Orijinalini görmek için tıklayınız : Fiorinolardaki 6 İleri MTA Şanzıman
Herkese merhabalar,
Fiorinolarda kullanınlan 6 ileri MTA otomatik şanzıman'ın dualogic vitesten bir farkı var mı acaba?
hangi modelinde vardı. ilk kez duydum.
yakın bi zamanda babam için fiorino bakmıştık. 6 ileri hiç görmedim.
sonunda 5 ileri düz aldık.
muratx41
23/11/2012, 23:04
hangi modelinde vardı. ilk kez duydum.
yakın bi zamanda babam için fiorino bakmıştık. 6 ileri hiç görmedim.
sonunda 5 ileri düz aldık.
fiorino yarı otomatik 6 ileridir
dualogic zaten o bahsettiğiniz mta diye de geçiyor babamın fiorinosu mta mesela , ancak yazılımsal farklar vardır mutlaka örneğin benim punto evo'm da dualogic ama tepki süreleri çok farklı fiorinodakiyle olması da gerekli zaten:)
ilk önce speed gear adıyla çıktı sonradan duallogic şekline dönüştü. aslında hepsi aynı tip şanzıman sadece isim ve yazlımsal farkları var
Chevaliers
24/11/2012, 15:33
Speedgear tamamiyle farklı cvt tip şanzımandı. Dualogic ile alakası yoktur. Keşke speedgear kullanılsa, ben çok memnundum. ( gerçi dualogic tende memnunum, yakıt konusunda dah az yakıyor)
punto_multijet
24/11/2012, 23:48
ilk önce speed gear adıyla çıktı sonradan duallogic şekline dönüştü. aslında hepsi aynı tip şanzıman sadece isim ve yazlımsal farkları var
Boranında dediği gibi speedgear la dualogic arasında alaka yok. CVT sürekli değişken oranlı şanzıman demektir dualogic ise yarı otomatik sanzumandır ( debriyajı otomatikleştirilmiş manuel sanzuman diyebiliriz.)
firari83
25/11/2012, 02:25
speed gear nasılsı biraz açıklarmıısınız ilk defa duydum...
fiorino yarı otomatik 6 ileridir
6 ileri mta ile karşılaştırınca ben düz sandım. 6 ileri düz var mı demek istemiştim.
öğrenmiş olduk. :)
punto_multijet
25/11/2012, 23:19
speed gear nasılsı biraz açıklarmıısınız ilk defa duydum...
asagıdaki linkte calısma mantıgı anlatılıyor en alttaki videoda ise aynı mantıkta calısan multitronik aracın videosu
Continuously Variable Transaxle (CVT) Operation - YouTube (https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=c47caRqbbnE)
Audi A4 1.9 TDI multitronic 2004 - YouTube (https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=d9VAjiohDu4)
firari83
26/11/2012, 01:32
asagıdaki linkte calısma mantıgı anlatılıyor en alttaki videoda ise aynı mantıkta calısan multitronik aracın videosu
Continuously Variable Transaxle (CVT) Operation - YouTube (https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=c47caRqbbnE)
Audi A4 1.9 TDI multitronic 2004 - YouTube (https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=d9VAjiohDu4)
şimdi birinci video da farklı vitesler gösterilmemiş gibime geldi. zorluğa göre kasanak genişleyip daralarak hızı ayarlıyor gibi ama ikinci video da ayrıyetten vites dişlileri de var gibi çünkü devir ibresi dalgalanıyor...
bu şanzumana benzer bi şanzumanı köylü bi amca bulmuştu adına da ver kaç şanzuman diyordu,,, o programda audi dekişanzumana benzediği söylenmeişti :D
punto_multijet
26/11/2012, 11:09
şimdi birinci video da farklı vitesler gösterilmemiş gibime geldi. zorluğa göre kasanak genişleyip daralarak hızı ayarlıyor gibi ama ikinci video da ayrıyetten vites dişlileri de var gibi çünkü devir ibresi dalgalanıyor...
bu şanzumana benzer bi şanzumanı köylü bi amca bulmuştu adına da ver kaç şanzuman diyordu,,, o programda audi dekişanzumana benzediği söylenmeişti :D
şimdi 1. videoda basıncı ayarlıcak ecu tarzı bişey olmadıgından mecburen en dusuk ve en yuksek oranları gösterebiliyolar. 2. videoda ise devir dalgalanması normal cunku arac ecusu duruma göre motor devrinide ayarlıyor biyandan. hatta 2 video daha var techturkeyde paylaşmışlardı onlarda asagıda
0 to 120 MPH 2007 Nissan Altima 3.5 V6 CVT transmission - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=LlWYTnaDnK0)
Subaru: Lineartronic CVT - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=5N8Ml_j3CUg)
firari83
26/11/2012, 22:13
şimdi 1. videoda basıncı ayarlıcak ecu tarzı bişey olmadıgından mecburen en dusuk ve en yuksek oranları gösterebiliyolar. 2. videoda ise devir dalgalanması normal cunku arac ecusu duruma göre motor devrinide ayarlıyor biyandan. hatta 2 video daha var techturkeyde paylaşmışlardı onlarda asagıda
0 to 120 MPH 2007 Nissan Altima 3.5 V6 CVT transmission - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=LlWYTnaDnK0)
Subaru: Lineartronic CVT - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=5N8Ml_j3CUg)
üstad en son ki videoda cevabımı aldım vitesler için ayrı dişller yok.
tabiri caizse mobiletler gibi devir Rampa gaza basma durumuna göre bu kasnak genişleyip daralarak hızı ayarlıyor. kesintisiz güç diye buna denir. sarsıntı kesinlikle yok... müthiş
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.