PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sonradan taktırılan xenonlar neden göz alıyor?



anamurmuzu
14/12/2012, 02:16
arkadaşlar bu xenon arabanın orjinalinde olduğunda neden karşıdan gelenin gözünü pek almıyor ve görüntü açısından da hoş bi görüntü oluşturuyor da sonradan taktırılan xenonlar hem göz alıyor hemde orjinal olan arabalarınki gibi güzel görünmüyor bunun nedeni ne olabilir? (orjinal arabalara örnek olarak volvo,bmw,mercedes gibi arabaların xenonları dışarıdan çok güzel görünüyor ve göz almıyor)

jakopsVE207
14/12/2012, 02:20
yüksek ihtimalle hepsi mercekli diye

beytullah
14/12/2012, 02:23
çünkü sonradan taktırılan xenonların çoğunda mercek yok o yüzden göz alıyor farlar.

ABK
14/12/2012, 02:26
Cevap açık ve net "Merceksiz" yada "Uygun olmayan mercek ile" kullanıldıkları için, insanı kör eden bir yapıları var. Ben kazaya bile sebebiyet verebileceğini düşünüyorum çoğu zaman.

Eğitim şart..

burYq
14/12/2012, 02:29
Olay mercekte bitiyor. Forumdan Hutne'nin aracına bakabilirsiniz.

cihankardes
14/12/2012, 02:31
Uygunsuz xenon ve ayarsız farla yola çıkanlara çok güzel hisler besliyorum.
Bende ışığa karşı şiddetli hassasiyet var. Benden daha kötü olan insanlara kaza da yaptırabilirler.

anamurmuzu
14/12/2012, 02:36
tamam göz alma olayı mercekle alakalı anlaşıldı:)ama güzel görünme olayıda mı mercekle sağlanıyor?

anamurmuzu
14/12/2012, 02:38
Olay mercekte bitiyor. Forumdan Hutne'nin aracına bakabilirsiniz.

garajına baktım ama ışıklar açık fotosu olmadığından bişey anlaşılamıyor.

beytullah
14/12/2012, 02:39
o da aynı şekilde mercekle alakalı ışığın mercek içinde düzgün bir şekilde dağılmasıyla görünüm ilgi çekici ve güzel oluyor. :)

beytullah
14/12/2012, 02:41
bence bir mercekli xenon ile merceksiz xenonun u olan aracı inceleyebilirsin :) daha açıklayıcı olur senin adına

BaranSelo
14/12/2012, 02:43
Şuana kadar hiç uyaran olmadı, en azından 1 kere bile selektör yapmadılar aracıma. Sanırım angel eye'ların içine taktığım için. Rahatsızlık veriyorsam da özür dilerim :) Güzel bir far ayarıyla ışık aşağı indirilince de sorun olmuyor diye duymuştum ama ne kadar doğru acaba...

BaranSelo
14/12/2012, 02:47
Ama gerçekten mercek şart. :)
Mercekli vs. merceksiz...
https://img196.imageshack.us/img196/7299/xenonj.jpg

burYq
14/12/2012, 02:54
garajına baktım ama ışıklar açık fotosu olmadığından bişey anlaşılamıyor.

profilinden açtığı konulara bakarsanız video çekmişti diye hatırlıyorum ya da aynı merceğe sahip araçların videosunu eklemişti.

OzzY
14/12/2012, 03:32
-mercek şart değil merceksiz orjinal xenona sahip bir çok araç var örneğin makyaj öncesi corolla

-esas olan optik tasarım, kısıtlı ışık gücüne sahip halojen ampule göre tasarlanmış reflektöre kat ve kat fazla ışık üreten ayrıca optik hesaplamaları uygun olmayan ampul takıldığında ışık dağılıyor.

-ayrıca orjinal sistemlerde otomatik far yükseklik ayarı(düğmeye basarak değil aracın anlık eğimine göre otomatik ayar) ve çoğunda far yıkama bulunur bunlarda destekleyici olarak çalışıyor.

görüntü olayında ise 2 unsur var 1.si ışık rengi, orjinal xenon 4300Kdır optimum aydınlatma sunar, merceğin kalitesi ve tasarımıyla bu renk biraz daha farklı görünebilir. İnsanlar bilinçlendikçe çakma xenonlardada 4300K çıkmaya başladı ancak çoğu 8000K 6000K (arttıkça mavileşiyor) mor takanlar bile vardı
2.side merceğin bunu yansıtması.

anamurmuzu
14/12/2012, 03:54
-mercek şart değil merceksiz orjinal xenona sahip bir çok araç var örneğin makyaj öncesi corolla

-esas olan optik tasarım, kısıtlı ışık gücüne sahip halojen ampule göre tasarlanmış reflektöre kat ve kat fazla ışık üreten ayrıca optik hesaplamaları uygun olmayan ampul takıldığında ışık dağılıyor.

-ayrıca orjinal sistemlerde otomatik far yükseklik ayarı(düğmeye basarak değil aracın anlık eğimine göre otomatik ayar) ve çoğunda far yıkama bulunur bunlarda destekleyici olarak çalışıyor.

görüntü olayında ise 2 unsur var 1.si ışık rengi, orjinal xenon 4300Kdır optimum aydınlatma sunar, merceğin kalitesi ve tasarımıyla bu renk biraz daha farklı görünebilir. İnsanlar bilinçlendikçe çakma xenonlardada 4300K çıkmaya başladı ancak çoğu 8000K 6000K (arttıkça mavileşiyor) mor takanlar bile vardı
2.side merceğin bunu yansıtması.

anladım.peki bu mercek olayı için farı değiştirmem mi gerekiyor?ve bu çakma olmayan 4300k xenon bulabileceğim yerler neresidir,benim bu konuda bilgim sıfır olduğu için adamlar bana çakmasını satsa anlamam yani:D

OzzY
14/12/2012, 03:57
anladım.peki bu mercek olayı için farı değiştirmem mi gerekiyor?ve bu çakma olmayan 4300k xenon bulabileceğim yerler neresidir,benim bu konuda bilgim sıfır olduğu için adamlar bana çakmasını satsa anlamam yani:D

far değişimi şart değil, reflektörün içine çıkma mercek monte ediliyor. Tabii bu modifiyeden sonra muayeneden kalıyor araç çıkma far alıp ona işlem yapmak/yaptırmak en güzeli.

şuanki farına ne takarsan tak çakma olur rengi 4300K olsada anlattığım reflektör tasarımından dolayı göz alacak, saçma sapan yerleri aydınlatacak.

anamurmuzu
14/12/2012, 04:01
far değişimi şart değil, reflektörün içine çıkma mercek monte ediliyor. Tabii bu modifiyeden sonra muayeneden kalıyor araç çıkma far alıp ona işlem yapmak/yaptırmak en güzeli.

şuanki farına ne takarsan tak çakma olur rengi 4300K olsada anlattığım reflektör tasarımından dolayı göz alacak, saçma sapan yerleri aydınlatacak.

anladım ozaman halojene devam:)çok teşekkür ederim bilgiler için

OzzY
14/12/2012, 04:08
anladım ozaman halojene devam:)çok teşekkür ederim bilgiler için

rica ederim, eğer amacın aydınlatma performansını arttırmaksa phlilips extreme vision veya osram breaker plus takabilirsin. yine sarı yanar(çok az daha beyaz) ancak performans epey fark eder.

anamurmuzu
14/12/2012, 04:11
rica ederim, eğer amacın aydınlatma performansını arttırmaksa phlilips extreme vision veya osram breaker plus takabilirsin. yine sarı yanar(çok az daha beyaz) ancak performans epey fark eder.

genelde şehir içinde kullandığım için Ankara da pek karanlık yol olmuyor onun için önceliğim insanları rahatsız etmeden ve fazla maddi yük olmadan beyaz görüntü elde etmek ama pek mümkün olmayacak gibi görünüyor:)

Ziyaretçi034
14/12/2012, 04:47
arkadaşlar çoğu şeyi anlatmışlar zaten ama bende bilgi kırıntılarımı paylaşayım.

başka bir başlıkta şöyle bir mesajım olmuştu, uzun uzadıya konuyu anlatmıştım

ilgili mesaj: https://forum.grandepuntotr.com/753614-post20.html


başka bir örnek vereyim,

https://i48.tinypic.com/33df6so.jpg

bu el fenerini hatırlayan varsa ampül kısmını çevirerek ışığın tam ortada veya dışa doğru geniş bir halka halinde aydınlatmasını sağlayabiliyorduk.

sonradan takılan xenon kitlerdeki problemde buradan kaynaklanıyor. mevcut farlar halojen ampülün akkor teli referans alınarak bilgisayar ortamında milimetrik olarak hazırlanıyor, o tel 1 mm sağda veya solda olsa ışıkta ciddi sapmalar meydana geliyor. xenon ampüller yapısal olarak halojen ampüllerden faklı olduğundan "dağı taşı aydınlatma" denilen olay meydana geliyor.

bütün farlar mercekli olacak diye bir kaide yok ayrıca, bazı markalar bazı modellerinde (benim hatırladıklarım; toyota corolla, önceki kasa honda civic, 2 kasa öncesi e serisi mercedes ve volvo s40) merceksiz farda xenon kit ile araçlarını satışa sundular. burada dikkat edilmesi gereken en önemli ayrıntı bu merceksiz farların dizaynı xenona göre yapılması, yani nasıl farın içindeki kesitler halojen için özel dizayn edilmişse xenon ampüle görede reflektör dizaynı yapılmıştır.

neden bu kadar zahmete girilmiş mercek yapılsa diyenler içinde, mercekli farlardaki ampüller (d2s ampül) 3200 lümen (aydınlatma gücü) e sahip olduğundan bu sistemlerin otomatik far yükseklik ayarı ve far yıkama sistemi ile desteklenmesi gerekmekte. merceksiz fabrikasyon xenonlar daha düşük lümene sahip olduğundan (otomotiv firmalarıda sinekten yağ çıkarmaya bayıldığı için) ekstra masrafları kısabiliyorlar.

neyseki yeni ampül tipleri üretiliyor xenonlarda 2000 lümen gücüne sahip, mercekli ama otomatik far yükseklik ayarı ve yıkama tertibatına gerek kalmadan aydınlatma sistemi olarak standart veya opsiyon olarak donım tablolarında yer alacaktır. (kaynak geceucusu)

bu arada merak edenler için standart halojen ampüllerin (yanılmıyorsam) 1400-1500 civarı lümene sahip olduğunu söyleyeyim.

konuyu fazla dağıttım sanki :D

son olarakta bi-xenon projemin başlığını paylaşayım :) https://forum.grandepuntotr.com/modifiye/39869-proje-morimoto-mini-d2s-bi-xenon.html

anamurmuzu
14/12/2012, 05:00
arkadaşlar çoğu şeyi anlatmışlar zaten ama bende bilgi kırıntılarımı paylaşayım.

başka bir başlıkta şöyle bir mesajım olmuştu, uzun uzadıya konuyu anlatmıştım

ilgili mesaj: https://forum.grandepuntotr.com/753614-post20.html


başka bir örnek vereyim,

https://i48.tinypic.com/33df6so.jpg

bu el fenerini hatırlayan varsa ampül kısmını çevirerek ışığın tam ortada veya dışa doğru geniş bir halka halinde aydınlatmasını sağlayabiliyorduk.

sonradan takılan xenon kitlerdeki problemde buradan kaynaklanıyor. mevcut farlar halojen ampülün akkor teli referans alınarak bilgisayar ortamında milimetrik olarak hazırlanıyor, o tel 1 mm sağda veya solda olsa ışıkta ciddi sapmalar meydana geliyor. xenon ampüller yapısal olarak halojen ampüllerden faklı olduğundan "dağı taşı aydınlatma" denilen olay meydana geliyor.

bütün farlar mercekli olacak diye bir kaide yok ayrıca, bazı markalar bazı modellerinde (benim hatırladıklarım; toyota corolla, önceki kasa honda civic, 2 kasa öncesi e serisi mercedes ve volvo s40) merceksiz farda xenon kit ile araçlarını satışa sundular. burada dikkat edilmesi gereken en önemli ayrıntı bu merceksiz farların dizaynı xenona göre yapılması, yani nasıl farın içindeki kesitler halojen için özel dizayn edilmişse xenon ampüle görede reflektör dizaynı yapılmıştır.

neden bu kadar zahmete girilmiş mercek yapılsa diyenler içinde, mercekli farlardaki ampüller (d2s ampül) 3200 lümen (aydınlatma gücü) e sahip olduğundan bu sistemlerin otomatik far yükseklik ayarı ve far yıkama sistemi ile desteklenmesi gerekmekte. merceksiz fabrikasyon xenonlar daha düşük lümene sahip olduğundan (otomotiv firmalarıda sinekten yağ çıkarmaya bayıldığı için) ekstra masrafları kısabiliyorlar.

neyseki yeni ampül tipleri üretiliyor xenonlarda 2000 lümen gücüne sahip, mercekli ama otomatik far yükseklik ayarı ve yıkama tertibatına gerek kalmadan aydınlatma sistemi olarak standart veya opsiyon olarak donım tablolarında yer alacaktır. (kaynak geceucusu)

bu arada merak edenler için standart halojen ampüllerin (yanılmıyorsam) 1400-1500 civarı lümene sahip olduğunu söyleyeyim.

konuyu fazla dağıttım sanki :D

son olarakta bi-xenon projemin başlığını paylaşayım :) https://forum.grandepuntotr.com/modifiye/39869-proje-morimoto-mini-d2s-bi-xenon.html

olay budur ya işte ben tam bunu istiyorum emeğinize sağlık çok harika olmuş.fiyat 500 tl gibi bi rakamdan bahsetmişsiniz doğrumu anlamışım bütün maliyet mercek vs herşey dahil 500 tl ye mi mal oldu?

Ziyaretçi034
14/12/2012, 11:00
olay budur ya işte ben tam bunu istiyorum emeğinize sağlık çok harika olmuş.fiyat 500 tl gibi bi rakamdan bahsetmişsiniz doğrumu anlamışım bütün maliyet mercek vs herşey dahil 500 tl ye mi mal oldu?

500 tl farların mercekleri uygulayacak kişiye teslip edilip hella mercekler uygulanmış bir şekilde alınmasında ödenecek rakam. (eğer el becerin varsa xenon mercekleri kendin alıp uygulama yapabilirsin, kalitesi ve tipine göre 50-150 lira arası fiyatlara çıkma oem mercekler satılıyor) xenon kit (d2s ampüllü set kullanılacak, mevcutta h serisi ampül varsa aparak alınması gerekir ama ne kadar verimli olur tartışılır.) ve balast hariç, balastın oem alınmasını tavsiye ederim çin malı balastlar genelde farlar kapalıyken selektör atıldığında can çekişiyor, ayrıca ateşlemelerde oem markalar kadar iyi değil.

sinanuzun
14/12/2012, 11:07
ucuz etin yahnisi, sonra çıkar oyunu :)