Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : MAP Sensörü Temizlemesi Anlatımı



Ziyaretçi033
07/01/2013, 12:32
Arkadaşlar herkese selamlar.
Forumda sıklıkla karşılaştığımız yakıt sıkıntısı, arabada yığılmalar vb sikayetlerden sonra debimetre, map sensörü temizliği konusunda birçoğumuz yapmayı kafasına koymuştu. Bende haftasonu şu zımbırtılar neymiş bir bakayım diyerek temizleme işlemine koyuldum.

Başta debimetyeri temizlemek istedim ama, gerek havanın soğukluğu gerekse kelepçe farklılığı ve üst plastik aksamın sökülmesi beni map sensörüne yöneltti :)

Öncelikle Map sensörünün yerini bir görelim.
https://img687.imageshack.us/img687/5944/92277733.jpg

https://img22.imageshack.us/img22/6149/29227001.jpg

https://img855.imageshack.us/img855/6462/46071908.jpg


Map sensörümüzün yeri burası arkadaşlar.
İşleme başlamadan önce, emniyet açısından akü kutup başlıklarından (-) olanı çıkartalım (çıkartması kolay olduğu için (-) )
https://img571.imageshack.us/img571/6993/50080726.jpg





Daha sonra Map sensörünün sarı kilit klipsini yukarı doğru çekelim.

https://imageshack.us/a/img84/4205/53472864.jpg


Şimdi soketi yukarı doğru çekerek çıkartalım. (ben bu işlemi yaparken baya bi zorlandım, önce sensörü söküp, soketi sonra çıkarttım. Ama ben olması gereken sıralamayı yazıyorum arkadaşlar.)

Sıradaki işlemimiz, Map sönsörünün üzerindeki vidayı, civatayı, hangisini kabul ederseniz :) alyan anahtarla söküyoruz. Tek noktadan sabitlenmiştir, 2.bir vida, civata yoktur.

Daha sonra sensörümüzü, sağa sola çevirirken, (Aşağı-yukarı yapmayın arkadaşlar.) kokpit kısmına doğru 90 derece olarak çekiyoruz. Aceleci olmayın, sakin hareket edin. Artık söküm aşaması bitti.

https://www.solidworkstutorials.com/en/wp-content/uploads/2009/07/allen-key.gif
(Alyan anahtarımız 3 numara)
Aşağıdaki resimde, ben soketi sökemediğim için soket üzerindeyken sökülmüş resmi mevcut.

https://imageshack.us/a/img203/5125/27322090.jpg

Üzerindeki kurum, argo tepkilerime maruz kaldı :)
(Bu şekildeyken ben soketi sökebildim arkadaşlar)

Sırada temizleme işlemimiz var. Sadece kurum bağlayan kısma spreyimizi uyguluyoruz. Yeşil contadan yukarıya. Soketimizin gireceği yere gelmemesine özen gösterin.

https://imageshack.us/a/img685/3886/87394939.jpg



Temizleme işlemi bittikten sonra 15-20dk spreyin kurumasını-uçmasını bekleyin arkadaşlar.

https://imageshack.us/a/img844/7240/57299363.jpg
https://forum.grandepuntotr.com/attachments/teknik-yardim/23536d1355854385-cekis-sorunu-ve-ariza-isigi-sorununu-cozdum-mapsensor8.jpg
(Bu resim "bykamat-Recep ÜNVER" arkadaşımızdan alıntıdır.
https://img35.imageshack.us/img35/751/06012013588.jpg

Sökme işlemimizin tam tersini uygulayarak işlemimizi tamamlayalım arkadaşlar.

Bazı resimleri net çekememişim arkadaşlar, kusura bakmayın.

***Not: Temizlerken içerdeki sarı kısımla fazla uğraşmamanızı öneririm :)

Temizleme sonrası ciddi şekilde yığılma ve çekiş sorununda düzelmeler gözlemlenmiştir arkadaşlar.

Keyifli Forumlar.

Misafir047
07/01/2013, 12:58
eline sağlık çok güzel ve faydalı paylaşım olmuş

Birkan61
07/01/2013, 12:59
Çok güzel paylaşım gerçekten elinize sağlık teşekkürler..

Herkes yapmalı bence :)

Ziyaretci040
07/01/2013, 13:03
Ben yapıyım bunu ya kontak spreyimde var :) Teşekkür ederiz :)

Ziyaretçi033
07/01/2013, 13:22
Rica ederim arkadaşlar, Yapmak isteyen çok arkadaşımız vardı, umarım yardımcı olur. Tek olmamdan dolayı detaylı resim çekemedim. Yanımda 1 kişi daha olsaydı videoya bile alırdım da yoktu işte. Sırada debimetre var, önce davranan olmazsa onuda paylaşmayı planlıyorum.
Saygılar.

Misafir047
07/01/2013, 13:28
Rica ederim arkadaşlar, Yapmak isteyen çok arkadaşımız vardı, umarım yardımcı olur. Tek olmamdan dolayı detaylı resim çekemedim. Yanımda 1 kişi daha olsaydı videoya bile alırdım da yoktu işte. Sırada debimetre var, önce davranan olmazsa onuda paylaşmayı planlıyorum.
Saygılar.

paylaşırsan super olur foruma büyük katkı olur şimdiden merakla bekliyorum

breko52
07/01/2013, 23:57
benim arçaçta datemizlik şart galiba
debimetre geçen arıza ışığı yakmış sildirdim. debimetreyi de bekliyoruz
teşekkürler paylaşım için

onryldrm
08/01/2013, 00:24
çok iyi paylaşım teşekkürler.

benzinlilerdekide MAF sensörü olarak geçiyormuş. onunda temizlemesi bukadar basit operasyonlar gerektiriyomu bilgniz varmıdır acaba ?

aalperdemir
08/01/2013, 00:35
O egr valfi yok mu egr valfi. Eski puntomu satmamin tek sebebi. Dizel gül gibi punto o egr valfi yuzunden gitti.


Sent my iPhone using

smartmavi
08/01/2013, 01:32
Aynı işlemi bugün ben de yaptım. Resim çekme şansım olmadı maalesef.

Alt devirlerde çekiş gücünde farkedilir iyileşme kaydettim.

skystar37
08/01/2013, 02:09
Map sensörünün yarın elimden çekeceği var :)

Ziyaretçi033
08/01/2013, 11:09
çok iyi paylaşım teşekkürler.

benzinlilerdekide MAF sensörü olarak geçiyormuş. onunda temizlemesi bukadar basit operasyonlar gerektiriyomu bilgniz varmıdır acaba ?


Hocam maf sensörünün yerini bilmiyorum malesef, arkadaşlar temizlendiğini vs başka konularda dile getirdiği için merak saldım ve forumdaki konuları takip ederek böyle bir işe giriştim. Maf sensörünün yerini, aracı benzinli olan bir arkadaşımızın söylemesi daha iyi olur sanki.
Saygılar.

onryldrm
08/01/2013, 13:01
Hocam maf sensörünün yerini bilmiyorum malesef, arkadaşlar temizlendiğini vs başka konularda dile getirdiği için merak saldım ve forumdaki konuları takip ederek böyle bir işe giriştim. Maf sensörünün yerini, aracı benzinli olan bir arkadaşımızın söylemesi daha iyi olur sanki.
Saygılar.

Teşekkürler. Benzinlilerdeki MAF sensörünün yerini bilen varsa yardımcı olursa sevinirim. gitsem ustaya yaptırsam vereceğim 20-30 lira birşey ama bu iş çok zevkli görünüyor o yüzden kendim yapmak istiyorum. hele bide temizledikten sonra gezerken söylediğiniz gibiyse tadından yenmez :)

Ziyaretçi033
08/01/2013, 13:37
Yalnız şöyle bir durum var :) Temizleme işlemini yaptım, test sürüşüne çıktım, herşey güzel :) bi tüketim ortalamasına bakaıym dedim :) 3-4km anca gittim :) 25l/100km yazıyordu :) 20-30km sonra normale döndü :)

Galiba, bu sensörü söküp takınca beyinle arasında bir rodaj süresi oluyor, ondan sonra normale dönüyor. Bugun bi 100tl mazot aldım, sıfırladım herşeyi. bakalım ışık yanınca kaç km göstercek :)

Birde uzun bir süre anlık tüketim devreye girmiyor. Bozuldu falan diye düşünmeyin:) Bilginize arkadaşlar :)

rockforever
10/01/2013, 15:30
t jet lerde bu temizlik gerekiyor mu 60000 km de şu an??

Ziyaretçi033
10/01/2013, 15:40
t jet lerde bu temizlik gerekiyor mu 60000 km de şu an??

Hemşehrim valla okadar bilgiye sahip değilim, Aracım benzinli olsaydı bi cevap verebilirdim. Ama bilen arkadaşlar cevaplarlar sorunu.

Saygılar.

rockforever
10/01/2013, 15:46
Hemşehrim valla okadar bilgiye sahip değilim, Aracım benzinli olsaydı bi cevap verebilirdim. Ama bilen arkadaşlar cevaplarlar sorunu.

Saygılar.

teşekkür ederim cvp için ..egr yazan zımbırtı kabak gibi ortada t jette sökmeside kolay gözüküyor aklıma takıldı bir sorayım dedim...

matadorcuk
10/01/2013, 17:58
wd 40 la temizlesek olur mu bunu.yada siz neyle temizlediniz.

Ziyaretci040
10/01/2013, 18:03
Kanka kontak spreyi candır. Var bende. Temizlerik Sen şu ledlerimi hallette :D

acRep
10/01/2013, 18:11
Bende kontak spreyde var bugün canı sıkılıp map sensörü temizlemek isteyen arkadaş olursa beraber bi ameliyat yapabiliriz araçlara aslında İst. Avrupa yakası daha makbul geçer :)

Budweiser
10/01/2013, 18:15
WD-40 ta anlaşamadığımız bir durum var. wd-40 Yağlama ve pas sökme işlevi gösteren bir sıvıdır, yağ bazlıdır temizlik yapmaz. Temizlik için İPA, Balata Spreyi, Kontak Spreyi kullanın lütfen, aksi takdirde hiç edeceksiniz sensörleri.

Battal
10/01/2013, 18:34
İşte biçok kişinin beklediği resimli inceleme budur :) En kısa zamanda bende temizleyeceğim.

Elinize sağlık..

Ziyaretci040
10/01/2013, 18:43
Bende kontak spreyde var bugün canı sıkılıp map sensörü temizlemek isteyen arkadaş olursa beraber bi ameliyat yapabiliriz araçlara aslında İst. Avrupa yakası daha makbul geçer :)

Onur İstanbul konusunda bi buluşma başlığımız var planladık bak istersen uyarsa sana hep beraber temizleriz.

acRep
10/01/2013, 18:54
Onur İstanbul konusunda bi buluşma başlığımız var planladık bak istersen uyarsa sana hep beraber temizleriz.


Bi bakayım başkan iyi düşünülmüşş ama :thumbup1:

bykamat
12/01/2013, 00:22
maf sensörü diğer adıyla debimetre :)

breko52
12/01/2013, 00:50
bu kontak spreyi vs yağlı yağsız diye çıkıyor farkeder mi acaba?
teşekkürler

aalperdemir
12/01/2013, 00:54
Ben wurth ile halletmistim. Yağli yağsiz hangisi olursa al wurth. Bir gün boyunca tinerde bekletip kurutarak sansimi denedim. Wurth kadar iyi olmadi garip bir sekilde.


Sent my iPhone using

breko52
12/01/2013, 01:09
Ben wurth ile halletmistim. Yağli yağsiz hangisi olursa al wurth. Bir gün boyunca tinerde bekletip kurutarak sansimi denedim. Wurth kadar iyi olmadi garip bir sekilde.


Sent my iPhone using


tamamdır teşekkür ettim.

OAGP1960
12/01/2013, 01:37
Arkadaşlar, map sensörü egr valv i değildir, bunu belirtmek isterim. Map, manifold absolute pressure (manifold kati basınç) sensörüdür, egr valv i ise, exhaust gas recirculation (egzoz gazı geri dönüşüm) valv idir. Egr valv i, bir miktar egzoz gazını silindire geri döndürerek, NOx (nitröz oksit) gazının azaltılıp, yanmanın ve emisyonun düzgün olmasını sağlayan ve de silindir içi ısıyı azaltan bir valv dir.:)

OAGP1960
12/01/2013, 01:41
t jet lerde bu temizlik gerekiyor mu 60000 km de şu an??

Ali'ciğim, arabanın performansında ve de tüketiminde bir sorun yoksa, map (manifold absolute pressure-manifold kati basınç) sensörün sağlıklı demektir zaten. Dolayısıyla endişeye gerek yoktur.:)

Budweiser
12/01/2013, 05:29
bu kontak spreyi vs yağlı yağsız diye çıkıyor farkeder mi acaba?
teşekkürler

Yağsız olursa daha iyi olur. Temizlik amacıyla yağ sadece sabunda bulunur :D

Ziyaretçi033
13/01/2013, 14:50
Arkadaşlar, map sensörü egr valv i değildir, bunu belirtmek isterim. Map, manifold absolute pressure (manifold kati basınç) sensörüdür, egr valv i ise, exhaust gas recirculation (egzoz gazı geri dönüşüm) valv idir. Egr valv i, bir miktar egzoz gazını silindire geri döndürerek, NOx (nitröz oksit) gazının azaltılıp, yanmanın ve emisyonun düzgün olmasını sağlayan ve de silindir içi ısıyı azaltan bir valv dir.:)

Hocam haklısınız. Konuyu açtıktan sonra farkettim. Düzeltme için teşekkürler.

Send to mobile

OAGP1960
13/01/2013, 15:29
Hocam haklısınız. Konuyu açtıktan sonra farkettim. Düzeltme için teşekkürler.

Send to mobile

Rica ederim Mustafa kardeşim.:)

breko52
13/01/2013, 21:10
Yağsız olursa daha iyi olur. Temizlik amacıyla yağ sadece sabunda bulunur :D

teşekkürler.:thumbup1:

lektonstar17
15/01/2013, 16:49
Kısa bi süre önce würt ün balata spreyini almıştım. Daha öncede kullanmıştım,kesinlike tavsiye ederim, harika bi ürün.

ares666
15/01/2013, 17:22
öncelikle konuyu açan arkadaşıma sonsuz teşşüklerimi iletmek isterim. çekis sıkıntısını neredeyse 10 000 km dir çekiyordum. hatta ilginçtir tam da aracımı yetkili bir servisten bakımdan çıkardıktan sonra oldu ne hikmetse. vel hasılı dedim aracımda bi durum var çekiş gitmiş acaba biryerin hortumu falan mı takılmadı falan diye. turbonun verimini neredeyse 3000 devrin üzerinde hissedebiliyordum. servisin verdiği cevap 90 bg lik puntolar böyle yüksek devirli kullanmalısın bunları oldu. neyse zamanla düzelir dedik belki. olmadı bir on bin baklımı daha geldi başka bir yetkili servise gittim aynı sıkıntıyı onlara da açtım intercooler patlak dediler dedim değiştirin Allahtan ellerinde yokmuş değiştiremediler neden Allah tan diyorum yetkili servis haricinde belki kaynak yaptırabilirim diye sanayide ustama kontrol ettirdim o da ne intercooler da patlak falan yok. ama çekişte halen sıkıntı var. gel gelelim geçen hafta bu konuyu okuyup yine sanayideki ustamın yanına gittim dedim balata sipreyi var mı dedi var:D o zaman sök dedim şu parçayı(map sensörü) bir söktük arkadaşlar resmen rezil gibi leş gibi kurum bağlamıştı.temizledikten sonra yerine taktık sonuç mükemmel. 2100 devir civarı tekrar aracım kafasını kaldırmaya başladı.ayrıca kara duman sıkınıtım vardı oda ortadan kayboldu. çekiş sıkıntısı çekenlerin mutlaka bu parçaya bakmasını öneririm saygılarımla.

Ziyaretçi033
15/01/2013, 17:26
öncelikle konuyu açan arkadaşıma sonsuz teşşüklerimi iletmek isterim. çekis sıkıntısını neredeyse 10 000 km dir çekiyordum. hatta ilginçtir tam da aracımı yetkili bir servisten bakımdan çıkardıktan sonra oldu ne hikmetse. vel hasılı dedim aracımda bi durum var çekiş gitmiş acaba biryerin hortumu falan mı takılmadı falan diye. turbonun verimini neredeyse 3000 devrin üzerinde hissedebiliyordum. servisin verdiği cevap 90 bg lik puntolar böyle yüksek devirli kullanmalısın bunları oldu. neyse zamanla düzelir dedik belki. olmadı bir on bin baklımı daha geldi başka bir yetkili servise gittim aynı sıkıntıyı onlara da açtım intercooler patlak dediler dedim değiştirin Allahtan ellerinde yokmuş değiştiremediler neden Allah tan diyorum yetkili servis haricinde belki kaynak yaptırabilirim diye sanayide ustama kontrol ettirdim o da ne intercooler da patlak falan yok. ama çekişte halen sıkıntı var. gel gelelim geçen hafta bu konuyu okuyup yine sanayideki ustamın yanına gittim dedim balata sipreyi var mı dedi var:D o zaman sök dedim şu parçayı(map sensörü) bir söktük arkadaşlar resmen rezil gibi leş gibi kurum bağlamıştı.temizledikten sonra yerine taktık sonuç mükemmel. 2100 devir civarı tekrar aracım kafasını kaldırmaya başladı.ayrıca kara duman sıkınıtım vardı oda ortadan kayboldu. çekiş sıkıntısı çekenlerin mutlaka bu parçaya bakmasını öneririm saygılarımla.


Yardımcı olabildiysek ne mutlu bizlere, ne mutlu bu forumu kuran arkadaşlara.

Paylaşmak güzeldir.

Not: Bende olduğu gibi yakıt artışı yaşıyacaksınız.
Sebet mi :) Çekiş arttığı için habire bascaksınız gaza, zevk değil mi :)

ozdemir58
29/01/2013, 11:52
Resimleri göremesemde parça olarak hangısı oldugunu anladım.Sarı kilitli olan soket..

Benım enjeksiyon ışıgımda sönmuyor belkıde sebebı budur..

Emeğine sağlık..

Ziyaretçi033
29/01/2013, 12:48
resimleri göremedim derken, Telefondan mı bakıyorsunuz?

Sarı kilitli demişsiniz ama 2 tane var, biri map sensörü biri debimetre.

Debimetre motor kaputunu açtığınızda hava filtresine giden boru üzerindedir, açar açmaz görürsünüz zaten, Map sensörü de motorun arka kısmına doğru hava filtresinin arkasındadır.

Luc
29/01/2013, 12:50
Sabitlenmesi gereken bir konu olmus. Tebrikler. :)

Kanber Tastan
29/01/2013, 12:56
Çok değerli bir paylaşım teşekkür ediyorum. Aracın bugün satışını aldık noterden. Hafta sonu detaylı bir temizlik ve Map sensörü temizliği yapacağım.

fotobelit
29/01/2013, 12:57
Sabitlenmesi gereken bir konu olmus. Tebrikler. :)
Şimdi aynısını yazıcaktım :) Elinize sağlık çok güzel paylaşım olmuş Mustafa bey..

ozdemir58
29/01/2013, 13:07
Çok değerli bir paylaşım teşekkür ediyorum. Aracın bugün satışını aldık noterden. Hafta sonu detaylı bir temizlik ve Map sensörü temizliği yapacağım.

Bende yapacagım gereklı malzemeler nelerdir arkadaşlar ?

Ziyaretci040
29/01/2013, 13:12
Bu konuyu telden inceliyerek 4 5 arabaya temizlik yaptım..

ozdemir58
29/01/2013, 13:14
Bu konuyu telden inceliyerek 4 5 arabaya temizlik yaptım..

Videolarınımı izledin...ben yaparım yapmasınada elımde kalırmı kalmazmı onu dusunuyorum :)

Ziyaretçi033
29/01/2013, 13:19
Teşekkürler arkadaşlar. Bir nebzede olsa faydalı olabildiysem ne mutlu bana.

Gereken malzemeler,
1-alyan anahtar takımı
2-Balata spreyi. ( spreyin temizleme özelliği olmasına ve YAĞLI OLMAMASINA özen gesterelim)

Malzemeler bukadar :)

Videoluk birşey yok aslında. Zaten 1 kere yapınca daha sonraki işlemlerde hiçbir detay düşünmeden yapabilirsiniz, sök-tak 10dk da biter. Kurumasınıda beklersek 20dk diyebiliriz.

Birkan61
29/01/2013, 13:28
Videolarınımı izledin...ben yaparım yapmasınada elımde kalırmı kalmazmı onu dusunuyorum :)

Uygun alyan ile vidasını söküyorsunuz.

Tırnağı var tırnağını yukarı çekip söküp alıyorsunuz.

Ucunuda kontak spreyiyle iyice temizleyip kurutuyoruz ve yerine takıyoruz olay budur. :)

ozdemir58
29/01/2013, 13:46
Uygun alyan ile vidasını söküyorsunuz.

Tırnağı var tırnağını yukarı çekip söküp alıyorsunuz.

Ucunuda kontak spreyiyle iyice temizleyip kurutuyoruz ve yerine takıyoruz olay budur. :)

Bu işlemlerde kutup başının tekını sokmek gerekıyor sanırım...

Ziyaretçi033
29/01/2013, 14:25
Bu işlemlerde kutup başının tekını sokmek gerekıyor sanırım...


Tedbir amaçlı sökmekte fayda var. İkisini sökmenin bir anlamı ok, Yeterki söktüğünüz uç kaportaya falan değmesin.

ozdemir58
29/01/2013, 14:28
Tedbir amaçlı sökmekte fayda var. İkisini sökmenin bir anlamı ok, Yeterki söktüğünüz uç kaportaya falan değmesin.

Konuya göstermiş oldugun ilgi alaka ve takip için teşekkür ederim.

caner_ege
29/01/2013, 14:37
mustafa abi eline emeğine sağlık tşk ler gerçekten faydalı bir bilgi....

Birkan61
29/01/2013, 14:52
Tedbir amaçlı sökmekte fayda var. İkisini sökmenin bir anlamı ok, Yeterki söktüğünüz uç kaportaya falan değmesin.

Sökülmesi gerekiyor mu gerekmiyor mu bilemiyorum şahsen, ama garanti olması açısından sökülmesi en iyisi. :)

Ziyaretçi033
29/01/2013, 15:38
mustafa abi eline emeğine sağlık tşk ler gerçekten faydalı bir bilgi....


Konuya göstermiş oldugun ilgi alaka ve takip için teşekkür ederim.

Rica ederim arkadaşlar. Olması gerekeni yapıyorum, Forumda diğer arkadaşlarda yapardı aynısını ;)


Sökülmesi gerekiyor mu gerekmiyor mu bilemiyorum şahsen, ama garanti olması açısından sökülmesi en iyisi. :)

Aslında evet, sökülmesi şart değil ama, güvenli tarafta kalmak daha doğru. :)

benkimya
03/02/2013, 22:33
Hocam bugün bende temizleme işlemnini yaptım. Sizin ilk resimdekinden beter bir halde söktüm soketi, hatta soketi çıkardığım tarafta da acayip bir kurum vardı, onu da kulak temizliyici ile temizledim.
Ancak aklıma takılan soru var benim soket kısmında sizin resimde önemle üzerinde durduğunuz sarı kısım yok içi boş bir şekilde, sizin resimlere bakınca anlam veremedim. Farklılık mı var acaba??
Aracım 2007 1,3 multijet 96000 km de.

benkimya
03/02/2013, 22:37
Bu arada aracım 75 bg lik model sizinki 90 lık galiba farklılık o yüzden olabilir, eğer böyle bir durum varsa.
Akü kutup başı sökmeyi unuttum herhangi bir sorun olmadı. Ayrıca soketi etanol ile temizledim.

000111
03/02/2013, 22:42
Galiba 75 hp lerin sensörü farklı benimkide sizinki gibi.

BaranSelo
03/02/2013, 23:31
Benzinli GP için kim yardımcı olacak? :(

anamurmuzu
03/02/2013, 23:44
emeğinize sağlık çok yararlı bi paylaşım olmuş



Benzinli GP için kim yardımcı olacak? :(

+1
bizde merakla bekliyoruz

Birkan61
04/02/2013, 02:58
Galiba 75 hp lerin sensörü farklı benimkide sizinki gibi.

Aynen bizde temizlerken gördük 90 HP'liklerin ucunda sarı birşey var. 75liklerde o yok bizde konuşmuştuk bunu.. Ama sonuç aynı ve olumlu.. :)

Ziyaretçi033
04/02/2013, 11:05
Birkan hocam, sorunun cevabını vermiş :) sağolsun. Bende bilmiyordum,öğrenmiş oldum :)
Sağol Birkan.

ozdemir58
04/02/2013, 11:27
Şaka gibi 6 gün enjeksiyon ışıgım yandı c.tesı ustaya tekrar goturdum tam dükkandan içeri girdim ışık söndü :)

Ziyaretçi033
04/02/2013, 11:31
Murphy Kanunları (https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDAQFjAA&url=http%3A%2F%2Ftr.wikipedia.org%2Fwiki%2FMurphy_ Kanunlar%25C4%25B1&ei=SmMPUaqgCNDItAbPkIHYDw&usg=AFQjCNHL5uNSjAGqoTugVAJXOcJ4gvbFBw&sig2=RP4CCMImQaN3Yu3H9V-GPA&bvm=bv.41867550,d.Yms)

:)

Hastalıktan kırılırım resmen doktora giderim psikolojik birşeyim kalmaz :D
Galiba iğne fobimden :D

000111
04/02/2013, 12:38
Aynen bizde temizlerken gördük 90 HP'liklerin ucunda sarı birşey var. 75liklerde o yok bizde konuşmuştuk bunu.. Ama sonuç aynı ve olumlu.. :)
Dün biraz araştırdım sensörü parçacıda ucunda sarı kısım olan 90 lira 75hp in ki 50 lira acaba ne farkları var ki

000111
04/02/2013, 12:41
Birkan hocam, sorunun cevabını vermiş :) sağolsun. Bende bilmiyordum,öğrenmiş oldum :)
Sağol Birkan.
Mustafa abi paylaşımın için teşekkür ederim dün hava güzel olunca temizlik yaptım.::)

orhflz
21/02/2013, 01:43
Böyle paylaşımların artması umudu ile teşekkürler

askin
21/02/2013, 01:53
çok güzel bir başlık olmuş. tebrik ederim... :Ç