul ediyorum sadece diğerine gelince bence biraz fiat penceresinden bakıyorsun gibi multijeti daha çok fiat a yoramassın işte bu marka fanatikliği olur ve GM nin emeklerini boşa çıkarmak olur :)..örneğin PSA grubunu ele alırsak ford citroen peugeot hepsi aynı motoru kullanırken sen yok bu motor daha çok ford undur diyebilir misin? sonuçta ortak bir şekilde ortak bütçeyle oluşturulmuş bir ürün ayrıca dizelde en iyi firmanın da Fiat olduğuna inanmıyorum..belki bizim ülkemizde haklısın ama edirneden dışarı çıktığında dizel motor yıllardır binek araçlarda kullanılıyor ve bunun öncüsü yada en iyisi fiat değil..
Tayfun PSA&Ford un ürettiği motor farklı bir durumda.Bu konuda tabiki birşey diyemem.Hangisinin emeği fazladır ya da eşitmidir bilemiyorum.Ancak dizel konusunda Fiat dünyanın en iyi ya da en gelişmiş üreticilerinden birisi.Yukarıda bahsettiğim yenilikleri bulan firma Fiat.Buna hangi pencereden bakarsan bak aynı gerçek görülür.Yani yazdıklarımın hepsi objektif şeyler. Tabiki inanıp inanmamak senin elinde.Ben marka fanatikliği yapacak son kişiyim forumda.Sadece Fiatın otomotiv sektörüne kazandırdığı yenilikleri ve tecrübelerini aktardım.Bunlar zaten yoruma açık değil, bilimsel gerçekler.Tek motor üreticisi de Fiat değil tabiki.Bugün binek otoda VW çok önemli bir güç (Yeni common rail dizel motorları ile) Örnekler çoğaltılabilir ama dizel ve küçük hacimde Fiat GM dan çok daha üstündür geçmişte ya da günümüzde.Gm un da başka konularda üstünlükleri vardır tabiki tartışmasız,
Bir de ben daha çok bizim ülkemizde değil de global anlamda haklıyım:) Bizim ülkemizde hiç haklı değilim.İnsanlarımız Fiat a araba bile demezken motoru hakkında ne diyebilirim? :)
Tayfun PSA&Ford un ürettiği motor farklı bir durumda.Bu konuda tabiki birşey diyemem.Hangisinin emeği fazladır ya da eşitmidir bilemiyorum.Ancak dizel konusunda Fiat dünyanın en iyi ya da en gelişmiş üreticilerinden birisi.Yukarıda bahsettiğim yenilikleri bulan firma Fiat.Buna hangi pencereden bakarsan bak aynı gerçek görülür.Yani yazdıklarımın hepsi objektif şeyler. Tabiki inanıp inanmamak senin elinde.Ben marka fanatikliği yapacak son kişiyim forumda.Sadece Fiatın otomotiv sektörüne kazandırdığı yenilikleri ve tecrübelerini aktardım.Bunlar zaten yoruma açık değil, bilimsel gerçekler.Tek motor üreticisi de Fiat değil tabiki.Bugün binek otoda VW çok önemli bir güç (Yeni common rail dizel motorları ile) Örnekler çoğaltılabilir ama dizel ve küçük hacimde Fiat GM dan çok daha üstündür geçmişte ya da günümüzde.Gm un da başka konularda üstünlükleri vardır tabiki tartışmasız,
Bir de ben daha çok bizim ülkemizde değil de global anlamda haklıyım:) Bizim ülkemizde hiç haklı değilim.İnsanlarımız Fiat a araba bile demezken motoru hakkında ne diyebilirim? :)
Arda ben GM daha iyi demedim yada her yönden daha iyi, motor yönünden daha iyi, bunun gibi şeyler söylemedim söylemem de zaten bazı konularda GM, bazı konularda fiat. bu böyle zaten her konuda GM iyi olsa insanlar onu alır yada Fiat iyi olsa insanlar gider Fiat alır o başka..bazı yenilikleri getirmiş olması ona dünyada en iyisi ünvanını vermez diye düşünüyorum..eskiden turbosuz dizel common rail teknolojisiz dizel olduğu için küçük hacimli dizeller iş görmüyordu turbo ve common rail teknolojisi işin içine girince tabiki küçük motorlar da parladı ve daha çok iş görür oldu evet bunda Fiat ın katkısı yadsınamaz fakat 1 numara o dur dersen ben buna katılmam yarın birgün dizelde yeni bir teknoloji gelir o zaman 1 numara o firma mı diyeceğiz tabi ki hayır....tabi bu senin düşüncen saygı duyarım duymak zorundayım..Neyse inşallah bu Opelin motoru Türkiyeye gelir... tabi 1.3 le 45 milyardan başlıyor 1.6 ile kaçtan başlar o da ayrı bir tartışma konusu..
Arda ben GM daha iyi demedim yada her yönden daha iyi, motor yönünden daha iyi, bunun gibi şeyler söylemedim söylemem de zaten bazı konularda GM, bazı konularda fiat. bu böyle zaten her konuda GM iyi olsa insanlar onu alır yada Fiat iyi olsa insanlar gider Fiat alır o başka..bazı yenilikleri getirmiş olması ona dünyada en iyisi ünvanını vermez diye düşünüyorum..eskiden turbosuz dizel common rail teknolojisiz dizel olduğu için küçük hacimli dizeller iş görmüyordu turbo ve common rail teknolojisi işin içine girince tabiki küçük motorlar da parladı ve daha çok iş görür oldu evet bunda Fiat ın katkısı yadsınamaz fakat 1 numara o dur dersen ben buna katılmam yarın birgün dizelde yeni bir teknoloji gelir o zaman 1 numara o firma mı diyeceğiz tabi ki hayır....tabi bu senin düşüncen saygı duyarım duymak zorundayım..Neyse inşallah bu Opelin motoru Türkiyeye gelir... tabi 1.3 le 45 milyardan başlıyor 1.6 ile kaçtan başlar o da ayrı bir tartışma konusu..
O zaman Tayfun sen şimdilik Fiatın, dünyanın önde gelen dizel üreticilerinden birisi (1 Numarası değil) olduğunu kabul edersen benim için yeterlidir :D
Opelin yeni 1.6 dizeli tabiki Türkiyeye gelir.Ancak tahminim bu motorun iki versiyonunu koyarlar araçlarına.Örneğin birisi 1.6 110bg 290nm olabilir.Bunu Astrada 50000TL ye, üst versiyonu da biraz donanım farkıyla 55000TL ye satmaya başlarlar diyorum...
O zaman Tayfun sen şimdilik Fiatın, dünyanın önde gelen dizel üreticilerinden birisi (1 Numarası değil) olduğunu kabul edersen benim için yeterlidir :D
Opelin yeni 1.6 dizeli tabiki Türkiyeye gelir.Ancak tahminim bu motorun iki versiyonunu koyarlar araçlarına.Örneğin birisi 1.6 110bg 290nm olabilir.Bunu Astrada 50000TL ye, üst versiyonu da biraz donanım farkıyla 55000TL ye satmaya başlarlar diyorum...
Maalesef buna da katılamayacağım çünkü bu konuda inanılmaz ataklar geliyor diğer firmalardan özellikle PSA grubundan..yok bu konuda anlaşamayacağız :)Opel motor konusunda genellikle tek seçenek koyuyor astraya..corsa da bir ara 90 lık ve 75 lik ikiside vardı ama 90 lığı kaldırdılar geçen sene..astra da genellikle beygir anlamında tek motor oluyor bakalım bunda nasıl olacak..aslında 120 lik direk bravonun üstündeki motor bile yeterdi satışları patlatmaya ama bakalım bu nasıl olacak gerçi ben halen daha Türkiye'ye geleceğinden şüpeliyim..
engincantan33
19/01/2013, 04:36
Maalesef buna da katılamayacağım çünkü bu konuda inanılmaz ataklar geliyor diğer firmalardan özellikle PSA grubundan..yok bu konuda anlaşamayacağız :)Opel motor konusunda genellikle tek seçenek koyuyor astraya..corsa da bir ara 90 lık ve 75 lik ikiside vardı ama 90 lığı kaldırdılar geçen sene..astra da genellikle beygir anlamında tek motor oluyor bakalım bunda nasıl olacak..aslında 120 lik direk bravonun üstündeki motor bile yeterdi satışları patlatmaya ama bakalım bu nasıl olacak gerçi ben halen daha Türkiye'ye geleceğinden şüpeliyim..
tayfun arkadasım hemen hemen tum yorumlarını okurum ve kacırmamaya calısırım genelde oyle rastgele degılde bıldıgın konulardan konusursun bunun ıcınde sureklı ızlerım senı :)
bılmıyorum ama forumdakı her arkadasta vardır fıat tan sonra baska bır markaya gecme ıstegı...cogu arkadasın bundan sonrakı aracınıda tahmın edebılırım takıp ettıgım kadarıyla tabı daha dogrusu takıp ettıgım az kısının...
anladıgım kadarıyla opel ı hem sevıyorsun hemde cok guvenıyorsun ama opel bence artık eskı kalıtede degıl...ınsıgnıa surdum hız gostergelerınden zırıltı gelıyordu bızım 2007 gp de aynı ses vardı...arkadasımda j kasa var aynı zırıltı devam edıyor..bence general motor sallandıktan sonra gecmıste artık eskısı gıbı kalıtelı araclar cıkmıyor maalesef opel markasında...eskı vectralara bayılırım ama artık yenı modellerı ıcın kalıteden bahsetmek guc! kalıte derken kotu araclar demıyorum ama maalesef eskı opel artık yok...hemen hemen hepsının kronık arızalarını duyuyorum bunlar fıat markasında olsa yer gok ınlerdı bence..
bana sorarsan bende bravomu yenı sattım ve sırf FIAT markasına kendını gelıstıremedıgı ıcın kızdıgım ıcın artık almıycam yoksa hala fıat arabalarını ıncelıyorum neden bılmıyorum ama ınanılmaz bır sevgı var fakat 2008 de fıat bu motorları uretmısti... şimdi ne alıcam dıye sorarsan benımde ıcımden sırf merak ettıgımden su ınsanların bu kadar ALMAN arabası dıye övdugu bı golf 7 dusunuyorum...hanı bana sorarsan kardesım bence opel artık VW nın cok gerısınde kaldı...
tayfun arkadasım hemen hemen tum yorumlarını okurum ve kacırmamaya calısırım genelde oyle rastgele degılde bıldıgın konulardan konusursun bunun ıcınde sureklı ızlerım senı :)
bılmıyorum ama forumdakı her arkadasta vardır fıat tan sonra baska bır markaya gecme ıstegı...cogu arkadasın bundan sonrakı aracınıda tahmın edebılırım takıp ettıgım kadarıyla tabı daha dogrusu takıp ettıgım az kısının...
anladıgım kadarıyla opel ı hem sevıyorsun hemde cok guvenıyorsun ama opel bence artık eskı kalıtede degıl...ınsıgnıa surdum hız gostergelerınden zırıltı gelıyordu bızım 2007 gp de aynı ses vardı...arkadasımda j kasa var aynı zırıltı devam edıyor..bence general motor sallandıktan sonra gecmıste artık eskısı gıbı kalıtelı araclar cıkmıyor maalesef opel markasında...eskı vectralara bayılırım ama artık yenı modellerı ıcın kalıteden bahsetmek guc! kalıte derken kotu araclar demıyorum ama maalesef eskı opel artık yok...hemen hemen hepsının kronık arızalarını duyuyorum bunlar fıat markasında olsa yer gok ınlerdı bence..
bana sorarsan bende bravomu yenı sattım ve sırf FIAT markasına kendını gelıstıremedıgı ıcın kızdıgım ıcın artık almıycam yoksa hala fıat arabalarını ıncelıyorum neden bılmıyorum ama ınanılmaz bır sevgı var fakat 2008 de fıat bu motorları uretmısti... şimdi ne alıcam dıye sorarsan benımde ıcımden sırf merak ettıgımden su ınsanların bu kadar ALMAN arabası dıye övdugu bı golf 7 dusunuyorum...hanı bana sorarsan kardesım bence opel artık VW nın cok gerısınde kaldı...
Engin hocam çok teşekkür ederim bimukabele bende seni takip ederim değerli yorumların için teşekkür ederim..yukarıda yazdıklarının hepsine yüzde yüz değil yüzde bin katılıyorum ve altına imzamı atarım..Opel konusunda da katılıyorum güven anlamında bazı markalardan daha çok güveniyorum renault fiat citroen peugeot grubundan daha çok güveniyorum onu söyleyebilirim ama kesinlikle bu markaları küçümsemem zira Opelden bazı işleri daha iyi yapıyorlar bazı işlerde de Opel daha iyi yani aşırı güven yok ama tabiki insan bir nebze bindiği markaya güveniyor sonuçta..GM ve Opel konusunda da kesinlikle haklısın nerede o vectra a kasalar, nerede o Opel Signum lar, nerede o astra F kasa nerede o Astra G kasa..yine nerede o sorunsuz b kasa Corsa..96 dan sonra Opel in motor ve iç aksam konusunda zırvaladığı konusunda kesinlikle hemfikirim..SFİ motordan sonra berbat ötesi ecotec motor özellikle beni adeta YIKTI..ben çocukluğumda vectra GT hastasıydım halen daha öyle çocukluk markamdır Opel ve gençlik hayranlığımdır Astra H kasa taa 2004 den beri bunlar birleşince ve GP min de motoru aynı olunca Opel aldım..memnun muyum ? kesinlikle memnunum.yukarıda yazdıklarımda şunu anlatmak istedim bu motor sadece fiat a endekslenemez bu GM ye haksızlıktır aynı zamanda bu motoru sahiplenerek daha çok geliştiren de Fiattır yiğidi öldür hakkını ver.fakat küçük hacimli motorda iyidir diye şahsen Fiat a bu konuda dinyada 1 numara diyemem.bugün ısuzunun 1.7 yeni motoruna 1 milyon kilometre diyorlar ki mükemmel bir rakam.diğer konuya gelince ben arabada sesten nefret ederim ama servise götürdüğümde bunu bana yıkmaya çalışmaması lazım insanız hata yaparız fakat marka dediğin bunu kabul etmesini bilmeli bana bu konuda sıkıntı çıkarmasın ben bütün markaların hatalarını affedebilirim.Opel göğüslükteki zırıltıyı 2000 lerden beri halledemedi hemen hemen her modelinde var bu sorun ama servise gittiğimizde hiç itirazsın alıyorlar arkasına izole çift taraflı bant yapıştırıyorlar ve ses gidiyor işte beni cezbeden olay bu.Yine Cim modülü arızası var bunlar bizdeki city gibi ama biraz daha az oranda adamlar itiraz etmiyorlar yada yüzde 50 si senden diğeri benden gibi abidik gubidik uğraşmıyorlar özür dileyip direk değiştiriyorlar. biraz konuyu dağıttım umarım kendimi anlatabilmişimdir :)
srkaradag
19/01/2013, 21:36
Opelin 1.6 motoruna ihtiyacımız var. Mokkaya 1.7 dizel koymuşlar %80 ötv fiyat fırlamış gitmiş.1.6 dizel otomatik astra şahane olur
engincantan33
20/01/2013, 03:24
Engin hocam çok teşekkür ederim bimukabele bende seni takip ederim değerli yorumların için teşekkür ederim..yukarıda yazdıklarının hepsine yüzde yüz değil yüzde bin katılıyorum ve altına imzamı atarım..Opel konusunda da katılıyorum güven anlamında bazı markalardan daha çok güveniyorum renault fiat citroen peugeot grubundan daha çok güveniyorum onu söyleyebilirim ama kesinlikle bu markaları küçümsemem zira Opelden bazı işleri daha iyi yapıyorlar bazı işlerde de Opel daha iyi yani aşırı güven yok ama tabiki insan bir nebze bindiği markaya güveniyor sonuçta..GM ve Opel konusunda da kesinlikle haklısın nerede o vectra a kasalar, nerede o Opel Signum lar, nerede o astra F kasa nerede o Astra G kasa..yine nerede o sorunsuz b kasa Corsa..96 dan sonra Opel in motor ve iç aksam konusunda zırvaladığı konusunda kesinlikle hemfikirim..SFİ motordan sonra berbat ötesi ecotec motor özellikle beni adeta YIKTI..ben çocukluğumda vectra GT hastasıydım halen daha öyle çocukluk markamdır Opel ve gençlik hayranlığımdır Astra H kasa taa 2004 den beri bunlar birleşince ve GP min de motoru aynı olunca Opel aldım..memnun muyum ? kesinlikle memnunum.yukarıda yazdıklarımda şunu anlatmak istedim bu motor sadece fiat a endekslenemez bu GM ye haksızlıktır aynı zamanda bu motoru sahiplenerek daha çok geliştiren de Fiattır yiğidi öldür hakkını ver.fakat küçük hacimli motorda iyidir diye şahsen Fiat a bu konuda dinyada 1 numara diyemem.bugün ısuzunun 1.7 yeni motoruna 1 milyon kilometre diyorlar ki mükemmel bir rakam.diğer konuya gelince ben arabada sesten nefret ederim ama servise götürdüğümde bunu bana yıkmaya çalışmaması lazım insanız hata yaparız fakat marka dediğin bunu kabul etmesini bilmeli bana bu konuda sıkıntı çıkarmasın ben bütün markaların hatalarını affedebilirim.Opel göğüslükteki zırıltıyı 2000 lerden beri halledemedi hemen hemen her modelinde var bu sorun ama servise gittiğimizde hiç itirazsın alıyorlar arkasına izole çift taraflı bant yapıştırıyorlar ve ses gidiyor işte beni cezbeden olay bu.Yine Cim modülü arızası var bunlar bizdeki city gibi ama biraz daha az oranda adamlar itiraz etmiyorlar yada yüzde 50 si senden diğeri benden gibi abidik gubidik uğraşmıyorlar özür dileyip direk değiştiriyorlar. biraz konuyu dağıttım umarım kendimi anlatabilmişimdir :)
:):):):):):) hocam dedıklerınde sonuna kadar haklısın benım son aracım bravo ıdı ve sadece 120 lık dızel motoru ıcın aldım yoksa garıp gelebılır ama punto evo aracımı daha cok begenırdım dısardan daha guzel gelırdı bana...ama böyle gıderse( senın sayende olabılır) opel astra dusunebılırım bende ılerıkı yıllarda...son j kasa cok hosuma gıdıyor sedan olarakta guzel yapmıslar bence ama dıyorumya babadan gelen bır gelenek gıbı aklıma heeep FIAT markasında...bır kurtulsam FIAT zehırınden sadece meraktan bu kadar cok övulen alman arabalarından bırısıne sahıp olmayı dusunuyorum :) bakalım kım bılır belkı yenı tanıttıgı motoru ıle olur ılerıkı yıllarda....
bırazda espırı yapalım artık bu işi kan temizler bence dızellerde guc yarısı basladı FIAT markasının artık bravo kalkıcak gıbı uretımden hangı arac gelır bılmem belkı VIAGGIO olur 150 beygır 380 tork (120 lık bravoya yazılım atan arkadasların yakaladıgı guc) getırırler :)))) saka bıyana motor konusundakı rekabete bayılıyorum :)
eyvallah hocam :) ahh ah benzin ucuz olsa da bu yarış benzinli katogorisinde kaldığı yerden devam etse gti ler hgt ler crx ler vts ler vti lar keşke hiç durmadan devam etseydi..küçük motor yüksek beygir yüksek tork az yakıt:) turbo çıktı mertlik bozuldu :D
engincantan33
20/01/2013, 03:37
eyvallah hocam :) ahh ah benzin ucuz olsa da bu yarış benzinli katogorisinde kaldığı yerden devam etse gti ler hgt ler crx ler vts ler vti lar keşke hiç durmadan devam etseydi..küçük motor yüksek beygir yüksek tork az yakıt:) turbo çıktı mertlik bozuldu :D
aynen bak ıyı yere degındın hocam dızellerde artarken guc savası benzınlınde gtı hgt lerın yerıne dusuk motor olayı basladı kı bence ford focus ecoboost tsı dan daha basarılı gıbı gelıyor...aaaaa tesadufe bakın (!) bızım FIAT hala yerınde sayıyor :)) twınaır sadece panda da var o da bu sene geldı :)
aynen bak ıyı yere degındın hocam dızellerde artarken guc savası benzınlınde gtı hgt lerın yerıne dusuk motor olayı basladı kı bence ford focus ecoboost tsı dan daha basarılı gıbı gelıyor...aaaaa tesadufe bakın (!) bızım FIAT hala yerınde sayıyor :)) twınaır sadece panda da var o da bu sene geldı :)
Engin, Fordun yeni motoru zaten yılın motoru seçildi.Bence son derece başarılı.Twinair da ilk çıktığında ödül almıştı.Ancak Türkiyeye henüz giriş yaptı.Yine multiair turbo yılın en iyi yeni motoru seçildi.T-jet zaten 5 yıldır piyasada.Fiatın turbo benzinli seçeneği fazla.Rakipleri daha yenile cevap vermeye başladı.Belki Fiat 1.6 geliştirebilir.Bunun yerine de 1750cc lik makine var ama yine de bu hacim eksik denilebilir,
1.6 mjtd yi sen daha iyi bilirsin.Piyasadaki en düşük devirde üretilen en yüksek torka sahip motorlardan birisi hala(320nm).Ancak bg olarak artık geçilmeye başlandı:) Belki revize edilebilir...
engincantan33
20/01/2013, 09:54
Engin, Fordun yeni motoru zaten yılın motoru seçildi.Bence son derece başarılı.Twinair da ilk çıktığında ödül almıştı.Ancak Türkiyeye henüz giriş yaptı.Yine multiair turbo yılın en iyi yeni motoru seçildi.T-jet zaten 5 yıldır piyasada.Fiatın turbo benzinli seçeneği fazla.Rakipleri daha yenile cevap vermeye başladı.Belki Fiat 1.6 geliştirebilir.Bunun yerine de 1750cc lik makine var ama yine de bu hacim eksik denilebilir,
1.6 mjtd yi sen daha iyi bilirsin.Piyasadaki en düşük devirde üretilen en yüksek torka sahip motorlardan birisi hala(320nm).Ancak bg olarak artık geçilmeye başlandı:) Belki revize edilebilir...
fıat ın benzınlı motorları fazla evet ama bız dusuk hacımlıden bahsettık acıkcası ve 1.6 120 bg 300 tork ınanılmaz bır guc sunuyor bravo da...ama ıste gerılemeye basladı ıyıce daha oncede yazmıstım artık yenı kasa bır aracta mı olur yoksa vıaggıo da mı yaparlar revıze halıyle 150 beygır 380 tork yapabılırler kı bravo eger yazılımlanırsa bu gucu yakalıyor..
fıat ın benzınlı motorları fazla evet ama bız dusuk hacımlıden bahsettık acıkcası ve 1.6 120 bg 300 tork ınanılmaz bır guc sunuyor bravo da...ama ıste gerılemeye basladı ıyıce daha oncede yazmıstım artık yenı kasa bır aracta mı olur yoksa vıaggıo da mı yaparlar revıze halıyle 150 beygır 380 tork yapabılırler kı bravo eger yazılımlanırsa bu gucu yakalıyor..
Tamam işte Engin twinair 0.9 dan daha küçük hacimli turbo benzinli var mı ? :)
Viaggio şimdilik uzakdoğuda ama ne olur bilinmez tabi.Bravonun bitip bitmeyeceği henüz kesin değil bence.Bunu biraz da 500L nin piyasadaki durumu belirleyecek,
1.6 mjtd dediğin gibi ilk haliyle piyasada.Ancak bg ve tork olarak ortalamanın üstünde hala.Bu yüzden Fiat henüz el atmayabilir -bg ve tork olarak- Ancak tüketim ve emisyon değerleri yenilenebilir belki.150bg lik 1.6 mjtd bence de çok iyi olur ama 1.9 ne olur bilemem tabi,
Tayfunun 1.6 cdti motoru güme gitti kusurumuza bakmaz umarım...:)
Tamam işte Engin twinair 0.9 dan daha küçük hacimli turbo benzinli var mı ? :)
Viaggio şimdilik uzakdoğuda ama ne olur bilinmez tabi.Bravonun bitip bitmeyeceği henüz kesin değil bence.Bunu biraz da 500L nin piyasadaki durumu belirleyecek,
1.6 mjtd dediğin gibi ilk haliyle piyasada.Ancak bg ve tork olarak ortalamanın üstünde hala.Bu yüzden Fiat henüz el atmayabilir -bg ve tork olarak- Ancak tüketim ve emisyon değerleri yenilenebilir belki.150bg lik 1.6 mjtd bence de çok iyi olur ama 1.9 ne olur bilemem tabi,
Tayfunun 1.6 cdti motoru güme gitti kusurumuza bakmaz umarım...:)
Giden motor olsun Arda senden değerli mi kardeşim..
Giden motor olsun Arda senden değerli mi kardeşim..
Bilmukabele Tayfun.. :)
Sanıyorum Opelin yeni güç üniteli ilk modelleri Türkiyeye bu sonbahar-kış sezonundan önce gelmez.Ben üretimine başlandı sanmıştım :(
Bilmukabele Tayfun.. :)
Sanıyorum Opelin yeni güç üniteli ilk modelleri Türkiyeye bu sonbahar-kış sezonundan önce gelmez.Ben üretimine başlandı sanmıştım :(
Ben halen daha Türkiyeye geleceğinden şüpheliyim kardeşim ya açıkçası zanetmiyorum da..
Hele şükür ama astra da fiyatı iyice uçacağı için insignia ya yakışacak bir motor bence...
aposport
21/01/2013, 18:51
Tayfun Hocam,
Ürettiği her modelle, getirdiği her yenilikle otomotiv sektöründe standartları belirleyen ülke konumundaki ALMANYA nın markası olan OPEL in Motoru FIAT tan, ISUZU dan alması, COMBO modelini birebir DOBLO dan alması, İzmir e Fabrika kurup kapatması, 1.6 Dizel motoru rakiplerinden 8-9 yıl sonra piyasaya ancak sürebilmesi ( ki gene kimlerin motorunu, teknolojisini kullandı muamma !!! ) vs vs...
Bunlar nedeniyle OPEL e hiçbir zaman sıcak bakamadım. Bakamayacağım. Keşke OPEL markası Alman değil de Hindistan markası falan olsaydı...
Bu konuyu kimseyle tartışmak istemem. Benim şahsi görüşümdür.
Saygılarımla....
Tayfun Hocam,
Ürettiği her modelle, getirdiği her yenilikle otomotiv sektöründe standartları belirleyen ülke konumundaki ALMANYA nın markası olan OPEL in Motoru FIAT tan, ISUZU dan alması, COMBO modelini birebir DOBLO dan alması, İzmir e Fabrika kurup kapatması, 1.6 Dizel motoru rakiplerinden 8-9 yıl sonra piyasaya ancak sürebilmesi ( ki gene kimlerin motorunu, teknolojisini kullandı muamma !!! ) vs vs...
Bunlar nedeniyle OPEL e hiçbir zaman sıcak bakamadım. Bakamayacağım. Keşke OPEL markası Alman değil de Hindistan markası falan olsaydı...
Bu konuyu kimseyle tartışmak istemem. Benim şahsi görüşümdür.
Saygılarımla....
Abdullah hocam saygı duyarım tabiki sizin düşünceniz fakat bu dediğinize son 10 yıldır kesinlikle katılıyorum..bugün mercedes bile renault un dizelini ve kangoo nun kasasını kullanmakta..Araba piyasası öyle bir hale geldi ki herşey birbirine girdi..dizel teknolojisi çok ayrı bir nokta benim için örneğin kia ısuzu gb markalar kamyon yada kamyonet dizelleri ile yıllarca satış yaptılar ve bence dizel konusunda inanılmaz tecrübeliler ama satışlarına baktığınızda çok kötü.Aslında Opel dizel konusunda geri kalmadı bunun başlangıcını FİAT ile birlikte yaptı fakat o dönemler hatırlarsınız Opel çok darboğaza girdi hatta birzamanlar kapancak seviyeye kadar geldi ve motoru o sıralarda FİAT sahiplenerek daha üst düzey bir motor çıkardı.SFİ motor ki gerçekten mükemmel bir motor yüzyılın motoru seçildi. Opelin 96 öncesine baktığınızda inanılmaz parlak bir Opel görüyoruz ama 96 dan sonra bu dedikleriniz başladı ve gerçekten sorunlu bir araç imajı çizdi..şu anda yine toparlanma aşamasına girdiğini düşünüyorum neden derseniz kendi dizel motorunu çıkarması yeni astra ya 2012 en sorunsuz araç ödülü verilmesi sürekli güncel ve gerçekten eskisi gibi göze hoş gelen geniş güzel arabalar üretmesi dizele çift turbo(biturbo) olayını getirmesi benzinlide 1.4 ve 1.6 turbo gibi seçeneklerin olması bunlara işarettir..
Şahsen Opele güveniyorum 2000 astra g kasamız vardı hiç sorun yaşamadık inanılmaz memnunduk şimdi 2012 astra h çok memnunum bize sorun yaşatmadı çok şükür..şu anda tekrar iyi bir devreye girdiğini düşünüyorum bakalım göreceğiz artık..
NOT: çok övülen wolkswagen bile düne kadar 3 silindir dizel kullanmaktaydı..yani bence motoru başkasından almak yada kasa bakımından ortak üretime girmek marka kötülüğü değil maaliyet stratejisidir diye düşünüyorum..
Ben halen daha Türkiyeye geleceğinden şüpheliyim kardeşim ya açıkçası zanetmiyorum da..
Kesin gelir Tayfun, rakiplerinin hepsinde bu seçenek varken Opel bu fırsatı kaçırmaz eminim,
Abdullah hocam saygı duyarım tabiki sizin düşünceniz fakat bu dediğinize son 10 yıldır kesinlikle katılıyorum..bugün mercedes bile renault un dizelini ve kangoo nun kasasını kullanmakta..Araba piyasası öyle bir hale geldi ki herşey birbirine girdi..dizel teknolojisi çok ayrı bir nokta benim için örneğin kia ısuzu gb markalar kamyon yada kamyonet dizelleri ile yıllarca satış yaptılar ve bence dizel konusunda inanılmaz tecrübeliler ama satışlarına baktığınızda çok kötü.Aslında Opel dizel konusunda geri kalmadı bunun başlangıcını FİAT ile birlikte yaptı fakat o dönemler hatırlarsınız Opel çok darboğaza girdi hatta birzamanlar kapancak seviyeye kadar geldi ve motoru o sıralarda FİAT sahiplenerek daha üst düzey bir motor çıkardı.SFİ motor ki gerçekten mükemmel bir motor yüzyılın motoru seçildi. Opelin 96 öncesine baktığınızda inanılmaz parlak bir Opel görüyoruz ama 96 dan sonra bu dedikleriniz başladı ve gerçekten sorunlu bir araç imajı çizdi..şu anda yine toparlanma aşamasına girdiğini düşünüyorum neden derseniz kendi dizel motorunu çıkarması yeni astra ya 2012 en sorunsuz araç ödülü verilmesi sürekli güncel ve gerçekten eskisi gibi göze hoş gelen geniş güzel arabalar üretmesi dizele çift turbo(biturbo) olayını getirmesi benzinlide 1.4 ve 1.6 turbo gibi seçeneklerin olması bunlara işarettir..
Şahsen Opele güveniyorum 2000 astra g kasamız vardı hiç sorun yaşamadık inanılmaz memnunduk şimdi 2012 astra h çok memnunum bize sorun yaşatmadı çok şükür..şu anda tekrar iyi bir devreye girdiğini düşünüyorum bakalım göreceğiz artık..
NOT: çok övülen wolkswagen bile düne kadar 3 silindir dizel kullanmaktaydı..yani bence motoru başkasından almak yada kasa bakımından ortak üretime girmek marka kötülüğü değil maaliyet stratejisidir diye düşünüyorum..
Ben açıkçası motor olarak Opelin rakiplerinin gerisinde kaldığına pek inanmıyorum.Dizel konusunda sadece sıfırdan motor yapmak yerine diğer firmalardan (Fiat, Isuzu..) motor alıp modellerinde kullandı.Yani sadece dizel motor ürertim konusunda geri kamıştı diyebiliriz.Bunun dışında iyi ve kaliteli modeller çıkardı hep.Sadece bazılarında ufak tefek kronik problem yaşadı o kadar,
VW konusunda haklısın kesinlikle.Markayı kurtaran ilk motor 1.4 Tsi lerdir.Buna şimdi yeni nesil dizelleri (Common-rail) ekledi.Bu iki motor VW ni taşıyor.Yoksa onlar da büyük sıkıntı yaşarlardı...
Ziyaretçi034
21/01/2013, 21:08
bir kaç sene öncesine kadar tü-kaka dedikleri common rail'i yerip kendi sistemlerini öven vw, sonra sessiz sedasız common rail'e geçen gene vw. her firmanın artıları eksileri vardır. baktığımız açıya göre değişir :)
vw'ni kötülemiyorum ama gene de samimiyet eksikliği var, egosu biraz fazla, belki doğuş oto'dan kaynaklanıyordur, emin değilim.
engincantan33
22/01/2013, 18:18
bir kaç sene öncesine kadar tü-kaka dedikleri common rail'i yerip kendi sistemlerini öven vw, sonra sessiz sedasız common rail'e geçen gene vw. her firmanın artıları eksileri vardır. baktığımız açıya göre değişir :)
vw'ni kötülemiyorum ama gene de samimiyet eksikliği var, egosu biraz fazla, belki doğuş oto'dan kaynaklanıyordur, emin değilim.
dedıklerınızde kesınlıkle haklısınız.vw sırf tup takılabılıyor dıye halk arasında ''hıtler motoru'' dedıklerrı 1.6 golf lerı bıle satarken dıger markalara laf atmaktan gerı kalmadı ardından common raıl unıtelerıne gectıler ve bu tdı larda aslında ıyıde sonuc verdı...
gelelım en cok tutulan tsı motor unıtelerıne cogu zaman arkadaslardan duyarım vfe sahıt de oldum gıbı forumlarında sureklı olarak kendı aralarındada konusurlar bu motor oyle gorundugu gıbı saglam degıl!!!
evet performanlı belkı ama cogu zaman sorunlu ve aracı alıyorsunuz neymıs TSI motor cok sıkıstırılmazmıs!!! neden ozaman 140 lık tsı alayım kı??? oldu turbo motor alıcam sonrada aman bırsey olacak dıye sıkıstırmayacam gıder atmosferık alırım :)
cogu forumda hala golf 6 tsı ıcın kontagı kapadıgımda cok sukur bugunde sorun cıkmadı dıyen cok kısı var...
bunların aksıne bana kalırsa FIAT markasında halen bı duraklama donemı mevcut...evet motor konusunda cok ıyıler ama prestıj denen olay maalesef yok! neden 0,9 twınaır gelmıyor...daha yenı panda aracına geldı...neden punto da yok?? nıye 1.6 punto dızel 120 lık gelmıyor? 135 lık multıaır puntoda neden yok? cunku alfa romeo da var dıyeceksınız...bana kalırsa kendı araclarına mutlaka getırmelı...tasarımlarına bakalım ıstersenız...bravo 2008...grande 2006 kı evo ve yenı punto sadece makyajdan ıbaret...lınea aynı sekılde...panda sadece makyajlandı...demem o kı benım gıbı fıat fanatıgı bıle artık yawas yawas soguyorsa bu markadan zannetmıyorumku ılerısı ıcın guzel bırseyle soyleyelım...
kusura bakmayın konu dagıldı ama soylemek ıstedım...keyıflı forumlar
katılıyorum vw. kötü marka veya beş para etmez araba diyemem ama süper araçlarda değil tamaş vw. de çalışan tanıdığım haftada en az 6-7 dsg şanzımanlı araç çekiyoruz dediler şanzıman sorunundan ötürü, opel konusunda tasarım güzel ama benim gözümde beş para etmez araç henüz 800 km de olan corsada yaşanan sorunlar ve general motor olsun gönderdiği bölge müdürünün lakayit tavırları opel markası konusunda iyice gözümü açtı diyebilirim tabi beyenenlere, kullanıcılarına saygım var kimse yanlış anlamasın
Ziyaretci040
23/01/2013, 14:19
İyi araç mı istiyorsunuz ? Bindiğiniz araçlar size göre (paranıza göre) en iyi araçtır :)
iyi araç elbet var ama bütçemiz yetersiz :)
1,6 dizel çok iyi olmuş fakat fiyat dengesi nasıl oluşacak merak ediyorum Aralık ayı sonunda orta donanım astra sedan 1,3 aracı arkadaşım 57.500 tl ye aldı Şimdi 1,6 gelince fiyat ne olacak? Daha yüksek olması halinde başka araçlar düşünmeye başlayacaktır insanlar Aynı veya düşük olması halinde ise 1,3 alanlar çok zarar edecekler Bahsettiğim arkadaşım 1,6 dizel gelmesi halinde anında 1,3 satıp 1,6 alacağını söylüyor Piyasa çok karışacak çoooooooook :)
dedıklerınızde kesınlıkle haklısınız.vw sırf tup takılabılıyor dıye halk arasında ''hıtler motoru'' dedıklerrı 1.6 golf lerı bıle satarken dıger markalara laf atmaktan gerı kalmadı ardından common raıl unıtelerıne gectıler ve bu tdı larda aslında ıyıde sonuc verdı...
gelelım en cok tutulan tsı motor unıtelerıne cogu zaman arkadaslardan duyarım vfe sahıt de oldum gıbı forumlarında sureklı olarak kendı aralarındada konusurlar bu motor oyle gorundugu gıbı saglam degıl!!!
evet performanlı belkı ama cogu zaman sorunlu ve aracı alıyorsunuz neymıs TSI motor cok sıkıstırılmazmıs!!! neden ozaman 140 lık tsı alayım kı??? oldu turbo motor alıcam sonrada aman bırsey olacak dıye sıkıstırmayacam gıder atmosferık alırım :)
cogu forumda hala golf 6 tsı ıcın kontagı kapadıgımda cok sukur bugunde sorun cıkmadı dıyen cok kısı var...
bunların aksıne bana kalırsa FIAT markasında halen bı duraklama donemı mevcut...evet motor konusunda cok ıyıler ama prestıj denen olay maalesef yok! neden 0,9 twınaır gelmıyor...daha yenı panda aracına geldı...neden punto da yok?? nıye 1.6 punto dızel 120 lık gelmıyor? 135 lık multıaır puntoda neden yok? cunku alfa romeo da var dıyeceksınız...bana kalırsa kendı araclarına mutlaka getırmelı...tasarımlarına bakalım ıstersenız...bravo 2008...grande 2006 kı evo ve yenı punto sadece makyajdan ıbaret...lınea aynı sekılde...panda sadece makyajlandı...demem o kı benım gıbı fıat fanatıgı bıle artık yawas yawas soguyorsa bu markadan zannetmıyorumku ılerısı ıcın guzel bırseyle soyleyelım...
kusura bakmayın konu dagıldı ama soylemek ıstedım...keyıflı forumlar
size katılıyorum fakat olaya biraz ironik yaklaşmak gerekirse işte bunlar hep amerika'nın oyunu diyorum :D :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.