Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : G. Punto T-Jet seçim ve Turbo bilgi!



By cestino
07/01/2013, 20:21
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba..

Yeni bir otomobil alma arayışı içerisinde, tutkum olan E36 piyasasının yıllardır değişmeyen ve düşmeyen durumundan sonra Grande Punto 1.4 T-Jet modeliyle ilgilenmeye başladım.. Sizlerden bu araçla ilgili değerlendirmek almak istedim..

Hiç aklımda olmamasına rağmen, internette satılık olan bir ilanı aradığımda aldığım bir bilgi üzerine bu konuyu açmak istedim. 2008 model 60 bin kilometredeki bir T-Jet Dynamic'in sahibi, turbonun oksitlenme yaptığını ve yetkili serviste 1.400 TL ücret karşılığında değiştiğini söyledi.

Bu bilgi üzerine aklımda, bu araçta turbo sorunu yaşayıp yaşamama durumu oldu. Kilometresi de çok fazla olmaması rağmen, sizlerin bilgisi ile T-Jet ile böyle bir sorun yaşama olasılığımı öğrenmek istiyorum.

Bir diğer sorum ise, T-Jet Punto'larda Sport (3K) ve Dynamic (5K) arasında, dışarıdan fotoğraflardan görebildiğim kadarıyla koltuk farklılığı mevcut.. Ancak gözle göremediğim, veya dikkat edemedim başka farklılıklar var mıdır ? Ve can alıcı bir başka sorum ise hangisini almak daha mantıklıdır ? :)

Şimdiden çok teşekkür ediyorum.

kadir07
07/01/2013, 20:37
Aracın bakımları zamanında yapıldıysa ve turbolu araç olduğunun bilincinde kullanıldıysa sorun çıkarmayacağanı düşünüyorum ki t-jet lerde turbo prolemi yaşayan üye arkaşamız pek olmamıştı forumda.T-jet sportla dyanamic arasında benim hatırladığım kadarıyla sporttaki extralar şunlar:
17" jantlar,spor koltuk ve göstergeler,spoyler marşpiyer ve sertleştirilmiş süspansyon vardı...
Ben alacak olsam kesinlikle t-jet sport alırdım :)

ABNEW
08/01/2013, 00:03
Aytaç, turbo hassas bir ünite.Bozulabilir de hiç sıkıntı çıkarmayabilir de.Dünyada zaten sınırlı sayıda turbo üreticisi var.Fiat modelleri IHI ve Garrett Marka kullanmakta.Senin ilgilendiğin araçta ise IHI mevcut.Turbonun uzun ömürlü olması için aracın kullanımına, yağına ve suyuna dikkat etmek gerekli,

Sportta iç mekanda ufak farklılıklar mevcut.Dışarıdan ise kapı, jant, koyu arka camlar, spoiler-marşpiyeler ve spor süspansiyon sistemi farklı,

Tercihini araçtan beklentilerine göre yapmalısın.Sıklıkla 1-2 kişi kullanılacaksa tek kapı, ailece kullanılacaksa 5k tercih edilebilir.Ben her şartta 3k yı tercih ederim:)

Hayırlısı olsun diyelim...

dicaser
08/01/2013, 00:07
direksiyon simidi farklı bide :) orijinal ses sistemi 6+1 var sportta.. dynamic alacaksınız onlara güvenlik paketi falan eklenmiş olabiliyor ama sportta herşey orijinal ve standart olarak mevcut.. sport biraz daha iyi ancak tek kapı :)

volume23
08/01/2013, 00:08
Ben 5 kapı tercih ettim aile sebebi ile bide tek kapı egzotik kırmızı yoktu satılık.

By cestino
08/01/2013, 04:59
Cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum. Turboyla ilgili profesyonel manada olmamakla birlikte amatörce bilgi sahibiyim. Turbo sorunuyla ilgili sorum, acaba forum üyelerinden T-Jet sahibi olan arkadaşlarımızın başına, aradığım ilandaki beyfendinin anlattığı gibi bir durum geldi mi diye öğrenmek. Yani bu araçların kronik bir turbo sorunu, 50k km'ye geldiğinde bu tip sorunlar yaşanması yüksek bir ihtimal olup olmamasıydı.
Verdiğiniz cevaplar ve forumdaki kısa bir incelemem sonucu sanıyorum içimizde bu tip sorun yaşayan yok, veya yok denecek kadar az. Klasik bir bakarsan bağ, bakmazsan.. durumu.

Sport ve Dynamic modeli tanıtımlarınız için de ayrıca teşekkür ediyorum, bu bilgilerden sonra Sport benim için de cezbedici oldu :) Bir diğer düşüncem ise satarken tek kapıda yaşayabileceğim sıkıntı; fakat Türkiye'de aynı modelin Dynamic modeli için de aynı sıkıntı geçerli! Bu nedenler beni, sanırım egzotik diye geçiyor :) kırmızı sport modele yöneltiyor.

onurciko
08/01/2013, 05:36
Turbo ile sorun yaşayan yıllardır duymadım gibi, hiç hatırlamıyorum.Ayrıca ıhı turbolar son derece dayanıklı ve güçlü turbolar.

Luc
13/01/2013, 21:32
Sport'ta yan ve perde hava yastıkları da mevcut artı olarak.

İlanda bahsettiğin turbo sorunu sanki araç çok uzun süre kullanılmamış ve olumsuz koşullarda kalmış izlenimi veriyor.

Forumda turbo sorunu yaşayan hatırlamıyorum bende arkadaşların söylediği gibi. Tercih kısmına gelince; bende Arda gibi her koşulda 3K model tercih ederim :)

görkem koçsan
13/01/2013, 22:21
benimde t jet. kesinlikle tavsiye ederim. adam gibi kullanırsan asla sorun çıkarmaz. sadece motoru biraz ısıtcaksın ve bi de stop etmeden boşta biraz çalıştırcaksın bakımlarına dikkat etmelisin sorunda çıkarmaz.

Furious1990
13/01/2013, 22:38
Yıllardır Turbo dizel ve turbo benzinli Arabası olanların Korkulu rüyası TURBO :)

Öncelikle bir çok arkadasımız turboyu cok büyük bişey cok büyük bir parça sanıyor Fiat'larda kullanılan IHI Marka turbo'yu ben canlı bi sekilde Bi Fiorino'ya takılırken gördüm Boyutu Bildiginiz kavun'dan biraz daha kücük :)

turbo'nun ömrünü doldurması, üflemesi,bozulması tamamen kullanıcı ve fabrikayla alakalı.. Yani %80 Kullanıcının rolu, %20 fabrikasyon hata'dan kaynaklanır bozulma. Sonuçta mekanik parça Sıkıntı olabiliyor fabrikasyonda olsa.

Ben 12.000 km'de Turbo değiştiren Megane 2 gördüm :) 500.000 km'de Taksi cıkması kangoo'da gördüm motoruna degil turbo değişmesi anahtar degmemiş sadece bakımları yapılmış :)

Aracın bakımlarını eksiksiz yapın, Kesinlikle motor yağına katkı koymayın zira bu yağ ile Turbo yağlanıyor. Gününü geçirmeyin, arabayı hor kullanmayın, arabayı sürekli zorlamayın. Bakımlarını düzenli yaptırdıgınız sürece 1 milyon km'ye kadar gider multijet motorlar.

Ve arabayı stop etmeden önce 20 30 saniye boşta calıstırın sonra stop edin.

OAGP1960
14/01/2013, 00:43
Grande Punto t-jet de IHI vl 37 turbo kullanılmakta olup, son derece sağlam turbolardır. Bahsettiğiniz km. de kolay kolay sorun olmaz. Sadece bu turboların egzoz türbin housing inde waste gate kenarında zamanla kılcal çatlak oluşabilir, bu da araba uzun süreli olarak yüksek performansla kullanıldığında, egzoz gazı ısısı (egt) yükselmesi ile olmaktadır. Tabiki, arkadaşların da belirttiği gibi, yağ değişimlerini zamanında yaptırmak ve kullanım sonrasında hemen motoru stop ettirmeden bir süre rölantide çalıştırmak turbonun sağlığı açısından önemlidir. T-jet sport ve dynamic arasındaki farkları arkadaşlar güzel bir şekilde belirtmişler, ikisi arasındaki tercih size kalmaktadır. Hayırlı olması dileğiyle, güvenli ve keyifli sürüşler.:)

OAGP1960
14/01/2013, 00:46
Yıllardır Turbo dizel ve turbo benzinli Arabası olanların Korkulu rüyası TURBO :)

Öncelikle bir çok arkadasımız turboyu cok büyük bişey cok büyük bir parça sanıyor Fiat'larda kullanılan IHI Marka turbo'yu ben canlı bi sekilde Bi Fiorino'ya takılırken gördüm Boyutu Bildiginiz kavun'dan biraz daha kücük :)

turbo'nun ömrünü doldurması, üflemesi,bozulması tamamen kullanıcı ve fabrikayla alakalı.. Yani %80 Kullanıcının rolu, %20 fabrikasyon hata'dan kaynaklanır bozulma. Sonuçta mekanik parça Sıkıntı olabiliyor fabrikasyonda olsa.

Ben 12.000 km'de Turbo değiştiren Megane 2 gördüm :) 500.000 km'de Taksi cıkması kangoo'da gördüm motoruna degil turbo değişmesi anahtar degmemiş sadece bakımları yapılmış :)

Aracın bakımlarını eksiksiz yapın, Kesinlikle motor yağına katkı koymayın zira bu yağ ile Turbo yağlanıyor. Gününü geçirmeyin, arabayı hor kullanmayın, arabayı sürekli zorlamayın. Bakımlarını düzenli yaptırdıgınız sürece 1 milyon km'ye kadar gider multijet motorlar.

Ve arabayı stop etmeden önce 20 30 saniye boşta calıstırın sonra stop edin.

Anıl kardeş, gayet güzel açıklamışsınız, çok teşekkürler. Yalnız, t-jet ile ilgili açılan bu konuda, sondan bir önceki paragrafda multijet motorlardan söz etmişsiniz, t-jet bildiğiniz üzere, Fıat'ın benzinli turbo motorudur. Yine de, genel olarak turboya ilişkin olarak yapmış olduğunuz dizel turboları da içeren bu açıklamanız gayet güzel.:)

Furious1990
14/01/2013, 00:57
Anıl kardeş, gayet güzel açıklamışsınız, çok teşekkürler. Yalnız, t-jet ile ilgili açılan bu konuda, sondan bir önceki paragrafda multijet motorlardan söz etmişsiniz, t-jet bildiğiniz üzere, Fıat'ın benzinli turbo motorudur. Yine de, genel olarak turboya ilişkin olarak yapmış olduğunuz dizel turboları da içeren bu açıklamanız gayet güzel.:)

Ben hem turbo benzinli hem dizel turbolularıda kapsadım :) t-jetide baz aldım multijetide :) sonucta ikisininde kullanım sistemi aynı. yanlız biseyi düzlteyim ben tüm turbo benzin ve turbo dizelleri acıkladım sadece turbo dizelleri degil :)

mutunch
17/01/2013, 21:10
2011 temmuzda 38 binde aldığım t-jetime 41 bindeyken LPG taktırdım ve şu anda 65 bine geldi km. Ben şimdiye kadar bir sorun yaşamadım nazar değmesin. Farkları anlatmaya gerek yok, arkadaşlar açıklamış yeterince :)